V pátek jsem dorazil do Brna už před čtvrtou. Start byl až v osm večer. Tuhle mezeru jsme společně s Jirkou a Honzou vyplnili přípravou jídla, pití, oblečení a kol, diskusí o lehokolech a Spezi a pomlouváním všech nezúčastněných.
O sedmé jsme zjistili, že už je dost hodin a v baráku začal dost…
Jste fakt dobří :-) ještě že mi stačí o tom jen číst :-)
Krásný výkon.
Hele a když Jirku bolela hlava, proč si nevzal prášek?!? Na to přece stačí jeden růžáček a je klid. Bolest hlavy je sviňa, dokáže udělat s tělem docela neplechu.
Jen mě tak ještě napadlo - když si nemusel stavět kvůli jídlu, co další tělesné potřeby?!? :o)))
Jak píše snilard, měl jsem jich několik, abych vůbec mohl jet dál. Pamatuju první dva - Jiříkovice a Vyškov, a v sobotu jsem někde měl třetí (u Trojanovic) a čtvrtý, ale už si nevzpomínám kde přesně byl ten čtvrtý. Chvíli to ale vypadalo, že bych si jich musel brát moc, nezbývalo než nějaký stupeň té bolesti prostě vydržet. Těžko říct, jestli to odlákává pozornost od bolesti nohou, nebo se to k ní jen přičte. Připadlo mi to spíš jako to druhé.
Hmmm, tak to ti teda nezávidím. To teda nebyla bolest hlavy, ale docela hnusná migrína...
To si teda dobrej, že jsi to s ní ujel.
Někdy to tak mívám, když to jednou začne, samo se to už nezlepší. Obvykle pomáhá kvalitní spánek do druhé dne, což tady jaksi nešlo. Jde to zabít práškem, ale pokud se pak pokračuje v námaze těla nebo mozku (čili i TV, PC a čtení), vrátí se to. Tady to ty dva prášky v pátek utlumily dost na jízdu po rovině, v kopcích se to vrátilo.
Btw. migréna jako taková to prý není (kdysi jsem prošel kolečko neurologie, CT hlavy, EEG, ortopedie páteře atd, nikdo na nic nepřišel). Na základě nějakých měření ta neuroložka tehdy tvrdila, že tohle migréna není. Ale symptomy jsou podobné.
Přidám odkaz na svůj report: http://brnobent.blogspot.cz/2014/05/brno-brevet...
Na jeho konci jsou sesbírané odkazy na reporty včetně tohoto, mapy tras a podobně.
Ještě dodám, že moje fotogalerie není vůbec jen moje, je složená z fotek všech účastníků, i když visí na mém účtu na rajčeti.
Koukam, ze na K24 budete mit solidne natrenovano. :-)
No jak se to vezme. K24 je úplně o něčem jiném.
Uvidíme :)
V cem je to jine? Ze na K24 v podstate nejsou kopce, nemusis resit navigaci a navic mas vyhodu depa? :-)
Vzhledem k tomu, ze letos jsem zatim jen jednou mel za den vic nez 100 km, je zrejme, kdo z nas ma vyssi sanci najet na K24 nejaky zajimavy cislo. Ovsem ja uz mam vymluvu - letos pro me K24 neni prioritni akce. ;-)
K24 je o dost jednodušší v mnoha ohledech a styl jízdy se o dost liší. Jedeš na lehkém kole, já třeba tuhle brevetu startoval s 6l pití, asi 1,5kg jídla, 1kg spacák, 1,5kg oblečení a asi 700g baterek. Oproti tomu na K24 80% tohohle necháš v depu a to samo o sobně změní způsob rozjezdů z místa i stoupání do kopce.
Absence kopců znamená, že nikdy neřešíš kdy šlapat a kdy ne, nesvezeš se skrz žádnou vlnu, prostě jen furt šlapeš.
Nejsou pevně dané km, ale čas. U brevety ke konci řešíš, že dojet musíš, zkoušíš to stihnout v limitu, ale nesmíš to tak přehnat, abys nedojel vůbec (šlo by volat záchranné vozidlo, kdyby bylo nejhůř). Zrychluješ ke konci když víš, že už určitě dojedeš a chceš si zvednout časovou rezevu pro případný problém, nebo zkrátit dobu než budeš v cíli a moct jít spát. Na K24 máš zase pevně daný čas, víš, do kdy budeš jezdit, výkon reguluješ jednoduše tak, abys vydržel do čtyř.
Asi to vypadá jako poměrně malé rozdíly, ale pocitově je to prostě úplně jiný způsob jízdy, úplně jiná akce.
Na K24 je potřeba držet větší rychlost, jinak člověk nemá šanci něco rozumného zajet. Na těch 400 km mám průměr něco přes 20 km/h, na K24 budu mít o fous víc, člověk se občas sveze s někým rychlejším a tak podobně.
Když mi bude blbě nebo šíleně zmoknu, vím že v depu se můžu schovat a bude to lepší. Prostě jen ztratím čas a najedu míň km, na brevetu hrozí, že nedojedu v limitu. Pokud se ti něco přihodí v noci, tak máš celkem problém, benzínky daleko a ty ani nevíš, kde. Na K24 ti pravděpodobně někdo pomůže už na trati. Tohle je tedy blbý příměr, protože v noci jsme jeli celkem dost spolu. :)
Zatímco na brevetu je naprostý nesmysl snažit se držet někoho rychlejšího, na K24 mi to už jako takový nesmysl nepřijde.
A jak píše Jirka, K24 se jezdí na podstatně lehčích kolech. U nás to není až takový rozdíl, ale hromada těch žiletkářů by ani na dlouhý brevet bez podpory neměla kolo — žádné blatníky, nosiče, světla co vydrží celou noc…
Strucne receno, K24 je ve srovnani s tim nesrovnatelne snazsi, coz jsem tak nejak cekal.
Takze jsem akorat spatne pochopil to tvoje "uplne o necem jinem".
Dejme tomu, ze se bude lisit strategie, ale pokud jste takovouhle akci zvladli, pripada mi realny, ze na K24 zajedete aspon 500 Km, ne?
To je těžko říct. Na jednu stranu bych řekl, že zajet na stejném kole na K24 500 km by si asi vyžádalo podobné množství energie, resp. podobný stupeň vyčerpání. Na druhou stranu při cestovní rychlosti kolem 30 km/h roste s každým km/h potřebný výkon celkem strmě, takže zrychlit o těch 20% může i na K24 být problém. Během té čtyřstovky jsme vlastně jeli asi 20 hodin čistého času a 6,5 hodiny pauzovali. Na K24 jsem nejlepší výtěžnost dosáhl necelých 19 hodin jízdy a přes pět hodin pauz. Čili přídavné kilometry musejí pocházet hlavně z vyšší průměrné rychlosti. Snížení plýtvání pauzami je rozhodně žádoucí a efektivní, ale taky zatraceně obtížné, i díky startu už ve čtyři hodiny. Startovat v osm, jak tu čtyřstovku, tak v pohodě vydržím do rána až do přepnutí mozku na další denní režim. Takhle jsem na každé K24 nad ránem usnul, na výběr je jen v boxech nebo za jízdy. A i kratičký spánek zvedne propauzovaný čas o hodinu a půl minimálně.
I tak se chci letos o těch 500km pokusit. Na rychlost si musím poladit Questa, který zároveň trochu eliminuje pauzy (na startu ho naláduju pitím a jídlem a prvních cca 150km nechci do boxů zajíždět). Druhá část řešení jednočlenný podpůrný tým v boxech, to by mohlo urychlit pitstopy o kousek. Tak uvidíme, jestli ty dvě kola navíc někde vyškrabu. Nereálné to není a tahle čtyřstovka trochu pomáhá si věřit, že by to mohlo jít.
No vlastně máš pravdu. Na K24 můžeš víc riskovat a vlastně nemáš co ztratit. :)
500 km je pěkný cíl, uvidíme.
Tak s ohledem na to, ze v 2012 jsem dal dokonce ja na IBEXu 502 km, to bych se fakt divil, kdyby jste to nedali...
Akorat u me to teda byl rekordni a nejspis neopakovatelny vysledek, protoze vsechno vyslo dobre, uhlidal jsem si tempo a zaver jsem napalil s vedomim toho, ze domu me odveze auto. Pak mi taky nebylo vubec dobre... :-D
Kdyz clovek vi, ze musi jeste dojet do Brna a chytit vlak, to uz se moc riskovat nechce a bohuzel letos to nebude lepsi.
Já byl odjakživa spíš zdechlinka, takže můj osobní rekord 454 km byl pro mě dost neuvěřitelný, všechno vyšlo parádně, hlavně počasí, lowracer měl tehdy trochu jinou kapotáž, ale hůž než ta dnešní nejela a tak. Tehdy jsem došel k závěru, že tohle už nevylepším. No ale teď jezdím do práce cca 16km jednu cestu a od konce dubna mám Questa...
Hele a máš běkde zaznamenáno, jak jsi to jel? Myslím délky jednotlivých kol, pauzy a tak?
Ale jo. Myslim, ze bych pravdepodobne nekde nasel i kompletni track log, vic ale asi napovi vygenerovany grafy, ono teda pravdepodobne visi i nekde tady... nejdriv jsem nasel ty dva, pak jsem z mailu vytahnul dokonce i samotnou 2012.
Akorat je dost debilni, ze se to musi konvertovat do JPG. :-/
Nevim, zda ti to k necemu bude, ale nakonec jsem nasel i kompletni analyzu sveho zivotniho uspechu, tak ja to sem nakopiruju, treba ti to k necemu bude... :-D
Oficialni vysledek (prijezd po konci zavodu):
502.1 km
Tachometr:
Vzdalenost: 510.74 km
Cas v pohybu: 20:49:54
Prumer: 24.5 km/h
Pulsmetr:
Cas mereni: 20:57 (pauza pri delsich zastavkach)
Prumerny tep: 120
Maximalni tep: 168
Spotreba kcal: 10001
Mimo zony (pod 110) = cca 4h (24%)
1. zona (110..140) = 14:02 (67%)
2. zona (140..160) = 01:58 (9%)
3. zona (160..200) = 00:04:15
Tabulka prujezdu rekonstruovana z GPS (nevim, jestli se zobrazi).
Datum Cas Delka [km] Cas [h] Prumer [km/h] Depo [min]
22.06.2012 16:00:19 27.94 1.096 25.49 0
22.06.2012 17:06:09 27.94 1.040 26.85 0
22.06.2012 18:08:39 27.97 1.055 26.49 9
22.06.2012 19:20:48 27.95 1.153 24.24 0
22.06.2012 20:30:03 27.94 1.028 27.17 0
22.06.2012 21:31:51 27.95 1.260 22.18 64
22.06.2012 23:51:52 27.94 1.340 20.85 0
23.06.2012 01:12:20 27.94 1.461 19.12 24
23.06.2012 03:04:19 27.84 1.354 20.55 0
23.06.2012 04:25:38 27.92 1.199 23.28 45
23.06.2012 06:22:05 27.93 1.196 23.34 0
23.06.2012 07:33:57 27.93 1.195 23.36 27
23.06.2012 09:12:44 27.95 1.178 23.72 0
23.06.2012 10:23:28 27.95 1.102 25.35 21
23.06.2012 11:50:40 27.95 1.018 27.44 0
23.06.2012 12:51:49 27.93 0.987 28.27 0
23.06.2012 13:51:08 27.95 1.151 24.28 2
23.06.2012 15:02:14 27.93 1.357 20.57 Cil 16:24
Díky moc.
Takže koukám, že tvůj úspěch tkví jak v rychlé jízdě, tak v málo přestávkách.
Pro porovnání přikládám svojí tabulku z loni, udělal jsem ji podle té oficiální tabule. A také graf mých průměrek.
Ja udaje z tabule ani nemam, doufal jsem, ze je organizatori pak zverejni a ono uz nic.
Uz jsem si rikal, ze bych mel GPS log vymyslet nejak jinak, protoze zaznamenat 24-25 hodin u me znamena 3x menit baterii v Siemens SK65 a 2x GPS (mel jsem 2 ruzne BT GPS), pricemz cas zabity tema operacema taky neni zanedbatelny.
Sice je to pak na analyzu super (muzu merit a porovnavat libovolne useky trati a pri nejakym sporu je to jednoznacny zaznam kdy a kde), ale letos mozna ani trasu logovat nebudu, musel bych koupit novou (dalsi) baterii do telefonu...
Zastavky jsem se snazil minimalizovat, v 2012 byly vyhodou klice od auta spolubojovnika jen par kroku od startu/cile. Samozrejme pokud bys mel nekoho v depu, nejaky dalsi minuty by to usetrilo.
Moji jizdu bych (zvlast v porovnani s vasima strojema) za zrovna rychlou neoznacil, ale tehdy to vyslo, ze jsem se hodnekrat za nekym svezl. Pochopil jsem, ze drzet se lehokol je pro me nesmysl (musel bych se nalepit prilis blizko, coz jsem se bal), takze jsem preferoval rychle jezdce na horskych kolech a rozmernejsi silnicare, za kterymi i s 2m mezerou nebylo potreba prilis slapat... :-D
A ted jsem si vzpomnel, ze v 2012 jsem vlastne resil i ten pripinak v zadnim kole! Nejdriv jsem zkusil diru ucpat zevnitr tekutym lepidlem a potom, co se ukazalo, ze je moc velka a prakticky VSECHNO bylo oblepeny, jsem se rozhodl diru zalepit klasicky zaplatou... takze to se asi skryva v te 64 minutove pauze. :-D
Timhle postupem se ale nedoporucuju inspirovat. ;)
Na tu jízdu v háku za širokým vzpřímeňákem máš možná lepší kolo než já. Já musím jet celkem těsně, abych to cítil. Já nejedu tak úplně za jezdcem, ale za jeho nohami a hlavou možná za zadkem. Zas ne druhou stranu mi nedělá problém jet za někým na centimetry. Ale musí být čeho se chytit, což na žiletkách obvykle není
Tak ono to taky muze byt tim, ze mas celkove lepsi aerodynamiku, takze uz ti jizda v haku nepomuze tolik jako mne.
A samozrejme ja se za lowracerem proste neschovam, zatimco tobe asi prilis nepomuze jizda za klasickym kolem.
Ono je to asi o pristupu, ja proste chci mit prostor, abych aspon teoreticky mohl reagovat na situaci pred sebou. K jizde na centimetry uz je potreba vira... :-)
Za bikera se schovám celkem v pohodě. Jednou jsem zkoušel jet za časovkovým kolem s diskem vzadu. Něco málo tam bylo, ale já jel s taškami a tak jsem ho dlouho neuvisel.
Ten před tebou prostě za žádnou cenu nesmí brzdit a musí držet rovnoměrné tempo. :)
Jerry, klíče od auta budou i letos, pokud budeš chtít mít kam věci složit. :-D To je v pohodě, teď již jen trénuj, ať se Ti splní plány a cíle. Já budu vděčný za každý můj odšlapaný km nad 400.
Můj záznam z loňska je zde: http://connect.garmin.com/activity/332234572
(V noci se mi vylomilo sedlo z držáku a než jsem z Adamova dovezl nový a namontoval tak bylo ráno, čistá jízda tedy kolem necelých 12.hodin a 250 km.) Snad to bude letos bez potíží - přeci jen jsem o deset kg lehčí a ještě něco za ten měsíc sundám.
Tak to velice děkuji, vážím si toho a doufám, že letos už to dopadne lépe než loni, nicméně rekordní výsledek určitě nečekám.
Ono co se týče plánů, cílů a treninku, tak včera jsem namontoval na Ibex zubatý pláště a mám týden na to, abych se malinko naučil jezdit terénem. A vzhledem k tomu, že "horské kolo" není zdaleka jediná disciplína, ve které mám poněkud skluz oproti plánům, bude ten závod určitě zajimavej. :-D
Takže K24 je z mého pohledu ještě docela daleko.
Dvacet šest hodin mi přijde moc, kolik času jsi prostál? Čtyřista jsem ještě nikdy neujel, ale 320-350km už jo a pokaždé to bylo to někde mezi 15-17h (a žádné roviny, třeba Praha-Sněžka-Praha kolem Lomnice není placka). To jste tam museli mít nějaká stoupání jak howado.
Čas jízdy 19 hodin 56 minut. Stání něco přes 6 hodin.
Zlepšení bych hledal nejdříve ve zkrácení servisních přestávek. Já mám pauzy kolem 2h. A zahoď spacák.
Stravuju se po hospodách. Jednak to jídlo nemusím vozit ssebou a také je rozdíl jestli si dám teplou polévku a teplý guláš se šesti nebo se celou dobu cpu houskama (žaludek je s blížícím se koncem odmítá čím dál víc).
Nabídnu svůj pohled na přístup, který jsme zvolili pro tuhle čtyřstovku: Není to závod, ale brevet. Cokoliv se vejde do limitu je úspěch, "selhání" je nedojet nebo prošvihnout limit. Čili volím udělat vše pro to, aby to šlo jet rychle, pokud ta opatření nezvyšují riziko nedojetí, nebo vážného problému způsobujícího velké jednorázové zdržení.
Moje osobní rizika ohrožující dojetí jsou hlavně alergie různých druhů. Silná alergie na tabák znamená, že jíst po hospodách je blbost. Nebude mi chutnat a bude se mi ještě několik hodin blbě dýchat, protože zřejmě čistý vzduch se u nás považuje za něco nevhodného k jídlu. To znamená zásoby jídla s sebou, případně někde narychlo nakupovat. Jídlo neváží zas tolik, aby mě zpomalilo mimo schopnost dojet v limitu, zato dává výrazně lepší šanci, že hlad nebude problém kdykoliv a kdekoliv. Takže ho vezu dost. Podobně pití. Druhá důležitá alergie je na chlad - když je mi nějakou dobu zima, imunitní systém zahájí boj s neexistující nemocí a jsem mimo provoz. Tohle hrozí hlavně za mokra, kdy pokračující déšť neustále nahrazuje vodu co jsem si v oblečení ohřál čerstvou ledovou. Kilo oblečení navíc mi tím pádem opět připadá jako výhodný obchod zlomku rychlosti za vyšší šanci dojet.
Další limitující věc je výkon. Od malička astmatik se každodenním tréninkem dostávám na podobný výkon, jaký by zdravý dospělý mé konstituce měl i bez tréninku (tvrdí moje lékařka). Výkonu, jako tu má v grafech výš Jrr z K24 2012 nejsem vůbec schopen. Moje životní maximum je nějakých 20% nebo víc pod tím.
Výsledkem toho všeho je hledání rychlosti aerodynamikou, s malým ohledem na hmotnost. Tím pádem většinu km trasy dokážu jet s minimalistickým výkonem a přesto dostatečnou průměrnou rychlostí. Ke kopci dojedu dost odpočatý, abych ho nějak vydrápal a z kopce dolů se ten průměr trošku dohoní, když to porušuje 50 v každé druhé obci :-). Jo, jde to zajet na žiletce za 18 hodin, ale já bych to v životě nedokázal.
Ještě dodám přibližnou váhu na startu (žiletkáři a jiní gramhoniči pozor, ať se vám neudělá špatně :-) ):
Lowracer s coroplastovým tailboxem, kapkou na předním kole a světly (bez baterek): 18 kg
Náplně:
baterky - 0,7 kg
nářadí - 2 kg
pití - 6 kg
jídlo - 1,5 kg
spacák - 1 kg
oblečení - 1 kg
Když to posčítám, vychází mi cca 30 kg váha stroje na startu. Jet tu trasu znovu, se znalostí benzinek a podobně, vzal bych o 2 litry méně pití, o půl kila méně jídla i oblečení a vynechal spacák. Stejně si ale myslím, že bych pak (při všem ostatním stejném) měl průměr třeba 21 místo 20,6, a dojel o dvacet minut dřív, nebo tak něco. Žádný velký rozdíl.
Při svých 63kg poznám, že to kolo něco váží, hlavně do kopce a při startu z nuly, ale nepřipadlo mě to nijak hrozné. A s malým odporem vzduchu ta váha pocitově "zmizí" při větších rychlostech - kolem 30 km/h to zrychluje menším výkonem než pětikilová vzpřímená silnička, člověku to přestane připadat těžké, když to jednou jede.
Nemáš tam chybku ? Nebo co všechno počítáš do nářadá ? 1.500g kladivo ? :-)
Taky jsem byl překvapený, že ten sáček váží tolik. Nepochybně jsou tam duplicity a šlo by to o kousek odlehčit. Jenže já jsem maximalista a střadač, když dojde na nářadí. Takže tam jsou krom klasických univerzálních nářadí (dvě různá) a lepení i kovové montpáky, nýtovač řetězu, lanka, duše, škrky, izolačka, ducktape...
Nářadí vozím jedno, lepení a kovové montajzny taky, duši, a ostatní balast taky. Nemám akorát nýtovač (ale možná zas jiný nesmysl. Schválně to hodím na váhu až se dohrabu domů.
..to ale neděláš dobře s tím nýtovačem... ;-)
Ještě jsme ho nikdy nepotřebovali a tiše doufám, že to tak i dál bude. Řetězy používám kvalitní a nenýtuju.
Já ho skoro nepotřeboval od té doby, co ho vozím :-). Ale dřív jsem několikrát řetěz na lehokole trhnul, a proto ho vozit začal. Bývalo to agresivním dupnutím do pedálů, kde se prověšený řetěz trhnutím napne a rovnou musí nést víc než bych mu dal jen vlastní vahou, protože vší silou zaberu proti sedačce jednou nohou a druhou ještě popotahuju. Hádám, že když se to dělá pořádným švihem, síla v řetězu je asi hodně nad normálně se vyskytujícími hodnotami.
Poslední trhání řetězu jsem míval na SnowZombii, kde je převod tak do pomala, že sekundární řetěz nese ve špičkách tah kolem 8 - 10 kN. To je jako kdyby na horáku stál na pedálu víc jak 200 kg jezdec při zařazeném nejmenším převodníku. Dokud jsem nesrovnal perfektně montáž pastorků toho sekundárního řetězu aby jel naprosto rovně, občas se trhal.
Dotázek spíš obecně k těm, kterým se řetěz někdy škubnul - zkoumali jste, jestli k přetržení (vylomení) dochází obvykle na nýtovaném článku, nebo kdekoliv na originální části řetězu ? Docela by mě zajímalo, v čem je chybička.
Můžeš prozkoumat z téhle fotky. Takhle řetěz jednou dopadl na treku. Nevím, jestli se to stalo při té jedné cestě, ale články jsou tam vidět prasklé celkem čtyři a ani jeden nýtovaný - řetěz měl spojku (a teď se mě nikdo neptejte, proč jsem ji nerozpojil, možná mi přišlo jednodušší řetěz roznýtovat, když už byl na nic, později jsem už uměl spojky rozpojovat lehce, co tak z treka pamatuju).
hele, já ho nikde v nabídkách nevidím,jen na jednom shopu. Není to na nějaká dětská, nebo městská kola ? Fakt divný.
Tohle byl nejlepší osmičkový řetěz (poměrem cena/výdrž) a už dlouho se nedělá. Měkký opravdu nebyl, jak vidět. Praskl při dost nešetrném řazení v terénu. Pomohla tomu taky kazeta Sunrace, kterou jsem hned vyhodil, měla najeto ani ne tisíc km. S žádnou jinou se to předtím ani potom nestalo. Taky už jsem věděl, do kterého obchodu nechodit. Učíme se.
Kvalitní řetěz není vše (vozím jen XT nebo XTR a stalo se..) a kromě toho jsem nýtoval mnoha ostatním spolujezdcům, silničku nevyjímaje.
Vozit třeba tohle: http://www.bike-sport-shop.cz/multiklic-merida... by Tě asi neubylo.
Taky by mě celkem zajímalo, co tam máš tak těžkého.
Já vozím Tern nářadí, dvě duše, lepení, pumpičku, montpáky a pár drobností. Dalo mi to 645 g.
Tož neodhadl jsem to správně. Ve výše popsaném jsem vynechal pumpičku, patnáctku klíč a možná nějaké drobnost. Dohromady je to ale i tak asi 1,5 kg včetně té role ductapu, balíku škrků, štípaček atd. Hlavně si nesmím koupit plynovou mkropájku, nebo bych začal vozit i tu. Co kdyby se mi cestou povedlo urvat nějaký drátek ke světlům... :-)
taky nedoporučuju kupovat
http://www.zbozi.cz/vyrobek/sverak-heuer-100160...
Já i takto dlouhé trasy jezdím nalehko. Na oběd jdu do hospody (spíš dřív, dokud žaludek funguje). Oproti běžné odpolední vyjíždce mám asi akorát víc oblečení (návleky, ráno a večer je chladněji). Kdybych měl jet přes noc tak bych si asi vzal bundu a nějaké dlouhé.
Oběd to je celkem jasné, ten jsme nějak nestihli. Ale co jídlo během dne? Já kdybych i těch tvých 17 hodin měl jet jen na obědu, tak zkolabuju. A kdybych to měl jet jen na energo gelech a sušenkách, tak se zase pozvracím. V noci tam sice po trase nějaké otevřené benzínky byly, ale dost nepravidelně. Navíc výběr jídla na benzíkách nebývá zrovna vhodný na takovouhle jízdu.
Na lyžích umím jezdit hodně nalehko, ale na kole si to na takhle dlouhé trase nedovolím. V noci pršelo, předpokládám že nemáš na svém kole blatníky, takže krom toho že bys byl celej mokrej, stejně jako my, tak bys ještě navíc měl v botách, na holeních a na zádech tlakovanou studící vodu. Mně za deště zůstávají nohy relativně v suchu, pokud z kola moc neslejzám, záda to samé.
Ne, že bych si to nedovedl představit, že by se to dalo jet nalehko. Ale asi bys musel startovat až ráno a pak by tě dost tlačil čas. Ale já osobně to tak udělat nemůžu. Sice bych něco získal na váze (třeba spacák jsem táhl úplně zbytečně), ale asi bych se složil někde cestou.
Otázka závěrem, myslíš, že by sis troufl jet třeba i 600 km nalehko?
Vyrážím s východem slunce (snažím se jezdit se světlem a nechci s nějakým problémem zůstat viset ve dvě ráno 50km od baráku).
Takže první oběd je zhruba v deset, druhý ve dvě nebo ve tři a pak třeba večer nějaká cukrárna, pekárna nebo co se namane.
Oběd je standardně tříchodový: polévka, hlavní chod a pak třeba ovocné knedlíky jako zákusek (nechápu proč je vedou jako hlavní chod). Tohle do sebe dostaneš za 30-45 minut.
Blatníky se dají na kolo namontovat. Je fakt že když je hnusně tak si prostě najdu jiný program.
To není o troufnutí. Buď jedeš na lehko nebo ne. Banány, tatranky a housky nakoupíš ve spoustě obchodů, nepotřebuješ je vézt celou dobu. Vodu jen ve dvou bidonech dobereš na pumpě nebo v hospodě. Maximálně na noc bych si někde večer sehnal dvě pet-litrovky a nacpal do kapes.
Nevím jestli by se 600km dalo jet bez zastávky, spánková deprivace by mohla být už už hodně nepříjemná.
jaaj vy sa mate restauracie obedy..a ja doteraz jazdim na pastetach typu majka :) na jeden krajec natrepem celu a je to...alebo este rad kupujem pikantne salamy natenko rezane vakuovo balene..k tomu vianocku..je to rychlovka a mastim dalej.
A kolik stovek km na to ujedeš?
minuly rok to bolo 400 za 19.5hod. polske kopce BPN.
Hezké. Další otázka: kolik toho sníš? Znám lidi kterým k obědu stačí dva krajíce a já musím sníst výše popsaný oběd. Bez něj bych za chvíli skončil s žaketem. A představa že za den dvakrát sním půl kila paštiky na posezení mi nedělá úplně dobře.
Je dobré si zastávky naplánovat do větších měst kde je šance že seženeš hospodu kde vaří dopoledne nebo později večer. Také ve větších sídlech najdeš otevřené pumpy.
Na pumpách nejčastěji kupuji věnečky (raději kakaové) a bebesušenky. To se dá jíst docela dlouho. Často mívají i nějaké dopékárny (kdybych měl jet přes noc, našel bych si nějakou agip nebo shell, tam je mají snad všude, často se tam dá ulovit i nějaké normální jídlo které ohřejí).
Hmm. Tohle budu muset někdy vyzkoušet. Jen nevím, kdy. Z toho co píšeš, mi vychází, že za jednu cestu takhle utratíš třeba 800 korun, to není zrovna málo…
Pořád v tom vidím ten zádrhel, že mě to, že pojedu nalehko zas až tak moc nezrychlí. Řekněme třeba o 1 km/h, ale ne na rychlost žiletky. Do kopce sice pojedu trošku rychleji (ale ne o moc) a z kopce mě to dokonce možná zpomalí, protože tašky mi trošku zlepšují aerodynamiku. Letošní K24 pojedu asi ve stejné konfuguraci, jako jsem jel 400, jen tašky naplním převážně vzduchem.
Nevím jak těžké máš kolo.
Ale ono nejde jen o hmotnost. Teplé jídlo udělá dobře žaludku, lépe ho strávíš, nebude Ti zle. Alespoň mě to pomáhá. To je hlavní důvod proč chodím jíst do hospody.
Jeden oběd mě vyjde na 150-200kč, takže to není tak hrozný. Ve chvíli když si uvědomím kolik bych dal za lístek na vlak někam kousek dál, uvědomím si kolik mě stálo to kolo na kterém sedím...
Nové mělo něco málo přes 14 kg. Od té doby přibyla nesundavatelná světla a pod sedlo kapsa s nářadím a dušemi. Ještě vozím tašku na nosič, bez ní nemám kam dát pití. Řekněme, že ze základní hmotnost mého kola můžeme považovat 16 kilo :)
To s tím teplým jídlem doopravdy dává smysl. Na třístovce tenhle rok mi po obědě bylo sice trochu těžko, jak jsem se nafutroval, ale dobře. Žaludek spokojeně trávil.
Když už jste otevřeli téma jídla, tak co vlastně jíš ty? Pochopil jsem, že jídlo vezeš sebou, ale co konkrétně? Nebo jsi to už někde psal, jen jsem to přehlédl?
Dobře tu je seznam za 400:
Chleby s vajíčkovou pomazánkou (ty mi později dost lezli krkem)
Chleby s pomazánkovým máslem a štýrskou šunkou
Domácí ovesné sušenky (celozrnná mouka, máslo, vločky, ořechy, hnědý cukr…)
Směs ořechů (para, vlašáky, lískáče, mandle)
pár jablek a mrkev
Chimpanzee energetické tyčinky
záchranná Coca cola
záchranný gel Nutrend CarboSnack
ionťák Enervit G
Pro příště musím zařadit i nějaké maso na kousky. Celou dobu jsem počítal s hospodou na oběd, ale na to nebyl moc čas. Tak jsem se musel spokojit s bagetou na pumpě.
Rozhodně to není ideální, ale fungovalo to lépe než na 300, kde jsem měl i nějaké komerční sušenky přeslazované glukózo-fruktózovým sirupem. Myslím Corny, MaxiNuta a ještě něco podobného. Po tom se mi ke konci dost zvedal žaludek.
Po těch Chimpanzee tyčinkách jsem vždy chvíli cítil žaludek, ale šlo to. Skvělý nápad rozhodně byly ty domácí sušenky plné tuků. Samotné ořechy jsou trochu suché a párkrát jsem se jimi zakuckal.
Tak to je docela zajimavy a pestry seznam. Ja na K24 vetsinou fungoval na chleby, co davaji na obcerstveni, hroznovy cukr z Tesca, nejaky levny musli tycinky, suseny ananas a vodu s bublinkama.
A myslim, ze idealni to neni. :-)
Chleby na K24 jsou celkem dobré palivo. Také tam na ně jezdím.
Hroznový cukr, levné musli tyčinky, to bych měl o půlnoci nebyl schopen už nic jíst, jak by se žaludek vzpouzel.
Docela začínám uvažovat, že letos zkusím zařadit v sobotu v dopoledních hodinách nějakou tu hotovku v jedné z restaurací po trase.
Já se na to zatím díval tak, že tělo si při pohybu bere energii z cukrů a tuků, při vytrvalým pohybu hlavně z tuků. Prakticky každý má v těle tuku dostatek, takže stačí doplňovat cukr a vodu.
Hroznový cukr je docela skladný, levný, nezkazí se a neroztéká se na slunci jako věci s čokoládou. Ještě by to chtělo nějaký šikovný dávkovač, za jízdy to z tuby nevyšťourám a když ho někam vysypu, tak všechno ulepí...
Bohužel v praxi mi to úplně nefunguje, po určité době se organismus začne bránit a ke konci závodu (a týden po něm) nechci cukr ani vidět, takže různých sladkostí potřebuju vícero.
Asi by to šlo vymyslet lépe, nejspíš by se pak žaludek snáze vracel do standardního režimu. Každopádně zkoušet třeba vajíčka bych odvahu neměl. :-)
Ještě jeden dotaz. Když jedeš těch 17 hodin a jedeš to jen na jídlo, které koupíš cestou, v jakém stavu je tvůj žaludek když dojíždíš? Mně se totiž podařilo na 400 vychytat jídlo tak, že jsem na konci měl žaludek v podstatě v pořádku. Takže z pohledu žaludku by nebyl problém jet dál. Když bych to měl jet jen na jídlo, co koupím v malých potravinách a benzínkách cestou, dojížděl bych s dost rozhašeným žaludkem a další cesta by skoro nebyla možná. Tohle není žádná hypotetická možnost, to se mi už několikrát stalo a to jsem si jídlo vezl s sebou, jen jsem špatně zvolil jeho složení.
Nějaké banány, tyčinky a rohlíky mám v dresu (zhruba půl kila), jen na dva obědy bych to nedal, člověk musí jíst i v mezičese.
Žaludek si přivážím vcelku funkční a po návratu sním večeři.
Červené BeBe mají všude a těch můžu sníst docela dost (v zásadě se neliší od bílého pečiva, akorát jsou trvanlivé).
Úplně jsem začal vynechávat gely. Jejich pomoc jsem nikdy příliš nezaznamenal, zato žaludek po nějaké době ano.
Perfektní výkon a hezky napsané!
Já jel takhle dlouhou trasu (tedy ještě o trochu delší) nonstop 2 x, a to bylo před 10 a 9 rokama, dneska už bych do toho nešel (asi bych to už ani nedokázal, resp. nepřineslo by mi to nějakou radost).
Za svůj nej nej výkon ale považuju - před 8 rokama - to, když jsem devět dnů po sobě jezdil minimálně 200 km, což tady u nás v Posázaví, Sedlčansku a Vysočině byl na mě dost výkon, rovina to zrovna není. Ale jak jsem měl tu nabuzenou psychiku, tak to šlo. V pondělí v práci jsem pak nebyl schopen sejít schody, stehna mě bolela jak prase :-)