Zdarte, v létě se chystáme s kámošem na nějaké silniční alpské průsmyky (Hochtor, Timmelsjoch, Otztaler Gletscherstrasse, možná passo del Stelvio nebo Gavia) a mám dotaz zda-li to vyjet s MTB (nedávno sme tu řešili můj stroj superior 829). Natrenováno mám letos zatím kolem 5000 km. Spíš mě zajímají technické věci-např. jestli s kotoučovkama takové sjezdy sjet (jestli se neodvaří) nebo jestli stačí 30 kolečko s kazetou 11-36 (abych to vůbec ušlapal) atd.
Technikcé paramtery mojého kola:
http://www.superiorbikes.eu/cz/porovnani/?rok1...
Díky
Osobne bych vymenil nejmensi placku z tech 24 na 22. A to nejen kvuli Alpam.
180 kotouce by mely stacit, zvlast jestli nepojedete natezko. K tem brzdam jsi jeste zapomnel uvest SVOJE technicke parametry. 50kg strizlik to ubrzdi i na 160, pro 150kg kus chlapa s bagazi bude nejspis potrebovat 203.
Hlavně poladit hlavu. Budeš šlapat pořád do kopce - hodinu, dvě, tři...
O kolo se neboj. Jenom je potřeba brzdit přerušovaně (samozřejmě oběma brzdama) a asi bych zvažoval nějaké rychlejší pláště bez vzorku, kvůli valivému odporu na asfaltu.
Můj parametr je 72 kg. JInak se v těch plackách nevyznám, tak sem si říkal, že kazetu měnit nebudu a nechám tuhle. Takže pokud píšěte radu, kterou kazetu radši využít (Hrabosh) napiště to prosím jak pro blbce:-) díky
Převody co máš Ti stačí. Běžně se to jezdí na silničním kole který má přední placku 34 a žadní 28.
Takže když mám 36, tak mám vlastně ještě lehčí převod než silničky se 34 jak píšeš.
Jestli máš převod co je uváděný, tak nemáš 34 ale 32. Vidím tam převodník 24-32-44 a kazetu 11-36. To je dostatečně lehký převod a jestli máš natrénováno v kopcích, tak snad víš jak jaké stoupání a s jakými převody zvládáš. Pokud v kopcích máš potíže, tak můžeš vyměnit placku 24 za 22 a to už je s tou 36 na kazetě opravdu dostatečný.
vůbec se v těch kombinacích mevyznám, takže nevím o čem mluvíte:-)
Tak si zkus nakteslit jednotlivé poměry převodů, napisš si to pod sebe a spočítej si kolikrát musíš šlápnout na jaký převod k ujetí třeba 1 km a čím víc šlápnutí, tím lehčí převod a snáz vyjedeš větší stoupání.
Kde jsi najezdit těch 5000 km, to vůbec není málo, žes ještě nepřišel na to jaké převody ti vyhovují?
Vím jaké převody jezdím (spíš teda pořadí převodů), ale nevyznám se v počtu zubů na pastokách. Podle té specifikace co jsem tu dal co mám na kole (42-32-24, kazeta 11-36), tak lze jet nejlehší kombinaci 24 vepředu a 36 vzadu, jestli se nepletu. No a chtěl sem vědět jestli se to s tím dá vyjet. JInak bych samozřejmě tolik km nenajezdil pouze v kopcích, takže polovina toho je rovina.
Na 24/22 x 36 se dá vyjet výtahová šachta... ;-)
V zubech problém není, ten je trochu výš, pod čepicí :-)
Když se rozhodneš to vyjet, vyjedeš to.
Ochutnal jsi kopečky a drápkem ses chytil ? Na další motivace je dobrá třeba knížka " Jak se jezdí do nebe" ;-)
Mě ty kopečky tak moc neberou, a velehory už vůbec, láká mě dálka...
Nějak jsem přišel na to, že nejlepší je pro mě ta krajina co tu mám kolem, trochu kopce, žádné hory, trochu rovinky, prostě chvilku jedeš, chvilku se vezeš, chvilku makáš. Dlouhé roviny stejně jako táhlá stoupání jsou složitá právě "na hlavu" a strmé kopce mě se zátěží a k tomu ještě cejchou odrovnávají.
Sjezdy si neužívám, protože se bojím to pustit,vím jak málo stačí, abych si zalétal.
A hrůzu mám z větru.
Vidíš, furt nespokojený, to je moje letora :-)
Dík za typ na knížku, seženu si to.
Kdyz si nenechas stavet nejaky atyp, tak snad kazde bezne MTB bude mit lezci prevody, nez bezna silnicka.
Cim mensi vepredu a cim vetsi vzadu, tim lehci prevod.
Kasli na to, jedine, jak si vylepsit prevody, je ta vymena nejmensi placky 24 za 22 (vepredu). 36 na kazete (vzadu) je nejvetsi mozna (krom nezmyslne draheho atypu).
A ta vymena 24 za 22 je spis do terenu - na silnici musi stacit bohate to, co mas.
Co bys chtěl víc? Natrénováno máš víc než dost, hlavně to trénování nepřežeň, pak to nebaví, ale už bolí. Převody jsou dostatečný, brzdy víc než dost, ubrzdit se to dá dobře i s véčkama.
Převody máš dostatečný, daleko podstatnější bude do těch krpálů nevletět jak janek. Pokud nemáš v nohách dynamit, tak radši lehčí převod a pravidelně šmrdlat. Když to třeba v zatáčce na moment zvolní, nenechat se strhnout ke zrychlení a rychle uvolnit nohy, zregenerovat. Pak vyjedeš prakticky všechno. Hlavně to jeď podle sebe, nezávoď, nepřizpůsobuj se. Jinak plivneš plíce a budeš furt někde "fotit". Taky se tam chystáme, jel bych klidně hned :-)
Jo ty cesty (třeba na Stelvio) jsou impozantní. Miluju hory, ale doteďka sem pouze chodil a běhal, tak chcu zkusit jestli je to na tom kole fakt taková makačka nebo ne. U nás se takovým souvislým převýšním přiblížíš tak jednou třetinou, jinak musíš kumulovat víc kopců, takže nejde porovnat jestli to zvládnu nebo ne. Uvidíme, kdyžtak se budu kochat:-)
Při jejich běžných sklonech silnic do 10 - 12% je to podle tempa. Při rozumném v podstatě jen o rozvržení sil a výdrži. Nějaké křeče a podobné radovánky hrozí jen pokud to napálíš a budeš závodit.
Glocknerská od severu má skoro souvislou desítku a odpočívačky v zatáčkách (vyloženě rovinky). Od jihu je ten kopec drsnější. Vesměs dvanáctka a zatáčky kolikrát ještě přitvrdí. Stelvio znám jen z jedný strany do půlky. Pohodovka a celé je to víc na kochačku a rozhlížení, 8%.
Na pořádné galeje i v minimální rychlosti doporučují sice kótou míň atraktivní, nižší, ale o to ostřejší prďáky. Až si odjedu ty "povinné" a profláklé, tak se snad na ně taky dostane.
Jaké "prďáky" máš třeba na mysli?? Nechám se rád inspirovat třeba na příští rok..
Začni třeba výjezdem po neznačené cestě z horní části Rokytnice nad Jizerou na Dvoračky :-)
http://www.mapy.cz/s/9UqD
moc daleko, to si dávám radši ty naše moravské kotáry
Které, rád se na ně přijedu podívat
tada jsou spíš kratší, ale intenzivní. Jinak z těch delších v kuse např. Nový Hrozenkov-Kohútka nebo Leskové-Vysoká
Na rozhejbání a zahřátí asi dobrý, ale ne až tak náročný.
Když budeš mít čas a chuť tak (všem) doporučuju
http://www.mapy.cz/s/9UCp
V cestě přes Včí sedlo je obora, nemějte obavy, vrata nejsou zamčená, cesta je volně průjezdná, jen je potřeba za sebou zase pořádně zavřít. Navečír když je všude klid a žádný pohyb, tak je možné vidět i pěkné jeleny :-)
Myslíš tento kopec?
http://www.cykloserver.cz/f/5cab149448/
Nevypadá to tak hrozně. Jenom od 5. do 7. km to bude trochu strmější.
Pokud to vyjde, tak bych si ho chtěl zkusit příští sobotu až pojedu do V.Karlovic, zkontrolovat "beskydovníky" jestli se neflákají. :-) Doufám, že převod 36/28 bude stačit.
Aha, druhá část stoupání - 3km, průměrně 11%, maximálně přes 20%.
Takto bude maso! :-)
Koukám na to a probírám celý kopec po pár metrech a nemůže to být tak hrozný. Celkový průměr stoupání je 6,1 a na největším stpoupání na úseku asi 90 m to je poněkud víc, někde k těm 20.
Neznám to tam, vycházel jsem z této fotogalerie:
http://www.mcsteam.com/viewphoto.php?id=1809...
Já taky ne, jen to co mě vykresluje podklad a mapa pro GPS a mám na řadě cest a stoupání ověřeno, že to tak je.
Ta silnice vypadá pěkně a bude hladká, takže těch nějakých 200 m nejtvrdšího 20% stoupání by se mělo zvládnout.
Silnice je velmi pěkná, asfalt je hlaďoučký jak dětská prdelka.
Tak to musí jet nahoru úplně samo, jenom to včas nahoře ubrzdit :-))
Nemůžeš se splést, tam vede jen jedna silnice. Pro auta má jednosměrný provoz řízený semafory.
Hele, ale když už budeš ve Velkých Karlovicích, vyjeď si to rovnou an hřeben a dej si červenou hřebenovku přes Javorník. Je to docela záživné. A výživné :o))) Ale jak potom na Kohůtce chutnají knedlíky a halušky...
Přece nepojedeš po silnici oudolím, to je nuda :o)))
Chci jet na silničce. V sobotu Břeclav - V.Karlovice a v neděli V.Karlovice - Břeclav (příp. na vlak někde cestou).
Hřebenovku Javorníků znám pěšky. Před lety jsme ji procházeli s moji ex. Vlastně z Bílého kríže až na Mykytu.
A co teprv toto! Některou sobotu nakládám kolo do auta a jedu:-)
http://www.mapy.cz/s/9URh
Jo, to je dobrý okruh, už jsme ho někoilikrát jeli. Akorát ne z Losin, ale ze Šumperku přes Rýmařov do Malé Morávky a pak ze Sobotínu přes Hraběšice do Nového Malínu.
To bys měl vyjet a stěmahle převodama docela zadarmo... Silničáři to mají trochu těžší.
http://thapsus.rajce.idnes.cz/Dovolena_27.7-3.8...
Štvete mě. Mě chcete přinutit abych o víkendu dal první letošní tisícovku na Zlaťák, Sněžku, Klínovec nebo nějakou podobnou prasárnu?
Cim vic tisic, tim vic adidas. Nesmis jezdit porad ty roviny, 1000 m prevyseni se da najet i v okoli Prahy. ;-)
Nad 1000 mnm? Kde, že jsem tak smělý?
Dej si to 10x na Petřín máš to v kapse i s nádavkem :o)))
To bych ho musel dát tak třicetkrát. Ono se ke Zlaťáku nejede úplně po rovině :-)
A co ti brání?!?
My kdysi plánovali akci 50x na Petřín v rámci přípravy výstupu na Mt. Blanc. To jsem si ještě myslela, že mi takový výlet moje závratě dovolí.
Nahoru jsme to chtěli jít po svých, dolů jet lanovkou.
Pak jsme ale zjistili, že to nelze za den stihnout s ohledem na
- jízdní dobu lanovky
- a fakt, že nejsme žádní sprinteři, takže na výstup je zkrátka nutno počítat 20 minut.
A to jsme to chtěli chodit s naloženýma krosnama.
Ten mám taky rád a pěkný je výjezd Kryštofovým údolím od Chrastavy.
Dělají tam povrch, je to naprd, jel jsem před 3 týdny z Českého Dubu na Chrastavu....
Ještě jim dej čas
Tak to zkusím ještě jednou. Fakt se nehce nikdo přidat na 5-7 dní do Alps s kolama, např. na Grossglockner, Oetztaler Gletscherstrasse, Timmelsjoch a nebo když se dohodnem tak Passo del Stelvio, Gavia nebo Val Martelltal...Natrénováno mám denní převýšení přes 4000 m...
Tak mise úspěšně splněna. Za 6 dní zdoláno 15 passů a jochů + jako třešnička na dortu morbidní výšlap po Otztaler gletschetstrasse k ledovci. Najeto 660 km a nastoupáno něco kolem 19 000 m. Paráda:-) Příští rok po stopách le Tour:-)
Se nedivím, že s tebou nikdo nechtěl jet. :-)
Na tohle málokdo má. Nahoď nějaké podrobnější info, nejlépe blog a fotky.
A která stáj tě pro Tour koupila, pochlub se. :-D
Na passo Eira sem potkal při tréninku Kreuzigera a Saxo a eště s nima byl aj Sagan, ale nechtěli mě:-)
Někde nahoře nebo jsi po cestě měl pocit že Tě najednou předjelo několik motorek?
Spousta lidií tam trénovalo za motorkama, ale tenhle passs vyfuněl první kreuziger a čekal na ostatní. Já sem zrovna svačil, tak sem s ním prohodil pár slov česky a jeli zas dál. Říkal, že ted mu nezbývá nic jiného než trénovat:-)
Tady jsou gpxka přes runtastic. Snad odkazy budou fungovat.
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...
https://www.runtastic.com/en/users/jan-couka...