Lidi střílí mě nový řetěz (už třetí) na nejmenším pastorku. Mám zkusit ručně prohýbat jednotlivé spoje řetězu a pořádně máznout, příp. pilníkem lehce odstranit ty jakoby špony z pastorku nebo si to sedne jak se roztahne?? Když otáčím klikama pozpátku, tak se vytváří jak kdyby taková stříška z toho řetězu. Dlouhý by mě ho snad ze servisu nedali:-) Bordel mezi pastorkama sem vyčistil, takže leda ty špony. Další řetěz už vyměním i s kazetou.
Jinak problém se zadním kolem vyřešen, náboj zkontrolován a promazán a pohoda:-)
Jestli si neměnil pastorek, tak vyměň pastorek. Po 5tis. km a 3 řetězech má nárok.
Proboha, proč musíš mít se vším takové potíže?!?
Přitahuju to:-). Na novou kazetu je ještě brzo, 3 řetězy musí vydržet.
Evidentně je na výměnu už čas tak akorát. Navíc při tvém užívání kola...
Klidně si to ale dopras pilníkem, když máš svou hlavu. Nebo také můžeš najezdit cca 150 - 200 km a sedne si to samo.
Jen ale nevím, proč se potom ptáš.
Nevím jestli je ekonomické kvůli jednomu pastorku měnit celou kazetu.
Teda ty když se rozhodneš šetřit, tak to fakt stojí za to. Taková pitomost... Nový pastorek stojí cca od 500,- - to ti fakt stojí za to blbnout s jedním kolečkem?!?
Dělej si co chceš - když ti někdo vymění jen jedno kolečko, tak si ho nech vyměnit. Je to ale blbost, protože načatý budou všechny. A pokud si to necháš vyměnit po kolečku, zaplatíš nakonec víc.
Jen teda nevím, jak řadíš, protože většinou bývá sjetý střed - 4/5 kolečko.
Chcu si koupit nějakou lepší kazetu už potom, ne tu co tam mám ted (shimano hg 62, ta stojí 500). Navíc sem o samotatném měnění pastorků nevěděl a pochybuju, že to někdo vůbec dělá.
Mám to sjeté, prootže jezdím převážně silnicu a jak už tu někdo psal, tak mám dynamit v nohách:-))) Jezdím povětšinou nejtěžší převody vzadu i vepředu.
Když víš, co chceš, tak se neptej, co máš dělat, když ti to střílí teď.
Je to zkrátka na výměnu.
A o měnění jednoho pastorku sem nic nepsal. Psal sem že kvůli jednomu zatím horšímu pastorku se envyplatí vyměnit celou kazetu. Pastorky po jendom samozřekmě měnit nebudu.
Koukni kolem sebe po známých, co jezdí na kole, nebo se zeptej v servisu. Naprostá většina kazet je odrbnutá na lehčích převodech a nejtěžší jsou jako nové. A jeden nebo dva nejmenší bývají samostatné. Tak třeba tam budou mít na vyhození zrovna ten tvůj model (nebo podobný, jsou skoro stejný).
Nejanči, každej není takový měnič, jako ty ;-) Na převodníkách taky strhávám fortunkou hranky, aby natahaly řetěz sebou, jde pak hladčeji. A ty otřepy se tam otlačí mnohem dřív, než je placka na výměnu. A taky jsem to dostal jako doporučení.
Jsou různé kvality pastorků a vydrží různou dobu. Když řetěz přeskakuje, tak jsou některé pastorky už odrbaný a s tím nic nenaděláš, je to spotřební materiál. Pokud někde seženeš jednotlivé pastorky, tak je vyměň, jinak dej novou kazetu. Pokud chceš aby vydržela kazeta dýl, tak to bude chtít asi lepši materiál.