Dobry den,
vidite nejake vyhody Bromptna krome krome skladani proti Tern Linku ?
Budu si kupovat novou skladacku na vlakovylety motorakem+skladacka 10-20 km(ne kombinace mestska doprava + skladacka) a na 90% to bude Tern Link.Casto ale narazim na "sklonovani" Bromptna
a tak se chci jeste ujisteni od lidi se zkusenostmi.
Naprosto zásadní rozdíl je 16" vs 20" a tím ve velikosti složeného kola. Hlavně při častém používání hromadné dopravy je to fatální. Zatímco za balíček o rozměrech 50x60x28 nebudeš platit nikde, za skládačku s 20" koly už to může být problém a bude to závislé na tom, na koho padneš (průvodčí atd.). Proto vždy, když se mne někdo ptá na skládací kola, jako první říkám, že je třeba zvážit, jak často se bude jezdit prostředky hromadné dopravy. Hodně znát je to i v restauraci a jinde. Pokud někdo chce nebo musí hodně jezdit veřejnou dopravou, nemá podle mne jinou volbu.
Rozměry podle mne výhody Bromptona končí. Zatímco Tern Link lze vybavit balóny Schwalbe Big Apple, výběr pneumatik na Bromptona je o poznání užší. Tern navíc není tak specifický co do použitých součástek, takže větší možnosti tuningu a jednodušší dostupnost oprav. Rozdíl v ceně je velký, tašky jsou na Terna taky, i když ne v takové šíři nabídky, ale zase systém Klick Fix nabízí i jiní výrobci (například Ortlieb). Menší kola více po cestě zakopávají a 4" nejsou zanedbatelný rozdíl.
Já MHD s kolem nejezdím, maximálně metrem a tam je to jedno. Vlakem jezdím ale ne pravidelně a často. Zatím jsem za Tern Link D8 neplatil. Bromptona jsem zavrhnul kvůli dvojnásobné ceně (3 rychlosti jsou pro mne málo a 6-ti kvalt je drahý). Hodně vozím kolo autem, ale mám velký kufr, tak je mi to jedno (16"vs. 20").
Kdybych kolo kupoval teď, dal bych tam rovnou širší blatníky a Big Apple, protože absence jakéhokoliv odpružení je znát.
Hodně jezdím na úřady po celé Praze. Rozdíl na váze mezi koly moc není, ale někdy do dveří by menší kolo bylo fajn. Stejně tak při nastupování do vlaku (staré klasické zelené vagóny) by byl Bromík jinde. Ve vlaku bych nebyl odkázán na plošinu, ale mohl bych mezi lidi. Přece jenom do úzkých dveří vlaku není D8 zrovna dělaný. Pro častější jízdy vlakem budu vozit pásek na jištění magnetů, protože už se mi to při manipulaci několikrát otevřelo a viset ve dveřích vagónu s polorozevřeným kolem venku není nic moc.
Nicméně i po dvouletém používání jsem názoru, že na můj způsob používání a roční nájezd 2-3000 km by byl Brompton luxus.
Taky jsem to trochu resil a zvitezil nakonec Tern predevsim kvuli vetsim kolum a podle me i lepsi konstrukci ramu. Alespon na pohled se mi zda bytelnejsi. Do kufru od auta a do metra se vejde v poho a Posazavskej Pacifik ma dvere taky dost velky :)