Zdravím,
kolům moc nerozumím, proto se chci zeptat, jaké jsou zkušenosti s koly, co mají už z výroby integrované dynamo v náboji př. kola...
Konkrétně bych chtěl koupit toto použité kolo pro mamču, jako druhé kolo na chalupu, ale nevim, zda to dynamo kolo příliš nebrzdí, respektive zda se s tím jezdí jako s kolem bez dynama a není to znát...
Jedná se o toto kolo:
Trekingove kolo Transvelo T100 (Hlinikovy ram. Razeni 3X7 Shimano NEXAVE 7 speed Megarange. Brzdy Shimano. Zapletene dynamo Shimano v prednim kole, halogenove osvetleni. Dvoukomorove 28 kola, plaste Michelin. Perova sedacka Selle Royal. Hlinikovy nosic, plasticke blatniky, zvonek, stojanek) Cena 2500,-Kč
Ještě mám možnost jako drouhou variantu koupit tento model:
Dámske trekove kolo Riversidee (Hlinikovy ram s predni vidlici SR Suntour. Rozmery 51cm mezi riditky a sedlovkou, 46cm od stredu pedalu k vrsku sedlovky. Razeni Shimano 3X8 Deore, SIS. Brzdy Shimano V Brake. Kola ZX19 Exal, plaste 28X1.3 Conti TourRyde. Gelova sedacka Selle Royal s tlumicem.Halogenove osvetleni Basta-elux s dynamem Shimano v prednim kole. Nosic, rohy, zvonek), cena 4950,-Kč
Jsou to dobrá, kvalitní koola?
Jsou použitá, ale vypadají zachovale.
Chci koupit kolo, se kterým se bude mamče dobře a lehce jezdit, proto vybírám lehčí s duralovým rámem, ale nevím, jak je to s tím dynamem...
Díky za rady
Dynamo nebrzdí, nepoznáš to jestli tam je nebo není, jen to moje stálo víc než co tvoje celé kolo, navíc světlo dopředu za 1500 a dozadu za 900, tak nevím jak moc ta tvoje sestava bude fungovat..... :-)
Jak jsem psal, je to pro mamču k občasnému použití, jako druhé kolo na chalupu, aby nemusela sebou vozit kolo z Prahy...
Minulý rok si koupila nové za cca 15tis od Authora,takže toto nemusí být nové a nemusí to být nic extra, stačí, když bude spolehlivě fungovat a bude s ním "lehké/z lehka" jezdit...Prostě, aby se s ním nenadřela...
V Německu s takovými typy kol s dynamem jezdí většinou důchodci a tak si myslím, že oni se moc dřít nechtějí :-)
...mamča bude jistě nadšená- na občasný ježdění je to výborný.Jasně že pro fajnšmejkry stojí dynamo + světla víc než tvé kolo, ale tam jsou jiné nároky!!!!
No, jde o to aby to svítilo pořádně, nic víc.
Já koupil zbytečně drahý dynamo s funkcí on/off, aby tutově nebrzdilo když se vypne, ale ten rozdíl mezi zapnutým a vypnutým jsem nepoznal, tak jede furt a furt svítím.
Ta lepší světla se ale tutově vyplatí, vidět a být viděn je naprostá nutnost, na tok bych nešetřil, když už tam jednou ten zdroj proudu je.
...to se vyplatí těm, co předpokládají a i jezdí častěj za šera a tmy- já jezdím už přes 20 let a za tmy jsem jel jen jednou- světla vozím jen kvůli policajtům. Mamča v létě asi po desáté těžko někam pojede.....
ty ceny za kola jsou přiměřený?
Radši bych to dámský provedení(červený kolo), ale zase se mi zdá 5tis. dost...
[img=http://img.motofotky.cz/upload/images/forum...][/img]
[img=http://img.motofotky.cz/upload/images/forum...][/img]
Nevím přesně, co je tohle za typ, ale s nábojovým dynamem od Shimana zkušenosti mám. Odpor za jízdy je neznatelný jak s vypnutým světlem, tak se zapnutým. Za normálních okolností v dynamu není nic, co by se mohlo pokazit, a vzhledem k důkladnému těsnění a mohutným ložiskám je prakticky bezúdržbové. Bál bych se jedině možného spálení žárovek při hodně rychlé jízdě, ale to závisí na tom, jak je celá elektroinstalace dimenzovaná a co tam má za ochranné prvky a to z fotek nepoznám. Ale s největší pravděpodobností to bude v pohodě. Takže jednoznačně doporučuji.
Kdyžtak podrobnější informace, charakteristiky a tak mám tady: http://nightrider.xf.cz/nexus1.htm
Jen poznámka k tvé stránce -- pro LED právě většinou žádná stabilizace není potřeba řešit protože dynamo má principiální limit proudu. (Jak jsi sám naměřil.) Takže stačí vzít LED, co vydrží alespoň 0,5 A (skoro libovolná "víc výkonová" :) ) a prostě připojit jen s usměrňovacím můstkem (velké závěrné napětí LED nepobere).
Ne, převíjení mě fakt neláká :-).
To s tou výkonovou ledkou je dobrá poznámka, dopíšu to tam. Zatím jsem uvažoval jenom v oblasti většího počtu malých 20miliampérovek a vyššího provozního napětí, kdy je odebíraný proud menší než to principiální maximum a nějaká forma stabilizace je potřeba.
Nábojová dynama obvykle žádný odpor nemají.tedy aspoń ty lepší.
Nějaký ty čínský za 2 kila ale jo.
Takže pokud tam je Shimano tak to ani nepoznáš od klasického náboje,tedy myslím co se týče jízdních vlastností.