Už sem tu dával inzerát i v diskuzi sem to tu řešil. Lidi prostě nemají peněz nazbyt a tak jdu na 45 litrů, najde se zájemce? Tříkolka Greenspeed Gto, V zadu Rohloff v předu Schlumpf. Motor Honda Gx35 lehce sundatelný, takže kdo nechce motorizaci, sleva 5 litrů. http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/
Nevim jestli se tady najde takový nadšenec pro tříkolku aby si to koupil, možná jo.
Ono ani zas tolik nejde o peníze jako spíš pro mnoho lidí o nepraktičnost takového postrku. Je to krásné, určitě se s tím na vhodném místě hezky jede a může to být i příjemné svezení, ale na to abych se na tom 2 x ročně projel jsou to zbytečné vyhozené peníze. Prostor na zaparkování by třeba u mě a hodně lidí problém nebyl, ale pro tříkolku musí být zvláštní nadšení.
No já osobně bych ji brah okamžitě a to na každodenní výlety. Omezuje mně to že je sezení moc nízko a nemám šanci se na to posadit natož z toho potom vstát. Kdyby někdo měl návrh jak to vyřešit tak nemeškám a beru ji, dlouho jsem po ni toužil.
Možná snad použít nějaký podobný zvedací mechanismus http://www.nehtove-produkty.cz/hydraulicke...
zvedání o 80 cm není málo a to by mohlo vyhovovat. Problém bude asi s umístěním a vahou hydrauliky, ale asi ani to by nemusel být problém, hever váží jen pár kilo.
Celkem dobrá myšlenka budu bádat nad něčím podobným. Jde o to že by zdvih stačil 30cm a pak by si to zase sedlo do nějakých lyžin na tu výšku co to má nyní.
A co si dát nafukovací sedák před vstáváním pod zadek a nafouknout ho bombičkou. To není sranda, je to nejlehčí a nejlevnější řešení jak si před vstáváním ze sedačky zvýšit posed. Všechny ostatní systémy by vážily minimálně 10kg, realizace by byla složitá a samozřejmě drahá.
Kde by se dal takový sedák sehnat a kolik by byl schopen zdvihnout kg?
Jinak je to nápad nejlevnější.
Někdo už tady odkazoval i na nějaká madla ale zase to nemohu najít.
vakem zvedneš auto, nafoukneš z vejfuku
http://www.conrad.cz/nafukovaci-balonovy-zvedak...
Dobrý nápad jen nevím zda by to nafoukala ta honda:-)
Pokud by si sehnal jen menší vak pro tebe, tak určitě.
Jenom nevim kde bys ten vak vozil, kdy a jak bys ho dával na sedák pod sebe a kdy a jak ho vyndaval. Pokud to zvládneš, tak ho nepotřebuješ. Ty potřebuješ něco co plynule zvedne a spustí celé sedadlo na kterém sedíš (ležíš).
Ten sedák by po sfouknutí zustal pode mnou není potřeba ho vytahovat.
Zvedat celé sezení je technicky dost obtížné a řešení by bylo přiliž drahé.
Že by si jako celou dobu seděl na vyfouklém vaku? To tedy vážně nevim, nějak si to neumím představit.
Třeba tento? http://reklamni-predmety.yashica.cz/eshop/volny... Stačila by ti ta vložka bez obalu.
Jak vyřešit ale to nafukování?
Ne jen nafukování ale i vyfukování, musí být plynule, nemohu do toho řachnout váhou 125Kg.
Jinak se dá použít bomba ze sodastreamu:-)
Muselo by se to přebastlit na autoventilek. Proto mě ještě napadlo proč nepoužít nějakou duši z auta a udělat na ní nějaký textilní obal vystužený z vrchu molitanem. Napouštění a vypouštění není problém, stačí regulátor.
Sice tam píší že to unese 150Kg, otázka je zda i při nafukování. Jako bezpečnější se mně jeví ten nafukovací zvedák, bohužel prodejce není schopen zdělit jeho parametry. (Rozměr, tlak a pod.) Taky nedoporučuje to foukat ničím jiným než výfukovým plynem.
Kdyz potrebujes zvednout, musis nekde najit zaparkovane auto? No, dekuju pekne...
A co radějc jít za někým, kdo dělá tříkolky z duralu a nabízí je od 35 litrů - pevný Ganymed a kolem 60 za ty odpruženy Margoth. Případně jde přidat i elektromotor - cena dle typu. Projedou dveřma od paneláku vyjedou všechno. Hydraulické brzdy v základu. Systém Hydra v základu. Zvlášt brzděné zadní kolo na blbnutí mimo silnici. www.stercl.cz
S tím vzduchem to má hejno much. Minimálně, že nafukovací polštář bude těžký a neprodyšný.
Zatím čistě teoreticky (možná na domyšlení, možná blbost) - co takhle "po cimrmanovsku" jednoduchou soustavu pák ? Páka je mrcha šikovná a výkonná. Jen silou nohy (bez dřiny) dostávám na stojan víc jak tři metráky. Takže kdyby se uspořádalo dopředu k rámu hejble, které bys přitáhnul k sobě a tím si nadzvednul sedačku pod zádama. Už tím přitažením bys ji odlehčoval a pomáhal si tak se vstáváním. A pokud by to nestačilo, sedačka by se dala opřít na plynové vzpěry (např. páté dveře aut) pro další odlehčení. Ty by i brzdily dosednutí (spolu s uvolňováním páky) a nakonec ba se sedačka jednoduše zajistila. Podle mě řešitelné a z hliníkových, nebo pevných tenkostěnných profilů ani ne moc těžké a podle náročnosti zpracování nijak drahé.
Jo možností je hodně a již víme že nám stačí i 15cm zdvih. Sezení je bohužel napevno k rámu.
Dokud to neuvidím na mistě tak nevím jaké jsou nejlepší možnosti.
Ve spodní přední části by sedačka mohla (možná) být na "pantu", nahoře uchycená "zámkem".
15 cm je sranda, ta páka a vzpěry by to musely dát v pohodě a po napřímení sedačky by se ti zase vstávalo a sedalo líp. Zvažuj možnosti, řešení se určitě najde. Kdo má čas to využít, určitě pěkná a šikovná věc.
15cm je méně než stupeň běžného schodiště, tak co zastavit s tříkolkou předními koly těsně u schodiště, zabrzdit a pak by jsi došlápl na nižší stupeň a vstal.
Jinak asi záleží jakou sílu máš v rukách, kdyby ses chtěl opřít do řídítek a pomoci si tak při vstávání. Já se o ně taky opřu, jelikož jak se nohy opírají vpředu a těžiště je někde na třetině mezi přední nápravou a zadním kolem, tak to jinak ani nejde. Takže možná díky opření rukama to je menší problém z toho vstát, než by se mohlo zdát. Zkoušel jsi to třeba s Azubáckou tříkolkou? Podle mě nejlepší to zkusit a třeba to půjde.
Ahoj, mám kamaráda, který se zabývá, poměrně úspěšně, výrobou polohovacích lůžek pro zdravotnictví. POužívá elektrické linearní pohony, které sám navrhl a vyrábí. Možná, že tento problém by šlo vyřešit přes něj. Asi to bude jednodušší, než hydraulika. Fa LINAK.cz - sídlí v Majetíně, někde u Olomouce.
To by bylo řešení dražší než celá tříkolka nehledě na to kde brát energii k takovému zařízení.
Mám vyzkoušeno že za pomocí opěrek se zvednu s oporou ruk ze 40cm sezení. Z nižšího už to nejde.
Sklápěcí opěrky by se k tomu daly jistě udělat.
Na kolik vlastně přijde tříkolka od Azubu? Nejsem zájemce o koupi, ale zajímalo by mě cenové srovnání.O ceník psát nebudu, myslím, že to bude někdo vědět. Jinak, když vezmu, že jenom samostanej rohlof je bratru za 25 litránků, pomocnej motorek za 15 atd. Když jsem před časem prodával Azuba 5, tak jsem si říkal - pod 25 tis. nepudu, to už bych si musel připadat, jak pitomec . To ať mi radši zabírá místo v dílně a tiše koroduje :-).
Bohužel když prodáváš cokoliv na inzerát je to otázka poptávky a nabídky a ne srovnatelná cena v obchodě. Když jsem prodával dva elektromotory v ceně 20tis tak jsem byl rád že jsem je prodal za 4tis.
Taky mně jden pán nabízel za mé elektrokolo v hodnotě 50tis. včetně baterií 15tis:-)
Jelikož tříkolka kterou prodávám je skládací, tak se musí srovnávat taky se skládací Azubáckou. Na CZ stránkách cenu nemají, ale tady jo http://www.azub.eu/CZ/folding-recumbent-trike... . Takže 57 litrů v záladu, s výbavou co mám já ji určitě pod 100 litrů nepořídí a to nepočítám motorizaci.
Hele a nezkoušel jsi to nabídnout na nějakém zahraničním fóru?
Zkus poptat tady:
http://www.jiner.cz/
Je to bratr mého bývalého kolegy, má i cykloservis, v garáži jsem viděl různě poskládané vehementy pro legraci (teoreticky by se tomu dalo říkat kola :- ).
Myslím že by mohl mít nápad jak to realizovat.
Bude to oříšek jelikož dle fotek je sedačka součádti rámu. Leda nad ní vymyslet ještě jednu se kterou by se dalo již manipulovat.
A co zvednou celou tříkolku, dát tam "stojan"? Víš jak se parkujou motorky? Trochu se přitom zvednou. Třeba by to šlo i nějak tady (akorát nevím jak tu tříkolku donutit aby na to najela). Nebo si někam pod zadní stavbu dát hever(y) a někam dopředu pomocí kardanu vytáhnout ovládání (a pak bys zatočil klikou a nadzdvihnul celou tříkolku)?
Hevery už jsme zamítli pro velkou váhu ale ten nájezd zadního kola na zvýšenou rampu je v pořadí. Cybí zhruba blbych 15cm. V sobotu vyskouším možnosti.
Kolik to může mít? Dvě kila?
http://www.compass.cz/zobraz.php?co=09226
Nevím nikde není váha uvedena ale tipuji tak kolem 4-5kg. Kdysi jsem podobný vozil v autě.
Podle mě míň. I tak by to bylo kolem 10% váhy kola s motorem. S ohledem na to co vážíš Ty a ropný pohon moc nechápu co Ti vadí na hmotnosti.
Ropný pohon váží miň než ten zvedák.
Spíše nemám představu jak a k čemu bych ten zvedák používal. Myslím že zvýšení sedáku bude jednoduší a levnější řešení.
Hever si namontuješ pod trubky které vedou k zadnímu kolu (těsně před něj). Při zvednutí heveru zvedneš celou zadní stavbu a nadzvihneš zadní kolo a nakloníš sedačku směrem dopředu.
Hever stojí tři stovky a za zbytek pár stovek. Podle mě se to do tisícovky vejde a není potřeba zasahovat do konstrukce kola.
2.58 kg s obalem. Ale kdo ti bude točit s klikou ? Šroub je z boku a musí se krapet zabrat. Tyhle hevery jsou neohrabaný. Ale dala by se poměrně snadno vymyslet maličká panenka s pumpičkou mimo. Ta by byla vepředu na rámu, tlakovou hadičkou by šel olej za sedačku na panenku a ta by tě (opět na pantu) velmi snadno "katapultovala" do vzpřímenější pozice.
krapet zabrat se musí když zvedáš auto. Bobob bude asi o chlup lehčí :-)
Klika by se dala natáhnout dopředu pomocí nějakého kardanu, možná by tam stačil i nějaký ohebný nástavec http://www.narextools.cz/drzak-ohebny-pro...
Těhle heverů různých provedení mám doma a v práci (jestli jsem na nějaký nezapomněl) devět. Moc šikovní pomocníci při různých pracech pod autem. Například pro přizdvihnutí ramene pro nasazení spodního čepu přední nápravy. Trochu se přemáhá péro, ale jen trochu. A rozhodně se nezdvihají žádné desítky kil. Přesto je dobré stát k heveru čelem a točit klikou. Jinak vopruz z boku nějakým klíčem, nebo šroubovákem po půlotáčce. Pro nějakou pravidelnější a pohotovou manipulaci si to moc představit neumím. Jo hnát to přes kardan, to by byla vychytávka. Sice další kila, ale mohl by si alespoň připadat jak brzdař v hytláku :-)
Ani na okamžik jsem nepočítal s tím že by k tomu neměl nějaký speciální nástavec.
Když ti chybí jen 15 cm, tak bych přemýšlel o lehkém stojanu umístěném těsně za sedadlem, který zvedne jen zadní kolo.
To mě také napadlo, ale bojím se toho že když na tom bude sedět plnou vahou tak to na ten stojan nedostane.
Podstatné by bylo ten stojan nějak zapřít o zem, pak už by neměl být problém potlačením dozadu celou tříkolku na stojan dostat. Otázkou ale je, zda Bobbob zvládne ono potlačení dozadu, i když to by se taky dalo vyřešit jednoduchým vrátkem, nebo pákou.
Stojan tohoto typu smerem vzad a vratkem pres lanko pritahnout dopredu je sice hezke, ale opet narazime slapakem na zem.
Jurasi, o kolik lze zvednout zadni kolo, aniz by to vepredu bralo prevodnikem?
Když tříkolku nakloním tak že je převodník téměř u země, zadní kolo je 50cm ve vzduchu a sedačka se zvedne ze 30cm na 40cm.
Tak to jsem myslel, ze bude mene.
Jeste mne napadlo, ze by se ten polstarovy hever mohl davat pod ram za sedadlo, tesne pred zadni kolo, jestli tedy nekdo prijde na vhodny zpusob nafukovani.
A jak bys ho zabalil a uklidil, když budeš sedět a jak ho tam zase v sedě umístíš abys to celé zvedl?
Ten polstar je celkem pevny ctverec. Byl by treba v nejakem drzaku na zadni strane sedla. Sahnu pro nej, zasunu ho ze strany pod ram a nafouknu. Inverzne provedu vyfouknuti.
Já teda nevím, možná se dělají nějaké malé a lehké vaky třeba jen na 2 metráky, ale ten pro osobní auta do 3 tun, už vůbec není nic malého ani lehkého a nějak si nedovedu představit jak s tím někdo manipuluje v sedě. Vak dává slušně zabrat když u toho stojíš a můžeš se jako zdravý člověk dobře hýbat.
Aha, ja to videl jen na videu a fotkach... Tak to bude opravdu asi lepsi tam pred zadni kolo privarit smerem dolu nuzkovy hever a kliku od nej mit nekde pod sedadlem.
Vaky jsou hrozně nepraktické pro běžné užívání. Používají jen servisní vozidla, když už nejde dát pod auto ani nízký hydraulický zvedák.
http://www.rpjservice.cz/katalog/vybaveni...
Jo, to bude ono:
Hmotnost 720 kg
Netvrď mě, žes nepochopil odkaz jako inspirativní námět ...
8-)
pROBLEM VIDIM V TOM, ZE TO MA NOSNOST DVOJNASOBEK VLASTNI VAHY. tAKZE NA 100KG JEZDCE BY TO MELO MINIMALNE 30.
Zatr capslock! 8-(
Koukal jsem ted na tu trikolku. Co neco jako prkynko s navijakem?
Lanko zachycene na hornich koncich sedacky a prkynko z predni strany pod zadek. Navijakem prkynko pritahovat vzad a vysoupat se tak po sedacce smerem vzad a nahoru?
(Zadni kolo dle meho nepujde dostatecne zvednout, protoze by se zarazil slapak do zeme.)
S tím šlapákem jsi mě inspiroval... Jak moc ta tříkolka brzdí? :-D
Myslis katapult? 8-) Neco jako "bentstop"?
http://www.nakole.cz/diskuse/11691-pokolona...
Trikolka by to sice asi ubrzdila, ale v momente, kdy by se postavila na slapak, ten by klouznul a zase by to sedlo na zem. Vidim to jako slepou vetev. 8-)
To je v pořádku, tělo by se v okamžiku kontaktu šlapáku se zemí oddělilo od kola a zůstalo stát, kolo by se vrátilo do horizontální polohy.
I při sebevětším brzdění zadní kolo od země nedostaneš, natož 50cm a to i kdyby tam byly 200mm hydraulické kotoučovky. Ale myšlenka dobrá, běžně si ulehčuju vstávání tím, že prudce zabrzdím a ve správném okamžiku dám nohy na zem, díky setrvačnosti se na ně bez námahy postavím.
Jak to delas, abys nepustil prilis brzy brzdy a nevzalo Te to pres achilovky?
Asi to má dobře natrénovaný, na achilovkách kvalitní chrániče a gumové nárazníky :-)