par hodin jsem stravil timto ctenim prispevku, hodne je poucnych, ale presto jsem nenasel konkretni typ pro mne co a jak udelat. Chci elektrokolo jen a ciste na hory, velky kopce, velky rychly sjezdy mam 186cm a 95kg,ne na silnici, chci komplet e-kolo,mam na chate kopce, hory, sjezdovky.... tak jestli ma nekdo cas.. muzu i zavolat...popr. kdo postavi..proda.. poradi..jestli slozit z komponent ( konkretni typ kde co a jak ) nebo co koupit.. ..zbytecne se do mne nenavazejte :-) nejsem profi biker..jezdim jen 1500 rocne na trackingu... diky za Vas cas .. :-)
jo a jeste jsem zapomnel... vyhovovalo by mi asi toto :
kola 29, ram nevim..snad 20 - 21,5 ? a asi stredovy motor co jsem se docetl.. lepsi silnejsi..i baterie.... diky..
Jednoznačně středový pohon. Aku bych si nechal postavit na míru do rámu.10-12Ah stačí
diky..ale kde..kdo mi to postavi a udela baterku do ramu ? jak rikam.. nejsem v tom moc zbehlej..a v obchodech mi kazdej rika neco jinyho.. a sam to asi nedam.. :-( proc to nekdo nepostavi a neprodava ? nejakej super kit na hory.. zajem by podle mne byl.. aspon ja jsem tedy prvni zajemce.. :-)
Přestavba je primitivní. Koupil bych BBS 2 750W + nechat udělat aku. Rámový 9Ah 48V LION má slabý výkon. Tady mi nabízeli udělat aku jaký budu chtít. http://g-kolo.cz/sortiment Ale určitě se ozve víc firem. Nebo spíše montérů
zase jsem zapomnel.. nechci prestavbu.. necham si svyho trackinga kdyz jezdime se zenou takovou tu klasiku :-) po cyklostezkach.. jen se potrebuji jeste zvlast vyblbnout na kopcich a v horach :-)
Tož co tedy chceš? Tak si kup druhé kolo + motor a aku :-) Když máš prachy na vyhazování kup si Bosche (když to nemá být přestavba :-) .
no toz to chcu :-) druhy kolo, motor a aku.. tak jak jsem psal.. jen je vsude milion odkazu na motor i aku.. ale konkretne bych radeji potreboval.. vsechno komplet.. kolo..brzdy.. motor..aku.. kde co a jak.. proste cely dokupy :-) proc to nikdo nedela ? ale mozna jsem to jen nenasel.. a proto jsem tady. . :-)
ale dělá. Když zaplatíš,tak dělá. Akorát je to jednoduché sestavit sám.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/5-1-Sluzby... akorát je střeďák momentálně nedopstupný. I aku by udělali podle přání
Maš li nadbytek financí jdi do tohoto
https://www.google.cz/search?q=ego+kit&...
Nemá to konkurenci a v horách se stím opravdu vyblbneš.
Co bude podle tebe dělat v terénu s velkým jednopřevodníkem a motorem pod rámem??
Magiku, nečteš zadání
Pokud by to měl být full, tak pohledej Haibike http://haibikecz.cz/eq-xduro-fs-all-mountain-26/
Je to jedno z mála, kde je motor nad rámem. Další podobně stavěný je tuším full od scottu, ale na tom jsem nejel. Jinak, nechoď asi do 29" pro čistý terén, myslím že 27,5 je momentálně lepší volba. U nás ti to podle mě sežene třeba Akumoto Mělník.
Ale je potřeba hodit cenovou představu, ten HB je slušně postavenej a cena dost navrchu, je to přeci jen na Foxu atd.
Lacinější umí KTM, ale lidi nechválí moc geometrie
Představ si že cyclona lze taky umistit nad rám a vyjde to mnoho násobně levněji:-)
Levněji možná, to souhlas, ale jinak je to bastl hroznej, co si budem povídat
Docela jsem zvědavý na někoho se zkušenostma z praxe. Dobře vypadajících MTB s pohonem jsem viděl už několik, ale nikdy žádné v opravdovém terénu. Možná bude problém s okamžitým výkonem v extrémnějších situacích v minimální rychlosti, kdy musí výrazně pomoct jezdec - a přetahovat navíc dost velkou váhu elektrovýbavy. K tomu obtížnější manévrovatelnost a stabilita v hustším terénu a ve sjezdech kvůli šoupnutému těžišti. V neposlední řadě bude o dost větší nejen finanční náročnost na baterie a pohon.
Střeďák je v ose kola a má nízké těžiště. http://www.e-pohon.cz/fotky4744/8fun_core.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=i8R-AK1qAmA
Sám jsem docela zvědavej co tady z toho rozumného vzejde.
Podstatný problém asi bude v baterii. Lehčí baterie zase asi nevydrží příliš dlouho. Sjezdaři většinou využívají lanovky a pro tuláka po kopcích je nějakých 20 až 30 km výdrže baterie dost nezajímavá a pokud by měla baterie na jistotu zvládat nějakých 80 km (60 km tahat do kopců), tak za rozumné peníze už asi bude dost těžká.
schvalne jsem nechtel limitovat kolo penezi.. ne proto, ze bych je snad obracel vidlema..ale abych zjistil jake jsou vubec teoreticke moznosti.. protoze na youtube je k videni ledacos.. tak mne taky zajima co to muze stat..
Stát to může od 30000 do nekonečna
Použitelné kolo 10000kč,motor 15000kč + aku 10000kč +-(nebo si aku nechat postavit) a tam cena značně kolísá.
Kolo za deset je paštika dobrá tak na cestu do sámošky, ne s metrákovým chlapem na dlouhé sjezdíky v terénu.
Kecy v kleci:-) Mám meridu za 12tis 10let starou, kterou značně zatěžuji a je ok:-)
Tak si dáme spolu někdy tazatelem požadovaný sjezdíček - a já ti pak pomůžu vybrat a dovézt fungl nové kolo ;-)
Dobrý horák s dobrým motorem a hlavně lehkou baterií s větší výdrží rozhodně nebude nic laciného a za ty peníze už se zase dá pořídit velmi kvalitní a lehounké kolo s výbornými vlastnostmi.
Docela by mě zajímalo jak se změní vlastnosti elektrokola v náročnějším terénu a hlavně v členitém sjezdu. Určitě tam nějaký rozdíl bude.
Hmm, tak to bych řek, že to moc není, na dobré kolo a elektriku si myslím, že to asi bude chtít ještě něco přihodit.
Lelku nestraš, kolo za 20 a elektrifikace za 30 je dostačující. Vyjde to v pohodě na vice jak 1,5kW středový motor a kvalitní baterií.
pokud to bude jen motor + skládaná LIPO aku,tak to bude v pohodě
Co bude v pohodě? Jízdní vlastnosti? V každém případě vzroste výrazně váha kola a pak se motorem může změnit dost změnit průjezdnost terénem (světlá výška). Možná hrozí poškození motoru apod., co já vím co se všechno změní.
Světlá výška u běžného rámu se výrazně nezmění. A těžiště také ne. Ta váha samozřejmě vliv mít bude. Záleží na použitém aku. Fyzika se odrbat nedá.Samozřejmě,že pokud dám LIFEPO aku 20Ah na nosič,tak jízdní vlastnosti se zhorší velmi podstatně. Tedy v terénu,na silnici se to snese.
Nijak výrazně se nezmění je to jako by na to sedl 80 nebo 90kg chlap. Čili rozdíl bude 10kg.
Při takovém ustřelení na kořenech ve sjezdu taky dost záleží, kde je těch deset kilo a jak se s tím kolem dá náhle manévrovat.
Ustřelit na kořenech to může jakékoliv váhové kategorii, jak to dotyčný zvladne je jeho věc.
Vaha středového pohonu 3,25kg + 3,5kg bat. umístěné v rámu to zas až tak neovlivní.
To je 45 letá praxe jezdění i v době kdy cyklostezky neexistovaly.
A jedeš zítra taky ? Máš to kousek. Aspoň těch dvacet kiláků po čáře.
Když už jsem nevyrazil dnes tak zítra pokud nebude sprcha jedu, kam to ale ještě nevím.
Mám v plánu Šance a pak po vrstevnici na pindulu a do valach.
Myslel jsem spíš na ten terének, šutýrky, kořínky... Třeba od Bílého kříže přes Konečnou na Bumbálku.
Jsem přece říkal že už jsem vyblbnutý:-) Tyto terény již 3 roky nejezdím, zdravotně bych to nedal. Ja už se jen kochám na pohodlně sjízdných terénech. Terény typu drtiče mám již dávno sjeté:-)
Bez elektriky a v době kdy ještě nikdo ani netušil že nějaký drtič kdy vznikne.
No jo, ale pak těžko takhle striktně odmítat vliv terénu na výdrž a chování e-kola.
Nikoliv, ten vliv mám na vlasní kůži odskoušen. V průběhu několika let ježdění jsem postupně nabral až 50kg navíc. Tak že to mám odzkoušeno v rozsahu 50kg zátěže. Z této zkušenosti mohu se vší odpovědnosti tvrdit že rozdíl 7-10kg na dobrém kole nic neznamená. Tedy kromě toho že musíš vydat víc energie:-)
Balím, padám ! Ahoj v Beskydech !!
Čus, dobře to zvládni a nepolam se:-)
A je to tam ! Bez polámání a svižnějc, než jsem si i vysnil. Kromě hnusný Lysý (tentokrát šplouchanec s krupičkama) 110% lahody.
Tipnu si, že to bude pořádná řacha, aby bylo funkční. Jak píšeš, nejseš zas úplný střízlík, k tomu ta elektrika. Takže na sjezdíky to kolo musí být fortelnější, na druhou stranu nesmí samo vážit metrák, aby ti elektrika nevezla jen to monstrum (to už bys mohl jet sám na fajném horácovi za ty prachy). Takže kolo samotné bude stát alespoň pětadvacet (minimum). A když jsem sledoval tady ty tanečky kolem elektriky na cesťáky, tak je to taky o dlouhých tisících, aby to bylo o něčem. A v tomhle případě budou ty nároky na motor i váhu / kapacitu baterie ještě o dost náročnější, abys z toho zase neměl akorát těžkýho mastodonta vhodnýho tak na pohodlný lesní cesty. Nejsem "elektrikář", ale beru to čistě selským rozumem s jakous takous zkušeností z terénu a posbíranýma moudrama o elektrice. Fakt jsem zvědavej na výsledek.
Pokud se chce toulat po kopcích,tak jedině vozit rychlonabíječku. Nebou použít LIPO aku. 20-30Ah
presne..toulani po kopcich..to je presne to co myslim.. za humny mam sjezdovky.. a je to nadhera.. prece si muzu udelat radost, ne ? a kolo mne bavi.. ale nevim kdo udela takovou funkcni raketu ...
toulání po kopcích je co??? upřesnit
jestli nejake mate nejake invektivi tak na to radeji kasleme.. kazda diskuze se pak nekam zvrhne..zadání prece bylo jasne, ne ? ale na toto odpovim.. proste toulani po kopcich je treba jizda na Šerák.. diky..
V poho, magic občas uprskne, ale o elektrice leccos ví ;-)
žádné invektivy :-) Měl jsem na mysli ujeté kilometry a v jakém terénu. Na nějaké dovádění v náročném terénu třeba 50km to nebude. Potom jedině batoh s akumulátory na záda.
jasne..chapu..proc teda jsou k videni na youtube MTB rakety.. to potom nikam moc nedojede ? je to jen reklama ?
Ty videové rakety asi budou i pěkné žrouty a tak si myslím, že nějakých 10 až 15 km a budou vycucnutý.
Nebuď hned startovací. Ty se na něco ptáš a chceš se něco dovědět. Mě ten dotaz připadá docela správný a na místě. Každá máme představu trochu jinou. Pro mě by ta baterie musela na jistotu zvládat minimálně 80 km (60 v plném záběru do kopců).
Tak to by byla tedy dost výkonná baterie :-) Jedině stavěná LIPO s kapacitou tak 30Ah. Jedině,že by se využívala pouze příležitostně do opravdových stoupání.
Problém spotřeby vidím ani ne tak v plynulém stoupání po hladké cestě (to poberou vhodné převody při střeďáku), ale kličkování po rozbité kamenité cestě a přes kořeny do kopce. Tam je to co chvilku o silné akceleraci téměř z nuly.
no..prave..to si taky myslim... nekolikrat jsme kola dokonce skoro nesli .. i na Sneznik... po tech brutalnich sutrech z Polske strany :-) a parezy a koreny jsou tam taky fest..proto mam teren moc rad..
Jestli až takhle máš rád kopce a hory a rád si kolo poponeseš, tak se vyflákni na elektriku a půlku peněz co bys za ni dal si přidej na pořádné pevné a lehounké kolo. Snadněji se pak ovládá a mnohem líp se nosí a tahá přes kameny a stromy a lehčeji se vláčí do kopců.
ať to zkusí.Pokud by to byly krátké vyjížďky do 20km,tak by to kolo nepřekročilo 20kg. To se ještě dá
To ano pokud na tom kole jen jedeš a nemusíš ho přenášet.
A hlavně se člověk nesmí ze samé radosti jak to pěkně jede příliš rozvášnit a musí si pečlivě hlídat km a spotřebu, jinak potom ta váha bude slušný opruz i na hrbolaté splašené rovině.
Záleží fakt na váze toho kola.
Silný hub motor je těžký, těžké jsou baterie, v základní sestavě to je tak o 14 kilo těžší než kolo papouška.
A to už fakt poznáš a každý hrbol cítíš úporně, nepříjemná je i jen dlažba.
Lehké sestavy se středovým motorem jsou jisté řešení, ale lehká výkonná baterie ti udělá díru do kapsy. Prostě je to celé strašně drahá sranda. Snadno si spočteš na kolik tě vyjde kilometr v terénu. A pak jde o to se rozhodnout. Ten, kdo má hendikep, jinou volbu nemá, ovšem pokud hendikep není, je Lelkovo řešení jistě racionálnější.
jo... nekdy ty pismenka vyzni jinak na druhe strane.. jsem v pohode.. uplne jsem se bal zalozit to vlakno, ze mne hned odstrelite.. ale dekuji za nazory a za vsechny prispevky.. proste jsme kolari.. a budeme v pohode..
Pokud ale na ten kopec vyjedeš nebo se dokonce i vysápeš jen za svý, tak o to pak máš větší radost z jízdy po hřebenech a sjezd si mnohem víc vychutnáš :-)
nevim.. po dvou operacich kolene a v petactyriceti uz to neni tak uplne jednoduche.. verim a vim, ze jsou borci co toto davaji.. to je jasne.. ale to ja proste nejsem.. znam svoje moznosti.. :-(
také mám léta,dokonce stejně
mas urcite zkusenosti jako e-kolar.. tak dej nejakou vizi.. kde ..co.. a jak.. :-) ja uz po tom pasu od unora.. a porad jen chodim okolo.. dnes jsem se odhodlal napsat..
Přibliž lokalitu, dám ti něco vyzkoušet a bude se ti líp vymýšlet co vlastně potřebuješ. Vidím to na lehký enduro, což celkem existuje. Jde o to jestli se to pohybuje po zemi a nebo semtam i ve vzduchu a další okolnosti. Takový kolo musí fungovat, podvozkově, a brzdit což tady celkem nikdo neřešil.
Dám vyzkoušet i ten BBS a podobně, uvidíš že je to hovadina, protože koncepčně na to nejde dát malej převodník, abys mohl použít Dualdrive a dodržel řetězovou linku. Tyhle motory na MTB do kopce prostě nefungují, nanejvýš XC 26" s předpokladama na cesty a pěšiny s relativně malým sklonem, kde se dá jet spíš rychle. Ale pokud s tím chceš šplhat po kořenech, je to buď rychlý nebo to nedáš.
Chce to s rozumem jezdit a ony se ty výkony výrazně zvýší i bez elektriky.
Jsou lidi s vyměněnými klouby a lítají a tancují celé dny. Včera jsem se projel s jedním pánem na hranici důchodu co má operovanou vážnější srdeční vadu a měl jsem velké problémy se za ním udržet 30 km, jel s ním ještě jeden o dost starší pán a ten si s ním ještě tak půl cesty stačil v pohodě povídat když já už nebyl téměř schopný říct jak se mi jede :-)
Já osobně,bych si E-kolo na dovádění v těžkém kopcovitém terénu nepořídil. Jako polní cesty,lesní pěšiny to jo,ale jako totální of road ne.
nene..totalni off road jako zase nechci..treba Alpy nekde po sutrech vyjizdet az k mrakum nehodlam.. jak jsem pred chvili videl v nejakym linku.. tady z fora.. ale ten byl hustej...
takže polní cesty a pěšiny?
no tezko se to popisuje.. tam nahore je vsechno..ale sutrovity Tatry, nebo Alpy to jeste nejsou takze to za off road podle mne nepovazuji.. jsou to "jen" jeseniky .. takze lesem.. obcas mimo cesty.. nebo louky.. proste takova vsehochut :-) po zime tam stíká voda.. proste takovej maglajz..
Nemusíš hned do Alp. U nás nejsou ty kopce sice tak dlouhý a vysoký, ale v terénu pro e-kolo určitě taky víc než dost náročný. V tom hustším (a nejkrásnějším) terénu to podle mě bude každopádně problematické (výkon, záběr, výdrž, váha, odolnost). A pokud to nemá být jen nějaká demoverze před kameru, tak i nechutně drahé. Co jsem tady pochytil, tak u lepších elektrovýbav psali i o třiceti a více tisících, plus samotné kolo. Pro terén by ta náročnost byla zas určitě větší.
no pred takovymi klobouk dolu..mam obrovskou uctu pokud vidim starsi lidi na kolech.. je to super..a brutalne jim fandim..
Já už jezdím na E-skůtru. A místo abych se potil,tak někdy mrznu :-)))
Dnes už to není pravda, i lehká baterie je schopná vysokých proudů a značné výdrže.
Dvě mám osobně a zrovna je testuji. Jsou to modelářské lipolky.
Když máš dostatek financí tak si i koupiš lehkou a kvalitní baterií na linergy.
Ale daní je nižší životnost. Vždy je něco za něco.
1000 cyklů není zas až tak málo:-)
Jednu mám již počínající třetí rok a jednu jsem již zlikvidoval, měla 3 roky a špatně jsem se k ní choval:-)
1000 ? Pokud to bude do mrtě vybíjet,tak 1000 těžko.
Pro lidi co nechtějí aku stavět by bylo ideální tohle http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... ,ale s vyšší kapacitou a jiným složením článků. LiMn,LIPOL. Někdo by rád i vyšší cenu zaplatil a měl nízkou váhu.
To je ovšem baterie na 250W šidítko:-)
jinak dekuji vsem za nazory a za Vas ca.. .. ja pomalu mizim..
Do terénu se elektrokolo nehodí.
Pokud nemáš zdravotní problém, zkus něco jinēho, pokud ano, tak záleží na tom, kolik do toho dáš.
Ale v každém případě středový pohon. Hotové kolo koupíš od 70 do 140 tisíc, jak se ti bude líbit.
E-kolo je spíše dopravní prostředek než něco jiného. Postavíš si pochopitelně co chceš, ale připrav se na rány, šidítko za 17-20 litrů je tak na výlety kolem Labe.
Tady máš ukázku:-)
https://www.youtube.com/watch?v=PNCTAjKu3GU
Vždyť to říkám, střeďák.
S hubem by už byl na hubě a v předním kole na tuty.
A jak dlouho vydrží baterie na podobné blbnutí při váze max. 2 kg?
2kg to je tak 10-12Ah tak že s přípomocí šlapáním kolem 30km v kopcích. Zaleží jak brutální ty kopce budou.
Na lokální ježdění asi stačí, to bude tak na vyjetí dvou až tří delších kopců a pak vyměnit.
Jo na vyjetí tří 10km kopců by to mělo vyjít:-)
Samozřejmě musíš taky šlapat:-)
Někde jsem to tady už psal. Jiný záběr pro baterku bude Lysá hora plynule po asfaltu, nebo relativně hladké prašné cestě - a jiný při drncání přes podemleté kameny a kořeny, kdy z nulové rychlosti musí co chvíli brutálně akcelerovat. Vím, jaký je to rozdíl pro nohy, motor na tom nebude jinak.
Osobně bych doporučil cyclone 1680W
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
a do batohu tuhle baterií
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
nebo
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Železo (kolo) si musíš vybrat sám na to nejsem odborník.
Složí ti to v každém dobrém servisu kde se zabývají elektrifikaci kol.
Nebo
http://www.ego-kits.com/en/order-ego/
4,5 kg baterii do batohu? Tak to bych rád viděl normálního horského cykloturistu jak to sebou vozí a přenáší.
Viděl jsem turisty kteří měli na batohu dvě 1,5L petky vody což je 3kg a dalších pár kil věcí bylo možná uvnitř.
5kg na záda ma naloženo žák základní školy na prvním stupni. 5kg pro dospělého je hračka.
Jenomže 5 baterie + 2 kg dalších potřebných věcí a to už je podle mě docela dost pro jízdu v terénu.
Jsou lidé co běžně nosí 20 kg a nedělá jim to potíže, ale pochybuju, že to je zrovna případ rs33.
K čenu je potřeba 2 kg dalších zbytečností na tři hodiny projetí?
Nevim jestli to jsou dvě kila, jen odhaduju, ale hoď si na váhu to co je zhruba potřeba a je dobré sebou vézt. Já toho sebou moc netahám, přesto má batoh bezmála 3 kg, ale já zpravidla jedu na celý den.
Dvě kila váží jen má přesnídávka :-)
Co vezeš, 2kg uheráku? Mně stačí jablko a voda, zbytek řeším v rest. zař.
Já ti nevím, celkem nevezu nic, ale je to hrozně těžký :-)
Ne, nevozím nic, kromě 3 litrů vody :-)
Ale mám s sebou furt jednu brašnu, v ní nářadí, 2 duše, většinou celej protidešťovej prezervativ, někdy i ještě teplejší hadr, kdyby náhodou, pak tu svoji elektroniku, taky je to těžký a nechápu proč, ale nevadí mi to.
V sobotu vozím složenou i druhou brašnu a do ní pak v Praze dělám nákup, kilo sem, kilo tam, těžko na cvičišti, lehko v Pyrenejích :-)
Jo je mi to jasné ja toho tahám taky hodně, komplet nářadí potřebné na kolo, náhradní řetěz, duše, pumpu, lepení atd.
Jezdím taky na celý den, proto si myslím že na projžďku na dvě hoďky po okolí bych toho moc netahal:-)
Ostatně baterie se dá při troše šikovnosti uchytit i do rámu.
Když slevíš na napětí a bude ti stačit 36V pak máš bat. 3,5kg 20Ah s 2000 nabíjecích cyklů.
Cenově dokonce skoro o polovic levnější než 48V.
no aku na zadech bych nechtel.. podle mne urcite do ramu.. a bude i kompromis s vykonem jak to tak vidim.. diky za reakce..
Při 36V budeš mít stále 1,2kW výkon což je dostačující pokud můžeš ještě šlapat. osobně mám 720W a celkem mně to stačí. Baterie se dá taky umístit do rámu.
silenci jsou vsude :
https://www.youtube.com/watch?v=aBf6hn5h55w
Koukni na australskej Stealth, to už je bike :-)
To už je lepší regulérní E-skůtr
Čtyřkolka s urvanym vejfukem, ať dědina slyší, že jede pan Někdo
http://www.bradsky.cz/haibike-hai-eq-xduro-rx...
Podívej se sem:
http://www.rebelbike.com/index.php?akce=noarchiv
najdeš tam řadu testů e-kol v terénu, a doporučuji články od kolegy o praktických zkušenostech s e-koly:
http://www.rebelbike.com/index.php?clanek...
Tohle nemá konkurenci máš li dostatek financí
http://www.electricbike.com/ego-kit/
Da se levněji postavit i něco podobného
http://www.electricbike.com/cyclone-mountain-e...
Pokud by chtěl někdo stavět číhněte toto http://www.nakole.cz/diskuse/16701-enduro-kolo... určitě do terénu sjezdovej nebo podobně tuhej rám můžu jen doporučit,přímej motor není ůplně nej ale je absolutně bezůdržbovej,jednoduchej a levnej.
No sláva, Baba pětikilo se zjevil... konečně někdo, kdo terén vážně jezdí
Ahoooj nejak jsem nestíhal(práce,rodina).Na kole jezdím makat tak 50-70 Km pětkrát tejdně pokud nepadaj trakaře a zatím žádná porucha jen klasická ůdržba.Nemám žádné měření jen na řídítkách tachometr tak ani nenapíšu jak to baští.K vánocům jsem koupil pořádné pneu a musim zaklepat letos ještě ani jeden defekt.Jestli můžu poradit tak kolo do terénu jedině s pořádnejma tlumičema a hlavně vzadu tlumič!!!Jinak je to na kochací jízdu každou díru a kořen brzdit.Určitě kotoučové brzdy a kvalitní pneu.A jak jsem psal tuhej rám kterej něco snese pak se dá i pár metrů hupsnout.
No, tak sláva. Čili, jetej Spezialized BigHit je na bazoši za 16, zadní péro fox ponechat, vidli vyměnit za nějakou lehčí XC vzduch nebo enduro, jednokorunku s mírnější charakteristikou a kratším zdvihem, což si možná vyžádá přepletení přední náby, páč tam bude asi 20mm osa. řídítka max 76 cm, ostatní kloudný věci nešahat. Tím je základ hotovej a zbytek třeba stylem jak je na foto. Motor 500W s planetou kdyžtak mám, prodám. Zbytek dle chuti, nejhorší je kam s baterkou, na záda je to samozřejmě hovadina nebetyčná, ale jsou bloky ve folii co kupuje Bobbob a ty se dají implantovat do rámovýho trojúhelníku.
kurna to bych byl na fotku do novin pro pobaveni publika.. moje malickost a BigHit.. neumim si to moc predstavit.. :-)
Co, nevoblíkneš to na sebe, malý ?? To je trochu potíž, DH se zatím vyskytujou víceméně výhradně v menším provedení a na 26" Můj názor je, že to kolo pokud má trvale odolávat terénu (skutečnýmu) nemůže bejt na bázi nějakýho lacinýho XC , vůbec ne pro Tvou velikost (tedy váhu :D ). Nakonec, i gumy by to chtělo nějaký pořádný, což už samo o sobě je problém s prostorem zadní stavby u většiny obyč XC rámů. Brzdy 203 mm dostaneš na cokoliv, to by nebyl problém. Větší kola než 27,5 bych asi taky neviděl jako dobrej nápad, spíš osvědčenou 26". 29" je sice na hrbolech příjemná, ale jinak je to děsná lopata když je potřeba zatáčet a brzdy by to chtělo snad ještě větší než jsou ty největší...
Elektropohon bude vždycky oříšek, na cesty je to v pohodě, ale do opravdovýho terénu už to je fakt dost vyšší dívčí a bohužel celkem i drahý. Jízda do kopce na něčem takovým přes kameny a kořeny je totiž možná snad výhradně na kvalitně odpruženým zadku a měkčí gumě. Hardtail to nepřenese, skáče jako blázen a protočí se, nebo na zadní. Oboje má za následek stopku na pedálech a končíš, noha na zem. Ideál je teda výjezd v sedě, v předklonu a plynulým tahem, zadní perování to musí nějak zpracovat , čili to chce vinutou pružinu a dobrej tlumič .
Na foto je nádherná věc s Boschem, ještě starým. Ale to jen tak na pokochání, protože to představuje asi 5 tisíc euro, to by se člověk musel živit bankovníma loupežema aby to dal :D
no ale jaky teda reseni kdyz to nejak etra moc nevyslapu ? :-) normalni , slusny, lehky kolo a co nevyslapu tak vyjdu ? ..a nebo motor.. a proto jsem se osmelil a napsal.. a ted teda nevim.. rad bych i ten motor.. moc rad.. :-)
S tím co prodávaji ofiko prodejci ten terén opravdu nezdoláš. Řešení je obdoba ego kitu a jeho náhrada je cyclone 1260W nebo 1680W, dle napětí baterie. Složit ti to může kterákoliv dílna co se zabývá přestavbami kol na elektrokola. Rady typu kup si tohohle "fulla" jsou k ničemu jelikož ani bosch ten náročný terén nezvládá. Mohlo by se pak stát že do toho kopce potáhneš pěšky ještě těžké elektokolo.
Tak že, silný středový motor je tvé řešení.
tady už je to nejen o motoru, v terénu se hraje i o to, jak funguje zbytek kola. A jestli pohon do použitelnýho kola rozumně půjde namontovat.
Egokit taky není jen o motoru, ti borci to řeší komplexně jako celek. Tedy montují silné motory na upravené nebo postavené rámy.
Pevně doufám, že to brzy hrát významější roli i u nás, pohony nejsou zdaleka všechno.
A asi se budu opakovat, ale znova říkám, že když je kolo správně postavený, pohon stačí slabší. Vše může být lehčí a daleko funkčnější ve výsledku, než nějaká hrůza s mega výkonem, na který je problém manévrovat a nebo nepoškodit třeba při pádu, což v terénu je celkem běžná a předvídatelná věc.
Když ti na skoku upadne z ruky to na fotce, nic se neděje, porovnáš páčky brzd a sedlo a jedeš dál. Když zahodíš to tvoje , bude s ním asi hůř...
Jojo přesně tak musí to makat jako celek.Po pár havárkách jsem doladil třeba kryt kabelu u zadního kola aby se neprodřel při pádu ,vodítko řetězu protože na hrbolech padal,užší řídítka atd.Důležité je vědět na co kolo chci a kde budu drandit a potom začít stavět.
Třeba toktok uplně vidím vestavěnou baterku v rámovém trojůhelníku. http://dolekop.com/bazar/98761-specialized-big...
JJ, proto jsem mu ho navrhoval, mám to kolo dobře zkouknutý, brácha tenhle model biga jetě jezdí, je to super postavenej rám, FSR považuju za ideálně fungovací. Tvar trubek je příznivej i pro elektrifikaci. Ale čím to pohánět mě moc nenapadá. Ten cyclone to podle mě nedá, rána šutrem nebo klackem a je vymalováno. A vrtat do toho rámu je svatokrádež. Skoro bych se spíš klonil k tomu, dát tam dozadu převodovej motor s kazetou, řázko Sram X0 s kazetu 11-42 zubů, dopředu pěkně RaceFace kliky a talíř tak 36 nebo 38, to je fuk, je tam rozptyl velkej.
Baterku vyskládat do rámu, vyjdou tam krásně články napříč, nanejvejš tak 48V 12Ah, což je cca 3 kila. K baterce schovat jednotku a zkusit šikovně naprogramovat PAS bez displeje, plus plyn. Totzní osa by byla dobrá, ale osvědčenej Thun je čtyřhran, to je už taky trochu mimo tuto třídu, nebudou na to kloudný kliky.
Prostě,je složitý získat díly takový, aby se člověk mohl technicky při stavbě vyřádit a udělat to fakt vymazlený.
Většina toho elektro co se dá někde pořídit je nekompatibilní s lepšíma věcma. Takovej trochu skanzen.
Proto ty dotažený věci stojej takovou raketu, jsou to kusovky a navíc převážně dělaný v Německu, protože asie na tohle nemá fantazii.
Nejsem zrovna germanista, ale musím říct, že nastavení chování německých pohonů nemá na světě konkurenci, Bosch a pak hodně dlouho nic... Jezdil jsem minulej týden na Shimano střeďáku, bohužel ani ten na Bosche nemá, je to jen vata. Zatím
Mít financ to by se stavělo.Šikovnej středovej motor a do zadního středu převodovku http://www.mastersports.cz/naboje-city-bike... odpadne spousta starostí s přehazovačkou a malinko přibude váha.Nebo přímej tam je velké plus jednoduchost a rekuperace.Njn je to na vkusu každého soudruha chichi.
Měl jsi cyclona někdy v ruce?
Kámen ani klacek mu neuškodí.
Na muj motor už ustřelilo šutrů a klacků a nikde ani šrám.
Ten motor je taky umístěn výš než kterýkoliv jiný střeďák.
Tak že buď si jistý že cyclone to dá a to s přehledem.
Zato hub motor by si ani neuprd:-)
Měl jsem to v ruce i pod zadkem. Neříkám že to nefunguje, ale mám nějakej psychickej blok proti tomu lešení kolem a řetízkům navíc a tak. Jsou určitě věci, kde se to nějak ztratí, ale vymazlená technika z tohoto století by podle mých pohledů na věc prostě měla vypadat už jinak. A šutry v terénu mají trochu jinou páru, viděl jsem pár pomačkaných trubek u doublebutted rámů jako na fotce, proto se třeba na DH moc zeslabované trubky nenosí.
Mám rád starý věci, ale tak nějak celý.
To máš stejný, jak například se prodávají takový ty starý dřevěný rádia a kouká z toho CD a displej. To by člověk zvracel. Vím že to funguje, ale do baráku mi taková nádhera nesmí. Asi jsem postiženej, každej máme něco :D
Kapku ti uniklo že cyclone s výkonem 500W a nebo 1680W má stejnou váhu. Ze zkušeností kolegy co na tom rajtuje ve slovenských horách je vysoký výkon nezbytný a 500W fakt nestačí, bez ohledu na to jak je kolo postavené. Jo a ten motor ať je jakéhokoliv výkonu je stále vzhledově stejný. Tak že 1,6kW je stejná hrůza jako 0,5kW:-) Ostatně egokit je jen dobře zamaskovaný cyclone.
Základem je podle mne pořádné kolo, které něco vydrží (nové od min. 40tis. nahoru). Zdvihy min. 160/160mm. Pro tvou váhu nejlépe nějaké sjezdové kolo a na něj namontovat motor. Osobně máme asi dva roky zkušenost s Magic Pie + řj Kelly + poskládaná LiFePo4 48V, později i 72V. Zatím vydržel všechno :-) Problém je v pomalých prudkých výjezdech, kdy motor nestíhá a musí se pak kolo tlačit (s motorkem se tlačí ale dobře :-)) Občas se řj nebo motor přehřeje, ale za chvilku jede zase. Jezdíme třeba žlutou z Lysé k přehradě, Rychlebské stezky, bikeparky Kouty, Bílou, atd. (Dřív jsme jezdili sjezdové tratě s výjezdem nahoru lanovkou.) Kolo tedy vydrží skutečný terén. S motorem je jiný styl jízdy, je to radostnější hlavně na rovině a do mírného kopce, kdy motor vytáhne kolo ze zatáčky nebo si přidáš plyn před skokem podle potřeby. Teď zprovozňuji kolo se středovým Cyclone 1680W. Rohodl jsem se zkustit středový pohon, i když jsem pokukoval po Cromotoru nebo Crystalyte Crown. Zatím běžné problémy s umístěním přesmykače, nastavením řj - při větším záběru se řj odpojí - baterka nestíhá, budu asi kupovat LiPolky. Motor ale táhne dobře, hlavně díky převodům vyjede větší stoupání při pomalé rychlosti. Řetěz dělá trochu hluk proti Magicu, který je relativně hodně tichý.
Zkus se obrátit na Leoše Nováka z Chlumce, on je podobný "blázen" do kol. NAvíc je i vyrábí, rámy si svařuje a aku dává do rámu. Umí nacpat 800wh do rámu 7cm nebo dvojnásobek do rámu šířky 14cm. Motor používá MP a špičkově jej točí až na 6kW. Možná by zvládl i střed. motor.
http://old.stream.cz/uservideo/777490...
diky.. ja bych ho i kontaktoval..ale stranky nefunguji..a telefon jsem nenasel... ..prece nebudu psat koresponďák ? :-)
Nevím, zda dotaz je aktuální, snad to pomůže :)
Elektro kolo od p.Nováka mám 1/2roku, jezdím po lese a po horách, i v zimě. Mohu jen doporučit!
Postavil bat. 20Ah, 3kW motor zadní náhon, 3tác+6ti kolečko, vzduch odpružení př+zad, hydrobrzdy, analyzer+tempomat, cena 65tis.
Přehazka levná, nemá cenu opravovat, větve ji stejně zruší-každý rok vyhodit a novou.
Je to výborně vyváženo, v prudkém kopci lehnete na řídítka a motor to zvládne sám.
Kolo s 10% rezervou zvládne 50km po kopcích v lese+50km po silnici návrat 50km rychlostí.
Samo že u toho šlapat.
Myslím, že lepší kolo pro tyto účely na trhu nenajdete-dokáže postavit max9kW, 40Ah.
http://www.elektrokolanovak.cz/cenik.php
Jak je široká ta krabice na rámu, kolik to je cm? To musí strašně překážet vadit při šlapání a zvlášť v terénu. Pokud tedy při jízdě šlapeš, pokud ne ta asi nevadí, ale pak to není kolo.
7cm a není to krabice, ale přímo rám.
Jestli je to totéž co na fotkách v nabídce, tak to krabice je a rozhodně širší než 7 cn, odhaduju nejméně 10, ale spíš 12.
http://www.elektrokolanovak.cz/images/galerie...
Koukám na fotky a ta sedla a sedlovky jsou strašně nízko, takže to není kolo, ale jakési motorové pohybovadlo, protože na takovém se nedá na silnici a v terénu už vůbec jezdit vlastní silou, ale jen sedět a nechat se vézt.
Když myslíš - přesvědčovat Tě nebudu :)))
Tak si dej delší sedlovku, jestli měříš 200cm :)
Psal jsem to zde, aby to někomu pomohlo...ne aby sis na tom léčil svoje Ego - nikdo Ti to nenutí:)
Ještě to tak
Nemůžu si pomoc ale vypadá to hrozně.Kolik to váží a kolik to stálo??
váha 27,5 kg.
Není až tak podstatná, pokud kolo nenosíš přes řeku...má-li výkon motor a dostatečnou kapacitu energie.
Jak to vypadá je mi u pr...:)
Podstatné je, že ve srovnání s koly na trhu na tom najedu dvojnásobek a za stejnou cenu,
65tis. Osobně jsem si vyzkoušel dojezdy KTM, Macina race 2014, Habike...měl jsem je půjčené na celý den.
Dojezd v mnou testovaném kopcovitém terénu cca 55km (lesem po turistických značkách).
KTM na dojezd bylo nejlépe. Ovšem všechna váha na zadku, nízký střed (pařezy).
Macina vyvážené, ale smrt po 49km...
http://www.tipmoto.com/motorky/ktm/273273... ??Není to kolo ale??
Mám lepší typ.. Silné odpovídá normám a jede 37 a dobře vypadá, a vážně dobře jezdí...
Vyzkoušené!!! A nestojí zas tolik na ty parametri..
Super elektrokolo..
Zkus
http://www.ekobik.cz/elektrokola/elektrokola...
Ještě přidám fotku
Nepřeháněj to. Jednou, dvakrát to snad stačí. Nemusíš to co prodáváš cpát furt a všude.
Velice děkuji za krátkou a výstižně formulovanou připomínku,...
Příště si to jistě budu pamatovat a dávat pozor na to abych nepohoršoval svými otravujicimi typi...
Mě je to celkem jedno co a kolikrát sem dáš vlastní zboží. Pokud budeš psát připomínky a podněty k věci, tak dobrý, ale fakt nevidím důvod sem cpát vlastní zboží. Když sem budeš dávat jako kvalitní produkt kola jiných prodejců, tak proč ne, ale takhle když to přeháníš, tak si taky můžeš vykoledovat smazání, ale dělej si co chceš, moje to tady není, já jenom, že reklamu nemusím mít úplně všude.
Na ti parametri je to grátis, prostě super kolo, mít tejden volna vyrazím na tom do Paríža.
Co na tom "jezdí".
Nábový motor s 250 Waty? Do terénu?
Asi je lepší, když podél Sázavy jezdíš na elektroenduru místo motoendura, nedělá to kravál. Ale, prosím, neříkej tomu kolo.
Je to bike, Australani dělají tyhle monstra seriově, řikaji tome Stealth bike.
Tenhle stroj jsem viděl u Šikuli v e-pohonu, ta ohyzdná škatule na batetii se mi nejeví moc praktická. 3,5 kW se může hodit, jen si nedovedu představit, co by to žralo, kdybych za to zapřáhnul vozík.
No právě - tohle (foto) bych potřeboval za to vymyslet. Je mi jasný, že tuto nálož už to nezvládne, ale to už dnes ani nepotřebuju, pes je mrtvej.
Stačilo by do vozíku cca do 12-13kg, výbava na spaní....závěs ještě nemám hotový, ale do léta to snad stihnu:)
Těžko říct, nakolik se to uveze. Každopádně už omezení do malých cestiček v úhlu nájezdu
:(
Já měl na vozíku asi 50, MagicPie, 48V, na 10Ah to ujelo tak 20 až 30km, víc ani ťuk.
vsechno jsem poresil, nakonec jsem koupil komplet kolo 29.. .. ale ta moja draha polovicka se mnou odmita jezdit.. ( ani se ji nedivim ) :-) tudiz jsem musel koupit jeste jednou to same.. BBS-2 750W 48V .. koupil jsem kit na eclipsebike i s baterkou... ale potrebuji to namontovat na kolo..a jeste pridelat kotoucovou brzdu.. je nekdo v okoli Olomouce kdo by samozrejme za uplatu toto dokazal udelat ? ja nemam ani sroubovak :-) diky.. :-)
Můžeš prosím sdělit na kolik tě vyšlo poštovné z eclipsebike? Taky uvažuju nad nákupem toho kitu. Díky
To se přece nemůže vyplatit, nebo blbě počítám? Mě fan 750W vychází nad 15 tis. A to se to ještě nesmí pokazit, jinak prodělám na dopravě při reklamaci...
V případě reklamace hradí dopravné obchodník.
Až v případě neuznání reklamace to jde na vrub tobě.
Aha, naštěstí nemám zkušenosti s reklamací přes dopravce. Ale ti tak to s tím kurzem vychází někde na 15 200 Kč. V ČR je to za 15 500 Kč
spíš za 17 tisíc + PPL : http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
15490 Kč
http://www.kolazhradce.cz/e-shop/prestavba-na...
nebaví mně už tu shopy co inzeruji, ale přitom nemají nic : viz. : Naskladnění předpokládáme do 25.5., doporučujeme předobjednávku ..takže kecy v kleci...
Vypadá to že všechny levnější nabídky jsou nedostupné. Tady jsou na tom podobně: http://www.elektrokola-michal.cz/novinky...
tak hotovo, vše je namontováno, je to šílená raketa :-) ale nicméně mi zůstaly zbytky prakticky z nového kola..střed.. ozubenej talíř.. brzové páčky.. ten středovej přesmykovač atd... ... tak jen kdyby měl někdo zájem... je to prakticky nové, jeté jen cca 3 měsíce..tak kdyby měl někdo využití...díky..