Zdravím všudypřítomné ... doufám, že mi nějak poradíte.
Dnes jsem pořídil při zabrání v kopci vytrhnout z pastorku 4 zuby. Nyní nevím co mám dělat, neb mám několik možností.
První kazetu a řetěz jsem jezdil 8000km a pak je vyměnil, když začal řetěz přeskakovat. Nyní mám na kazetě i řetězu najeto cca 4000km a řetěz by ještě chvilku vydržel (měřeno měrkou). Kazeta by žila dlouho, kdybych ji dnes nezničil. Jezdím sice na horáku, ale převážně silnice a naložen brašnami a sebou (60kg).
Můžu:
1) Koupit novou kazetu a nový řetěz.
2) Nasadit starou kazetu a dodělat ji i s řetězem do totálního konce.
Proč se ptám? Bojím se, že při dojíždění řetězu na staré kazetě by se mohlo stát, že si zničím kolečka na přehazovačce a talíře. Co si myslíte vy?
Kazety jsou Shimano CS-HG-50, řetězy netuším.
8-o 4 zuby při záběru ? Dynamit v nohách ne ?
Jestli je řetěz dobrý, tak nasaď novou kazetu a jezdi. Pokud je už "za polovičkou", vyměň i ten. Tu starou kazetu jsi asi měnil, protože byla vymletá a střílela, ne ? Ta už by asi neposloužila. A pokud jsi ji měnil jen tak z plezíru a byla dobrá, klidně ji ještě dojížděj. Kladky na přehazce a placky na převodníku by mrvlik vydojený řetěz, ne kazeta.
Jsem trochu zabral no... ;)
Stará kazeta se vyměnila s řetězem, nějak jsem netušil, že bych to měl vyměnit, tak jsem jezdil a jezdil až jednoho krásného dne žačal řetěz přeskakovat jak na talířích tak na kazetě. Tak jsem to celý sundal, strčil do igelitu a položil na skříň - leží tam do dneška. Koupil jsem novou kazetu, řetěz i talíře a kliky a vyměnil, zároveň jsem si také pořídil měrku řetězu, dozvěděl jsem se, že když se řetěz vymění včas tak kazeta přežije více řetězů.
Nyní tedy zvažuji, že zkusím nasadit starou kazetu a aktuální řetěz a zjistím co to bude dělat. Řetěz ještě dojezdím do prázdnin - což s frekvencí ježdění ve zkouškovém bude akorát a pak koupím celé nové.
Vyzkoušej a uvidíš.
Jestli je řetěz už v půlce životnosti, tak se možná na staré kazetě chytne a nebude moc střílet.
Pokud ano, tak bych to vyměnil oboje. Zase tak drahé to není - dohromady max 500Kč.
Tak já jsem koukal na kupkolo a tam jsem našel kazetu za 349,- a řetěz kolem 250,- Nebo nevím, jestli bude lepší kazeta za 259,- ...
Myslel jsem že máš 8-čku.
Kazeta Alivio HG-51 za 279 a řetěz HG-50 (188) nebo Sram 850 (229).
Hele, nespadlo ti to někde ? Takhle se to nemohlo vyrvat jen zabráním (řetěz obepíná mnohem víc zubů).
Zkus tu starou kazetu, ale napřed prohlídni, jestli nejsou na zubech vymačkaný groty, nebo jestli nejsou mezery mezi zubama na některých pastorkách znatelně vymletý a zuby víc do špičky. V takovým případě bych dal novou kazetu i ke staršímu řetězu. Když máš měrku, vidíš, na kolik je ojetý. Jestli je v pohodě, tak nové kazetě neublíží. Však takových napůl ojetých i víc ojetých potká hned několik.
A psal jsi, že máš kazetu Sh HG 50, ale je tam vidět čtyřicítka. S padesátkou od kupkoláků mám dlouhou dobrou zkušenost na trekách a dřív i na horácovi.
Jo, jako 4 to vypadá, ale je to 5.
Kolo mi nikde nespadlo, nebo o tom nevím. Nikdo kromě mě na něm snad ani nikdy nejel, autem ani na střeše nevozím - kolo je na ježdění, ne na vožení - a do servisu svěřuji jen vyjímečně - když nemám nářadí.
Stalo se to fakt během jízdy, kdyby to tam bylo, tak jsem si snad i všimnul. Šlapal jsem do kopce na štěrku, takže zadní kolo občas prohráblo, nepřišlo mi to divné, že to občas proklouzlo, ale jak jsem vyjel na rovinku tak bylo cítit, že je něco špatně - asi jako by prokluzovalo kolečko.