Ahoj všem,
vím, že pár takových témat tu již je, ale jsou již starší nebo jsem nenašla odpovědi na mé otázky...
Ráda bych si koupila nové ( spíše horské kolo ). Dosud jsem měla jen "no name" značku, která mi jakž takž stačila na těch mých pár vyjížděk :-) Z časových důvodů neplánuji jezdit moc často ( max.10x do měsíce kratší trasy - jak po silnici, tak především po lesních cestách )
Takže mé otázky zní:
1) Krossové nebo horské?
- Přikláním se spíše k horskému...
2) Jaké značky kol jsou kvalitní?
- Na internetu jsou nejvíce chválené Merida, GT, Specialized, Scott a Kellys ( i když na Kellys jsem zde v diskuzi četla ne moc pozitivní hodnocení ). Nějaké další tipy, z kterých značek kol vybírat?
3) Jak poznám kvalitní osazení?
- ve zdějších diskuzích jsem se dočetla, že mám vybírat kolo s diskovými brzdami, nášlapy, Deore nebo Alivio přehazovačkou a řazením...co dále je důležité? Jaký rám, celoodpružené/ nebo jen odpruženou přední vidlici apod... V tomto asi plavu nejvíce.. :-/
4) Máte nějaký tip na obchod v Praze ( popř. středočeský kraj ), kde kolům opravdu rozumí a doporučí mi kvalitní kolo a ne nutně jen předražené modely vůči mým požadavkům a četnosti používání?
Kolem kol "koluje" spoustu informací, co by mělo mít a nemít, že se v tom už ztrácím a nevím, které tedy vybrat. Cenově bych se ráda vešla do 15.000 Kč, protože opravdu neplánuji jezdit každý den 50 km trasy, na druhou stranu bych byla ráda, aby vydrželo několik let :-)
Nyní vybírám kolo jen po "vzhledové stránce" protože celé problematice opravdu nerozumím.
Líbí se mi např.
http://jizdni-kola.heureka.cz/gt-avalanche-3_0...
Klidně můžete přidat i odkazy na dámská dobrá kola dle vašeho výběru ( měřím cca 166 cm, váha kolem 60 kg )
Děkuji za každou cennou radu :-)
Zdena
Koupil bych krosové. Ono ten rozdíl už ani není po nástupu tzv. horských kol s koly 29 palců(tedy ráfek 622 obutý do široké gumy)15000kč je pro uvedené účely bohatě dostačující.
účinnost mech disků za sucha není zase tak zázračná.Kvalitní ráfkové brzdy jsou dostačující. http://www.bradsky.cz/pells-crono-comp-lady...
http://www.author.eu/cs/kola/2013/traction-asl-5/
Pokud ještě seženete ve své velikosti loňský model, tak tohle není špatná volba.
1) pokud víceméně nesjíždíš mimo hladší lesní cesty, tak dobře poslouží cross. Jestli jsou rozdrnanější a častěji vlítneš i na nějaké ty kořeny, do trávy atd., tak už MTB. Ale u MTB koukej i po geometrii rámu. Bývají jak víc turistické se vzpřímenějším posezem, tak víc chrtí, sportovnejší. Představec sice něco dožene, ale aby ses na jednom nebo druhém netrápila, oproti svým představám.
2) V téhle cenové kategorii jsou víceméně všechny značky stejně kvalitní. Jde spíš o to, který model je jak osazený. Kellys má občas výkyvy v osazení. Někdy v pohodě, někdy předražená slabota. Specialized bývá při srovnatelném osazení o dost dražší. Merida, Felt, Leader Fox, Superior a mnohé další jsou osvědčené klasiky.
3)Na crossu se bez kotoučů obejdeš, pokud nejezdíš v zimním marastu a bahně. Kvalitní Véčka brzdí dobře. U MTB je dneska kotouč už standard (ale není kotouč jako kotouč...)
Za tyhle peníze bude asi mix Deore a Alivio. To je v pohodě. Cpou na to i Aceru a Altus. To radši ne (funguje, ale kdo ví jak dlouho přesně a spolehlivě)
V téhle cenové kategorii se taky vyskytují celoodpružená kola (i když víceméně jen v supermarketech), ale to jsou jen takové houpačky. Použitelné je až tak někde na dvojnásobku. Navíc pro tebe zbytečné. To je pro hustší terén. Stačí přední vidlice. No a pokud by se povedla se vzduchovým pružením, bylo by to lepší. V těhle cenách ale dávají pružinové (stojí tak polovinu, co ta vzduchová). Ale na hladší cesty stačí, sice nežehlí nerovnosti, ale pochytá nejhorší rázy.
To navržené kolo nic moc. Šel bych blíž k těm patnácti tisícům. Při správném výběru stoupá znatelně dlouhodobá spolehlivost a odolnost.