Dnes jsem konečně namontoval a zapojil všechny komponenty na kole a těšil se na první jízdu. Bohužel marně. Motor se ani nepohnul. Nevím kde jsem udělal chybu. Mám podezření na vadnou řídící jednotku. Na výstupu (naprázdno) jsem nezměřil žádné napětí. Můžete mi někdo poradit jak zjistit chybu?
Ještě údaje: motor 36V 250W přední kolo s hall;
ŘJ BLDC Controller 36/48V 350W 18A. Mám zapojený pouze plyn, bez PAS.
Nemá nahodou řj tzv. elektronický zámek?
To fakt netuším. Přiznám se, že ani nevím co to je a jak by se měl odemknout.
k napajení řj bývají 2 silné dráty a jeden tenký,který se propoji tušim s + polem a tím dojde k zapnutí jednotky.
Řekl bych že chyba nebude v řj. ale ve špatném zapojení. Můžeš sem dát odkaz na konkretní řj. kterou k tomu máš? ŘJ BLDC Controller 36/48V 350W 18A je nicneříkajíci údaj. Jsi si jistý že řj. nemusí mít zapojen PAS?
Budou stačit tyto údaje?
Item specifics
is_customized: Yes
Brand Name: BGL
Motor Type: DC Motor
Model Number: 6G
Voltage: DC36V/48V
Power: 350W
Current limiting: 17A±1A
Low-voltage protection: DC31V±1V/41V±1V
Size: 128*70*33 mm
Net Weight: 0.3kg
Case: Aluminium
Cable: 150mm out of body
Design: Sensor /sensorless
Trait: Self-learning
a urobil si na začiatku nastavenie smeru otáčania, o ktorom píšu?
Step1: connect the power , power lock cable, throttle, self-learning cable,and hall sensor plug ensure each plug connect right.
Step2: twist the throttle, the motor will running, if the direction is not right , plug out the self-learning cable and plug in again, twist the throttle, the motor will running at right direction.
Step3: disconnect the self-larning cable and controller finish learning.
Číňan k tomu většinou dává i schéma.
Kde jsi to kupoval? dej odkaz.
Směr otáčení jsem zatím neřešil, motor se neroztočil.
Napájecí kabelový zámek - mám spojit třetí slabý kabel od napájení s + pólem?
ŘJ jsem kupoval tady: http://www.aliexpress.com/snapshot/6040832650.html
Píší tam ten oranžový tenký by měl být spojen s napájením ale není uvedeno jakým. zřejmě +36V nebo 48V dle napětí baterie.
Ano. Mimo pedálového asistenta, všechno zapojeno tak jak má být. PAS snad nemusí být zapojený. Motor by se měl dát ovládat pouze plynem.
Jen je mi divné, že po připojení ŘJ, na konektorech (třeba plynu +5V, signál, GND), nenaměřím žádné napětí.
Zkusím slabý oranžový drát spojit s + pólem.
Ten oranžový drát by měl sloužít k zapnutí řj. po připojení na napájení by jsi měl těch 5V již naměřit.
Je to tím! Po připojení drátu, který asi má být připojený na vypínač u baterie, vše funguje jak má.
Děkuji za cenné rady.
Měl jsem pravdu :-)).Huráááááá!!
Nejsem si jist že by měl být zapojen na vypínač baterie. Vypínač baterie slouží k elektronickému zapnutí samotné baterie.
Rozhodně nedoporučuji zasahovat do zapojení baterie.
Ten tenký káblik tím pádem může být trvale zapojený na +pol přívodu od baterie a nebo na vlasní vypínač umístěný třeba na řídítkách např. tento nebo jiný
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
U e-pohonů je tenký vodič - zřejmě napájení logiky (vstup stabilizátoru na +5V) - připojen trvale na + (v dodávané kabeláži pripojen na silný vodič od baterie). Přes multivypínač je připojeno +5V na PAS (původní vodič přerušen a propojen přes multivypínač), který lze vyřadit z činnosti, ale vše ostatní funguje (plyn a tempomat).
Trochu jsem pohledal a našel toto schéma zapojení. Podle toho vypadá, že ten "vypínací" vodič je skutečně spojen s vypínačem baterie.
http://www.xcellsior.com/wiki/images/d/d3/36...
Vidím,že už jsi to téměř vyřešil. Nechtěl jsi původně pouze pedelek ? Teď tady čtu něco o plynu a tempomatu.
Ještě dodatek : Jde ta ŘJ programovat? Jak je vůbec z výroby nastavená? Bylo k té ŘJ i nějaké příslušenství? Jak to kolo vypadá v reálu? Pouze aku+ motor+ páčky +plyn s tlačítkem za zapnutí světla. Já mám tlačítko osvětlení využito jako tlačítko tempomatu. Po rozebrání vypínače a vyhození aretační pružiny(ohlý drátek´) už to není vypínač,ale pouze spínač .Jinak bych musel tisknout dvakrát.
Pokud máš vše jak je na schématu tak ti to mělo fungovat hned. Pokud máš jinou baterí tak s ní ti to fungovat nemusí. Zapoj si to raději na ten vypínač na plynovce. Svévolným zásahem do baterie můžeš přijít o záruku. Vypínač na bateri může byt pro signálové zapínání baterie přes BMS.
Je to trekové kolo Kelly Neos. Jen s baterií 2x18,5V v sérii (po 5ti článcích), 8000mAh s konstantním vybíjecím proudem 30C, špičkově 40C a balančním konektorem. Koupené v Hobbyking, obě za 3200 Kč. K tomu nabíječka 36V (2-5S).Koupená také tam. Pak ŘJ a páčkový plyn s vypínačem. Pochopitelně motor. Ten ale znáš ;-).
Tak to ja stavím již druhou 15Ah/37V z těchto
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Máš tam i nějaké BMS a nebo k tomu používáš jen tu nabíječku?
BMS má. Tu baterii jsem měl původně v plánu ;-). Pak jsem se rozhodl pro 8000mAh.
to magic1000: Plyn má výstup 4+2. Jeden konektor pro ovládání (+5V,GND,signál a 36V).Druhý dvou pinový konektor jako klasický vypínač. Tempomat zatím nechci. Motor má sloužit pouze jako krátkodobá výpomoc. Pokud to jde, chci toho odšlapat co nejvíc sám bez pomoci.
Já mám zakoupené tyhle http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
přiští tyden by mi měly přijít. myslím že je to lepší kup a navíc jsou skladem.
Ono to de facto vyjde nastejno. Cenově, kapacitně i hmotností. Koupil jsem 2 x 18,5V 8000mAh protože už jsem měl doma nabíječku, která zvládá pouze 5S baterie. Dávat přes $100 za novou na 10 článků se mi nechtělo.
Na to stačí tato nabíječka
http://eskutr.cz/cs/nabijecky/409-nabijecka-36...
Nejsem si tím jistý. Jedině s nějakým balančním adaptérem.
Když máš více článků zapojených do série nebo paralelně, může během nabíjení dojít k nesouměrnému zvyšování napětí na jednom nebo několika článcích a k jejich následnému přebití. Nikdy se nepodaří vyrobit všechny články shodné.
To je nesmysl, takto funguje většina baterií. Navic si přes servisní konektory mohu sledovat napětí jednotlivých článku pŕi nabíjení. Mohu si je i kdykoliv sám vybalancovat.
Proč je to nesmysl?
...takto funguje většina baterií... Myslíš tím, že mají BMS? Kde máš zaručeno že všechny BMS zvládají i balancování a nehlídají jen horní a spodní hranici napětí?
Měl jsem na mysli opravdovou nabíječku, která nabíjí články jednotlivě - balanční nabíječku nebo s adaptérem.
Pochopitelně se napětí dá hlídat ručně a pak dobalancovat problematický článek/ky.
Reakce
Jtomes http://www.nakole.cz/diskuse/18115-vadna-rj...
Ano většina BMS zvládá balancovat i hlidat napětí a funguje to tak na všech prodávaných bateriích pro elektrokola. Ja osobně mám 18,8Ah baterií složenou z výběrových článků a bez BMS zakoupeno v linergy. Funguje bezvadně již dva roky.
Utěch skládaných lipolek mám BMS které to balancuje v rozmezí +-0,02V na článek. Vidím to na tomto zařízení http://www.rcm.cz/produkt/GRAUPNER-balancer-pro...
kde si to mohu v případě nutnosti i dobalancovat. Čas od času si zkontroluji i jednotlivé články a zatím jsem nenalezl větší rozdíl jak 0,03V na článek což je zcela zanedbatelná hodnota.
Asi máš pravdu. Necháme BMS a balancování být.
Nevíte někdo, jaké proudy potečou v tom oranžovém, "vypínacím" vodiči? Bude napevno spojený s + pólem akumulátoru. Od vypínače plynu, který chci k tomu využít, vedou dost slabé dráty. Tuším 1 mm. Nerad bych, aby mi někde chytli kšandy plamenem ;-).