Asi přijde velká voda, máme se na co těšit.
Ja se z vody tesim, kdykoli potkam na ulici cisternu. Nastesti docela jezdi a strikaji.
Fuj v tom je voda z řeky plná splašků, páchne.
U nas doma se ve Vltave bezne koupeme. Pachnou hlavne namocene silnice milionkrat pochcane psy a alkoholiky, voda z cisteren je sama o sobe v pohode.
Fuj tam bych nevlezla ani omylem. Kde je u vás doma? Někde u pramene?
V Roztokách nebo na kanále v Troji. Dlouho jsem to nesledovala, ale voda ve Vltave v Praze byvala cistsi nez v Sazave nad soutokem s Vltavou.
Ani ruce bych si v těch splaškách neumyla, takže máš můj obdiv a pokud můžeš psát tak ti kůže ještě neslezla. Můžeš plavat i napříč prahou kanálama.
Vltava je v Praze čistá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tmavá je, protože pramení v rašeliništích a ta barví vodu do černa. Všechna města proti proudu mají čističku.
Po ránu tolik vtipné kaše fakt nesním, promiň.
A když se v té (říční) vodě myješ nebo ji i piješ, to ti už nevadí?
No, já Ti nevím ... ondyno jsme byli s kamarádkou prohnat lodičku (ano, smrdím benzínem i na vodě) až ke Klecánkám (dál jsem neměl dohodnuté zhoupnutí), bylo krásné pozdní odpoledne a já si ze samé radosti před hospůdkou kousek před jezem skočil do vody a doplaval na břeh ... inu, nevoněl jsem pak zrovna.
Naproti tomu čistota Vltavy od takového Kamýka dolů (i skrz Prahu) je luxusní, viditelnost místy překvapující (na Slapech poctivé dva metry a řekl bych i víc).
To mě vypeklo už vo sobotu http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/140607_Pisaky...
Dávala jsem to sem v neděli :o)))
http://www.nakole.cz/diskuse/18238-tak-jake-to...
Ty ale myslis podjezd u nadrazi Bubenec pro auta podle fotek. Ja myslim podjezd (tedy mozna spis podchod) tady: http://mapy.cz/s/a6VC
Jo aha, na ten jsem úplně zapomněla.
A zavřel to tam také metrostav?!?
Musím ale říct, že kdybych v sobotu večer chtěla jet tímhle podjezdem, tak by mě ta objížďka asi "bolela" mnohem víc :o)))
Stejně by mě ale zajímalo, co tam zase vyvádějí. Nevím jak v té Stromovce, ale v Papírenský je to zavřený neprodyšně. Nejde prolezt ani omylem...
Tenhle je zavreny taky neprodysne, ale jen do konce cervna. Cedule je u vystaviste a u nadrazi Bubenec. Nevis, jestli je prujezdna cisticka? Loni po povodnich to tam bylo zavrene, tak jsem si zvykla tam nejezdit, ale ted by se to mohlo hodit pri tech uzavirkach podjezdu.
Lůco je průjezdná a ta uzavírka se asi týká modernizace železniční tratě
http://www.praha6.cz/upozorneni.html?u=591
Já už čističkou nejezdím.
Od té doby, co je otevřený úsek na levém břehu http://www.mapy.cz/s/a7Qh mezi Stromovkou a Papírenskou, tak jezdím když tak tudma.
V těch fotkách se prohrabávat je celkem vopruz, hele ještě bys měla fotit přejeté žížalky, broučky, psí lejna, nestihnutou zelenou na semaforu, divný auta, polomrtvý ptáky, shnilé listí, sousedovic okna, dveře a kliky u dveří, kaluž s olejovou skvrnou, letadla vysoko na obloze a cítím, že i to je málo, tak začít tím co jsi měla k snidani, mytí nádobí, třídění odpadků, toaleta, oblečení a uzel na tkaničce atak dál, prostě důležité události z tak skvělého dne. Nic proti, ale všichni by o tom všem přeci měli vědět, cítím se ochuzeně radko.
Tvl, co to sem vlezlo za vosinu? :-o :-D
Řekla bych, že jako tradičně... Obvyklý folklór.
Styl a projev se nezapřou. :-)
O čem to tu lidičkové zmateně žvaníte či snad nevidíte, aha ach ano zapomněla jsem na ranní kávičku, kamínky u cesty, vedle a podél silnic taky, stromečky a kravičku na trávníčku u rybníčku?
Nemas-li nic k tematu, tak prosim nic nepis a nesvin tema svou exhibici. Diky.
Nazývat něčí názory a příspěvky exhibicí je do značné míry úplně mimo, nebo tady mohou mít příspěvky a názory pouze exhibující pochlebovači a přikyvovači většinových názorů? Pak ano soudruzi a soudružky, jsem tudíž na pravém místě. A pokud nejsi správce nebo admin, kybicuj a napomínej druhé až k tomu budeš mít třeba vůbec nějaký skutečný důvod.
Jeste znovu: Toto tema je zamerene na jezdeni na kole po Praze. K tomuto tematu jsi zde nenapsala zatim zadny prispevek, pouze predvadis naprosto zbytecne shazovani skoro cekoholi. Tema jsem zalozila ja, tudiz zde mam pravo moderovat diskusi a urcovat, jak ma vypadat a kdo do ni muze prispivat, coz je bezny princip moderovanych diskusi. Delam to opravdu nerada, ale pokud nezacnes psat veci k tematu, tak Ti do tohoto tematu zakazu vstup (doufam, ze to tady jde, jeste nikdy jsem nic takoveho nepotrebovala).
Holka buď jsi moc mladá nebo nemáš respekt u kolegů nebo doma, starej musí být asi pěkně od rány, když si to musíš dohánět na diskuzi. Nebo máš nějaký komplex, nejsi malého vzrůstu? Každopádně moderuj si co chceš a kde chceš, když máš tu potřebu, proto tady ty funkce jsou, že ano.
Odkud tě zase vyrazili a kde máš zákaz, že si zase po čase přilezla sem abys tu mohla zase chvíli prudit?
Špatně se to zařadilo, tak znovu. Co prosím? My se odněkud snad známe? Uklidni se mladej.
Jestli máš problém se čtením tak ti dotaz odkud tě vyrazili a kam nesmíš, že prudíš tady, klidně zopakuju.
Tak hele stará, abych odpověděl, známe, tak zklidni a lehni na hadr.
Souhlasím.
Je načase začít mazat, když už tu ty funkce jsou.
Lucku a ni Radku si neber do huby holky znám osobně už pár let.Dám ti radu zdarma což je už v tomto uspěchaném životě vzácnost a ta zní nedělej problémy nebo si to vyříkáme osobně a pochybuji, že jezdíš na kole, nebot nemáš o tématu ani šajnu,
Nepřekvapilo, před jízdou jsem se podíval na mapu na prahounakole.cz . Takže včerejší podvečerní jízda Spořilov - třešně (ňam) na Vavroušce nad Trojou - Flora bez problémů, u Výstaviště holt po ulici Za Elektrárnou.
Taky jsem samozrejme jela Za Elektrarnou, jen to pak cloveka vyplyvne mezi auta na Bubenske a Hlavkove moste, ale dneska rano tam ani nebylo tech aut nejak drasticky moc. To koukas na mapu, jestli nejsou nekde uzavirky, pred kazdou cestou?
Já to jel opačně. A na mapu jsem koukal úplně náhodou, potřeboval jsem vědět, jak se vyhnout kostkám na Hlávkově mostě, když k němu přijíždím po magistrále (jsem totiž nevěděl, že cyklisti mají povolenou jízdu po chodnících na obou stranách mostu).
Opravdu na obou? Nevybavuju si, ze bych ve smeru z magistraly na prave strane videla znacku. Ale stejne mi prijde vyhodnejsi predrncat kostky, kdyz jedu rovne do Stromovky.
Profíci na konci Hlávkova mostu seskakujou mezi auta.
Vyhodnotila jsem, ze to neni zpusob jizdy cyklisty, ktery by pri hustem provozu ridici aut oblibovali.
Co se oblibování týče, jízdní dovednosti spousty motoristů zas neoblibuju já.
Když jedu několik desítek metrů po obrubníku a ještě ukazuju tak mu na tom nemá co vadit, je ve městě. Samozřejmě je vhodné se vřadit těsně za autem aby další motorista měl dost času se s nastalou situací vypořádat.
Esli vono to nebude tím, že na tom obrubníku nemáš co dělat. Já bych Ti taky neuhnul. Nakonec mi spadneš z těch splašenejch trubek při skoku z obrubníku pod kola a já ještě budu za pyráta. Vidle.
A von není pyrát ale amatérský lektor, nebo profesionální?
To by se mělo vyjasnit.
Ono je zakázáno jezdit na kole po stezce pro chodce a cyklisty? Zajímavé.
Ve chvíli sjezdu do vozovky nemá kdo uhýbat protože si počkám až je vedle mě volno. Ten kdo mě potom dojede mě už samozřejmě musí objíždět obloukem a s blinkry. Takové jsou prostě zákony.
Zase překrucuješ. Ukaž mi místo, kde je napojení stezky pro cyklisty a chodce řešeno tak, že je nutné jet několik desítek metrů po obrubníku. Dokud tak neučiníš, nezbývá mi říci, než
A h, H.
V Praze nevím... v Brně třeba tady:
https://www.google.com/maps/@49.164367,16.60885...!3m5!1e2!3m3!1s83464450!2e1!3e10
Resp. není to napojení řešeno vůbec...
Hmmm... odkaz nefunguje... Zkusím to vymyslet
Další pokus:
http://tinyurl.com/luwceen
Na Hlavkove moste zadne napojeni cyklostezky na silnici neni.
Přesně tak. Na Hlávkově mostě vede cyklo jen po straně "do centra" - je značená po chodníku.
Na téhle straně je sjezd. Na straně "z centra" jsou jen schody.
V Holešovicích je stezka vedená po chodníku směrem na Klárov nebo do podchodu - směr na Holešovice.
Ten podchod od nábřeží kap.Jaroše stojí za to ono asi všechny tam chrápou tam bezdomovci toto ut jsem jich tam napočítal 6kteří tam spali a ten smrádek mnamina to bylo po ránu kolem6ráno a to jsem jen podcházel most
Jo, je to "hustý jako hlen", jak by řekl Jéňastíhačka :o)))
Smrdí to až nahoru na chodník a využívám ho také jen v největší nouzi - maximálně 1x za 5 - 10 let :o)))
A nejenže si ho znárodnili bezdomáči, ale je to tak úděsný labyrint, že jsem schopná trefit jen podjezd podél Vltavy. Využít ho jako podjezd směrem k Vltavské si dneska už netroufám.
Tak ještě jednou, repete z mého příspěvku: ... řešeno tak, že je nutné jet několik desítek metrů po obrubníku ...
To, že je někde vyřešeno blbě, ještě neznamená, že mne nutí právě k tomuto hazardnímu chování.
Na to, že debilní místní dopravní úpravy škodí všem (nejen městské cyklistice), jsem již poukazoval (a byl označen za hlupáka, ale já už jsem zvyklý a navíc, označení za hlupáka od těch, kteří toto zde nejčastěji činí, je pro mne důkazem, že mám pravdu).
Takže, aby bylo jasno - místo, kde je nutná jízda několik desítek metrů po obrubníku. Máme?
Ehm? Kdo psal že je "nutné" jet po obrubníku?
Co je na tom hazardního? Z hlediska motoristy se fakticky jedná o vozidlo v pravém pruhu které ve vhodný okamžik přejede do levého. Že si před tímhle manévrem najedu k levému okraji pruhu ze kterého chci vybočit doleva a dám znamení je snad normální a logické. Nechápu čím je takové chování hazardní.
Samozřejmě z hlediska dopravních předpisů je správné jet u pravého okraje stezky (protože je obousměrná) v pravý okamžik ukázat, přejet a zařadit se mezi auta na silnici. Ale takový postup mi přijde krajně debilní. Holt pravidla provozu jsou napsaná motoristy pro motoristy a spoustu specifik jízdy na kole buď neupravují nebo je upravují blbě.
Hazardní to je, protože vždycky může jet kolem moula, co jednak zjevně nikdy nečetl zákon o silničním provozu a jednak - jak píše výše - "by ti taky neuhnul"... :-(
Motorista, který jede v souladu s předpisy a neuhýbá před kamikaze z chodníků, je moula.
Jezdit po obrubníku je normální.
Dialektika.
Zjevně ten Zákon 361/2000Sb. ovládáš podstatně líp, než já. Nebo že by ... moula?
Načti si co znamená kamikaze (božský vítr) a co, případně kdo se tímto slovem označuje. Cizí termity, suteréní konvice etc.
Jezdit po okraji vozovky je normální? Jezdit po okraji jízdního pruhu je normální? A jezdit po okraji stezky pro chodce a cyklisty normální není? Proč?
Pokud někdo přejede z pruhu do pruhu tak je sebevrah? Proč? Jaký je faktický rozdíl mezi cyklistou který přejede z levého pruhu do pravého a cyklistou který sjede z cyklostezky na souběžnou silnci?
Nic z toho, co píšeš, jsem nenapsal, takže se nezesměšňuj (ještě víc). :-D
Ale:
Hrabosh napsal, že počká, až je místo, seskočí do vozovky. Kdokoli je v té chvíli za ním, je povinen se mu vyhnout s užitím blinkru. Ze zákona.
Ty jsi napsal, že bys mu v takové situaci neuhnul. Ergo - zákon neznáš. Nebo se podle něj neřídíš. Nebo že by ... moula? ;-)
"Kdokoli je v té chvíli za ním, je povinen se mu vyhnout s užitím blinkru. Ze zákona."
Tady bych poprosil o citaci zákona a dále pak o rozebrání dané situace podle zákona, tj. bezpečná vzdálenost vozidel při padesátce versus nesmět ohrozit, omezit či dát přednost. Nejdřív pro Hraboshův výklad, kdy přejíždí z pruhu do pruhu, a pak pro reálnou situaci, kdy člověk vyjíždí z místa mimo komunikaci (a z cyklostezky).
Hrabosh sám napsal, že čeká, dokud má volno. Tedy mluvíme o situaci, kdy auto zezadu přijíždí k cyklistovi, který normálně jede po silnici. O žádné jiné. Tuto zákon řeší.
To je Kadel (a teď i ty) tady pořád naznačujete nějaké skákání před auta, omezování či ohrožování. Proč, to nevím.
Ne, mluvíme o situaci, kdy za sebou jedou auta a cyklista se do nich zařazuje z vedlejšího pruhu (podle Hraboshe) nebo vyjíždí z cyklostezky a zařazuje se do nich. Tuto situaci samozřejmě zákon řeší, vše je otázkou velikostí rozestupů, které mezi sebou auta mají.
Pro připomenutí, co Hrabosh tady psal:
"Profíci na konci Hlávkova mostu seskakujou mezi auta."
"... protože si počkám až je vedle mě volno. Ten kdo mě potom dojede mě už samozřejmě musí objíždět obloukem a s blinkry."
Hrabosh sice čeká, až má volno, jenže podle toho, jak to tu psal, bych chápal, že jeho volno pro něj znamená jen dostatečná mezera mezi auty, kam se kolo vejde (například 10 m). Což je podle zákona špatně, při přejíždění z pruhu do pruhu se nesmí vedlejedoucí auta ani omezit (natož ohrozit), na mostě je maximálka 50 km/h, pokud tam auta jedou takhle rychle, tak ta mezera podle zákona musí být alespoň 30 m (záleží na Hraboshově rychlosti, těch 30 m je pro jeho rychlost na obrubníku srovnatelnou s autama.
Možná do Hraboshovy hlavy vidíš lépe, ale na mě jeho projev zde ("PROFÍCI seskakujou MEZI auta", "až je VEDLE mě volno") budí dojem, že to vjíždění z chodníku na silnici probíhá do rozestupů těsnějších, určitě menších než 30 m (to by pak Hrabosh vůbec nemusel zmiňovat profíky, vřadit se mezi auta jedoucí s velkými rozestupy zvládají i amatéři).
Ludku právě jsi objevil Ameriku. V Praze se bezpečný odstup nedodržuje. Je to smutné, vadí mi to, ale je to tak.
Samozřejmě že ty rozestupy jsou menší. Za to ale nemůže Hrabosh ale motoristé kteří kašlou na předpisy. Pokud se tak řadí z pruhu do pruhu automobily tak proč někomu tolik vadí když se identickým způsobem zařadí Hrabosh (cyklista)? Protože se snažíš vymyslet jak by ses do Hraboshe (cyklistů) navezl?
Ok, situace není definována přesně. Záleží pochopitelně na tom, co který cyklista vyhodnotí jako "volno". Takže se dál není o čem bavit.
Což se ale netýká jen cyklistů. I obyčejná "dej přednost v jízdě" je zcela závislá na odhadu řidiče.
A já si myslím, že cyklochodník je z hlediska motoristy vedlejdoucí (jiná) komunikace. Alespoň jsem si na mostě nevšiml žádné značky IP 20a ...
Takže ty říkáš, že cyklochodník je vlastně jen pravý (vyhrazený) pruh dané komunikace. Tož to vlastně podle zákona znamená, že na něj můžu autem vjet například při objíždění. To bych od tebe nečekal, že vlastně zveš auta na cyklochodník ;)
(def: cyklochodník = stezka pro chodce a cyklisty vedoucí po chodníku)
Dle zakona o pozemnich komunikacich "Pokud nejsou samostatnými místními komunikacemi, jsou součástmi místních komunikací též přilehlé chodníky, chodníky pod podloubími, veřejná parkoviště a obratiště, podchody a zařízení pro zajištění a zabezpečení přechodů pro chodce."
Podle me jsou standardne chodniky soucasti komunikace, ale samozrejme to nejen z hlediska zakona neni totez co dalsi pruh.
Testuju zrovna nějakou vhodnou trasu z Ruzyně na Skalku, pokud možno klidnou. Zatím se mi jeví jako časově nejkratší sjet z Ruzyně na Dejvickou a pak s kolem přímým metrem.
Jen mi to příjde trochu masňácké:-))
Klidnou Ti najdu, ale nevadi, ze bude mit pres 30 km? :-) Ja to jezdim z Petrin pres Andela (cyklobusopruh na Plzenske se osvedcil, ale krizovatky u Andela jsou vsechno jen ne klidne) na Vyton, podel Botice a pres Strasnickou.
Pokud bych to dávala celé na kole, tak s míň než třiceti nepočítám. Jinak Anděl o víkendu (sobotní odpoledne) snesu.
Nejaka variace na tohle by mi neprisla spatna, pokud jsi myslela opravdu jako ja tech 30 km na jednu cestu a ne i s navratem. :-)
http://mapy.cz/s/a72d (24 km)
Minimalisticka varianta mi dava 17 km
http://mapy.cz/s/a72e
Ta minimalistická varianta bude dost poskakovací. Na Vršovické se to semafory dost hemží.
To sice hemzi, ale v zasade to tolik nezdrzuje. Mne tedy na kole styl brzda - plyn na kole nevadi, je to takovy vynuceny intervalovy trenink. :-) Vic tam vadi, ze u tech semaforu se u nas rusi cyklopruhy a vrhne to cyklistu do spolecneho pruhu s auty.
Koukám, že jsem přesně opačného názoru. Konec cyklopruhu před křižovatkou mně osobně pro moji jízdu vůbec nevadí. Ty semafory dost, hodně mě to zdržuje.
Vynucený intervalový trénink, to je přesné :) 0, 40, 0 ,35, 0, 40 a tak až do zblbnutí.
Jo, variace na tu první se dají udělat, jen tak pro radost z pohybu - časově by to dalo něco kolem 1,5 hodiny.
Když budu spěchat tak musím holt použít "otevřenou kartu pražáka"- tam to dává 38 minut.
Minimalistická by mi při mém příliš defenzivním stylu jízdy zabrala asi nejvíc času a nervů:-))
Tak jeste ta varianta pres Zizkov, ta je udajne 19 km a je klidnejsi nez po Vrsovicke. Ten kus Jana zelivskeho by sel asi taky objet.
http://mapy.cz/s/a7fk
Díky Lucie. Něco si příležitostně projedu. Ten náš levý břeh si dokážu "zoptimalizovat" podle sebe, druhý břeh bude spíš objevování.
Jinak nechci nikoho odrazovat, ale osobně se na kole vyhýbám jízdě Libockou i přesto, že tamtudy vede značená cyklostezka.
Libocka neni idealni hlavne ve smeru na Evropskou, kdyz tam stoji fronta aut, ale z Evropske smer Petriny jsem tam problem zatim zadny nepotkala.
Jinak ta trasa je spis v hrubych obrysech, detaily by sly jeste doladit. Rano treba nema smysl jezdit z Petrin po hlavni, protoze to tam jede krokem, ale odpoledne to preferuji pred vedlejsimi ulicemi, jako nejrychlejsi variantu. Kolem hradu to obcas stoji, ale kus tam je cyklopruh a dal se da prinejhorsim pouzit chodnik, jezdi tam po nem vetsina cyklistu. Pak je to pres Letnou parkem, pres Stvanici po cyklostezce. Na Zizkov osobne jezdim asi rychlejsi variantou, a to Karlinem, tunelem a Jeseniovou, ale ten park nahore kolem Zizky bude hezci. Vedlejsi ulice mezi Biskupcovou a Skalkou moc neznam, takze tam to chce zeptat se Voka, ktery bydli v Malesicich, co by doporucil nejlepsiho.
Jana Želivského bych se radši vyhnul (úzké pruhy, velký provoz), moje varianta vede přes Pernerovu do tunelu, Chlumovou spojkou na Prokopovu, vystoupat na Olšanské náměstí a Olšanskou třídou k nákladovému nádraží.
Ja zas nemam rada tu cestu na Olsanske namesti, taky tam byva dost aut. Co jet Jeseniovou dal a pres Zidovske pece (vzdycky si predstavim pod tim nazvem vyhlazovaci tabor, i kdyz vim, ze puvod jmena je jiny)?
Tak je pravda, že teď na Prokopově něco dělají na silnici a tudíž je tam ve stoupáku jen jeden pruh, takže pro cyklistu je lepší jet po prázdném chodníku nebo v prázdném zavřeném pruhu vlevo (ještě jsem neviděl, že by tam někdo pracoval). Ale normálně tam byly dva široké stoupací pruhy, jezdívalo se tam dobře.
Jeseniova je taky dobrá, i když já osobně tyhle užší jednoměrky moc nevyhledávám, člověk musí více kontrolovat situaci za sebou, aby moc nezdržoval ty rychlejší. Naštěstí tam nejsou samé přednosti zprava, to je na kole ještě větší opruz.
Všechny navržené trasy jsou sjízdné. Nejdelší je trochu více zvlněná, vede maximálně mimo auta. Nejkratší je s auty, ale sjízdná. Třetí bych trochu vyladil, ale odpovídá to tomu, co bych jel já. Pouze preferuji Karlín a tunel před parkem pod Žižkou (zbytečný kopec navíc) a zbylý kus Želivského jedu po chodníku (nerad, ale silnice je úzká a přeplněná auty). Objíždění cyklisty je tam značně nebezpečné).
Je ale pravda, že to časově vychází na dlouho, takže pro pravidelnější dojíždění se dost nabízí zrychlení pomocí metra, pokud máš Opencard s nahraným kupónem.
Kolem Vltavy je to o víkendu v pohodě, vlastně všude je to v pohodě, o víkendu, i na magistrále :-)
Největší masakr je na Modřanské.
Masakr motorovou pilou:-))
Už mi to tu někdo říkal, že na Modřanské je takový masakr, že musíš i s kolem skákat na přechodech pod auta:-)
Jak to vyjde, třeba v neděli, to jsem si říkal, že tam kolo asi povedu, byla stezka překvapivě prázdná, v tom vedru všichni leželi kolem Vltavy nebo dřepěli u stánků a trasa byla volná jako za lijáku v únoru.
Ale když je tak nějak přijatelně, je to fakt trochu nebezpečné, zvláště v těch úzkých úsecích. Schopnosti krasobruslařů jsou různé, někteří sviští, jiní se motají, a do toho natržené játro co honí na kole časovku....
Rachot. V Břežanském kopci ale už pohoda.
Jeden, dva papoušci a hotovo.
Kdyby jen ty davy. Nejhorší je to, že velká část zúčastněných nedodržuje vůbec žádná pravidla (natož silničního provozu, která tam pochopitelně platí). Jízda je pak jako ruská ruleta. Modřanské se proto vyhýbám jako čert kříži.
Co znamená "klidnou"? Je Vinohradská klidná?
Když už se na ni dostanu, tak po ni pojedu.
Zatím to vypadá, že trasu Ruzyně - Skalka budu absolvovat častěji. Když budu spěchat vemu to holt metrem, když si to budu chtít užít na kole, tak raději s minimem provozu. Mám to takhle u sebe nastavené, každý to má trochu jinak.
Jinak za typy tady jsem ráda, asi tomu věnuju nějaké víkendové odpoledne a projedu si více variant.
Dovolím si přidat ještě svůj námět na trasu - volím možnost "co nejméně do kopce".
Buď bych to jela na Výtoň a pak podél Botiče. Až do Přípotoční je stezka, pak se dá jet ulicemi podél trati až na Kubánské nám. a pak už je to jen kousek a myslím, že dál lze po cyklo nebo jsou na silnici pikťáky.
Event. bych jela takto http://www.mapy.cz/s/a7kE
Je to z křižovatky nad Střešovickou vozovnou.
Taky to tak jde.
Kolikrát si říkám, jak by to bylo pěkné, kdyby v Praze bylo dost místa kolem potoků a ty cyklostezky vedly podél docela husté pražské říční sítě.
Jenže ona ta síť už je dnes většinou v kanálech pod úrovní terénu.
Ano, tohle je asi nejblíže tomu, co bych jel já. Pouze jedu po chodníku Želivského a pak přes konečnou MHD. Vynechám tak kopec na Třebešín.
Jezdíš po chodníku který není značený jako stezka pro chodce a pro cyklisty a ohrožuješ jejich jediné právoplatné uživatele svojí bezohlednou jízdou?
Pokud nebudou cyklisté dodržovat alespoň rozumnou měrou dopravní předpisy, nezbude než zavést represi. Ve Vyšehradském tunelu se to už podařilo. Děkuji MiBo a jemu podobným, že nutí PČR a MP k tomu, aby udělali cyklistům z jízdy po Praze peklo.
Infrastruktura není dokonalá, a proto ani jízda po Praze na kole není dokonalá. Ale věřte, že jestli to policii donutí, tak si s tím hlavu lámat nebudou. S řidiči aut přihlouplé diskuse také nevedou - porušil jsi? - sankce.
Když už chce být někdo buran, nechť je buranem sám za sebe a nezatahuje do toho ostatní. Jak k tomu pak přijdeme my ostatní, když pravidla dodržujeme a kvůli takovým MiBo nás pak někdo osolí, protože nás hodí do jednoho pytle?
Hlavně je třeba se postavit do role zachránce slušných pražských cyklistů. Že si to odporuje? Někomu to asi nevadí.
Tam je nejaky kopec? Zrovna na Zelivskeho nevidim duvod, proc nejet po silnici a nebo, je-li tam moc aut, nejet vedlejsimi ulicemi.
Pls ignorujte tu vsichni czaj a nereagujte na ni, at pise cokoli.
Poslyš děvče, soudružko velitelko, všichni jdeme sborem za tím prvním a co zavelel ČEST! A všichni byli šťastní až navěky, neboť lidi mají držet při sobě a nenechávat si kybicovat do svých skvělých ideálů či rozhazovat rukama, natož nechat někoho jako czaj psát svobodně co chce. Zakažto a dokaž, že jsi tady šéf co umí udělat pořádek. :-)
Ostatní si mne hned dají na černou listinu, kam patří lidi, co si to zaslouží až navěky věků.
Dneska jsem se po Praze pohyboval autem, mám teda pohled na pražskou cyklistiku "od volantu" (doufám, že zde nevadí i tento pohled).
Zážitek č. 1 - v jednosměrce Slezská mi zpoza zaparkovaného auta vyjel před kapotu cyklista, aby mohl pokračovat v protisměru po silnici. Je tam sice 50 km/h, ale vzhledem ke špatným rozhledovým podmínkám tam jezdím něco kolem 20-30 km/h. Stačil jsem auto strhnout napravo, pokud by mě tam zrovna podjížděl cyklista, tak by fakt měl smůlu...
Zážitek č. 2 - na křižovatkách Chodovská-U Plynárny a Bohdalecká-U Vršovického hřbitova jsem sledoval jízdu žiletkáře, každou z křižovatek projel na červenou (čímž mi samozřejmě ujel natolik, že mě další červené na křižovatkách u Slavie už od něj úplně oddělily). Jako ty červené projel hezky bezpečně, nejdřív se rozhlídnul a když nic nejelo, tak jel on. Jen si pak člověk říká, proč by stejným způsobem tu křižovatku nemohla projet i ostatní vozidla, proč u nás máme takový blok, že naprostá většina řidičů motorových vozidel na červenou fakt stojí jako ovce (když to srovnám třeba s Indií, kde červená je jen taková formalita ;)
Ve Slezske nevidim duvod jezdit v protismeru, kdyz je hned vedle rovnobezna Korunni a Vinohradska.
Zastavam nazor, ze by cykliste na krizovatkach meli dodrzovat semafor. Podobne myslenky jako Ty mivam taky, kdyz vidim borce svihajici to na cervenou, i kdyz jedou bezpecne. Ale porad to je lepsi nez kdyz to svihnou na semaforu na chodnik mezi lidi.
Jinak mych dnesnich 40 km na kole bylo bezne nezajimavych bez cehokoli, co by me na doprave zaujalo.
Tak protisměrnou Slezskou v úseku východně od Jičínské cyklisti používají proto, aby se vyhli křižovatce Jičínská-Vinohradská, tam mají semafory tak podivně seřízené (preference tramvají plus západo-východního směru nad metrobusy a směru severo-jižním), že se ti znalí situace snaží křižovatku objíždět okolní zástavbou (cyklisti to samozřejmě dělají tím nejkratším způsobem, tj. protisměrkami).
Ad 1. Když jsi v centru, tak dodržování směru jednosměrek je prakticky nemožné. Ale když to už člověk dělá musí mít oči na stopkách a počítat, že mu nikdo nedá přednost.
Ad 2. Ježdění cyklistů na červenou mi přijde jako velká prasárna. Zas na druhou stranu, když máš třeba jedno-rychlostní kolo, tak je to fakt šílenej opruz pořád to rozjíždět. Červenou občas "objíždím" po přechodu, pokud to jde. Ale na ulici u Plynárny na té velké křižovatce vždy spořádaně čekám.
V září jedu do Paříže, jako vždycky, na pár dní.
Vezmu tě s sebou i s bicyklem (na lehátku bys umřel), uvidíš jak komické jsou ty pseudoproblémy generované dojiči veřejných rozpočtů, Vinohradská, Slezská, červená, zelená...
Jděte se bodnout.
Násobně větší hustota provozu a 10x víc cyklistů než ve Stověžaté, funguje to, neperou se a jednosměrky kudy smíš na kole jsou mnohdy tak uzounké, že se s protijedoucím autem nevejdeš.
Vyhnat ty parazity z těch všech údajných "neziskovek" něco dělat, nebo lépe, protože nejsme komouši, nevyhánět, jen jim na jejich zbytečnou existenci nedat z veřejných peněz (a tím mám na mysli i prachy z firem, ve kterých má podíl stát) ani korunu.
A šlo by to jak v té Paříži.
Žádný kecy, vezmu tě tam, vyzkoušíš si jestli je lepší úsměv a tolerance nebo nenávist a nátlak.
Jinak, nikdo nedodržuje nic, červená platí jen pro auta :-)
Kdo nezažil, nepochopí, že to může fungovat.
Každopádně!
Ovšem, kdyby měli v Paříži Vyšehradský tunel, tak by nikdy, NIKDY, nejeli a vždy by sesedli:-))
Oni jezdí všude, po chodníkách, na červenou, jenže jinak, než ti naši výletníci s brejličkama, přilbičkou a oblečení na papouška.
Kolo tam je fakt dopravní prostředek a ne výraz ideologie či světonázoru. Sesednou tam, kde by mohli zranit sebe, nebo ostatní.
Vyšehradský tunel je test na hlupáky.
Zvláště teď, kdy jsou tam co 14 dní a všechny ty frajírky inkasují. To se pak hrdinové kroutí :-)
Pařížani jsou holt Pařížani. Oni i ty předpisy ignorují tak nějak po pařížsku:-))
Mimochodem, nemyslím si, že my tady musíme nutně kopírovat jiná města, ať je to Paříž nebo Kodaň či Amsterdam.
V tomhle já jsem ohavný pravičácký individualista:-))
Nutně kopírovat ne, ale to "olalala" s úsměvem místo "ty píčo" s vytrčeným prostředníkem bychom okoukat mohli.
Viď, taky si myslím, že se tam k lidem z neziskovek chovají mnohem tolerantněji.
To znáš nebo si to jen myslíš?
Kdyz prijedes do Prahy jako turista, taky tu nevidis na ulici prat se cyklisty s autisty. A jak vis, ze v Parizi nemaji neco jako neziskovky zabyvajici se cyklodopravou?
Jinak je uplne jedno, jak to funguje v Parizi. Zijeme v Praze, mame prazskou mentalitu a tudiz je v poradku, ze si resime nase male prazske problemy a jsme radi, ze nejsou vetsi.
V Paříži je cykloinfrastruktura vybudovaná, stezky podél chodníků, stezky parky, jenže na to každej peče, protože se všude motaj chodci, parkují dodávky, a nikoho z toho nechytá rapl, když mu na "jeho cyklostezce" někdo parkuje.
Prostě se srovnají a doporučuji Ti si to někdy vyzkoušet.
Není nic jako "pražská" nebo "pařížská" mentalita, jsou jen tolerantní nebo agresivní lidé. Jsem si téměř jist, že po Praze toho poslední rok najezdím na kole víc než všichni dojiči rozpočtů dohromady, a nemohu říci, že by existoval nějaký cykloproblém a že by šoféři byli extrémné bezohlední.
Ten problém je tu uměle vytvářen aby jistá skupinka lehkoživků z toho měla korýtko.
Než začneš mluvit o problémech, sedni si na to kolo a projeď se po městě světel. Jinak nepochopíš o čem mluvím.
No jo, ale co je jim to platné, když o smogové situaci musí půlku aut s lichou nebo sudou značkou vyhnat z města:-((
To jsou takové levičácké hrátky, aby se řeklo, že se něco se smogem dělá. Netuším, kdy tuhle hru hráli naposledy.
Taky je tam systém auto-sharingu elektroaut Autolib, to dopravu nepořeší. Největší masa jezdí potrubím, velký podíl mají i mopedisti a motorkáři, cyklistů je taky hromada. Kapacita autodopravy je vyčerpaná a mnohdy je rychlejší jít pěšky, přesto zdá se, že nezbytná. Jen těch dodávek co zaváží ty obchůdky jsou tisíce.
Největší rány dopravě v Paříži ovšem vytváří francouzská národní libůstka - stávkování.
Pak když sednou do plechovek i ti co běžně jezdí rourou, stojí celé město.
"... tak je to fakt šílenej opruz pořád to rozjíždět"
Nechci rejpat, ale když to čtu, zákonitě mě napadne, jak často slýchám, že cyklisté se rozjíždějí lépe a rychleji než auta, proto se jim dělají předsunutá stání.
Jinak na červenou stojím vždy, to už mám z auta tak hluboce vryto pod kůži.
Stává se mi třeba při přejíždění Karmelitské do Hellichovy, že tam nejsou chodci, kteří mi zelenou pustí. Tak slezu z kola a na tom přechodu si ji zmáčknu sama, a když už jsem stejně slezená, tak to přes ten přechod převedu.
Tak nadměrný počet semaforů v Praze je myslím zlo pro všechny účastníky provozu (včetně chodců, alespoň soudím z toho, že i když mají přechod se semaforem na jednu stranu 30 m a na druhou 80 m, tak jich plno přechází frekventovanou silnici rovnou tak jak vylezou z autobusu), mám 15 semaforů na 5 km trasy, neseřízené (i ty, co jsou od sebe vzdálené 100-200 m) a jezdí se to špatně autem i na kole. Mimochodem, už jsem několikrát zažil nefungující semafory na křižovatce Vršovická-U Slavie, ač hustý provoz, průjezd byl minimálně stejně rychlý jako se semafory.
Tohle chování cyklistů mě víc než štve.
Cyklista se může pohybovat po komunikaci, která je vyhrazena chodcům, tak by měl, podle mé logiky, dodržovat pravidla stanovená pro chodce.
Může se ale pohybovat i po komunikacích vyhrazených autům, a tam by tedy měl zase dodržovat pravidla stanovená pro tyto komunikace.
Jenže cyklisté se chtějí pohybovat všude a podle vlastních pravidel.
S tímhle přístupem to ale asi nepůjde. A dokud si to každý, kdo na kole po městě jezdí, neuvědomí, tak ta cyklistika ve městě holt pořád bude mít své odpůrce.
A, bohužel, oprávněně...
Mají motoristé vlastní pravidla? Mají chodci vlastní pravidla? Proč cyklisté nemají mít vlastní pravidla?
Cyklistika bude mít pořád své odpůrce. I když se budeš na hlavu stavět tak se vždy najde pár motofanatiků kterým to nepůjde pod nos.
Ale uznej, ze by cyklisticka pravidla nemela obsahovat veci jako jizda na cervenou a klickovani mezi chodci na uzkem chodniku.
Jak kdy. Například když jedu po Jana Želivského tak nevidím žádný jiný než formální důvod proč stavět na světlech s Olšanskou. Stejně tak nechápu proč zastavovat na světlech když odbočuji doprava.
Kličkování mezi chodci je nesmysl, je to příliš pomalé :-)
"...nevidím žádný jiný než formální důvod proč stavět na světlech s Olšanskou..."
Na jednus tranu tomu rozumím, ale to je právě ten problém - když chci být právoplatným účastníkem provozu, tak holt musím dodržovat dané předpisy a ne se řídit podle toho, zda vidím či nevidím formální důvod pro jejich dodržení.
Jo, je to vopruz, ale jinak to zkrátka nejde.
A přitom stačí takové situace upravit speciálním pravidlem pro cyklisty a všechno bude v pořádku.
Proč jenom pro cyklisty, tam kde mají jen formální červenou, můžou jet i auta, ne?
V USA (tedy ve většině států) můžeš na červenou odbočit doprava, není-li to výslovně zakázáno (No right turn). Červená v tomto případě "funguje" "jen" jako značka "STOP". U nás by to ale nešlo, s naší "náturou" bychom se pozabíjeli... :-/
Já bych se zase tolik nepodceňoval, už u nás fungovaly plechové šipky vpravo a lidi si zvykli. Nyní jsou na některých světelných křižovatkách separované odbočovací pravé pruhy bez svého semaforu, podle striktního výkladu zákona by se i tam řidič měl řídit hlavním semaforem (na který z odbočovacího pruhu pořádně není ani vidět), ale nikdo to nedělá a jezdí se na obyčejnou přednost v jízdě, bez zabíjení.
Treba na Stresovicke. Prijemne to tam je.
Zřejmě myslíš tu část od Průhledu k zahradnictví, protože jinde jsou značky.
Můžu ti říct, že pro mě je to velmi nepříjemný úsek (byť jde o dvě křižovatky), protože pokud jedu z centra, musím dávat přednost autům, která jedou ze spoda. Ani já, ani auta jedoucí od spodu nemají pořádný výhled a auta jedou pod plynem, protože jedou do ostrého dokopce.
Pokud můžu, tak tady míjím křižovatky prostředkem silnice, aby auto mohlo případně vyjet až na horizont bez rizika, že se s ním potkám.
Pokud by se to ale uprvovalo značkama, pak by mělo jedině logiku udělat hlavní od spodu, stejně jako je to v Průheldu, a na Střešovické by byly trojúhelníky na přednost.
Zatím je tu ale tak nízký provoz a od spodu jezdí většinou ti, co to znají, takže to stačí tak, jak to je.
Rec byla o odbocovacim pruhu doprava bez semaforu na krizovatce rizene semafory. Jak se to tyka Tebou popsanych krizovatek fakt netusim. Na Stresovicke je jediny semafor na krizovatce s Patockovou, kde je ona vyse zminena uprava.
Pokud nebudou cyklisté dodržovat alespoň rozumnou měrou dopravní předpisy, nezbude než zavést represi. Ve Vyšehradském tunelu se to už podařilo. Děkuji Hraboshovi a jemu podobným, že nutí PČR a MP k tomu, aby udělali cyklistům z jízdy po Praze peklo.
Infrastruktura není dokonalá, a proto ani jízda po Praze na kole není dokonalá. Ale věřte, že jestli to policii donutí, tak si s tím hlavu lámat nebudou. S řidiči aut přihlouplé diskuse také nevedou - porušil jsi? - sankce.
Divím se Hraboshovi, že při své veřejné angažovanosti nedaruje své peníze rovnou a přímo. Nechápu, proč je chce zasílat prostřednictvím policie. Že by se bál jednat sám za sebe? Potřebuje se skrýt v davu?
Když už chce být někdo buran, nechť je buranem sám za sebe a nezatahuje do toho ostatní. Jak k tomu pak přijdeme my ostatní, když pravidla dodržujeme a kvůli takovým Hraboshům nás pak někdo osolí, protože nás hodí do jednoho pytle?
Hlavně je třeba se postavit do role zachránce pražské cyklodopravy. Že si to odporuje? Někomu to asi nevadí.
MP by měla řešit úplně jiný věci než ptákoviny typu Vyšehradský tunel, kde se ještě nikdy nikomu nic nestalo. Například nelegální parkování po celé Praze, nějak se nám to začalo rozmáhat. Velmi oblíbené je stání těsně před přechodem, nejlépe na vodorovných rovnoběžných čarách, aby přecházející chodce bylo co nejméně vidět.
Proč by mala být ptákovina jízda vozidlem někudy kde to je zakázané, ale stání vozidla, kde nemá ptákovinou není?
Myslím, že oba (a samozřejmě všechny) zákazy by měly být dodržovány a porušení stejně trestáno.
Auta v křižovatkách a před přechody představují reálné (a plošné) zvýšení rizika střetů chodců (a cyklistů) s auty. Přes mediální masáž o obrovské nebezpečnosti Vyšehradského tunelu tam zatím nedošlo k žádné závažnější kolizi.
Myslím že vyšehradský zákaz by měl být upraven, nevidím faktický důvod proč tam nenechat cyklisty jezdit rychlostí chůze. Zato u parkování v křižovatkách vidím docela dost faktických důvodů proč absolutní zákaz nemůže být jakkoliv změněn či upraven (a pokud chce někdo teoretizovat tak nechť vypne floskule a napíše proč).
Ale to už je o něčem trochu jiném. Pokud je na nějakém konkrétním místě nějaký zákaz nesmyslný nebo zbytečný, není k němu důvod, tak je určitě dobré na to upozornit a zákaz změnit. Zrovna tak se to týká obecně jakéhokoliv jiného zákazu.
Jenomže dokud je někde nějaký zákaz, tak tam byl umístěný z nějakého důvodu a policie je tady právě od toho aby dohlížela na dodržování zákazů, které obec nebo stát vydal.
Já tím tunelem na kole nikdy nejel, nevím jaké to tam je pro cyklisty a chodce, ale pokud onen zákaz je tam tolik nadbytečný nebo i nesmyslný a tolika lidem vadí, proč se nesnažíte o jeho zrušení?
Pokud město nebude chtít zákaz zrušit a bude mít k tomu rozumný důvod, tak se musíte všichni smířit, že tam zákaz je a pak ale rozhodně nemůže být ptákovina pokud policie dohlíží na dodržování zákazu.
O zrušení se snažíme, ale naráží to na alibismus PČR ve smyslu "co kdyby se tam náhodou někomu něco stalo, pak by to bylo na nás, tak to raději zakážeme". Stejně jako by si řekli "tady by se mohla stát dopravní nehoda, tak tam preventivně práskneme omezení na 10km/h".
Policie už řadu let nemá rozhodovací pravomoc kde bude jaká značka. Policie, pokud je dotázána (ne vždy je) vydá pouze své stanovisko s jejím doporučením, které není nijak závazné a obec se v otázce místní úpravy může rozhodnout podle vlastního názoru.
Jednak nevěřím, že policie do svého stanoviska napsala "co kdyby se tam náhodou ...", protože to je blábol, který se nedá zdůvodnit a pak pokud byste se dožadovali změny a zrušení zákazu, tak určitě ne policii (a jestli jo, tak děláte něco hodně špatně) a město určitě napsalo důvod.
A podávali jste řádně žádost o projednání návrhu na změnu místní úpravy, nebo jste to odflákli jen nějakým obecným dotazem typu "Nemohli byste změnit ..." a spokojili se s odpovědí "Nemohli"?
Docela by mě zajímalo jaký důvod město napsalo, že zákaz nezruší.
Ještě si nevybavuju že by pražský úředník vydal rozhodnutí v rozporu se stanoviskem PČR (stejně tak i v tomto případě).
Nenapsali tam "co kdyby náhodou...", to je jen překlad do obecné češtiny.
Šlo to (myslím opakovaně) přes komisi pro cyklistickou dopravu.
Bohužel fakticky to tak je. Nedávno jsem neformálně mluvil s nadřízeným jednoho úředníka ohledně protažení cyklopruhu konkrétní křižovatkou. Neprojde to, protože to zástupce PČR nedoporučil. Ne proto, že by to na daném místě bylo nebezpečné řešení, ale protože chrání sebe.
Uvažování policajta: "Posledních mnoho let tady pruh nebyl, takže když doporučím zachovat stávající stav, nikdo mi to nemůže vyčítat. Naopak když to povolím a něco se tam stane, bude se vyšetřovat, zda jsem nedoporučil něco nebezpečného a budu s tím mít starosti."
Uvažování úředníka: "PČR to nedoporučuje. Když to budu respektovat, nemusím nic řešit a mám důvod, proč to nešlo. Jejich doporučení nemusím respektovat, ale proč bych si přidělával práci a zdůvodňoval, proč jsem doporučení policie nerespektoval"
Do papírů se to samozřejmě napíše nějak jinak, ale princip takový prostě je. Pochopitelně tomu nemusíš věřit, ale popírání reality nepřispěje jejímu lepšímu porozumění.
Buď jezdíš striktně podle předpisů a pak nechápu proč jsi napsal tento příspěvek, proč si stěžuješ na potenciální peklo když se Tebe týkat nebude, PČR Tě nebude mít za co osolit.
Nebo jezdíš jako buran, tedy některá pravidla porušuješ ale pak nechápu Tvé pokrytectví když mi vyčítáš to co sám děláš.
Když už jsme u toho já věnuji zlepšování podmínek pro cyklisty svůj volný čas i své peníze. Na druhé straně jsem pokutu dostal naposledy asi před 5 lety když jsem chtěl projet z Plzeňské rovně do Lidické. Mezitím tento průjezd pro cyklisty už legalizovali.
Jinak teda ta Želivského - Olšanská. Je tam taky světly řízený přechod pro chodce. Když chodec dostane zelenou, přechází dva jízdní pruhy, dvě koleje a další dva jízdní pruhy, přičemž u toho posledního by se mu mohlo stát, že by tam vozidla měla volno.
Netvrdím, že by tohle nešlo nějak ošetřit, ale furt je to o tom, že to řešení musí zahrnovat všechny účastníky provozu.
Přijde mi to nadbytečné, aby měli vlastní pravidla, když se pohybují po komunikacích, která svá pravidla již mají.
Je to o vzájemné ohleduplnosti a schopnosti soužití. Zatím se ale cyklisté jak na chodníku, tak i na ulici mnohdy chovají jako rivalové.
Navíc mám obavu, že i kdyby byla cyklistům vlastní pravidla vytvořena, pak budou prioritně respektována již stanovená pravidla pro danou komunikaci (chodník/ulice).
Tak nějaká pravidla jen pro cyklisty už máme, minimálně si vzpomínám na možnost míjet auta zprava, na cyklopruh, předsunuté stání, cyklostezku.
Některým přijde nadbytečné aby cyklisté měli nějakou cyklistickou infrastrukturu a některým přijde nadbytečná přítomnost kol ve veřejném prostoru.
Jízda na kole má svá specifika a řídit se na silnicích rigidně pravidly pro auta není úplně nejlepší nápad.
No, nevím - mně to přijde nejjednodušší; pravidla pro auta mi nijak nevadí.
Občas je nedodržím - ale paradoxně spíš naopak. Někde si zastavím, přemýšlím kudy dál... a pak mi dojde, že stojím v blbém místě, kde mi někdo dává přednost a právem se vzteká, kdy pojedu. V autě na to, že řídím dopravní prostředek nezapomenu ani v momentě, kdy stojím - na kole se mi to občas stane. Ale krom těchto momentů mi pravidla pro auta nedělají problém.
Nemají. Ani motoristé ani chodci nemají vlastní pravidla. Ta pravidla jsou společná.
Pustit chodce na přechodu pro chodce je pravidlo pro motoristy nebo pravidlo pro chodce?
Nejezdit po chodníku je pravidlo pro motoristy nebo pravidlo pro chodce?
S touto myšlenkou přišla Radka. Já si jen ujasňoval jak to myslela.
Takže s tímhle piš spíš jí.
Promiň, asi jsem nepozorně četla. Zdálo se mi, že otázku, proč nemají cyklisté vlastní pravidla, jsi položil ty.
Třeba taková cyklostezka. Označím ji cedulí, která jednoznačně říká, tudy pojedou cyklisté a nepojedou motoristé.
Je to pravidlo pro cyklisty nebo motoristy?
Tak například pravidlo, že organizovaný útvar chodců smí jít po chodníku jen vpravo se týká pouze chodců (řeší se interakce chodec-chodec). To mi teda připadá, jako vlastní pravidlo jen pro chodce ;)
Měl bych jednu takovou perličku.
Na Karlíně, když se jede ulicí Křižíkova směrem do centra. Jsou tam jednosměrky, ale pro cyklistu je to pořád obousměrné. Pak je tam kousíček, těsně před viaduktem, kde je namalovaný ten cyklopruh v protisměru, leč parkují na něm auta. Tak člověk nějak jede a pouští protijedoucí, protože v jeho pruhu parkují ta auta. No a milý protisměrný cyklopruh se pod auty nějak vytratí a člověk je hozen na světelnou křižovatku s ulicí Prvního pluku, do které ale nemá jak legálně vjet, protože jel jednosměrkou v protisměru a tudíž se tam v tomhle směru nepočítalo se semaforem. Už jsem se tam ocitl několikrát zatím nikdy jsem nevymyslel, kde jsem udělal chybu.
Tam jsem posledne zahla doprava, protoze na te hlavni bylo moc aut anechtelo se mi cekat, az odjedou. Zaujalo me, ze Prvniho Pluku mezi Sokolovskou a Krizikovou nema povolene cyklisty v protismeru ani v jednom z tech proti sobe jdoucich useku. Parkrat me to prekvapilo, protoze jsem tam pak treba dlouho nejela a zase na to zapomnela.
Dojí prachy za barvu na asfaltu, o bezpečnost jim nejde, jen o to, udělat cykloopatření a dojit.
Případů, kdy tě údajný cyklopruh vede do nebezpečné situace z Prahy mám moc. Lepší nic než blbě, ale na nic nedostaneš dotaci a na to, udělat to dobře jsi moc hloupý nebo líný.
Říznout jim prachy na ty vopičárny načmàrané na asfaltu a cyklista bude bezpečnější.
Tvuj kolovratek zname, ale je zde uplne mimo misu. Kdyz nemas nic ke konkretnimu mistu, udelal bys lepe, kdybys nic nepsal.
Tady si myslim, ze to proste jen nekdo nedomyslel.
Ne kolovrátek, pravda.
I předřečník si všimnul že ono "cykloopatření" je dost nebezpečné.
To jen Ty to nejsi ochotna si přiznat.
Ja nekde rikala, ze to misto je dobre udelane? Mohl bys mi dat odkaz, kde?
Jen nemam, narozdil od Tebe, pozu, ze vsechna cykloreseni jsou spatna, ale domnivam se, ze se obcas udela chyba tim, ze se neco nedomysli, jako treba tady. Cykloreseni Karlina, ze cykliste mohou do jednosmerek v opacnem smeru a je v te oblasti 30 km/h povazuji za vyborne. Tady v tom miste nenastava zadna nebezpecna situace, jen to je nedomyslena situace, ze ktere muze byt cyklista zmaten. Jinak proste da prednost vsem autum na hlavni, jelikoz je na vedlejsi.
Nemá to smysl.
Praha žádné cyklořešení nepotřebuje. Zmatený cyklista ať jezdí tramvají.
Kdyby sis nejezdil jen o vikendu po magistrale a po naplavce, tak bys treba zjistil, ze pustit cyklisty v nekterych mistech v protismeru do jednosmerek je nutnost (at uz proto, aby je oficialni mozny prujezd nenutil najet nekolikrat delsi trasu nebo aby nezaclaneli na hlavni silnici autum). A stejne tak leckde cyklopruh (klidne spojeny s busopruhem), aby cyklista mohl predjizdet kolony relativne plynule a bezpecne.
Nejezdím jen o víkendu a nejezdím jen po náplavce nebo magistrále.
Prostě se aut nebojím.
Cyklopruh s busopruhem není ideální řešení z technického důvodu. Tam ke busy často brzdí, vytvářejí se na asfaltu varhany, a kdyžo na tu roletu vletíš na kole a nejso na to připravená, jde o dost o hubu. Řešení je taková místa dláždit, ale to se mě na kole taky nelíbí.
Všechna řešení mají své nevýhody, výhody a také náklady. Vzhledem k množství cyklistů v Praze jsou pak ty náklady nepřiměřené a společné peníze jsou vynakládány neefektivně s upřednostněním sotva jednoho procenta dopravujících se.
A navíc mnohdy spíše škodí a dezorientují než pomáhají.
"Vzhledem k množství cyklistů v Praze jsou pak ty náklady nepřiměřené (...)"
K tomu máš nějakou studii nebo se jedná pouze o dojem?
I tvoji kámošové z té nátlakovky hovoří o 1 procentu....
Moje zkušenost je taková, že když je ošklivě a prší, potkám za 40 kiláků v Praze tak maximálně 5 cyklistů, to nelze nazývat dopravou.
Ono je to máš tak, jako by gayové začali vyžadovat zvláštní hajzlíky, protože na "pánech" se necítí bezpečně a dobře. Takže všude, kde je nějakej veřejnej hajzlík by se měl zbudovqt kromě "páni" "dámy" ještě "gay". Asi by sis řek, jestli to trochu nepřehánějí a jestli to není moc drahej špás.
A teď považ, že gayu je 4x víc než těch cyklistů v Praze.
Tak me napada, ze sis sam rekl protiargument na to, ze neni nic jako narodni mentalita (vrozena ci vychovana, to neresim).
V Holandsku dest ignoruji. Proc u nas ne? Ale to je vec, ktera neni v case nemenna.
Déšť ignorují i v Norimberku nebo Mnichově ale i v Hradci nebo Pardubicích.
Teď hledej pojítko.
Půl života jsem žil v systému, kde mě furt chtěli ti, co měli gebír na pravdu, vychovávat v socialistického člověka. Pachatelé dobra by dnes chtěli vychovávat z automobilistů cyklisty.
Vychovávej si vlastní děti, ne ostatní dospělé a svéprávné lidi.
Neříkám, že bych lecos nechtěl jinak a že se mi řada věcí nelíbí. Třeba konkrétně teď mě nebetyčně štvou ty motorové sekačky a křovinořezy. Strašně smrdí a furt dělaj kravál.
Chápu ale, že prostě ty lidi nepřinutím se naučit sekat kosou a nebejt líný a hezky se zrája protáhnout.
Absurdní by bylo, kdybych vytvořil neziskovku "stop motorovým sekačkám" a začal dojit stát i Unii. Kosa fakt je ekologičtější nebo ne?
Proč mám, já co kosím, být terorizován těmi s benzíňáky? Kde je moje právo na kraválem a smradem nerušený klid po svačince na terase?
Na barikádu!
Takze zrusime veskere zakony a pravidla, protoze vychovavani bylo dost? K tomu Tvuj styl uvazovani vede.
Veškeré ne, ale pár teplých kandidátů bych tu měl.
Klasika,
řekneš, že se do cyklovopičáren investuje zbytečně mnoho, vzhledem k jejich dopravního významu, a dozvíš se, že chceš zrušit "všechny" zákony, i když o nich řeč nebyla.
Jsem čtvrtstoletí ženat, vím, že nemá smysl dále debatovat.
Tvrzení že do cyklistické infrastruktury se s ohledem k dopravnímu významu cyklistiky investuje zbytečně mnoho máš podložené nějakou studií nebo se jedná o tvoje subjektivní mínění?
Hele tak znova a pomalu.
Stát je zadlužen, Evropa je zadlužená, a tak je na čase přestat vymejšlet ptákoviny a začít šetřit. To, že se krade na stavbě dálnic, není argumentem proto, aby se kradlo na cykloinfrastruktuře.
Baví mě jezdit na kole, líbila by se mi asfaltka mimo silnic od nás až k Atlantik nebo Pyrenejím, ale vím, že to prioritou není. Křiklouny, co furt natahujou pracku ke společné kasičce nemám rád argumenty o nějakém pseudoprávu na procento rozpočtu investované do dopravy neberu.
Problém není v silnici, nebo v byciklu, problém je v hlavě. Buď chceš jezdit a pak jezdíž, nebo chceš pořvávat na nárožích a bojovat za vejvar dojičům, bojuj si.
Stejně jde z tlustýho do tenkýho a brzo bude game over
To je fakt. Diskuse s ženskou postrádá smysl.
Hraboš je ženská. :-)
Máš pocit že když Jindra bude houževnatě opakovat nějaký nesmysl (a bude se důsledně vyhýbat protiargumentům) tak začne být pravdivý?
Ne, proč se ptáš?
A jen tak pro úplnost, tebou opakované nesmysly se ignorováním nepohodlných otázek a protiargumentů skutečně nestanou pravdivými.
A konkrétní příklady k tomuto štěku máš nebo se jedná o trapný argumentační faul?
Například zde jsem položil otázku:
http://www.nakole.cz/diskuse/16689-co-me...
Tys neodpověděl, takže jsem odpověď urgoval:
http://www.nakole.cz/diskuse/16689-co-me...
Ty jsi svou odpověď podmínil tím, že mimo pořadí nejprve zodpovím já tvou později položenou otázku:
http://www.nakole.cz/diskuse/16689-co-me...
Já samozřejmě vím, jaký jsi křivák a podrazák. Ale moje vstřícnost a laskavost už je tu pověstná, a krom toho jsem věděl, že mám pravdu, mohl jsem si tedy trochu velkorysosti dovolit a vyhověl jsem ti:
http://www.nakole.cz/diskuse/16689-co-me...
A ty jsi na mou otázku - dle očekávání - neodpověděl dodnes. Chápu, těžká volba, jestli trvat na svém a zastávat se evidentního hajzla, nebo uznat, žes svým štěkem šlápnul vedle... http://www.nakole.cz/diskuse/16689-co-me...
Opravdu ti to stojí zato, takhle se ztrapňovat?
Přirovnání holt někdy (dost často) pokulhávají, zato jsou takové hezké a dají se hnát ad absurdum:-))
Teď si představ, že by většinové heterosexuální páry žádaly naopak koedukované hajzlíky, aby galantní mužové mohli svoje partnerky doprovázet. Co kdyby na tom dámském záchodku číhala nějaká agresorka:-))
Snažíš se, ale pointa nikde.
Pointa je v tom 4násobku.
No to se nediv, když porovnáváš podíl homosexuálů s podílem cyklistů.
To pointu nikdy dát nemůže:-))
Ne, porovnávám nároky skupin.
Je tu ještě jedna věc. Já také jezdím na kole, Kadel asi taky, a je nás tady dost, co na kole jezdíme, a přitom zásadně odmítáme nátlakovky a cyklodojiče.
Nemají ta procenta nějak cinknutá ti naši milí cyklorowdies?
O věcech, jako jsou prachy na to či ono by mělo rozhodovat volené zastupitelstvo, popřípadě místní referendum a ne nějací profesionální revolucionáři. Tedy, chcete na Žižkově 30ku?
Uspořádejte tam referendum.
Uvidíme ta procenta.
Ty myslíš že zastupitelstvo MČ P3 nebylo vybráno ve volbách? Bylo referendum o tunelu Blanka, o Chalupoidě, o tramvajích? Ne? A proč by mělo být ausgrerechnet kvůli cyklistickým stavbám?
Ne, čo bolo to bolo, znovu říkám, to že se kradlo a krade, neznamená, že taky poběžím si něco ukrást pro sebe.
Referendum nebylo jistě ani o tom můstku přes rokytku. Kvůli cyklostavbám bych referendum nepořádal, na ty bych dal stop stav a počkal "až bude líp" jak slibuje Andrej.
Otázkou do referenda je ovšem zcela jistě takový zásah do dopravního systému jako 30 zóny, ubírání parkovacích míst ve prospěch cyklostezky a tak. Ať si lidé co tam bydlí rozhodnou, jestli to chtějí nebo ne.
Místní referendum by bolo moc fajn. Rozhodli by o tom skutečně místní. Jsi ze Žižkova?
Ne, ani tan nejezdím, když si tam odhlasujou pěší zónu bude mi to fuk.
Prohrál jsem boj o jméno naší ulice, tedy ulici mi pojmenovali bez toho, aby se nás zeptali, a to moje rodina je jediná, která v ní trvale bydlela, do té doby, než tu postavil nějakej Pražák dům a nebyl schopnej pochopit, že u nás na polní cesta prostě jméno nemá a jeho dům má jen číslo, jako 90 procent domů ve vsi.
Protože taková sranda s sebou nese výměnu dokladů a další radosti, vzpouzel jsem se, leč marně, rada obce rozhodla jak v Mnichově. Ale protože vědí, že jsem rapl, rozhodli se pojmenovat dalších 90 procent polních cest ve vsi, a sbírají návrhy na pojmenování od občanů.
Protože tahle sranda znamená vopruz skoro pro každého, má to rada i paní starostka spočítáno, volby jsou za chvilku.
Bohužel pro mě to znamená pouze slabou útěchu, páč pojmenovanou ulici už vracet do bezejmené podoby nebudou.
Demokracie někdy funguje velmi pomalu, ale nic lepšího nemáme k dispozici.
No vidíš. Ty Pražák, on taky Pražák. Jak se jim ty Popovice rozrůstají.
Takže Žižkov nech Žižkovu a na Popovice si založ téma vedle.
Já jsem kluk z Braníka....
Do Prahy jsme jezdili z konečné 13ky na Antala Staška...
Nicméně původ není důležitý, důležité je, že tam kde bydlím, někdo dělá změny, které ovlivňují můj život, aniž by se mě zeptal, což je zhruba totéž, co se děje obyvatelům Žizkova.
Udělal jsem to, co jsem považoval za správné, tedy rozhodně protestoval, i když neúspěšně.
Rpzhodl jsem se, že těm, kteří mě docela neomaleně vynechali ze zásadního rozhodování a informovali mě, až když věc byla hotová, prostě příště nebudou mými zastupiteli a dělám vše pro to, aby skutečně už na příště o osudu obce nerozhodovali.
Takže mě nevyháněj z tématu, protože tohle je přesně to, co mají dělat ti na Žižkově, když nějaký aktivista rozhoduje o jejich životě. Protestovat, a když to nezabere, snažit se, aby ti, co jm ten život bez toho, aby se jich zeptali, komplikují, příště o jejich žizkovgě rozhodovat nemohli.
Máš vzácný dar si z toho co píšu vybrat to nepodstatné, a obsah sdělení nepochopit.
Ovšem pro jednoho čtenáře se píší tak maximálně milostné dopisy, takže se prd děje.
Jinak, zony30 mi nevadí, pokud jsou opravdu funkční a dobře navržené. Několik jsem jich na vlastní oči viděla jinde v Evropě a lidé co tam bydlí nemají problém.
Ten cyklogenerel jsem si taky přečetla, něco se mi zdá rozumné s jinými věcmi mám velký problém. Myslím, že dotčeni obyvatelé se k tomu jistě vyjádří.
Jinak mě to dost zajímá, protože i Praha 6 nesměle mluví o zonách 30, třeba na Hanspaulce nebo ve Střešovicích.
Znáš třeba tohle?
http://www.paris.fr/pratique/deplacements...
To je z toho města, kde si každý dělá, co chce.
Věděl jsi, že už v roce 2013 (tos v Paříží drandil na kole, že?) tam bylo nějakých 560 km ulic v zonách30?
Možná nevěděl, ale vědět bys to měl, když píšeš toho průvodce Paříží.
Možná proto ti to drandění přišlo tak cool?
http://worldstreets.wordpress.com/2014/05/21...
No a protože vím, že Jindra má rád bajky a přirovnání, použiju, s prominutím, tu o hroších a klubácích.
Víš, Jindro, co se stane, když na hrocha sedne klubák?
Nic. Ani lísteček se nepohne. Klubák se nažere a hroch se zbaví nepříjemných breberek a staré svědivé kůže.
A víš, Jindro, co se stane, když sedne hroch na klubáka?
Lze to i jinak, tak trochu po cyklisticku, když už jsme na kole.
Co se stane, když cyklista natěsno přejede kolem náklaďáku s vlekem?
A co se stane, když náklaďák s vlekem projede natěsno kolem cyklisty?
Zjevně si stačíš sama, a když tak si helfneš googlem.
Hraboš má pravdu, na bajku nejezdím, bajky mě neberou a nejbliže mám k něčemu, čemu se kdysi říkalo fejeton.
Zase mimo, s kým se budeš přetahovat o Lano netuším, chytří kluci už tě prokoukli a s blbcema tě to nebaví. Zapeklitá situace.
Aha, takže jenom dojem. Myslel jsem si to.
Já tedy dodám alespoň nějaká čísla.
O jednom procentu píše oficiální ročenka dopravy hlavního města Prahy.
Když se ve stejné ročence podívám na kapitolu 03 doprava, obsahuje něco kolem 22 miliard. Jedno procento z této částky je 220 milionů korun.
Nebo to vezmu jinak. Na pozemní komunikace (a 2/3 z toho jdou čistě na tunel Blanka a další podobné stavby určené čistě pro automobily) je zhruba 9 miliard. Automobily představují 34% dopravního výkonu. Po rozpočítání na 1% to vychází na 265 milionů korun.
Aby bylo možné tvrdit že náklady jsou nepřiměřené, asi by mělo být na rozvoj cyklistické infrastruktury vynaloženo poměrově více než na rozvoj jiných druhů dopravy. Tedy mě zajímá kdy bylo ročně vynaloženo na cyklistickou infrastrukturu zhruba 220-265 milionů korun.
Bludy úřední obludy.
Já na ta čísla hledím úplně jinak, tak nějak přízemně, jako malý majitel malé firmy.
Vidím, že výdaje převyšují příjmy, tak koukám jak více vydělat a kde ušetřit. Cyklovopičárny patří do kategorie škrtů.
Tyhle hrátky s penězi, které si pro svůj plezír půjčujete od mých vnuků nehraju.
Takže žádné skutečné argumenty nemáš. Jen vlastní subjektivní dojmy.
Ryba smrdí od hlavy. Správný hospodář se nejprve zajímá o to zda jsou potřebné ty největší položky v jeho rozpočtu a případně přemýšlí jak je snížit. Z tohoto hlediska by ses měl tedy nejdříve zabývat tunelem Blanka, Chalupoidou a tramvajemi. Dohromady skoro za 75 miliard a i kdyby se rozkradla jen pětina, tak to je 15 miliard. Tolik peněz neušetříš ani za 100 let i když nedáš na rozvoj cyklistiky ani korunu.
Hele, já nepočítám miliardy, a nežiju na dluh.
Na kole se po Praze jezdit dá a není potřeba do toho investovat ani halíř.
Kolo v Praze není doprava.
Myslím že velmi přesně vystihuješ podstatu problému. Nepočítat miliardy. U opravdu velkých staveb si nikdo nedokáže představit jestli jsou předražené nebo ne. A tak je nikdo neřeší a nechávají velké ryby v klidu krást ve velkém. Místo toho raději vrtí psem a šťourají se v maličkostech (kde se krade úplně stejně, kradou tam úplně stejní, akorát v menším).
Taurský tunel je stejně dlouhý jako Blanka. Stál deset miliard. Razili ho v dost tvrdé žule.
Je ale otázka co všechno do toho započítali rakušáci a co všechno Praha. Asi to takhle jednoduše nepůjde porovnávat.
Ale to je přece správně. Nedávno tu etatisti oslavovali buzeraci i těch nejdrobnějších banálních přestupků, že se tím vytváří zdravé prostředí, kde se pak netolerují velké zločiny a skutečně velká korupce.
Takže začneme od malých podvůdků. Jakže to dopadlo s tím účtem za kyntěrojc tyč?
Magistrát mi neráčil odpovědět, budu se muset přeptat ještě důrazněji.
Jedna faktura, kde není rozepsán materiál ani práce mě jako vyúčtování nepřipadá ale těm na Magistrátu to připadá v cajku, tak to někdo bude muset roseknout. Představa, že to usne je mylná.
Stařičký vtip o rádiu Jerevan.
Dotaz na rádio Jerevan: Za kolik měsíčních platů si může pracující v SSSR koupit osobní vůz? Šimon Roubíček, New York.
Odpověď rádia Jerevan: Ale u Vás mlátíte černochy!
----
Očekávám modifikaci a la Buzno*Mat:
Otázka: Kde jsou zašantročené prachy z Pupiády?
Odpověď: Ale auta často stojí na chodníku!
Nevím nač se ptáš. Zkus se vyjadřovat přesněji.
Ptal jsi se mě. Tak si pak případně nestěžuj když nedostaneš odpověď.
Myslím, že si Joe nebude "případně" stěžovat. Jedinej, kdo má s tímhle tématem problém, jsi Ty, protože nevíš, jak ho šikovně kopnout pod koberec, moc po tom toužíš ... a tak provádíš své standardní úhybné manévry - hrané nepochopení, odvádění řeči jinam atd.
Ostatní vědí.
Nevím co má být kynterojc tyč. Bohužel jsem neproniknul do všech tajů newspeaku členů hraboshova fanclubu a asi ani proniknout nechci.
Pokud se se mnou hodlá Joe a další bavit asi budou muset upustit od používání nesrozumitelného slangu.
Nebude to tohle:
http://www.lidovky.cz/pod-mostem-vyrostl...
To jsou mi věci. Ještě nedávno nebylo myslitelné pohřbít sebevraha do vysvěcené země a dnes jim stavíme památníky. Za chvíli jim udělají památný Den sebevrahů.
Prijde mi to jako dobry podnet na napsani sem: http://www.cyklistesobe.cz/
Malý sestřih z posledních týdnů mého působení na kole po Praze... http://youtu.be/M-v6gOUj4AU
To máš dobrý. Já už na kole nepůsobím. Já už jen jezdím:-))
Víš jak se dělá sestřih z těch reality show?
Těch 20 km/h platí jen pro odbočení vpravo ...
Běžný problém a nešvar, že se nečtou dodatkové značky.
Pokud by to někoho zajímalo, může se dnes večer zúčastnit.
http://www.auto-mat.cz/2014/05/automat...
http://www.lidovky.cz/odsun-cyklistu-i-vice...
Fascinuje mě jak novináři zarputile odmítají zmínit jak se hladké proužky na náplavku dostaly. Asi se tam podle nich vyskytly.
To je ovsem stejne nepodstatne vzhledem k tomu, ze se situace zmenila a ze se cykliste stavaji na naplavce obsazene chodci a jinymi atrakcemi nezadanou zveri.
Není to nepodstatné. Když by novináři "nezapomněli" zmínit jak se proužky na náplavku dostaly tak by se už nemohli tak snadno strefovat do cyklistů za "bezohlednost" když by museli napsat že vlastně jen chtějí využívat infrastrukturu která je pro cyklisty postavená a je pro cyklisty určená (ačkoliv jim není zákonem vyhrazená).
Asi to mělo být spíš v téímatu pobavilo, ale tam chybí ta návaznost, takže pobavilo a hodně, sdělení: "Matoucí jsou zejména pruhy s piktogramy cyklisty. My pouze uděláme to, že umažeme piktogramy cyklisty z těch pruhů, protože tato trasa svádí cyklisty, aby po ní jezdili." :-))
Tak teď vážně nevím, jestli po nich jezdit, nebo jsou jen pro zmatení cyklistů, jestli já jsem prošvihl nějakou novelizaci zákona :-)
Tahle formulace mě také zaujala. Já si doposud myslel že lidi po těch proužcích jezdí protože jsou hladké a pohodlné. A ono je to kvůli tomu že tam jsou dnes už takřka neviditelné piktogramy :-)
Máš recht, piktogramy nejsou vidět a smysl těch pruhů zůstává širší veřejnosti utajen ale protože se po tom chodí líp než po dlažbě, štrádují si po nich rádi pěšáci.
Není to žádná tragedie, dají se objet, nebo, a to je častěji, je potřeba sesednout a chvilku se projít, protože je tam furt nějaký to mecheche.
Nevím jestli nějaká cedule dokáže sundat ty dva nebo tři blbce, kteří mají pocit, že náplavka je to pravé místo na tréning rychlosti, ale je jich fakt minimálně anějaký konflikt mezi pěšáky a cyklisty jsem nepostřehl.
Zjevně se zase nějací hošani pokoušé generovat problém, který tam není.
Poněkud smutný je že když pak novinář(ka) píše o náplavce tak nemá snahu toto utajení odstranit. Tipuju že úmyslně.
Četl jsem to ráno, zdá se mi, že dělá blbě vlny. Magistrát zmocnil nějakýho Holanďana či co to je,aby přeorganizoval náplavku, počítám, že do toho půjde hromada prachů na projekt, architektonické zpracování, design hajzlíků a laviček, prostě je potřeba dělat humbuk, aby se ukázalo, jak velký problém se řeší a že ty prachy, co se v tom rozpustí, prostě mají své odůvodnění.
Taky jde o lukrativní místo pro ty stánkaře a bufetáře, a tak je potřeba znova rozdat karty a vybrat výpalné.
Je to tragedie jak ten Magistrát funguje.
Dělá. Hagen například říká že k dojde k přesunu cyklistů až pro to nahoře vzniknou podmínky. Dočteš se to v tom článku? Půlku informace vypustí.
Nahoře podmínky nevzniknou, je tam dlážděný chodník, šlo by půlku vyčlenit a vyasfaltovat jako cyklopruh, ale bylo by to strašně škaredý, naproti unikátní kubismus v architektuře a vedle ten pruh.
Tam to je neřešitelný, silnice úzká, tramvajovej pruh lemovanej těma mantinelama takže tě po kolejích auta nepředjedou (kdyby tam nebyly, auta by blokovalo koleje), není tam co vymyslet. Buď pojedeš/povedeš po náplavce nebo chodníku, nebo vydržíš na silnici s tím, že ti nějakej hysterik bude nadávad, že ho brzdíš.
Nechat to bejt, vždyť to docela funguje.
Tak pokud jsem to dobře pochopila, statut náplavky se nezměmí a cyklisté tam budou i nadále mít povolen vjezd.
Také jsem zaregistrovala, že docela dost cyklistů preferuje pro dopravu Rašínovo nábřeží, kde jim to vyhovuje víc.
Pak jsem pochopila, že se má oživit i druhý břeh Vltavy.
A co si mám představit pod prvními dvěma slovy v titulku "Odsun cyklistů"? Co si mám představit pod větou "Průjezdná cyklotrasa by tedy nově měla vést "horem", přes Rašinovo nábřeží."
Slovo "odsun" ve mě nevyvolává pocit že by nemělo dojít ke změně.
Ten článek je napsán dosti zavádějícím způsobem. Ta holka si z Hagenova vyjádření vyzobala slova která se jí hodí a zbytek vypustila.
Ano, Hraboshi, napsané je to divně, ale z toho, co tu sám píšeš, usuzuji, že jsi četl i jiné články. Tak omlouvám se, že jsem linkla zrovna tenhle (pro informaci, že se tam něco chystá). Příště budu linkovat přímo na tiskovou konferenci, pokud na ni natrefím:-))
Takže v té koncepci by mělo být zahrnuto následující:
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat...
S náplavkou stále častěji přemýšlím o tom že když jsou náplavky narvané pět měsíců v roce (a po zbytek roku tam je také nezanedbatelný provoz) tak proč by to nemohlo fungovat na Smetanově nábřeží a z něj se mělo stát mrtvý prostor (ačkoliv Smetanovo nábřeží je dopravně lépe dostupné a je tam i lepší zázemí).
Hraboši,s tím jak si oponoval Lanne docela souhlas.
Nechci stánkaře na Smetanově nábřeží.
Nikde nevzniká žádný "alternativní" kultůrní prostor, nic takového se nikdy nikde nestane. Nastupují prachy a kšeft.
Tyhle hrátky kolem náplavky je zase jen gamesa o prachy.
Zavřeme celé nábřeží pro auta, nop, jenomže je tu něco, jako vyvolení. Já nepojedu, ty nepojedeš, ale tisíce dalších pojedou. Budou mít kartičku, legitimaci, oprávnění.
Nepřeji si to.
Vexlácké, či kmotrovské benefity.
Vyřešme tenhle problém, tedy aby zákon platil pro všechny, a pak uvažujme o regulacích.
Když to zavřeš dneska, jen umožníš těm v černých autech s kouřovými skly, projet nábřežím rychleji. Pro tebe, jako cyklistu, se vůbec nic nezmění. Možná jediná věc. Ti s majáčky tě zraní nebo zabijí beztrestně, oni ty právníky mají.
Budou mít i ta povolení, takže jezdit budou furt.
Povozíš se na strejcovi z venkova, co na nábřeží nejede nikdy, jen když musí.
Ještě poznámka.
Značka "zákaz vjezdu" musí platit pro všechny, kromě sanitky, hasičů a policie.
V okamžiku když začneš vydávat "zvláštní povolení" vytváříš korupční prostředí.
Proto se "zákazy vjezdu" je potřeba nakládat uvážlivě.
Zakázat všem, kromě mě, a těm co mě zaplatí, to je bingo!
Prispevek k ucte ke znackam. Ja ted bydlim v ulici, kam je zakaz vjezdu bez vyjimek kvuli oprave potoka probihajici v pracovni dobe (bagr tu nikdo neobjede), ale zakaz vjezdu tam je porad, takze ho samozrejme suse ignoruju. Do schranek jsme dostali upozorneni, ze uzavirka bude maximalne na pul hodiny nekolikrat denne a doba bude vyznacena znackami, ale nikde jsem zadny papir s dobou nepotkala, takze netusim, kdyz se rozhodnu vyjet autem, jestli projedu nebo ne.
To je dočasná věc ale síla.
Nám se přihodila podobná věc, na cestě kopali plyn, tedy po její délce, čímž na několik dní nás prostě odřízli od možnosti vyjet a neobtěžovali se dát ani vědět, prostě je nenapadlo, že na konci cesty může někdo bydlet a nasadili bagr.
To bych nebral jako systémový problém ale prostě jen blbost.
Jelikoz docasne znaceni byva pravidelne dost mimo, videla bych to jako systemovy problem. Proste se dela znaceni, kde se dopredu predpoklada, ze je lide budou porusovat, a je jedno, ze to je treba jen na jednotky tydnu.
Takovych zakazu vjezdu, co jsou mimo misu, muzu vyjmenovat spoustu. Z fleku me napada jeden prima v Sedleci, kde nesmis na kole najet z Roztocke na cyklostezku, protoze tam je na odbocce ze silnice pred krizovatkou s Kamyckou zakaz vjezdu vsem vozidlum a nikoli jen motorovym. Pak se divi, ze cykliste zakazy vjezdu ignoruji obecne.
A já tam zase nechci mít rozmlácené pivní lahve, nablito, toitoijácké hajzlíky, stánky roztažené bez ladu a skladu, parkující auta...
Takže, když to bude mít správce, který tomu dá řád, vadit mi to nebude.
Rozmlácené pivní láhve?
Záležitost městské policie, není třeba další "správce". Plastové hajzlíky lze nahradit jiným řešením.
Nahodile zaparkovaná auta tam nevídám a jsou li, pak zase záležitost pro policii.
To každé ulici v centru přidělíme "správce" aby na ní nebyl bordel?
Budeš se divit, ale veřejná prostranství, kde se stýká více různých aktivit, svého správce mají. Obávám se, že ani v Paříži to nebude jiné. Že většinou ti správcové nejsou moc známí? No, nepíše se o tom holt v novinách, tak se jejich jména na veřejnost nedostanou.
Na náplavce si magistrát na toho správce vydělá, na rozdíl od dohledávání cizích soukromých tisícikorun.
To je pochopitelně tunel, Magistrát pronajme kus veřejného soukromníkovi (karlovarskou losovačkou náhodné vybraného) a ten pak rejžuje místo města. Když jde do tuhého, musí ovšem zasahovat zase městská nebo státní policie, protože ty gorily v černém nemají vůbec jiná práva než každý jiný občan.
Netuším jak je to zorganizováno v Paříži, ale co se týče čistoty a pořádku město světel vzorem být moc nemůže.
V posledním desetiletí se tam objevily koše, tedy průhledné plastové pytle, ale Parisiens je moc nepoužívají a vše co chtějí zahodit, okamžitě také zahodí a to rovnou na chodník.
Uklízí se nad ránem, každá ulice je na obou stranách vybavena kanály a také hydranty, uklízecí čety pustí vodu tak, že po stranách tečou regulérní potůčky a košťaty metou chodníky a ulice, nahání odpad do tý vody a ta to odplavuje do kanálu. Nad ránem je pak Paříž na pár minut čistá.
Jak je to financováno a organizováno netuším, Fanoušové se od našinců moc neliší a s chutí dojí stát také.
K prvnímu odstavci:
Pokud si dobře vzpomínám, tak ještě ne tak dávno byla správcem náplavky firma Parking Praha:-))
Od nepaměti měla veřejná prostranství své správce, vždycky byl někdo kdo se o ně staral. Pokud někde takový správce nebyl nebo nedělal svoji práci, tak se to vzápětí projevilo.
Nevidím proč by město nemohlo pověřit někoho kdo se bude o náplavky a nábřeží starat, je to dost velký a specifický prostor, kde už je samostatný správce na místě. Důležité je aby dělal dobře svoji práci.
Parky a městská zeleň, hřiště a různá veřejná sportoviště mají také své správce a nepřijde ti to divné a nemáš k tomu námitky.
Náplavky od doby, co je po ničivých povodních 2002 za dost velké peníze město obnovilo a dalo do pořádku, měly vždy správce, (Parking Praha, PMC Servisní, TCP). Jen to prostě ten, co se nezajímal, netušil:-))
Když si vzpomenu jak jsem před 20 lety lezl po poškozeném (nahnutém) okraji, kamarád tam zahučel, jak jsme svazovali trimarán ze tří orlic, do prostřední přišly Petry a ohřívali jsme si na nich začátkem prosince guláš ... :-)
"Když si vzpomenu jak jsem před 20 lety..."
Trenujes vzpominani na duchod?
Já jen že náplavka tehdy měla určité genius loci které se za tu dobu značně proměnilo.
Ma zase jine genius loci, jen holt obsahuje mnohem vic lidi, ale kdyz se Ti podari vecpat zadek na okraj naplavky, dobre se tam v lete sedi a pije pivo. A tou dobou tam pro prujezd cyklistu neni ale vubec zadne misto.
Místo by tam bylo. Například záleží kolik prostoru se nechá zahrádkám s židlemi a stoly a kolik prostoru pro průchod/průjezd.
Nezalezi. Specialne okolo Bajkazylu byla casto nejaka kapela a nedalo se malem ani projit. Lidi tam postavali vsude.
A proč musí hrát kapela na úzkém místě a ne třeba mezi sjezdy z Palackého náměstí a Výtoně kde je mnohem více místa (neřku-li na smíchovské straně)?
Protoze to je daleko k pivu? A protoze to je u sjezdu bliz k obytnym domum, kde by vadilo ruseni nocniho klidu? Myslim, ze je zbytecne se snazit tou dobou mermomoci nechat naplavku i cyklistum, kdyz uz vecer po 19 h je nahore volno.
Když to jsou tak nepřekonatelné potíže že je pořadatel nedokáže překonat tak tam nemusí být koncerty vůbec žádné.
Od čeho odvozuješ superioritu pořadatele hudebního vystoupení (jakože může 100% zabrat prostor) nad cyklisty? Proč to tak má být? Proč to nemůže být obráceně "tudy jezdí cyklisté tak tu žádné koncerty být nemohou"?
Pro cyklisty vidim ve vecerni dobe jine vhodne alternativy (chodnik nahore, silnice nahore), ktere v te oblasti nejsou mozne pro popijeni pod sirym nebem a baveni se, nebot vsechny zahradky povinne zaviraji v deset nebo mozna jeste driv. I jako cyklista preferuji moznost se tam cestou zastavit na pivo (pst, na kole je prece alkohol nebezpecny) a prujezd vest horem.
V pohodě, jenže mám takové tušení, že u nás to funguje tak, že magistrát má na to své zaměstnance a navíc ještě "outsourcuje" některé tyhle služby.
Na ministerstvech je to dle medií běžné, tak bych se divil,že magistrát by to měl jinak
Ale to už je problém se způsobem a s výběrem osoby správce.
Nevim jestli je lepši aby magistrát zřídil vlastní samostatný odbor správců prostranství nebo si na to najímal firmu, ale vím určitě, že veřejná prostranství správce potřebují a musí mít pokud chceme aby to k něčemu vypadalo.
No, oni to asi dublujou, to je taková tradice.
Nestojí to ale 2x tolik ale 5x, protože úředník musí být motivován to dát určité firmě.
To je celostátní průšvih.
Pokud by to tak bylo, tak ano, ale to je už věcí nastavení systému a taky způsobu kontrol ať vnitřních, tak především vnějších.
Systém nikdy nenastavíš, aby ho někdo neobcházel, protože funguje principielní otázka: "Kdo hlídá hlídače?".
V podstatě všude, kde někdo rozhoduje o penězích, které mu nepatří, a není nijak finančně motivován, aby rozhodoval efektivně, se tohle děje. Tedy u nás. Někdy je i finančně motivován, ovšem když zváží výnosy, klidně ošidí zaměstnavatele, ať už jím je stát či privátní firma.
Je za tragický stav.
Veřejně tolerovaný, jako ta Kinterova faktura.
Já jsem ten špatnej, když se ptám na rozpis, kolik byl matroš, kolik práce, kolik doprava.
Magistrát je spokojen s fakturou, kterou nelze zkontrolovat.
Je špatně kontrolní systém, nebo jsou v tom jen jednotlivci, co si krejou záda?
Pokusím se to zjistit.
Vypada to, ze prazske davy maji zase nejaky duvod hejtovat cyklisty.
http://echo24.cz/a/wKsLc/asfalt-na-staromaku...
Mluv česky, prosím, jinak ti zbroukuju prdel, jak říkala má švagrová svý kanadským synkům.
Hejtovat je slovní puberta.
No vidis, prave jsi odhalil muj mentalni vek. :-)
A naucila jsem se od deti dnes peknou nadavku. Starsi rikal mladsimu:"Ty mas mozek made in China" a kdyz jsem se nad tim podivovala, sdelil mi, ze to je nejslusnejsi nadavka, kterou zna.
To je diskutabilni. Kdyz se porozhlednes po prazskych kolejich, zjistis, ze tam neni zadny system, co se kde dava mezi koleje. A taky zjistis, ze existuji ruzne druhy dlazby, nektere jsou totalne priserne i pro auta, jak jsou kusy propadle do zeme, nektere jsou v pohode pro vsechny. A je zajimave, ze kdekoli je hladky prouzek (napr. v Celetne), je mohutne okupovan chodci, kterym se po nektere dlazbe take spatne chodi.
Takze bych to videla tak, ze by se nad svym pristupem melo mesto zamyslet tak nejak koncepcne a pokud nekde bude dlazba, aby to nebyl ten nejprisernejsi model. A kdyz tam nebudou dlazebni kostky, nemusi se tam prece hned lit asfalt, jak to vypadalo z clanku.
Ve Vodičkově je historická dlažba jako stehno. Mezi kostky je možné vsunout krabičku zápalek a mezi kostkami je ciment. Nikde jinde podobná dlažba není. Před rekonstrukcí v roce 2002 tam byl úplně jiný typ dlažby. Vypráví se že ty díry tam jsou kvůli tomu že někdo ze stavby pár tun kostek odklonil.
Fuj, asfalt. Co takhle městská zeleň, té je v centru málo. Tráva by se tam měla pěstovat!
Pragmaticky vzato - pro moji většinovou variantu dopravy, automobilem či motocyklem, už tuhle oblast stejně zabili. Nejezdím tam. Pro socku je to jedno, koleje. Pěšky tam nechodím, nemám čas si hrát na turistu. Takže ať si tam klidně namlátějí do země sloní řitě naštorc. Starého ducha Prahy již stejně nikdo, díky "moderním frikulín" pseudoarchitektům, nevrátí, tak co. Já si užil Prahu ještě hezkou, mám na co vzpomínat.
Pro neznalé - frikulín = free, cool, in.
Je jasno každému, že na Václavák (Koňák) a přilehlé okolí, pokud tam vůbec nějaká dlažba patří, tak samozřejmě ta první nejprvnější valounková vltavská, zvaná volská voka, a pokud tam patří vůbec nějaká tramvaj, tak samozřejmě koňka.
Navíc je nutno zbořit Národní muzeum, tam má přeci stát Koňská městská brána. No a ta socha před ním, co to jako má být za děsnou frikulínskou novotu???
:-))
Já bych začal spojením Koňského trhu do jednoho celku. Ta frikulínská novota která odděluje jeho horní část od zbytku náměstí je značně nepůvodní.
Neměl by si Kadel, v rámci odstraňování novot, pořídit hypomobilní vozidlo?
kontrolní otázka: proč ve Vodičkově nemůže být položená stejná či podobná dlažba jako je za rohem na Václavském náměstí (když pominu že dolní půlka je asfaltová), ale musí tam být ta nepůvodní hrůza (opravuji, dali ji tam při rekonstrukci v roce 2004).