Jen pro porovnání, aut se u nás prodá ročně 6ooo
a kol vice jak 350000. Je tedy více cyklistů nebo motoristů?
6000? aut?
Jo ale měsíčně, chybička se vloudila.
U kol je to ročně.
http://www.finance.cz/zpravy/finance/347513...
V uplynulém roce bylo v České republice zaregistrováno 164 736 nových osobních automobilů, což je o 9 273 méně (-5,3 %) než za letopočet 2012.
http://www.autorevue.cz/cesky-trh-v-roce-2013...
Stále je to jen necelá polovina oproti jízdním kolům.
Pořídit si další kolo je snažší, než pořídit si další auto (nemluvě o tom to pak "živit"). Anebo máš snad pocit, že auto a kolo stojí stejně?
Osobně mám kol pět. A auto jen jedno... V podstatě jsem kolo kupoval skoro každý rok (jen pro mladého to byly už čtyři).
Jo některá kola jsou mnohem dražší než auta a některá auta (bazarová) levnější než kola:-)
Někdo má 5 kol v rodině a někdo 5 aut:-)
Znám mnoho rodin v okolí kde jsou minimálně 2 až 3 auta běžné, zato nemají ani jedno kolo.
Asi už jim na ně nezbývá:-)
Kolo je módní doplněk, lidi si jich často kupujou několik. Krom toho cyklistům obvykle postačí laciný drek s životností pár měsíců.
Naproti tomu auto je předmět, který se kupuje plánovitě a má životnost v desítkách let.
Srovnáváš tedy kopírky s listama papíru (čeho se asi prodá víc?)
Bez ironie: Kolik lidí znáš, kteří počítají při nákupu auta s životností v desítkách let? (Kromě mě ovšem ;-)
http://www.autosap.cz/sfiles/a1-9.htm
Moje jediné auto je z roku 1996. Nedávno táta vyřazoval felicii z roku 1994, ale ta ještě někde jezdí. A to jsme koukám skoro průměrní:
http://www.autosap.cz/sfiles/a1-9.htm
Ten průměrný věk motorky mě překvapil, to je tu tolik fichtlů? :-)
EDIT: Lanna byla rychlejší :-)
No vidis, ja ted nechala sesrotovat prumerne stare auto, jelikoz to byl rezavy srot uz predtim, a poridila si nadprumerne mlade stare auto. Ale ten srot jsem vlastnila 5 let, tedy to, jak ma nekdo stare auto nic nevypovida o tom, jak dlouho to auto ma.
Když provozuješ staré auto, je to provozované auto, ale neobjeví se ve statistice prodaných aut.
Zatímco když si někdo koupí pět kol a na jednom občas jezdí, obrovsky to zvedne prodej kol, ale ve skutečnosti je to rekreačně, často mimo pozemní komunikace, provozované sportovní nářadí.
"Vysoký průměrný věk osobních automobilů registrovaných v ČR a podíl vozidel ve věku nad 10 let (více než 61 % osobních automobilů registrovaných v ČR) svědčí o dlouhodobě nedostatečné obměně vozového parku. V roce 2012 dosáhl podíl obměny hodnoty 3,82 %, což je hluboko pod optimální hodnotou, která je pro nové vozy uváděna na úrovni min. 8 % až 10 %. Ani při zahrnutí „obměny“ ojetými vozy ve výši 2,73 % (dané prvními registracemi ojetých osobních automobilů z dovozu) nedosáhla v roce 2012 obměna vozového parku alespoň minimální 8% hodnoty."
http://www.autosap.cz/sfiles/a1-9.htm#grafobmena
Inu, nezdá se, že by u nás bylo auto módním doplňkem a projevem vyššího společenského statutu:-))
To by mne zajímalo, kdo stanovuje optimální hodnotu podílu obměny.
Když mi auto vyhovuje, tak ho používám, marketing nemarketing.
No ale to je děsně neekologické, používat auto za hranicí aktuálního šrotovného, ekologických vodou ředitelných a deštěm rozpustných laků a norem na emise. Kam bychom přišli, kdyby lidi měnili auta dřív nebo později než zamýšlela Brusel?
U těch motorek se moc nediv. Kdekdo má doma naleštěnou stařičkou Jawu. Nebo taky pět i více kousků. Je to móda. A je mnohem snazší a levnější motorku udržet na běžných papírech,než na veteránských. Takže padesátileté kousky jsou naprostý standard a ty z venku dotažený jetý "japonský" paštiky, co se na nich zabíjí dárci orgánů taky vesměs nejsou loňský modely...
To je takový urban legend, to s těmi motorkáři coby dárci orgánů. Jediný skuteční dárci orgánů jsme my, cyklisté. Zejména ti bez přileb. Cyklouš si vyklepne akorát mozek, zbytek recyklátu je většinou nepoškozen. Motorkář má téměř vždy vnitřní orgány utržené, poškozené, tedy nerecyklovatelné. ;-)
No a počítají do toho dovozy ojetých aut? Já mám například už druhé auto dovezené z Německa jako jeté.
Ještě by se to mělo přepočítat na ujeté kilometry nebo aspoň na čas strávený jízdou.
Přiznám se, že jsem ten článek nečetla, protože:
-už z velmi návodného titulku je jasné, co se po čtenáři chce, buď souhlasné hýkání nebo nesouhlasné hejtování;
-už v titulku použité výrazivo je poněkud...ehm...málo originální, troufla bych si říct až voprásklé, což navozuje dojem, že celý obsah nepřinese nic nového;
-avizovaná forma hejtoseriálu mě přesvědčuje, že se vůbec nic nestane, když pár desítek dílů přeskočím a dám si místo toho v pátek večer něco pro "méně náročného čtenáře. Třeba Osamělost prvočísel.