Ahoj, mám dotaz :-)
1/ potřebuji nové pláště, jenže si nevím rady. Zatím jsem vozil Continental CountryRide 700x37. (prý 635 g)
Kromě jednoho píchnutí jakýmsi šíleným trnem bez problémů.
Čím ho nahradit? Ideálně něco, co trochu vydrží, ne moc těžké a ať nemusím lepit :)
jezdím hodně po asfaltu i polňačkách, ale v poslední době se nějak nevyhýbám ani lesním cestám.
v přijatelné ceně jsem našel třeba:
Michelin Transworld sprint 700x40
http://www.kupkolo.cz/plast-cross-michelin...
Ritchey Z-Max SHIELD Comp 700x35
http://www.kupkolo.cz/plast-cross-ritchey-z-max...
Continental cyclocross race 700x35
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
Schwalbe CX Comp KevlarGuard 700x35
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
ale má doporučený tlak jen do 4,5 baru, ale je zase lehčí než ten co mám teď :-)
nemáte s něčím z toho zkušenosti co se týká výdrže?
s "hladším" vzorkem to bude víc odsýpat na asfaltu, ale zase budu v lese z kopce brzdit i očima, jako teď, že? :-D
2/ a ještě jeden "technický"... jak velký rozdíl je mezi řetězy HG50 a HG70? v ceně asi 30 kaček.
HG50ku mám na kole teď, výdrž zatím 3.000 km, jsem na třetím zoubku na měrce.
HG40 mi vydržela cca 1.000 km.
3/ a ještě k převodníkům - ten malý 30ti zubový mám trochu pokřivený. mám ho sundat, nacpat do svěráku a narovnat? případně ho trochu opravit kladivem? :-D
nebo dá se koupit i samostatně nový, třeba i o nějaký zoubek menší? je chycený 5 imbusy, od středu po šroub je to cca 4 cm. nevím, co přesně se tam měří...
4/ převodníky jsem sundával v úterý, trochu je opucoval. ledaže teď mi zas při záběru škrtá lehce ten velký i s klikama, vychyluje asi o 1mm. sundat kliku, pořádně opucovat a vrátit zpátky?
Díky moc!
Brůča
Pláště používáme Shwalbe marathon originál, konkrétně tenhle
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/komponenty...
a nemůžu si na ně v nejmenším stěžovat, na to jak dostávají zabrat na různém povrchu a cestách tak vydrží docela hodně a bez defektů.
Ad pláště:
Jezdil jsem cx comp na cyklokrosce. Slušně jedou jsou lehké a defekt jsem zatím něměl. Zadní se sjel po necelých 6000km (vážím 70kg). Dělají se i širší, tuším 40mm.
Rětěz:
U řetěru HG nevím, ale IG-51 mě vydržel kolem 3500km a IG-71 kolem 4500-5000km.
Převodník můžeš zkusit srovnat, ale nevím jak pochodíš. Nový se dá koupit, buď originál nebo spíš Gebhart. Tam ti i poradí, co vlastně potebuješ.
ty cx comp na koloshopu vychází na 219, což by byla fajn cena i na těch 6000 km. byť mám metrák, takže bych musel v půlce přehodit přední se zadním. u těch continentalů jsem to tak taky udělal, najeté na nich mám taky těch +- 6000 a zatím drží. ale už mám 2 cm na šířku úplně hladký pruh bez vzorku, takže to v lese nějak hůř brzdí :)
když dám "lepší" řetěz na "horší" kazetu, nezruším zas dřív tu kazetu?
IG a HG se liší jen povrchovou úpravou, ne?
HG řetěz je na HG převodníky - IG řetěz na IG převodníky. :-)
IG se dělali někdy před 10 lety, musel bys to na nich mít napsáno.
U krossového pláště by mi vadil maximální tlak 4,5 b u toho posledního modelu, přece jenom při jízdě po silnici raději foukám na 5,5 - 6 b :-)
Taky foukám přední 5,5 a zadní 6 a je to asi nejlepší. Kolo dobře jede a plášť se nepoškozuje a nehrozí procvaknutí.
já to právě na benzince taky foukám přes 5. ono mi to stejně během 14 dní ujde tak na ty 4...
co by se stalo, kdybych na ten plášť, kde je psaných 4,5 nafoukal 5,5? :-)
To nevim, už je to o dost víc. Ty moje mají psané max. 6 nebo 85 psů, foukám na maximum a výborné.
a co tyhle?
Schwalbe smart sam 700x37
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
nebo
Schwalbe rapid rob 700x35
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
mělo by to jít foukat do 6 barů, což už by šlo
tak jsem nakonec vybral ty Smart samy... nosnost 100 kg, foukat se to dá na 6 barů, takže snad to bude OK.
lákaly mě i ty cx comp, ale mají malou nosnost, prý jen 70 kg. a když naložím sebe a brašny...
Dobřes vybral, SmartSamy jsou zatím to nejlepší na co jsem narazil (jen mám širší a foukám míň), přilnavost super a životnost dobrá.
Převodník jsem měnil za 22z duralový od Gebhardta, ale prd vydržel. Tak mám teď stejně velký ocelový, u takhle malého je rozdíl v hmotnosti zanedbatelný (i když váží o 50% víc).
hmmmm.... najeto 1200 km a zadní plášť mám nahladko. kdepak je asi chyba?
jezdím teda převážně asfalt, ale tohle jsem nečekal. i levná Kenda Kwick mi vždycky vydržela víc.
Vepředu mám ještě tak milimetr vzorku - zhruba polovina proti původnímu.
takže asi zadní dojezdím do zimy, pak stejně nasadím kendu klondike a na jaře budu shánět nové.
čím to nahradit?
Jak v kopačkách běhat po betonu a divit se, že jsou špunty pryč. Každá guma má své určení. A pokud má být přilnavá v terénu, tak zas nebude extra odolná na hrubém tvrdém povrchu. Závodní speciály pro auta jsou třeba jen pro jeden závod. Nějaké šporculánky ti můžou zase vydržet deset let.
Na asfalt pořiď Marathony, nebo něco podobnýho a budeš spokojenej.