Ahoj,
moc rád bych si pořídil skládačku na dojíždění do práce - každý den 5 km na vlak ráno a večer zpět . Počítám, že ji využiji i o víkendech na výlety s dětmi. Pochlubte se, kdo co máte a jak jste spokojeni. Předem díky za inspiraci. LL
velmi povedená je skládačka tilt v decathlonu. systém skládání je opravdu promyšlený a doživotní záruka na rám a vidlu taky potěší. Akorát po složení nepatří mezi ty úplně nejmenší.
Máte s nimi zkušenost? Koukal jsem,že nabízejí více variant.
jen po obchodě a zkoušel sem si ten systém skládání. Pro celodenní výlety je potřeba alespoň nějaké řazení, přestavba na shimano nexus 7sp vyjde na cca 4000,-. Mé požadavky na skládačku jsou poněkud jiné, než většiny uživatelů těchto strojů :-D
Jsem příznivcem bromptona. Víla na něm jela dva a půl měsíce z Dánska do Prahy (viz můj blog tady) a zkušenost skvělá. Nekompromisní. Takže za nás bromík.
Dusann ma naopak s bromikem nedobrou zkusenost, vyreklamoval a za vracene penize koupil Tern. Bromik ma dost dilu proprietarnich. Kdyz se neco z toho poroucha, muze byt oprava nebo jen vymena za novy dil dost slozita.
Jak najdu odkaz na ten blog? Docela rád bych si pročetl. Bromík se mi moc líbí - ale cena je vysoká. Navíc myslím, že pro mé účely - jen ráno a večer vlakem, jiank 5 km jízda z nádraží domů, budou vhodnější kola 20ky.
Klikni na nick (básník) a tam už máš přímo na články/blogy odkaz...
ahoj, koukni na http://priblizovadla.cz/category/kola/
máš tam recenze různých značek a pan Lindner ti kdyžtak rád poradí. vybíral jsem podle jeho rady kolobku i foťák a jsem moc spokojený :-)
tak mě osobně se tedy líbí tenhle http://priblizovadla.cz/skladaci-kolo-birdy...
dost dobře nechápu, proč nezměnili patky uchycení zadního kola tak, aby se řetěz napínal posunem celého zadního kola. Nexus 7 a navíc s napínákem rozhodně není bezúdržbový a jednou za čas je třeba ho rozdělat a vyměnit mazivo. Je to poměrně složité a v konečném důsledku časově stejné, jako tradiční řešení pomocí přehazky. Jinak řešení rámu je zajímavé, škoda, že mi to nepůjčili k otestování :-D
napínák je tam kvůli napnutí řetězu při skládání, rozkládání a pružení.Osa otáčení zadní vidlice je mimo osu středového složení a tak by řetěz povoloval a padal.
Na skládacího ležáka s nexusem jsem musel dát napínáky dva, aby dlouhý řetěz držel na místě při skládání a rozkládání
Fota by byla? Skládací ležák? Home made nebo nějaká malovýroba?
Vyrabim si jen prototypy mrkni sem:
http://www.nakole.cz/diskuse/17433-homebuilders...
Na prvni fotce je ta co se skladala jako bromik, se dvema naplnakama retezu.
Já mám osmičku Terna a vůbec nechápu jak jsem mohl bez něj žít. Když je ráno ještě tma a zima, jedu se sousedem autem a odpoledne se rozhodnu, jestli těch 10 km pojedu zpět vlakem (autobusem) nebo na kole. O ježdění po Rumburku, kde je nádraží na kraji města ani nemluvě. (Teď, když ráno zima a tma není, jezdím obě cesty na lehu, alespoň si můžu ráno ještě dospat. ;))
Nehledě na to, že tím jak je skládačka malá, nemáme ji mezi ostatními koly, ale v předsíni, takže se využívá i pro ježdění po vsi.
Přikládám nejčastěji ježděný profil.
Ty ten krám složíša bereš s sebou do vlaku či busu?
Jde to?
Jo bez problémů, tedy má na mysli skládačku, ne leho. Pro sichr mám pro ní tašku, tolik to nedráždí průvodčí. Navíc to lidé pak obvykle tipují na bicí nebo nějaký jiný nástroj.
Zatím jen 2x jsem od toho října, co ji mám platil ve vlaku, 1x v autobuse. V autobuse je problém ji pronést okolo řidiče, mezi prostorem šoféra a první sedačkou na opačné straně je málo místa, takže ji musím nést zvednutou v předpažené ruce. Někteří řidiči mi rovnou ukážou, ať si ji naložím prostředními dveřmi.
Já mám furt v hlavě městské elektrovozítko na bázi skládačky. Silnější motor, aby v případě potřeby nebylo nutné šlapat, a přitom složíš, vezmeš do vlaku, do autobusu nebo do kufru pidiauta. Dojezd na baterii bez šlápnutí cca 15 km, s přípomocí do 30ti.
Představuji si to tak, že dojedu k městu, rozložím a jedu jako moped někam na jednání. Zpátky domů už sundám sako a kravatu, a klidně si šlápnu (abych vyšlapal ten vztek, protože je jisté, že mě na tom jednání naprdnou).
Tohle téma o skládačkách mě tedy dost zajímá. Protože motor, stačí 6ti kolečko. S baterii nebude problém, hodím do batohu. Kolo samotné, bez baterie by mohlo být tak o 5-7 kg těžší, podle motoru, ale nic, co by chlap neunes.
Na skládačku by stačil i menší motor než brutální kilowata.Smart PIE 400W .A potom by šlo použít i lehčí aku.
Uvažuju o tom smartpie, mám baterii 48V, novou kupovat zatím nebudu.
Ale to nebudeš mít to krásné lité kolo :-) Nebo se to dělá i s tím Smart PIE?
Nedělá, tedy pokud vím. SmartPie je menší a lehčì, má vypleteno.
Pro představu, ve felicii dávám skládačku do zavazadlového prostoru na výšku. Soused má nějaké postarší auto předělané na plyn, takže tam skládačku do kufru nedám. Vozím ji vedle sebe položenou na zadním sedadle, zabere jednu sedačku a místo uprostřed.
Co se týče veřejné dopravy, už jsem to zmiňoval ve vlakových soupravách Desiro a Regioshark, které u nás jezdí, se 100% nevejde pod sedačku, vždy kus někde kouká, ani do police nad hlavou. V autobuse ji lze zapasovat mezi sedačky a sednou si jinam, takže člověk zabere 3 místa. Lepší je samozřejmě u vlaku i autobusu prostor pro kočárek či kola.
Základní moment je, jak moc budeš jezdit veřejnou dopravou a jak je tato doprava tolerantní vůči jízdním kolům. Pokud často a v nepřívětivé dopravě, jednoznačně zvol skládačku s 16" palcovými koly. V této kategorii je pak jasným lídrem Brompton. Pokud máš ale v cestě i kopečky, potřebuješ šestikvalt a to je cca 30 tisíc Kč. Dost šílená cena.
Jakmile bude doprava přívětivá nebo méně častá, lze jít do skládačky s 20" koly. Zde je velký výběr kol. Dají se koupit kola na Schwalbe Big Apple nebo kola odpružená. Do této kategorie řadím i Birdy (odpružený, kola 18").
Větší kola lépe jedou a širší výběr značek a modelů pomůže vybrat vhodné kolo pro potřeby konkrétního uživatele. Bohužel ale složený 16" Bromík a složené kolo 20" je hodně citelný rozdíl, který se například při každodenním dojíždění veřejnou dopravou nedá přehlédnout.
Za přívětivé považuji nové vlaky, pantografy... Za nepřívětivé staré zelené vagóny, dálkové autobusy. Pokud Ti kolo každý den zpoplatní, pěkně se to prodraží. Možná pak vyjde dvojnásobně drahý Bromík nakonec levněji.
Já mám Tern Link D8. Na tomto webu jsem o tom už hodně psal, tak se nebudu opakovat. Pro můj způsob a frekvenci použití je to za ty peníze skvělé kolo.
Výhodou jsou slušné blatníky, které po doplnění o přední zástěrku opravdu fungují a pak zadní nosič a přední adaptér na KlickFix. Rozsah řazení pro mne výborný. Kolo je pevné, drží, nevlní se.
Nevýhodou je větší rozměr složeného kola oproti Bromptonu, ale to při mém způsobu používání moc nevadí. Kolo není odpružené a i kdyby bylo, 20" kola do děr docela zapadávají, takže odpružení by zvýšilo jízdní komfort, ale terénní kolo z 20" palcové skládačky neudělá.
Díky. Podobně jsem uvažoval. Jak jsem psal, ráno 5km na vlak. Pak vlakem do práce a večer zpět. Počítám, že za skládačku s dvacítkovými koli ve vlaku platit nebudu. Bromík se mi líbí moc, ale přijde mi dost drahý a myslím, že šestnáctky nepojedou tak pěkně jako dvacítky. Ale třeba se pletu. Majitelé ho moc chválí.
Co byste doporučil z dvacítek? Já po dlouhém hledání momentálně váhám mezi Dahonem speed d7 a Authorem Duplex. Nevyznám se v osazení. To neumím porovnat. Author u mě sbírá plusové body váhou. Dahon bych řekl, že má lepší rám (ale taky se v tom nevyznám) a doplňky - hlavně ten systém rychlého uchycení na předním rámu. Ale mají i pěkný zadní nosič. Zvažoval jsem i toho foldy, co ho testovali na přibližovadlech. Pro něj jasně mluví cena.
Po slušném povrchu jede dobře 16" i 20". Skládačky mají většinou městské slicky, takže malý valivý odpor. Diskomfort je hlavně na hrbolech (stejná trasana 28" crossu a 20" skládačce je při obdobných pneu opravdu rozdíl, když je to drncavý asfalt).
Rozdíl je také při dynamické jízdě, konkrétně při neustálém rozjíždění a brzdění. Nejsou to nějaké fatální rozdíly, ale když jezdím celý den po městě na 20" kole a pak jedu domů z práce na 28" kole, nedá se to nepoznat. Výjezd ze vrat na první křižovatku je rozdíl. Na crossu mám dojem, že párkrát šlápnu a jsem na křižovatce.
Při běžné jízdě už takový rozdíl nevidím. Jak už jsem tu jinde psal, nejede jenom kolo, ale také nohy a hlava. Člověk má snahu jezdit stejnou trasu stejně, i když jede zrovna na jiném kole.
Já jsem na Bromptonu nikdy nejel, rozdíl jsou 4". Při běžném městském ježdění to nebude velký rozdíl. Větší rozdíl je v šířce pláště, protože 1,35" je něco jiného než 1,6" (1,6" například nezapadne do tramvajové koleje, je moc tlustá). Klíčové bych proto viděl hlavně to, jestli je konkrétní typ vlaku v místě slučitelný s 20" skládačkou pro denní dojíždění. Pokud je kompatibilní, tak bych šel do 20" kvůli ceně a použití standardnějších dílů, což je výhoda při údržbě.
Uvažuji podobně. Taky myslím, že 20" bude ideální. Že bych platil ve vlaku se nebojím. Za krosnu na záda jsem taky nikdy neplatil a tohle nebude větší balíček. Nad hlavu se určitě vejde.
Jakou máte skládačku Vy? Doporučil byste mi něco z vlastní zkušenosti?
No ono to má 11-12 kg + je něco v brašně + blaníky, nosič... Vzpírat nad hlavu 13-14 kg, když z toho třeba kape špinavá voda (déšť) + ty magnetky nejsou všemocné. Na běžné nošení stačí, ale při zvihání s naklopením se snadno rozpojí a to je pak srandy. Už jsem jednou chytil o bovden za kliku dveří ve vlaku, kolo se rozevřelo, visel jsem ze zeleného vagónu jako strašidýlko a nemohl jsem ani tam, ani zpátky. Vysvobodil mne chlapík venku, který bovden sundal z kliky.
Dahon speed d7 vs. Tern Link D8
Ta kola jsou hodně podobná, D8 má novinky Ternu oproti Dahonu, hliník vs. Cr-Mo. Nezkoušel jsem D7. Zásadní rozdíl vidím v řazení, kde nejde o 7 nebo 8 rychlostí, ale jde o 52 vepředu a 13-28z vzadu. Těch 52 - 13 vs. 52 - 12 je dost jedno. S kopce to stejně nestačí a po rovině jede málokdo na skládačce více než 25 km/h. Dolní limit 52 - 28z je ale MÁLO!!!
D8 má 52 - 32z, což stačí na kopce typu výjezd po chodníku od jedné silnici k druhé (u mimoúrovňového křížení silnic s mostem) nebo výjezd z podchodu nebo různé kopce po městě. Výjimečně by se hodilo 52 - 34z, ale při silovějším šlapání se to zvládne. Rozdíl 4 zuby vzadu nejsou tragédie, ale je to znát. To je jako když jedu na Ternu na dvojku místo na jedničku.
Kazeta je spotřebka, ale je pokud se mění za kazetu s větším rozsahem, je otázka, zda to bude fungovat. Na větší rozsah nemusí stačit přehazovačka.
Foldy
Ten plandák místo blatníku je nedostatečný. Nutný je opravdu celoblatník a dopředu zástěrka. Chápu, že dávají Schwalbe Kojak (dnes Kenda Kriterium), který odstřikuje opravdu málo, ale na každodenní ježdění je to opravdu málo.
Já beru za nutnost pevný zadní nosič, tedy nikoliv na sedlovku, která se při každém složení kola zasouvá. Kolo do města nebo na denní dojíždění musí mít schopnost přepravy zavazadel + mít s sebou pumpičku, nářadí, náhradní duši atp. Batoh neuznávám, protože mokrá záda jsem ochoten akceptovat při jízdě v terénu, kde cokoliv na kole navíc vadí, ale ne při jízdě do práce nebo dokonce pracovně po městě.
Zadní nosiče malých kol (16-20") jsou málo nad zemí, takže boční brašny moc nejdou. Proto vyžaduji i něco dopředu. Přichycení na rám je opravdu něco jiného než nosič na přední vidlici. Vidlice více uveze, ale omezuje to manévrovatelnost kola.
Foldy jsem zvažoval a z výše uvedených důvodů jsem ho nekoupil. Naopak pokud bych musel šetřit, tak uznávám, že za nižší cenu není Foldy hůře osazené než konkurence. To je jeho nesporná výhoda.
Ještě byl jeden důvod pro Tern Link D8 oproti většině konkurence včetně Foldy. Tím je převodový poměr. Tern má vepředu 52 zubů (to je nadstandardně hodně) a vzadu 12-32z. Do pomala je to nutné minimum, do rychla je to hodně podobné běžným jízdním kolům. Pokud se tedy spěchá nebo se jede víc km, není skládačka brzdou.
Tern vs. Dahon
Tern se vydělil z Dahonu. Zatímco Dahon zůstal při svém, Tern představil novinky. Prodejci v ČR se houfně hlásili k Ternu, byť Dahon nezahodili. Za této situace jsem zvolil Tern Link D8. Oproti Dahonu má přepracované klapáky a jiné věci. V osazení je to hodně podobné. Obě značky lze považovat za standard na trhu. Ostatní dvacítkáři jsou v zásadě poměřováni s Dahonem nebo Ternem.
Použitá kazeta a řetěz jsou bláto. Po výměně za Shimano OK. Nevýhodou jsou rolničky na přehazovačce, protože mají malý počet zoubků a alternativy od ostatních výrobců moc nejsou k dispozici. Výměna duše na zadním kole je fuška, ale to je i na Bromptonu a asi i u konkurence, pokud nepoužívá standardní přehazovačku s nezkráceným ramínkem nebo řazení v náboji. Jak je to všechno natěsno, je sundání zadního kola děs. Jde to jen při zařazení jediné konkrétní rychlosti a je to fakt knop.
Výhoda je přední návarek na KlickFix. Používám ho jen, když potřebuji. Nakonec jsem nekoupil ani batoh, ani košík nebo tašku, ale tu mřížku. Do ní gumicukem připevním, co je třeba (notebook ve standardní tašce na notebook, igelitku s kdečím). To je velká výhoda. Neovlivňuje to řízení (visí to na rámu a ne na řidítkách nebo na přední vidlici), je na to za jízdy vidět a je to variabilní.
Někteří prodejci nabízeli rovnou širší blatníky a Schwalbe Big Apple. Vzhledem k potřebě jiných blatníků je vhodné to udělat hned při koupi.
Author Duplex
Dle specifikace to vypadá moc pěkně. Převody jsou pěkné, protože 53 - 34z je dobrý a 53 - 11 taky. S tím SRAMem nemám zkušenosti, dle fotek vypadá moc pěkně, ale v reálu jsem ho nikde neviděl.
Na rámu nevidím návarek na přední držák zavazadel. Rovněž nelze posoudit, jak je to s blatníky a nosičem. Pevný zadní nosič bude asi OK, protože tam vidím potřebné díry v rámu. Tohle je třeba někde zjistit.
Musím říct, že se mi moc líbí a kdybych teď skládačku kupoval, tohle bych určitě zvažoval. Každou skládačku ale doporučuji osobně vyzkoušet. Skládačka je určitý kompromis a ne každá skládačka sedí každému jezdci (tělesné proporce).
Díky moc za cenné rady.
Foldy tedy vyřazuji.
Naopak na seznam zařadím toho Vašeho terna.
Mohl byste mi ho porovnat s dahonem speed D7? V podstatně jsem to zúžil na něj a duplexe. Tak teď přidám ještě toho Vašeho terna D8. A některého z nich vyberu.
Duplex navárku určitě nemá. Dahon a Tern ano. Ta se mi taky moc líbí. U Duplexe bych hádal, že bude lépe zpřevodován, ale nerozumím tomu. a je z nich nejlehčí, což je velké plus. Musel bych u něj pořídit přední nosič. Jak byste je hodnotil a rozhodoval se Vy. Evidentně z té technické stránky se vyznáte mnohem víc než já.
Je třeba to vidět. SRAM na Duplexu má hodně blízko ke standardní přehazovačce, čehož si velmi cením. Přehazovačka jede a její upgrade je drahý. Nemám ji ale vyzkoušenou, soudím podle toho, co vidím na fotkách.
Nosiče jsou nutné, ale nejedou. Jak moc toho budete s sebou vozit? A jak moc obtížné trasy pojedete? Cesty do práce jezdím na crossu nebo MTB 26". Notebook hodím přes rameno, posunu na záda a těch 5 km dám. Kdybych ale jel hustým provozem nebo složitým terénem, notebook by se mi posunul a já bych se vymlel. Tedy na větší ježdění (například já po městě za klienty) vždy použiju skládačku a dám notebook dopředu na KlickFix. Nebo na standardních kolech jsou dobré postranní tašky od Ortliebu.
Kromě notebooku často vozím různé doklady od klientů, výjimečně celý šanon. Ten do zadní brašny nedostanu. Rovněž plná igelitka není vhodná do brašny na zadní nosič.
Resumé
Pokud jezdíte jako já, trvejte na předním návarku nebo na předním nosiči. Nepoužiju ho vždycky, ale některé jízdy bych bez něj nedal. Pokud je nutný přední návarek, tak jsme v zásadě u trojice Brompton, Dahon, Tern.
Pokud jezdíte spíše nalehko, typicky skoro bez zavazadel, tak můžete přední návarek vypustit. V takovém případě bych favorizoval Duplexe, samozřejmě po osobním vyzkoušení, prohlídce a montáži pevného zadního nosiče a celoblatníků. Skládačka tolik necáká, protože od koleček je to k jezdci celkem daleko, ale i tak je celoblatník opravdu potřeba + přední zástěrka.
V případě Duplexe neumím posoudit tuhost konstrukce. Našel jsem názor (prodejce skládacích kol), že je to zastaralá verze Dahonu. To neumím posoudit, je třeba to vyzkoušet nebo uhnat někoho, kdo na tom opravdu pořádně jezdí. Tern Link D8 je opravdu pevný, ale jiná kola jsem nezkoušel. Vím, že pružil Giant.
Vida, problém s rámem bych nečekal.
Jezdím na lehko. Brašna se svačinou a noťasem. Výjimečně něco víc.Počítám, že ji chytnu gumicukem na přední nosič a tradá.
Asi to udělám tak, že se někde zkusím projet na všech třech a vyberu ten, na kterém se mi pojede nejlépe. Díky moc za pomoc.
Tak notebook je velký argument pro přední nosič nebo přední adaptér. Dozadu nejdou boční brašny, protože je nosič málo nad zemí. Existuje něco jako nastavený nosič tak, aby byl vyšší, ale pak to zase zvětšuje složené kolo.
Při skládání musím z adaptéru KlickFix sundat mřížku s notebookem (ale i prázdnou mřížku, protože jinak to vadí složení). Po rozložení ji zase nacvaknu zpátky.
S pevným předním nosičem to tak snadné nebude, protože by se musela taška s notebookem odmontovat (sundat gumicuky).
Jinak výš je něco k tomu Dahonu D7. Blbě jsem to zavěsil, omlouvám se.
Klasický zadní nosič viz http://www.azub.cz/nosic-pro-skladaci-kola-tern/ . Zvýšený nosič viz http://www.azub.cz/traveller-rack-rear/ . Je vidět, jak ten zvýšený zabere víc místa, což pokud není potřeba pořád, tak je to škoda.
Přední boční nosič existuje, ale pro 20" je pro notebook nevhodný. Navíc bude v dešti zastříkaný. Příklad http://www.azub.cz/traveller-rack-front/ .
Tohle je ta mřížka: http://www.azub.cz/kanga-rack-nosic-na-skladaci... . Vyjde to relativně draho, protože se musí koupit i adaptér. Ve výsledku je to ale užitečné řešení. Pro jistotu do doplňuji ještě gumicukem.
Odkazy jsou na dovozce Ternů. Obdobná, ne-li přímo totožná řešení jsou i pro Dahon.
Ještě pro úplnost doplňuji, že KlickFix je standardizovaný chráněný systém. Pokud tomu něco na kole nebrání (chybí prostor nebo tak nějak), dá se na adaptér nacvaknout cokoliv jiného se stejným systémem (třeba přední brašna od Ortliebu). Jenom pozor na některé lháře. Například viz http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/lrc--...
SPORT ARSENAL S.R.O. na svých vlastních stránkách deklaruje, že jejich řidítkové brašny mají KlickFix, ale není to pravda. Je to něco jako KlickFix, ale má to jiné rozměry než KlickFix.
Já jsem si naštěstí byl brašnu osobně vyzvednout a přijel jsem pro ni prozíravě na skládačce, takže jsem na místě při převzetí zboží vyzkoušel a hned vrátil.
Naproti tomu Ortlieb nebo Vaude nelžou. Vyzkoušel jsem.
Našel jsem. Díky za objasnění toho zpřevodování. Já to mám v podstatě po rovince. Tak myslím, že mi teda D7 stačit bude. Ještě uvážím toho duplexe. Přeci jen je o dost lehčí. Asi si vyzkouším mj. jak je skladný s předním nosičem a pak se rozhodnu. Muselo by to být bez problémů, aby mě denní manipulace s brašnou neprudila. Je mi jasné, že ten rychloupínací systém je pohoda. Tak asi zůstanu u rozhodování D7 X duplex.
K tomu rámu duplexe - našel jsem asi ten názor, co jste psal. A našel jsem i takový, že je to 30 let osvědčená konstrukce Dahonu. Když to dělali 30 let, tak to asi zas tak zlý nebude. Prostě teď dělají o něco tužší. Tak si to vykládám. Navíc s mými proporcemi - 178 cm x 75 kg, bych neměl obavy, že bych nějak moc namáhal.
Ano, Dahon i Tern dnes už dělají něco jiného. Fungovalo to, to je nesporné stejně jako to, že inovovali a zůstali u té inovace, takže lepší asi bude.
Já mám zadní brašnu pořád a v případě potřeby přicvaknu předek. Zadek nebrání skládání, předek ano (ne adaptér, ale nacvaknutá mřížka, košík nebo taška). Určitě víc jak 50% jízd jezdím bez předku.
Já mám stejný ram jako ten author a vydrží to fakt hodně. Ani když to fest rvu do kopce v terenu nemám pocit ze se kroutí. Ale dost pruzi sedlovka, nicméně zatím drží sem tam ji pootocim at se zase namaha jiným směrem. Jedině co sem předělal je mechanismus predstavce, ten to vzdal.
Díky. Podporuje to mou čím dál větší náklonost k duplexu. Máte na něm přidělanej přední nosič? Pokud ano, je problém se skládáním?
Skládačka polofull... :-))
http://aukro.cz/luxusni-levne-skladaci-kolo...
LAMBORGHINI z Japonska... :-)))))
Prodal jsem horáka a koupil krose.... a k tomu dvě skládačky, pro sebe a pro ženu, na takové "cykloprocházky". Skládačka vůbec není špatná, je to prča, fakt "fun bike" :-)
Jezdíte na tom někdo ? Myslím pro zábavu, nemyslím yuppies v Praze s noťasem na nosiči :-)
sem tam ji vytáhnu na nějaký ten výlet. Jezdí se na tom hezky i do terénu se dá. A co bys jako rád?
...trochu mudruju jak si najít lokality na skládačku se ženou. Úplný courání - 5km po městě mně moc neuspokojuje ale ty obvyklý trasy z horáka a krose se nehoděj.
A taky mně zajímá, jestli má někdo podobný zájmy - prostě se jen tak projet na skládačce bez ambicí....(abych věděl, jestli nejsem vadnej) ,-)
Já ji sháněl mj. právě z tohohle důvodu.
90% dojezd do rachoty a zbytek na výlety :)
nene nejsi vadnej. Já naopak preferuji trasy pro horáka. Je to mnohem zábavnější než na velkých kolech a člověk se aspoň víc nadře. Třeba Kopřivnický Drtič je zárukou moc hezkých tras. :-D
:-))))
Něco málo jsme se už svezli loni na podzim, hranu teda jezdit nebudem.... Zkusím zajet autem k Mělníku a kolem Labe otestovat kolik ujet aby to byla ještě zábava a ne "výkon".
Podél Labe na tom musíš odjet úplně stejně a jako jsi odjel výletně na treku.
Taky si to myslim.... ale nemám moc "skládacích" zkušenností.
Na dobrém povrchu je to o seřízení kola. Pokud není skládačka rozhašená, je to hodně podobné treku.
Labskou mám na Ternu Link D8 projetou z Jižního Města (Praha) na hranici s Německem. Nepříjemné je objíždění Větrušické rokle. Zbytek je OK.
...a sakra. To musí být podle vody nějakých 160-180km ? Jak dlouho jsi to jel ?
Obávám se, že pro tento způsob užití není většina 20" skládaček vhodných a je třeba to tu říct. V diskusích se tu poměrně často objevují různé upravené skládačky, to je pak něco jiného, pro běžnou dvacítku ale takový terén nedoporučuji.
Skládačky s cenou +/- 15 tis. Kč nedosahují kvalit komponent Shimano LX nebo SLX, o vyšších řadách ani nemluvě. Je pravda, že cena dílů tomu odpovídá, ale aby se pak někdo nedivil. Já neříkám, že se to rovnou rozsype, ale když se to rozebere, rozdíl se nezapře.
Zkuste se podívat na www.pouzitakola.cz já si tam vybrala :) a vše bez problémů
já si postavil old custom skládačku
Mám Tern Joe C21, velká skládačka, 26" kola.
Přišel mi ostrojený jako kolo z Tesca, za ty prachy fakt málo muziky.
Trochu jsem si ho ostrojil a už to vypadá a chová se jako kolo.
....hodně velká. Vypadá dobře, skoro jako kolo :-)
Zajímá mně jestli to skládání užiješ, chápu, že se to vejde líp do auta ale ve veřejný dopravě to je i složený dost velký, ne ?
Á přehlédnul jsem vlákno...
No, mě se na tom nejvíc líbí ty dodávky pro armádu s deklarovanou nosností 150kg, dokonce jsem už uvažoval nad možností bafangu. Připadne mi to sice taky velké po složení, ale autobus by to snad zvládnul jako tern C21. Že bych na to koupil ty origo držáky třeba pro M4 apod., takové dětské sny :-D Syn se mi teď smál.
Dobry den,
Tern Joe C21 je mensi ve slozeni,ta odpruzena vidle u Montague dele svoje.
Zaroven V-brazdy u Tern Joa dovoluji lepsi vyjmuti a skladovani kol mimo ram.
Skladaci mechanismus je daleko bytelnejsi u Montague.
Jo, složím ho do obdélníku 95x85x30, to stačí na to, aby mě vzali do každéhu busu nebo vlaku.
Na každodenní skládání do tramvaje nebo tak to asi moc pohodlné není, ale dá se na tom střihnout 150 kiláků, aniž bys poznal, že jedeš na skládačce.
Teď mě vyrábí na to tenhle vak:
https://www.youtube.com/watch?v=5LSsoqb1-N4
Bohužel origoš je jen do 24" kol, tak se musí ušít.
Moje představa je dát dvě brašny do pytle na záda, přes rameno kolo, a mažu na vlak. V busu Eurolines je každýmu prd do toho, co v tom zavazadle je, jinak kola vždycky neberou.
Tedy skládačka, nikoliv na pravidelné skládání, ale velké kolo, s možností ho složit, když je to potřeba a nemuset ho rozkládat na části.
Jasně, chápu.
Ten vak jsem zkoušel na skládačce 20", měl jsem ho na chvíli půjčený. Zabalení do vaku super, jednoduchý, účelný, pak ani není vidět, že je to kolo. Ale kua, tahat to bylo nelehké. Mám na skládačce brašnu s pár věcma (zámek, vercajk, duši), mám jiné sedlo, extra vysoké, odtlumené... a s tím ta skládačka váží 17 kg. Popruh se nepěkně zařezával do ramene a vždycky nějaká špičatá část kola tlačila do boku. Na odnesení malej kus do vlaku nebo do autobusu dobrý ale sto metrů už očistec.
Právě o to jde, složím až na peróně nebo na nástupišti, tedy v ideálním případě.
Nevážil jsem Pepíka, ale proti normálním horákům je těžší, ten rám z jedné hranaté trubky to musí všechno unést a nedeformovat se, ty s těna malýma kolečkama na tom budou podobně.
Viděl jsem někde i skládací 28", ale ten při skládání sundaval přední kolo.
Tohle zaklapneš a hotovo. Škoda, že ten model C21 má jinej představec než ten řady D. (Déčko nebylonk sehnání, a já spěchal). U D jen řídítka otočíš, já musím povolit 4 šroubky a řídítka sundat.
Už jsem to tu o Pepíkovi psal, je to pěkné kolo,ale vybava z Tesca.
Ahojte, nasomruju se do tohoto vlákna a nabídnu k prodeji svou skládačku Tern Link P9. Najeto má 2000km a je ve skvělém stavu. Má lepší sedlo, odpruženou sedlovku, pláště Schwalbe Big appl, zadní nosič, oba blatníky, lepší pedály atd.. počáteční cena i s doplňky 25 000Kč, nyní 12 000Kč a při rychlém jednání sleva.:-) http://rebelbike.com/obr_nahled_gal.php?id...
Tam jich je plno jsou krasne lehka my od tam mame krasne kolo pro nase dite :) znacka FROG vsechno super !
Ahoj,
já mám Tern Node D8
http://www.azub.cz/skladaci-kolo-24-palcu-tern...
Po ruznem testovani jsem si vybral toto kvuli 24palcovym kolum. Ty jsem chtel protoze jedu po kostkach, pak stromovkou obcas po cesticce atd. Ty vetsi kola jsou na tohle perfektni a kolo jede rychle a prekvapive pohodlne.
Ale je to vetsi. Ve vlaku to vezmou, ale na hozeni pod sedacku (jako to delaji majitele Bromptonu) zapomen. Stejne tak kufr auta do tost zaplni.
Nicmene jizdni vlastnosti perfektni a po pul roce pouzivani naprosta spokojenost. Ram je po slozeni velmi tuhy, nic se nepovoluje atd.
Tak jsem se zamyslel, když mám rohlíka v leháču, že bych rozšířil vozový park, ale výška že, všichni do těch 185cm a docela nekompatibilita sedlových teleskopických trubek do skládaček a představce taky nejde volně měnit. Díval jsem se na tu dekatlon skládačku 100 pro rám, kterou už zdražili o 800,-Kč, ale padl mně do oka tento inzerát, vadou na kráse je udávaná velikost rámu S/M, tak nevím.
https://www.cyklobazar.cz/inzerat/547854/sava...
Že bych jen přehazoval zadní kolo na nelehovýlety. Vybrat tuhý rám s pevným kloubem je docela potíž.
Nech si přeměřit rozměry, i když skládačky bývají jedna velikost pro všechny, tak nejsou všechny stejné, třeba Terny jsou do 190 cm výšky.
Pokud je to bez vady, tak 5000 je dobrá cena jen za rámovou sadu. Skoro mám chuť tam zavolat vyfouknout ti to :-)
Už jsem se přeptal, ale takto narychlo zatím bez odpovědi. Klidně bych koupil i toho terna, bo do 10k to zase při jejich kvalitě není marná cena. Ale rozdíl mezi C7 a B7 netuším rozdíl v komponentech.Kdysi tu byla debata s popsanými rozdíli od Bilíčka, ale nedohledal jsem to v desítkách témat, bo sem to beztak přehlídnul.
Pak už jen řazení na řidítka a hurá po návštěvách vlakem :-D
B7 i C8 mají jednostěnné ráfky, B7 navíc i šroubovací vícekolo, ten úplně nejlevnější pohon tourney. Já bych u ternu asi koukal až na D8, výbava už solidní, ale cena opět na tu výbavy spíš vyšší. Jako lepší poměr cena výkon mi přijde třeba Author Simplex.
Vzhledem k předpokládanému používání přehazovacího zadního kola s rohlíkem z leháče mně přehazka až zas tak nezajímá, spíše ty kloubečky rámu a řídítek a jejich fixace. Tady si myslím, že náklady pořízení ojetiny skládacího kola a výzdoby třeba toho dekatlonu 100 vs. ternu B/C7/8 už by vyšly na celkově na stejno.
Tak pokud bys využil jen rámovou sadu, tak by se asi dalo nakoupit levněji, otázka jak nízko se dá jít aby i ten rám nebyl šrot. Vyměnit případně šrotovou sedlovku, V-brzdy, pření kolo jsou relativně drobné.
Teda ale přehazovat zadní kolo s převodovkou mi nepřijde moc praktické.
Tak to máš pravdu, přehazování je i docela náročné na uskladnění kola na háku, když je bez zadního kola. Nechám to teda zatím u ledu.
Jedná se o omezené finanační možnosti. Ideálně jen dokoupit řazení na rohlíka a hurá po návštěvách. Teoreticky se můžu zeptat v Azubu na rámový set terna a z leháča bych používal obě kola. Ale ty ráfkové magury na leháču mně drbou.