Zdravím, minulý týden mi ukradli sedlo se sedlovkou a příslušenstvím (zámek, taška) - prostě někdo povolil rychloupínák a vytáhnul sedlo se vším všudy. Stalo se to před budovou zaměstnavatele - kolo jsem měl zamčené ve stojanu, na kterém je cedulka "Výhradně pro zaměstnance firmy). Můj dotaz zní - zodpovídá zaměstnavatel za takto odložené kolo a měl by hradit škodu? Kolo bylo hned před administrativní budovou, jejíž část má zaměstnavatel pronajatou.
V právu se moc nevyznám, našel jsem jen toto:
http://business.center.cz/business/pravo/zakony... - podstatný je díl 3 a pak § 268 bod 2.
Definici věcí, které se do práce obvykle nenosí, jsem našel tady:
http://www.stormware.cz/podpora/LegServis...
Řekl bych, že za to zodpovídá.
Moje děti před nějakou dobou jely do školy na nových kolech, nechaly je venku ve vyhrazených stojanech k tomu určených, zamkly zámkem - po pár hodinách tam ta kola nebyla, zbyly jen přestřižené zámky. Pojitovna to uhradila v plné výši, protože to děti nechaly na vyhrazeném místě.
Tipuju, že se protočí na jednoduché věci - sedlovku "se vším všudy" jsi si nijak nezajistil proti krádeži...
Každopádně dej vědět, jak to dopadlo a držím palce, aby to dopadlo pro tebe dobře.
Asi budeš mít pravdu - ta sedlovka nebyla zajištěná zámkem.
jen tak z blbosti - ono je možné sedlovku zajistit zámkem?
teda kromě možnosti vyměnit rychloupínák za klasický šroub..
Tak rychloupinaky jde zajistit plastovym stahovacim paskem, aspon pokud je v nem nejaka dira, kudy jde protahnout a obejit okolo sedlovky nebo nohy vidlice.
Vysledek je myslim s klasickym sroubem docela srovnatelny, bez nastroje (nuzky/kleste) to uz nesundas, funkci zamku nebude plnit ani jedno.
Nejde o to, zda jde nebo nejde zajistit. Jde o to, že je to zkrátka věc (nebo část), kterou jsi ponechal de facto volně a pak jde o prostou krádež a tu pojišťovny zpravidla nehradí.
Stejně jako pan zloděj si sedlovku mohl odnést i pan majitel.
Já vím, takhle lze z kola odmontovat ledasco, co není přímo protažené lankem zámku.
Pamatuji se, že v Norsku jsme viděli přes den u klandrů připoutaná kola, resp. jen rám se zadním kolem. Vidlici a sedlovku si páni majitelé raději brali sebou. A pak že se na severu nekrade :o)))
Fakt vidlici? Nikdy mě nenapadlo, že by šla nějak snadno odmontovat.
Taky jsme na to koukali jak "z jara". Nejdřív jsme si mysleli, že jsou ta kola obraná od zlodějů, ale pak nám bylo vysvětleno, že je to naopak, že si je očesávají majitelé, aby jim nebyly součásti ukradeny.
Zkoušela jsem najít fotku, ale na netu jsem žádnou nenašla. Tak ji mám asi zřejmě v albu, ale tam se mi teď lovit nechce.
Třeba před devětaosmdesátým neměli potřebu zamykat.:-) V království parkujou děti moje takřka vlastní auta levým bokem těsně u zdi. Tam zas kradou feťáci poklice a kola.
To mi prijde jako stejna logika, kdybys tvrdil, ze smulu ma ridic, ktery sice sve auto zamknul, ale odmonovali mu vsechny kola (videl jsem pred lety na vlastni oci), aniz by poskodili zamek.
Jako ano, imbus by leckoho mohl odradit, ale nebude-li navic zarezly, zdrzi ho to jen na par vterin. Myslim, ze vzdycky se mluvi o prekonani prekazky (coz muze byt i rychloupinak), nikoliv o tom, ze by muselo byt nutne pouzit nastroj (to se resi mozna tak u krytu elektrickych zarizeni).
Pokud existuje pojišťovna, která má ve smlouve v pojistných podmínkách překonání překážky tak ji chci. Protože moje zkušenosti s pojišťovnama jsou takové, že podle policie je vloupání trestný čin ale podle pojišťovny se nejednalo o zabezpečený prostor a tudíž se pojistná událost neplní. V případě krádeže součástky ze zamčeného kola bych to viděl na stejnou logiku.
P.s.: nejlepší pojistka je 9 mm
Tak u pojistovny si to chce vzdy velmi DUKLADNE precist kompletni pojistny podminky... clovek casto zjisti, ze mu ta pojistka je uplne k nicemu.
Kdysi jsem o pojistce na kolo uvazoval (uz nevim, ktera pojistovna), prislo mi, ze pokryvala i realny situace = ukradeni zamceneho kola ze stojanu venku a dokonce i poskozeni vandalem. Jenze jednak chteli chip, mikrotecky a evidenci, ale hlavne na pojistnem bych zaplatil za 5 let cenu celeho kola! :-)
Já mám standardně pojistku, kde v případě krádeže musí být překonána překážka. Naopak nevím o tom, že by pojišťovna pojistila prostou krádež, tzn. bez překonání překážky.
Překonáním překážky se, samozřejmě, rozumí vniknutí do uzamčených prostor nebo přeříznutí zámku apod.
To co považuje za překonání překážky policie a to co považuje za překonání překážky pojišťovna jsou obvykle tak rozdílné věci, že mě fakt zajímá, která pojišťovna to má takto obecně v pojišťovacích podmínkách formulováno.
Pokud mluvíme o překonání překážky při krádeži/loupeži, tak to stejně musí být doloženo protokolem policie. Alespoň takové jsou moje zkušenosti. Pokud protokol policie pojišťovně nedodám, tak neplní.
Jednoduchá otázka stále dokola. Které pojišťovně?
Projdi si nabídky pojišťoven. Měla jsem kola pojištěná v rámci klasického pojištění domácnosti. Na kolik je připojistíš, záleží na tobě. Ukradli nám pak ze sklepa čtyři najednou, doložila jsem pol. protokolem, že byly překonány dva zámky a pojišťovna plnila.
Předpokládám tedy, že zaměstnavatel může podobnou pojistku uzavřít i pro věci uložené v jeho prostorách. Tazatel si tedy musí zjistit, zda zaměstnavatel takovou pojistku má nebo nemá, na co se vztahuje a podle toho uvidí. Školy taky mohou připojistit např. kola dětí uložená ve stojanech v areálu školy.
Čili ze Zák. práce sice nevyplývá, že by zaměstnavatel měl tu krádež uhradit, ale bližší podmínky si musí tazatel vyříkat se zaměstnavatelem.
Presne tak. Samozrejme zalezi, jak velka to je firma a v jakem segmentu podnika. Ale vetsina velkych firem ma nejakou tu pojistku pro pripad odcizeni majetku, ze ktereho se daji hradit i takoveto pripady. Pojistovny samozrejme nabozeji trochu jine produkty firmam, potazmo korporacim a jine fyzickym osobam. U tech firem bych dokonce rekl, ze pojistovny hradi vic, nez by musely, protoze ztratit takoveho klienta by pro ne bylo citelne...
Sam v pojistovnictvi nedelam, ale znam nekoho, kdo ano a presne o takovych pripadech, kdy nekomu neco z firmy ukradli a pojistovna to zaplatila, jsem slysel - chce to ale probrat s nekym, kdo tyto veci v te firme resi...
furt stejná otázka. Jak se ta mýtická pojišťovna o které už někteří slyšeli, že plní pojistné případy jmenuje? Já totiž nevěřím, že nějaká taková opravdu existuje. Myslím si totiž, že patří do kategorie mýtů , legend a pohádek.
Ty máš osobní zkušenost, kdy ti byly ukradeny kola ze sklepa a pojišťovna ti nějaký peníz dala. No a mě zajímá jméno. Je to tak složité?
Byla to České pojišťovny a nikoliv, že jsem ten mýtus slyšela, ale sama zažila:-))
Ale reklamu dělat nechci a tobě možná bude vyhovovat něco zcela jiného. Čili, jak psáno níže, připrav se na zdlouhavou cestu porovnávání pojistných podmínek a podle to vyber a zařiď se. Prober, co ti vyhovuje, kolik jsi do toho ochoten dát, kolik těch kol pojišťuješ, jakou mají cenu a rozhodni se.
http://kolo.cz/clanek/pojisteni-kola-proti...
pak je ještě možnost obrátit se na nějakou makléřskou firmu, která udělá nabídku od víc pojišťoven a porovná to za tebe :-)
občas se tak dá pojištění sjednat i za o něco lepší cenu, protože můžeš skončit v nějaké větší flotile...
Tak konkrétně česká pojišťovna nemá o překonávání překážek ani prd. Mají zabezpečený prostor a ONI jsou ti kdo určují co je a co není zabezpečený prostor.
Ptal ses, která že to mýtická a bájná pojišťovna to byla, tak jsem ti odpověděla.
Věř nebo nevěř.
Hele já ti to přeju, že ti proplatili škodu, která ti vznikla. Moje zkušenost s nima je taková, že mi moje pojistka byla k prdu, přestože zloděj překonal překážku. Podle pojišťovny se nejednalo o zabezpečený prostor. Proto pátrám po jiné pojišťovně a snažím se dopátrat zkušeností, konkrétních zkušeností. Ale protože jsem tuto otázku po názvu pojišťovny v této diskusi položil čtyřikrát než jsem se dočkal konkrétní odpovědi a to jsem ještě musel otázku náležitě vyšperkovat abych se konkrétní odpovědi dočkal. Proto taková provokativní přídavná jména jako mýtická a bájná ;-)
O nic nejde. Tobě tedy Česká škodu neproplatila?
Já měla ta kola v té době ještě navrch připojištěná k pojistce domácnosti. Tehdy jsme byli doma ještě čtyři a krádež čtyř kol by pro nás byla citelná, takže jsem zvážila pro a proti.
Jinak stejně jako Radka, z času na čas tu pojistku projdu a zvážím, co se změnilo, podle toho předělám.
Optimalizuju:-))
Oni na to mají ty své experty - likvidátory.
Expert Hároš, co ho tu máme (http://www.nakole.cz/blog/zobraz/470-investicni) dokáže prý zázraky :-)
Takže někdo na pojistce vydělá, někdo zase těžce prodělá a to je zřejmě případ můj i tvůj....
Někde ten bazén a tenisovej kurt zaplatit musí
asi to tak nějak bude, můj postoj k pojišťovnám je po pár zkušenostech veskrze negativní a odmítavý. Považuji pojišťovny za zloděje. Nejlepší pojistka je 9 mm, v našem státě a v Evropě vůbec, žel považovaná za nepřiměřenou obranu.
Pojištění je zcela dobrovolná věc. Nechceš se pojišťovat, nepojišťuj se. Chceš být pojištěný, pak je tu víc možností, jak v té džungli pojištění proplout.
Také jsem měla blbý zkušenosti, ale pak jsem zkrátka vše přenechala agentovi a od té doby mám klid. Na začátku jsme si řekli, co chci pojistit a kolik do toho můžu dát peněz a on mi pojištění namodeloval. A protože se po prvním pojištění osvědčil, postupně k němu přešly všechny moje pojistky. Nic mu neplatím - on má provize ze smluv.
A co je pro mě největší úlevou, že se nemusím starat o změny, protože to hlídá on. A pak že nikam nemusím chodit, protože vždy přijde on za mnou.
Ano, za dobu pojištění zcela určitě zaplatím pojišťovně víc, než kdy od ní vyzískám na poj. událostech (tedy doufám, že mě nepotká nějaká rána), ale já zkrátka chci být pojištěná.
Zkrátka jaký si to uděláš, takový to máš, ale přijde mi hloupé nadávat na něco, o co buď zájem nemám nebo nejsem schopen se v tom vyznat - ať sám nebo s něčí pomocí.
Stare židovské přísloví říká, že mít 100 000 a nemít 100 000 je 200 000. Tak asi tak nějak je to s mojí zkušeností s pojišťovnama. Pokud ti to připadá hloupé , je to tvůj názor. Já ti ho měnit nebudu.
Mě jen přijde hloupé nadávat a vylévat si zlost na něco, co je věc zcela dobrovolná, takže pokud do toho vstoupíš, je to jen a pouze tvoje svobodné rozhodnutí.
A pokud něco nevyšlo, pak bys měl opět prioritně začít lamentovat u sebe - smlouvu si zcela určitě podepsal také ze svobodné vůle a dobrovolně.
a tak samozřejmě že to je moje chyba. Smlouvu jsem podepsal, platil jsem pravidelně. Byt mi vykradli, když jsem nebyl doma, moje chyba měl jsem se vykašlat na dovolenou a sedět na prdeli doma. Prostě jsem blbec a mám držet hubu a nekazit pojišťovákům kšefty lamentacemi nad tím jak stojí pojišťovny za hovno. A víš co? Stojí za hovno. Protože peníze nacpané do pojišťoven jsou peníze vyhozené za pocit, že kdyby se něco stalo tak dostaneš aspoň nějaké peníze za které si když tak pořídíš věc novou. Ovšem to je asi stejná iluze jako nebe po smrti.
Já myslím, že v mnoha případech je to nebo po smrti reálnější. Už jsem slyšel hodně lidí, že něco mysleli, že jim pojišťovna zaplatí a nezaplatila. Zatím jsem o nikom neslyšel, že se vrátil zpět s tím, že žádné nebe není. :)
Já jsem pojištěná u Kooperativy a nestěžuji si.
Zatím uhradili jak krádež kola z garáže, tak i odpovědnosti za škodu. Navíc cokoli potřebuji vyřešit, stačí zavolat mému agentovi a přijede za mnou, nikam nemusím.
V rámci pojištění mám kolo pojištěno i pro případnou prostou krádež - v případě, že bych z důvodu nějaké náhlé indispozice musela kolo opustit. Na to ale moc nespoléhám. Při uzavírání pojistky jsem to spíš brala jako úsměvný bonus.
Na pojištění mám svého agenta, který mi hlídá, co je v pojištění nového. Cca 1x za 3 - 4 roky se mnou pojistky upraví - jde o to, že se přece jenom postupem času mění hodnota věcí movitých i nemovitých, a tak je potřeba sem tam něco přidat/ubrat.
Ale moc dobře ví, že to musí být něco za něco, takže pokud někde musím připlatit, pak také jinde musí být ubráno.
A když mám pojistnou událost stačí se mu ozvat a sdělí mi, co musím doložit.
Zatím funguje spolehlivě víc jak 10 let a mám přes něj docela dost pojistných smluv. Pokud by fungovat přestal, najdu si někoho jiného a to on moc dobře ví.
Jednou jsem řešila pojistnou událost i přes zaměstnavatele - pracovní úraz. Tehdy (možná stále je, nevím) byl na tyto události také pojištěn u Kooperativy a rovněž vše proběhlo bez jakýchkoli komplikací.
Takže za mě asi tak.
Myslím, že na nezajištěné sedlovce nezáleží. Jde spíš o to, zda ono "vyhrazeno pro zaměstnance" znamená, že zaměstnavatel vzal věc do úschova a nese za ni zodpovědnost.
Nesmysl, sedlovka se sedlem je součást kola jako celku, a je uplne jedno ze je na rychloupínáku... Když ti z auta odlámou a ukradnou sterače, zrcátka, anténu taky to bude tvoje chyba protoze jsi je nezajistila proti kradeži?
A ty znáš pojišťovnu,která ti zaplatí opravu ukradených stěračů, zrcátek či antény?
Spoluúčast se tomu říká. Řečí pojišťovny :-))
a ty znáš pojišťovnu, která ti opravdu něco zaplatí?
Já takovou znám. Mě už několikrát škodu uhradila.
jsi zaměstnanec?
To mas stejny princip jako s vyhernima automatama - kdyby nikdy nikdo nevyhral, vetsine lidi by doslo, ze nema cenu tam penize hazet a nic bys nevydelal. Z dlouhodobeho hlediska je mnohem lepsi, kdyz obcas nechas nekoho vyhrat, on tu vyhru vetsinou stejne v zapeti prohraje, ale zblbne hlavu vsem v okoli, co ho vyhrat videli... ;-)
No a proto i pojistovny obcas nekomu nejakou skodu zaplati a pritom si dobre ohlidaji, aby drtiva vetsina lidi na plneni dostala zpet jen zlomek zaplaceneho pojistneho.
Pokud jsi zamestnanec, to misto je vyhrazene a se zamestnavatelem je rozumna rec, tak to pujde z firemni pojistky. Je to podobne, jako kdyz z auta ve firemni garazi ukradnou treba notebook...
Jinak s tou sedlovkou se mi to taky stalo. Akorat, ze to bylo pred samoskou - od te doby imbus a nikdy jinak :-)
Nedávno jsem tento problém řešil (šlo o motocykl, odstavený na dvoře areálu zaměstnavatele), zde je závěr konzultací s několika právníky:
Dřívější zákoník práce (účinný do 31. 12. 2006) ukládal v § 145 zaměstnavatelům povinnost zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do práce, jakož i obvyklých dopravních prostředků, pokud je používají k cestě do práce a zpět. Aby zaměstnavatelé skutečně zajišťovali bezpečnou úschovu, upravoval v § 204 zákoníku práce konkrétní podmínky odpovědnosti za případnou škodu na takto odložených věcech. To byl právní stav před 1. lednem 2007.
Nový zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, stanoví v § 226, že zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání. Povinnost zajistit bezpečnou úschovu obvyklých dopravních prostředků již neexistuje.
Zaměstnavatel tak již není podle nového ZP povinen zajistit bezpečnou úschovu obvyklých dopravních prostředků, používaných zaměstnanci k cestě do práce a zpět. Přesto se vyskytují zaměstnavatelé, kteří umožňují parkování vozidel zaměstnanců v areálu zaměstnavatele nebo na zvlášť vyhrazených parkovištích. Obecně nelze vyloučit odpovědnost zaměstnavatele za škodu na osobním voze. Ovšem jen za předpokladu, že byly splněny podmínky ustanovení § 267 odst. 1 ZP. Vozidlo musí být zaparkováno na místě k tomu určeném nebo k tomu obvyklém a důvodem parkování musí být plnění pracovních úkolů nebo přímá souvislost s ním, tedy nikoli prostá doprava do zaměstnání, či z něj. Rozsah odpovědnosti za případnou škodu může být podle konkrétních podmínek různý. Vždy je však nutno vycházet z ustanovení § 268 ZP.
Pokud tedy nejde o "věc vnesenou na pracoviště" a splňující charakter "věci obvyklé" a pokud zaměstnavatel neprovozuje parkoviště jako hlídané v individuálně sjednaném režimu, je možnost získání náhrady za odcizenou/poškozenou věc velmi diskutabilní.
Přemýšlím, jak dlouho by byl naším zaměstnancem někdo, komu by ukradli ze zaparkovaného auta před kanceláří autoradio, a on se přišel domáhat toho, ať mu ho zaplatím :-)
Jsi hnusný :-)
To víš, zlej kapitalista.....
Čéče, jsem nějakej divnej, ale využít benefitu, že mi zaměstnavatel poskytnul stojan na privatní kolo,a pak, když si pořádně nezabezpečím a něco mi z něj ukradnou se snažit na něm hojit mi připadá dost svinský.
Myslím si, že by frajer letěl už jen kdyby na to pomyslel, a když už by to vyslovil, tak to by bylo fakt dost rychlý....
Jindro, vždyť to máš stejný vzorec myšlení, jako cykloaktivisticé pruzení v dopravě. Místo toho, aby byli vdeční za benefit, že (postaven primárně pro motorovou dopravu) jim vede asfaltovej pruh do každý pihele, aniž by na to přispěli byť jen korunou z účelově orientovaných daní (spotřební daň z paliva, silniční daň, vignety, nově parkovací daň), pořád kvičí, jak mají v běžné dopravě Problem und Stress, vymýšlí omezování motorové dopravy, vyhrazené pruhy a jiné buzerace, jen a jen ve svůj prospěch. Nebýt dlouholetého vývoje motorové dopravy, kvůli cykloaktivistům, kterých je mizivý zlomek populace, by nikdo silniční síť nestavěl a mohli by si tak nejvejš brodit bahnem.
Slušný člověk s nesockovatým myšlením si je vědom a rozlišuje způsob nabytí hodnot. Asociál se snaží ze situace vytřískat co nejvíc, ať to stojí, co to stojí a koho chce, jen ne mne. Ale to nepochopí lidé, co žijí z nevydělaných (přidělených) peněz kdejaké "neziskovky", to pochopí člověk, který si každou korunu musí pěkně vysloužit vlastníma rukama, bez "bohatého strýčka", např. státu, či degenerující EU, za zadkem.
A což teprv takovej klasickej chodec.
Auto nemá, nic neplatí a voni mu stavěj ty chodníky a podchody a nadchody, kde co, dělaj těm chodcům pomyšlení, auta kvůli nim musí zastavovat na přechodech a semaforech. No hrůza hruzoucí:-))
Poněkud demagogické (a pod Tvoji obvyklou úroveň), ne? Na odvádění tématu jinam při absenci argumentů tu máme přeci daleko schopnější odborníky ...
Teď si nevzpomenu, jsem to viděl, myslím ze snad ve Strasbourgu, na ulicích mají takový parkovací klece na kola, frčel jsem kolem, a neměl jsem čas to studovat, jak to funguje, asi na nějakou abonentní kartu. Je to prostě zamřížovanej prostor s plechovou stříškou, kola se tam věší jako ve vlaku, asi kvůli prostoru.
Pro pravidelné dojížděče to může být docela fajn služba. Pak je po problému s krádežemi.
Pardon, pane. Myslím, že jsem to nebyla já, kdo odvedl téma krádeže kola (nebo jeho části) před budovou zaměstnavatele na tvoje oblíbené téma:-))
Nebo se zase jednou strašlivě pletu?
Smím teda já jako motorista, který všechno to co jsi vyjmenoval poctivě platí, požádat o přidělení cyklopruhu v naší ulici nebo třeba udělání přechodu před školou mých dětí?
Zkus to. Pokud to nepůjde, založ si Lanno*Mat a začni bojovat proti ostatním uživatelům komunikace. Sežeň si nějaké zkorumpované C(v)achy a (H)ruty, použité recyklované hudečky, pár čtyřprocentních parazitů z ministerstva pro vynález kola a celé to doplň a vyhlaď několika užitečnými uřvanými idioty, co budou sloužit jako výplň (doporučuji anglickou výplň).
Sice Tě začnou lidé u Vás nenávidět, ale ten pruh jistě získáš, ve zmagořené EU je možné všechno :-)
Přeju Ti ho.
Takže se vrátíme zpátky k tématu?
Nebo se nám nechce?
Chce se nám mluvit o něčem jiném?
Taky poctivě platím, požádal bych o dálnici D3, rychlostní silnici R35, obchvat Frýdku-Místku a obchvat Prahy.
Ono, paradoxně, tohle možná bude budoucí cesta. Shnilý stát už není schopen rozumně řídit výstavbu a údržbu silniční sítě a tak předpokládám, že dojde, dříve či později, k její privatizaci.
No a kdo zkusí přijít na privátního vlastníka komunikace, že mu z ní uřízne jednu třetinu (příklad - ulice Novodvorská v Praze) na nějaký cyklopruh pro jedno-dvě procenta dopravy? Poletí jak Jindrův zaměstnanec i se židlí.
Vlastníkem Novodvorské ulice je shnilý stát? To jsou mi věci. Na podzim máš komunální volby, nejvyšší čas se začít angažovat a změnit to tak, jak to považuješ za vhodné.
Ta Novodvorská je fakt legrační, je to takovej kopeček, nějaká dopravní cyklozátěž se tam očekávat vůbec nedá, protože ten kopeček.
Nějakej dojič veřejných peněz tam rozlil něco barvy po asfaltu, to je takový jejich hoby, čárat piktogramy.
Ale aby Karel nebyl smutnej, ukážu vám kuz cyklostezky za Beziers, perfektně vyhotovené, včetně svislého značení, i ten plůtek z klád, nádhera :-)
to kolo jede opačným směrem, foceno až při návratu z tohoto lapače :-)
Jo, kdyby jen vylejt barvu a načmárat piktogramy, to by zase tak nevadilo, piktogramy nezakládají výlučnost užívání. Tady ale jde o tvrdě vyhrazený pruh o šíři cca jedné třetiny vozovky (nepočítám parkovací pruh, tam může parkovat jakékoli vozidlo, takže počítám jen průjezdnou šířku). Viz http://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads...
Mimochodem, když jsme už u toho parkování - nechápu, proč ti idioti raději "bezpečnostní" vzdálenost 5m před přechodem osadí patníky, které překážejí všem, ale neudělají tu třeba příčné stojany na kola. Do pěti metrů napříč se bicyklů vejde habakuk a přes odstavené kolo vidí každý, zatímco skrz zaparkované auto opravdu většinou ne.
Ale přece víš jak to je, jim nejde o cyklodopravu, bezpečnost dopravy nebo životní prostředí, jde jim o dotace a granty.
Nejlepší cestou, jak na sebe upozornit je někoho zprudit, ten se brání, vzniká "kontroverze" a může se psát o "palčivých tematech" a boji "cyklidobra s autozlem".
Pak se ukáže, že ta organizace je "více než potřebná" protože "alternativu" je potřeba podporovat a vesele se dojí veřejné prachy.
V té Francii je to taky vidět, kousek od velkých měst ty potěmkinády cyklostezek, značky co ukazují, že ona "transevropská eurovelo" vede od oceánu až na Sibiř, ovšem po 5 kilometrech všechna ta načančaná sláva zmizí a na 20 km nemáš ani šipčičku, aby zase před nějakým městem hráli tyjátr naučných tabulí, odpočívadel a tak.
Pochopitelně hvězdičky do kruhu na každém patníku.
Mám skromný pocit, že se mnuví o plnění z pojistky:-))
Každý zaměstnavatel má pojistku, která by něco takového kryla?
Já určitě ne, tak by ty prachy chtěl po mě.
Mimoto, o pojistce mluví kolega epo, author píše vysloveně o zaměstnavateli.
Je klidně možné, že v tomhle bordelu může existovat zákon, který nařizuje zaměstnavateli lecos, ovšem zaměstnanec, který by nějakou takovou hovadinu chtěl vymáhat by navždy ztratil moji důvěru v loajalitu k firmě.
Jaký si to uděláš, takový to máš:-))
Přesně tak.
Já klukům dám raději víc, a dělaj i na svých počítačích a sedí na svých, nikoliv firemních židlích.
Když to platila firma, furt bylo něco rozbité, z křesel si dělali houpačky, když je to jejich, nic takového se už neděje, prostě zázračně jsou ta samá křesla nerozbitná.
A když jim ty jejich počítače ukradnou z vaší firemní kanceláře?
Správná otázka.
Přesně případ, kancelářská budova, ve které má řada firem kanceláře. Netuším, jestli když by nás vykradli, se mohu hojit na pronajímateli. Nenapadlo mě o tom přemýšlet.
Ale za 12 let se nestalo nic, tak asi nic nehrozí, vrátnice funguje.
Pro mě je to dané, privátní majetek každého jednoho, nikomu bych nic nedal, proto mají příspěvek na HW, aby byl jejich, o vlastní se každý stará fakt o dost líp a ve výsledku to vyjde pro firmu výhodněji a vlastně i pro kluky.
S pojistkama mám špatné zkušenosti, furt jen platím s když má dojít na plnění, zjistím, že tím miniaturním písmem je tam napsáno, že zrovna tohle ta pojistka nekreje, teda já to nezjistím, řekne mi to pojišťovna. To samé s reklamacemi, už to ani nezkouším.
Mno, některá ta "služební" křesla jsou v rámci "optimalizací nákladů" někdy takové šmejdy, že se rozpadají už jenom při pohledu na ně ;-) Viz to co máme v práci my... Sice na nich stačí pravidelně utahovat určité šrouby, tím se jejich životnost podstatně prodlouží, ale to asi naše baby v kanclech dělat nebudou ;-)
To řikali kluci taky, že je to šrot, a měli pravdu. Povolit zadní šroub, a máš z toho houpací křeslo, do té doby, než to praskne. Na houpání to stavěné fakt není.
Je blbost hlídat a kontrolovat, jestli se někdo "nehoupe" nebo optimalizovat. Dostaneš 10 na svoji židli, bude tvoje, když půjdeš pryč, odvezeš si jí.
A nezlomí se ani ta za 3 tisíce...
Na nějakém večírku po pracovní době jsme se s kolegyní houpali na obyčejný židli s umělohmotným sedákem, až jsme překročili jeho sigma dovolené v ohybu.
Doba, kdy rýsovací prkna a odkládací stoly i občas sloužily k rýsování a odkládání výkresů je nenávratně pryč.
Ono se to povoluje pouhým používáním... Prostě klasika, kovový šroub rovnou do umělé hmoty (nějaký měkčený PE) :-/ To se na tom normálně meleš, vstáváš, sedáš a za chvilku je to povolené.
A levná ta křesla, prý, taky nebyla...
Jo, tak se ohnu a utáhnu to a nenechám to zlikvidovat. Nebo myslíš, že doma sedím u počítače na sudu, nebo každé 3 měsíce kupuju novou židli? :-)
Měl jsem toho plný zuby, taky nářků, že železo je pomalý, málo chladí, prostě furt jen problémy a požadavky.
Vyřešeno velmi jednoduše.
K vlastnímu se lidé chovají s větší péčí vždycky.
já sedím v práci na 2 krabicích xeroxu, protože zaměstnavatel nám koupil před 3 lety 2 židle z ikey po 300,- za kus. obyčejné nekolečkové, asi určené jen do výlohy. první praskla po měsíci, druhá je prasklá taky, tak ji radši nepoužíváme :-D
Hajzl kapitalistickej, já každému dal 10, ať si koupí co chce a stará se o to...
Jen Honza si koupil křeslo za 17 a sedmičku si dal ze svýho, jinak se kluci všichni v pohodě "věšli" a něco jim i zbylo....
Tak já, a třeba i kolega, to na svých židlích občas utáhneme. Těžko to ale budou dělat ženské, kterých tu je 95% osazenstva ;-) A já za to placený nejsem, pro dobrý pocit a nějaké případné poděkování to dělat nebudu... Jo, taky se umím chovat tržně ;-) To bych tu mohl za chvíli suplovat veškerou činnost našeho ne-údržbáře, který ani není schopen z té hromady vraků (totožného modelu) židlí zkompletovat aspoň pár kousků, které by zas nějakou dobu fungovaly :-/
Jasně,
to je totálně něco jiného, a navíc, když máte na to údržbáře. To je nemoc každé trochu větší firmy, strašná ne-efektivita, plýtvání, zbytečné náklady kolem. O to pak míň zůstane na mzdy.
Jenomže v těch velkých, i kdyby ses přetrhnul, a šetřil, jak ty říkáš, spíš si toho nikdo nevšimne a pochybuju, že by ti poděkovali, možná bys dostal sprďáka, že místo abys něco dělal opravuješ židle.
S tím se nedá hnout, v privátním málo a ve státním či veřejném se nikdo o to ani nesnaží. Pocit, že všichni jsme na jedné lodi lze udržet fakt jen v miniaturním týmu.
Státní správa...
;-)
Boží trest :-)
Rychloupínák sedla(respektive rychloodepínák) je zbytečnost. I u kol dávám přednost maticím. Lepší než jet z výletu vlakem.
Njn, a v terénu, při nějakém extra prudkém sjezdu výšku sedla snižuješ jak? ;-)
Nedělám to.
:-)
Nenapadlo mě nikdy snižovat výšku sedla lhostejno s kopce nebo do kopce. Vídám ty rafany tady kolem. Zaflákaní od bláta už v 10 ráno, a mě se zdá, že všude je sucho. Blatníky nevozí, být od bahna je super.
Jsou jiní, nejedou "někam" jedou si "zajezdit".
Nic proti tomu.
Není možné, abych všechno pochopil, třeba hejbání se sedlem, ale když to dělají, asi vědí proč. To jsou ti, co potřebují přilbu :-)
Asi jezdíš pod svoje limity ;-)
Ale nééé, neber to zle. Taky se sedlem nešibuju pořád... Jenom někdy je opravdu jistější ho dát úplně dolů, a zadkem skoro drhnout zadní plášt, protože některé ty sešupy se jinak, bez rizika překlopení přes přední kolo nebo zapíchnutí přední vidlice do terénu, moc sjet nedají.
Do takových míst se asi s tou svojí elektrárnou ale nevydáváš, takže klidně měj sedlo nadále napevno a neměj z toho nějaké trauma, zas o tolik nepřicházíš ;-)
A kromě toho, na kole se dneska už nehrnu úplně všude, a nestydím se za to, že ho i nějaký ten kousek povedu vedle sebe :-)
Tak ten, kdo to mysli s posouvanim sedla nejak vazne, vozi teleskopickou sedlovku ne? ;-)
jj, kdybych měl teď o víkendu šíbovat celou sedlovkou pokaždý, když se to hodilo, asi bych měl pěkně omačkaný prsty od rychloupínáku. A taky by to byl vopruz. Ťuknutí o páčku, sedlo dolů, ťuknutí nahoru. Naprostej luxus. Ale krádež by o to víc bolela (i když ten šlahoun na řidítka by zloděje krapet zdržoval a obal možná odrazoval, pokud by přímo nevěděl, co krade)
Mám ty hodinky, co zapisují ledacos, ukázalo mi to letos největší maximální rychlost 58 km/h, netuším kde jsem se tak řítil jako sebevrah, myslím že to musel být hodně dlouhý, rovný přehledný úsek.
Zkusím to najít v záznamech.
Tak 60 km/h se po silnici z prudciho kopce da jet celkem snadno, ale jestli ty tvoje hodinky meri rychlost podle GPS, tak pri mizernym signalu se muzou objevit i mnohem vetsi cifrty, ja uz takhle v GPS logu objevil i spicku pres 500 km/h... ;-)
včera jsem jel za naloženým náklaďákem 69. teda než mi mizera uhnul na dálnici. kdyby pokračoval dál na Otrokovice, tak jsem mohl dát svůj rekord na té trase. anebo mu políbit návěs kdyby zabrzdil :-D
jsem si říkal, že točím jak kašpárek a už nemám kam přehazovat a pak jsem se podíval na tachometr a přestal jsem se divit :-)
Jo, podle GPS, ale měří poměrně přesně, mám i normální tachometr s magnetkou, na 100 kiláků mi to ukazovalo rozdíl asi 300 metrů.
Taky jsem ty hodinky porovnával s navigací, rozdíl byl jen v metrech.
Takové extrémy jako 500 jsem ještě nezaznamenal.
Signál občas zmizne, to je jisté, ale v řádech se jedná o metry, v Břežanském údolí vím, kde je pásmo gps ticha, moc to nechápu, na nebe vidět a přesto nic :-)
Taky patřím do kategorie "někam jedu". Ale teď jsem si 2x po sobě projel nějaký lesní, po deštích blátivý okruh. Poprvé abych si ho natrénoval přesně kudy a nebloudil, podruhé včera s dětmi ze zdejšího Schrödingerova institutu.
http://www.si-cas.cz/cs/aktuality
A musím říct, že kdybych včera měl v kapse nějakou kačku, tak bych si hned běžel horské kolo koupit. Vyloženě mě to bahýnko včera bavilo. A na mém treku s pevnou vidlicí si to člověk tak neužije. Až mě mrzí, že příští týden, kdy mi to čeká ještě znovu s osmáky už to blátíčko nebude.
Ono to asi bude v tom kole.
Mám tu odpruženou sedlovku, ale sedí mi tam tak, že níž už ji nedostanu a dát ji výš, nedosáhnul bych na pedály. Ne dlažbě se to malinko pohupuje, jinak nic.
Pružnou vidlici jsem měl ne elektru, nějak jsem výhodu nepostřehnul, na rovném asfaltu asi je zbytečná, tak jsem usoudil, že ji na treka nedám. Další věc co chce údržbu a může se pokazit. To samé s kotoučema, ráfkové brzdy mě ubrzdíi za mokra na blátě nejezdím, na kole neskáču a u každého obrubníku slezu, a nadlehčuji zadní kolo, aby nedostalo šlupku a neudělal jsem osmičku, tak to funguje a na případnou opravu je to jednodušší.
Ale vídávám je, občas se vynoří z lesa a zase do něj zaplujou, všichni kropenatí bahnem ale evidentně šťastní, jako v rauši.
Jinak, na sedlovku nikoliv imbus, ale lanko se zámkem, protahuju to právě tou sedlovkou a chytám k rámu. A druhým lankem kotvím k rámu i přední kolo, nechci přijít o dynamo. Žádná super ochrana to není, ale prevence proti bleskovému očesání kola jo.
Pokud se nejednalo o nepřiměřeně drahé kolo (například sportovní speciál), měl by zaměstnavatel (případně jeho pojišťovna) škodu na jízdním kole uhradit. Toto není o pojistných podmínkách, ale o zákoníku práce. Podmínkou je odložení na místě k tomu určeném a samozřejmě uložení po dobu výkonu práce (tedy nenechat to tam do druhého dne přes noc).
Jiná věc jsou odcizené ostatní věci uvedené jako "se vším všudy". Určitě není normální odložit kolo a nechat v něm plné brašny. Ty by měly být odmontovány a uloženy na jiné místo, pokud zaměstnavatel nestanovil, že se mohou nechat na místě. Brašny nejsou kolo a stojan na kola určitě není určen na odložení tašek a jejich obsahu.
Pokud zaměstnavatel označil stojan jako místo určené pro odkládání jízdních kol, nezbývá mu než stojan odpovídajícím způsobem zabezpečit, protože zaměstnavatelova odpovědnost za jízdní kola je ze zákona jasná.
Pokud jsme správně pochopil, je zaměstnavatel pouze nájemcemkancelářškých prostor v objektu vlastněném nějakým pronajímatelem.
Pokud zaměstnavatel sám neisntaloval nějaká zařízení na odkládání kol v blízkosti oné budovy, ale udělal to pronajímatel, či jiný nájemce, může na to hodit klidně finger.
Nevěřím tomu, že v zákoníku práce je napsáno, že já zodpovídám za tvůj karbon, když si ho zamkneš u nás před kanclíkem a slouží pouze k tvé dopravě do práce a zpět, nikoliv k výkonu práce.