To víš, teplo, tak jsou lidi dobře nažhavený a hned dobře chytaj :-)
Jo, tak s počasím mě vytočily rosničky. Prej budou bouřky. Dva dny strašily s přívalovými dešti, 6 mrtvých v Německu, kupte hromosvody, zatlučte okna... Nabádaly k opatřením, jak kdyby měl přijít uragán Karel.
A u nás 3 kapky, které uschly ještě než dopadly na zem. Hrom jsem slyšela jen zdáli, blesk ani jeden.
Každý den kropíme zahradu jak diví z vlastního...
To bys měla vědět, že blýská se nad Tatrou, ne nad Prahou. Možná, že kdyby se podařilo přesvědčit řidiče náklaďáku, aby zaparkoval u vás na zahradě, že by pak napršelo.
Jak je psáno dole v diskuzi:
"To snad není pravda. Drzí parchanti, a rodiče jsou zřejmě pyšní na to, co vychovali. Přes držku žákům i rodičům."
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/za-trest-pro-zaky...
Holt když je šikana normální i mezi dospělými, když se dospělí nestarají o svoje děti, když světu vládnou peníze a když je vytěsňován cit, aby byl nahrazen osobním ziskem, tak to holt dopadá takhle.
Chybí ti před tou větou "Slyšte :"
Tak nešikanuj, starej se o svý děcka, nenech se ovládat prachama, nenahrazuj svůj cit osobním ziskem a hlavně přestaň planě moralizovat. A hned bude na světě o trochu líp.
"... a hlavně přestaň planě moralizovat. "
Jistě, drž hubu a krok! Nech se ovládat penězi a dělej to, co nejvíc vynese. Děkuji, nechci!
Držet hubu a krok bys mezi svými doporučeními hledám marně. Výslovně píšu "nenech se ovládat prachama" a ty hned nato napíšeš "nech se ovládat penězi".
To vypadá na vážný problém se čtením nebo chápáním.
Spíš si neuvědomuješ, co píšeš.
Doporučuješ mi, abych nepsal o tom, co se děje ve společnosti. To, co věčně píšu, se týká prakticky toho, co jsem tady napsal na začátku naší "diskuze". Takže mám opravdu držet hubu a krok.
Sice píšeš, že se nemám nechat ovládat penězi, ale zároveň píšeš, abych o tom nepsal. Jenže když se o tomhle problému nebude psát, tak za chvíli nás prostě peníze semelou. Jako ono stačí, že i když se nechceš nechat ovládat penězi, tak na ně musíš brát ohled, což je fakt blbý.
"Doporučuješ mi, abych nepsal o tom, co se děje ve společnosti." Ale? Můžeš prosím citovat?
Je zvláštní, jak někteří lidé mají krátkou paměť.
Na tobě shledávám ten zajímavý fakt, že slovně se mnou sice souhlasíš, ale děláš přesně to, co krizituji. Pro tebe znamená slovo svoboda svobodu vlastnictví, ale nejsi na tohle webu osamocen. Pro mne znamená slovo svoboda svobodu myšlení.
Myslet znamená ho.no vědět.
Popřemýšlej, jsi-li toho schopen, o tom.
Lepší myslet a přiznat, že nevím a snažit se poznat, než rezignovat na myšlení a dělat přesně to, co se po tobě chce, a pak se divit, jaký je výsledek.
Proč jste to nevím nenapsal hned ?
Nemusela tady být taková rozsochatá větev :)
Jinak světu nevládnou peníze, protože kdyby vládly peníze tak by bylo více dětí :)
Rodiče se o své děti starají už asi 4 miliony let, co jsme slezli ze stromů a vytěsňovaný cit jest floskule ke které lze jen dodat, že lidé se sociálním IQ tykve to tak mohou skutečně cítit :)
No a tu o té šikaně si schovejte pro nějaké debily, kteří například normální lidi šikanují tím, že jim soustavně radí čím mají jezdit, jak daleko mají bydlet od pracoviště nebo případně jim rovnou v místě bydliště chtěji našikanovat zóny radosti, tedy místa kde lidé mohou na ulicích halekat až do rána nebo kde jim bodrý trhovec prodá staročeský gyros za 80 kč ....
Dovolila bych si mírně oponovat - péče o děti se nevyhýbají ani ti, co žijí na stromech...
... co ty můžeš vědět o realitě v Újezdě (nad Lesy)?
Dnešnímu světu vládnou peníze. Kdyby ne, tak je tu pravděpodobně víc dětí. V dnešní době se rodiče často o své děti moc nestarají. Stejně málo se mnohdy nestarají ani partneři mezi sebou. Proto taky dost často lidské vztahy končí tragedií.
Ale vám cokoliv říkat, nebo psát, je zbytečné. Vy jste dost slušný zaslepenec.
Začíná se jevit, že problém civilizované části světa není málo dětí, ale moc déle a dlouhověkých.
Může to znít krutě, ale je to tak.
Na druhou stranu: čerstvé maso (i ze staršího kusu) je čerstvé maso ...
8-E
Však ony to jsou jen takové plané moralistické řečičky.
On cyklopalmovka sám nakonec zjistí, že páchat dobro na svých 3-4 dětech v cyklovozíku s babičkou na štangli jaksi celoživotně moc nejde:-))
Nechci být krutá, ale nebylo by v jeho případě lepší, pokud by jen moralizoval a rozmnožování přenechal jiným?!?
Medicína neprodlužuje život, ale stáří. :(
= lékaři se, dle tebe snaží, abys byl zralý k odchodu do důchodu ve třiceti?
Třeba´s to tak nemyslel (8-) ), ale z napsaného to trčí ...
Tak to jsi ten petrův příspěvek pochopil hodně špatně.
Nejen lékaři, ale medicína všeobecně, je zaměřena na to, aby člověk žil co nejdéle.
Bohužel mnohdy je život prodlužován i přesto, že se pro dotyčného stává stáří nedůstojným.
Ale těžko stanovit hranici, kdy mají některé operace ještě smysl a když už je to pro člověka v podstatě obtížný úkon, protože mu to sice život prodlouží, nicméně celkové opotřebení těla to nezlepší a schopnost být soběstačný mu to nevrátí.
Napsal jste nesrozumitené :
Stejně málo se mnohdy nestarají ani partneři mezi sebou.
Odpovím vám po vašem stylu i když je to zbytečné :
Stejně málo je mnohdy vám hodně moc ani nerozumět nemožno.
Proto taky dost často vaše mudrování končí tragédií:)
Občas člověk udělá chybu.
Pochopitelně, stejně málo se mnohdy partneři starají jeden o druhého. Což je, bohužel skutečnost. Vy, ve své zaslepenosti, to nevnímáte, ale tohle se opravdu děje.
Jsi výlučný, výjimečný, jasnozřivý ! Mezi slepými jednooký. Jsi zrozen býti vůdcem, hlasatelem pravd... Tak se prosím tě furt nezesměšňuj plkáním kravin :-)
Co ty víš o partnerském životě a o partnerských vztazích?!?
Právě dnes náme s taťkou Perlovou svatbu, protože je to právě 30 let, co jsme se brali. Tak až budeš mít za sebou aspoň třetinu, tak mentoruj. Do té doby o partnerských vztazích laskavě mlč.
O partnerských vztazích jsem se dozvěděl poměrně zásadní informace už v dětství od rodičů, prarodičů a ostatních lidí z okolí.
Že máte Perlovou svatbu ještě neznamená, že je váš partnerský vztah hoden následování.
A i kdyby byl, stejně nemáš právo někomu zakazovat napsat na partnerské vztahy svůj názor.
Bůachacha, to je tak účelové, že to může být jen od vás :)
No, nevím, vloni jsi sice najel o pár kilometrů více než já, takže až do konce letošního roku máš pravdu - ale jen v otázkách cyklistiky!
V partnerském vztahu mám odžito asi sedmadvacet let, což ty asi těžko, cucáku.
Takže ohledně mého partnerského vztahu s Cyklopalmovkou laskavě mlč :-)
Smekám před tvou odolností!
Žít v partnerském vztahu s Cyklopalmovkou cca 27 let by většinu zdejších přivedlo k hospitalizaci v Beřkovicích.
Od někoho, kdo dokáže udržet vztah 27 let bych nečekal, že mění nicky jako na běžícím pásu, soustavně pomlouvá diskusní forum na kterém je účastnikem , uspořádá štvanici na účastnika diskuse, a nakonec tu štvanici otlouká ostatnim o hlavu a člověka, kterého pomáhal vyštípat adoruje.
Jinak máte partnersky odžito jen zhruba o 2 roky víc než já a doufám, že k vaší partnerce se nechováte tak jako na této diskusi k většině lidi.
Pokud ano, tak ona má můj obdiv za trpělivost....
Průkopníkem rozpadů vztahů byli tradičně zaslepenci, to máte pravdu. Většinou levičáci, vašeho ražení, kteří chtějí šukat bez odpovědnosti, případné děti hodit na krk státu a podrobit ideové výchově už v děloze a k toho co nejvíc vztahů rozbít aby mohli křičet, ono je to rozbitý :)
Tak teď jste mne vyloženě pobavil.(Ale to by mělo být jinde.)
Takže nemohl. Děkuji a přeji hezký víkend.
Respektování vlastnictví je nutnou, nikoliv postačující, podmínkou svobody. Svobodu myšlení jsem ti nikdy neupíral, a jsem ten poslední, kdo by proti ní něco měl.
Vlastnictví rozhodně není nutnou podmínkou svobody. Naopak, vlastníctví může být příčinou totality.
Nutno podmínkou svobody je respektování cizího názoru, pokud tento názor nejde proti této svobodě.
Jako že já si něco najdu (třeba pazourek), vyrobím (například nůž) nebo směním (například tucet pazourkových nožů za chatrč) a nebude to mé vlastnictví, takže ty si přijdeš a ubytuješ se v mé chatrči i se svou familijí, protože ty jsi přece ten spisovatel, kterého nikdo nechce, ale píšeš kvalitně a vůbec jako člověk máš tzv. "právo na přiměřené bydlení". A budeme tomu říkat, že to je svoboda. Fakt dobrý :-)))
Já jsem si dovolil vyjádřit svůj názor, že kdybys přestal planě moralizovat a začal žít podle toho, co hlásáš, udělal bys líp. To nijak nejde proti tvé svobodě dělat tu ze sebe trotla dál, to je jenom názor, co by bylo lepší, a bylo by moc fajn, kdybys tento názor respektoval (v souladu se svou tezí o respektování cizího názoru), což se ti doposud moc nedařilo.
Víte, už tím, že najdete pazourek a přivlastníte si jej, tak omezujete svobodu ostatních. A svoboda z principu nemůže stát na něčem, co svobodu omezuje.
Pozor, joe si nic neprivlastnil. Pazourek zvedl, diky svemu umu naplatkoval a nabrousil a ted jej predava dal. Pazourek sam zustava jaksi vsech a joe ocekava protihodnotu za sve vedeni a praci do pazourku vlozenou.
Spatne? Jak je to tedy spravne?
Nicmene, ve Vasem videni sveta je spatne uz to ze je zvedl a opracoval. Priroda jej stvorila kulaty a celistvy, joe prirodu poskodil tim, ze jej delil a brousil, navic dalsi uzivatele budou prirodu poskozovat dale - uriznou vice rostlin a pobiji vice zvere ......
Pokud s touhle mou tezi nesouhlasite, prosim, nastavte tu hranici - pazourek ano/ne, zelezna sekyra ano/ne, dalsi zpracovani kovu a bronzova sekyra ano/ne, taveni kovu nad drivim ano/ne, taveni nad uhlim (ktere je treba dobyvat a tim nicit prirodu) ano/ne, pouzit dale energii ulozenou v uhli, treba k doprave ano/ne, pouzit energii ulozenou v mazlave hmote ulozene v zemi ano/ne .... kde vystavite lidstvu stopku?
BTW: tenhle zpusob uvahovani do Vas nekdo vetknul, nebo jste k nemu dosel sam.
Dejme tomu, že jsem jej našel na svém pozemku nebo v pronajatém pazourkovém lomu, kde jsem právě zcela legálně těžil pazourky.
... svůj či pronajatý v ´palmovkově´ neexistuje, bo omezuje ... etc.
V lidový demokracii a pak i v socíku se pronajímalo. Vždyť jsem léta letoucí platil nájemné za byt. Ale třeba jsem si cyklopalmovkovy myšlénky špatně vyložil.
Ráno si staví svou růžovou bandasku
Na malá kamínka Na vincka chcípáčka
A proto učňovy všelijaké myšlenky
jsou vždycky stranou A trochu vlažné
Toužení svědící jak uhry pod mýdlem
Toužení svědící po malé šatnářce
Sedává v kavárně pod svými kabáty
Jako pod mladými oběšenci
(K.K.)
Ve chvíli, kdy něco označíš za svoje(nebo někdo jinej), tak omezuješ cizí svobodu. Do té doby, než jsi to prohlásil za svoje, tak to bylo všech, nebo nikoho, přitom je jedno, který z těchto stavů to byl.
Tu dobu, kdy "všechno bylo všech a vlastně nikoho" jsem docela intenzivně prožil. Stálo to za hofno a nic nefungovalo. Ono je to totiž tak trochu proti přírodě a jejím zákonům. Ať se ti to líbí, nebo ne, v přírodě vždycky platí právo silnějšího a schopnějšího. Jen to posouvá vývoj dopředu. A my jsme součástí přírody, to neokecáš žádnou ideologií.
Silové xperimenty zhoufovaných chcípáčků a nýmandů vždycky vedly akorát do krachů...
Moje děti předtím ničí nebyly a moje soukromí zrovna tak. Můj domov jsem si vytvořil tím, že jsem si za moje poctivě vydělané peníze koupil byt a ten s mojí manželkou obývám. Moje trenky jsem si rovněž zakoupil v obchodě a tobě je skutečně nepůjčím, v tom s klidným svědomím budu tvoji svobodu omezovat. Přemýšlej nad tím chvíli, než zas něco napíšeš.
Chci pouze říct, že vlastnictví nemůže být základem svobody, neb samo svobodu omezuje. Jistě nechci tvrdit, že vlastnictví není, zejména v některých, dobré, a někdy i potřebné, ale vlastnictvím obvykle omezuješ cizí svobodu. Proto nemůže být svoboda vlastnictví nutnou podmínkou.
"Můj domov jsem si vytvořil tím, že jsem si za moje poctivě vydělané peníze koupil byt a ten s mojí manželkou obývám."
2 otázky, ale odovězte si hlavně sám sobě:
Je to opravdu váš domov?
Opravdu jste si poctivě vytvořil nárok na ten byt?
Nechci se plést do odpovedi tázanému, ale mezitím než odpoví, mohu se zepat?
Kde bydlíš ty?
Já samozřejmě nechci být vlezlá a nutit tě do odpovědi, jen se mi zdá, že po tom teoretickém úvodu je už načase, aby přišla praktická ukázka. Přeci jen, ta teorie už je pomalu trochu v diskrepanci s tou praktickou výukou.
Už jsem to tu psal - on dělá revoluci, její ideály nechá naplňovat ostatní
Je domov místo mezi 4 stěnami, nebo je domov místo, kde se člověk cítí dobře?
Ano, samozřejmě, že je to můj domov. A jeho nedotknutelnost včetně práva obrany této nedotknutelnosti je jedna z nejzákladnějších lidských svobod. Bez jasně vymezeného a vymahatelného vlastnictví nikdy nebude možné svobodné jednání, vždy to bude jen trvalá válka o to co bys chtěl sebrat druhému.
Ty se mi neustále snažíš podsunout pojem "absolutní svoboda", zatímco já mluvím o "svobodě". Svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého. Nakládat si můžeš se svým majetkem (své vlastní tělo přitom považujeme za svůj vlastní majetek), a to způsobem, který druhého nepoškodí.
Takže chodit si po krajině plné pazourků, ale nesmět na žádný sáhnout, je to správné pojetí svobody? Hlavně že vím, že na ně nesmí sáhnout ani nikdo jiný?
Vy jste člověče exot, vás by Kopčem s Veverčákem hnali, až by z vás přivlastněné kožešiny padaly, jako podzimní listí ze stromu.
A to vůbec nechci myslet na to, jestli by vás Mamutík nechtěl ochutnat, co lidem nepřátelský druh.
Tak si nějak představuju jak výše zmíněný hoši vyvrtí ze dvou dřev oheň a vy jim ho zadupete s výkřiky, že je ohrožena svoboda :)
To si ovšem krásně protiřečíte se svým vlastním chováním.
Místo respektování cizích názorů označujete soustavně lidi s jiným názorem než je ten váš, jednoduchou nálepkou.
Nebudu vás dloho napínat a velmi volně ocituji vaši zprávičku kterou jste mi kdysi poslal když jsem si dovolil s vámi nesouhlasit , bylo tam něco jako :
" nesouhlasíš s mými názory, protože mě nemáš rád"
Prostě a jednoduše vy dělíte lidi na ty co s vámi souhlasí, ergo kladívko vás mají rádi a na lidi, kteří s vámi nesouhlasí, ergo kladívko vás nenávidí.
A takový člóbrďa nám tady píše, že je vytěsňován cit :D
A vlastně máte ze svého pohledu pravdu protože vy cit nemáte, vy máte jen jednoduchý svět návisti a nenávisti....
Tak svobodu myšlení mají i v Severní Korei, což o to... Na to, jak někomu přikazovat, co si má myslet, ještě nikdo nepřišel.
Ono to není tak jednoduché. Třeba ve škole v různých referátech či slohovkách výsledná známka zohledňuje i správnost názoru na určité jevy, například globální změnu/stagnaci klimatu, demokratičnost EU, "fair" trade, apod.
"Mysli si, co chceš, ale tady mi podepiš, že to tak nemyslíš. Copak je to tak složitý?"
Je to svoboda myšlení, není to svoboda myšlení? Já Ti nevím.
Tak holt využít své svobody a změnit školu. Tohle se fakt hned tak někde neděje.
A když by to třeba bylo jinak velmi dobré gymnázium?
Pak to není jinak velmi dobré gymnázium.
A kdyby - náhodou, hypoteticky - v jiných, například přírodovědných oborech, bylo?
Pak stojí za to si psát dle svého a smířit se s horším prospěchem v tom pokaženém předmětu.
Jedno naše dítě mělo na gymplu třídního, který byl mizerný matikář a chtělo po nás, ať to ventilujeme na třídních schůzkách, že s ním není on ani jeho spolužáci spokojený. Na naši otázku, jestli si uvědomuje, že může mít problémy odpovědělo, že s tím počítá.
Bohužel vždycky to dopadlo tak, že pár matik chodil pan učitel na hodinu připravený, ale pak mu zase otrnulo a lajdal to jako před tím. :(
Věřím, že si člověk může dávat secsakra pozor na jazyk v dobře placeném zaměstnání, zvláště pokud má třeba hypotéku. Ale na gymplu? Dneska? Proč?
No, přesně tak to onen studentík vyřešil. Zbytečně nešel do konfrontací, dodělal tam maturitu, a své názory dnes propaguje jinde, kde to má význam.
Zatímco ona zelená úča je tak blbá, že svýma výstupama studentíky od ekologismu spíše odrazuje. Hehe.
Tak zrovna od zpochybňování změn klimatu fakt ruce pryč. Jistě, je tato teorie příliš zpolitizovaná, ale to neznamená, že tu změny klimatu nejsou. Zdá se, že vše nasvědčuje, že ke změnám opravdu dochází. A vše nasvědčuje tomu, že za to můžou zejména ti, co potřebují jezdit autem, i když nemusí. Pokud zpochybňuješ nějakou vědeckou teorii, měl bys k tomu přistoupit rovněž vědecky. Tedy, měl bys dokázat, že tak tomu není.
Auta na tom nesou nejmenší podíl .
Jistě, jde o lidskou nenažranost.
Jistě, máš pravdu, že ty změny probíhají s jistým zpožděním. Taky jsou tu i přírodní vlivy. Všechno ale nasvědčuje tomu, že spalování uhlí a ropy má celkem slušný vliv. V současnosti je nejvíc ropy spalováno právě těmi nenažranými motoristy.
Nedělejme si iluzi, že auta jsou nějaké neškodné hračky.
Tak dovolím si oponovat, že by motoristé, notabene nenažraní, ropu spalovali. Max tak produkt, který je z ní vyráběn.
A zajímalo by mě, zda máš pro své tvrzení nějaký podklad nebo je to zase jen tvoje doměnka.
Ropa má totiž tak široké využití v průmyslu, že pohonné hmoty nakonec nemusí mít prioritu.
Jistě, jsou i jiná využití ropy. Nicméně, nejvíc ropy, se "využije" v motorech aut, bohužel.
Samozřejmě, že auta jsou škodlivá. Ale provoz všech osobních aut dohromady je co do škodlivosti jen nepatrným příspěvkem v lidské činnosti jako celku. A lidstvo jako celek má na změnách klimatu jen naprosto nepatrný podíl, jestli vůbec nějaký.
A výměnou za to je nebývale vysoká úroveň života, dostatek potravy, lékařská péče, bezpečnost atd., a to se týká především nejnižších sociálních vrstev. Ti první odskáčou jakékoliv omezování a umělé snižování životní úrovně. To bys chtěl?
A jen tak mimochodem, od jisté úrovně rozvoje lidé poškozují přírodu zase méně a méně - díky pokročilejším technologiím si to mohou dovolit. Viz např. Environmentální Kuznetsova křivka.
Nepřehlížejte, že dokážeme změnit zastoupení oxidu uhličitého v atmosféře.
Rozhodně nelze souhlasit s tím, že by vliv aut je malý. Aut je tolik, že globálně opravdu mají dost velký vliv. A pokud i jiné dopady automobilové dopravy, tak jen těžko najdete něco tak škodlivého, jako jsou auta.
Vliv člověka na změny klimatu je dost velký. Je třeba si uvědomit, že pokud hodnotíme vlivy tyto změny, tak nejde o prostý součet.
"A jen tak mimochodem, od jisté úrovně rozvoje lidé poškozují přírodu zase méně a méně - díky pokročilejším technologiím si to mohou dovolit. Viz např. Environmentální Kuznetsova křivka."
Blbý je, že jsme ještě nedosáhli té úrovně. Je otázkou, zda se dá vůbec takové úrovně dosáhnout. Osobně se obávám, že ne.
"A výměnou za to je nebývale vysoká úroveň života, dostatek potravy, lékařská péče, bezpečnost atd., a to se týká především nejnižších sociálních vrstev. Ti první odskáčou jakékoliv omezování a umělé snižování životní úrovně. To bys chtěl?"
Myslím, že bohužel záleží jak u koho. Jako ty nejnižší vrstvy snižování životní úrovně při přechodu hranice propasti nijak nepocítí, že vůbec do nějaké propasti spadl. Jeho životní úroveň se příliš neliší od té, kterou bychom tu měli bez tohoto pokroku. Nejvíc krok do propasti pocítí elity.
Osobně si myslím, že i přes, jak vy píšete, přes snižování životní úrovně, některé vymoženosti lze zachovat. Samozřejmě za předpokladu, že se vyhneme pádu do propasti. Bohužel, lidstvo dělá vše pro to, aby do té propasti spadlo. Ve skutečnosti, pokud se budem chovat tak, jak se chováme teď, tak o ty vymoženosti, o nichž píšete, takřka s jistotou přijdem. Zatímco vhodnou regulací tomu můžeme předejít.
Hele a když se zvedne globální teplota, ať už z jakýchkoliv příčin, řekněme o 4 stupně, nebo hladina oceánů, řekněme o 2 metry, jaká bude přirozená reakce živočišných druhů?
Je dost možné, že příjdeme o ty vymoženosti jak říkáš, je ovšem taky možné, že příjdeme o část lidské populace.
Kde je napsáno, že tato Země uživí 7 miliard jedinců lidského rodu?
Pro snížení lidské populace na zemi má auto, ač jistých výsledků dosahuje, velmi malou produktivitu.
Myslím, že důsledky klimatických změn můžeme dost obtížně předvídat. Zcela určitě záleží i na rychlosti. Myslím ale, že je velmi důležité, abychom se snažili o to, aby k těm změnám docházelo co možná nejpomaleji. Měli bychom to ale taky dělat rozumným způsobem, tedy spíš rozumnou regulací škodlivých činností.
Pravděpodobně o část lidské populace přijdeme tak jako tak. Nikde není psáno, že Země uživí 7 miliard lidí. Zatím to nějak zvládáme. Otázkou je jestli tak činíme rozumně a jestli tak nečiníme na dluh. Tedy, my, možná naši ne zas tak vzdálení potomci, to taky ještě budou nějak zvládat, ale pak už ne.
Upřímne, tak, jak to děláme my, to, zatím, nějak zvládáme, ale určitě bychom to byli schopni dělat mnohem efektivněji, kdyby tady neměla hlavní slovo ekonomika, respektive ekonomie.
My to zvládáme?
Jako uživit 7 miliard lidí?
Bez solidní ekonomiky?
Bez technického pokroku?
Teď mluvíš o sobě, o nás v Praze, o nás v ČR nebo o nás v Evropě? Nebo o nás na této Zemi?
Žádná ekonomika není solidní.
Na této zemi to jakžtakž zvládáme. Někde líp, někde hůř, ale nějak se to zvládá.(Fakt nechci tvrdit, že je to všude ideální.)
Mně by zajímalo, v které zemi bez fungující ekonomiky může polovila populace studovat do 25 let nebo déle.
jj, mladý nespokojený myslytel, vezoucí se na vlně prosperity, plynoucí z nemalé míry právě z automobilového průmyslu - je se stavem samozřejmě nespokojený a touží ten svůj rybníček vypustit. Teď má plnou hubu vznešených ideálů, ale za pár let ztatíkovatí a až ho nějaká semetrika zpracuje, pořídí rodinné SUV a ještě rád bude spalovat těch nádherných 12 l/100 km :-)
Vy si možná život bez auta nejste schopen představit. Ale automobilový průmysl fakt nevede k prosperitě. Automobilový průmysl je mafie. Smutný je, že zatímco lihová mafie je jaksi omezována, tak motoristická velmi málo.
Lanno, krok držíte vy!
Ale jdi ty brepto. Projdi si trochu novodobou historii (stačí opravdu jen zběžně) a koukni na průmyslové vazby. Co všechno se dělá právě pro automobilový průmysl. Jaký je vývoj kdejakých strojů, počítačových systémů, materiálů, kolik firem a firmiček žije z vývoje, výroby a údržby. Pokles ve výrobě aut by znamenal návrat na životní úroveň za první republiky. Samozřejmě že se tak dá v pohodě žít, ale ty bys byl určitě mezi prvníma, kdo by řval nespokojeností.
Teď rodinu (podle tvých hemzů) předpokládám, že nemáš - povíme si za nějaký rok, pokud se to (nedej bóše) změní.
Rondo, i "běžná" mafie dává lidem práci. Každá mafiánská struktura potřebuje svoje lidi, a motoristická mafie není výjimkou.
to AV: Otázku jsem nepřehlédl. Nemíním na ni odpovídat, protože je urážlivá.
Omyl. Vem si, jaký negativní vliv mají nemocnice, pekaři atd. na obyvatelstvo a jaký negativní vliv mají automobilové závody, výrobci ligovin, loterijní mafie apod.
:-))) Tak teď nevím, jestli ti nemám závidět ten tvůj imaginární svět :-)
Na lidi mají negativní vliv i chemičky, ocelárny, teplárny, spalovny. Jo a JÁ nemám rád travní sekačky, takže takový Mountfield ! Samá mafie, samí mafiáni :-)))
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že i nekteří pekeři mají na člověka velmi negativní vliv - to když se jejich výrobky hodí tak akorát "k ulétání"...
A nemocnice... Chceš říct, že nemocnice mají pozitivní vliv?!? Ten stres, negativní ovlivnění psychiky...
A mimochodem, myslíš, že by se nemocnice bez ropy obešly?!?
Božemůj, ty příklady z toho všeho dělají takovou slátaninu...
A někteří pekaři mají zas opačně nepříznivý vliv na člověka, když jejich koláčky, koblihy a jiné dobrůtky jsou tak moc moc dobré, že "ku létání" už vůbec nejsou, protože s z koblížků ztloustlým člobrdou by se vzducholoď už nevznesla.
O, děkuji, cyklopalmovko. No snažím se, ale to víš, občas už kulhám na levou nohu.
Dnes mě dvě hodiny napravovala terapeutka. Říkala, že z krokem to bude ještě pár let dobrý, ale prý medicínská věda zatím ještě nepokročila tak daleko, aby vaši generaci vaše matky a babičky pořídily ty děti, které ti tak moc chybí.
No, co naděláš. Uděláme vše, co vám na očích vidíme, ale zázraky neumíme:-))
P.S. A za to, že´s mi napsal, že pořád držím krok, ti dávám bod.
Už dlouho mi nikdo takový kompliment nesložil:-))
Auto je proti oceánské lodi spalující těžký topný olej úplné nic. Pokud nám hrozí zkáza,tak ať zelení fašisté a zloději svůj pohled napnou na lodě a letadla(A KRÁVY,PRASTA :-)) Jenže tady jde pouze o čistou krádež. Vystrašit a okrást.
Oceánské lodi přeci vozí to zboží, jehož výroby se severoatlantická civilizace pod záminkou "zelenizace" výroby úspěšně zbavila a které se většinou vyrábí v takových pracovně-sociálně právních a výrobně ekologických podmínkách, ze kterých by průměrný Patrik nebo průměrná Kateřina zešediveli za 10 vteřin....
Když se v zimě dusím smogem tak kolik z toho sajrajtu ve vzduchu je z oceánských lodí?
OK, ze zaoceanske lodi asi jen zanedbatelne tisiciny promile, pokud vubec .... Prokazatelne.
Kolik toho smogu pochazi z aut? Prokazatelne.
Aby bylo jasno, bavime se o smogu, ktery Vas dusi. V zime.
http://envis.praha-mesto.cz/...
Myslím že docela dost.
Podle stranek 50-51 kde je souhrn namerenych hodnot budto mate problem zdravotni a toho vyplyvajici dusnost, nebo tu smulu, ze jednotky hodin, kdy je svinstva ve vzduchu moc pobyvate venku.....
Ja tam vidim prevaznou cast casu ovzusi v pohode, vyjimecne ne a jen opravdu vyjimecne spatne. Stavy hodne spatne a hodnenodne spatne dosazeny nebyly....
Diky za cisla.
Jsou lidi, kteří se dusí v té nejzelenější a nejpřirozenější přírodě, když rozkvete. Po Praze se toulám taky dost často a žádnou hrůzu tam nepotkávám. - Vždycky by mohlo být líp a bylo by to fajn. Otázka je, za jakou cenu. Jestli by zas pak byla Praha tou Prahou, jak ji má kdo rád a jak ji hlavně rád využívá. Vždycky je něco za něco...
Já jsem to řešil v zimě, když byl v centru smog tak, že jsem si kdesi v lesi před prahou v autě pořádně vyvětral a pustil vnitřní cirkulaci. Tu poslední půlhodinku cesty k zákazníkovi to vydrželo. A v podzemních garážích smog nebyl a za Chodovem se zase dalo větrat. Kdyby to tak dělal každej, nikdo se smogem nedusí :-)
Sorry, ale to svinstvo, který vy, socky, které musíte jet za každou cenu autem, vypouštíte do vzduchu, nezmizí s koncem špičky. Ono snad to, co nastane po konci špičky je ještě horší, než to, co se děje ve špičce.
Hele, Bruco, za to, že jsem ´socka´ se mám stydět nebo mám být pyšný?
Nemám auto (moje volba),
tudíž
se o něj nemusím bát (krádež, poškození, koroze), rvát do něj nemalé peníze (povinné ručení, benzin, pneu, olej, náhradní díly), nemusím se omezovat (v jídle, pití, spánku), obávat se zfetovaných/opilých či zamindrákovaných a nezkušených "také řidičů".
jediné řešení pro cyklopalmovku s alergií na socky... http://www.army-surplus.cz/kategorie/36-Plynove...
Socka se počátkem 90. let říkalo obecně hromadné dopravě. Je to pozůstatek z doby úspěšného budování socialismu, kdy mít v rodině dvě auta bylo považováno za něco ne úplně běžného, a vlastnictví auta fungovalo jako ukazatel sociálního statusu (zejména pro ty, kteří auto nevlastnili).
Dnes je naopak socka nejdražší způsob dopravy. Cena jedné jízdy přes město (např. Praha) nebo vesnici (např Brno) je přes 50 korun (cena jízdného plus dotace), tedy asi 2x více než stejná cesta autem, a je srovnatelná s cestou na kole (cena vyhrazené cyklistické infrastruktury včetně vypracování cyklogenerelu a platu cyklokoordinátora). Dvojnásobná je zhruba i délka cesty. O kultuře cestování nemluvě.
A v neposlední řadě, pro pracujícího člověka je měhrod rovněž nejdražší variantou, po započtení času, rizik a omezení: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Veřejnou dopravou přejedeš město tam a zpátky zadarmo. Pokud jsem to správně pochopil tak u cesty autem neuvažuješ dotaci, tak je nefér ji počítat u veřejné dopravy. Také neuvažuješ amortizaci, nerozpočítáváš cenu pořízení auta. Tak ani nepočítej cenu tramvajenky. U auta uvažuješ pouze benzín- tj. variabilní náklady. Udělej to samé u tramvajenky a jezdíš zadarmo.
Srovnávej srovnatelné.
Hraboshi je to poněkud jinak. Něco jiného by bylo kdyby si někdo pořídil auto jen a výlučně pro jízdu po městě, pak by platilo co jsi napsal. Jenomže snad všichni co si pořizují auto, tak především pro jiné jízdy a když už to auto jednou má, tak ho využije i pro jízdu po městě. Takže započítávat by se měly pouze náklady na palivo, pneumatiky a opotřebení, nic jiného a pak ty náklady na km zase vyjdou jinak.
Lelek: Tak, tak. Další skupinou jsou lidé, kteří potřebují dost často auto jako pracovní prostředek. Když si vezmu, kolik krámů s sebou občas na práci musím vézt, tak je pro mne socka většinou k nepotřebě. Akorát solím daně na dotování socky jiným.
Kadle tvrzení že při jízdě automobilem zaplatíš všechny výdaje spojené s motorismem a ještě zbyde je axiomatická součást automobilního paradigmatu nebo to máš podložené nějakými čísly?
Lelku: částečně máš pravdu. Je potřeba zvolit spravedlivou metriku. Budeš pak při rozpočítávání ceny cesty mimo město počítat pouze kilometry najeté mimo město (a třeba by mu pak vyšlo že na těch pár cest se mu vyplatí si auto jenom vypůjčit)? Nebo zase řekneš "utopené náklady se nepočítají"? Koupil by si někdo auto jen kvůli tomu aby s ním jezdil mimo město bez toho že by při jeho pořízení počítal s tím že s ním bude také jezdit po městě (pouze takový případ by ospravedlňoval nezapočítání amortizace při cestách po městě)?
Já osobně cenu auta do ceny kilometrů vůbec nepočítám, protože cenu za pořízení auta beru jako nutný vklad za to, že mám auto stále po ruce a plně k dispozici i v případě okamžitého nápadu a nutnosti.
Pokud bych ale měl započítávat cenu a udělat propočet na 1 km (už jsem to tady jednou dělal), tak by to vycházelo na nějakých 6 Kč maximálně (už si ten výpočet pořádně nepamatuji).
Samozřejmě, že pokud bych najel max. 1000 km ročně, tak je levnější si auto půjčit, ale jinak určitě ne.
Pokud bych počítal veškeré náklady na auto, tak i jízda MHD na x km (cena jízdenky : 6) je dražší než autem.
Samozřejmě auto má proti hromadné dopravě řadu výhod, které výrazně "zlevňují" auto.
Lelku a proč stále porovnáváš jednorázovou jízdenku s trvale vlastněným autem? Proč neporovnáváš trvale drženou jízdenku s trvale drženým autem? Nebo jednorázovou jízdenku s jednorázově sehnaným autem?
Znovu: tramvajenku stejně musím mít (nějaký libovolný argument, třeba že nemusím pak hledat otevřenou trafiku nebo spoléhat na to že u zastávky bude automat), její cenu nepočítám, tramvají tedy jezdím zcela zadarmo.
Nedalo mi to a tak jsem spočítal cenu na 1 km autem. Vzal jsem to v rychlosti, tak jsem cenu hodně nadsazoval a počital to na desítky tisíc nahoru a při započátání všeho včetně ceny auta mi vyšla maximální cena na 1 km na 4 Kč.
Takže při jízdě MHD v Hradci bude jízdenka přes celé město dražší než jízda autem.
A pokud bych tedy použil předplacenou roční jízdenku tak na půl města určitě.
Letošek má 252 pracovních dní. Budu předpokládat že v každém pracovním dni vykonáš dvě cesty, v ostatní dny jednu cestu (ono se to nějak zprůměruje). Hradecká tramvajenka vyjde na 3.460kč.
tedy:
3460kč / ((365 - 252) + (252 * 2)) = 5,6kč/cesta
Auto se Ti tedy (teoreticky) vyplatí pokud se dopravuješ na vzdálenosti kratší než 1,4km.
V Praze vyjde roční tramvajenka na 4.750kč, jedna cesta pak vychází na 7,7kč (což je zase teoretickým ekvivalentem 1,9km v autě).
S tramvajenkou tedy přejedu ze Zličína na ČM (a zase zpátky) za patnáct korun (Joe začal počítat na kolik vyjde přejetí Prahy tam a zpět). Pochybuju že by se to za podobné peníze dalo ujet autem (mapy.cz mi nabízí krásných 35km jedním směrem) :-)
Hraboshi, tvoje výpočty jsou asi matematicky správně (i když třeba u mě to bude zase jinak - auto za třicet, opravy svépomocí, pohon LPG...). Ale ber to prostě tak, že auto není jen o prosté dopravě. Je to i určitý luxus, na který člověk má a prostě si ho dopřává, i když se mu to nevyplácí. Na televizi taky většina lidí nechodí koukat do výloh, nebo do hospody při sodovce.
Lelek: jistě, cena za jízdu autem se dá velmi efektivně stlačit. Cestování autem je velmi často pohodlnější, občas rychlejší, bezohlednější vůči okolí a neoddiskutovatelně dražší než cestování veřejnou dopravou.
Celý tenhle věžák má jeden základní kámen (který rozporuju):
"Dnes je naopak socka nejdražší způsob dopravy. Cena jedné jízdy přes město (např. Praha) nebo vesnici (např Brno) je přes 50 korun (cena jízdného plus dotace), tedy asi 2x více než stejná cesta autem, a je srovnatelná s cestou na kole.(...)"
http://www.nakole.cz/diskuse/18336-co-me...
Kde se do na straně veřejné dopravy počítají investice do obnovy tramvají i cena jednotlivého jízdného, zato u cesty autem se dotace infrastruktury nepočítá, nepočítají se fixní náklady... A pak "vyjde" že veřejná doprava je dražší.
Teď jsi mě úplně znejistěl, jestli jenom nechápeš, o čem je řeč, nebo jestli lžeš záměrně: Cena cesty autem zahrnuje všechny náklady na auto včetně amortizace a údržby. Stejně jako cena cesty tramvají. Model nezahrnuje náklady na infrastrukturu, například kolejiště či rozvod elektřiny. Jestli je umíš vyčíslit na přepravený osobokilometr a tunokilometr a nějak rozumně rozpočítat mezi osobní a nákladní dopravu, rád se nechám poučit.
Co se týče bezohlednosti, dle mých zkušeností bezohledně řídí cca 1/1000 řidičů osobních aut a 1/5-1/10 řidičů měhrod.
Jelikož auto je levnější, tedy spotřebovává méně vzácných zdrojů, je celkově šetrnější.
Hraboshi - dejme tomu, ze clovek usetri 100 Kc denne jizdou v MHD, ale zaroven ztrati 1,5 hodiny proti IAD a cestou si nesedne, tudiz neodpocine. A kdyz pracuje za 100 Kc na hodinu, vyplati se mu auto i financne.
Je celkem dost lidi, kteri jezdi firemnimi auty. Ja platim dan z 1 % mesicne a naftu. Ale vim i o lidech, kterym oboji nejak hradi firma jako bonus (pokud s tim netaxikari a podobne), takze maji cesty autem uplne zdarma.
A taky znam lidi, kteri tech penez prilis nemaji, ale usetreny cas, ktery mohou venovat detem, jim za vyssi vydaje za auto stoji.
Tezko postihnout vsechny varianty, ale urcite by se jeste naslo par dalsich modelu vyuzivani IAD, kdy vyjde auto lepe, nez MHD.
Murphy: tohle je pouhá teorie. Zkusil jsem si z jizdních řádů vyjet Chaplinovo - Kablo. Vychází to něco kolem 50-60 minut veřejnou dopravou. Mapy.cz mi tu samou trasu nabízí za 20 minut autem. Jenže! Tohle je jedna z nejlepších možných tras pro auto a jedna z nejhorších pro veřejnou dopravu. A stejně to vychází jen na hodinu rozdílu (nepočítám cestu k tramvaji ani čas trávený hledáním místa na zaparkování).
Já třeba jezdil do práce z Ďáblic na Pankrác. Veřejnou dopravou door-2-door 35 minut, oběma směry 70 minut. Pochybuju že autem bych stihnul jezdit tak rychle abych přitom, oproti cestě veřejnou dopravou, ušetřil 90 minut. Stačí se podívat třeba na sčítání obyvatel, tam je i doba dojížďky.
Na to abys ušetřil hodinu a půl bys musel cestováním do/z práce trávit alespoň dvě hodiny denně. Není to úplně neobvyklé, ale také ne příliš časté. A navíc je ještě méně tras kde je šance že při cestování autem budeš výrazně rychlejší než veřejnou dopravou. Třeba Kralupy - Opatovská trvá veřejnou dopravou hodinu a autem 45 minut. Takže místo slíbené hodiny a půl jen půlhodina...
Je to sice možné, ale nijak časté.
Ano. Měli bychom se držet reality. Přinejmenším půlka lidí co někam jedou autem jsou totiž těhotné babičky které jedou do nemocnice a cestou domů si náhodou vzpomenou že po cestě musí koupit pytel malty a novou pračku.
Načti si co znamená ad hominem.
Máš pocit že jsem Tě nějakým způsobem osobně napadnul? To bych musel napsat něco ve smyslu "Neberte Rondu vážně, on o víkendu upadl na hlavičku a má to v hlavě pomotaný. On za to ale nemůže".
To co jsem napsal je čistokrevná ironie.
A zapomněl jsem napsat že ta babička je instalatér a veze rohlíky.
Ona se ta trasa trosku zmenila ve chvili, kdy pred nejakou dobou predelali jizdni rady. Ted ta MHD ziskala. Predtim to bylo cca 55 minut rozdilu na jednu cestu.
Ale i tak - ber situaci, kdy ze cestou tam a zpet usetri 45 minut. Jenze cestou udela clovek nakup a pohodlne si ho odveze pred barak, takze usetri jeste cestu do samosky a penize, protoze nakoupi ve vzdalenem super / hyper, misto u drazsich lokalnich obchodniku. Rekneme 2x tdne. K tomu jednou tydne zastavi nekde u bankomatu, dopisni schranky, cykloobchodu, ... a nakoupi / zaridi nezbytnosti. Tim na kazdy den pribyde cca 10 az 30 minut dalsiho usetreneho casu.
Najdi si klidne i za dnesnich podminek Chaplina - Thomayerka. Tohle jezdila Alice. A v poledni pauze stacila autem prijet nakrmit deti. Zvladla by to MHD?
Jsou proste ruzne duvody. Ty a Cyklopalmovka byste videli jen ridicku v prazdnem aute. Ja matku, ktera se sakra musi ohanet, aby stihala peci o deti a aby to i zaplatila, kdyz behem pripravy na atestaci musela pracovat zadarmo (kolecko zadara = bezna praxe jeste pred par lety).
Ano v důsledku špatného ovzduší v Praze trpím dýchacími obtížemi. Není se čemu divit když jsou emisní limity na celý rok překročeny v prvním kvartálu. Letos to bylo dobré, díky mírné zimě nebyly inverze. Zato minulý rok jsem si užil.
Mé dýchací obtíže něco mění na faktu že zdaleka největším producentem sajrajtu ve vzduchu jsou automobily?
Tady se bavíme o globálních změnách. A v globálu tvoří osobní automobily nepatrný zlomek, kterého se vzdát by byl obrovský zásah do životní úrovně, fungování hospodářství, pracovních trhů atd.
Tvoje dýchací potíže jsou drobná lokální lapálie, která lze snadno řešit přestěhováním se z nejsmradlavější díry východní Evropy někam na samotu u lesa.
http://www.nakole.cz/diskuse/18336-co-me...
Celou dobu je řeč o globální změně/stagnaci. Že rozhled některých diskutujících končí někde u OC Chodov, případně vůbec nevidí dál než na špičku vlastního nosu, za to já nemohu.
Podle cisel, ktere jste sem postl je ovzdusi v praze az na ridke vyjimky v poradku.
Proc posuzovat zdroje, kdyz soucet sam je OK.
Ano, auta jsou tim cinitelem, ktery je podstatny.
Prezenu: scenar zni - vypneme auta.
Kolik lidi a nakladu lze po Praze prevazet bez spalovani nafty v autobusech, nebo spalovani neceho jineho v elektrarnach pro pohon metra a tram?
I ve svych nejdivocejsich snech cyklomatematikum nevychazi vice nez 10%.
Opet prezenu, dalsich 10% cest nebude vykonano, evtl. lidi pujdou ty tri stanice pesky.
80% toho, co jede autem, ted pojede MHD. Ta je v souctu mene efektivni, protoze linky se jaksi univerzalne nekrizi s potrebami lidi, takze malookdy vyjde prima cesta. onech 20% bude vyvazeno zbytecne vykonanymi cestami - protoze pocet MHD cestujicich skokove vzroste, bude i tohle cislo velmi vyznamne. Navic dojde k podstatnemu rozkolisani rytmu, protoze ta Vami nenavidena auta krom efektivity zarizuji i flexibilitu. Lidi zkratka jedou tehdy, kdy potrebuji a ne podle jizdniho radu....
Ale Vy a Vam podobni jste spokojeni - stourat se jinym lidem v zivotech, je preci Vas cil. A nez mi budete argumentovat, ze auta smrdi obtezuji a obtezuji, tak hup na zacatek: podle Vami citovanych cisel je ovzdusi v praze v poradku.
V tehle souvislosti me napada, a Vy mi urcite odpovite: vcera jsem si v DOXu vyslech mmj. reci o dopravni indukci.
Mate spocitanou horni hranici? Argumenovano bylo Strakonickou, Dobriskou a Mrazovkou, ze pry tunel zpusobil narust (ano, je logicke ze po ulici pro ne urcene zacali jezdit lide v autech).
Existuje varianta, vypocet, kdy Strakonicka + tiunely maji ne 3+3 pruhy, ale treba 6+6, nebo 8+8? Zamyslel se nekdy nekdo nad tim, ze auta se nebudou objevovat donekonecna, ale ze je bod, kdy jsou naplneny prirozene potreby vsech, kdo tudy chteji projet a tak (napriklad) 4+4 pruhy davaji smysl, ale 8+8 uz ne, protoze by i ve spicce byly vytizeny na mene nez 50%?
Existuji v cyklomatematice i tahle cisla?
Tyhle nesmysly myslíš vážně?
V Praze může být ve vzduchu větší množství prachu (překračující hygienickou normu) 35 dní v roce. Tato norma je však překračována 80-100 dní v roce. To jsou u tebe "řídké vyjímky"?
I já vím jaký je rozdíl mezi produkcí znečišťujících škodlivin mezi studeným a teplým motorem, naftovým, benzínovým a CNG, případně s motorem kde si šetřílek vymontuje filtr pevných částic. Takže to musíš vědět také. Přesto klidně prohlásíš že je jedno jestli jede po Praze diesel se studeným motorem a vymontovaným filterem nebo tramvaj na elektriku z Temelína. A to jsem pominul že i to málo polutantů které se dostanou v uhelných elektrárnách přes všemožné filtry k elektrice nepřibalují a nechávají ve výrazně méně zalidněné oblasti.
Na naftu jezdí necelých 30% výkonu DPP a kdyby bylo město co k čemu tak už dávno jezdí na CNG.
Tyhle bludy budou mít úspěch u bezmezných vyznavačů automobilismu, ale ne u mě.
Dotaz týkající se dopravní indukce je nesmyslný. Nezohledňuje ekonomickou realitu.
Pokud má frantisek zájem, může se podívat na americká města která dotovala rozvoj infrastruktury pro automobilovou dopravu v mnohem větším rozsahu než Praha (protože do infrastruktury pro jiné druhy dopravy vůbec neinvestovala). U žádného nemám pocit že by tam došlo k uspokojivému stavu, tj. automobilová doprava bez kongesce.
Heh, dokaž to...
Změny se dějí, to dnes snad už nikdo nepopírá, ale zatím nikdo DŮVĚRYHODNĚ nedokázal, že za to opravdu může lidská cháska. Ty ojedinělé, a bohužel dost často zmanipulované, "důkazy" o lidském vlivu neberu v potaz.
Naopak, ti, kdo požadují regulace pod záminkami hypotéz antropogenních příčin globálního ochlazování/oteplování/změny/stagnace/whatever/else by měli neustále a nezvratně prokazovat nezbytnost a účinnost těchto regulací. Jinak budou muset i nadále čelit podezření, že jejich motivace k prosazování tzv."předběžné opatrnosti" je zcela jiná, než veřejně deklarují.
Já přece nic nezpochybňuji, já jen čekám na nějaké nezfalšované důkazy, aby se té legrační a nevěrohodné hypotéze mohlo začít říkat teorie.
Když může být ekonomika vědou, proč by se tomuhle nemohlo říkat teorie.
Změny klimatu nejsou vědecká teorie, ale zhruba 4 miliardy let trvající fakt :)
Pořád nechceš pochopit. Máš držet hubu. To bude bohatě stačit. Krok si namiř kam chceš, to je čistě tvůj problém.
Tak ono tím, že držíš hubu, držíš defakto i krok.
Svatá pravda.
Já ti kolikrát, když otevřu hubu a chci něco povídat při nějakém výstupu, tak okamžitě přestanu držet krok a začnu zaostávat.
Hrůza, no.
A pak jsou i takoví, co drží krok pořád, ale hubu nezavřou a pořád něco mají, jakože zima a pak teplo, těžkej baťoh, tlačí bota, no furt dokola.
A teď si představte, že budete žít v místě, kde nebudou používány peníze, třeba v komunitě "protislužeb" kde existuje centrální registr služeb a lidi neberou peníze ale protihodnutu ve službách. ( učitel naučí dělníka anglicky, dělník malíři pokojů postaví kůlnu a malíř pokojů vymaluje učiteli byt, nikde žádné peníze).
A uprostřed toho stojíte vy a říkáte : nedrž hubu, nenech se ovládat protislužbama, nenech se ovládat centrálním registrem vykonané práce,který vede někdo za to, že mu někdo zorá zahrádku, neber ohled na .... :)
... neber úplatky protislužbou nebo se z toho zblázníš....
https://www.youtube.com/watch?v=0npCFw9TEnA .
Spartakiáda zmrdství v dopravě.
Jakýkoli další komentář by byl příliš vulgární.
A co tohle.
http://video.idnes.cz/?c=A140615_141432...
Inu, naháčí exhibice vypadá jako povolená s výjimečným užitím komunikace, nejede v běžném provozu, nelítají jako hovada do chodců na přechodech, nemlátí do aut, nechytají se jich, nekličkují na červenou mezi příčně jedoucími ...
Tak proč ne? Když jim to tamní místní občané trpí ...
zato řidiči se vždy chovají ohleduplně, ani omylem se mě nepokusí srazit, když vyjíždí na hlavní od benzínky, v žádném případě by mě nezkusili sundat třeba když přecházím po přechodu na čtyřproudé silnici. jsou to prostě svatoušci. viď Kadle
omlouváš vlastní chyby analogickými chybami těch druhých?
Nebylo by lepší se dohodnout?
Myslíš si, že hádkou dosáhneš zlepšení?
Bláhovče ...
kdepak, tohle mi řidiči provedli v pátek během pěti minut po sobě. na tom přechodu už jsem teda byl slušně vzteklý...
Kadel to tu podává, jako by řidiči byli pány silnic a pumpičkáři si mají jet zavazet do lesa...
a vzhledem k tomu, že to napsal lehce ironicky, tak jsem to napsal taky ironicky.
netvrdím, že nemám chyby. mám jich dost. a dost jsem jich nasekal jak v autě, tak i na kole. tak jako každý.
pohádal jsem se nedávno jen s jedním zákazníkem, který mi tvrdil, že on v životě nikdy žádnou chybu neudělal. první jsem dostal děsný záchvat smíchu a pak jsme se do sebe pustili. no jo, to byla asi jeho první chyba :-D
Dovolil bych si upřesnit, v rámci objektivity.
Bruča tu neomlouvá vlastní chyby chybami jiných, protože žádné neuvedl.
Bruča tu jenom blbě kope kolem sebe jako malé dítě.
Jo, jako všechny ty "tajný závody". Ale hezky se na to kouká, jako na film. Neprožívej to tolik.
Inu, hezky se to neprožívá, dokud nějakého kreténa nenapadne tohle uspořádat i pod našimi okny. Vědět o takové akci předem, vezmu půldruha metru lešenářské trubky a půjdu se procházet po přechodech. Na zelenou.
Máš na mysli šikanu nebohých účastníků s Vygumovanou koulí?
Nevím, co máš konkrétně na mysli, ale zcela viditelně drtivá většina účastníků tohoto závodu vygumovanou kouli má. Takže máš vlastně pravdu, mám na mysli šikanu běžných účastníků silničního provozu těmi s vygumovanou koulí.
Mám na myslí spartakiádu zmrdství při které umírají nezúčastnění lidé.
http://autamota.blogspot.cz/2007/05/rallye...
Tuším že pár dalších lidí sejmuli Maďarsku. Tož tak.
Nadešla historická chvíle - SOUHLASÍM S HRABOŠEM. Zmrdství jako zmrdství a můj vztah k této akci je prakticky stejný, jako k linkované akci festkařů. Zvlášť, pokud viníci od nehody ujeli.
Mimochodem, všimni si, jak jsem v oblasti páchání ropného zla nevzdělán - o téhle akci jsem vůbec nevěděl. Inu, musím své ďábelství ještě řádně vypilovat ...
http://www.autorevue.cz/svatek-silencu-tajny...
srovnej
http://www.youtube.com/watch?v=8LSahVYGpA0
Jasně, blbci se najdou všude. Jen na tom videjku s autíčkama nějak nevidím (pravda, projel jsem ho rychle) průjezdy na červenou, přímé ohrožování ostatních účastníků provozu ... ale třeba změním názor až si ho projedu v klidu celé, teď musím vyrábět chleba. Celkový dojem - pubertální leštění ega.
Naproti tomu druhé videjko je podobné tomu mému - prasení v běžném provozu. Celkový dojem - pubertální leštění ega.
Věř mi, že mě tohle mlácení se po hlavičkách pomocí videí vůbec nebaví. Ale on s tím vždycky někdo začne....:-))
Líbějí vodpustit, milospani, ale tentokrát to byli voni. Ale nic ve zlém a hezký začátek pracovního týdne ...
Vodpustit libějí, panáčku:-))
Myslela jsem, že si vedeš databázi těch...jak tomu říkáš...spartakiádních cvičenců?
Tak jsem ti chtěla přidat nějaké prvky do množiny.
Asi jsem se nestrefila to tvého vkusu, no:-))
Spartakiáda zmrdství v dopravě je oslavována například filmovou sérií Fast and Furious, Taxi, nějakými hrami a další asi znáš spíš Ty sám.
Zrovna včera mi jeden obdivovatel při vyjíždění z místa mimo pozemní komunikaci nedal přednost takže jsem brzdil i vočima (jel jsem v Berouně limit). Když jsem vyjížděl na druhém konci města tak jsem měl možnost si ten pekáč prohlídnout.
Hustý VW Polo se stříbrnou metalízou na bílých ráfcích.
Tož asi tak.
Jenže to jsou filmy a počítačové hry, pytlíčku, ne realita, jako na linkovaném videu. Pokud Ti splývá pojem reality a fikce, je, i s přihlédnutím na další znaky Tvého chování, čas k návštěvě odborného lékaře už nejvyšší.
Mimochodem uvedená média mne neberou prakticky vůbec. Zmrdství nemám rád obecně, ať jej koná řidič čehokoli.
To co jsem včera zažil v Závodí nebyl film ani počítačová hra. Ten blb se v tom filmu evidentně shlédnul a taky se podle toho choval na silnici. Chceš vědět kde bydlí?
Ty ses ho na jeho vztah k uvedeným filmům ptal?
Stříbrná metalíza na bílých ráfcích musí vypadat asi jako bílé ponožky v páskových sandálech. To je fakt prasárna.
Vytáčí mě náhrada slovesa být slovesem jít, která je teď asi v módě. Svoji dceru jsem to odnaučil tak dokonale, že se stěžuje, že to nyní slyší od učitelů, i od těch oblíbených, a vadí ji to. Ale asi veškerá snaha marná, když novináři napíší titulek:
Omezení dodávek jde čekat, Ukrajina nemá měřiče, říká expert
http://ekonomika.idnes.cz/pripravenost-ceske...
Patri tam "lze", kdyz uz chteli setrit znaky v titulku.
já vím, ale za "ide" by získali větší pochvalu, ne? :-)
Musela jsem pul minuty premyslet, nez jsem odhalila ten preklep, ktery z toho dela vetu v nejakem uplne cizim jazyce. To mi prijde srozumitelnejsi text bez diakritiky nez s preklepy. A koukam, ze velke pismeno na zacatku vety uz Ti taky nestoji za namahu. Carky taky obvykle vynechavas, to uz maji prispevky v diskusi na Novinkach lepsi uroven...
Za to už získal pochvalu náměstek Ryvola v Páralových Mukách obraznosti. "Tak jak to ide, inženýre?"
Jak to chodí? Chodí to dobře, ale neseje.
(Marečku , podejte mi pero.)
Novináři, stejně jako většina populace, nejsou v mateřštině příliš kovaní. Zprávy čtou v originále (expert říká - jakým jazykem?) a pak je ´otrocky´ přeloží
"... znalost alespoň jednoho světového jazyka (překlad není přesný, bo překladatel neumí) je v současnosti na pracovním trhu nezbytností ..."
K těm učitelům: kolik z nich odolá soustředěnému mediálnímu tlaku - TV, bulvární a bulvarizující noviny?
Budeš-li opravovat + - 30 testů, ve kterých se v jednom místě vyskytne ta samá hrubá chyba, budeš i ty zviklán, není-li to tak vlastně správně
8-o
U těch učitelů tomu rozumím, slyší to ze všech stran, ale je to škoda. Konec konců i já jsem se přistihl, jak jsem minulý týden nějakému dítěti při výjezdu do kopce říkal "to dáš" i když to spojení nesnáším.
Obávám se, že kdyby učitelé mluvili na dnešní děti perfektní spisovnou češtinou, koukala by na ně značná část dětí jak na mimozemšťany a měla by problémy s vnímáním a porozuměním mluvených slov.
8-((
Na cyklisty se freneticky řve "DÁVEJ!!!!".
I přes zavřené okno sem proniká hitparáda nevkusu z přilehlé školky. Asi půjdu dětem ukázat jak vypadá cepín zaražený v DJových zádech.
Děcka holt za to nemůžou. I když je škoda, že se učí poslouchat sajrajt. Ale to není nijak nová věc, bohužel.
Ale ten DJ s cepínem mezi lopatkama za to může!
Taky už to má, podle všeho, za sebou. Měl by ses někam zašít, výjezdovka už je na cestě.
Já hlavně nechápu proč cepín, krumpáč je mnohem levnější.
Jsem městský člověk. Krumpáč doma nemám. Cepín je na za radiatorem pod oknem. Nezapomeň ze jako certifikovany levičák-terorista musím používat právě cepín.
Můžeš prosím Tě, vysvětlit?
Já bych spíš viděl stylové použití srpu a kladiva.
Nevím o tom že by srp či kladivo bylo používáno levicovými teroristy. Na rozdíl od cepínu.
Ponechávám jako kvízovou otázku, on si někdo vzpomene.
Tak dobrou pamet nemam, abych si vzpomnela na neco, co jsem nikdy nevedela, nejsem v tehletech levicacich moc kovana, ale google vi vsechno.
Všechno ne, ale hodně. A líbí se mi, že je němý, že nabízí způsobem ber, nebo nech ležet. V jedněch Haló novinách se věkovitej přispěvatel pohoršoval nad tím, že se někde děje proti komunismu prasárna a gůgl o tom mlčí! Chudák, poplet si ho s nějakou tiskovou agenturou. :-)
Ser na cepín, pusť jim tam ty svoje pankáče :)
Na tohle bych si i otevřel okno http://youtu.be/Oe_5xUn5ZVc .
Bohužel nemám dostatečný výkon.
"Bohužel nemám dostatečný výkon."
A to tady rikas takhle verejne? :-)
Výkon samozřejmě hudební. V čem jiném bych mel překonávat DJ ze školky?
U vas chlapcu nikdy nevim. :-) Moje deti se dnes prekonavaly treba v tom, ktere bude kvicet vys, tak dlouho, az jsem je odeslala na kopec, at mi natrhaji tresne.
Sonické trhání třešní? O tom jsem ještě neslyšel. Kvičení je pořád lepší než šalmaj. FYI
Ja to nastesti taky neslysela, na to rostou tresne moc daleko. Ale byly dobre (ty tresne). A slysel jsi nekdy dite ve treti tride cvicit na housle? To je taky dobry zazitek.
Teda, chudáci děti. Jednou jsme měli poviný poslech Leoše Mareše, a i když to je dost velkej pitomec, tak na tyhle fakt nemá.
Asi někdy vyjdu ven s kytarou. Horší opravdu být nemůžu. I když to zas budou mít blbý kecy policajti.
Si delaas kozzzzy, neeeee?
Tuhle máš seznam lidí co tam občas hrajou:
Milan Cais / Bublajs (Tata Bojs) - bubny, zpěvák
Karolína Dytrtová / Kája (Miou Miou) - zpěv
Tonya Graves (Monkey Business) - zpěv
Jan Hönnig / Heňas - kytara, mandolína, divadlo
Jiří Hradil / Jura (Tata Bojs, Lesní zvěř) - klávesy
David Koller - bubny, zpěv
Jan Kalina - zpěv (Sto Zvířat)
Dominik Linka - baskytara, akordeon, divadlo
Michal Mareda / Márdi (Vypsaná fixa) - zpěv
Jiří Müller / Kilič - akordeon, klávesy, divadlo, světla
Filip Nebřenský / Boiler (Hm...) - flétny, tuba, barytonsaxofon, baskytara, zpěv
Ondřej Pečenka / Onder (Folk3mail) - kytara, bubny, zpěv
Denisa Posekaná - zpěv, divadlo
Jarda Svoboda (Traband) - kytara, zpěv
Lucie Škodová - saxofon, divadlo
Jiří Šponar / Šponka - kytara, divadlo
Blanka Šrůmová (Tichá dohoda) - zpěv
Jana Vanýsková - klarinet, piano, divadlo
Radek Banga / Gipsy (Gipsy.cz) - zpěv
Lenka Dusilová - zpěv
No a jinak to je cover Should I Stay od Should I Go od The Clash. To je kapela která hrála na koncertech pro pár desítek tisíc lidí. FYI
Tak že je to kopie, je jasný. Ale zní to fakt děsně.
Jako můžou tam být fakt skvělý lidi. Pokud ale nehrajou tak, jak jim to osobně vyhovuje, tak to fakt stojí za hovno. Někdy méně znamená více. Rozhodně lepší hudební zážitek než tohle můžeš občas mít na Kobylisích v podchodu. A to ti, co tam jsou nejsou nijak slavní. I když ten Japonec, co tam občas hraje, snad už tak trochu místní celebrita je.
Školkové děti mají poněkud posunuté vnímání reality.
A zní to děsně protože je to blbej prostor a zvukař je asi nahluchlej a komprimace zvuku nahrávky je až příliš komprimovaná.
Si pusť studiovku. Dával jsem živé vystoupení protože to co se děje na pódiu a pod pódiem je velmi důležitou součástí vystoupení.
Sorry, ale to není zvukařem. To je prostě debilita.
Děti sice mají poněkud jiné vnímaní reality, ale tím spíš bychom jim neměli pouštět něco tohohle stylu.
A co na tom zní děsně? Zahrané to je vcelku přesně, aranže docela věrně odpovídají úspěšné předloze. Liší se text, pochopitelně, anglický originál asi děti nezaujme.
Jestli tu začneš mentorovat že The Clash není hudba vhodná k poslechu tak se asi začnu mohutně chechtat.
BTW: po hudební stránce jsou Vodňanský se Skoumalem dosti nezajímaví.
A čím jsou zajímaví? Zpěv není falešný, ale ani ničím nezaujme. Nástrojovou virtuozitou také neoplývají. Hudebně jsou písničky dost jednoduché. To zas tolik nevadí, u písničkářů se to tak nějak očekává.
Že by přednes byl nějak procítěný se také řici nedá. Naživo nebo studiovka, obojí zní stejně.
Dokážeš si představit že bys pustil celé album někomu kdo neumí česky? Já ne.
Hudebne jednoduche? No, sedni si k pianu a zkus to - treba ty doktory. Pak povidej. Naopak prave zajimave melodie jsou to, co se mi na tech pisnickach primarne libi.
Proc bych to poustel nekomu, kdo neumi cesky? Zaznamy z koncertu, ktere mam a kde je to tak 50:50 pisnicky a mluvene slovo by opravdu cizince zaujmout nemohly. Podobne jako Semafor, nebo Osvobozene.
BTW, kdo je to The Clash? 8-b
Takový jednoduchý test. Pokud je muzika zajímavá tak posluchač nemusí rozumět textu a přesto ho zaujme.
Mj. nahráli docela známé, významé a vlivné album London Calling. http://youtu.be/4Tp1WUj7QDo
Jestli budeš dobře poslouchat, identifikuješ pár písniček které přejaly i čeští interpreti. A pravidelně se objevují jako podkres reklam.
Pokud je hudba zajímavá, tak ani nepotřebuje text.
Jako vím, že Vodňanský a Skoumal není tvoje parketa, ale mají celkem dobrý rozsah. Nehledě na to, že tam fakt souzní všechno (Až teďka zpětně zjišťuju, jaké občas dělali šílenosti). Ty tam takový rozdíl nevidíš, ale jedna písnička se od druhé dost liší, a to jako že dost. Je to jako běžné hodnocení sci-fi. Pro člověka, co se ve sci-fi moc nevyzná je to defakto žánr pro děti, respektive mladistvé. Pak se ti náhodou dostane do ruky nějaká kniha od veliká sci-fi, třeba Aldisse, a o iluzi fakt přijdeš.
Sorry, ale ten text stojí za hovno. Jako možná jde o srandu, ale fakt hodně nepovedenou, díky čemuž to celé jde do háje.
Originál mne osobně moc nezaujal, což ovšem může být také tím, že to není můj styl hudby. I když dobrej punk je taky dobrý si jednou za čas poslechnout.
Uvědom si, že dobrou hudbu nedělá hudební styl, ale ten konkrétní člověk. Uvedu na příkladu folku:
Plíhalovi písničky jsou opravdu pěkný. Nohavicovy starší písničky taky stojí za poslech, novější už stojí za hovno. A Klus ten stojí za hovno úplně.
Důvod, proč je Plíhal dobrý, je ten, že on do té hudby vkládá sám sebe, zatímco Nohavica a Klus chtějí pouze vydělávat. Navíc tady máš ukázáno, že množství posluchačů neříká vůbec nic, protože na Plíhala chodí z uvedených písničkářů nejmíň lidí.
Tak cca 1/3 Kluse a o neco vetsi cast noveho Nohavicy vubec neni spatna. A ten zbytek je pro jine posluchace, nez jsem ja...
U Kluse je snad slušná jediná písniška. U Nohavici je dost problém, že již nerozumí písním. Kdysi byly jeho písničky fakt skvělý, Mladičká básnířka, Kývací plyšový pes, Rakety,... Pak se víc objevovaly věci jako Zatanči, Delfíni, Grónská písnička, to taky šlo. Občas ještě napíše něco slušného, ale už nemá moc cenu jeho tvorbu sledovat. On opravdu podlehl penězům.
Teďka nedávno hrál Krylovy písničky. Sice asi lepší než oficiální oslavy Krylových sedmdesátin, ale i tak dost děs. Kryl se musel obracet v hrobě, pokud slyšel, jak hrál Nohavica letos Anděla, absolutně to nesouznělo. Nejlepší písnička toho večera paradoxně byla Nohavicova Kometa, kterou má Nohavica zřejmě naučenou.
Možná jsi to nepochopil. Tak to zopakuju. Ta kapela hraje pro děti předškolního věku. Takže se tomu zcela přizpůsobuje. Zejména texty, ale též kostýmy a aranžemi.
Navíc nějak nechápu proč jsi na začátku psal že to zní děsně když teď píšeš že děsný je akorát text.
Ono dost záleží na souznění textu hudby a procítění. Tohle tam fakt jako není. Text dost ruší, zpěv na hovno, a tahle hudba. Kostýmy neřeším, to už je jen třešnička na dortu.
Ony obecně remake verze nebývají dobré, výjimky potvrzují pravidlo.
Jako chápu, že se snaží hrát pro děti, ale tohle bych dítěti nikdy nepustil. To už bych jej spíš nechal okusit třeba tohle, i když pro děti to moc není:
http://www.youtube.com/watch?v=vRwNkrUCcvo
Mimochodem, Vodňanský a Skoumal je hudebně daleko zajímavější, než Baby Punk, nebo minimálně než Kašpárek v Rohlíku.
Spíš bych tam pustil tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=2yKL1-McmUA
Tak s tím by Tě čtyřleté děti poslaly do řiti.
Nahodou tohohle jsem nezkousela, ale Grizly, Lovecka a Kralici byly u nas nekdy celkem oblibene pisne. Zato Kasparka v rohliku jsem detem zatajila, protoze se mi nelibi.
Davno tomu jiz davno, nevim, ale urcite jeste ve skolce.
Tak Lovecká a Králíci jsou jednoznačně vtipné. Grizliho si teď nějak nepamatuju, ale u těch Doktorů by byl asi problém s tím, že děcka mají tuto melodii spojenou s maxipsem Fíkem.
Záleží, jak jim to podáš. Pravda je, že toto není tolik známá varianta všem důvěrně známé skladby. (I když já ji znám od mala, stejně jako mnohé dnes skoro zapomenuté Nohavicovy písničky.)
Kdyz jim priznas, ze to je predloha pro maxipsa, tak mozna ne. Ja to miloval uz pred zakladkou.
Sedi pan pri malem pivu,
ve tvari ma zdeseni.
neni ani trochu divu,
pada na nej leseni.
S usmevem idiota byla ma nejoblibenejsi deska nekdy v 10 letech a mati mi ji zakazovala poslouchat, ze je nevychovna :-)
Živě si představuju jak celá školka bez rozdílu poslouchá dvě hodiny Vodňanského se Skoumalem.
Dřív to tak výjimečné nebylo. Nevím, proč by to nešlo dnes. Když jsem byl malý, tak krom Skoumala a Jarka Nohavici toho moc nebylo. Pak byly ještě nějaký vyloženě sračky(Hity), ale tehdy se to dětem moc nepouštělo.
Dneska měly školní děti jet na výlet. Když se začala paní učitelka shánět po autobusu, který měl být už přistaven, dozvěděla se od majitele (Chudoba - Velký Šenov), že nikam nemůže jet, protože nemá bus pojízdný. Že by třeba zavolal on sám předem, nebo že by sháněl náhradu? To ho ani nenapadlo.
Moje rodina má zákaz s panem Chudobou jezdit poté co jsem jednou s ním byl na zájezdu a šofér za volantem usínal, a pak jednou mě autobusem poslal do příkopu a ani nesundal nohu z plynu. Takže pokud organizuji zájezd já, raději si beru dražší ČSAD.