Dobrý den,
Zajímalo by mě, jestli vadí, když jsem v plášti měl zapíchnutý malý střep rozměrů na délku asi milimetr a na šířku asi půl milimetru.. Po vyndání střepu není na první pohled patrná žádná dírka... Ale říkám si, jestli nyní když pojedu po nějakém štěrku, tak jestli nemůže dojít k dalšímu defektu duše protože ostrý kousek kamínku se skrz tu dírku dostane až k duši...
Kupovat zase další plášť se mi ale nechce...
Díky za rady.
Může, ale věř, že ne. Pravděpodobnost, že se nějaký ostrý kamínek nasomruje do toho otvoru je hodně malá, ale na druhou stranu zákonnitost smůly je také dost velká :-))
Já bych vyčkal do prvního defektu. Pokud přijde brzy, pak bych se naštval a plášť vyměnil. Ale jestli to bude držet, tak bych se na to vykašlal.
Měl jsem podobný defekt a ještě pár týdnů jsem na těch pláštích jezdil. Pak jsem je stejně měnil v rámci plánovaných změn. (byly to nějaké Authory a měnil jsem je za Schwalbe punkture protection)
Já se chystám za 3 měsíce kolo odevzdat do sběrného dvora, takže nový plášť byť i nejlevnější se mi kupovat nechce, na druhou stranu nechci ale riskovat, že do týdne bude další defekt...
Jezdím asi tak 600 km měsíčně...
Zůstaň v klidu, ono to tak horký není. Pokud plá´šť není celkově sjetý a hodně zeslabený, tak pravděpodobnost dvou kamínků do jedné dirky je opravdu hodně malá. Takhle se mi už asi 4 ostré kamínky proklovaly až na duši. Vždy jsem opravil, kamínek našel vandal a dál na plášti najezdil dalších několik tisíc km a bez problému.
Nojo, kdyby poštovné nebyly takové hříšné peníze, tak ti nějaký plášť na dojetí pošlu, tuším, že se mi něco ještě válí v garáží (nemáme ve vesnici sběrný dvůr, tak to vyhazování plášťů je na dlouhé lokte)
Ale prostě jestli jezdí převážně po silnici, tak bych to vůbec neřešil, s terénem nemám zkušenost.
Já po 5 tisících poprvé píchnul. Minulý týden o víkendu. Myslel jsem, že jsem našel skobu v plášti, vytáhnul, plášť prohmatal, nasadil novou duši, ujel 40 a zase prázdné.
Doma jsem vyměnil plášť i duši, drží.
Starej, dosud dobrej plášť, jsem znova prohmatával, Soňa taky, ale nenašli jsme nic, co by udělalo tu dirku do duše, jak špendlíkem.
Nevím, jestli v plášti není nějaký trn, který se projeví až když je naplno nahustěno a zatíženo, nebo jestli mi v ráfku nezůstal nějaký ostrý kousek, co jsem vyklepal při výměně pláště, nemám rozumné vysvětlení ale mám doporučení.
Starému plášti nevěř. :-)
Díky za odpovědi,
Co kdybych vystřihnul kus staré duše a dal to jako ochranu na místo kde je ta dírka? Aby pod dírkou nebyla přímo duše?
Tak se ti bude kamínek proklovávat do duše o 5 minut dýl :-)
Proboha, přestaň blbnout a jezdi.
Pravděpodobnost, že se ti něco dostane do stejného místa v plášti je stejná jako fakt, že vyhraješ první ve sportce.
No já myslel, že když jedu po drobných kamíncích na polňačce, tak je plášť v kontaktu s ostrýma špičkama kamínků v podstatě neustále, a tam kde je ta dírka se snadno dostane až k duši :-D
Kaminek je velky, toho bych se nebala. Co si pamatuji, tak nejcasteji vytahuji z plaste nejake obrousene kusy hrebiku. Prekvapive netaham tak casto strepy, prestoze se clovek obcas nevyhne prejeti nejakych strepu u krajnice, ktere nestihne objet.
...to je ono- zabývat se pro jeden měsíc jízdy pravděpodobností jedné promile, že se něco dalšího trefí do té dírky a udělá defekt- to už je určitý druh postižení ;-))
Murphyho zákony říkají o této pravděpodobnosti něco jiného, to že se mu to nějakej štěrk tou dírkou probodne bude naprosto jisté, pokud s sebou nebude mít lepení, nebo náhradní duši :-)
Já bez lepení a duševní náhrady nevyjíždím a defekty mívám. Co s tím?
Reverzně Murphy nefunguje.
Asi máš špatné pláště, jezdíš na fakíra, nebo se na tebe Velkej šéf zlobí.
Defektů proti minulosti mám zanedbatelně, silnice se nezlepšily, tak mám za to, že je to pláštěma.
Jezdím na tomhle:http://plaste.heureka.cz/schwalbe-marathon...
....držet se Murphyho zákonů, neodvážím se ani umřít- kdo nic neví, o nic nepřijde!!!
Neblázni a jezdi. Taková pididírka. Kdybys na tom jezdil v zimě po městě, tak bys měl po jedné zimě plášť jako řešeto. Ostrý posypový štěrk plus střepy udělají své. Pokud se Ti plášť nepáře nebo nešklebí, není co řešit. Samozřejmě je třeba mít s sebou lepení a náhradní duši,ale to je třeba tak jako tak. Kdyby se to mělo brát takhle vážně, musel bys měnit plášť po každém defektu.
Tak maly strep je prd. Jestli mas silnicni plast, tak je treba vzdy durch diru podlepit zaplatou zevnitr plaste. V opacnem pripade tam muzes vozit zalepenou dusi se zaplatou na stejnem miste, ale jen do doby nez ji vymenis za novou. Pak ti prese vsechny ty dirky znova prolezou kaminky a propichaji dusi. Na tyhlety srandy se strepy to chce pro jistotu aspon raceguard od vlastovky...
V cykloprodevně koupíš flastr na lepení pláště. Lepí se zevnitř. Ale můžeš dírku klidně podlepit i nečím levnějším, gumovým či měkkou umělou hmotou.