Dobrý den, můžete mi prosím poradit při výběru kola? Jsem úplný začátečník, jezdila jsem naposled jako malé dítě, ale chci aby mi kolo pár let vydrželo. Budu jezdit převážně po cyklostezkách a občas někam na chatu přes pole atd. Upozorňuji, že jsem chvíli po porodu a ještě mám pomalu 100kg tak aby mě to taky uneslo :-D
Rozhoduji se mezi Author Integra 2013
http://www.kursport.cz/author-integra-2013/v19603
Specialized Ariel Step through
http://www.kursport.cz/specialized-ariel-step...
a Rock Machine Cross 300 HD
http://www.kl-sport.cz/variant/jizdni-kola-2013...
Moc děkuji za rady.
Mno, pokud by na tom měla drandit opravdu metráková osoba, tak bych se asi prvně vyhnul tomuhle "dámskému" provedení rámu ;-) A začal koukat po rámech, které jsou "pánského" provedení, čili horní rámová trubka je hezky nahoře, tak jak to na správném pánském kole je ;-) Minimálně kvůli ježdění mimo zpevněné cesty. Pánský rám je skoro vždy pevnější než ty dámské s horní trámovou trubkou dole.
Vím, lépe se na takové kolo nasedá i sesedá z něj, ale ten rám se už při vyšším zatížení může dost kroutit. V nejhorším na něm může něco i prasknout.
Dalším problémem u těchto ženám určených kol může být nastavení vidlice na "ženskou" obvyklou váhu, což je někde mezi 50-70kg, max. Pokud bys to chtěla nastavit jinak, tak je potřeba vyměnit pružinu/y ve vidlici. Pokud se ovšem něco takového tady dá sehnat coby koncový zákazník. U některých výrobců, u těch zpravidla nejlevnějších vidlic, bohužel ne...
Nestraš, metrák není žádná váha a prasknout nic na rámu nemůže a nesmí.
Metrák uveze i skládačka.
Metrák není žádná váha, to ano. Myslím ale, že jen pro kolo s pánskou geometrií.
Jako že pro pány musí být kola festovnější, protože jsou více prostorově výraznější?!?
No tak to díky :o)))
Rámová trubka dělá to kolo jistě tužší, ale i toho dámského provedení bych se tolik nebál, viz ty bezrámové skládačky. Ani vidlice nebudou asi problém