Už jsem četl spoustu diskuzí zde i na jiných webech o koupi nového kola. Je mi 18, právě mám kolo už 3tím rokem, je to "noname" , něco jako HT, na netu jsem pár kol s tímto názvem našel, ALE. Za první dva roky jsem najezdil asi jen 500km. Tento rok "už" mám najeto dalších 400km, nejdále, co jsem jel, bylo 60km asi za 3 hodiny, pohodová jízda po většinou po cyklostezkách, občas lesní cesta, vidlice ZOOM, takže pruží jen při výmolu :) Jinak si ale na nic moc neztěžuji, jen jsem jednou, když sem s tim skákal 2x zkur.il přehazovačku, pokaždé koupena nová, shimano za 150,- :) a slouží doteď. Kolo si tedy umím opravit/seštelovat sám (brzdy, přehazovačka, přesmykač, dookonce i vycentrovat, když u toho sedím 4-5 hod.) Jen tak mimochodem, to kolo stálo 3000 od nějakýho týpka, který je vozí z německa a opravuje, pak prodává za slušnou cenu. Jsem tedy celkem nenáročný. Zjistil jsem, že by mě bavilo jezdit po světě, vícedenní výlety. Chtěl bych poradit co nejkvalitnější kolo do 4000-5000. Nemám na rozhazování a chápu, že všichni budete psát, že za 5000 ani za 10 000 se nedá sehnat kvalitní kolo, ale mě stačí a nevadí, když si ho třeba po každých 500km trochu sešteluju, jak říkám, nepotřebuji servis, udělám si sám. Chtěl bych trekové (krosové) kolo, které mě poveze třeba 3 dny "natěžko" +- já 83+15kg nákladu v trojbrašně na nosiči.nepotřebuju kotoučovky ani další takovéhle "hovadiny". jen světla, blatník, nosič (to vše se sice dá přikoupit, ale když je to na kole, vyjde to levnějc. Takže, je to trochu zapeklité, někteří mě možná ani nepochopí, ale i přesto bych rád, kdyby mi někdo poradil. Napadá mě nějaký author nebo leader fox, který je levný a nepřipadá mi z laického pohledu nekvalitní.
Pokud jsi tak nenáročný, jak píšeš. tak bych šel do bazarového.
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/304173/prodam...
Třeba něco takového, ale počítal bych s tím, že dalších pár stokorun do toho následně dáš. + další peníze za doplňky (nosič, blatníky, světla). A časem měnit díly, které odejdou.
Taky se kloním k tomu bazaru. Při trošce štěstí koupíš bezvadný kolo, který ti bude dlouho sloužit.
Při troše smůly ho budeš muset porychtovat, ale starší kolo z kategorie patnáctitisícových snadno a i vcelku levně opravíš a seřídíš.
Funglovka za pět tisíc bude jen pro zlost a nakonec tě přijde hodně draho.
Díky, jen nevím, jak poznám, aspoň přibližně, jak kvalitní je to kolo, když půjdu po bazarech, abych nekoupil něco, co se bude tvářit jako mistr světa a on to bude sr.č za 6000 a třeba 5 let starý :( Napadá mě jen že by to šlo poznat podle komponentů ( především přehazovačka) ale vážně nevím, moc se v tom neorientuju, mě stačí, že to dobře slouží a že si to umím sám poštelovat a opravit :)
V kamenných bazarech toho moc dobráho nekoupíš, to bys musel mít hodně štěstí nebo bys musel být domluvený s bazarníkem aby ti dal vědět. Mnohem větší a dobrou šanci máš na internetu. U kol jsou značky, modely a podle toho si většinou dohledáš informace o tom kole, o jeho výbavě a ceně a podle toho se dá celkem dobře orientovat. Takhle jsme kupovali dvě kola a obě hodně dobrá a bez problému.
Dobře, budu tedy hledat, díky :) To mě vlastně ani nenapadlo, protože tu všude čtu, že kupovat kolo po netu je blbost, že pak namám zaručený servis a záruku, ale to je vlastne u bazarovyho jedno a servis nepotřebuju, když si udělám 95% sám :)
Pokud to jen trochu půjde, koukat po kolech běžných značek. A orientovat se podle označení modelu. To se v podstatě nemění, jen jsou další a další ročníky. No a pak ty komponenty. Koukat, aby alespoň přehazka a řazení byly Deore, nebo Alivio. Pokud se nechystáš jezdit v bahně a marastu, tak i solidní V-brzdy dobře poslouží.
Je to tak trochu hledání jehly v kupě sena, ale při troše trpělivosti se vybrat dá. Já koupil z druhé ruky před pěti lety celopéro a spokojenost.
kup za 1000 staršího favorita v dobrém stavu, vyměň pláště, případně řetaz, dohoď stojánek a nosič a můžeš jet. případně dvoustěnné ráfky, ty původní jsou většinou příšerné...
na servis ti stačí pár klíčů, díly jsou levné.
jezdil jsem tak pár let, sice "jen" 50 km denně, občas delší výlety, ale šlo to. i při 120 kg + 10 kg nákupu v brašnách :)
Možná je to dobrý nápad, jen nevím, co všechno bych tam musel vyměnit, neni na favoritu malo převodů? Kupovat ráfky, pneu, duse, nosic, svetla (prehazovacka a kazety), to uz tak vyhodne nebude, to si radsi koupim bazarove kros za 3000,-
Na favorita bych si nechal udělat komplet zadní kolo, pořádný ráfek, náboj na kazetu, 8-9 kolečko mtb s velkým rozsahem a vpředu nechal jen jeden tác. K tomu budeš potřebovat přehazovačku (stačí nejlevnější SIS kompatibilní) a příslušné řazení. Celé to vyjde kolem 2000,- + favorit na Aukru min. 1000.
To je cesta spíše pro fanoušky značky Favorit. Cross z aukra za podobnou cenu imho poslouží lépe (tužší rám a kola, lepší brzdy, vpředu třítác, návarky na dnešní nosiče a košíky na lahve a další detaily).
Za ty prachy si nemůžeš moc vybírat. Nový kolo v této ceně bude opravdu jen k vzteku.
Tady by sis nevybral? http://aukro.cz/kola-krosova-63317?price...
Jo, díky, to vypadá docela zajímavě, asi si založím aukro ucet ")
Ale s nákupem opatrně, na aukru jsou lidé různí, a někteří zvláště. Nejlépe vyzvednout osobně.
To jo, ale skoro nic není v jihoceskem kraji, nejlepe v okoli ceskych budejovic :(
Jestli chceš levně koupit, nesmíš spěchat. Za týden či za měsíc se třeba něco objeví.
Pokud nejsi, náročný tak tady by si mohl něco vybrat, přijde mi to slušné za ty peníze. Akorát, aby seděla velikost.
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/307037...
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/311530/prodam...
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/309684/ktm...
http://www.cyklobazar.cz/inzerat/303723...