Ahoj, muzete mi, prosim, (nejlepe z praxe) poradit ? Mam v kole 2 nove baterie 12V/12Ah. Zabudoval jsem si k nim maly digi voltmetr. A ted bych potreboval vedet, pod jake napeti by nemely klesnout (zivotnost, vydrz, pametovy efekt...) ? Nachazim ruzne na netu dost rozdilne informace... Dekuji za pomoc.
Rozdílné informace mohou být způsobeny tím, že se týkají různých baterií (olovo, NIMH, ...).
omluva - zapomel jsem napsat ze olovo...
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V (pro jeden článek)
Pro 6článkovou baterii to je 10,5 V
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD...
netusim kolik maji baterie clanku... tedy pri jizde (zatezi) 21V ? A bez zateze ?
A kolik by to tedy cca melo byt bez zateze ? Mam ten meracek na boxu baterie a za jizdy na nej nevidim...
Ahoj. Nemělo by to klesnout pod 21 V.
I při nižším napětí ti to pojede ale dáš baterii na frak.
Doporučuji měřák na řidítka spolu s tacho.
Časem se naučíš znát poměr mezi ujetými km a vybitím.
Pokud nechceš měnit baterie příliš často tak nepodceňovat. A nešetřit na kvalitní nabíječce.
Jj, az na nejakej malej (krytej) padnu, pripojim ho k pacce plynu na riditka. Nebo kam se pripojuje ten s tacho ? ( Ja mam elektrokolo stare a udelane "podomacku" ).
Jinak to mam jen na pojizdeni (v kuse 1-2km) tak snad bateriim moc zahul nedam kdyz se podivam pokazdy kdyz zastavim...
Informace bez zatížení je nerelevantní. Vybitý článek bez zátěže klidně může mít 2V, a zatížením jej zrakvíš, to je velké riziko právě olověných akumulátorů. Napětí se vždy vztahuje k zatížení, pokud můžeš měřit napětí přímo při provozní zátěži, je to ideál.
Nejdůležitější je ten údaj právě za jízdy, jak píše primas. A jak klesne pod 21V, šup na nabíječku. Olověné akumulátory nemají paměťový efekt, netrpí samovybíjením, a nejlépe jim je nabitým, to se týká zejména skladování, ale pozor na přebíjení.
vyčerpávající informace zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD...