Kilowaty honit nebudu, ani stakilometrové výdrže baterií. Ale klidně o tom pokláboste, mazat nebudu ;-)
O co mi ale jde (a ze zadání neustoupím) - potřebuju lehoučkej a hlavně slaboučkej postrk k invalidní tříkolce. Žádná páčka, jen reakce na šlapání. Potřebuju, aby to bylo slabý, aby byl jen efekt lehké pomoci a motor se neprojevoval nějakými záběry a silou. Paní, co na tom bude jezdit nikdy na ničem hnaném motorem neseděla a nebude mít reakce na jízdní projevy něčeho jiného, než je klasické kolo.
Takže bych chtěl poprosit o návrhy dílů. Vím (a sám prosazuju), že rezervička ve výkonu a fortelnosti není nikdy na škodu, ale v tomhle případě by to bylo opravdu zbytečný. Celková vezená váha i s tím tříkolým monstrem bude dost malá, rychlost rychlejší chůze (v tom bude možná háček, vím, že to motorci neradi...) a dojezdy párkilometrové (do 10, 15 km s tímhle zatížením)
No a rád bych z toho vypadnul finančně co nejlíp.
A nakonec otázečka, neválej se vám v syslátech pro mě potřebné zbytečnosti ? Odkoupím.
A ten motor má být zapletený v ráfku a nebo pohon talíře?
Rozměr ráfku?
Nejjednodušší na zbastlení bude asi dát ten motor do předního kola. Velikost teď nevím přesně, jestli je to 20", nebo 24". Z těhle potvor http://www.sbazar.cz/hledej/t%C5%99%C3%ADkolka...
V zásadě by to mohlo pomáhat i pohonem na tu hnanou hřídel u zadního kola (řetízek, řemenička). Tím by mohl mít motorek otáčky. Ale aby se to tam už neprojevovalo nějakými cuky a stáčením bokem.
Tady by jsi si mohl vybrat
http://www.e-bicycles.eu/cz/dily_24V.php
Co z toho je nezbytné minimum ? (motor, baterie, ŘJ + ?) Budu nejspíš koukat po nějakých inzerátech s jetým kouskem na ozobání (zbytek kola na postrk po vesnici), nebo po starších syslátech. Nové díly by se fakt nevyužily, pár kiláků do roka.
Motor, řj, ovládač, PAS, baterie + nabíječka.
V bazaru nic moc levného asi neseženeš a pokud ano tak baterie bude nejspiš po smrti. I když na těch pár km by stačily i gelovky ale ty jsou zase moc těžké. Vychodisko je použít modelářské lipolky 5-8Ah, je to ale složitější.
Rychlost chůze - pokud by to měl být nábojový motor, tak co nejmenší hnané kolo.
Tady jezdí v okolí dost invalidních vozíků s elektropohonem a pozoruju, že tam jsou opravdu malá kolečka.
Doma se mi válí aku 36V 10Ah LIFEPO + nabíječka + otočný plyn. Rychlost jde nastavit v ŘJ,takže stačí pouze zakoupit nějaký lehký převodový motorek. Pokud to bude čistý pedelek,stačí pouze PAS senzor,motor,řj + aku prakticky jakékoli Ah hodnoty.
U žárovky by mi to bylo jasný, v téhle alchymii už maličko plavu - k 36V baterii přísluší zas jen 36V motor a ŘJ, nebo jsou tam nějaké univerzálnosti a je to o nastavení atd ? Třeba u Tráboše vím, že motorek stěračů i startér jeli na 6V i 12V bez problémů, tyhle motory ale neznám.
Většina,ne li všechny 250W nábojové převodové motory jsou na 36V. I když určitě jedou i na 48V.Jinak moje nabídka platí.Mám ten aku jako záložní na dlouhé cesty.
Pokud nechce on, já bych baterii upotřebil LiFePo 36V 10Ah je to správné. Co za ni chceš? Původně jsem ji chtěl skládat ze 38120, ale Číňani co jsem je oslovil je nemají skladem.
MgrK
Jedná se o tento aku. http://www.elektrokola-michal.cz/akumulator... Zůstal jen obal a články. Chybí BMS,spínací skříňka,a konektor je 50A Anderson Místo spínačky je vypínač. 2 litry + platíš poštovné :-) (nabíječka v ceně)
Michal to bere od Šikuli z e-pohon.cz
Bastlíři a experimentátoři to moc neřeší. Pro normální uživatele 36V znamená další díly na 36V.
48V je pouze ty co chtějí jezdit rychle :-) S nábojovým motorem
Dodatek :::::::: Co je to laciný pohon? Kolik je to v korunách?
V mojí představě pohon z nějakého "bazarového" kola, nebo z vyřazených funkčních dílů. To kolo najezdí nula nula prd, funglovky se nevyužijí.
A z konkrétní cifry budu potěšenej, nebo vyvalenej, podle toho, na co narazím :-)
To je velmi všeobecná odpověď :-)Já nabízím zcela funkční aku + nabíječka. Nemá BMS a vůbec jí to nevadí. Alespoň se to nepokazí ,když už to tam není :-))
Fakt to teď neumím ani náznakem odhadnout. Nedávno jsem kupoval auto - začal jsem na nějaké cifře, objel pár inzerátů a skončil bezmála na dvojnásobku. Potřebuju se dostat do obrazu a reálu.
Reál je to ,co kdo nabízí. Nedávnou jsem prodal za 1500 250W motor (komplet kolo)Aku můžu střelit za 2000kč i s nabíječkou. Je v pořádku,pořád ujede s 1kw motorem 25km bez šlapání.
Beru na vědomí (a v zásadě nerozporuju cenu). Uvidíme, co kde dál schrastím. Bobob mi nahoře ukázal komponenty na 24V. Záleží teda co dál potkám.
Jak by se mělo v takové kombinaci 36V baterie / 24V ostatní ?
Nejdražší je baterie, jinak bez ní nový konverzní kit co potřebuješ stojí u e-pohon.cz 6600
Tady máš kolo se zip motorem
http://sport.hyperinzerce.cz/elektrokola...
Je to tento motor
http://www.bike-eshop.cz/bp-lumen/motor-i-zip...
Jinak ceny ojetin se pohybuji výše jak 10000Kč
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/1-1...
Koukni jak to mají postavený tihle kluci.
Motor do 20", přední kolo, řj, bateriea PAS senzor ( mám jo furt zabalenej jak si mi ho předloni vrátil).
ŘJ mám možná taky, jen nevím jestli je funkční, brzdové páky s odpojovačem mám taky. Baterie mám jen 48V a taky jsou načatý, kdyby se na ně nějdo kdo tomu rozumí kouknul, moh by z toho možná něco vydolovat.
Jde o to mít tu 3 kolku,pak užto vyskládášjako ord.
Ty 48V co je to zač?
48V/10A, mám 2, ukápnul jsem je, asi bms v hajzlu
Tento? http://www.akumo.cz/akumulator-lifepo4-48v-10ah...
Ne, já je mám z Německa
ukaž :-)
Příští týden, teď jsem v háku :-)
v zemi hákového kříže?
Čéče koupili nás Američani, ale vedení sedí pro Evropu ve Finsku.
Když potká sob soba, mají radost oba :-)
Tříkolka stojí v garáži, te přemejšlím nad tím postrkem. Ale fakt jen velice velice decentním. Nesmí to v podstatě "ani poznat".
Koukal jsem po inzerátech celých jetých kol, ale to je většinou skok do tmy, u kradených skok do zdi (většina prodává proto, že prý ztratili nabíječku, náhodou skoro všichni :-)))
Tak bych radši skoupil odložené díly. Magic1000 nabízí baterii rozumnější voltáže s nabíječkou.
Teď tady koukám na náhradní duši (jestli je to teda z tříkolky, 20", nic jiného s malýma kolama nemám).
Jestli jsem dobře pobral, tak výhodou by byl do těhle 20" koleček trekový motor pro 28". Alespoň by při minimální rychlosti tolik netrpěl.
Tady máš motor na 36V za 3163Kč
http://www.e-bicycles.eu/cz/user_order_comp.php
řj. 834Kč
Zobrazovací a nastavovací jednotka 790 LED pro 36V = 384Kč
Snímač pohybu pedálů PAS Y-PA = 166Kč
ráfek máš tak že špice na míru a někoho kdo ti to vyplete odhaduji 500-800Kč.
Baterií od magica + nabiječku za 2000Kč.
Myslím že nic levnějšího v bazaru asi nekoupíš.
Jetý 36V převoďák někdo bude mít. I levněji-
Do starého vyřazeného hrkáče bych už nešel.
Většina lidí mění motor po konci jeho životnosti a nebo že je po smrti.
U ojetiny mně hrozí že klekne za pár dnů a budou to vyhozené peníze.
To je pravda. Ale pán pořád neodpověděl co si představuje pod pojmem LACINÝ ELEKTROPOHON. Pro Babiše je kolo za 50000 laciný šunt.Pro mne je drahé :-)A nevím,proč se bojí nějaké akcelerace a výkonu,když vše lze nastAvit v ŘJ.
A dodatek: Pokud paní na tříkolce potřebuje pohon ,nepohon(takového chcípáčka) .Je otázkou,zda ten motor potřebuje vůbec. :-) Na invalidní tříkolce(pokud nevadí hmotnost) může být i 1kw HUB motor. V ŘJ se nastaví max. rychlost,prudkost akcelerace a může na tom jezdit i dítě.
Pán se rozkoukává, jak co nejlacinějc z toho vybruslit (deset dalších "důležitostí" k cálování). Až se rozkouká a zjistí, že byl naivní, bude chtít šáhnout po řešení za reálné prachy (ale to mu třeba mezitím uteče, klasika :-)
Tak pokračuj :-) Ale aby nebylo potom pozdě :-)
To je můj styl a úděl. Nakonec se tluču do hlavy a cáluju jak mourovatej...
Dobrá rada je nad zlato. Proto jsou fora. Máš raději říct,že chceš za 5000 motorizovat tříkolku a nějaké návrhy se najdou.
Dobře, chci ji motorizovat za dva, tři tisíce - ale už mi zvolna dochází, že to asi bude blbost (stejně jako jiným vysvětluju ty fungl kola za osmičku :-))
Tak to je fakt nereálné, budeš rád když se vlezeš do 6-8tis. Jedině že by se našel dobrodinec a zainvestoval to za tebe:-)
Na bazary zapoměň tím to jen prodražíš.
CESKY BAZAR DOBRY BAZAR :-)Motor po důchodci co na tom vůbec nejezdil atd :-)
Nezlob, chce povozit starší paní a to je Bohulibé počínání.
Starší nebo mladší, pokud jde o paní, baterii je to fuk a nezlevní, ostatní asi fakt umíme vyskládat z přebytků či použitého.
Jenže ta bateriie je to nejdražší :-)
Chce ji povozit za 5 prstů :-) Kdyby chtěl něco skládat,tak se na něho složíme :-))))
Naše generace, kdo nekrade okrádá rodinu :-)
Ty vole, teď nevím, jestli nemám radši napsat "to byl vtip" aby mě Ronda Rondovič nedal na BL :-)
Moje zkušenost, kterou se nikdy neřídím.
Raději koupit nejlepší na trhu, než k tomu dospět 3x dráže přes "levnější" řešení. Ve finále skončím u toho nejlepšího, ale mezitím utratím balík za to ostatní.
Ale furt to neumím taky.
Chtěl bych, vím, že chybuju, přesto "je to moc drahé" tak to koupím až po těch několika omylech.
Celej já :-)))) Ale druhým poradím dobře :-)
Know-how, to je to z čeho máme how no
http://shop-elektrokola.cz/nejrychlejsi... jak to kluci dokázali z aku 9Ah 48V LION dostat výkon 1400Watů?? Jak? :-))))Když ta baterka má 15A trvalý a 19A špičkový odběr (5s)
Kdyby nahodou - mam tu ten motor od Jindry do predniho kola. Je to sice tusim kilowata, ale jednotka se da omezit. Dostal jsem ho zdarma, platil jsem jen servis a nejake drobnosti kolem. Takze za naklady je Tvuj, budes-li mit zajem.
Jenže on chce lehký motor. A to ta kilowata není.
Má 7,5 kila, výkon má do kilowaty, podle toho, co do něj pustíš.
Ve 20ti palcovém kolečku tříkolky s tím přejede všechno.
Přesně jak píšeš... Rychlost rychlejší chůze bude problém pro nábojové motory. Převodový motor sice může mít teoreticky takový převodový poměr a vhodné vinutí, že by tak šlo udělat stroj s efektivní rychlostí třeba jen 10km/h, ale popravdě jsem takový motor ještě neviděl. Sám mám skvělý převodový motor s převodem cca 1:12, což umožňuje ve 20" kole jet klidně 10km/h, ale i v tomhle případě to je to už spodní rozumná mez. Takže ideál pro paní by bylo hodit tam středový pohon a hodně lehké převody, aby to efektivně makalo ři rychlosti rychlejší chůze. Pro takhle malou rychlost by výkon 250W měl stačit i pro střední kopce. Nevýhoda tohoto řešení je krapet vyšší cena. Pokud je cena zásadní hledisko, tak asi nejrozumněji jít do dobrého převodového motoru. Přímý převodový motor bych pro tyhle účely zavrhl. Asi paní nechce moc těžkou tříkolku a navíc pro pomalou jízdu do většího kopce to není. Po rovince mu to samozřejmě taky nevadí.
Výkon 250W bude v kole 20 palců stačit zcela jistě. A převodový bude mít i značný točivý moment i do větších kopců,případně s těžkým nákladem.
Nejvíce ušetří když bude paní občas tlačit:-)
Bude to zadarmo a ještě při tom bude hubnout tedy pokud to potřebuje:-)
Ale no tak. Tlačit kvůli své váze nepotřebuje a ani nemůže. A k tý ceně už jsem psal - kolo bude minimálně využívaný. Kdybych to chtěl pro sebe na denní dojíždění, budu vědět, že se mám rozhlížet s dvackou v kapse minimálně (plus samotný kolo). Ale cpát na občasný posun něco víc než minimum se mi zdá fakt zbytečný. Vídáš tady určitě, že lidem rozmlouvám laciný kola pro pravidelnější výlety - naproti tomu na vyloženě krátké postrky ke krámu a k hospodě klidně doporučím i toho supermarketa (nebo spíš nějakou plečku z druhé paže, prostě bohatě stačí)
Ale konec kázání a věcný dotaz - jak se to má s životností baterií ? Je to jako u automobilových aku, kde víceméně bez ohledu na četnost použití jde po cca pěti letech do kopru, nebo je to o počtu nabíjecích cyklů a samotné stáří baterie je vyloženě podružné.
Tak i tak. Akumulátor stárne bez ohledu na používání a samozřejmě i počet cyklů je důležitý. Nemám ještě osobní zkušenost se stárnutím aku,ale předpokládám,že 5 let může aku vydržet. Ovšem jak komu. A jak na co.