Rád bych si udělal praporek ze starého teleskopického prutu, jak se tady už o tom psalo. Potřeboval bych ale vědět jaká je ideální (obvyklá) délka prutu - kolik asi do výšky přesahuje sedadlo. Jak a kam praporek upevňujete - předpokládám, že zezadu na sedadlo - nějakou objímkou? Díky!
Inspirací Ti budiž přívěsný vozík Crosser; popř. Azub.cz.
Čau !
Ja sem praporek řešil nedávno. Koupil sem oranžovej praporek s bílou tyčkou, která je v polovině spojená plastovým držákem a dole má kovovej nástavec na uchycení s třema dírama (maj ji v obi a v cyklo obchodech). Připevněnou ke kolu ji mám na zadní vidlici vlevo vedle kola, chytil sem ji pod šrouby na blatník.trochu sem ji ohnul dozadu a protáh skrz nosič, aby mi nemlátila o sedadlo, a obtočil izopáskou, protože bíla tyčka je od pohledu divná. Praporek se dá kdykoli sundat a zastrčit pod sedlo a zustane jen půl šlahounu kterej končí za sedlem kousek nad nosičem...Je to asi nejrozumnější způsob, protože ten prut se ti bude dost ohýbat a může ti mlátit o části kola...Tahle tyčka z obi je sice průžná, ale mnohem míň než prut.
Já mám stejný praporek a měl jsem ho upevněn stejně jako ty, na šroubkách pro blatníky, ale prut se dost dřel o nosič, jednak vlivem pružení vidlice a i vlastním kmitáním. Proto jsem ten dolní plech ohnul podle spodní trubičky nosiče a přivázal páskami (podobnými, jako jsou přichyceny bowdeny a vodící trubky řetězu) pouze k nosiči, ale mám ten starší typ nosiče. Ve standartních dveřích lehce praporkem škrtám o futro, takže výška od země je 197 cm. V zadní dvojbrašně jsem musel pro prut vytavit dírku v průměru cca 15mm.
Při upevňování na sedlo je potřeba dávat pozor, aby prut nebyl příliš svisle příliš blízko vrcholu sedla. To by mohlo zavinit otravné škrtání zadkem helmy o prut.
Výšku Doporučuju jako HonzaK. Pokud je to o moc vyšší než dveře, špatně se s tím manipuluje a taky se praporek jakoby opticky oddělí od zbytku kola a dostane mimo hlavní zorné pole řidičů. Takže těsně pod dva metry je podle mě správná výška.
Moc děkuju všem za rady a reakce, zdá se, že to "obi řešení" bude ještě lepší než starý teleskopický prut.
Já mám tři pole starýho laminátovýho prutu připevněný na sedle, do kterýho jsem vyvrtal díry a chytil to strapama. Jsem s tím nadmíru spokojenej. Mám to tak odhadem ve výšce dvou metrů a dvěma pohybama to zasunu do sebe tak, že to přesahuje sedlo jen o pár centimetrů.
Nebylo by prosím foto? Hlavně detailu připevnění na sedlo? Když jedeš se zastrčeným teleskopem neklepou se jednotlivé díly? Při vytaženém prutu se asi dost mění výška praporku naklápěním sedla - ne?
Díky
foto není čím udělat. Disponuju jen klasickým fotoaparátem. navíc bych musel sundat box na nosiči nebo sedlo, takhle bys viděl prd, a to se mi nechce. Prostě jsem provrtal sedlo na dvou místech, vždy dvě díry vedle sebe. Tím jsem provlíkl "strap". Nevím jak se to řekne správně česky, ale je to takový ten proužek umělé hmoty se zoubky co se utáhne a nepovolí :o)) Používají to třeba elektrikáři na svázání kabelů k sobě. V tom dolním uchycení jsem provrtal i ten prut a provlíkl to i tam a utáhl. Nahoře jsem to jen vzal okolo, aby se to neklinkalo. Mám to uprostřed sedla. Na kraji by to bylo sice jednodušší na uchycení, ale vadilo mi to při ohléžení a furt to bylo na kraji zorného úhlu a bylo mi to nepříjemný. Naklápěním sedla by se samozřejmě výška praporku měnila, ale já mám sedlo pořád v té samé pozici. Když nepočítám počáteční hledání té "své" polohy, tak jsem jí nezměnil od začátku, co to kolo mám. Se zastrženým teleskopem nejezdím, tak nevím. Asi by se to klinkalo, ale já ho tam dal právě proto, aby byl vytažený. Zastrkávám ho jen při jízdě v lese na úzké cestě mezi stromy, což není můj nejčastější terén a tam dělá na kořenech mnohem větší randál, jak poskakuje obsach boxu na nosiči. A pak ho zasouvám, jen když dávám kolo do garaáže, protože s vysunuým, bych se nevešel do vrat.
Tak po prvnich 50ti metrch co sem vyjel s praporkem mi praskla ta plastova spojika... FUCK OBI...
Zdar lidi - taky jsem řešil zřejmě stejný praporek, spojka z plastu vydržela velmi krátce - pár jízd. Jedna nižší větev se jí stala osudnou. Moc se mi nedařilo sehnat vhodnou kovovou trubičku ID 6 mm. Nakonec to vyřešily 3 laminátové segmenty od nepoužívaného stanu, ale ideální to není. Nevíte, dá se někde sehnat laminátová tyčka cca těch 6 mm v patřičné délce? Na netu jsem narazil jen na 1 m a to by se zase muselo nějak spojit :-(.
Jo a s tím se zeptám: neviděli jste někde prodávat takovou tu plácačku s odrazkou, co se v provozu nechá vychýlit doleva anebo se zase připaží ke kolu, pokud jí nechci vymezovat vůli od předjíždějících aut?
Petr, HK
ten odstup doleva mám teď (doufám) vyřešenej červenobílým polepem štangle zrcátka, ale předtím jsem na zrcátku vozil červenej hadr a ten fungoval výborně (no možná i líp než ta pruhovaná štangle).
Estetika je asi trochu slabší, ale funkce super.
Dobrý nápad, asi to taky zkusím. nicméně narozdíl od tebe mám zrcátko spíše před koncem řidítek než doleva od něj. Nechtěl jsem tím rozšiřovat kolo. Už tak mi připadá hodně široké. Nejhorší jsou úzké stezky s kopřivami nebo ostružinami okolo.
Petr
já jezdím jen po silnicích, takže z mýho pohledu jsou úzký hlavně dveře... a pak taky cyklostezky :)
Případně se nabízí varianta elektrikářskýho drátu (asi černýho fázovýho) uvázanýho k nosiči a držícího hadr v potřebné vzdálenosti. Samo se to ohne(uhne), když už se to nevejde, ale asi by to překáželo ve výhledu zrcátkem
Priznam se, ze po nejakem "blizkem setkani tretiho druhu" s pritulnym autem o tehle variante premyslim (vylepsene koncem zapilovanym do spicky, vetsina ridicu ma svuj lak dost rada)
Jak si muzes vsimnout v jinem vlakne, jsou tu taci, co maji offroad a lehokola proste vubec nevidi... :)
Jako dobre reseni mi to neprijde, nahoda je blbec, nekde se tim zachytis (treba o bocnici nakladaku) a natluces si zase jenom ty. :(
byla rec o dratu, kterej se sam ohne... a kdyz nebude obsahovat oka, tak se nezachyti (informaticky to musi byt strom, ne parez s kruznicema :) )
ale nebylo by to uplne koser k chodcum, pripadne k ridicum aut, ktery se do kontaktu s kolem nedostanou vlastni vinou
No ale zaroven byla rec take o pilovani do spicky, coz uz predpoklada urcitou tloustku, stejne tak pokud se drat nema ohnout jeste pred kontaktem vlastni vahou, musi mit urcitou pevnost.
Bez ohledu na grafove teorie se muze zachytit i rovny drat, stacila by treba postupne se zuzujici mezera mezi prkny. Pravdepodobnost je sice mala, ale obcas se stanou i divnejsi veci, jak jsem psal, nahoda je blbec... :)
Natahni pevny drat - tak pul metru - a uchyt si ho do sveraku. Vezmi nasadu od smetaku a cca rychlosti 40 kmh do toho dratu svihni. Tak nekam 15 cisel od konce. Namota se?
A misto nasady si predstav kovove armovani zabetonovane v zemi, nebo "tykadlo" na predjizdejicim nakladaku.
no, to snad, takovy dreveny sajtny od starsiho, nejlip doma delanyho, privesu kategorie O1 nebo O2 by to asi dokazaly
má někdo zkušenosti s tou vlaječkou od azubu??? teď sem si všim že ji maj v ceníku.
Vlaječku azubu mám. Její nasazení je jednoduché - sundáš kuličku na konci prutu, navlékneš vlaječku, tunýlek nemá nahoře díru, na spodním konci je suchý zip, háčkovou půlku přilepíš samolepicí vrstvou na prut. Když rozděláš suchý zip, tak vjaječku jednoduše vysuneš a můžeš vyprat.
Praporek je trochu tužší, takže někdy vlaje (z kopce) do stran i s prutem.