Mám teoretickou otázku. ;)
Představme si krásnou vodorovnou asfaltovou trasu (nulové převýšení) délky 20 km (ICT triatlon). Projede ji při stejném úsilí Azub Ibex rychleji s brašnou (skoro prázdná Arsenal 550) nebo bez brašny?
Vzhledem k tomu, že na okruhu jsou jen 4 zatáčky, jinak lze jet pořád naplno, předpokládám, že hmotnost by ve výsledku neměla hrát větší roli. Správně?
Nechcete jet i někdo s lowracerem? ;)
http://ittriatlon.cz
Proč?
Ale jo, ve srovnání s minulým víkendem to rozhodně nuda bude, ale tady mi snad nehrozí kompletní obalení kola bahnem.... :-D
Ok. Projede ji rychleji bez brašny :-) Ve vakuu to bude jedno.(skoro)
Můj názor je, že z pohledu aerodynamiky je to úplně buřt. Ten rozdíl s a bez bude naprosto zanedbatelný, těžko říct kterým směrem.
Zanedbatelný,ale měřitelný. Vaše starosti bych chtěl mít :-)
zanedbatelný = amatérsky a bez drahých přístrojů neměřitelný
Tak dulezity je, zda to nejak ovlivni vysledek = vysledny cas. Pokud na tech 20 km bude rozdil do 10 sec, tak je to opravdu uplne jedno.
Ale proste mi vrtala v hlave otazka, zda ta brasna nemuze nejak minimalne plnit roli tailboxu, od kterych si myslim minimalne Jirka dost slibuje. Tvuj nazor tedy je, ze nikoliv, fajn. :-)
Znas to, jsou veci, ktere by mohly vysledek ovlivnit zasadne (naucit se behat), ale je mnohem pohodlnejsi resit nejakou hypotezu z pohodli od klavesnice... :-D
Znám :)
Ta brašna může aerodynamiku zhoršit i zlepšit, těžko říct.
Na to, aby mělo smysl nějaký tailbox vůbec řešit, by sis nejprve musel pořídit jiné kolo. :)
No prave protoze tezko rict, tak se tu ptam... :-D
Tak uz me napadlo, ze lepsi by asi bylo mit doma rychle silnicni lehokolo plus klasicky horsky... jenze co potom s Ibexem?
S tím pak můžeš jezdit do práce a na nákupy. :-)
Když na to přijde, můžeš ho prodat. A nebo prostě na takové to běžné ježdění. Ona ta rychlá silniční lehokola obvykle nebývají zrovna nejpraktičtější na běžné cesty.
Já, kdybych si pořídil rychlé silniční lehokolo, jako že bych si ho rád pořídil, bych si Oceláče určitě nechal, protože na ježdění do města je to typově nejvhodnější lehokolo, co znám.
A to je Oceláč mnohem blíž k tomu silničnímu lehokolu, než tvůj Ibex. Zase se nechová úplně nejlíp, když ho naložím těžkými taškami. :)
Tak to je samozrejme dalsi problem, ze silnice v mem okoli nejsou rychlemu lehokolu nakloneny, kdyz jsem ted o vikendu prezul zpatky ze Smart Samu na Racery, dost vyrazne jsem si uvedomil, ze se nektere veci budu muset rychle odnaucit...
Vzhledem k tomu, ze ulici mame uz pul roku rozkopanou a neni jiste, zda po kanalizaci vubec zbyly obci penize, aby nekdy obnovili asfalt, je otazka, jak casto bych rychle lehokolo vubec vyuzil... nicmene zrovna na ICT triatlon by nejaky lowracer byl super... uz jen pro ten efekt. :-)
Jinak by me ale posledni dobou dost lakalo MTBO a podobne, coz se obavam, ze s Ibexem proste nejde. I kdybych veril tomu, ze jizda na lehokole terenem jde natrenovat, tak v okamziku, kdy uz se jet neda, je tam lehokolo definitivne nevyhodou (prenaseni, tlaceni, sesedani). :-/
Zatim zadnou radikalni zmenu neplanuju a Ibexe urcite prodavat nebudu, spis je otazka, kolik let ho vubec pujde udrzovat v provozu, kdyz uz ted zjevne Azub nema nektere nahradni dily. Po tom co mi napsali, ze cele ridici tahlo pro me nemaji a at zkusim napsat primo vyrobci lozisek, mam docela strach, kolik dalsich dilu muze mit podobny status... :-(
Tak na ten terén, pokud chceš závodit, bych být tebou nějakého horáka pořídil. Tohle podle mne nemá smysl ohýbat přes koleno. Oproti silničnímu lehokolu to bude mnohem menší investice :) I když on i nějaký ten LR by se dal pořídit za rozumný peníz, když víš kde :)
Vlastně mě překvapuješ, že chceš na jednom a tom samém kole jet terénní survival i silniční triatlon. Navíc na kole, které je zamýšlené na pomalou turistickou jízdu :)
Tak triatlon jsem na Ibexu jel uz 4x, ted to bude popate a kdyz to dobre dopadne, budou letos jeste 2 (kde jsou ale kopce, takze tam mi vsichni ujedou).
Survival uz je za mnou (na vysledek nehledme), porizeni plastu za 8 stovek se zdalo byt prijatelnou investici, i kdyby jen kvuli tehle jedne akci. Nakonec se mozna jeste letos vyuzijou. Bohuzel transformace ze silnicniho do pseudo-terenniho rezimu (a hlavne pak zpatky) stoji mnohem vic prace nez jsem si na zacatku predstavoval...
Ano, evidentne nevim co chci (i obecne), ale co uz... :-D
A ještě bych ti řekl, že když tě to nezajímá a nemáš k tomu ve skutečnosti co říct, tak do toho furt nekafrej!!!
Také bych Ti něco řekl :-) Ale dostal bych za to BAN :-) Tvoje starosti bych opravdu chtěl mít
Já ty tvoje ne :-P
Smysl tvého prvního příspěvku v této diskusi???? Já vám taky nepíšu do témat o elektrokolech, že je to nuda a že mě to vůbec nezajímá.
Je to stejná otázka bude li auto o hmotnosti 1000kg pomalejší na okruhu,než auto o hmotnosti 999,9kg řízené počítačem na stejné trase za stejných podmínek. Nebo auto(případně kolo) s CX 0,4 bude o kolik pomalejší od auta s CX 0,3999999. Ale alespoň se tady něco děje. Jinak nuda jak na polu.
Nemáš pravdu. Jrr, ani já neznáme aerodynamický odpor jeho kola s a bez tašky. Pokud položil takovou otázku, zřejmě se domnívá, že to nebude rozdíl v desetinách promile.
Pokud bys opravdu chtel mit stejne starosti (jako tema), tak si muzes koupit Ibex (nebo jiny lehokolo) a prihlasit se na triatlon. Na tenhle konkretni lehokolo pusti, to jsem si domluvil.
Pokud bys chtel mit Snilardovi starosti, to tezko radit... ovsem necekej, ze by ses tim zbavil svych vlastnich starosti, proste bys jich jen mel vic... ;-)
Jinak opravdu doporucuju reagovat v tematech, ktera te zajimaji a ostatnich si nevsimat. Kdyby kazdej do vsech subjektivne nezajimavych temat napsal NUDA, asi by tu nebylo k hnuti. :-)
K hnutí tady je :-) Protože to je jak na hřbitově. Alespoň je prdel
Zkousel jsi treba diskuzi na idnes.cz?
Nebo jestli chces pritvrdit, tak D-fens?
Co třeba založit téma o kolik mě zpomalí neoholené hohy?
Jo, klidne zaloz, to si rad prectu. :-D
Nejlepsi by bylo, kdybys to ale sam vyzkousel a provedl nejake statisticky prukazne mereni...
Jestli ti ale jde o pocet reakci, tak to tema strc spis k silnicnim kolum, myslim, ze mezi lehokolisty tim flame nevyvolas.
Tak me napada, myslis na kole nebo pri plavani? Ze pokud plaves prsa (ja kraula v podstate neumim), neni mozne, ze by chlupy na nohou fungovaly na vodu jako zapadky a naopak rychlost zvysovaly?
Ve vodě chlupy určitě víc brzdí než na kole :-P
No ale predstav si, ze plaves styl prsa. Ve fazi kdy pritahujes nohy k telu, bude voda tect okolo chlupu po smeru (maly odpor), zatimco v okamziku kdy nohama kopnes, bude voda proudit proti smeru rustu (vetsi odpor), takze neni teoreticky mozne, ze by se ti tak zlepsila ucinnost zaberu?
Samozrejme se to tyka jen chlupu na nohou (kdyz uz to magic1000 mermomoci chtel resit), jinde na tele by podobny jev nastat nemel ani teoreticky. :-)
Rozhodně, ale od frekvence 8 kopů/sec. se zase trhají kořínky vlasových cibulek. Ale zase ušetříš za depilační salon. Ideální je styl ouško, ten se mi plně osvědčil.
Jak píše snilard, může to být malinko lepší nebo horší s brašnou, ale bude to velmi malý rozdíl. Jsem si celkem jistý, že do 10 sekund na 20km.
Já jsem kdysi řešil na čem jet K24 ten rok a tak jsem podnikl následující pokus: V jeden den jsem krátce po sobě objel okruh na obou strojích a zkoušel u toho držet konstantní tep 150, čili o chlup víc, než co bych jel při K24, aby se případný rozdíl zvýraznil. Výsledek byl asi 90s rozdíl na celkém hodinovém okruhu a to jsou dva poměrně odlišné stroje, ne jeden stroj s brašnou a bez. Oceláč měl obuté Marathon Racery, tlakované naplno, vzadu tu 550 brašnu. Lowracer měl Durana, taky naplno, vzadu lowracerové banány od Azubu, skoro prázdné. Na přiložených fotkách jsou obě kola zhruba tak jak se testovala plus výtisk grafů z trénovací GPS, kde jsou trošku vidět různé rychlostní profily (lowracer dosahuje místy vyšší rychlost a déle ji drží, ale hůř stoupá do kopce).
Padlo tehdy rozhodnutí na lowracer, protože ten šlo ještě vytunit, v době testu na něj tělo nebylo ještě zvyklé pořádně a i tak byl o zmíněnýcn 90s rychlejší (čili necelá tři procenta). Postavil jsem z něj kolo hodně specializované na K24, zajel si na něm odobní maximum a to bylo asi o 14% lepší než předchozí na Oceláči. Část rozdílu byla lepším tréninkem, štěstím na počasí atd, část byl rychlejším kolem.
Pokud bychom to měli vztáhnout na Tvou otázku, tak z mých zkušeností by se zdálo, že přesednutím z Ibexu na lowracer, zvyknutím si na něj, natrénováním a přidáním trochy aerodynamiky bys na té rovinaté trati dosáhl zlepšení třeba 20% nebo tak něco, možná i víc, Ibex je celkem pomalý. Ale jen přidáním byť i slušně tvarované brašny k Ibexu by se pravděpodobně nedosáhne rozdílu, kterého by sis v reálu všiml.
Diky za komplexni odpoved.
Takze je to pravdepodobne uplne jedno a uvidim podle toho, kam pujde lepe pripevnit startovni cislo (uvidime, zda bude nutne opet si projit fazi vysvetlovani, proc neni vhodne, abych mel cislo na zadech...).
Pred nejakou dobou me hlodala myslenka nejaky lowracer si na tenhle jeden zavod pujcit (nevim o vhodnejsim miste pro rychle lehokolo), jenze na tak dlouhou dobu, abych veril, ze to behem zavodu budu mit pod kontrolou, by to byl dost problem a stejne bych sebelepsi vysledek kola zazdil nasledujicim behem, takhle s Ibexem snad ten vykon bude aspon trochu vyrovnany... :-D
Predpokladam, ze zadneho jineho lehocyklistu k prihlaseni nepremluvim, co?
Racice 14.6. - plavani 750m, kolo 20 km, beh 5 km. ;-)
I kdybych měl čas a neutopil se na 750m, 5km v žádném případě neuběhnu.
Tak beh je az posledni disciplina, takze prilezitost zazarit s lehokolem a predjizdet silnicky bys mel, jen by to asi nebylo na vyslednem poradi prilis znat (v podrobnych vysledkach ano).
Bohuzel variantu, ze by clovek v triatlonu mel slusny cas z plavani a kola, ale misto behu by jen sel pesky 5 km/h, jsem pocital a vychazi dost tristne, nicmene zrovna tady bys i tak posledni skoncit nemusel. ;-)
A jen pro ilustraci ja mel od pulky gymplu zakazany na telocviku dlouhy behy (coz jsem jako vymluvu uspesne pouzival na vse od 100m dal) a o zadnem behani jsem neuvazoval ani na stredni nebo vysoky... az v 2011 jsem dostal trochu ztresteny napad a ono to nejak dopadlo... :-D
Ahojky
Tak jsem si rikal, ze aspon napisu vysledek - brasnu jsem pred zavodem sundal, slo pak lepe pripevnit startovni cislo a nakonec jsem si ani nebyl jisty, co by poloprazdna brasna delala v zatackach...
Vzhledem k tomu, ze v cyklo casti mam nakonec o 4 minuty lepsi cas nez predloni (Ibex v +/- stejne konfiguraci), kdo vi, jake zavery bych byval pri jizde s brasnou jeste vyvodil...
Podle GPS jsem na tech 20 km mel mimo depo (tlaceni kola, zastaveni a rozjezd ten prumer zkazi) prumernou rychlost 37 km/h. Samozrejme je to hlavne diky jizde v zavesu za schopnejsimi zavodniky, ale docela me potesilo, ze se na Ibexu da chvili udrzet i za silnickama jedoucimi pres 40... :-D
Skoda ze si nemal pristup + nieco natrenovane na nejakom LR to by bolo presne naopak nejake cestaky by boli radi ze mozu za tebou ist chvilu 50 .
Ale aj tak uctihodny vysledok ked sa vezmu do uvahy okolnosti 750m cvachtania rychlo vpred. ;-)
No kdo vi, treba se za rok podari nejake rychlejsi lehokolo domluvit... pokud jsem to tedy letos neprehnal tolik, aby priste uz lehokolo nepustili...
Nicmene ono v zavode, kde je povolena jizda v haku je otazka, jak moc by velmi rychle kolo vylepsilo vysledek. Takhle, v okamziku, kdy me vedouci zavodnik predjizdel o kolo, chytil jsem se za nej do zavetri a skoro zadarmo jsem jel nekolik kilometru skoro 45 km/h (tady to pravidla nezakazuji), ujel mi paradoxne v zatacce, kterou jsem nemel odvahu stejnou rychlosti projet. Podobnym zpusobem jsem se pak jeste svezl nekolikrat za lidma s mnohem vyssim vykonem.
Pokud bych mel opravdu rychle kolo (navic aerodynamicky nekompatibilni), musel bych jet celych 20 km za sve a tezko rict, o kolik lepe bych dopadl. Najit zavod, kde je jizda v haku zakazana, tam by rychle lehokolo bylo vyhodnejsi, akoratze ty pravidla o predjizdeni a ochrannych zonach mi pripadaji strasne slozite...
Plavani problem nebyl, 750m neni daleko. Akorat jsem to tentokrat trosku prepalil, drzel jsem tempo lidi okolo a ignoroval jsem fakt, ze oni plavou kraulem... takze po vylezeni z vody jsem mel problem vubec udelat krok a dojit do depa. To bylo poprve, kdy prechod z plavani byl horsi nez pak z kola na beh... :-)
Já bych průměr 37 km/h na 20km nedal asi ani s Questem, výkonu máš evidentně hodně.
K té jízdě v háku: pokud se bavíme o trati po rovině s minimem zatáček, tak je skoro jedno, jak rychlé lehokolo si vezmeš, v háku se svezeš vždy. Pokud teda nejsi rychlejší než všichni ostatní :-). I s lowracerem s ocasní kapotáží cítíš závětří za vzpřímeňákem jako velmi silné a příjemné. A oproti Ibexu přes něho (skrz něho) i lépe vidíš, díváš se mu zezadu někam na kolena, kde už není tak široký a neprůhledný. Čím aerodynamičtější lehokolo máš, tím méně se svezou ostatní za tebou, ale ty za nima furt zhruba stejně. Platí to za podmínky, že je za kým se vozit. Ale i kdyby ti lowracer dal tolik rychlosti, že se nebudeš mít za kým vozit, tak pochybuju, že v porovnání s Ibexem by ztráta svezení za někým kompenzovala nárůst celkového průměru. To určitě ne. Pokud jsi to zajel s Ibexem průměrem 37, tak na lowraceru bys určitě dal přes 40, možná i ke 45 na těch 20km.
S čím se blbě jezdí za někým je celokapotáž, málokdo má v oku rozměry a v ruce řízení tolik, aby si mohl dovolit těsný závěs. A jeho efekt je už taky poměrně malý, a setrvačnost máš velkou, takže když on přestane makat nebo sníží výkon, se svým malým odporem a velkou setrvačností budeš asi muset šáhnout na brzdu, abys do něj neboural. Velomobily jsou tím pádem celkem samotářská záležitost, za nikoho se nevěšíš a nikdo se nesveze v závětří za tebou, protože je ho tam tak 15 cm na šířku, 40 na výšku a končí metr za ocasem.
Pokud chceš maximalizovat výsledek z cyklo části tohohle závodu, vem lowracer a nauč se s ním řezat zatáčky na maximálním náklonu, abys neutrácel zbytečným bržděním. Závěsy za rychlejšími pořád využiješ a všude jinde pojedeš těch 45 i sám s tím výkonem, co na Ibexu dává 37.
Ta prumerna rychlost me hodne prekvapila, pocital jsem s mnohem nizsim cislem. Na tachometru jsem mel AVS pres 36 km/h a v tom bylo i tlaceni kola pres depo + rozjezd a brzdeni u depa. Kdyz v gps logu oznacim prostrednich 19 km, vychazi mi dokonce 37.5 km/h. :-)
Kdybych musel jezdit za sve, byl bych rad za 32 km/h, respektive kdyz prede mnou nikdo nebyl, drzel jsem okolo 35 km/h, ale byla to vetsi drina nez 40 v zavetri.
Ty zatacky v rozich okruhu nehraly podstatnou roli z hlediska prumerne rychlosti, ale z hlediska udrzeni se v haku bohuzel jo. Zvlast po tom, co jsem si vsimnul jednoho cyklisty smutne sediciho v prikopu, jsem nebyl ochotny hledat hranici adheze a radsi jsem brzdil vic a pak tu mezeru pracne dotahoval.
Myslim, ze zadna kapotaz nepada v uvahu, uz ted se pohybuju na (za) hranici pravidel a zvyklosti. Ten lowracer by urcite byl zajimavy, no uvidim za rok, kam se jeste posunou moje zajmy a priority. O zadnem jinem triatlonu takhle hezky na rovine stejne letos, nevim.
Kazdopadne o tom, ze nejvic by se ted projevilo naucit se behat, vim. Nejvic me tam nastvalo, kdyz me 3 lidi predbehli 200m pred cilem a ja nedokazal ani zrychlit... :-)
Docela jsem ted zvedavej, jak dopadne K24, protoze zadnou delsi vzdalenost jsem letos vubec nejel, ale celkovou kondici bych mohl mit o kousek lepsi nez v predchozich letech.
Na udržení se někoho v pravoúhlých zatáčkách mi nejlepší přišel vždycky Oceláč, s ním mám spíš dojem, že mě ostatní brzdí. Mám pár takových zatáček na cestě do práce. Občas se svezu za nějakým namakancem co má tak dvoj až trojnásobek výkonu a když se ho na rovině sotva držím, v prudkých zatáčkách do něj málem vzazím, musím brzdit a pak mám problém ho dotáhnout jak zrychluje ze zatáčky ven výkonem, jaký já nemám.
Řešení je na maximum využít trajektorii skrz zatáčku umožněnou vlastnostmi lehokola a optimalizovat ji na výstupní rychlost. Lehokolo se rychleji sklápí a rovná, takže můžeš skrz pravoúzlou zatáčku jet jakoby méně ostrou parabolu, víc kruhový oblouk nebo jak to popsat. Na vnějšku zatáčky začneš zatáčet později než vzpřímeňák, sklopíš to do maximálního náklonu rychleji, ve vrcholu zatáčky se potkáš s jeho dráhou a pokračuješ víceméně po jeho dráze pomalým rovnáním náklonu. Touto metodou můžeš zmenšit maxiální úzhlové zrychlení ve vrcholu zatáčky, protože trajektorie je tam méně zakřivená. Tím pádem můžeš zatáčku při stejné adhezi nebo využití adheze se stejnou rezervou projet vyšší rychlostí. Ve Tvojí situaci se to využije tak, že se silničáře ve vhodnou dobu před koncem rovinky začneš pouštět (přestaneš šlapat, odpočneš si), necháš ho udělat pár metrů náskoku, zatáčku projedeš o chlup vyšší rychlostí ve vrcholu než on a ve výjezdu ho už zas doháníš. Navíc můžeš šlapat skrz celou zatáčku nevezmeš pedálem o zem. Tím nemusíš zbrzdit tak moc jako on a krom toho si rozložíš zrychlování zpátky na rychlost na rovince na delší úsek. Pro relativně prudké zatáčky, do kterých i ten nejšílenější žiletkář s nejlepkavějšími závodními gumami musí maliko šáhnout na brzdy se mi tahle metoda osvědčila. A bylo mi řečeno, že z pohledu řečeného silničáře je to značně psychicky deptající metoda, když si už potřetí myslí, že Ti začíná ujíždět, a za zatáčkou seš zas nalepený na něm :-).
Celkem věřím, že to primárně bude v hlavě a zkušenostech. Já jsem se snažil využívat toho, že tady to byl uzavřený okruh a viděl jsem, že nic proti nejede, tak jsem vždycky v zrcátku zkontroloval, že mě nikdo nepředjíždí a maximalizoval jsem poloměr zatáčky průjezdem okolo vnitřního okraje zpátky k vnějšímu, i tak jsem ale radši přibržďoval.
Pravděpodobně by šel Ibex naklonit mnohem víc, jenže na to já nemám odhad (jak bezpečně poznat, kdy už jsi na maximumu náklonu?) a poměr mezi tím co můžu získat a ztratit směřoval spíš k opatrnosti, ještě si dobře pamatuju, jak dlouho se mi před lety hojily odřeniny z cca 25 km/h a dodnes je to na koleně poznat... ;)
Nejspíš takhle nikdy nic nevyhraju, ale za prioritu jsem si stanovil závod dokončit. Podle výsledků tady dokonce 7 lidí z 180 závod nedokončilo. Samozřejmě nevím kdo z jakých důvodů (snad se nerozbili všichni na kole), ale připadá mi to docela dost.
Já mám zkušenost, že blížící se ztrátu adheze jde docela dobře cítit i slyšet. No ale v reálném světě je to stejně k ničemu, protože v tom okamžiku obvykle není prostor na to, aby s tím člověk cokoli udělal. To by musela být fakt široká zatáčka s prostorem na výjezdu. Ale tam zas není důvod proč zatáčet tak ostře místo toho, abych rovnou ten prostor na výjezdu využil.
Ono to nebude jen v té hlavě, i když ta má vždycky svůj podíl. Část jsou i gumy, někteří žiletkáři za závody obouvají cosi skoro mazlavého, co je údajně do 500km sjeté a na výhoz, ale parádně to drží. Další díl na tom má kolo, na některém mám vyloženě vynikající cit pro to, jak zrovna jedou gumy, jak daleko jsem od hranic adheze, a na jiném se vyloženě bojím to tak naklopit a nejde mi to. Asi to bude souviset s tuhostí rámu, a všeho na něm mezi mnou a zemí, polohou těžiště, momenty setrvačnosti kolem os a polohy řídítek vůči tělu (cit v řízení). Je klidně možné, že s jiným kolem bys tytéž zatáčky se stejnou hlavou jezdil rychleji. Bohužel jediný způsob, jak si to pro sebe zjistit důkladně, se nedá doporučit každému, protože to potom skončíš jak já, vlastníš čtyři lehokola, dvě tříkolky, veslák a velomobil a nemáš to kam dávat :-).
Blbý dotaz. Nevedlo by k lepšímu času spíš víc potrénovat běh?
Jeste o jednu veselou story ze vcerejska se chci pochlubit...
Pred zavodem se pred depo postavil jakysi funcionar od poradatelu a zacal provadet neco jako kontrolu technickeho stavu kola u prichozich. Kazdeho zastavil, zkusil mu zakvedlat riditky (mozna vule v rizeni?) a komu v koncich riditek chybely spunty (typicky u beranu), toho dal nepustil, s tim, ze dokud to "necim" neucpe, tak zavodit nebude. Nevsim jsem si, ze by kontroloval cokoliv dalsiho, ale jen kvuli spuntum nejake lidi vratil a vypadal docela drsne...
Tak jsem se na nej uz z dalky usmival a pripravoval si v hlave zduvodneni nejruznejsich veci. Trebaze nalepku s cislem, u ktery mi jasne rekli, ze ji mam nalepit na "sedlovou trubku" mam na cumaku lehokola z duvodu, ze na Ibexu je sedlo prisroubovane k ramove trubce, tudis vlastne cely ram lehokola povazuju za sedlovou trubku...
Nebo ze v riditkach nemam zadny spunty, protoze nimi vedou bovdeny a silnicni zakon (respektive priloha vyhlasky) pozaduje jen spolehlive zaslepeni koncu riditek, coz je provedeno prave temi bovdeny a bovden je prece logicky materialem pohlcujicim energii (pruzi)...
No a kdyby bylo nejhur, ze mam ucast povolenou primo reditelem zavodu a dokonce do prihlasky jsem vypsal body pravidel CTA, u kterych predpokladam, ze nebudou v zavodu uplatneny nebo mi udeli vyjimku (na coz nikdo nereagoval a mlceni je prece souhlas...).
Kdyz jsem prisel na radu, vytrestil oci nejdriv na lehokolo, pak na me, zavrcel neco ve smyslu, ze nevi, co by na tom mel kontrolovat a ja pokracoval dovnitr se slovy, ze vsak mam vsechno v poradku... ja vim, ze se lhat nema, ale jiste bylo vetsim prinosem, kdyz pokracoval v prudeni silnicaru se spunty nez kdybych s nim diskutoval o detailech.... :-D
Jé, škoda, kdybych si to přečetl dřív, mohl jsem ti přijet dělat morální podporu. Nó nic, tak příště. Aspoň se s tebou nějací vzpřímení slušně bavili?
Jo, cestou tam jsem se ve vlaku bavil s klukem z Etnetery, zpátky jsem se pokoušel diskutovat s jedním anglicky mluvícím závodníkem. Za celou dobu jsem neslyšel žádnou vyloženě negativní poznámku a co si kdo o mě myslel, už není můj problém...
Nemyslím si, že bych předváděl takové výkony, že bych si zasloužil vlastní fan klub, spíš by nebylo špatné, kdyby příště bylo lehokol víc. ;-)