http://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-skoda-forcity...
Takže počítejme, 60ks tramvají za 2,6mld Kč, tj. nějakých 43,333mil za 1 kus...
Praha má smlouvu na 250ks trochu jiných vozů Škoda 15T, bez pořádné klimatizace a bez wi-fi. Za to celé má vypláznout 17mld Kč. Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15T
Čili nám jeden takový okleštěný kousek vyjde na 68 mega Kč...
Zdá se to jen mně, že tady, opět, něco smrdí??? :-/
http://www.mesec.cz/clanky/jak-vytvorit-bohatou...
Čtyři kačky za kilometr. A to se vyplatí!
http://auto.idnes.cz/naklady-na-provoz-auta...
Tohle hmyzí stvoření, které se právě rozvaluje na našem balkoně ;-)
Není tu někdo entomolog? Docela by mne zajímalo co je to zač...
Krásný tesařík
http://fotoblog.in/clanek/291
Tesařík mne napadl jako první ;-) A tím to ale skončilo :-) Moje znalosti brouků končí u těch základních všeobecně známých druhů, a to ještě ne všech...
Myslíš, že je to přímo ten čtveropásý? Podle Tvé fotky by ten "můj" měl ještě "nedokreslené" ty pásy, a i tykadla má cihlové, na rozdíl od černých z té stránky... I hlavu má s dost výrazně žlutou kresbou. A ta předohruď by taky měla být jednobarevná, černá...
Tak to nevim, takové znalosti nemám. Obecně poznám tesaříka, ale vím, že i u nás existuje moc druhů tesaříků, tak jsem je v rychlosti proběhl a řekl bych, že to bude ten z té fotky, žádný jiný nemá takové pěkné pruhy. Zbarvení a odstíny brouků a živočichů se můžou mírně lišit podle prostředí, kde žijí, ale i podle stáří.
Tak už jsem ho asi identifikoval ;-)
http://www.biolib.cz/cz/taxon/id11140/
Chudák se dneska večer pořád nějak průběžně plazí po celém balkoně, zadní nohy tahá za sebou, asi tu dlouho nebude :-(
Už loni jsem z bytu stěhoval tohoto krasavce. Měřil skoro 3cm... A že se té záclony držel jak klíště :-)
Njn, tady v Praze to žije, kam se na to hrabe venkov ;-)
Copak broučci v Praze, ale když přijdeš v HK na záchod uprostřed bytu se zavřeným větracím okénkem - a tam tahle záhada...
http://www.lidovky.cz/neni-doktor-jako-doktor...
Minulý týden jedna z nabídek farmářské cyklopůjčovny na Dunaji.
Pracovně jsem to nazval rohatý koloběžec :)
Třes se, lide sídlištní!
http://www.novinky.cz/domaci/339351-chodniky-a...
A nejhorší na tom je, že komunisti, kteří jsou prapříčinou tohoto problému si na tom akorát budou honit body, místo toho aby dostali přes ústa za tu jejich tehdejší zlodějnu.
Přesně, navic ten článek je typický pro Právo...
Lidem se vrátí ukradený majetek, ale už dopředu se ví, že se dostane do rukou spekulantů.
A atmosféra ve společnosti pro to je.
Stačí si vzpomenout na toho pána, co mu přes jeho les udělali cyklotrasu a jak je mu vyhrožováno když ji při kácení jeho lesa uzavřel a jak po něm média jdou...
Pardon, ale z logiky slova restituce vyplývá, že pozemky dostanou osoby v nějaké prokazatelné vazbě na ty, jimž je komouši ukradli. Takže dřív to byli chudinkové okradení a dnes zlí spekulanti? A to jde dost často dokonce o tytéž osoby ...
http://www.ceskenoviny.cz/kultura/zpravy/za-25...
http://www.novinky.cz/domaci/264311-v-cesku...
... se mě zdá, že církve potřebují víc hospodáře (od slova hospodařit) než ekonomy ...
Kdyby se konečně vyřešily restituce, už by to nikoho nemuselo moc zajímat, církve by přestaly být placeny státem.
Které?
Ty, které jim byly přiklepnuty (bez konsensu), nebo ty, které by vyplynuly z prokázaného vlastnictví?
(církve, co v ČSSR nebyly a přesto dostaly náhradu?)
Můžeš nám laskavě říci které církve dostaly náhrady a v Československu přitom nebyly ?
A nabízím ti únikový manévr, on je klidně možné, že v ČSSR nějaké okradené pak už nebyly, protože ČSSR vznikla až zhruba 12 roků po té, co Klement Gotwald přísahal na ústavu demokratického státu.
Jako se uvádí "za komunistů", napsal jsem v ČSSR. Myslel jsem, že to označení (ČSSR) bude chápáno analogicky jako "za komunistů".
Vidím, že jsou zde jedinci (ty), kterým je nutné podávat informace ´po lopatě´(nebo polopatě?)
8-)
Apoštolská církev
http://cs.wikipedia.org/wiki/C%C3%ADrkevn%C3%AD...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_c%C3%ADrkv
%C3%AD_a_n%C3%A1bo%C5%BEensk%C3%BDch_spole%C4%8Dnost%C3%AD_v_%C4%8Cesku
Není-li mě něco nejasného, zeptám se též.
Některé zdejší jedince vytočí i tvůrce křížovek "zakomunistickou" otázkou: Koupelová pěna na pět (Avela).
Různí lidé sem přicházejí/-íme s různými názory. Tak to má být.
Jsou tu ovšem ´porotci´, kteří názor oznámkují - je-li dobrý či špatný (podle jejich subjektivního názoru).
A začnou hlasatele názoru poučovat, usměrňovat, tlačit do diskuze: "Dokaž!"
Kuwa proč mám dokazovat, že můj názor je správný podle samozvaných hodnotitelů? Je to můj názor, a basta fidli!
Oni o svých názorech nepochybují (popř. žádný - radši - nemají), třeba přijali názor prezentovaný médii, což je pohodlné, ale je to jejich volba.
To není můj šálek kávy.
Precizní, ale cejtím z toho oheň a síru.
Však jsem patřil do avantgardy dělnické třídy. To je jak ´kérka´, té se také jen tak nezbavíš ...
8-)
Hele, ale nepleteš si náhodou názor s nějakým konkrétním (a doložitelným) tvrzením ?
Bude-li někdo tvrdit, že to modré kolečko je přece zelené, požadavek důkazu je namístě. - Když bude jen tvrdit, že se mu to kolečko líbí, i když mě se nelíbí, není co dokazovat, je to jeho názor. Maximálně se dá kroutit hlavou, nebo dát protinázor, že až tak moc hezké není a proč...
Děkuji.
Takže Apoštolská církev podle tebe neměla odškodnění dostat, protože tady nebyla ?
Pak je mi dost divný, že byla založena kolem roku 1910 , Nemci ji za okupace zakázali a nakonec byla zrušena roku 1951, členy násilně zařadili do Církve českobratrské...
V roce 1968 se obnovila a v roce 1973 ji zas zrušili.
Navíc mám dojem, že byla proti restitucím :)
Tuhle pohádku sis mohl vycucat z prstu.
Uveď odkazy!
(chtěl´s je ode mě, sám bys na ně neměl tudíž zapomínat)
V roce 1910 byl zaregistrován Spolek rozhodných křesťanů. Postupně vznikaly další letniční skupiny i mimo území severní Moravy. Za nacistické nadvlády však byla činnost Spolku rozhodných křesťanů zakázána.
Po druhé světové válce stát dovolil činnost letničních sborů pouze pod zastřešením církví, které je byly ochotny začlenit do svých struktur. Věroučné rozdíly však vedly od počátku 60. let minulého století k tomu, že letniční křesťané začali usilovat o povolení vlastní církve. Ustanovující konference církve proběhla v roce 1964, nicméně tato církev byla nadále vystavena tlaku a represím ze strany komunistického režimu. Mezníkem ve snahách o legalizaci nově vzniklé církve byl rok 1977, avšak konečný úspěch se dostavil až o dvanáct let později. Dne 25. ledna 1989 tehdy ještě komunistická vláda existenci církve oficiálně povolila.
Zdroj: http://apostolskacirkev.cz/o-nas/historie
Mohl bych tě poprosit o vysvětlení (obálkou) tohoto odstavce:
"Prosili o zmocnění k duchovní službě, Bůh je následně pokřtil v Duchu svatém a oni obdrželi dar mluvení v jazycích. Právě důraz na tuto zkušenost – přijetí křtu v Duchu svatém s doprovodným jevem mluvení v jazycích – je jedním ze základních rysů letničního hnutí."
To vše kolem roku 1910.
http://www.mesec.cz/clanky/za-bezohlednost...
Zajímalo by mě, jak tuten čin ohodnocen v Rakousku, Německu, Francii.
Velmi podobně, příliš se to neliší. On Nejvyšší soud neudělal nic jiného, než že ujednotil způsob rozhodování. Mnoho soudů už po léta tohle hodnotí jako porušení důležité povinnosti a používají za tohle vyšší trestní sazbu, některé ale ne, tak to jen upravil, že nyní za běžných okolností musí všechny.
Netušil jsem, že i u nás "... musí všechny ...".
Domníval jsem se, že takovou úpravu mají jen některé? státy USA (vědomost z detektivek)
U nás je závazné pro nižší instance jen usnesení nejvyššího soudu. V USA to je o dost jinak.
Maj tam pošahaný systém precedentů kde má soudce povinnost se řídit předchozím rozhodnutím jiného soudu (klidně stejné instance). Neznám to dopodrobna (motaj se tam asi zákony jednotlivých států s federálními zákony), vůbec si nedokážu představit jak v tom můžou udržet nějaký systém.
Stejné to je i v Británii.
Je to výrazně složitější. Oni nemají trestní zákoník ani občanský zákoník podobně jako máme my, mají ústavu a pouze v základnách rysech napsáno co se nesmí a co ano, zbytek je upravený za těch víc než 200 let výkladem soudů, který určoval nějaká pravidla.
Jen ve stručnosti, povinnost nemá, může vydat odlišné rozhodnutí, které musí být řádně zdůvodněné a pokud projde odvoláním a je potvrzené vyšším soudem, tak platí to nové rozhodnutí, ale za určitých okolností může být použité i to starší.
Pokud by se museli řídit jen těmi původními, tak by nedocházelo k vývoji práva a změnám v pravidlech chování a trestání a to by bylo hodně špatné.
Mají federální zločiny a ty řeší federální soudy, to je samostatná soustava soudů a pak každý stát má svoji soudní soustavu. Pak mají Federální nejvyšší soud a ten také mimo jiné vydává rozhodnutá a nařízení aby některé postupy byly v celých USA stejné.
Ono to je asi hodně nepřehledné a složitě se některé normy dohledávají, proto je tam každý kdo chce nějak uspět před soudem, nucený využívat služeb právníků.
Ten údajně pošahaný systém funguje .
1. spolehlivě déle než 800 let.
2. soudci nemají slepou povinnost se řídit precedentem mají právo distinkce, navíc každý precedent se skládá ze dvou částí, jedna není závazná pro další případy.
3.Precedent může být "překonán"
4. Soudní dvůr EU se klidně precedenty řídí také :)
Představ si že by třeba pravidla silničního provozu nebyla sepsána v několika normách (ponechme stranou jejich určitou nekonzistenci) ale byla postupně vytvářena na základech judidikátů jednotlivých soudů.
Systém ve kterém se pořádně nemůže zorientovat poučený vysokoškolák se zájmem, ale pouze specialista který se právu systematicky věnuje (a pokud vím tak už se diferencují právnící podle oborů) za funkční a nepošahaný považovat nemůžu.
Zdá se mi, že zase motáš dohromady nesouměřitelné věci.
Pravidla pro nějakou konkrétní činnost - a posuzování např. trestnosti stále svým způsobem nových a nových činů. Přitom i pro ně ty základní pravidla mají stanovená i tam : nekrást, neloupit, nezabíjet.
Je zajímavý, že všechny země mají v psané formě ucelená pravidla provozu na pozemních komunikacích :-)
Peklo na zemi jsou mtedy dle vás, ty britské nebo americké dopravní zákony ? :)
Kdyby se tady jezdilo auty , ve smyslu chování řidičů a respektování pravidel/norem , tak jako v USA nebo v GB , rochnil by jste se v tom blahem bez sebe ...
V USA to je trochu jinak a také to není až tak jednoduché jak se píše.
U nás tenhle systém platí už někdy od roku 1880 a v nynější podobě už nějak od roku 1920.
Pokud rozhodne celé kolegium Nejvyššího soudu a rozhodnutí vydá jako judikát, tak musí všechny. Pokud rozhodne Nejvyšší soud jen v senátu, tak sice platí pouze pro ten konkrétní případ, ale ve velmi podobných případech se doporučuje všem soudům se tím řídit. Pokud by se jím neřídily, tak si téměř s jistotou koledují o prohranou stížnost a nadřízený soud by jim stejně nařídil tak rozhodnout. Samozřejmě pokud by soud rozhodl odlišně od Nejvyššího a precizně a logicky by to zdůvodnil, tak by to bylo zřejmě v pořádku a vyšší soudy by to potvrdily.
Pořád nemůžu přijít na to k čemu může být muslimovi 72 panen.
Aby si mohl založil módní salon.
http://www.hitra.cz/imgkatalog/krejcovska-panna...
Myslím že tato teorie není správná. Víš kdy správný muslim dostane k dispozici 72 panen?
Potenciálně 72 tchýní... Třeba je masochista.
Ty tchýně?
Leda by jedna byla klonovaná
Ty panny. Nevím. Snížil by se tím počet potenciálních tchyní.
Můj praděda měl (s dvěma manželkami) 12 dcer a 6 synů.
18 dětí, které se dožily dospělosti ...
Kdyby měl manželek víc, musel by rodinnou fotku fotograf zabírat snad ze sta metrů.
Češka do kuchyně, Němka do postele a muslimka na pole a do chlíva.
V kuchyni dobrý, v posteli taky, aji na poli, ale v chlívě? Aby, nejsi v sexu už ´za hranou´?
8-D
http://www.rovne-prilezitosti.cz/clanky/clanek...
Vymývat mozečky od nejútlejšího věku.
PRO DĚTI TO NEJLEPŠÍ!!!
8-((
Nedávno jsem četl, že jednou z příčin nestability současných manželství je i snaha o rovnost v rolích muže a ženy.
Autorky by měly (v jejich případě asi mělyi či lépe měl*) více číst Josefa Ladu. Tam těch odvážných princezen je hned několik.
Je tam psano, ze zkoumala tradicni pohadky, pod tim bych chapala lidove, ale koukam, ze tam zaradila i autorske. Na to mi ten vyber prijde prilis maly. Pusobi to na me, jako ze hledala jen to, co chtela najit.
Co se tyka stability manzelstvi, tak jde podle me spis o nejasnou definovanost roli a tedy velkou pravdepodobnost, ze kazdy z partneru ocekava neco jineho.
Já to trochu vnímám i tak, (zjednodušuji) že když si muž nacpe prádlo do pračky a pak si ho i vyžehlí a naopak žena vymění vodovodní baterii, pak lehčeji dojdou k tomu, že toho druhého vlastně nepotřebují.
To je pravda, pokud oba umeji vsechno nebo jsou ekonomicky nezavisli. Ekonomicka nezavislost a zivot v blahobytu a bezpeci (jinak se to snad ani neda nazvat u 90 % obyvatel EU) mi ale prijdou jako dulezitejsi z pricin nez to, ze se stira rozdil mezi zenskymi a muzskymi pracemi.
Možná je to tím, že neumím (na rozdíl od mých synů) prát, žehlit a obsluhovat šicí stroj. :))
To mas sikovnejsi syny, nez jsem ja. Pere pracka, zehlim jen bezky a moje deti siji casteji nez ja. :-)
Ještě bych k tomu dodala, že v parnerském vztahu je třeba dávat tomu druhému (kromě jiného) i pocit "důležitosti a nezastupitelnosti". Asi bych zvládla nějakou menší domácí opravu, ale proč bych to dělala, když za její provedení mohu svého manžela pochválit.
8-))
Přesně tak. Taky bych klidně občas vyčistit záchod, nanosit uhlí, opravit střechu, nakrmit děti a opravit plot. Ale hmotné věci nejsou všechno, vztah je také důležitý. Tak za to všechno raději pochválím ženu.
Když jsem v minulým bytě rekonstruval koupelnu, nevyšla mi výškově poslední řada kabřincovejch obkladaček. Když ani podruhý, vytočil jsem se tak, že rentgen odhalil zlomeninu nožního palce. Ale taky mě pochválila.
Proč by nepotřebovali?!?
Třeba žena neumí vyžehlit a prát a muž neumí vyměnit vodovodní baterii :o)))
Ještě jsem si vzpomněl na úsměvnou historku o dělení rolí. Vyprávěla mi jedna vdova, jak to měla se svým manželem. Když byla někde autem a ono přestalo jet (porucha, či jen nebyl benzín), tak ho odstavila a dojela domů nějak jinak. Stopem, taxíkem,... A manžel pak musel zorganizovat nějakou "záchrannou výpravu" pro auto. Ona pro něj měla vždy jen jednu větu: Tomáši, ty se nestaráš jak se zařídí, že ve tvé skříni jsou vyžehlené košile, já se nestarám, jak udělat auto pojízdným.
Jak dlouho v tom vdovství vydržela? Nebo se zbavila auta?
Popis aktuálního phishingového útoku:
http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet...
Jestli tomu rozumím, tak podvržená stránka se dokáže dostat k telefonnímu číslu, které má nebohý uživatel ve svém bankovnictví?
Stačí kombinace email+telefon. Pošleš to všem a pár klientů uvedené banky asi potkáš.
Nepředpokládám že by bylo nějaké velké množství lidí kteří mají k internetovému bankovnictví jiné číslo než ke všem ostatním aktivitám.
Tohle mi přišlo už minulý týden ;-) Hned jsem si ale všiml, že ty stránky mají falešnou adresu. Jen tak pro srandu jsem na to postupně klikal až jsem se dostal na stránky s přihlášením... No, a jelikož nemám s Českou spořitelnou cokoli společného, tak jsem v této obrazovce taky skončil :-)))
Z toho ven přesídlili na Ukrajinu:
http://www.lidovky.cz/na-vychode-ukrajiny...
V neděli mě zaujaly takový divný "ořešáky", jeden už úplně dutej a přesto vitální (1 a 2), druhej zas zajímavě pokroucenej (3).
Zahradní stěna na Ořešníku nad Hejnicemi, naproti je vidět obě Máří a jednu Kupku.
Musel jsem si to najit na mape... Je to pristupne i v zime, nebo to bude o usta? 8-)
Tohle bylo na vršku Zahradní stěny, u skalky Stojka, kousek od ČTZ. V zimě v pohodě.
Už dlouho se zde o tomto vděčném tématu nedebatilo ..
http://nazory.aktualne.cz/komentare/pilulka-ru...
Copak, jsi těhotný, nevíš jestli jsou pro tebe pilule vhodné nebo ne? Doporučuji lékaře.
Dobře děláš, agent Hruška si ho také nechal a ještě se vdal
Jeden z mala happyendu pripadu ukradeneho ditete norskymi "ochranci detskych prav". Fakt by me zajimalo, k cemu tenhle pristup zakazu emoci jinych nez pozitivnich dospeje. Tedy radeji nezajimalo, protoze odebrani ditete proto, ze je ve skolce nezvykle smutne kvuli nemocne babicce, mi prijde jako neco, co uz nema moc kam gradovat.
http://lucieamaliesulovska.blog.idnes.cz/clanok...
Celkem nedávno jsem četl nějaký názor, že Norové jako původní národ vymírají. Mají málo dětí (kdo dneska ale ve vyspělé v Evropě ne...). Takže to řeší tím, že ty děti normálně zákonně kradou přistěhovalcům za účelem naturalizace apod.
To zni desne, ale neprijde mi to uplne nerealne.
Jinak ja mela deti dnes vice nez dost a na otazku syna, jesli muze dat k memu stejku osmazit jahodu, jsem uz jen zarvala, at vypadne ven. (Zacalo to tim, ze deti dorazily domu totalne durch a od bahna, po stole, lince i podlaze vykydaly v ramci svaciny jahodovou dren, obleceni se jim valelo po cele podlaze a na vyzvy k uklidu se ptaly, jestli jsem taky musela jako dite uklizet. V Norsku bych byla jasny adept na odebrani deti.)
A možná by si selhala i jako kuchařka, stejk na jahodách mi připadá jako běžná severská specialita.
Maso na sladko, není lepší bašty pro Vikinga. :-)
Smazene jahody jsou rozblemcane a pod maso se nehodi. Pod maso preferuji citrony a med.
Když je obalíš v těstíčku ze skleněný moučky a tapiokovýho škrobu tak ne.
Tady (ale i jinde) si mysli, ze v tom muze byt i obchod s detmi, ze si nekdo se zajmem o dite to dite vyhledne, uda jeho rodice a pak dostane dite i tucny prispevek na vychovu.
http://starejlisak.blogspot.cz/2013/11/kauza...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/276531...
Otázka: Jak jste ve své Vizi25 dospěli k tomu, že v roce 2025 Praha sníží podíl IAD na 25%?
Odpoveď: Nijak. Je to to takové pěkné číslo.
:-((
Nábor profiaktivistů:
http://www.jobs.cz/pd/814160576/?rps=230&...
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž...
http://www.novinky.cz/muzi/337402-chybelo-jen...
"Dá-li Bůh, budeme mít tunel a když ne, tak budeme mít dva." :-)
Tos´ mi připomněl, jak stavěli dálnici v Polsku - tam se také nějak nepotkali...
Ale ti měřili stejným metrem, pokud vím. Resp. stejnou mírou.
Tam sice měřili stejnou mírou, ale měřit začali z různých vzdálených bodů a nějak nevzali v potaz, že ty body byly vyměřeny kdysi dávno a také z různých míst, a nenapadlo je, že by tam mohla být odchylka a výsledek byl asi tak 60 m a dnes mírná zatáčka kde podle plánu nebyla :-)
Poznámka se Scottem je značně nepřesná.
Taky bych řekl.
Zažil jsem podobný případ téměř osobně, když při stěhování ve fabrice si chlapi z údržby něco změřili slévačským metrem a pak to na novém místě překvapivě nepasovalo.
A to já si zase rozměřil branku tím prvním, co leželo po ruce. Šáhnul jsem po pásmu, naměřil 90 cm mezi sloupkama, nařezal trubky, posvářel, natřel, donesl na místo - a "prošel mezi futrama".
Branka byla o rovných deset centimetrů uzší, než sloupky. Chvíli jsem to tam přeměřoval a ujišťoval se jak magor, že dvakrát měly ty sloupky od sebe 90 cm - a teď mají 100 cm.
A pak jsem si vzpomněl, čím jsem to měřil. Pásmo má od nuly ještě deset cenťáků na druhou stranu do mínusu...
http://sport.idnes.cz/protest-motorkari-grand...
Po vzoru cyklojízd, další vopruzáci vyrážejí blokovat dopravu a požadovat výkupné z veřejných prostředků. Tak si to fpraze užijte :-)
Akorát nechápu proč kvůli nějakému brněnskému mecheche jedou do Prahy.
Když se v centru Prahy pořádá shromáždění za změnu dopravního režimu vcentru Prahy tak mi to docela dává smysl.
IMHO Ze stejného důvodu jako cyklisti neblokujou to centrum, ale magistrálu, po které ve skutečnosti jezdit nechcou. Protože to nasere víc lidí.
No zrovna na magistrále chybí cyklistům průjezd jako sůl. Je to nejplacatější, nejrychlejší a nejpohodlnější možnost jak se dostat z Holešovic na Pankrác. Většina na to nemá dost odvahy a tak to dost krkolomně objíždí.
Takže si přestaneme vymýšlet, áno?
Doufám, že vláda bude pevná a nedá jim ani korunu. Jednak nevěřím, že by ten spolek neměl peníze a jestli ne, když je to tak výnosné, tak si je může vypůjčit. Určitě by našli hodně investorů co si rádi přivydělají. A pokud to výdělečné není, tak můžou snížit nesmyslné výdaje a zvýšit vstupné třeba jen o 500 a mají to bohatě zpátky. Vždyť si to ty tisíce milovníků moto rádo zaplatí.
A takový blábol jako, že to to vrátí na dálničních poplatcích a DPH jsem už dlouho nečet.
Ono bohatě stačí co musí stát vynaložit na zaplacení policie, hasičů, zdravotníků a dalších služeb, které jsou kolem toho nutné. A to jsou hodně velké miliony co takhle mizí.
http://www.tyden.cz/rubriky/sport/motorismus...
222.000 diváků, výnos ze vstupného 54 mega. Tedy 243 korun za vstupenku. Nejlevnější vstupenka v předprodeji stála tuším litr. To znamená, že AMD prodá vstupenky prodejcům v průměru 243 korun za kus, tržba ve výši minimálně 150 milionů se realizuje jinde, MotoGP je účetně ve ztrátě 41,7mil. Kč a AMD lobbuje za stále vyšší dotace. (Ono to bude zřejmě zastřené trochu chytřeji, protože tohle by bylo moc průhledné).
Zákazníci nepřinesou v DPH prakticky nic navíc, protože by ty prachy utratili za něco jiného.
Je to jenom dojení veřejných rozpočtů. Jediné, v čem mají pravdu je, že je to v zahraničí běžné.
Má-li na to zahraničí, ať si to koupí. Taky si nemůžu koupit všechno, co vidím u souseda. Brečí se tady, že nejsou prachy na mnohem důležitější, nebo výnosnější věci a akce. Kdyby šlo o nějaké statisíce, ale co vím, tak škemrají o 70 mega (kolik to vychází na jednoho zahraničního diváka ? opravdu nám pak tolik přinse jen na daních ?)
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor...
Nevím, jestli přímo překvapilo, ale zaujala mě nová studie nevládních organizací v USA, podle nichž se celých 95 procent zmařených teroristických útoků ve Spojených státech týká kauz, kdy provokatéři z řad agentů FBI a policie sami uměle vytvořili „teroristickou buňku“, rozdali jejím příslušníkům falešné bomby a zbraně, a když už je – třeba i po letech důsledné psychologické „islamistické“ masáže -- dovedli až na hranu útoku, zatkli je coby nebezpečné teroristy. Z toho pak jakoby logicky vychází vysoká míra ohrožení obecné bezpečnosti, a tak Obamova administrativa vyzbrojuje obyčejné policejní oddíly armádními přebytky z Afghánistánu či Iráku. Policejní okrsky tak najednou mají granátomety nebo těžké kulomety. Poručík Columbo by koukal…
Co křivíš hubu... nezávislá média začínají mít zprávy zajímavější a více jdoucí po podstatě, než média vlastněná ekonomicko-politickými magnáty.
Jistě, nekopírují agenturní zpravodajství a ve tvorbě redakčních materiálů mají značně omezené možnosti, ale jinak je to stále zajímavější prvek mediální scény.
Tak teď nevím, jestlis tam nakonec nechtěl dát smajlíka (abych nezaváhal nad tou ironií) :-)
Nic proti nezávislým, naopak. Jenom to nesmí být politický bulvár. I kdyby pak náhodou měli nějaký článek serioznější, člověk stejně váhá, jestli jim ho věřit.
Zajímavé obrázky.
http://www.examiner.com/list/russia-s-top-40...
Podobné, ale rusofilové stejně neuvěří:
http://ukraineatwar.blogspot.cz/
http://www.stopfake.org/
Pri koukani se po ultralehkem stanu ci zdaraku jsem narazila na tuhle zajimavou karimatku.
http://www.nalehko.com/Klymit_OZone_eshop
http://www.novinky.cz/domaci/339745-voda-mizi-z...
To mě moc nepřekvapuje. Bohužel v mediích převládá "městský pohled", takže když neprší, je to fajn.
Pak se najednou někdo bude divit, že není voda.
Zrovna jsem včera koukal, že v našem potoce nedosahuje voda ani ke spodku vodočtu.
Zajimava stavba a je pekne, ze mame nejake vedecke uspechy.
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/nova-budova...
Napsat do reportáže o pracovišti, které slaví úspěchy na poli organické chemie, že vzorec, který pracovišti přinesl slávu a peníze, hyzdí tričko slečny je při nejmenším nevhodné.
Pomíjím tu, možná i pro novináře pochopitelnou možnost, že člověk může slečně koukat na prsa a vysvětlovat to vědeckým zájmem. :)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/cestovani...
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/vip-blogy...
Kdyb ses, hraboshi, nudil, mas zde hozenou rukavici sveho oblibeneho tematu.
http://www.osbid.cz/2014/06/kam-plynou-penize...
Chybí tam rozpočty obcí - 10mld, samotná Praha - 9mld, Regionální operační programy - tuším kolem 20mld, Ministerstvo dopravy - bývá kolem 1-3mld, nevidím tam výdaje na dopravní policii, soudy (vyšetřování a souzení dopravních nehod). Takže jim tam na výdajové straně chybí bratru 40 miliard.
Nechápu proč tam montujou SFDI (pouze jeden ze zdrojů financí pro ŘSD) když můžou vzít data ŘSD (přesnější a vyšší).
Nechápu proč do toho montujou DPH, tu by stát nestržil jen když by si motorista peníze uložil pod polštář a cestoval pěšky (z jízdného se také odvádí DPH).
Jsou sexy když si na straně příjmů započítají kompletní celý příjem z mýtného, ale na straně výdajů "zapomenou" odečíst ne-tak-úplně nízké režijní výdaje (několik miliard).
Stačí tento nástin nejhrubších chyb nebo mám pokračovat? Ten kdo to psal je diletant.
Jj, nezahrnul vsechny prijmy. Jen jsem si rikala pri cteni, ze vlastne presne taky nevim, odkud vsude se berou penize na stavbu silnic (SFDI, ministerstvo dopravy a co jeste?) a kudy tecou do SFDI a jaky smysl tohle rozdeleni ma.
Státní rozpočet (MD), SFDI, EU, kraje, obce.
Pointa je v tom že kromě "státních" silnic (ŘSD cca 55tkm) máme ještě cca 70tkm "nestátních" komunikací, z čehož silnice představují cca 45tkm.
Proc existuje SFDI a jak se do nej liji penize?
Peníze jsou ze silniční daně a spotřební daně z minerálních olejů. Jednou za uherák tam pošlou něco ze státního rozpočtu nebo z privatizace. Ale to se stalo snad naposledy za Zemana.
Není součástí státního rozpočtu, takže v rámci porcování medvěda na něj poslanci nedosáhnou.
K těm minerálním olejům jen takovou perličku - spotřební daň nejde ani zdaleka jen z pohonných hmot. Ve strojírenské firmě kupujeme nemálo různých řídkých olejú (do vysokootáčkových ložisek, "lázeň" na obrábění atd. a v neposlední řadě i benzinový čistič). Na cokoliv řidšího je napálená spotřební daň jako na naftu, preventivně, co kdyby se na to jezdilo... Co na tom, že i bez daně je už ten olej nebo čistič dražší, než nafta na pumpě i s daní.
Zas klasika, nedosáhnou na pár grázlů, co to z firem kradou, tak vopálej všechny slušný - a grázlovi je šuma fuk, jestli to krade s daní, nebo bez.
Málem bych zapomněl, existuje možnost vratky daně při prokázání spotřeby mimo pohon vozidel :-))) Tohle se ale může vyplatit tak akorát Škodě Mladá Boleslav. Malá firma nemá šanci podchytit každou kapičku (i tu odpařenou) a papírování by vyšlo dráž, než vrácená daň (plus další čas při následných kontrolách)
Takže kdejaká firma u nás sází tisíce a tisíce do tohodle fondu, aniž by třeba i měla vůbec auto. No, ale má to dobrý konec - všechno je nám to přeúčtováno do konečných cen výrobků a služeb :-)
https://news.pn/en/public/107130
EU zabanovala dovoz zboží z Krymu a Sevastopolu. Nenapadá mne lepší způsob, jak povzbudit tamní sounáležitost s Ruskem.
Pilotni projekt zon v P6. Dusledkem bude jeste vetsi precpanost (jestli to jeste jde) zbyleho zatim neplaceneho okoli Kulataku. Tesite se?
http://www.praha6.cz/aktuality/praha-6...
To je sice pravda, ale jak dojizdim z Roztok a sleduju ostatni tak:
1) V Roztokach nedavno ukradli pres den kolo zamknute primo na nadrazi, zabezpecene parkovani tam neni.
2) Hodne lidem vadi 2,5 km po silnici, tedy hlavne necely 1 km uzke cesty, kde obcas auta predjizdeji nebezpecne
3) Na kraji Prahy od Roztok chybi zachytne parkoviste, ktere by bylo zdarma ci za pausal k litacce.
4) Autobusy a vlaky v ranni spicce jsou narvane.
Zatím tam asi moc velká poptávka po parkovacích kapacitách není. Pod knihovnou je parkoviště které zeje prázdnotou. Až bude narvané má smysl začít uvažovat o dalších opatřeních (například výstavbě dalších parkovacích kapacit).
Je tam setsakra velka poptavka, ale hleda se parkovani zdarma. Ta cena parkovani v knihovne je dost velka. Kdyz porovnas 110 Kc v knihovne (pri dlouhodobem predplatnem) a 20 Kc za P+R, je to dost velky rozdil. Pokud chces zamezit jezdeni aut do Prahy, je nejlepsi lidem nabidnout na kraji Prahy moznost cenove prijatelne zaparkovat, aby to pro ne bylo vyhodnejsi nez stani v zacpe, pokud maji na konci cesty parkovani zdarma. Nejde vse resit jen zakazy a omezenim parkovani na ulicich.
Tak pak je ale dobré na rovinu říci že za problém nemůžou parkovací zóny, ale socky které odmítají platit za parkování. Lidi si prostě musí zvyknout že na zábor veřejného prostoru zdarma prostě nemají žádný automatický nárok.
Taky by si měli vybrat- díru pod hradem nebo parkování. Nemůžou chtít všechno.
Mozna bys to mohl pojmout ne jako nekompromisni boj proti motoristum ale jako snahu, aby system vyhovoval co nejvice lidem a tedy jej vyuzivali vhodnym zpusobem.
Až se přestane hromadně omlouvat porušování zákonů, protože motorista přeci někde zaparkovat musí a kilometr docházky je moc, tak se o tom dá uvažovat. Až se přestanou motoristé chovat jako kdyby byla povinnost města jim zdarma čechrat peřinky...
U cyklistu se taky porusovani predpisu neustale omlouva infrastrukturou. Kde je rozdil?
Je rozdíl v tom zda infrastruktura (ne)existuje nebo zda dotyčný za ni nechce platit a odmítá se řádně starat o vlastní majetek.
Na horách spí spousta Čechů "za zatáčkou", protože za místo před chatou platit nebudou.
Motorista by Ti na to rekl, ze je to Tvuj subjektivni dojem, ze pro nej existuje vhodna infrastruktura, ze dle nej pro nej neexistuje a pro cyklisty existuje, ze je pouzitelne to, co je.
Parkoviště pod knihovnou objektivně stojí.
Rád takovému motoristovi zapůjčím vlastní kolo aby si vyzkoušel zda je existující cyklistická infrastruktrura dostačující.
Mám vlastní kolo a infrastruktura v Praze je na ježdění na kole dostačující (samozřejmě, mohla by být lepší, to vždycky).
Hodně se to zlepšilo. Přesto je stále spousta nešikovných míst.
Například u Mánesa- blokuješ auta nebo to raději švihneš nelegálně po kolejích takže nikomu nepřekážíš?
Na Újezdě to poslušně objíždíš přes světla?
Holešovičkama jezdíš ve vyhrazeném buspruhu nebo pěkně mezi auty?
Po sesednutí na Trojské lávce jdeš pěšky až domů (značka není ukončená!)?
Doufám že nezamykáš kolo k dopravním značkám.
Dotazník, paráda.
U Mánesa jezdím či stojím spolu s autama.
Újezd neznám, nějak se do těchto končin nedostanu.
Holešovičkami jezdím normálně s autama (a s kolama).
Po sesednutí na Trojské lávce jdu pěšky až k nejbližší křižovatce (shodou okolností je to i konec lávky).
Ano, kolo si zamykám k dopravním značkám.
Takže se zdá, že pokud vyřešíme ten problém s dopravními značkami, bude v Praze pro cyklisty už učiněný ráj co se infrastruktury týče. To by mohlo jít vcelku rychle, konec Auto*matu se tudíž blíží ;)
Shodou okolností konec lávky není křižovatka protože se nejedná o pozemní komunikaci ale o vyústění místa mimo pozemní komunikaci.
V Holešovičkách jezdí všichni cyklisti v buspruhu (pokud tam nějací vůbec jedou). Buď si to pleteš s jinou ulicí nebo kecáš.
Zajímalo by mě jak můžeš jezdit po Praze a nenatrefit na Malou Stranu :-)
A bylo to jen pár příkladů z mnoha. Nemá totiž smysl vypisovat všechny.
"Shodou okolností konec lávky není křižovatka protože se nejedná o pozemní komunikaci ale o vyústění místa mimo pozemní komunikaci."
Tím chceš říct co?
Že tam Ludek nemá co nasedat na kolo a má pokračovat v chůzi.
Které přesně místo Trojské lávky máš na mysli (značka a křižovatka)? Dlouho jsem tam nebyl, ale buď se tam někdy podívám nebo streetview...
Pakliže Trojská lávka není pozemní komunikací, nelze na ní upravovat provoz dopravním značením a nelze se na ní dopustit dopravního přestupku, ne? A pakliže je, je na jejím konci křižovatka. Ne?
Trojská lávka je stezkou pro chodce a cylisty a tudíž je pozemní komunikací. Ale přinejmenším na jednom konci se s žádnou pozemní komunikací nekříží a tudíž tam není křižovatka. O druhém konci by bylo možné vést polemiku.
A to na které? Podle obrázků Streetview navazuje na obou stranách na normální silnic...
Tady?
https://www.google.com/maps/@50.11206,14.416568...!3m4!1e1!3m2!1s71gruK-KJujpiXy7tSzGsw!2e0
Lepší link: http://dopice.sk/9Ng
Máš nějaký zdroj informací pro tvrzení, že Trojská lávka není pozemní komunikace? Zatím jsem žil v představě, že se jedná o normální místní komunikaci (což je podmnožina pozemních komunikací).
Tak třeba tenhle měsíc jsem ulici V Holešovičkách (a dále most Barikádníků) sjížděl na kole 2x, normálně v pruhu s autama. Takže tvoje tvrzení "V Holešovičkách jezdí všichni cyklisti v buspruhu" neplatí.
Malou Stranu mám zafixované jako místo s mnoha kostkami, naštěstí tam nevedou cíle mých cest.
Včera navečer to pozemní komunikace byla a ulice Císařský ostrov pozemní komunikací prozměnu nebyla. Ale jak je to dnes v poledne, to tedy nevím :-)
Jo už na to koukám... (nestíhám číst jen tuto diskuzi, člověk má i povinnosti, nejenom zábavu).
Ještě počkám, jak se to dále vyvine, a zítra bychom se mohli pobavit, zda je hned za koncem lávky křižovatka tvaru T dvou místních komunikací (viz schody dolů). Třeba se ta nadsázka ještě více nadsadí.
Já někdy tvrdil že Trojská lávka není pozemní komunikace? Nechápu proč se na to ptáš zrovna mě.
Také by se slušelo podotknout, že ty socky si své parkování již několikrát zaplatily ve svých daních, takže je vcelku pochopitelné, že už víc platit nechcou, a kvůli brutálnímu zdanění často ani nemohou.
Co všechno ty motoristé už ze svých daní nezaplatili.
(Dálnice, silnice, parkoviště)Několikrát, k tomu dotují veřejnou dopravu,...
Skoro bych řekl, že daně platí jen motoristé.
Ono to tak prakticky je. Kolik % daňových příjmů plyne od lidí, co se dopravují VÝHRADNĚ nemotorně, tedy pěšky nebo na kole mimo elektrokol?
Já myslím, že od všech úplně "stejné" procento z jeho příjmů. Jediné v čem se to různě liší je, že každý utrácí krapet za něco jiného. Cyklista třeba nakupuje pláště na kola, které jsou v podstatě stejně drahé a možná i dražší než na auto. Když někdo neutrácí za auto a palivo, tak ty peníze zpravidla utrácí za něco jiného.
Liší se leda ve spotřební dani. Což sice není málo, ale rozhodně to nestačí na to aby si všechno zaplatili několikrát.
Ani to není úplně přesné, na alkoholu a tabáku je také spotřební daň.
Že si to socky v pekáči parkování několikrát zaplatili máš podložené nějakou studií nebo se jedná o axiom v motoristickém paradigmatu?
Mohl bys mi sem třeba nalinkovat ten nesmysl OSBIDu na který se včera ptala Lucie a já bych mohl zopakovat že autor je diletant a že "opoměl pár výdajů za pár desítek miliard"...
On je někdo nutí jezdit autem a platit takové brutální daně?
Pro drtivou většinu motoristů je jízda autem nejvhodnějším řešením jejich dopravní potřeby.
Proč zmiňuješ studii, na kterou já se vůbec neodkazuji. Aha, zase podsouváš a "vyvracíš". Hm.
Takže tvrzení "socky si své parkování již několikrát zaplatily ve svých daních" tedy ničím podložené nemáš zcela podle původního předpokladu se jedná axiom z automobilistického paradigmatu.
Dovolím si podotknout že to považuji za dost slabý argument.
Jo a pokud to je nejvýhodnější tak to asi zas tak brutálně zdaněné nebude. Dojížďka na kole je totiž rychlostně konkurenceschopná (i z Roztok) a neporovnatelně levnější než cesta autem. A jestli to není brutálně zdaněno tak si toho asi zas tolik v daních nepředplatí.
Treba je doprava autem nejvyhodnejsi pro tolik lidi proto, ze je zatim zanedbano placeni spousty externalit.
Jakože motoristi pořád ještě neplatí dost velké výpalné?
Dodej exaktni rozpis prijmu a vydaju v souvislosti s komunikacemi dokazujici, ze motoriste plati vice nez se investuje. Do te doby to je jen libivy bonmot, ale nic vic.
Neplatí už jenom proto, že z toho, co si myslí, že platí na silnice, se nefinancují obecní komunikace.
Copak to jde takhle oddělit a říct která koruna kam vlastně natekla ? Třeba zas za dálniční známky se původně hlásalo, že jdou na stavbu a údržbu dálnic. Po pár letech se z toho i rétoricky stala jen položka státního rozpočtu. A z něj se zas mj. krmí i ty rozpočty obecní. Je to jeden velikej guláš, jedny prachy na velikou hromadu a pak se nějak podělí. Říkat, že nějaká koruna někam konkrétně míří je jen taková vějička pro uklidnění poplatníka. Prostě z nás ty prachy musí vorvat, ber kde ber, aby se všechno tak nějak poplatilo.
Já to samozřejmě vím, že v tom přerozdělovacím systému se ten tok peněz nedá až tak vysledovat.
Ale tady mě někdo pořád přesvědčuje, že motoristé si zaplatí vše a to několikanásobně.
Mimochodem, z dálničních známek se obecní rozpočty nekrmí, z čeho se krmí se dá vysledovat z rozpočtového určení daní.
Můžeme také třeba tvrdit, že výstavba dálnic se platí z eurodotací do vzdělávání. Jak? Jednoduše. Získám pro školu EU dotaci. Nakoupím a peníze, které stát získal za DPH z věcí, které jsem za tu dotaci nakoupil, se pošlou na výstavbu dálnic.
Ono to celé nebude až tak jednoduché. Protože třeba na ty silnice půjdou i další prachy ze zdrojů přímo souvisejících s motorismem. Třeba z výroby a prodeje vozidel, dílů, oprav. Z toho je DPH, příjmy a útraty lidí, kteří v téhle sféře dělají, a na to se navazují jejich dodavatelé a suroviny atd atd... A z nich tečou a v cenách se rozpouští různé daně a poplatky firem za každý prd. To jde na hromadu a z ní se kus urve třeba právě na ty silnice. Jen hra se slovíčky a číslíčky.
Tahle úvaha předpokládá že peníze které motorista utrácí za auto si uloží pod polštář.
Když například místo autem pojede vlakem tak stát ty peníze dostane od výrobce vagonů, koloťuka a štíplístka.
Ještě jednodušší to je u DPH. Tu stát kasíruje ze fšeho.
Nicméně ten článek (i já) počítáme přímé příjmy a výdaje. Ty se dají alespoň nějak civilizovaně spočítat.
Ty tu začínáš laborovat s nepřímými příjmy. Ty se počítají už hodně špatně. Máš tady například několik desítek miliard ročně vynaložených na léčbu zranění způsobených dopravními nehodami (hrazeno ze zdravotního pojištění), důchody zmrzačeným, ušlé daně lidí kteří v důsledku nehody přestanou vydělávat (ať už kvůli invaliditě či úmrtí). Máš tam zvýšené výdaje na zdravotní péčí (alergie dětí v Praze, astma, nebo třeba i nepřímý vliv na tělesnou schránku a vyšší riziko infarktu a dalších civilizačních chorob). Máš tam snížení hodnoty nemovitostí v okolí frekventovaných silnic.
Nepřímé příjmy a výdaje se opravdu spočítat nedají. Proto je vhodné udělat čáru a počítat jen ty přímé.
Ono je diskutabilní zda do této úvahy zahrnovat DPH. Z čeho bys například navrhoval platit rozpočet ministerstva obrany, spravedlnosti a školství? Já bych zavedl plošnou daň ze fšeho a živil to právě z ní. Něco jako DPH.
A proto taky furt píšu, že jsou to nepřehledný peníze na jednu hromadu a pak nějak rozdělený na potřebný. Jakýkoliv zjednodušování výběrem jen těch "přehledných" položek je zavádějící a vede akorát tak k tomu nesmyslnýmu poměřování motoristických a nemotoristických pinďourů. Z dílčích a nepřesných čísel nikdy nedostaneš ani orientační výsledek. Maximálně tak nějakou tu statistickou onanii pro nažrání ouřadů a bojovníků na barikádách.
Tak hlavně z toho dostaneš onanii o tom že motoristé si všechno zaplatí několikrát, živí státní rozpočet, dotují veřejnou dopravu a cyklisty. Já s tím nezačal, ale když tu s tím Joe (nebo kdokoliv) začne šermovat tak by měl být schopen spočítat opravdu všechno. Když to nedokáže tak ať s tím neargumentuje.
Navíc kdyby motoristé opravdu živili státní rozpočet, považoval bych to za velmi špatnou zprávu.
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika...
Sama dobře víš, že stát hospodaří tak neprůhledně, že tato čísla prakticky není možné dohledat.
Do dopravní infrastruktury se schová pár set km dálnic, ale také desetitisíce km silnic, které slouží stejně tak autům jako cyklistům, i infrastruktura pro pěší (chodníky, podchody, lávky).
Rozklíčovat tohle všechno ve všech jednotlivých obecních rozpočtech? Zahrnout tam výnosy z parkování a plánované(!) výnosy z pokut a sankcí, resp. jejich část placenou motoristy? Požaduješ po mně tedy nemožné.
Obce investují řádově méně než stát. Áááno, plus tunel Blanka, kolik takových obcemi financovaných staveb za poslední desetiletí je? Kraje? Sem tam nějaký most. Takže rozdíl se trochu sníží.
Na druhou stranu, například daň z nemovitostí se platí údajně mj. proto, aby bylo na údržbu komunikací kolem těch nemovitostí, takže ta by se zase měla započítat do příjmu.
Co zvýšený výnos daně z příjmu a z DPH díky lepší mobilitě pracovní síly a zboží? CO vlastně úspory na sociálních dávkách, díky lepší mobilitě? To jsou všechno výnosy, z drtivé většiny zásluhou motoristů (jistě, i zásobování lze provádět rikšou).
Takže díky obecním výdajům se rozdíl oproti výpočtu OSBIDU bude možná trochu lišit, ale imho jen marginálně.
Proste to je Tva absolutne nepodlozena domenka.
Roztoky maji 7000 obvatel a investuji za rok do komunikaci 19 milionu Kc, prevazne to je asfaltovani cest mezi domy, ktere nemaji zatim upraveny povrch. Kdyby vsechny obce v prepoctu na 1 obyvatele investovaly do komunikaci stejne, bylo by to pro celou republiku 27 miliard.
V obcích (bez Prahy) deset miliard.
Obce teď mají povinnost mít rozpočet s jednotnou strukturou. Takže stačí jít sem: http://www.rozpocetobce.cz/ tam se proklikáš k primárním datům (jsou volně přístupná na google docs) vyhledáš si příslušné kapitoly a necháš si to sečíst za všechny obce. (kapitola 03 doprava, přesné požky si už nevybavuju)
To samé existuje pro kraje, akorát to je jednodušší. Nejsem si jistý, ale u ROP jsem to musel proklikávat ručně (ale dá se to). Mám to připravené jako podklady pro článek, ale zatím nemám pocit že bych to měl zpracované natolik dobře abych s tím lezl mezi lidi.
OSBIDu zjevně chybí jakákoliv sebekontrola.
Výnosy z parkování a pokut (po zaplacení všech s tím spojených výdajů) nebudou nijak závratné. Můžeš samozřejmě položit dotaz (zákon o svobodném přístupu k informacím) na PČR, prý jsou komunikativní. Takže můžeš řádově zjistit kolik se na pokutách vybere.
Za posledních 10 let si vybavuju třeba Mrázovku. Mrkni se na přehled délky obecních komunikací. Je tam asi 700km rychlostních a dálničních komunikací, dohromady asi 45tkm komunikací vedených jako silnice (a dalších 25tkm účelovek, chodníků, pěších zón, cyklostezek etc.). Porovnej s 55tkm státních silnic (a asi 1300km rychlostních komunikací).
Nejde jenom o výstavbu, provoz Blanky vyjde na 200mio ročně. A nemyslím že by třeba takový Strahovský nebo Mrázovka nebo Pisárky byly na provoz nějak výrazně levnější. Údržba městských komunikací (úklid, odkanalizování etc.) je náročně dražší než úklid silnic v extravillánu. Obce typicky vznikaly podél toků, většina mostů a mostků je tedy v obcích a to jsou prakticky nejdražší stavby na postavení i údržbu.
Osbid naprosto ingnoruje ROP, peníze z EU, které nejsou v rozpočtech krajů (cca 20 miliard)
Když to sečtu:
ROP- 20miliard
obce- 10miliard
Praha- 9 miliard
provoz mýta- 6miliard
Jen tak od pasu 45 miliard (a to jsem ty menší výdaje už nevypsal). Opoměli více než polovinu výdajů. To je marginální?
Zkusím při editaci přestřelit 2000 znaků, jsem zvědav jestli mě to pustí. Javascriptí kontrola tu není, ale nevím jestli se to uloží. Uvidíme.
Ta daň z nemovitosti má asi také sloužit na financování výstavby čističek, svozu odpadu, a dalších obecních výdajů spojených s existencí a užíváním nemovitostí. Myslím že když na silnice budu počítat 20% tak to bude fair. Miliarda. Hmm. o řád jinde než chyba čísel prezentovaná OSBIDem.
těžký Kocourkov na Slovensku - doktoři odmítli ošetřit 16 letému teenagerovi zlomenou ruku, neb neměl souhlas zákonného zástupce..
http://www.tvnoviny.sk/videospravy/televizne...
Moji dceři odmítl doktor ošetřit nadvakrát zlomenou ruku v Rokytnici ve zdravotnickém zařízení, kam ji dopravila Horská služba. Horská služba ji sundala fixovací rukáv, předala doktorovi, doktor ji vyfakoval ven s tím, že si má sehnat odvoz do Jilemnice.
Byla jen zdravotně pojištěná, neměla hotové peníze na dřevo.
To byl doktor bez smlouvy s pojistovnou?
Je to už delší dobu. Dceři bylo tehdy taky kolem 16ti let. HS ji ruku zafixovala nafukovacím rukávem přímo na sjezdovce a odvezla skutrem do nejbližšího specializovaného zdrav. zařízení. Přesně tak, jak to má dělat.
Bylo to toto zařízení:
http://www.firmy.cz/detail/1901544-mudr-leo...
Lékař konstatoval dvojitou frakturu levého předloktí, strčil dceři do zdravé ruky kus papíru a řekl, ať s tím jede jinam. Ošetření žádné, dlaha, fixace, kus klacku nebo třeba aspoň kus hadru kolem krku na pověšení? Nic.
Naštěstí měla holka u sebe mobil, tak si zavolala kamarády, kteří ji do té Jilemnice dovezli.
V r.2007 si dcera zlomila ruku na Studenově, místní HS nám doporučila zajet raději do Harrachova. Tam naprosto skvělý přístup, úsměvy, pohoda - holt soukromá klinika. A připlatili jsme si jen dvě-tři stovky za lepší "sádru", aby mohla chodit na plavání, co tenkrát měli ve škole.
A Jilemnická nemocnice? Tu jsem zažil 4týdny někdy v jednadevadesátém. Katastrofa! Nevybavená na zlomeniny (hajzlíky, umývárny ...), neochotný sestry, doktoři k pacientům absolutně necitliví. Třeba je to dnes už jinak.
Dcera by si taky připlatila, jenže o ni nikdo nestál. Navíc akutní neodkladnou péči by neměl žádný doktor odmítnout, tu prostě pojišťovny proplácí všem. Jenže hádej se se zlomenou rukou s doktorem, co je a co není neodkladná péče.
Ruku ji v Jilemnici srovnali dobře. Hned, když přijela, jsem ji lifrovala k nám na chíru. Vše bylo v pořádku a když jsme vyslovili jméno pana doktora z Rokytnice, všichni věděli, o koho jde. Myslím, že později přišel o licenci, těch případů bylo víc.
V rijnu budou volby, tak doufam, ze si lide v Brevnove budou jeste pamatovat, kdo s nimi zametl.
"Lidé z pražského Břevnova se postavili proti zrušení tramvajové zastávky U Kaštanu. Když na její opravu nedala peníze radnice, uspořádali mezi sebou sbírku. Za měsíc vybrali 1,5 milionu korun."
http://praha.idnes.cz/slozili-se-na-zastavku...
http://revue.idnes.cz/pippa-middletonova-0og-...
Si to tak srovnávám s Kateřinou Zemanovou...
Děti jsou obrazem svých rodičů.
To bys mohl třeba srovnávat Miloše Zemana s Joachymem Gauckem.
nová čelovka na kroniu - HL50
http://www.kronium.cz/celovka-fenix-hl50/prod...
zdá se docela prťavá, ale jako přídavné světlo na helmu by nemusela být špatná. asi bude svítit hodně doširoka, aspoň podle těch 1480 cd.
i když samozřejmě na HP30 s 900 lumeny nemá, že :-)))
Hrabošův styl diskuse:
http://www.nakole.cz/diskuse/18323-co-vas...
Zde tvrdí, že Luděk bude muset až domů pěšky, protože příkazová značka není ukončena křižovatkou.
Stezka vedoucí po Trojské lávce pozemní komunikací je a zároveň není:
http://www.nakole.cz/diskuse/18323-co-vas...
http://www.nakole.cz/diskuse/18323-co-vas...
http://www.nakole.cz/diskuse/18323-co-vas...
Křižovatka stezky se silnicí, kde Luděk může nasednout a pokračovat v jízdě.
A o příspěvek níže Hraboš linkuje místo pár metrů od křižovatku s pohledem otočeným o 180°, a myslí si, že tu křižovatku zamaskuje.
To je skutečně takový problém uznat svůj omyl?
Že stezka vedoucí po Trojské lávce není pozemní komunikace jsem netvrdil. Stezka pozemní komunikace je, ale na jejím konci není žádná křižovatka, ale pouze vyústění místa mimo pozemní komunikaci.
Vyústění místa mimo pozemní komunikaci na který není veřejný přístup (stáje) není křižovatka a navíc je dobrých 200m od konce lávky). První místo které je možné považovat za křižovatku je až u řeky.
A když už jsme u toho Hrabosh žádný pohled neotáčel. Muck.
Já tamtudy jezdím už více než 10 let. Kolikrát jsi tam byl Ty?
Uznávám svůj omyl, pohled jsi neotáčel. Jen posunul tak, aby ona křižovatka ulice Císařský ostrov se stezkou nebyla vidět.
Jak počet mých návštěv na Císařském ostrově souvisí s právním posouzením místní úpravy v daném místě? Argumentační faul.
Musí de iure cyklista po přejití Trojské lávky ve směru na Císařský ostrov pokračovat až domů pěšky, ano nebo ne?
http://www.nakole.cz/diskuse/18323-co-vas...
V kterém přesně místě tedy podle tebe končí pozemní komunikace stezka pro chodce a cyklisty?
Z vobrázku to vypadá že se skutečně jedná o křižovatku. Kdybys tam jezdil tak bys věděl že tam žádná silnice (a křižovatka) není.
Cyklista po přejití Trojské lávky ve směru Císařský ostrov musí de iure mašírovat několik set metrů. Že musí jít až domů byla decentní nadsázka.
Tady: http://dopice.sk/9Nn
Na zaklade ceho ve strategii pocitaji s narustem spotreby elektricke energie za 25 let o 25 % (stejna vyroba ale dovoz 5 % misto vyvozu 20 %), kdyz graf uz pred zacatkem ekonomicke krize v roce 2008 naznacuje zpomaleni rustu spotreby a za poslednich 25 let byl celkovy rust spotreby zhruba 16 %?
A tahle veta je obzvlaste nechutna:"A zatímco nyní příjmy energetických společností plynou z prodeje elektřiny zákazníkům, v budoucnu to mají být hlavně státní dotace."
http://www.cez.cz/cs/pro-media/cisla-a...
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi/c1...
Za těch 25 % můžou (budoucí) elektrokolisti :-)
S těma dotacema je to docela sranda. Zaplatí to titíž spotřebitelé, akorát že ne podle spotřeby, ale poměrně podle toho, jak se nechají státem vorvat :-/
Presne tak, zaplatime to porad my, jen bude cena nespravedlive rozdelena a navysena o transferove ztraty pri prerozdelovani.
Jinak pokud planuji vsechny zeme za 25 let energii dovazet, protoze to je vyhodnejsi, kdo ji bude vyrabet?
Třeba Čína, jako kde co jiného :-)
Tohle tu bylo už před dvaceti lety kvůli Temelínu. Pak se žádný nárůst nekonal. Tak prý aby mohli zavřít nejstarší uhelné elektrárny a nebylo potřeba prolamovat těžební limity.
Prunéřov jede dál, elektriku vyvážíme. Ale to se brzy zhorší takže musíme vysoutěžit někoho kdo dostaví dva bloky Temelína. A aby nenastala apokalypsa tak stát musí garantovat výkupní ceny elektřiny vyrobené z játra.
Z jatra se vyrabi energie stejne jako z citronu? Nebude vadit, ze je to stejnosmerny proud a ne stridavy?
http://fyzmatik.pise.cz/64-elektrina-z-citronu...
http://kultura.idnes.cz/zemrel-herec-wallach...
Mě tedy okamžitě naskočilo spojení Eli Wallach - Tuco.
Akorát by mě zajímalo jak mohl vzniknout Grimpo když jeho předobraz byl natočen až o dva roky později.
Mapy.cz zmenily design, zatim na to nemam nazor, jen jsem si rozsirila sve obzory o pojem "hapticka mapa".
Streetview fotili něčím asi tak 10 let starým. Ty obrázky (přinejmenším kolem domu) jsou jak z číské kamery za pětistovku.
číská kamera? To je odkud? Z Prahe (čížská)? ;-)
http://zpravy.idnes.cz/pruzkum-mezi-uciteli-05h...
To už celkem hodně vypovídá o kvalitě učitelů. Neboli - jaká může být kvalita při tak zoufalé absenci sebereflexe?
Zkoušel´s učit?
Od kdy věříš takovým výzkumům? Dřív´s jim ,pamatuji si, nevěřil ...
A co v tvém povolání, jak sám sebe hodnotíš?
Jen dospělé. A vím, že můj přednes a styl výuky není ideální. Takže sám se sebou spokojen nejsem.
Ale baví mě to, firmy si to objednávaj opakovaně pro další zaměstnance, tak to asi nějaký smysl má.
Já jo, vzpomínám s láskou jakej to byl veget, stíhal jsem učit jak na fakultě tak na učňáku.....
Tam bylo občas potřeba použít drsnější pedagogické methody....
Si vzpomínám, jak jsem přišel do třídy a tam bylo šíleně nahuleno, tak jím říkám.
"Kluci co tu blbnete?"
a voni na to "Měli jsme ruštinu, a ta krysa kouř nesnáší, takže při ruštine kouří i nekuřáci."
To děvče z těch andílků bylo docela na psychiatra. Prostě když na ty rafany nemá, tak musí dělat něco jiného, a ne pobrekávat, že jsou na ní zlí.
Přišel k nám na základku starší člověk, co dřív učil na učňáku. Zabalil to už v listopadu se slovy, že na tohle nemá.
Učit dospělé na firemním školení je zcela jiná kategorie než učit na ZŠ. Řekl bych, že je mezi tím rozdíl asi jako mezi Himalájemi a Českomoravskou vrchovinou.
http://zpravy.idnes.cz/ucitele-vypovidaji-o...
Nevím, základku jsem neučil, jen učňák, tedy tu nástavbu co kluci měli, aby udělali maturitu, bylo to tenkrát 3 + 2, dva roky chodili ti kluci odpoledne do školy, po práci. Stavaři z Vodních staveb, na přelomu 17-18, rafani oprsklí ale jinak celkem hodní a chytří kluci.
Mladá ruštinářka je prostě nezvládala, neměla autoritu ani respekt, naopak matikářka, stejně mladá jako ta krůta je měla omotané kolem prstu a kluci by za ní dejchali.
Na vejšce je to pochopitelně úplně jiné, ale furt veget, proti tomu cvrkotu v praxi.
Já bych tu otázku obrátil, každého učitele bych se zeptal, jestli by on naopak zvládnul tu praxi, 8 hodin a mnohdy víc, žádné prázdniny, o vegáči během zkouškového ani nemluvím.
Respekt není dán profesí ale osobností, a soušky učitelky si jej nevybrečí ani nevystávkují.
Respekt je dán i celkovou atmosférou ve společnosti. Spousta lidí nad učitelským povoláním ohrnuje nos a ty děti to vnímají.
K tomu musí ale být důvod, tedy hledej příčinu, ne následky.
První rozdíl je v tom, že oni tam chodili, aby si udělali maturitu. Tady je 1/3 dětí, kteří sem chodí, protože jinak by rodiče měli problémy se sociálkou a rozhodně sem chodit nechtějí.
Jinak vzhledem k tomu, že spíš utíkají učitelé někam mimo školství, než že by byl nějaký přiliv, tak bych řekl, že velká učitelů by tu praxi zvládla. Když se rušily celnice, dost bývalých celňáků zdejšími základními školami prošlo, ale pak raději šli někam do praxe.
Když někdo frlal, jak mají učitelé prázdniny, vždy jsem mu nabízel, že mu zařídím místo na ZŠ. Vždy odpověděl, na to bych neměl nervy, případně, já bych je musel zabít a bylo po diskusi.
A jakou drsnější pedagogickou methodu jsi tehdy na to použil?
To je moje tajné know how, ale zafungovalo to, dva ročníky jsem protáh maturitou beze ztrát.
Římské bičování, narážení na kůl... :)
Reditel na zakladce hazel velice presne objemny svazek klicu i do zadnich lavic. Malokdo pri jeho hodinach vyrusoval podruhe. 8-)
Zajimalo by me, proc by nekdo kradl ve vysce 3800 m n.m. nekomu boty, to uz bych spis uverila, ze se nejak zasantrocily.
http://www.tyden.cz/rubriky/relax/cestovani...
http://technet.idnes.cz/ceska-motorova...
Hračka je to hezká, ale proč se tomu říká běžka?
Jedna motoběžka mě pravidelně předjíždí při ceste z práce, ale ten tam má klasický dvoutakt.
Ministr financí Andrej Babiš je ve svazcích někdejší tajné policie StB v komunistickém Československu neoprávněně evidován coby její tajný spolupracovník. Rozhodl o tom bratislavský okresní soud.
http://zpravy.idnes.cz/babis-vyhral-spor-o-to...