S dovolením bych se vrátila ještě k tomuto příspěvku http://www.nakole.cz/diskuse/18006-co-me...
Prosím pěkně, když jezdím na kole od jara do podzimu většinou v sukni/šatičkách, znamená to, že jsem dopravní cyklistka?!?
Já jen abych teda jako věděla, kdo jsem :o)))
Opovaž se případné ´nelichotky´ mazat!
S tím mi můžou http://vrstevnice.rajce.idnes.cz/100702...
víš co, viď :o)))
ANO!
Jednoznačně jsi správná dopravní cyklistka!
No jo, jenže to abych teď mohla do lesa, tak by mi tam museli všechny cesty vyasfaltovat.
Hergot, tak takhle on to cyklopalmovka s tou dopravní cyklistikou myslí. On chce asfaltovat a zančkovat všude, aby se dalo jezdit jen dopravně....
Buď ráda a neremcej. Kdo jezdí dopravně, ten se nezapotí. Říká Palmovka.
Kdo se zapotí, nejezdí dopravně. Takže lidé o 20,30 nebo i čtyřicet let starší, pokud se zapotí, jezdí sportovně. A to teda u nás trpět nebudeme!
Schválně nedávám smajlíky. Smajlíci jsou pro blbce. A to taky trpět nebudeme!
Tak teď jsem na vážkách, jestli se před tím lesem nemám radši slíknout. Bez smajlíku...
... a bude-li tam cyklovoyaer?
8-)
Tak třeba by mi i zaplatil za to, abych se zase oblíkla :o)))
Heh, to jsem si tedy myslel, že by z toho stát měl mnohem víc :-/
http://www.novinky.cz/ekonomika/335103-v-cesku...
Alespoň na zaplacení a likvidaci všech škod po skončení těžby, že.
Aby to vůbec stačilo :-)
Je ale zajímavé, že když obyč člověk najde nějaký ten poklad, nejlépe přímo na svém pozemku, tak mu z toho stát laskavě dá 10% coby nálezné... A tady, si nechá nerostné bohatství klidně ukrást pod nosem, a ještě bude rád, když mu z toho kápne těch "až 10%".
Chápe to někdo? Já teda nějak ne :-(((
Nevím teda, jestli těch 10% je adekvátních - ale rozdíl mezi nalezením pokladu a těžbou přece jenom nějaký bude. Nachází se většinou bez dalších nákladů, těžbu provází náklady velké. A jestli jsou (doufám) nějak zaručené i sanace atd, tak to třeba i sedí.
Jasně, rozdíly v tom jsou, ale i tak mi to přijde jako hodně malý podíl. Neřeknu kdyby to bylo, dejme tomu, 20-30%, ale to co z toho zatím kouká, je obyčejný výsměch... Už jenom proto, že moc dobře víme jak si náš stát "umí došlápnout" (a udržet je na uzdě) na různé firmy, když se nechovají tak jak mají a měly by dodržovat všelijaké závazky. A obzvlášť na ty velké, s cizím kapitálem... Aby tam po nich pak nezbyla jen měsíční krajina, ještě k tomu s otrávenou přírodou široko daleko :-/
Každopádně ale vůbec netuším v jakých číslech se tahle čísla pohybují v jiných civilizovaných zemích, takže to opravdu může být obvyklá cena...
Podle mne by se takováhle opičárna tak blízko civilizace neměla vůbec provozovat :-/
V Evropě je všechno blízko civilizace, záleží jen jak hodně je to na očích.
A co není na očích, to se dá i zlikvidovat. Tenhle týden jsem si znovu připomněl těžbu uhlí v oblasti mezi Sprévou a Nisou. Dočetl jsem se, že tamější lužní les prý už není chráněné území (aby se dalo těžit). Hlavně že odstavují jaderné elektrárny.
Mi to celé přijde jako pitomost... Náš stát je docela prťavý, přesto se tu jedni snaží skoro z poloviny přírody udělat rezervace či aspoň chráněná území, a ti druzí by ten volný zbytek nejradši celý rozvrtali, poddolovali a kdovíco ještě. Kam časem budeme moci "někam na vzduch, ven", bez omezení nebo zákazů, to by mne fakt zajímalo...
Težaři ze zákona musí sami od prvopočátku tvořit likvidační a rekultivační fond. Stát má tyhle podmínky pro těžaře nastavené a vyžaduje je. (Teda měl by je vyžadovat, viz případ MUS)
Zde horní zákon:
http://www.mzp.cz/www/platnalegislativa.nsf...$file/UZ%2044-1988.pdf
Povinnosti těžaře v paragrafu 31 (sanace a rekultivace ods.5 a 6)
Úhrady státu pak v par. 32a.
Tak jinej link:
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1988-44#cast7
Kyanidové loužení při těžbě kovů, jakýchkoliv ne jen zlata, je u nás již nejméně 14 let zakázáno horním zákonem.
Nechápu, proč se tím porřád straší.
To těžba hnědého uhlí pod Horním Jiřetínem také.
Kterým zákonem?
Máš představu jaké suroviny se u nás v současné době těží?
Áááá, omlovám se. Nařízení vlády.
Tak.
Jinak já pro těžbu zlata z primárních ložisek u nás nijak nepléduju.
Nicméně nemám ráda zavádějící informace. Myslím, že když těžební společnost, která se těžbou živí, plní jí uložené zákonné podmínky státu, měl by novinář, který se novinařinou živí, pracovat s informacemi profesionálně.
PS. Asi před pěti lety jsem se na nějaké akci (nesouvisela s těžbou čehokoliv) potkala s jednou paní. Dala mi zcela bez souvislosti a kontextu výživnou a plamennou přednášku o škodlivosti těžby zlata, chamtivosti, drancování a tak. Vážně ji to moc a moc rozčilovalo a rozesmutňovalo.
Neříkala jsem na to nic. Nebylo moc co. Stačilo mi vidět, že paní měla na sobě masivní zlatý náhrdelník a na rukou čtyři velké zlaté prsteny:-))
Dneska jsem si při přípravě kola na zítřek uvědomil, že jsem přesně sedmý den bez :(
Kombinace nutnosti doléčení ramene, firemních a rodinných poviností mě prohnala peklem cyklopřestávky...
Nedostal jsem se ani dnes, přednost dostala rodina, tedy dendrologická zahrada a návštěva pramáti rodu.Tak dlouho bez kola jsem byl naposled někdy v lednu.
Jediným plusem je, že jsem za ten týden nepřibral ani deko....
Ceske skolstvi. Mame statni maturity 35x drazsi nez Slovaci a jeste pochybne urovne, ale budeme zavadet statni prijimacky na stredni skoly. A pri vsi te mizerii ceskeho skolstvi, ktere cilene potira zvidavost a snazi se detem vzdelavani co nejvic znechutit, zakazeme na druhem stupni domaci skolu. Co by clovek mohl cekat od socialisty jineho nez centralizaci a uniformitu.
http://zpravy.idnes.cz/stredni-skoly-k...
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/domaci-vyuku-u...
O víkendu jsem byl v Brně na fakultě v laboratořích a probíhaly přijímačky. Myslím, že by bohatě stačilo něco jak má MU Brno. Prostě TSP a šmitec.
Přitom je to z hlediska výuky blbost. Ještě před pár lety bych domácí výuku na II. stupni nedoporučoval, přeci jen ne každý má doma třeba chemickou či fyzikální laboratoř, ale s dnešními předpisy, kdy děti skoro nic nesmí dělat je už úplně jedno, jestli na video-pokusy budou koukat v ve třídě nebo v obýváku. Vždyť jim prý ve škole nelze ani dát očuchat naftalen. A pokus s využitím zelné šťávy jako indikátoru pH mohu dělat i v kuchyni.
Já jen pořád čekám, kdy budou povinné přijímačky mezi malým a velkým gymplem. Osmiletá gymnázia také mnohým leží v žaludku.
Maturity máme (na žáka) nejspíš zhruba stejně drahé jako Slováci, ovšem oni mají náklady rozstrkané po krajích, školách, atd., takže těžko přesně říct kolik vlastně. Český model by fungoval o dost líp, kdyby nebyl z politických důvodů tak hnusně vykastrován.
Státní přijímačky jsou velmi dobrý nápad. Pokud stát platí někomu studium, měl by mít právo ověřit si, zda to nebude naprosté vyhazování peněz, ne?
Nesmíš zapomenout na to, že existuje řada oborů, kam chodí děti, které by se v případě, že by musely dělat přijímačky na žádnou školu nedostaly.
To by skokově zvedlo počet lidí bez práce a to si nikdo netroufne udělat. Takže si myslím, že ověřování bude tak maximálně pro maturitní obory.
"Nedostaly by se na žádnou školu ..."
... a musely by jít na učňák. Tím pádem by náš průmysl získal řemeslníky, které potřebuje.
Takhle se sice dostanou, ale jsou nepoužitelné
Nemas pravdu. Pohledem na statistiku miry nezamestnanosti absolventu zjistis, ze mit jen vyucni list je nejhorsi, co muze byt.
vyucni list 27,4 %
stredni odborne s maturitou 14,8 %
gymnazium 4,1 %
vyssi odborne 11,9 %
http://www.infoabsolvent.cz/Temata...
Bohužel ta statistika netřídí vyučence podle profesní skladby.
Ani dle profesni skladby nenajdes obor, kde by se meli vyuceni nejak extra dobre:
53 Zdravotnictví – 17,3 %,
*82 Umění a užité umění – 18,2 % a
*34 Polygrafie, zpracování papíru, filmu, fotografie – 19,6 %,
ve skupinách s velkým počtem absolventů:
*26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika – 19,8 % a
*23 Strojírenství a strojírenská výroba – 20,1 %.
http://www.infoabsolvent.cz/Temata...
Učební obor "Zdravotnictví"?
To jsou výrobci zdravotní obuvi(na míru), tedy ševci, ´výrobci tělních náhrad´, tedy dřevomodeláři a co já vím, kdo dál.
A jedná-li se o statistiku, není zaručené, že nejsou některé obory započítané několikrát
Věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval.
Winston Churchill
http://azcitaty.cz/winston-churchill/13498/...
Takze tak nejak podle te statistiky mam pocit, ze s nedostatkem lidi v nejakych oborech to jsou tak trochu kecy. Spis bych rekla, ze firmy ocekavaji zamestnance, co uz neco pro ne potrebneho umi, zatimco skoly to neuci.
Takhle naříkají i transportní firmy. Dokud byla ´vojna´, měla část branců řidičák sk. "C".
Vojna se zrušila a ... najednou se nedostává řidičů. Málokdo je ochoten zaplatit nemalou částku
CENÍK
C z B 15 000 Kč
C z B + profesní výcvik včetně školení na profesní osvědčení - 140 h 37 000 Kč
zdroj:
http://www.ridicak.cz/skupina.php?XADIF=7
Řidič nákladních aut a autovusů by měl být samostatný obor a jako takový by se měl vyučovat. Bohužel byl zamítnutý návrh na učební obor řidič. Řidič je jedna z mála profesí, kde si musí dotyčný téměř celé vzdělání a získání "oprávnění" platit sám ze svého a málokdo si může dovolit zaplatit tolik peněz, nebo si na to vzít půjčku, když není ani ta nejmenší záruka návratnosti.
Uvážíme-li, že řidičák je jednou provždy, je to v lese různých certifikací, zkoušek a licencí, které jsou zapotřebí pro kdekterou profesi, vcelku běžný výdaj.
Nemyslím, že to je úplně běžný výdaj, kdyby byl, tak by dopravní firmy neměly tak zoufalý nedostatek slušných řidičů a nemuseli by to řešit všelijakými způsoby.
Nevím o jiné profesi a zvlášť ne dělnické, kde by musel někdo vydat tolik peněz aby mohl dělat řemeslo a ještě za tak málo peněz.
Jednou provždy ? Zkus si zjistit, jak je to s profesákama.
Zrovna tak jednou provždy jse i kdejaký výučák, maturita nebo diplom, i když se od oboru odejde hned po škole.
Jenže řidič je v duchu tuším Zápotockého demagogie jen dobře placeným turistou. Takže jdou výlohy jeho koníčka za ním.
A v přepočtu na dnešní mzdy jsem v půlce osmdesátek platil za "Céčko" taky těch 35 tisíc a z vlastní kapsy...
Hele, nedelej se, barone! 8-)
https://www.youtube.com/watch?v=3YDUD5vtWZ8
Ano, to je dost velký problém, že dnešní vyučenci toho moc neumí. A velká spousta z nich rukama nakonec stejně dělat nechce.
Takže to není nakonec v rozporu - ti lidi ledaskde fakt chybí. A to že současně je fůra mladejch, co by papírově tento obor měli umět, na pracáku, se s tím nijak nevylučuje.
Garážmistr v podniku, kde jsem se vyučil, pracoval po vyučení TŘI roky zadarmo(před válkou) ve firmě, aby měl praxi.
To jsem se dozvěděl od příbuzných(mých), kteří byli ze stejné vsi(Obecnice na Příbramsku)
No a za mládí mého manžela (pravda, to nebylo před válkou) zase v rámci učebního oboru už od prváku měli praxe, kde normálně pracovali a byli za tu práci placení (byť málo) a velmi brzy si byli po "fuškách" o víkendech schopní velmi slušně vydělávat... jasně, byla to doba ekonomicky poněkud zdeformovaná a bylo to vlastně na hranici trestného činu, ale absolvent, co by po vyučení uměl aspoň to, co tenkrát ti kluci v šestnácti, by neměl problém sehnat práci ani dnes.
... moc neumí ... dělat nechce ... nemají zájem ...
Jsou-li medializováni druhdy neúspěšní vedoucí maloobchodních prodejen, kteří ´se vypracovali´(Rittig), pak se není čemu divit.
A pak, a také: "Všichni májí na to, aby měli maturitu ..."
(když byl syn na SŠ, sepsali ve třídě petici k ředitelství, aby byli ze třídy vyloučeni žáci, kteří výuku brzdí a škodí těm nadaným, znalostíchtivým dětem - "nejde to, to my nemůžeme ..."
Kdepak učňák. Jedná se většinou o děti, které nepočítají s tím, že by kdy v životě pracovaly. Takže učňák je zbytečně drahé zařízení. Lepší nějaká škola typu "sociálně sociální", jde jen o to, aby byly alespoň pár let někde uklizené.
Je to blbé, divné, ale takhle to vidím když tak postávám na zdejších autobusových zastávkách a poslouchám ty mladíky a mladice.
http://www.eduin.cz/clanky/lidove-noviny-statni...
Jiný svět ...
http://www.piseckysvet.cz/rozhovory/rozhovor...
Má v tom jasno chlapec - Diskriminace!
A jen pro pobavení:
"Češi vůbec nejsou připraveni na multikulturní společnost"
"Většinová společnost, raději přijme Vietnamce, Mongolce, Ukrajince a další jiné národy, bude obdivovat jejich kuchyni, tradice, ale ty romské ne už jen kvůli tomu, že je to romské"
My jsme rozhodli takto:
http://zpravy.ihned.cz/c1-61990190-evropska...
http://www.beam.cz/beam-alliance-a-electrolux...
A přechodné řešení ;-)
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-62138660-zakaz...
... směj se, paňáco!
http://zpravy.aktualne.cz/deset-tucnych-let...
Vytočili mě ty šmejdi na Emailu, resp. Seznamu.
Ráno se chci podívat na mejl, a po kliku na "Přihlásit" se mi objevilo viz obrázek.
Když zadám stejný heslo jako dosavadní a přidám k němu třeba několik jedniček, tak mě ten krám nepustí k tomu autor. kódu. Tak jsem se nasral a heslo změnil na "Jdětedoprdele", což systém sice pobral, ale zase se mi povedlo uklepnout se v tlf. čísle, po 3 pokusech, kdy mi nic nepřišlo, mi to napsalo, že jsem překročil počet 3 pokusů a mám to zkusit za 24 hodin.
Doprdele, já jsem si žádnou změnu hesla neobjednal!!!!
A spojovat to s telefonním číslem se mi teda nechce ani trochu...
Evidentně si mě vybral nějakej generátor náhodných ... něčeho, a nevim, jestli je to přejde. Nestalo se vám to někomu taky?
Seznam mi prijde na maily dost pitomej i bez teto featury, takze tam ucet nemam.
Tak tohle jsem slyšet nechtěl, prostě se mi nechce měnit emailovou adresu.
Ale samozřejmě pokud by takových nesmyslů vyrobili víc....
Taky mě napadlo to prostě nějak změnit a za pár dní si to nastavit zpátky na původní:).
Casto byva nastavena historie hesel a hesla se nesmi opakovat.
Jinak co prihlasit se pres POP3 nebo IMAP na nove heslo, to taky neprojde?
Já bych jim i něco jadrnýho napsal, jen se dostat do toho mejlu:)).
Já zas mám doma několik cdček.
http://youtu.be/6pTX5EAATM4
Tohle se mi objevilo před nějakou dobou taky. Jenže předtím mi začaly chodit desítky mailů o tom, jak se nějaký mail odeslaný z mé adresy nepodařilo kamsi doručit. Celé to vypadalo, jako by se někomu podařilo prolomit heslo k mému mailu a je fakt, že poté co jsem heslo změnil, tak to přestalo. Stejně jsem byl asi o týden později tímto způsobem přinucen heslo znovu změnit.
Tak se mi to povedlo rozchodit a bylo to ono, desítky mejlů s nějakýma nedoručitelnýma zprávama, což jsem den předtím ve schránce neměl. Ani jeden. A další den už to nešlo, tak to nebyla žádná bejkárna. To maji štěstí!!!:)
Dnešní hlavní televizní noviny, reportáž od uzavřené cyklostezce a cykloprasatech:
Reportér: A vy jste si nevšiml, že támhle je zákaz vjezdu všech vozidel?
Prase: Tohle je přeci cyklostezka, tak nějaké zákazy neřeším!"
http://tn.nova.cz/zpravy/tv-archiv/televizni... , stopáž 21:05 . Ohleduplnost v praxi.
Jen tak mimochodem ta znacka nezakazuje vstup chodcum, takze tam podle ni muzou chodci a tedy i cykliste vedouci kolo a je to tedy spatne znacene, pokud tam nechteji nikoho. (Prijde mi malo pravdepodobne, ze by ta cesta byla pouze pro cyklisty a byl na ni zakaz chodcum).
Jen tak mimochodem zákaz vjezdu není zónová značka (není ukončovaná). Takže stačí pár metrů popojít a lze zase nasednout.
To je ale obchazeni smyslu te znacky, takze to neni legalni chovani, kdyz o ni vis.
A jaký byl smysl této konkrétní značky?
Aby lidem nespadl na hlavu strom. Vzhledem k tomu, ze loni ci predloni nekdo vysoudil na majiteli lesa odskodneni, kdyz na nej na cyklotrase spadl strom, naprosto chapu, ze tam majitel cyklisty nechce, kdyz se tam kaceji stromy.
Píšeš blbosti, podívej se pořádně na význam značky a jaký je její smysl a účel.
Pokud neplatí místně ale zónově tak mi řekni kde je ukončená.
Když neznáš takovéhle základy, tak vrať řidičák nebo si alespoň udělej znovu autoškolu, ale určitě by ses neměl vyjadřovat k podobným tématům.
Člověk se nesmí vyjadřovat k věcem které nezná do nejmenšího detailu? Dobře píšu si. Připomenu ti to.
Ale můžeš, jenomže když tě upozorním na to, že to co tvrdíš je blbost a odkážu tě aby ses pořádně podíval na význam a výklad značky a pravidel jejich platnosti a ty se zeptáš kdy je zákazová značka ukončená, tak co asi tak napsat na takhle základní neznalost.
Pokud jsem si tačil všimnout, tak ty v podobných případech jsi mnohem tvrdší a najednou s tím máš problém.
Zase nakonec uznal, ze to nezna, kdyz to dostal naservirovane pod nos, tak to s nim jeste neni tak strasne. :-) Spousta lidi se v takovem pripade jen odmlci, ale ze by napsali, ze neco nevedi nebo ze se zmylili, to ne.
Pravda, budiž mu to ke cti, není to tak strašné :-)
A jak to tedy je z hlediska logiky? Zakaz vjezdu by mel byt nejspis ze vsech stran, jinak by to byla jednosmerka, ne? Kazdopadne ta znacka neni nijak ukoncena, takze kdyz clovek prijde s kolem nejakou pesinkou ze strany, nasedne a pojede, je teoreticky pokutovatelny (nebo ne?).
Je to podobne, jako chodec na dalnici - taky nezjisti, ze leze nekam, kam nema, kdyz tedy jde sporadane po levem okraji vozovky a neotaci se.
Nicmene zakaz vjezdu jsem povazoval za "zavoru". Dal to nejde = je zbytecne uvazovat o ukonceni.
Podle definice, kterou tu presentoval Ludek, by to mohlo vypadat nasledovne:
4 bloky domu ve ctverci, mezi nimi kriz z ulic a na vsech 4 vjezdech zakaz vjezdu = vlastne zona. Cyklista by kolo provedl v delce jednoho bloku a pak uz by legalne smel jet. Divne ne?
Mimochodem - kdyby tam automobilista protlacil auto, bylo by to ok? Nebo je nekde definovano, ze na auta se tyhle znacky vztahuji, i kdyby v tu chvili neplnila funkci dopravniho prostredku?
Z toho by zase vyplyvalo, ze traktor nemuze na dalnici, ani kdyz je vezen na valniku za kamionem... 8-)
Chodec, ktery dojde po silnici k dalnici, nekde cestou mine ceduli, ze leze na dalnici, nebo neprijde po silnici a v tom pripade prelezl plot.
Prijdes-li pesinkou, zadnou znacku jsi nepotkal a nevis-li o ni, nic jizdou neporusujes.
Jinak primarni je premyslet o tom, co zakon chce rict, nikoli jake mezery ma jeho formulace.
Je spooousta dálničních úseků, kam lze vyjít přímo z lesa bez lezení přes plot. Lezení přes plot samo o sobě není přestupkem.
Ale, a od kdy? Co takhle poškozování cizí věci, nebo třeba nedovolený vstup na cizí pozemek?
Ty neumíš přelézt plot bez jeho poškození?
Jaký cizí pozemek? Dálnice je moje, stejně jako tvoje :-)
Ne to opravdu neumím a myslím, že mimo kočky asi nikdo a člověk už vůbec ne.
Dálnice není tvoje ani moje, ta je v majetku státu a z pohledu správy majetku stát opravdu nejsme my jak tady léta blábolili komunisti a hodně lidí si to stále myslí.
Pokud vím, tak na dálnici chodec nesmí a dálnice je včetně tělesa a dálniční těleso je právě zpravidla až k plotu, takže je to pro chodce zakázaný prostor.
A když tam ten bájný plot není (což je od oka přes 90% D1)?
Já myslím, že snad je každý schopný poznat, že je na dálnici. V každém případě tam jsou svodidla a jen blázen a sebevrah by se pohyboval po dálnici i kdyby šel za svodidlama, chodit se tam nesmí, je to přinejmenším na vyhnání.
Jak může houbař vyšedší z lesa poznat, že jde o dálnici, když neminul žádnou modrou ceduli? Naopak, bude se hájit tím, že se jde podívat na začátek té silnice, jestli se jedná o dálnici nebo pouze obyčejnou silnici s dělicím pásem :-)
Připouštím, že může být v republice pár lidí co vylezlo z lesa a nejsou schopni poznat, že jsou u dálnice. Jejich počet je ale občas eliminován, takže se nijak zvlášť nepřemnožují :-)
A jak teda poznáš, zda se jedná o dálnic nebo o okresku přiměřenou požadavkům 21. století?
Na okresce jsou značky "pozor zvěř" nebo taky "pozor žáby". Na dálnici mají zvířata ty nadchody:-))
Ale občas se stane, že nějaká ta hospodářská zvířata se rozhodnou opustit bezpečí své louky a utečou na dálnici.
Ale jak je dostat z dálnice pryč, když se po ní nesmí chodit?
Možná tomu snad ani nebudeš chtít věřit, ale kouknu, vidím a řeknu si ejhle dálnice.
A když půjdeš takhle procházkou a vylezeš z polí poznáš, že jsi v Brně a ne třeba v Židlochovicích? :-)
Kouknu a vidím se do argumentace prostě nehodí.
U nás, když někdo vleze do budovy oknem, bude klidně tvrdit, že neporušil zákaz vstupu visící na dveřích, protože on se tam jednak dostal oknem a druhak nevstoupil ale vlezl.
Prostě klasická švejkovina, na to my jsme kadeti:-))
No vidíš, já kouknu, modrou značku nevidím, a řeknu si ejhle, větší okreska :-)
Treba tohle: http://dopice.sk/9q6
Jistě, pokud vidím značku s přechodem, modrou značku s ukazatelem směru a vzdáleností apod. :-)
myslíš třeba tohle ?
http://goo.gl/maps/DuAkp
Tenhle přechod mám v hlavě jako důkaz naprostéhp vítězství místní úpravy nad zdravým rozumem....
A to proč? Sice by tomu místu víc slušel podchod nebo nadchod, ale přechod není nic proti ničemu.
Jakou ceduli minul?
Zkus jit porad po leve strane podle svodidla!
http://dopice.sk/9p8
A vice mene kdekoliv jinde taky.
Nejdřív je potřeba důsledně odlišit jestli jsou umístěné správné značky od situací kdy nejsou nebo jsou dokonce v rozporu.
Značka zákaz vjezdu všem vozidkům v obou směrech je přece naprosto jasná a její význbam je snad jasný už z názvu značky. Tam snad není potřeba nic dál vysvětlovat, do takového prostoru nesmí vjíždět žádné vozidlo, tedy i kolo a v daném prostoru žádné vozidlo nesmí jezdit.
Tady šla řeč o konkrétní situaci na komunikaci na které je zákazová zžnačka ke které cyklista přijíždí čelem.
Pokud vozidlo (i cyklista) přijede k nějaké komunikaci nějak z boku z místa ležícího mimo, tak je povinnost řidiče vozidla vědět jestli na takovou komunikaci smí nebo nesmí vjet, jakým směrem, jestli tam smí stát nebo ne apod. Řidič se nemůže vymlouvat, že nevěděl, že jede v protisměru nebo třeba s tojí v zákazu, když je komunikace řádně označena. Je to problém jen řidiče a případný trest je neokecatelně správnmý.
Jenom technická na "4 bloky domu ve ctverci, mezi nimi kriz z ulic a na vsech 4 vjezdech zakaz vjezdu = vlastne zona. Cyklista by kolo provedl v delce jednoho bloku a pak uz by legalne smel jet."
Pokud se stále bavíme o značce B01 "Zákaz vjezdu všech vozidel", tak ta je obousměrná, takže cyklista by ani za křižovatkou nemohl jet legálně (nicméně dá se najít plno hezkých příkladů, kdy zákon a vyhlášku dostaneme do úzkých, holt to nepsali pro matfyzáky ;)
Obousmerna? No, jak kde. Obcas neni. Treba u nas u chaty je zakaz jen smerem k osade, opacnym smerem neni. Tedy konkretne na jedne ze dvou prijezdovych cest. Takze jednim smerem smycku legalne projedes, druhym je zakaz vsemu.
Nevim, jestli jsme se pochopili. V priloze je ta krizovatka a podle mne legalni zpusob prujezdu cyklisty - prerusovane vede, plna jede.
Asi jsme se fakt nepochopili, zrovna tahle značka, i když je třeba jen na jedné straně ulice (což se stává vyjímečně), tak automaticky platí i pro protisměr (je to ve vyhlášce). Argumentaci, že o tom člověk nemusel vědět, si člověk může nechat k správnímu řízení/soudu, třeba mu i uvěří.
Po druhe strane ulice ano, ale co za krizovatkou? Cyklista kolo povede za krizovatku a tam smi nasednout? Nebo nesmi?
Za křižovatkou začíná platit ta značka, kterou máš nakreslenou úplně nahoře. Znovu opakuji, podle vyhlášky platí na ulici komplet odshora až po křižovatku a pro všechny směry (tj. zakazuje vjezd zeshora i od křižovatky zezdola).
Zákaz vstupu do lomu při odstřelu taky není ukončen. No a když se kolem cedule nesmí VSTOUPIT, co kdybys tam zkusil slanit ? To se určitě smí :-))
Hraboshi, Hraboshi, při tvém vzdělání, takovéhle primitivismy zkoušet...
Zakaz vjezdu ale neznamena, ze tam nemuzes jit pesky a kolo (automobil) nest. Je jen otazka, kam az musis dojit, aby bylo legalni si s onim dopravnim prostredkem prohodit role.
Vnášení aut je zakázáno :-)
Zákaz vjezdu platí i kdybys tam nesl auto nebo třeba i autobus. Vstoupit pěšky můžeš jen pokud vedeš kolo nebo malý motocykl s rychlostí do 40 km.
Zas ta hra na advokáty :-)) Zasloužíme si těch cedulí víc. Tomu tvému schématu by tedy slušely ještě čtyři zákazy k vnitřní křižovatce a pro jistotu na každou z ulic ještě po dvou do každého směru, aby nikdo nebyl na pochybách :-)
Mne to ale doopravdy zajima. Kolo tam vest muzu. Kdy mohu legalne nasednout? Jak to poznam? Bloky nemusi tvorit ctverec 2x2, ale klidne 20 x 20, tedy v delse kilometr. Co v takovem pripade?
V zásadě asi nedořešený pro kolo a moped (tak jako ty cyklotrasy vedoucí do zákazu, a pod.) a nikdo to neřeší. Pokud by to bylo nutný, napálí tam ještě (trochu absurdně) značku zákazu kol.
Autem se tam normálně nedostaneš z žádného směru a tak se logicky nepočítá ani s pohybem uvnitř. Obdobně i s kolem a mopedem. Jenže...je ta možnost s tlačením. Radši o tom mlč, nebo je fakt zacedulujou ze všech stran :-)
A zakazova znacka s kolem znamena, ze tam kolo nemuzes vnest? Podle mne ne.
Nebo co tyhle zakazy vstupu? Znamena to, ze tam nesmim vjet na kole?
Protoze se mi zda nelogicke uz to, ze se tam nesmi vstupovat a jedine dalsi vyuziti by mohlo byt pro cyklisty, urcite to na mne nezkousejte s obecne jasnym zamerem. 8-)
Kolo neseš, nebo vedeš - jseš chodec. Zákaz platí pro jízdu. (totéž přece pěší zóna)
Zákaz pěšáků je zajímavý. Třeba bývá na některé mosty. Pokud není jiný zákaz, na kole se smí, ale nemělo by se tím pádem slejzat a jít pěšky. Většinou jsem ale zákazy pěšáků viděl společně se zákazem pro kolaře.
No a jinak ten selský rozum fakt není špatný občas použít ;-)
V tomhle případě by na všech vjezdech do toho prostoru měly být zákazy vjezdu, porotože úřad asi nechce aby se tam jezdilo. Ale je to nějaký nesmysl, protože vůbec netuším jak by se tam kdo stěhoval, jak by tam dojel taxik nebo vůz sociální péče, poštovní vůz, řemeslníci, apod.
Prostě je to celý pitomost, protože přitroublý úředník měl namysli a vymysleli totální pitomost.
No vzhledem ke stavu značení se není čemu divit.
Já byl například za cykloprase před dvěma týdny. Poté co jsem přešel přes trojskou lávku tak jsem nasedl na kolo. S ohledem na to že značka "cyklisto sesedni z kola" není nikde ukončena měl jsem mašírovat pěšky až domů. Nebo jsem měl jenom za povinnost z kola sestoupit a směl hned nastoupit? Těžko říct jak to vlastně úředník s dopravním značením zamýšlel.
Pak jsem byl za cykloprase minulý týden v neděli. Jel jsem domů a vzal to kolem Chuchelského závodiště. Potíž je v tom že je tam teď kvůli nezpevněnému okraji a výkopu jednosměrný provoz (bus MHD v obou směrech) a navíc řízený světly (bus si rádiem pouští zelenou). Takže jsem tam jel na červenou a ještě v protisměru. Na konci stál strážník. Shodli jsme se že je kravina abych na kole jezdil po Strakonické...
Dopravní značení cyklistu naučí.
BTW: zajímalo by mě zda:
1. má na značky stanovení
2. má na komunikaci věcné břemeno
Pravdepodobne to bude bezna uzavirka komunikace. Ale v zasade kdyz potkas znacku, tak mas predpokladat, ze je legalni, a chovat se podle ni. V zasade jde o to, ze tam vetsina lidi na ty znacky kasle, ale kdyby jim strom spadl na hlavu, pravdepodobne by chteli odskodne.
Už jsem viděl nejednu značku bez stanovení.
Takže když mě práskne strom když kolo povedu tak se soudit můžu a když na kole budu sedět tak ne. Když je někde zákaz vjezdu tak to prostě znamená že bych měl pokračovat pěšky.
Moc velký smysl v tom nevidím...
Vzdyt jsem psala vyse, ze je to blbe znacene, jelikoz to nezakazuje chodce, a ze bych to znacila jinak. Ale jestli je na te znacce papir s duvodem, mohl si to nekdo precist a respektovat to (ne ze bych to delala, kdyz bych nemela pocit, ze tam jsou zrovna ted nejaci delnici, pokud by to nebylo napsano extra vyhruzne).
Copak padající strom... Nad Trutnovem je civilní střelnice. Střílí se tam na asfaltové holuby. Humorný je to, že střelec stojí stranou u boudy a pálí do prostoru turisticky a cyklisticky značené cesty. Při kanonádě jen dají k cestě nenápadnou cedulku a fáborek. Kdyby si zrovna dávali pauzičku, vjeli bychom jim rovnou do rány. Takhle nás ta blížící se kanonáda vedla k větší obezřetnosti a fáborku na sloupku bokem cesty jsme si všimli.
Blbý bylo, že jsme se musel vrátit zpátky pod kopec (dole žádné upozornění) a štrachat se po hlavní silnici.
A evidentně tam nebylo něco v pořádku, protože jsem to hned hnusně bonznul četníkům a jejich reakce byla zhruba v duchu "už zase..." Řekl bych, že správně by měli mít u cesty nějakýho vechtra, ale kdopak by ho platil, že :-)
Jo a to "prase" je chodec. Nebo je snad vidět že by na kole jel? Proč je vlastně prase? Protože dodržuje zákony?
Samozřejmě, že JE vidět, že cyklisté kolem zákazu vjezdu zcela ignorantsky a povýšeně projíždí. Stopáž 20:50 a text v komentáři.
Psal jsi o konkrétním cyklistovi. Nikde nevidím že by na kole jel.
No a pak hlavně- vysvětlíš nám v čem spočívá materiální aspekt přestupku? Míníš že pokud cyklisté kolo povedou tak na ně strom nemůže spadnout? Nebo je to tak že Kadel se smí vymlouvat na materiální aspekt přestupku, zatímco Kadlem nenavidění cyklisté musí dodržovat všechna formální nařízení?
Zajímalo by mě jak se dá jezdit na kole ignoratsky a povýšeně. Nejlépe s bradou vyzývavě vysunutou dopředu :-)
To je ale bordel všeobecný. Znám doslova desítky situací, kdy oficiální, udržované i docela nové a široce propagované cyklotrasy vedou do zákazů vjezdu.
Prostě u nás zákazy a nařízení obecně platí jenom napůl. A ouřadové s tím už tak i kalkulují. Má-li někde být zákaz stání, dá se zákaz zastavení. Má-li být sedmdesátka, dá se šedesátka. Když chtějí vjezd dopravní obsluhy, dají zásobování. No a pokud tam má jezdit jen tuhle támhle někdo a cyklisti volně, dá se prostě zákaz vjezdu...
Tahle myšlenka je velmi blízko podstatě problému, dávám +1.
Problém je totiž i (a hlavně) v tom, že obdobný dvojí metr je užíván i v případě sankcí přestupků. Pokud se přestupku dopustí fujfuj motorista, nikdo se s ním moc nebaví. Pokud se člověk chová jako prase, ale sedí při tom na kole (a ještě se s tím chlubí, jako o kousek výše Hraboš), tak je postih nesrovnatelně nižší, až směšný.
O výchovném momentu tohoto stavu netřeba spekulovat, na jedné straně vede u motoristů až k neuvěřitelně absurdním právním konstrukcím, jak se vyvléknout z naprosto bagatelních přestupků typu jízdy o 15 km/h rychlejší, než "nejvyšší povolená" rychlost na komunikaci s projektovanou rychlostí o 30 km/h vyšší - a na druhé straně pitomce s pocitem polobohů, kteří "se vždycky se strážníkem nějak domluví", případně "kolony se podjížděly, podjíždí a podjíždět budou, nezávisle na platné legislativě" (Filler na prahounakole.cz).
Všem jedním metrem a bude klid.
Na druhou stranu si uvedom, o kolik je vetsi pravdepodobnost poskozeni nekoho dalsiho, kdyz clovek prasi v aute, nez na kole.
A presne ty, kteri jedou "jen o 15 vic" uprimne nesnasim. Je tam jasna znacka? Je. Chci prijit o ridicak (i kdybych nemel jine duvody)? Nechci. Takze jedu 50 (gps). A za mnou takovy idiot, co jede "jen o 15 vic" blika a najizdi na mne. Nejlepe jeste za volantem kamionu.
A jeste ten podivny postoj k dodrzovani rychlosti za volantem verejne prezentujes. A policie na to kasle a v tom promile pripadu, kdy nekoho zmeri, snazi se prestupce zakona vyvleci, misto aby zacvakal.
(To neni omylem, prehledl a podobne. Tohle dela vetsina motoristu s plnym vedomim!)
Rondovi jsem dal +, Tobe -.
" ... Takže jsem tam jel na červenou a ještě v protisměru. Na konci stál strážník. Shodli jsme se že je kravina abych na kole jezdil po Strakonické..."
Aha. takže na červenou a proti srsti jednosměrky je podstatně méně nebezpečné, než místo rychlostí předepsanou jet rychlostí přiměřenou (stále ještě hluboko pod konstrukční rychlostí daného úseku), například jen proto, že nějaký pitomec si v daném místě vymyslel značku "kvůli omezení hluku" - což nemá s bezpečností provozu pranic společného.
No a pak (v prvním případě) skuhráme, že "hnusný pirát smetl chudinku" ... ano, tu chudinku, co kašlala na světla i jednosměrku. Nebo tam, v souladu s Vaším prohlášením "je tam jasná značka?", nesvítila jasně světla a nebyla tam jasná značka o jednosměrce? Jistě nám to pan Hrabal poví.
Chápu.
Asi si nemáme co říct. Protekci jsem nikdy neschvaloval ani neprováděl a kdo po ní touží, měl by se zamyslet nejprve nad svým vlastním morálním profilem.
Nepsal jsem, ze je dobre jezdit na cervenou v protismeru. (Tohle ani dohroimady nejde uskutecnit, ne? Proc by tam ta cervena vlastne byla, kdyby vedla do jednosmerky z druhe strany?)
Psal jsem, ze kdyz nekdo sam nedodrzuje rychlost a zastava se porusovani rychlosti o 15 kmh, nemel by se tim verejne chlubit a hlavne by se tim nemel chlubit v prispevku, kde zaroven tepe nelegalni chovani cyklisty, ktere svoji zavaznosti je +/- podobne. (Cyklista v protismeru jede opatrne, auto prijizdet uvidi, zastavi a uhne, nez k nemu prijede.)
Takze nechapes.
Jak sem zapada protekce?
To jsem před pár dny popisoval já. Kadel, jak je u něj obvyklé, z toho příběhu vytahal důležité detaily a teď s pomocí geneticky upravených informací vede džihád proti cyklistům.
Jde o Chuchelskou kde je normálně obousměrný provoz, ale teď tam je utržená krajnice, nebo výkop či co, takže půlku vozovky není možné zatěžovat automobilem. A protože tam jezdí bus veřejné dopravy tak tam má na jednosměrce dodatkovou tabulku a může si tam pustit zelenou (rádiovou krabičkou). Na té několik metrů široké půlce vozovky kde vadí hmotnost aut cyklista ničemu neuškodí ani nepřekáží. A protože cyklista nemá radiovou krabičku tak si zelenou nepustí (leda by tam čekal až pojede bus).
No ale když se vede džihád tak se dá poupravit vše k obrazu džáhádistovu.
Takze opravdu srovnatelne s temi 15 kmh navic. Udelal by to skoro kazdy a riziko je minimalni.
Navíc těch 15km/h navíc v obci (speciálně na přechodu) dost vadí. Při kolizi to je pro chodce a cyklisty rozdíl mezi rozumnou šancí na přežití a skoro jistou smrtí. S ohledem na možné následky (smrt) není riziko minimální.
Navíc z té situace těžko vydojíš že by se tam cyklista snažil kohokoliv přinutit/přimět k porušování prasilpr a vyvolával kvůli tomu road rage.
Takže si to shrnu, abych se v tom ještě stíhal orientovat:
- Hrabosh popsal speciální případ Chuchelské, kde jízda cyklisty v protisměru a na červenou by neměla nikomu vadit (nebyl jsem tam, ale věřím mu)
- když se tento přestupek porovná s jiným přestupkem, tj. s překročením maximální rychlosti o 15 km/h na komunikacích, které jsou projektovány (a kde se původně i takto jezdilo) na rychlost o 30 km/h vyšší, tak Hrabosh zobecní tento argument na všechny komunikace a vybere si místo nejožehavější, to jest přechod pro chodce
- předpokládám, že stejně můžu také zobecnit původní Hraboshův příspěvek, takže pozor, jezdit v protisměru na červenou takovou Legerovou dost vadí a cyklistům to nedoporučuju
Ti z toho nějak vypadly ty (ne)plechy :)
Tedy možné vzniklé škody, které jsou od neoplechů přece vždy zásadně menší než od oplechů a tak je přece potřeba neplechy neoplechovaných hodnotit úplně jiným systémem než neplechy oplechovaných....
Zapomněl jsi na "pár" detailů.
... s bylo z toho docela dost smrťáků kdy auto smetlo chodce a tak byla rychlost snížena.
... byly projektovány (a původně se i takto jezdilo) na zlomky současných intenzit.
Cyklistu je možné srazit i mimo přechod (což Hrabosh dokonce psal). To jestli ho někdo zezadu nabere 50km/h nebo 65km/h je sakrarozdíl.
Můžu Tě tlouct argumenty, nábojů by bylo dost, ale nevidím v takové paralympiádě valný smysl.
Cyklista na dálnici nemá co dělat, přesto se na přehledném rovném úseku snížilo ze 130 km/h na 100 km/h.
Na Strakonické ven z města je 50 km/h, kolem žádné chalupy, cyklista jednou za uherský rok jede odstavným pásem, je to tam široké, přehledné, není to tak dávno, co tam pamatuju 80 km/h.
Filipika dobrá, ale v daném případě jsem měl na mysli typicky úsek magistrály za ul. 5. května směrem ven z Prahy, kde
- není jediný přechod, kontakt s chodníkem, zkrátka rychlostní komunikace
- 2 x tříproudá silnice je projektována na min. 80 km/h
- lze naprosto bezpečně užít tuto rychlost
- je kvůli lobbyistce Rejchrtové snížena rychlost na nesmyslných 50 km/h , tehdy s odůvodněním hlukem
- je položen nový "bezhlučný" asfalt, snižující hlučnost při 80km/h právě o ony cca 2dB, které byly údajně dosaženy s původním povrchem a snížením rychlosti na 50 km/h (úprava tedy de facto pozbyla významu)
- v daném úseku byl mezitím postaven úsekový měřič rychlosti, aktuálně nastavený na 63 km/h, omezení na 50 tam samozřejmě zůstalo, jen zmizely protiprávní cedulky o hluku a to jen a jen proto, aby se radar zaplatil a vydělával.
V takovémto případě mi opravdu není blbé vytvořit sebebizarnější právní konstrukci, jak těm kreténům nezaplatit, narozdíl od překročení rychlosti ve dvě hodiny odpoledne u školy, kde bych to mlátil klackem.
Jakýkoli argument bezpečností provozu? Prosím ... a všimněte si, že si vystačím bez napadání ostatních.
A pak to okouka strejda z venkova a bude to mastit tech 65 kmh i po Spalene, nebo na Vaclavaku. Kdyz to delas, drz o tom hubu a nevytvarej predsedensy.
Ano, umim skocit 5 metru vysoky jez na kajaku i singlu. Ale nebudu o tom prilis verejne psat, protoze kdyz se takhle par lidi vyjadri na webu, budou mit ti ozralove u dvoumetroveho Kanova jeste min respektu.
Kdyz uz s tim nesouhlasis, formuluj to jinak.
A hlavne - nesnaz se prave tohle porovnavat se situaci, kterou popisuje Hrabosh.
Ja bych sice na jeho niste nejspis vyuzil cyklotrasu po brehu, nebo bych si zaklickoval mezi rozvalenymi skleniky, ale on tam treba nejezdi tak casto a nezna to, nebo jel na kole nevhodnem do Prahy (ktere potrebuje asfalt)...
Na druhou stranu si uvedom, o kolik je vetsi pravdepodobnost poskozeni nekoho dalsiho, kdyz clovek prasi v aute, nez na kole.
V Liberci cyklista zranil cestující v autobusu.
Jak se to mohlo vlastně stát ?????????????????
Dal jsem ti mínus bod právě za tu zhůvěřilost kterou jsem ocitoval z tvého příspěvku
Link zde :
http://jablonecky.denik.cz/nehody/cyklista...
Jak casto se stane, ze udela cyklista chybu a doplati na to nekdo jiny? Klidne i v procentech ke zdokumentovanym cyklonehodam... A jak je to casto u auta?
Vzhledem k tomu že jsem si na prahou na kole tuhle přečetl, že v nehodách s účastí cyklistů je viditelná převaha cyklistů na straně viníků nehody tak si můžeš vyzobat odpovědi zde.
http://prahounakole.cz/2014/01/nehodovost...
Typická prasárna z Újezdu. Odkážeme se na nějaký zdroj a tvrdíme že se v něm něco píše.
Když se ovšem na zdroj podíváme, zjistíme že se to tam vlastně nepíše.
Kvízová otázka: víte jak se říká tomuto argumentačnímu faulu?
Netřeba nic dodávat ale stejně se pokusím zopakovat co očividně v v článku na Prahounakole je :
Zavinění nehod bylo ze strany cyklisty v průměru u 57 % případů.
Níc jsem na ní neměnil, nic jsem s ní neprováděl a +- tak jsem si ji pamatoval.
Murphy:"Jak casto se stane, ze udela cyklista chybu a doplati na to nekdo jiny?"
Ujezdak:"Vzhledem k tomu že jsem si na prahou na kole tuhle přečetl, že v nehodách s účastí cyklistů je viditelná převaha cyklistů na straně viníků nehody"
Tak nejak se da implicitne predpokladat, ze reakce na nejaky prispevek se bude bavit o tomtez, tedy o nehodach s ucasti cyklisty a nekoho jineho.
(Hrabosh za ukol doplni nazev argumentacniho faulu, ma je ocividne nastudovane.)
Za rok 2012
http://www.praha.eu/public/c0/a3/83/1474426...
jsem našel Cyklisté zavinili celkem 92 nehod, 78 nehod zavinili řidiči
motorových vozidel, 6 nehod chodci, dvě nehody byly zaviněny
domácím zvířetem a 1 nehoda byla zaviněna jiným účastníkem
takže 92 vs 88 zavinění cyklisté vs zbytek světa.
Až někdo najde, kolik lidí, zvířátek a jiných účastníků při tom něco nějak utrpělo a srovná to s cyklisty tak se klidně bavte na můj účet.
Pokusil jsem se dodat alespoň dílčí fakta, když chcete tvrdá data přesně na míru Murpyho otázky tak si je najděte.
Je to jen na vás.
Já se zatím na kole budu dál snažit jezdit tak, abych nebyl příčinou havárie jiných účastníků, nebo je nedonutil k manévrům zraňujícím cestující jako třeba ten cyklista v Liberci a jsem si celkem jistý, že pokud se stanu příčinou nehody tak po mě nebude policie ČR pátrat jako po neznámém účastníkovi...
Kolik z těch 92 bylo s účastí jiné osoby a kolik bez ní?
Nevím proč do tohoto srovnávání montovat nehody kdy cyklista zrakvil sám sebe a nikoho dalšího nemohl zrakvit ani teoreticky.
Prosím pěkně a u aut se samozrakvení také statisticky podchycuje ???
Jistě. Nebo myslíš že policie neeviduje události při nichž ožrala za volantem narve auto do stromu, škarpy, rybníku, kruhového objezdu, pole s řepkou, zaparkovaného automobilu či jiné krajinné komponenty?
Takže si mohu odškrtnout jako úplně korektní představu, že když Auto*mat a jiné weby píší kolik je ročně zraněno a zabito cyklistů, že je to očištěné o cyklisty kteří si to udělali sami ?
Abych se zas nedozvěděl, že Auto*mat a jiné weby o tom nepíší
tak třeba zde http://www.auto-mat.cz/2013/01/za-dopravni...
nebo http://www.cyklodoprava.cz/bezpecnost...
Co mě je do toho co píše Auto*mat ve svých tiskovkách???
******
Chybějící nebo nevhodná infrastruktura podle Tebe nemá vliv na sebezrakvení?
Nevím co je vám do čeho mistře slovíčkáři..
vybral jsem první link co vybral google,
na dalších není o infrastruktuře nic..
www.auto-mat.cz/wp-content/uploads.../TZ-1001-nehodovost-Pup.doc
www.auto-mat.cz/.../pocet-obeti-dopravnich-nehod-v-praze-klesa-pomal...
www.auto-mat.cz/wp-content/uploads.../TZ-2010-01-20-priloha2.doc
Jak kdy. Urcite je dost nenahlasenych tukancu. A vim z prvni ruky minimalne o trech totalkach (2x pole, 1x strom), kde se vysvetlovani policii taky radsi vyhli.
To je asi normální u všech účastníků, v Anglii říkají že na každou hlášenou nehodu cyklisty se zraněním jsou zhruba 2 až 3 nehody, kdy zraněný není presentován jako cyklista.
http://www.rospa.com/roadsafety...
Tak to je nečekané. Když započítáme všechny nehody kdy to cyklista narval do stromu, pangejtu, obrubníku, sloupu, nějakého dalšího mobiliáře či zaparkovaného auta bez účasti dalších účastníků nehody tak je vcelku logicky očekávatelné že u takových nehod bude ve 100% případů viníkem cyklista.
Takže pak se smíchaj jabka s hruškama, tedy nehody kterých se účastní pouze cyklista s nehodami kterých se kromě cyklisty účastní ještě někdo jiný...
Takhle také vyjde že u nehod motoristů je viditelná převaha nehod kde je viníkem motorista.
Šanci dostat se na méně než polovinu mají leda chodci protože ti dopravní nehody bez účasti dalšího účastníka nehody (například zakopnutí na chodníku) jako dopravní nehodu nehlásí.
Co je na statistických údajích prasárnou? Že cyklisté zaviní určitý počet nehod? Údaje jsou docela srozumitelné a chápu, že se nemusí ledaskomu líbit, ale asi budou správné.
Prasárna je tvrdit (volně parafrázuji) "U většiny nehod při kterých může být zraněn někdo zraněn cyklistou je viníkem právě cyklista" na základě statistického údaje který shrnuje všechny nehody včetně těch které mají charakter sebezrakvení bez účasti dalších osob.
Když statistice nerozumíš tak bys měl vrátit maturitní vysvědčení, nebo si alespoň zopakovat nějakou střední. A když tomu nerozumíš tak ses k vůbec neměl vyjadřovat.
Ty nmáš problém rozeznat dotaz od sdělení a tvrzení? (za větou je otazník, ptam se) Já se nevyjadřoval já se jen ptal co je na těch údajích prasáckého. (Za větou je otazník) K tomu jsem jen doplnil, že mě jsou uvedené stistické údaje celkem srozumitelné.
Chápu, že se ti nemusí líbit počet nehod zaviněných cyklisty s jinými vozidly, ale asi to tak bude, protože nemám důvod tomu nevěřit. Pokud se ti údaj 47 % zdá špatný, tak napiš proč a netvrď, že je něco prasáckého.
Pokud mohu posloužit vlastní statistikou, tak za těch 15-20 let, co po Praze jezdím na kole:
počet kolizí
s autem: 0
s kolem: 1
se psem: 1
Já to mám :
s autem 1 ( kousek od invalidovny)
s kolem 1 ( klánovický les)
s chodcem 0
se psem 0
s dírou v silnici 3 ( různě
debilni samozrakvení typu chycen v koleji, stranově vzatý obrubník s překlopením a krab o obrubník 3
jiné : nevycvaklé spdčko cca 2-3 z toho 2x začátečnická chyba a 1x uvolněný šroub na botě m z těch 3 jsem se 2x vyválel v křižovatce...
Začneme parkováním. Chodníky, křižovatky, přechody a pět metrů před nima. Jo?
Pět metrů před chodníkem?
Hele, já chápu, že jsi ´sova´, ale v noci si po sobě čti, cos napsal, ju!?
Pět metrů před přechodem? Pět metrů před křižovatkou? Nějaký problém se slovosledem?
Jen s realizaci. Zvlast kdyz se do takovych mist umistuji i vyhrazena stani.
Ale potom taková vyhrazená stání jsou v rozporu se zákonem a nesmí tam být. Ani místní úpravou nejde porušit zákaz.
Lze. Přenosné značky jsou nadřazené svislým, svislé vodorovným, všechny značky jsou nadřazené obecné úpravě v zákonu.
Cože jsi to psal o znalostech, autoškole a vyjadřování se? Moc dlouho to netrvalo.
Zase jsi vedle jak ta jedle. Opravdu by ses měl zákon a předpisdy doučit.
Dopravní značka ať je jákoliv, tedy svislá, přenosná nebo vodorovná tvoří jen místní úpravu zákona a místně upravují způsob jízdy a užívání komunikace. Přenosná je nadřazená vodorovné a svislé, ale nesmí být v rozporu se zákonem, který zakazuje zastavení a stání v určitých místech, jako např. tunel, železniční přejezd, křižovatka, přechod pro chodce apod. Místní úprava nesmí způsobovat ohrožení jiným účastníkům.
Opravdu se nauč dopravní předpisy, máš hodně velké nedostatky.
Místo jedlování by bylo lepší odkázat na paragraf o který své tvrzení opíráš.
Vztahy mezi obecnou, místní a přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích
§ 76
(1) Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazená obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích.
(2) Svislé stálé dopravní značky jsou nadřazeny vodorovným dopravním značkám.
(3) Přechodné vodorovné dopravní značky jsou nadřazeny stálým vodorovným dopravním značkám.
(4) Přenosné svislé dopravní značky jsou nadřazeny všem dopravním značkám.
(5) Pokyny policisty, vojenského policisty nebo příslušníka vojenské pořádkové služby jsou nadřazeny světelným signálům, dopravním značkám nebo dopravním zařízením.
(6) Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.
(7) Je-li užito vodorovné dopravní značky "Přechod pro chodce", "Přejezd pro cyklisty", "Zastávka autobusu nebo trolejbusu", "Zákaz stání", "Zákaz zastavení" nebo "Šikmé rovnoběžné čáry", je tato vodorovná dopravní značka v místě užití nadřazena svislé dopravní značce "Parkoviště" nebo svislé dopravní značce "Zóna s dopravním omezením" se symbolem upravujícím zastavení, stání nebo parkoviště.
Pravni norma nizsi pravni sily nesmi odporovat norme vyssi pravni sily. Nastuduj si k zakonum jeste pravni rad, bez nej se interpretovat nedaji.
A co s tím? Když se v zákonu 361/2000 sb. napíše že plech je nadřazený obecné úpravě určené zákonem 361/2000 sb. tak mi to přijde dokonale konzistentní.
Ano, ale místní úpravou nesmí být ohrožen jiný účasník provozu.
Ty mě uvádíš v úžas. Ty se neustále biješ za bezpečný provoz aby nedošlo k ohrožení a najednou ti nevadí překážky v provozu, které ohrožují jiné. Klidně bys nedchal parkovat kohokoliv kde ho napadne a co si zaplatí.
Místo jedlování by bylo lepší odkázat na paragraf o který své tvrzení opíráš.
Já to v tom paragrafu prostě nevidím.
Mě vadí, ale konstatuju že podle zákona (bohužel) místní úprava přetluče obecnou úpravu. Pokud na to vydá úřad stanovení tak je možné se leda obrátit na správní úřad aby to stanovení zrušil.
I když Hraboš velmi často vypráví neuvěřitelné pohádky, tady mu musím dát za pravdu. Globální úprava definuje default, tedy (v diskutovaném případě) se 5m před přechodem stát prostě nesmí, POKUD NENÍ UPRAVENO JINAK. Pokud ale příslušný silniční správní úřad sezná, že v daném místě stání blíže přechodu nezpůsobí žádné nebezpečí (např. v křižovatce je zrcadlo, přechod je řízen světly apod.) a tato místní dopravní úprava projde návrhem, oponenturou povinných složek a je na ni vydáno DIR, pak opravdu "přebije" defaultní parametry.
Jinak by nemohlo fungovat např. upravení maximální rychlosti (nahoru i dolů) v obci, neb default v zákoně je přeci 50 km/h. Takže na místní úpravu maximální povolené rychlosti kašleme, protože default je všemocný? Hloupost, že.
Já se nebavím o tom, že nějaký úřad a přitroublý úředník udělá špatné rozhodnutí a že když si někdo usmyslí a úředníka si zaplatí, tak mu vydá povolení k parkování i uprostřed křižovatky nebo třeba na mostě. To je úplně něco jiného.
Docela by mě zajímalo jak jsi přišel na to, že je možné vytvořit parkovací místo na mostě, v tunelu, na železničním přejezdu a v křižovatce a kde je v zákoně napsáno, pokud není stanboveno jinak a kde tam je ta možnost, že úředník to může povolit.
Zrovna tak místní úprava a sebepřitroublejší nápad nějaklého úředníka nedovoluje v obci jezdit větší rychlostí než je 80. Netvrdím, že takoévé značka někde němůže být. Třeba ještě nedávno nějaký přiblblý úředník nechal umístit ceduli rychlost 90 v Hradci Králové při výjezdu na Pardubice. Horčí bylo, že to nevadilo mnoha jiným ani mnoha policajtů. Pak to napravili a rychlost snížili.
To, že nějaký úředník rozhodne ještě neznamená, že to je správně a není v rozporu se zákonem.
Tedy znovu, pro pomalejší: Místní dopravní úprava prochází genezí: návrh - oponentura povinných orgánů (např. i policie) - výsledná formulace - vydání Dopravně-inženýrského rozhodnutí - instalace značení. Toto, mimochodem, platí i pro značení přechodné!
Pokud tedy máte pocit, že všichni, kteří se na tomto kolečku podílí, jsou přiblblí úředníci a jenom Vy tomu rozumíte, stálo by to za návštěvu nějakého odborného specialisty.
Mimochodem - v Praze, například, je na části Libeňského mostu stání místní úpravou povoleno a ničemu nevadí, nijak nesnižuje bezpečnost provozu. To způsobili také přiblblí úředníci?
Mnoho policajtů a úředníků vydává plno nesmyslných rozhodnutí, která jsou v rozporu se zákony a mnoho dalších kolem toho chodí a jezdí a nikomu to příliš nevadí. Proč to tak je nevim, ale částečně to bude nezájmem, neznaleostí pohodlností, nebo to i dotyčnému vyhovuje apod.
Každou chvíli je někde vidět nesmyslná značka, umístěná v riozporu se zákonem, apod. Proč to tak je nevím, ale je.
Když místní úprava je za všech okolností nadřazená základnímu zákonu, tak proř se třeba na železničním přejezdu nesmí jet rychgleji než 30, resp. 50 i když se na silnici jezdí 90 nebo bude 100 m před přejezdem bude značkou povolená maximální rychlost 70?
Proč se nesmí v křižovatce stát (mimo jediného zákonem určeného případ) když je značkou na začátku ulice povolené stání a není značkou ukončené a když v křižovatce necháš auto, tak minimálně dostaneš pokutu? Proč tě odtáhnou a dostaneš pokutu za parkování před železničním přejezdem na ulici, kde je značkou povolené stání, když je značka nadřazená zákonu?
Lelek: Opravdu by nebylo špatné, kdybyste si Zákon 361/2000 Sb. nejprve řádně prostudoval a teprve pak nadával.
Snad jen jediná věc v tomto postu stojí za reakci: Pokud máte doložitelný názor, že některá značka je umístěna protiprávně, či svůj význam již pozbyla, cesta přes podání na příslušný silniční odbor funguje, vyzkoušeno osobně již v několika případech (Praha 9, Praha 6 a několik mimopražských lokací), vždy vyřízeno korektně. Většinou stačí i podání elektronické, takže to klidně vyřídíte i od toho piva, na které jste si do hospody na kole zajel :-))) (nic ve zlém, jen přátelské šťouchnutí)
Znám a hodně dobře. Mnohokrát jsem to za posledních asi tak 35 let udělal. Skutečně vím dobře co všechno jsou úředníci a policajti stvořit a zmordit.
Nemám za cíl bojovat s lidskou blbostí a ani není můj koníček napravovat chyby jiných. Pokud mi ale něco vadí nebo mě nějak omezuje a je to v rozporu se zákonem, tak se alespoiň snažím. Jinak mám z toho spíš legraci a mám plno názorných ukázek úřední a policejní blbosti a tuposti. Také neukončené zóny zákazu vjezdu, které tudíž platí po celé republice. Dobrá perlička je také opověď úředníka, jak mám zajet s autem do garáže nebo do dvora, když je v ulici zákaz zastavení a on mi řekne, že měli na mysli aby se tam neparkovalo, ale že na tu chvíli než si otevřu vrata tak se nic neděje, že to je v pořádku, apod. mám víc než dost. Takové nesmysli jako dát na začátek stoupání značku nebezpečné klesání už ani neřeším, nedělal bych nic jiného než psal po úřadech. Prostě úřední blbost je nepřekonatelná.
Už se ani nedivím, že je k vidění tolik paskvilů, když si kdekdo přečte jen část zákona nebo jen vytrženou část a pak tvrdí, že značky jsou za všech okolností nadřazené zákonu.
To je těžký, když neznáš základní pravidlo a smysl zákona "nesmět ohrozit jiného účastníka". Už ti to píšu poněkolikátý, neznáš dopravní předpisy, nauč se je, jinak tady hlásáš bludy.
Zákon jednoznačně zakazuje zastavení a stání v určitých místech a pokud tam někdo něco postaví je to považováno za překážku v provozu, která ohrožuje jiné účastníky. Žádný úředník ani nikdo jiný nemá právo dopravní značkou takový zákaz porušit. Pokud z nějakých závažných důvodů musí dojít k dočasné úpravě, musí být upravený celý provoz, např. zúžením vozovky, jednosměrný provoz, trvalá přítomnost odpovědné a poučené osoby, která bude řídit provoz apod.
Rozhodně do toho nepatří nějaká trvalá vyhrazená parkování.
Podle tvého pokrouceného výkladu by mohli po dálnici klidně jezdit cyklisti nebo i chodit chodci, když by nějaký místní přitroublý úředník nechal na dálnici umístit značky se stezkou.
Prostě ne! Některé zákazy jsou opravdu zákazem a není možné je místně porušovat.
Ani zákazové či příkazové značky neodolají lidové řešivosti.
Kolikrát zde již zaznělo, že vjezd nebo průjezd zakázán se řeší tím, že značka se obejde pěšky a několik metrů za ní se nasedne na kolo a vesele se jede dál ?
Kolik jen bylo objeveno možností vedení kola ?
Nechci Ti do toho kecat, §4 je OBECNÁ úprava, plechy jsou místní.
Dálnice je dálnicí kvůli modrému plechu. Pokud někdo přidá další modrý plech, platí současně oba modré plechy, takže tam pak nesmí nikdo. Musíš najít jiný příklad kdy zákon podle Tebe přetlouká plechy.
Podivej se po Praze na vyznacene modre zony. Valna vetsina konci tak maximalne 2 metry pred prechody. Treba v Nuselskem udoli - projdi si na streetview ulici Jaromirova. 8-)
Já samozřejmě vím, že to tak běžně je, běžně se stojí s autanma div ne na přechodu a mnohce i na nich, ale pořád to je špatně.
Pokud nějaký úředník něco povolí i když je to v rozporu se zákonem, tak ten kdo se drží toho povolení tak by neměl být potrestaný za porušení zákona pokud tím přímo nezaviní závažný následek, pak by nejspíš nesl nějaký díl viny.
Takze bys prijel sem http://goo.gl/maps/6FWPc a zacal vymerovat, kde ve vyhrazenem prostoru muzes stat, nebo bys tam proste prsknul auto?
A co reknes na tohle? Mezi modrymi pruhy tam nejsou tri metry! http://goo.gl/maps/TFjXo
Kdo parkuje spatne? Ti nalevo, nebo napravo?
Samozřejmě bych nic nevyměřoval a postavil se do namalovaného chlívku i když bych věděl, že je porušený zákon, ale nikomu bych to neříkal :-) Také vím, že mě nikdo ani neodtáhne ani nedá pokutu, protože to úředník povolil a tak to platí, dokud to nadřízený úřad nebo soud nezruší.
Zrovna tak v druhém případě auta parkují na obou stranách podle vyznačeného parkování a je to dobře. Problém je pokud mezi autama není dostatečný prostor pro bezpečný průjezd nákladního auta. Pokud není, tak je to špatně a pokud by se do toho někdo pořádně opřel, tak snadno dosáhne zrušení a zákazu podélného parkování vpravo. To ale nikdo zřejmě nechce, tak je takový stav úředně povolený a všemi tolerovaný a myslím, že i všemi vítaný.
Az na to, ze v tom druhem pripade mi rozbili zadni svetlo. Ja na tom nakonec neprodelal, ale ti policajti jak drzkovali, ze je kvuli takove blbosti volam!!! Asi si vubec neuvedomili, ze je kvuli takove blbosti i platim...
Držkovat může, ale makat musí a hlavně tak jak má.
Jenze on ma Hrabosh opravdu pravdu. V tomto pripade je v zakone vylozene napsano, ze ten zakon je obecna uprava a ze mistni uprava ma prednost pred obecnou upravou. Takze mistni uprava ma primo v zakone povoleno si veci definovat jinak.
Já bych byl určitě pro, často přes zaparkovaná auta není vidět do vozovky a z auta na chodce a to je ještě horší, protože pak se nestačí včas reagovat.
A stačí hodně málo aby se to dodržovalo, bohatě stačí žlutou čarou zvýraznit zákaz a vyznačit jasnou vzdálenost 5 metrů. Nebudou dohady a spory a řešit to rychlým odtažením a odstraněním překážky.
Zajed se podivat nekam do Prahy na sidliste. Obavam se, ze na tento ukol neni v republice dostatecne mnozstvi odtahovek...
Ale je jich dost. Troufám si tvrdit, že na každou městskou část by stačily tak dvě odtahovky a 8 policajtů a když budou nonstop důsledně pracovat, tak během pár dní se to tak rozkřikne, že za měsíc už se budou docela nudit a jen tu a tam budou muset někomu připomout zákaz.
Jenomže je potřeba tohle dělat důsledně a pravidelnmě a ne jen občas a nárazově a odtahovat jen ty rovné a ty rovnější vynechávat.
Kdyby tohle udelali tady na Barrandove a vsichni, kdo nenajdou legalni misto, by preparkovali jinam, jen by se premistil problem. Hele, rekni brachovi, at Ti to tu nafoti, az se u mne bude dnes nebo zitra vecer stavovat. To budes zirat. Tady se parkuje i ve svazich, kde to vzbuzuje dojem, ze se z te travy musi auto co nevidet prevratit na strechu do vozovky... Parkoviste nejsou, garaze taky ne...
Umím si to docela dobře představit, pár takových míst v Praze i jinde jsem už viděl. Je to hrozný, ale docela by mě zajímalo jak by to v reálu vypadalo, kdyby se přísně dodržovalo parkování jen tam kde to je povolené s dodržením 3 m volného průjezdu. Asi by se jezdilo parkovat třeba až nějak na druhý konec města a ten kdo by měl nějaký volný plac tak by vytvořil parkování za hodně vysoký nájem a dobře by si žil.
Faktem je, že když jsem jednou ráno pozoroval ruch v Renoirově u školy, tak jsem byl jak Alenka v říši divů. Nejsem zvyklý na to, že se děti v takové míře vozí do školy autem, do toho ta zaparkovaná auta všude kolem a mezi tím se proplétali popeláři.
Obvykla pisnicka. Acko bude o par miliard drazsi kvuli chybam vedeni projektu a bude o vic nez pulroku pozdeji.
http://praha.idnes.cz/stavba-metra-ma-spoustu...
Co jsou čtyři miliardy proti drahé cyklostezce za 150 milionů ve Vysočanech před šesti lety.
Na které byla její nejdražší část skoro 2 roky úplně k prdu..
Tohle, že tam byla 2 roky nějaká část k prdu mě nepřijde až tak tragické, hlavně že se vůbec použila.
Naši předkové takhle často stavěli. Třeba trať Zittau - Liberec je celá vybudovaná jako dvojkolejná, samozřejmě včetně mostů. Prostě když už se tam jednou stavělo, tak se to udělalo s perspektivou budoucího provozu,
který však nikdy nenastal.
To jistě nebude jen tam.
Kladno - Kamenné Žehrovice je myslím také stavěné jako dvojkolejka.
A také jsem takhle v Německu narazil na pár silnic, kde byl připravený most rovnou na zvýšení počtu pruhů (až někdy konečně Německo vyhraje válku)
Hlavně ten most přes Ocelářskou smrdí tím, že je to vlastně luxusní východ z domu jehož stavba tam blokovala tu stezku......
Obecně ty náklady neberu nějak tragicky, ten kus stezky si své místo našel a cyklistů tam potkáš dost.... Problém je v tom, že se to mohlo udělat s menším rozmachem a že to zbytečně dává munici hraboshům z řad automobilistů :)
Na druhou stranu Dfens nebo Hrabosh, to máš ve své podstatě stejný typy lidí na obou stranách barikády, pardon široké fronty slušných cyklistů a automobilistů přes které na sebe plivničí a radostně kalí normálním účastníkům provozu vodu ....
Tento argumentační faul sis mohl odpustit. Laskavě mě nesrovávej s tím dobytkem ze kterého padají tak tři zmrdi na jednu větu.
Faul ?
Spíše prostá realita, na každé zájmové straně se vždycky najdou vám podobní lidé s velmi podobným přístupem k věci, s opačnou argumentací a stejným zájmem. Rozesrat co nejvíc lidí....
Unáhlený kompromis
Předpokládat, že pravdivé tvrzení musí ležet někde uprostřed mezi protikladnými názory.
„Vy říkáte, že nesmím sníst ani jednoho z vás. Já říkám, že vás můžu sníst oba. Tak sním jen jednoho a hotovo.“
V našem případě tvrdíš že se nacházím stejně daleko jako D-Fens, ale na opačném pólu. http://obcanskevzdelavani.cz/work/ke-stazeni... Což ani vzdáleně není pravda.
Přišlo mi trošku divné, že by jste stáli na stejné straně barikády, ale když vás tak poslouchám, tak je to vlastně možné...
Na jedné straně vy, dfens, kadel, cyklopalmovka a na straně druhé obyčejný účastníci provozu kterým je potřeba udělit školení o zlounech cyklo-auto-mobilistech .....
Další argumentační faul.
Já nezpochybňoval že stojím na "opačné straně než D-Fens", ale tvrzení že stojím stejně daleko.
Jenže to není faul, to je realita.
Vy jste aktivista, on je aktivista.
Vy špuntujete auta , on špuntuje cyklisty.
To jestli si myslite, že nestojíte na milimetr stejně jako dfens od středové osy je celkem šumák, důležité je , že děláte úplně stejné věci jako dfens a zjevně vás to oba baví.
Dokonce i trollovat umíte stejně, tak se nečertěte a buďte rád, že jste takový kabrňák...
Jeste ze nejsem v praci ale doma, po mailu se spatne skrti kolegove. Co byste rekli asi tak cloveku, se kterym delate na jednom projektu, a ktery posila pres projektaka i maily typu "chtel jsem, at to resis na sve strane kodu, koukam, ze jsi zadani pochopila prilis volne, tak to budu muset resit u sebe", kdyz implementuju neco do nove metody, protoze pricpat to do te puvodni by byla prasarna, takze bude muset chudak pridat do kodu 3 radky. A projektak vsechny podobne hlasky sepisuje do seznamu chyb a ma kecy, ze jako senior bych nemela mit v kodu 7 chyb. Asi radeji pujdu udelat knedliky a zeli ke kachne a pustim si k tomu neco hodne nahlas.
Občas to na mě také někdo zkoušel. Většinou stačilo párkrát kopnout do kotníku a upozornit kvůli čemu. Příště si to rozmyslí.
Neprijde Ti, ze z me strany by to vypadalo dost smesne? Takhle se muzete chovat k sobe mezi chlapama.
Pisu si to k minusum, az me to bude srat moc, pujdu jinam.
Co je směšného na tom když dáš někomu pořádně sežrat jeho chybu (před nastoupeným publikem)?
Když mě projekťák hodně sral, tak jsem místo toho abych ho upozornil na chybu v zadání tak jsem mu ji tam úmyslně naprogramoval. Když s tím pak běžel za nadřízenými tak se pak dost divil.
Nebavi me vzajemne bitky a nebudu delat neco, co vim, ze je spatne. Pocitam s tim, ze si kolegove v praci vychazeji vstric a snazi se spolecne, aby udelali dobry software. S lidmi, kteri to berou jako vzajemny boj, nemam zajem pracovat.
Mít tebe za kolegu, tak ti velmi brzo někdo rozbije držku (a když se budeš takhle chovat, jako piča, furt, tak dost možná i doslovně). A mít tě v týmu jako nadřízený, tak jsi velmi rychle bývalý podřízený. Výsledkem práce má být spokojený zákazník (a tím i celý tým) a ne Hrabosh, jak to zase někomu "nandal".
Vážně?
Situace: Chodím za projekťákem, upozorňuju ho "hele tohle máš blbě, tohle nebude fungovat, tohle musíme udělat jinak" místo toho abych běžel "nahoru" s tím že udělal svoji práci mizerně a dodal nekvalitní podklady.
Pak to odladím, zapracuju změny které si vymyslel na poslední chvíli odevzdám a on v těch změnách najde nějakou chybu (stává se). A místo toho aby napsal "tohle nefunguje" napíše nadřízenému "ti programátoři jsou totálně neschopní ZASE to mají špatně, musíte to nějak řešit". A pokud ho s tím nadřízený nepošle do řiti tak takové svini její chování příště vrátím. Fakt nevím proč bych měl pomáhat k lepšímu pracovnímu výsledku někomu kdo mě úmyslně potápí u nadřízených (a třeba mě tím obere o prémie).
Horlivý blbec je horší než třídní nepřítel!
Asi jsem to přivolal, kolem sedmé hodiny dorazil e-mail přesně tohoto charakteru.
"Do helpdesku jsem zadala chybu, tiket je označen jako vyřešený, ale ta chyba tam stále je. Jsou to neschopní etc."
Posláno celé firmě, vč. Matky Terezy a papeže Františka.
Do helpdesku zadala podobnou chybu (nezobrazuje se stejný typ informace, ale na jiném místě).
A pár dalších podobných perel.
V česku je obecně velmi rozšířená nenávist vůči bonzákům všeho druhu a zejména proti těm, kteří nejsou schopni použít normální regulační mechanismy v kolektivu, ale přebírají jeho výchovu a čistotu jeho názorů do svých rukou.
Kdyby se konalo mistrovství světa v okopávání kotníků, byl bys jedním z horkých favoritů na titul.
Zajímavé je, že takový lidé pak většinou pracují už jenom z domova, protože se jim v práci jejich "kolegiální přístup" vrací jako bumerang.
Za svůj život jsem nepoznal moc lidí, kteří by dlouhodobě přežili v kolektivu, jehož některé členy veřejně poníží.
Normální lidi si totiž lehce spočítají, že v dlouhodobé perspektivě veřejné sežrání čeká každého, kdo má v týmu takového "kolegu".....