Nevím, jakou mám pořídit vidlici. Někteří preodejci mi vnucují vzduchovou, prý normální pružinovou přemáčknu (mám cca 115-120 kg na 190 cm). Ale zase téměř nejezdím terénem, silnice či pěšiny, na druhou stranu dám ročně přes 6000 km.
Mozna by sla sehnat dostatecne silna pruzina, aby tuhle vahu zvladala, ale to by byla dodatecna uprava. Koukej po vzduchove, ktera ma vetsi prumer nohou - tedy ne po te nejlevnejsi urovni.
Na jake kolo? Trekove? MTB?
Pokud bych jezdil terén tak jak popisuješ, nebo pod 20% tak bych si vůbec odpruženou vidlu nekupoval, dle mého názoru je to zbytečné. A kupovat vzduchovou za 5 a více tisíc? Nevím asi ne.
Pokud je nachylny na bolesti zapesti, odpruzena vidle se muze hodit, i kdyz to neni vylozene do terenu.
tak z těch rad nevím jak si vybrat :). Navíc ta vidlice ještě není to nejdůležítější, to je hlavně celý osazení kola - jenže jako laik moc nepoznám, které středy a pod jsou nejvhodnější (taková ta zlatá střední cesta - ne extra levné ani drahé, ale přitom slušně kvalitní). Navíc je Problém je tolik různých druhů komponentů...
Jedna se o horske kolo? Kolik do toho chces dat?
Osazeni bych bral nejmene Alivio, radsi Deore. Kde to neni napsano slovne je misto slovniho popisu kod. Jedno dve pismena a tri cislice. Prvni z nich je pro Alivio 4 a pro Deore 5. Takze treba hydraulicke brzdy s oznacemin BR-M-446 jsou Alivio, BR-M-5xx Deore. Na posledni dve cifry se nekoukej. Stejne oznaceni by mely mit stredy kol a kliky. Bezne se trava, ze je prehazovacka o dve nebo i tri tridy vys, nez prave ty daleko dulezitejsi stredy kol, slapaci stred s klikami a brzdy.
Vidlici bych bral EPICON, coz je asi nejbeznejsi uz pouzitelna vidlice pro jizdu i v terenu.
Ale stejne je nejdulezitejsi cenovy limit.