Zkušenosti tady asi nikdo mít nebude( u nás se zatím neprodává) Zatím by se sem mohli dávat zahraniční videa a zkušenosti. Je tam 25A ŘJ jednotka,takže první problém bude v akumulátorech. Aku 48V 9Ah LION od EV -bike je nepoužitelné (max. průběžný proud 15A) Takže zatím připadají v úvahu pouze nosičové aku ,buď 15A LION 48V ,nebo 10-12Ah LIFEPO. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
http://www.aliexpress.com/store/product/Newest... ta beterka se mi zdá slabá http://www.aliexpress.com/store/product/Newest...
Podezřelé levná baterie asi na jeden rok nebo spíše jen 1 sezonu:-)
No levná se mě nezdá.Cena mě vychází na 10530kč + poplatek za proclení a jsme skoro na 11tis. Váha je 5kg. Když vezmu od Šikuli 48/12ah za 12ookč má o 1kg více, ale 2 roky záruku a 576w oproti 500w.
Mě tato baterka slouží zatím dobře a najel jsem na ní nejvíce 56km a byla lehce za půlkou. Pravdou je, že mě hodně snižuje spotřebu tempomat.
Zapomínáš že 3200kč je z toho dovoz což obchodník sice taky platí ale doveze za to třeba 10ks. Základní cena je 5500Kč.
S kupováním baterí od naších obchodníku mám jen špatné zkušenosti. Nikdo ti nezaručí jaké kvality články jsou a mnozí obchodníci to ani sami neví. Kupuji tam kde mám ověřenou kvalitu.
12Ah 48V LIFEPO má také mnohem lepší parametry. 30A průběžný a až 60A max. vybíjecí proud. Většina 10-11Ah Lionek,má 15/19A. Což je poněkud málo na motor 750W.
Jo ale to jsou ty nekvalitní co koupiš u nás.
Ja mám jednu 11Ah li-mn a tá ma trvalý 40A je to zarověň i špičkový jelikož tam mám ochranu nastavenou na 40A. Jezdil jsem na ni 1kW motor než jsem ho prodal.
LIFEPO mi vyhovuje. Akorát ta váha. Jen jsem zvědavý na výdrž. Výrobci deklarují dvojnásobek oproti běžným LION. Uvidíme.
Když o ní budeš správně pečovat měla by vydržet pár let.
Zapomínáš na výkoné lipolky.
Dělají se do rámu? Výkonné a drahé. LIFEPO je zase pěkná váha
Do rámu se asi nedělají, dělají se za rám. Jsou levnější jak cokoliv jiného ale musíš si je postavit sám.
Mám rád hotové věci. Nerad něco od základu stavím.
Když na to máš tak proč ne. Ja si raději postavím lehkou výkonou lipolku 15Ah za necelých 9tis.
V souvislosti s tímto vláknem mě napadá otázka, jak velký výkon je ještě vhodný pro cyklo řetěz?
Když cyklořetěz zvádne i téměř 100km/hod na vytuněných kolech s Cyklone pohonem,tam nemám obavy.
No od nějakého výkony ty obavy být musí. Jinak by asi výrobci mopedu s rychlostí 40km/h nedávaly silnější řetěz.
Moped je těžší . Řetěz je spotřebák a bude se často měnit.
Tak moped je třeba těžší o 15kg, což jezdec může klidně převážit. :)
O jakém mopedu je řeč?
řetěz mopedu je dělaný prakticky na celou životnost . U řetězu kola se počítá s výměnou. Tedy měnit se nemusí,pokud oželím zničené převodníky,pastorky.
Vydrží dlouho, ale taky se vytahuje. Je to taky spotřební zboží. I proto má spojku, aby se snadno měnil. Ale podstata naší diskuze začala u toho, kolik toho snese cyklořetěz. Z tohoto pohledu je to celkem jedno.
Pokud je tady někdo strojař,tak si může spočítat,že cyklistický řetěz zvládne hodně velké zatížení i výkon. Otázkou je ,na jak dlouho(než se natáhne). 750W Bafangu je nic. A točivý moment je počítaný vzhledem k převodům.Ne ,že motor má 100Nm. Mám jen o 7 víc v autě :-)
Myslím, že výkon motoru 750W plus výkon cyklisty krátkodobě dejme tomu 400W to zvládne. Nicméně nemyslím si, že by se cyklořetěz dělal schválně nějak moc předimenzovaný. Samozřejmě snese ohromné síly bez přetržení, ale jde o to, za jak dlouho se vytahá. Ale přes to nezpochybňuji, že 750W je ještě v normě. Umím si předsatavit, že je. Jen jsem se zamyslel, že kde je to maximum s ohledem na to aby řetěz neodešel po pár vyjížďkách.
Zdravím všechny příznivce tohoto středového motoru 8FUN. Osobně jsem si pořídil tento motor z Číny v dubnu tohoto roku v provedení 8FUN BB2 o výkonu 750W. Používám baterii 48V/20Ah s proudy 20A standart/35A špička. Koupil jsem si výprodejové kolo AUTHOR ADVENT 2012 a předělal je na elektrokolo svépomocí. Megavýhoda byla v tom, že kolo bylo osazeno 8 rychl. řadičem Shimano Alfine. Tato kombinace se středovým motorem 8FUN je prostě jedinečná. Ujel jsem na tomto kole bezmála 1000km a jsem s ním max. spokojen. Tohle elektrokolo je moje v pořadí třetí (1. ekolo motor vepředu, 2. ekolo motor vzadu - vždy výkon 1000W) a myslím si, že až teď jsem spokojený :-). Nehledám e-kola s výkonem skůtru. Tohle stačí na pohodovou jízdu s brašnama na cca 50 až 70km vzdálenosti. Pokud jedu dál, beru s sebou nabíječku a než poobědvám v hospůdce, mám baterii opět na cca 80 až 90 procentech výkonu a dojezd prodloužen o cca 30 až 50km. I při mých 110kg, vyjedu jakýkoliv kopec. Závěrem bych chtěl říct, že tento motor je koncepčně opravdu vydařený.
Cyclone 720W je lepší ve všech směrech:-)))
A mnohem levnější:-)))
....jaké je potřeba dodat info jen k mému postřehu k tomuto motoru?
Kolik to jede na nejtěžší převod po rovině. Jak rychle to jede na ten jakýkoliv kopec. 50-70km dojezd je pouze na motor? Jaký je tam aku? Tedy kromě toho ,že má 20Ah a 48V
Ja bych dodal, jáké je procento stoupání těch jakýkoliv kopců a jejich délka.
Konkretní kopec, konkrétní spotřeba do něj a průměrná rychlost vyjetí. Na jaký je to stupeň přípomoci.
U cyclona jsem všechny tyto a další údaje z fleku dodat.
60km ujedu s cyclonem po rovině na 15Ah bez šlapání s průměrnou rychlostí 18-19km/h.
Měl by jsi ujet i více,tak malou rychlostí.
Dodávám že s plnou zátěží tj. 160kg
Jak začneš zvyšovat rychlost tak nad 25km/h už ta spotřeba leze hodně nahoru.
Zkusil jsem jen chvíli kolik to jede a dal jsem 50km ale to už je o hubu. Ještě byla rezerva tak že deklarovaných 60km to udělá a to tam mám tác 44z, s tím 48z by to dalo 70km/h ale s vysokou spotřebou.
Trasa: Podivín - cyklostezka 412. (Velkopavlovická) - Janův hrad - Lednice nám. - Nový dvůr - Ladenská alej - Sv. Hubert kaple - Dianin chrám - Valtice - Sedlec - Mušlovský rybník - přes kopec Bulhary - po hrázi zpět Podivín (začalo pršet..:-()....nevím jaké procento stoupání, ale dávám k dispozici popis trasy (stoupání a klesání myslím udělá mapy.cz). Po rovině a mírné stoupání s příšlapem ECO(nemůžu nešlapat, žena by mne ukamenovala :-)) spotřeba 150 až 250W, průměrná rychlost 18km/h. Největší kopec od Mušlovský rybník - Bulhary BOOST spotřeba 950W, průměrná rychlost 10km/h. Délka a stoupání kopce je na mapy.cz. Přípomoc motoru je režim ECO, TOUR a BOOST a měnič Alfine přehazuji tak, jako kdyby jsi jel bez motoru. Tedy do kopce lehký převod, po rovině těžký...
BBS2 je univerzálnější,v kopcích nábojový HUB motor rozdrtí,ale jak si vede na rovině v rychlosti a výdrži? Já ujedu na aku 12Ah bez šlapání 30-33km rychlostí přesahující 40km/hod. Pokud tedy BBS 2 ujede 50-70km na 20Ah aku,tak to tedy moc nezáří.
...no s mou váhou 110kg + kolo + výbava ani neočekávám, že by dojel více :-)
- na rovině a nejtěžší převod (a samozřejmě nastavení max rychlosti na řídící jednotce) cca 46 až 50km/hod.
- na kopec jede tou rychlostí, kterou si nastavím na převodu. Tedy ( shimano alfine - nejlehčí převod a nastavení řídící jednotky): ECO cca 4km/h FAST cca 10km/h.
- 50 až 70km s využitím motoru cca 70 procent. Např. trasa Zubří - Hranice n.M. a zpět - po dojetí do cíle ještě baterka cca na 25 procent energie.
- pokud najdu odkaz, baterii mám také z číny, zveřejním. Cena: motor s CLO a DPH 10000,- a baterie 11500,- + funglovka nové kolo 14400,-. Cena celkem: 35 900,-.
Je řeč o normální přehazovačce? Není to 8 rychlostní planetová převodovka. Myslím,že by to na nejtěžší převod mohlo jezdit i rychleji.
...pokud zaujmu polohu "vajíčko", zkoušel jsem,...tak až 55km/h. Víc už neee...:-)
A co cena za dopravu? Když jsem to chtěl objednat z číny tak chtěli 3000,- za dopravu.
Za baterie lipol z číny v ceně 6000,- + 2000,- za dopravu jsem vysolil 2500 clo, DPH a poplatky.
To nezní moc dobře
Tak jsem si to zkusmo dal přes paypal a dopravné za motor cyclone je stále 3000,-
Z anglie mně ho pošlou za 600-800kč
Až pojedou cikáni z Anglie vyzvednout do ČR dávky,tak Ti to mohou dovézt grátis. Pošleš jim prachy a oni to koupí :-)
Tak to by došlo dříve z číny a bylo by to i levnější:-)
Ta aku mě zajímá. Asi to nebude LIFEPO,protože 20Ah LIFEPO má brutalní váhu.
NOVINKA - Akumulátor LiFePO4 48V/20Ah METAL BOX
NEOBYČEJNĚ VÝKONNÝ akumulátor v ochranném vysoce odolném tenkostěnném kovovém boxu s povrchovou úpravou, s vestavěným systémem BMS (Battery Management System), vybavený souosým konektorem pro nabíjení akumulátoru a výstupním tříkolíkovým konektorem pro napájení řídící jednotky elektromotoru
- včetně brašny pro uložení akumulátoru
rozměry: 370x160x150mm
hmotnost: 11kg (bez brašny)
Cena: 19490,-- Kč včetně brašny
http://www.ecotech.cz/lithiove-akumulatory/
Bohužel žádné jiné prametry neuvádějí.
11kg je dobrý tak na tříkolku,nebo moped. Na nosič na kole to je brutus. Neznám nikoho kdo si to koupil. To už je lepší Akumulátor LiFePO4 48V/20Ah s dokováním
v nosiči z lehkých slitin, ZDVOJENÝ (2x 48V/10Ah)
I když je dražší,alespoň těžistě je níž.
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Pak přichází v úvahu výše uvedená.
Nosnost nosiče je 25kg ja tam vozím 8kg bat. + pití 2kg nějaké nářadí a řetězy pro zichr 2kg a nějaké drobnost tak 2kg tak že i s váhou brašen tak 16-18kg.
No, tak prosím o model toho alfina, nesedí mi ten rozptyl 4 km/h až 50 km/h při efektivním šlapání, jedno jestli na motor nebo ne.
Případně odkaz na to kolo s alfinem, tam model bude.
Při 50km/hod a předním převodníku 46Z je těžké efektivně šlapat i kdyby vzadu bylo 10z kolo. Měl jsem podobnou převodovku a ta měla nejtěžší převod 0,65. Při přepočtu na běžný pastorek bez převodovky to vycházelo na teoretických 10,5Z. Pokud ten motor nemá senzor na řazení,tak je v tahu nemožné řadit. V tomto je mnohem lepší běžná kvalitní přehazovačka.A to nemluvím o váze a účinnosti převodové soustavy.
Což o to, senzor na řazení máme pro ten motor v prodeji. Ale nejdou mi do hlavy ty převody, máme tu kola s Alfinama taky, pokud je zpřevoduju aby se dalo šlapat do 50, tak určitě nehrozí ty 4km/h na nejlehčí převod a naopak pokud to udělám tak, aby se dalo šlapat při 4 km/h, při 50 by mi nebyly vidět nohy, motor by už v těchto otáčkách (kadenci) nepomáhal
Si dovolím otázku trošku mimo, v jiném tématu nedávno kdosi napsal, že zdejší prodejci jsou papežštější, než papež a kdo ví, co ještě, protože prý dobrovolně prodávají jen 500W pohonné jednotky. Je to pravda, nebo jak je to vlastně ve skutečnosti s tím omezením na 500W?
Snad na 1000W
Snad 250W :D
Toho tady je, každý téma je tím zasviněný, já se už asi nebudu opakovat, zeptej se třeba Jindry :D
Někteří právníci tvrdí že v ČR platí 1000W a žádnej PAS není nařízenej, někteří prodejci tvrdí opak.
Mě je to zatím celkem šumák, protože ze svýho sádla dostanu tak 200 watů a končím.
Je to v podstatě jedno. Stejně mi nikdo nedokáže ,že to má 1000W. A nikoho to u nás zatím nezajímá. Nás s velkomotory je stejně minimum.Je to pouze úzce zaměřený dopravní prostředek bez dalšího využití.(sport,turistika ,atd.)
Můžete mi prosím někdo poradit, kde se dá sehnat BBS-02 48V/750W, nebo 36V/500W za přijatelnou cenu? Děkuji
Přijatelná cena je co? 48V 500W mají na E-pohonu
Přijatelná cena je pro mě o něco víc, než to stojí při odběru 1 ks ze zahraničí. Tak nějakých 12500 Kč. Cena přes 15000 Kč je vysoká. Myslím si, že 30% je velký rozdíl.
Na tom E-pohonu nerozumím jedné věci. U obou motorů (48V/750W i 48V/500W) je napsáno Motor: BLDC 750W/48V. Takže podle toho jsou ty motory stejné? Celé se to liší pouze v displeji. Jeden má C961, druhý C965.
Buď je chyba v textu,nebo jsou to totožné motory s jinou(jinak nastaveno ŘJ) Ono tam bude víc věcí napsáno špatně. 20A max. proud mají obě(500i 750W)Někde jsem viděl,že 750W má psáno 25A
http://www.electricbike.com/bafang-bbso2-750w... někde je dokonce pro 500W 18A. Asi jak ujede číňanovi ruka se štítkem
Já koupil tady http://www.elifebike.com/peng/pic.asp
http://www.eclipsebikes.com/bafang-8fun-bbs02...
Tady to máš za pár dní doma a levněji něž u e-pohonu:-)
A s britskou zárukou :-)
No tady sice dostaneš českou záruku ale budeš pak čekat i půl roku a více na náhradní díl.
Anglán to vyřídí rychleji.
Jak to ti kluci anglický dělají? Vlastní zkušenost?
Nejsou tak připosraní jako naší obchodníci a objednávají více kusu a ne jeden motor.
Dokonce mají i dostatek náhradních dílů.
Cokoliv jsem objednal tak jsem měl do týdne doma a to za 130kč poštovného u balíku do 1kg:-)
Cena je 580 USD a kolik je poštovné? Jinak líbil by se mi ten displaj C965. Na http://www.bmsbattery.com/central-motor/636... se dá koupit 36V s C963 za 425 USD. Líbí se mi, že to ukazuje aktuální příkon ve watech :-)
Chtěl bych se zeptat jaký je nejlepší použít řetěz pro 8 kolečko ,který něco vydrží a hned se nevytahá.Jaké máte zkušenosti ? Děkuji
Chtěl bych se zeptat jestli jde použít tento senzor http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... a zapojit ho na lanko od přehazovačky aby odpojil motor při řazení.
Fungovat to nebude, je to čidlo, které se použije pokud nechceš použít páčky brzd s mikrospínačem. Po odbrždění se opět nastaví do výchozí polohy, to by se u přehazovačky nestalo, navíc chod lanka přehazovačky z jedné krajní polohy do druhé je podstatně delší.
Existuje nějaké dostupné čidlo ,které by fungovalo?
Pokud funguje všechno jak má,tak je nějaké čidlo zbytečné.Přehodím rychlost i v tahu.Je to potřebné jen pro nábojové planetové převodovky.Bafang stejně nemá tempomat,tak stačí ubrat plyn a přehodit,případně přestat šlapat.
Zde jsem našel kolo ,kde je ten senzor ,ale nikde jsem ho v nabídce nenašel. http://aukro.cz/elektrokolo-author-se-stredovym...
U nás se to běžně prodává s tím senzorem.Ale není nutný. Považoval bych ho za nutný,pokud by tam fungoval tempomat,ale ten tam není.
U nás to je kde? nikde jsem to neviděl
http://www.elektro-skutr.eu/ A E-Totem tvrdí,že to mají také
E totem tvrdí, že ho mají ode mne :D , popravdě řečeno je to jeden z našich nejlepších prodejců a hlavně servisů.
Pokud máš plynovou otočnou rukojěť nauč se řadit podobně jako na motorce.
Pak nepotřebuješ nic jiného.
Myslím, že ani to není nutné. Pokud si vzpomínám na popis činnosti Gear senzoru, tak nebyl elektricky propojen se řazením a reagoval na podvědomé ubrání síly šlapání při řazení.
Nemám osobní zkušenost se středovým motorem 750W, ale jezdil jsem s motorem BBB-001 a jeho PAS senzor reagoval bleskově na počátek šlapání a jeho konec. Nejezdil jsem v těžkém terénu, ale se řazením na největší pastorek nebyl problém. Pokud by to bylo nutné, dalo by se jistě nacvičit krátkodobé přerušení šlapání při řazení v extrémní zátěži, ale považuji to za zbytečné.
Gearsenzor jsi si klego špatně prostudoval, nebo si pleteš pojmy. Jinak bys věděl, že je umístěn na řadícím lanku a reaguje na jeho pohyb. Programují se tam časy podle tylu užití, na verzi I jsou kratší pro nábové převodovky, verze D pro přehazovačky má jinak nahoru a jinak dolů, protože je rozdíl jestli řetěz najíždí na pastorek nebo ho shazuješ dolů.
Dík za upřesnění - špatně jsem si to pamatoval. :-(
JJ, to je v poho... já si to pamatuju dobře, páč ten výmysl pochází z mojí makovice, to se mi to pak poučuje ... :D.
Ale abych jen nemachroval: Pro Bafang je k dispozici i s kabelem, připojuje se do vstupů pro brzdy. Na e-shopu ho má v CZ nejspíš jen ta Resimpa v Přerově, ale dá se i u nás, stačí mi napsat mail na [email protected]. cena stejná, jako nakonec všecko.
Po dohodě se dá aplikovat i na jiné střeďáky, pokud mají vývod na brzdy, tedy na naše kola, na MPF Drive systémy, prototypově jsem ho otestoval i na TranzX na trojpřevodník.
Plné využívání tohoto snímače se předpokládá až někdo z výrobců motorů udělá vícepřevodník. Ten totiž bez odpojování nefunguje vůbec, ramínko přesmyku tahá za napnutou stranu řetězu...
Bohužel to nepůjde jinak než motor ve spec. rámu, kvůli lince. Několik výrobců na tom pracuje. Uvidíme, jestli za tři neděle na Eurobike bude už představen, nebo ještě rok s vícepřevodníky počkají.
podla mojej skusenosti take cidlo nie je potrebne. radenie ide bez problemov aj v plnom tahu. druha vec je, ako dlho by prehadzovacka znasala taketo zaobchadzanie, preto kvoli setreniu prehadzovacky radim na vacsie kolecka tak, ze zlahka namacknem brzdovu packu, len milimetrik, aby odpojila motor, ale nebrzdila
Existuje, gearsensor...
e-totem nikdy nespí
http://www.eclipsebikes.com/battery-cells...
Dobré baterie za super cenu.
Nemůžu najít průběžný a max. proud. Aby to stačilo na BBS 2 750W
Je tam pojistka na 30A tak že myslím že 30A by mohlo stačit.
Ta na 36V ma 20A trvalý a 80A špička.
noi neviem,či to znesie to čo sa tam píše :D
http://www.tme.eu/en/Document...
V tom případě to bude tak na 250W bafanga:-)
mám tú 48V. na bafang 500W (max. 18A)myslím v pohode, ale nemám to zmerané.
ten obal je ale úplne na hovno, drsnejšiu jazdu neznesie. najprv mi nedostatočne uchytený blok batérii utrhol držiak poistky, potom sa ohli tie dva šróby, ktorými je to uchytené na rám- visí to len na nich, nie sú tam žiadne operné plôšky, alebo rebrá.
takže treba počítať s domácim bastlením. zatial je ale 48V batéria do rámu taká zriedkavosť, že si človek moc nenavyberá.
Stredovy pohon,proc??? Daleko slozitejsi a tim i vetsi pravdepodobnost poruchy,a co retez,to ho hces menit po 1000km,mozna i casteji? Pocitej tvoje sila plus sila motoru a to taha retez.
Proc ne motor v kole? Pokud je naprimo 500W a vyse mas moznost rekuperace. Jednoduchost,bez poruch,retez je namahan standartne lidskou silou. To ze byva jen s 6tikoleckem nevadi, stejne jezdis temer vsude na dva tri prevody.
Jedine co je problem,bych vydel v nedotazenych ridicich jednotkach,u ekotechu je displej sledovani krom napeti aku i aktualni odber v Amperech,docela peknych 5stupnu pass asistence,ale nema rekuperaci,a zadavani prumeru kola pro tachometr neodpovida a skresluje. Od magiku e pohon zas nema pouzitelny pass asistenci,tedy jestly nechces trapit aku velkyma proudy a jet 45 az 50km/hod.Prenastaveni na PC kabelem USB nereaguje,vsechny tri stupne jsou shodne,max nastavite plynovou packu v %vykonu,zpatecku,pipani zp., napeti pro aku a proud.Bud by pomohl novy soft,ten jsem ale nikde nenasel:-(
U magiku vam nezbude nic nez kombinovat plyn za pouziti tempomatu,kde si nastavite silu motoru dle aktualni potreby.
Pass asistence je bez dvou cidel knicemu.Pokud RJ nema moznost sledovat krom pedalu i hnaci kolo,tak to nefunguje jak ma.Hall snimace na motoru zrejme jsou jen pro regulator motoru v charakteristice pass asistence se neprojevuje:-(
Urcite ne stredovy motor ke slapkam!!!Ale spise k motoru v kole vybrat RJ dle potreb, na rovinky urcite ekotech a podobne se sledovanim odberu proudu:-)
Pán bude asi velký pilot. Tzv. E-bike s motorem v kole o váze 6,5kg + 6,5kg aku na nosiči není žádný E-bike,ale motorka.Takový stroj vlastním a kolem ho nenazývám. Jízdní vlastnosti jsou pro silné povahy :-) A rekuperace je leda na prd
A než půjdu spát: A budu se opakovat. Těžký výkonný HUB motor je dobrý na rychlé přesuny po silnici,polní cestě na trase bez extrémních a dlouhých kopců. E-motocykl. Jinde je to marnost nad marnost.Nemá to už nic společného s myšlenkou E-bike. Právě naopak. U středového pohonu ,motor pomáhá jezdci do kopce,u HUB motoru je to naopak. Jezdec musí podporovat motor,aby neztratil otáčky a neuvařil se.
Mam 1kw a magik jednotku,rekuperace je dobra pro ty jako ja co jezdi do prace z hor a zase se vraci. Jenom buz...ti z e.unie co omezuji vykon na 250W oproti nasi ceske 1kw. Asi se pocita ze jsou vsude rovinky,spise vtom budou jine obchodni zajmy.Navic mam lehotrikolku,a ta neco vazi:-)
Pro lidi co maji kolem sebe rovinky nebo kopce s max prevysenim do 60m staci 250w motor v kole s volnobezkou a rekuperaci opravdu nepotrebuji:-)
Na baterce take usetri,staci jim slozit pak s modelarskych aku a patricnym balancerem, ovsem pokud vazi do 80kg. My nad 100kg a trikolkou 53kg uz musime zvazovat silu nad 750w.Take zalezi na ucelu vyuziti,ja mam napr.lehotrikolku urcenou k doprave do prace pro celorocni provoz.
Prekryty neco vazi a bez nich v desti to neni ono:-)
Ok. Tříkolka je něco jiného. Ovšem i na tříkolce přijde převodovka vhod. Hory je co?
i tak je ta váha strašná, to už nemá s cyklistikou co do činění
Moje elektro-tříkola se zesíleným rámem a v plné výbavě taky váží přes 40 kilo a já sám přes 130 kilo. A přesto se na tom dupe do pedálů. Když to není cyklistika, tak co je to? :-)
Šlapací autíčka pro dospělý... :D.
Ale jo, já těm tříkolkám moc nehovím, nicméně ta váha tam je asi daaná a navíc tam nic není. Jenže se pak člověk dostává do začarovanýho kruhu vyšší váha se rovná výkonnější pohon a ten je zase těžší a tak stále dokola
Ale je tam, je tam obrovský pohodlí, když se do toho člověk rozvalí jako do křesla, obzvlášť člověk s nadváhou to ocení :-) Jen do kopců tomu musí e-pohon trochu pomoct, to je bez diskuse...
A co je prosím složitého na středovém motoru? Kvalitní čz řetěz vydrží i 5000km.
Rekuperace je jen marketingový blud.
Je vidět že nemáš ani ponětí co je středový pohon.
Měl na mysli pouze BBS 1,2. Asi
To je celkem jedno, i obyč. řetěz z tácu na kazetu mně vydržel u středového 2500km.
Kdybych tam prdnul kvalitnější tak jsem na 5000km. Když jsem ještě mohl šlapat tak řetěz šel do kopru po 1000-1500km i bez motoru.
Od té doby se možná zlepšila i kvalita řetězů.
Proč středový pohon? Tak je to ideální pro terén a pro prudší kopce, kde jedeš pomalu. Jiná věc je, že to není zadarmo. Cenou je cena, nižší životnost samotného pohonu (proti přímému) a dříve vytahaný řetěz. Ale troufám si říct, že v terénu to za to přes to stojí. Sám jezdím trasy, kde 90% kopců je do 10% sklonu a tam si člověk skutečně vystačí s dobrým přímým motorem, i když za cenu nižší účinnosti, a nebo klidně s převodovým motorem s lepší účinností. Tedy alespoň já mám dobrou zkušenost. Je dost lidí, kteří mají zkušenost jinou. Vše plyne ze způsobu užití. Já to mám jen jako dopomoc. (Tedy s vyjímkou ebike, tam jde o něco jiného jak váhově tak výkonově.)
Jako dopomoc skutečně stačí malý převoďák. I tak pokud člověk má ty peníze je motor ve středu lepší,kompaktnější. Vzhledek k pouze 1 převodníku,bych volil co nejvyšší výkon,nebo menší převodník než 46(ale asi tam nejde,nebo jde?)
Já mám na to trošku jiný názor. Myslím si, že středový je obecně nejlepší řešení pro horské kolo jezděné v terénu. Na cyklostezku, kde držím rychlost většinou přes 20, tak se mi více líbí mít kolo třeba s BionX. Ano středový je asi nejuniverzálnější a nic s ním člověk nepokazí, ikdyž ho bdue mít na městkém kole, ale to neznamená, že přímý nebo převodový motor jsou mrtvé. Nejsou a důkazem jsou docela hezká kola s BionX nebo třeba s převodovým tady... http://ktmelektrokola.cz/index.php?str... ... Rozhodně mě to přijde kompaktnější než středový pohon. Další plus je trojtác a přitom bezproblémové řazení. O tom si můžeš se středovým nechat jen zdát. Sice e-totem psal něco o tom, že budou vícetáci, ale než to vychytají, aby to správně vypínalo při řazení, tak to asi taky chvíli potrvá. dejme tomu, že se to podaří, tak jsme ale zase u technicky složitějšího řešení, které se spíše rozbije než jednoduchý převodový motor v zadním náboji. Jasně motor v náboji bude mít vždy svoje limity, ale jak vidíš, tak má i podstatné výhody. Takže vůbec to není tak jasné, že jen středový je bomba a ostatní jsou jen řešení pro chudé.
Tak jsem to nemyslel. Že by to bylo pro chudé. Nemám teď možnost projet BBS 2 s 750W,ale myslím,že můžu předpokládat dostatečný výkon na to,aby to táhlo dobře do kopce i s jednotácem. Ale máš pravdu,že v opravdu těžkém terénu to bude omezení. Nejde o to,že by kolo nejelo,jde o to,že to nezvládne jezdec. Někde prostě nejde jet 20km/hod i když to kolo zvládne(teoreticky)A potom ty opravdu pomalé převody budou chybět. To co mám já,mi vyhovuje,jediné co bych změnil ,je umístění aku,nebo přechod na lehčí LiMn.To těžiště je nebezpečně vysoko a kolo i bez toho nemá správnou geometrii(je to plečka)
Chceš-li jezdit do kopce, tak tě musí především zajímat točivý moment a jeho průběh - je to totéž jako u auta. Středové motory díky vnitřnímu převodu (tuším 1:5) a následné přehazovačce pracují ve vhodnějším režimu otáček.
Jen tak mimochodem a trochu zjednodušeně: BBS 01 250W a 80Nm, BBS02 750W a 100Nm - tedy pouze o 25% vyšší točivý moment za cenu trojnásobného příkonu!?
A ještě poznámku - na BBS se menší talíř než 46 zubů nevejde - viz. výkres a foto sestavy - níže.
Vejde se tam i 32z
http://www.declic-eco.fr/boutique/moteurs...
Řekl bych spíše výkonu,než příkonu.Ono ty výkony jsou stejně víc papírové než skutečné a těch 250W nebude moc pravda. Asi aby nálepka vyhověla EU :-)
No, aby byl výkon, tak musí být příkon, a když říkám "přibližně", tedy např. předpokládám u obou stejnou elektrickou účinnost, mechanické odpory apod., tak kde je to spíše?
BTW - s ohledem na volbu vhodné baterky mne zajímá jaký příkon (většinou vyjádřený hodnotou maximálního proudu pro jmenovité provozní napětí) musím dodat, abych z motoru dostal tabulkové hodnoty výkonu a točivého momentu.
Točivý moment nemůže raketově vzrůstat,když motor 250W se od 750W (BBS1,2) se liší jen málo. Je to stejné jako u nepřeplňovaného litru v autě. Může mít 50kw,i 60kw,dokonce i 100kw,ale točivý moment bude pořád kolem 100Nm.
V pořádku, jenom potvrzuješ, co jsem napsal.
Já pouze konstatoval, že pro 25%-ní vzrůst momentu, musíš instalovat trojnásobně výkonnější motor s přibližně trojnásobným příkonem.
Měl to být podnět k úvaze, zda a kdy se komu vyplatí instalovat silnější motor. Pro ježdění kolem Vltavy, nebo Pryglu těžko, budu-li bydlet např. v Jizerkách, tak asi ano, ale musím ještě pečlivě zvážit dojezdy. Možná bude lepší - a zdravější - pálit bílé sádlo s BBS 01. :-)))
Ano hodilo by se mit v motoru nejakou tu planetovou prevodovku,zatim jsem to nevidel,ale urcite stim nekdo drive ci pozdeji prijde.Myslim v kole motor,nicmene u slabkoveho pohonu se nejprve motor sprevoduje na velky kroutak,a nasledne se retezovym kolem zase prevoduje do rychla,takze tam zbytecne straty budou ne? Jen selsky rozum:-) 1/5 a zpet 5/1 kdyz to prezenu:-)
Planetovky v zapletenych motorech jsou už par let. Středové motory maji minimální ztráty oproti přímým motorům.
Prime motory maji malou ucinost oproti středovým s vysokou ucinosti.
Myslel jsem nekolika stupnove,nebo uz jsou taky? Pls odkaz dik
Já bych to takhle nenapsal. Vysočina ti dal asi mínus,ale to je zavádějící tvrzení. Přímý HUB motor má vysokou účinnost,ovšem a to je třeba zdůraznit,v poměrně úzkém rozsahu otáček. Pokud by se k němu přidala převodovka(a to někteří mají,respektive jsem viděl zástavbu HUB motoru do rámu a převod řetězem na zadní kolo)tak svou velikostí ,výkonem a točivým momentem musí nějaký BBS 2 porazit násobně. Aby neměl 200Nm :-)
To už je ovšem středový motor:-)
Je,samozřejmě. Ovšem tady je vidět předimenzace HUB motoru. Aby měl sílu,musí být velký a těžký. Středový motor může být kvůli převodovce ,lehký a méně výkonný.
Ano, motor s převodem může být menší, protože výkon nažene otáčkami. Ale podobně malý lehký může být motor s převodovkou v náboji v kole. Jen hold nejde měnit převody, takže to vždy bude řešení s nějakým omezením. Na druhou stranu nemůžu si přes nesouhlas magika a bobboba pomoci, tak rekuperace u přímého motoru je příjemná věc, která to kolo dost povyšuje. Museli by jste to jezdit s dobrou jednotkou, aby jste tomu taky přišli na chut. Ale necpu vám to. Jen hold máme všichni trošku jinou zkušenost. :)
Můj nesouhlas souvisí s tím,kde na kole jezdím. Nebydlím na horách. Ale už tady bylo řečeno,že když jedu do prudkého kopce s HUB motorem,je spotřeba značná a je otázkou,zda zpětná rekuperace doplní to co bylo ztraceno.U těžších dopravních prostředků se rekuperace uplatní. U normálního kola ne.
U crystalyta jsem ji měl nic moc to nebylo, brzdilo to až od více jak 30km/h a nastavit se to nijak nedalo. Navrat energie dle měření cycleanalystu byl 0,15% při sjezdu kopce 13km.
Tak že pro mně k ničemu.
I přesto že to někdo využije je středový motor ve všech směrech nepřekonatelný.
Ovšem je každého věcí co a jak chce využívat:-)
Když se koholiv zeptám kolik že mu ten kopeček vrátí energie tak odpovědi se nikdy nedočkám.
I kdyby to bylo 5%-10% tak je to směšné množství.
Kecy o šetření brzd nejsou vůbec na místě jelikož cena špalků či destiček je směšná oproti ceně třeba bionxu.
"rekuperace u přímého motoru je příjemná věc, která to kolo dost povyšuje."
No a když dojde šťáva tak ho deklasuje pro značný odpor. Z výhody se rázem stane obtíž.
Tohle u středových nehrozí nikdy:-)
Vysočina nemínusuje !!!
Když se mi něco nelíbí tak buď mlčím, nebo napíšu odezvu.
Kašli na to, mínus nic neznamená:-)
Tady se většinou mínusuje "na ksicht" ne na to co napíšeš.
1:5 převod je plus/mínus v nábových, ve středových je daleko kratší, v tom co dáváme my na kola do serie je 1:60, jinak se to různě dle výrobce liší, ale tak nějak ne moc podstatně
1:60 - to je šnekový, nebo vícestupňový převod?
S tou životností ani s těmi řetězy už to nějakou dobu není pravda.
Agilka už na tom rajtuje 5 let bez poruchy.
Má současná zkušenost s řetězy je popsaná výše.
Jednoduše je údržba všech dílů stejná jako bych motor neměl. Jen se kapku více maže řetěz, vlastně dva a dva se taký mění.
Nic složitého a nic drahého. Posuzuji ovšem jen můj střeďák. Těžko říci jak to bude u BBS-01-(02). Tam jsou jiné převodové poměry a tak namahání bude větší.
Tam je v podstatě jiné všechno :-))
Kazdy soudi tak nejak dle sebe,a uznej ze 104kg byvali sportovec taha do retezu jinak nez jeho 57kg zena. Osobne jsem retez co mel kolem 2000km najeto v kopci s nejlehcim prevodem pretrhl a ne u spoje:-) Bylo to na horskem kole bez motoru jen se me nechtelo s kola do opravdu prudkeho kopce:-)
Papír přetrhneš jak nic, kvalitní řetěz tak snadno ne. I když jsem vážil 148kg tak jsem spise trhal špice než řetěz. Za 43 let intenzivní cyklistiky jsem nikdy řetěz nepřetrhnul.
Tady jde spíše o vytahání řetězu. Na přetržení řetězu je fakt potřeba poměrně velká síla a pochybuji, že by jí nějaký cyklista vyvinul bez toho, aby se mu nezkroutily kliky. A co se týká vytahání řetězu, tak chtě nechtě je nutno říct, že pro středový pohon je síla v řetězu větší než když šlape jen cyklista, takže dříve se to vytahat musí. Další mínus je větší křížení s jednotácem u Bafangu než na kole s trojtácem. Takže když už středový, tak bych se nebál jít do Shimano Alfine a mít rovnou linku.
Cena : Plech 1 talíř,řetěz,6 kolo? 500kč. Bych to vůbec neřešil a měnil jako celek po x letech.
To je otázka co řešit a co ne? Samozřejmě, když nebudeme řešit spolehlivost, životnost, hlučnost, kompaktnost, uživatelskou přívětivost, tak se shodneme s Bobbobem, že Cyclone je nejlepší. Já jen říkám, že přes velké výhody středového může dost lidem vyhovovat přímý a nebo převodový.
S tím souhlasím. Mě vyhovuje ( ale příšte bych provedl stavbu jinak) A ještě jedna věc : Motor Magic pie 3,4 je ještě těžší než původní 1. Váha 7,5kg je brutální. Ať mi nikdo netvrdí,že i když má zadní tlumenou vidli,tak to nemá vliv. Jedině mít nějakou drahou stavitelnou. Ale i tak neodpružená hmota je prostě neodpružená hnota.
To jo, teoreticky každopádně velká neodpružená hmota není dobrá. Jak moc to vadí prakticky by asi mohl napsat baba500W.
Neodpružená hmota na zadním kole není dobrá to je jasné.U kola bez zadního tlumiče a je jedno kterej motor tam mám (středovej,přímej) je to třeba 60Kg.Takže mejch pár kg.je vlastně nic moc.Pokud se dá pořádná guna,rafek,za něco stojí tlumič a rám tak jde jenom o zvyk.Prostě ta baterka a motor někde bejt musí nikdy to nebude jak obič kolo jen se stačí naučit s tím drandit.Ani středovej motor a baterka na zádech není žádnej zázrak je to jen reklama nedovedu si představit vozit půl dne baterku v batohu nebo nedej bože hodit tlamu.Chce to prostě prubnout a pak se uvidí noooo.
Jak uz jsem uvedl retez mel uz neco zasebou a ja mel nejlehci prevod a jel jsem na spicak u Destneho v orlickych horach. Jinak krom jednoho pretrzeneho clanku bylo v jeho blizkosti nekolik natrzenych,sam jsem nechapal a domu jsem jel 6km jak na kolobezce:-( Take co jsem nepsal retezy nekupuji ty nejdrazsi.
Ja jezdim ted do prace, drive jsem jezdil 2 az 3x tydne kolem 60km, ale za cyklistu se nepokladam, ty spravydla vazi 73kg a jsou sama slacha:-)
A nejezdi 22 az 40km/hod, ale 40km/hod a vic:-)
V nohach mam silu,ne vydrz,zvedal jsem 3ks pitlu s cementem,kdyz vazily 50kg,mozna i proto me v nynejsich 40letech trapi zada:-(
Jen tak pro zajímavost a jak se říká těm co jezdí třeba 2x týdně 50-100km a váží od 50 do 150kg?
Já jezdím již 43let a celých 39 let jsem se považoval za cyklistu i když jsem vážil i 148Kg:-). Jezdíval jsem každý den někdy 10km někdy 50km a jindy i 200km, podle toho jak byl čas.
Nyní již 4 roky se považuji za elektrocyklistu:-)s dojezdem max. 150km.
Většina cyklistu jezdí tak kolem 20km/h jen papoušci v houfech to valí 40km/h a více:-)
Cyklista se kochá. Závodník závodí. Pokud potřebuji kolo na rychlou dopravu (bez toho ,abych se spotil jak kráva)Koupím skůtr,nebo výkonné E-kolo. Pokud můžu a chci,tak jezdím na lehkém kole bez přídavného pohonu. Když už mi tak moc dobře nejde,vybavím kolo pohonem podle okolností. Drtivá většina cyklistů má průměr 20km/hod. I méně.
Jen muj nazor. Vychazim stoho,ze cyklista je u me nekdo kdo se tomu venuje naplno a ne rekreacne, mozna zatim jiny vidi zavodnika, vec pohledu kazdeho.:-) Ty co se tomu venuji 43let a podobne s trochou nadvahy muzu jen obdivovat a prat jim hodne bezpecnych km.:-)
Věřím, že to nemá složitou údržbu. Ale je třeba říct, že to je řešení pro toho, kdo to chce ovládat plynem. Taky mám jedno kolo s plynovou rukojetí, ale tak nějak tíhnu k systémům, kde to pomáhá jen když potřebuji. Každý ten systém je asi tedy ideální pro tu správnou skupinu lidí.
Tak tak každému to co mu vyhovuje.Přímej motor s pořádnou ŘJ má spoustu plus které nemá středovej a naopak.Prubnul jsem oba a pro mne je přímej nej volba a určo bych neměnil.
A cože to přesně máš? Trpím demencí a sklerosou. Stáří je tady :-(
Pokud bych šel zase do HUB motoru ,tak bych zvolil nějaký ocelový kvalitní rám MTB s koly 26 palců a ne 28 Trek. Pro E-motorku to považuji za lepší řešení. A hlavně akumulátor v žádném případě na nosič. +13kg vzadu je nepřijatelné. A min. přední brzda by byla kotoučová.
Co nemá středový oproti přimému?
Středovej nemá rekuperaci která mi domlátí baterku a šetří brzdy(pokud sjedu ještěd je to sakra znát),mám rád spolehlivost a jednoduchost u středového praskne řetěz a je s kola koloběžka,u střed.mot.musím řadit u přímého jen přidávám a můžu se věnovat jízdě.Nikomu to nenutím ale co jsem popsal je důležité pro me .Fotka je staršího data.
Kolik dobiješ procent sjezdem Ještědu, za jaký čas ho sjedeš? Kolik ti ten přímý sežere energie než ten Ještěd vyjedeš?
Rekuperace je nepodstatná věc pokud z kopce nejedeš dlouhé hodiny a to rozhodně nejedeš.
Kvalitní řetěz nikdy nepraskne a kdyby náhodou ano je velmi jednoduché ho opět spojit.
Přesto se pohodlně dá došlapat bez odporu i bez řetězu od motoru.
Ovšem pokud se posere přímý motor je to na naložení na vozík a odvezení:-)
Řazení není problém a totéž jde i u středového, jen přidávat a jet:-)
Ještě něco co nemá středový?
Napsal jsem svoje postřehy a nemám potřebu někoho přesvědčovat jestli to tak je nebo není.Toto ja téma o středovém motoru tak jsem nebudu cpát svůj přímej(kvalitní,bezudržbovej a spolehlivej motor CHICHI)
Minulej tejden jsem si vyzkoušel fešáckou věc na výstavě Eurobike.
Byl to motor od TQ systems, 850W středový s torzní osou a instalovanej v enduro kole na Foxu a s karbonovým rámem. Baterie nízko, takže super stabilita, sjezdový brzdy. Kolo díky torznímu snímači na nejvyšší podporu dokázalo jet krokem mezi lidma, ale po pořádným šlápnutí do pedálů šlo na záda. Při plném příšlapu zrychlí z nuly na 45 za 7,5 sekundy a maximálka 70 km/h.
Já moc nechválím, ale tohle bylo tak vymazlený... to bych mohl.
A myslím že to žádnej nábovej neumí nahradit.
To by se Babovi pětistovkovi líbilo , co?
http://www.m1-sporttechnik.de/en/bikes/spitzing...
Hmmmm Hmmmm safra safra to je něco a ještě Německá kvakvakvalita.No nic naštěstí to bude stát majlant takže nemusím ani začínat šetřit.Co to mají v tom zadním středu??Přehazovačka tam je tak převodovka asi né nebo jooo?
Je to náboj s plynulou změnou převodovýho poměru od Nuvinci, to rameno je jen napínák pro kompenzaci perování.
Já jsem ale jezdil na přehazce, je lehčí a hlavně pro mě tak nějak příjemnější, nebo normálnější.
Oni od nás berou Gearsensory, díky kterým tu nábu můžou zrušit.
Zase se opakuji,ale pořád mi leží v hlavě,jak může nějaká montovna (firma) inzerovat E-bike s rychlostí 50-55km/hod bez šlapání na aku 48V. Opravdu jde zvýšit otáčky motoru použitím jiné ŘJ,nebo jsou otáčky motoru jednou dané(na dané napětí)
No, tak jestli myslíš to co jsem dal odkaz, tak to nejede bez šlapání, je to R-pedelec, dle definice EPAC pro sportovní využití.
Jinak, ono to je tak nějak jak píšeš, výrobce si nadefinuje max. otáčky při daném napětí (motoráři poskytnou programátorovi data, je v jejich zájmu aby se to nepřetáčelo). Pokud ovšem zvýšíš napětí, bude se to točit rychlejc, aspoň tedy pokud se dodrží zvyklosti momentálně běžné prakticky u všech výrobců jednotek, kteří pracují s víceméně hodně podobným HW. Procesorů - speciálů pro tento účel vyráběných je na světě jen několik, jejich funkce se příliš neliší
http://shop-elektrokola.cz/nejrychlejsi... už jsem to sem dával. Je to běžný HUB motor 48V. Rychlost na motor od 50km/hod? Na kolech 26? Já mám kola větší a jedu 43+- . Takže jak to ti kluci zlatí dělají? Je to větším výkonem,že kolo(moped) dokáže vyšší rychlost a udržet ji,nebo dokáží přes ŘJ zvednout otáčky motoru? ŽE BY řj transformovala napětí třeba 48V na 60V ?
Abych nebyl za blbce co se chce zabít. Můj problém je ten.Nemám možnost parkovat skůtr,potřebuji nouzový dopravní prostředek v případě nepojízdnosti auta. Vzdálenost co hodlám jet je poněkud extrémní (37km) Momentálně na to nemám jak rychlost,tak aku. Dojezd max. 33+-. Je nějaká možnost jak vybudit motor Magic pie 1 při napětí 48V k vyšší rychlosti? Nejsem sebevrah,max. uvažuji kolem 55km/hod rovina.
jednotka podle mě nic netransformuje... s napětím půjdou otáčky nahoru, ale jak to u magika je, to netuším. Sežeň jednotku co podporuje vyšší napětí a k tomu baterii a je to. Ale podle mě u těch motorů už pak hrozí i mechanické potíže, kdoví jak je to vyvážený a co to snese pevnostně při rázech ve vysoký rychlosti.
Vyšší napětí je problém. Jsou samozřejmě jednotky až přes 100V,ale žádný aku 100V a nabíječka není. Můžu samozřejmě spojit dva 48V aku,ale nabíjet se budou odděleně,nabíječkou na 48V. Není problém spíše ve výkonu? Motor přece na prázdno dosáhne velmi vysoké rychlosti,která klesá až se zatížením. Pokud tedy předělám kabeláž,dám lepší ŘJ A ZVÝŠÍM VÝKON TŘEBA 1500-2000W,je předpoklad vyšší rychlosti?
Záleží jakou tam máš ŘJ s touto http://www.elektrokola-michal.cz/ridici... mi kolo(48V) jelo něco málo přes 40Km/hod.Dal jsem tam kelly a na rovince jezdí přes 50.Dají se na ní nastavovat i otáčky motoru.Motor na obrázku mám doma a taky drandil přes pade akorát krouták nic moc.Ten magic nemá štávu jinak by frčel.
Ten motor znám. Ale udělal jsem si doma výpočet a sedí to. Nemyslím si ,že by mi jiná ŘJ pomohla. Jedině,že bych překročil max. ot motoru.Moje kolo má obvod 2,262m a max. otáčky motoru jsou 320ot. výpočtem vychází 724m za minutu a 43,4km za hodinu. A přešně tolik mi to jede.Víc by to jelo max. na MTB 29,kde je větší plášť.
Podle údajů o motoru Magic pie 3(4 nemůžu údaj najít) má tento otáčky 178-396,což znamená ,že moje kolo by jelo skoro 54km/hod
Tak bude někde zakopanej hafan jinak to není možny.Něco bude špatně (baterka,řj,motor)
K rekuperaci...mam lehotrikolku,kotoucove brzdy u prednich 20"kol. Kamos ma tosame,ale nema rekuperaci,a ma bubnove brzdy,ja si na rekuperaci tak zvykl,ze prakticky kotouce nepouzivam,jen na krizovatce,staci jen lehce zmacknout packy do polohy kdy spinac rekuperace sepne,ale brzdy jeste nezabiraji,a krom vracene energie setrim brzdy.Naopak kamos s bubny a 130kg sve vahy nesmi prekrocit z brudsiho kopce 55km/hod,aby to pak ubrzdil bubny:-(
Navic jsem uz zkousel softem rekuperaci vypnout a kotouce se z brudsiho,delsiho kopce tak rospalily,ze prestaly brzdit:-) Musel jsem desticky trochu obrousit smirkem,aby zas brzdily,a od te doby jen s rekuperaci:-)Jen skoda ze magik zatim ma jen jeden stupen rekuperace s pozvolnym nabehem,hodila by se proporcionalni s rychlejsim nabehem:-(
Proc si opotrebovavat brzdy?
https://www.youtube.com/watch?v=Ia8lpz5J1pI
https://www.youtube.com/watch?v=hfVAa5M6Nmk
https://www.youtube.com/watch?v=S42PR75MXjc#t=583
Motorka. Těžká motorka.A když se použijí LIPOL články,tak zase drahá motorka.
To jsi se ustřelil ne? Lipolky jsou nejlevnější baterie:-)
ahoj. měl bych pár dotazů na zkušenější ohledně tohohle pohonu. Chci je pořídit pro mě a mojí přítelkyni.
1) jak je to s vodotěsností těchno pohonů příp. baterií. píšou že to je komplet vodotěsné... ale máte osobní zkušenosti.. průjezdy loužema.. déšt. chápu že to nemůžu celé potopit, ale nechci aby se nám to za deště nebo v bachně či louži zkratovalo.
2) Jsme oba aktivní třicátníci bez zdravotních potížích. Pohony chci na projíždky po horách, krkonoše, občas alpy a tak. né kolem řeky na cyklostesce. Já 95kg, vysoká postava, MTB rám 20 kola 29, Přítelkyně asi 52kg, MTB 15 kola 26. Otázka zní.. pro sebe jsem si zvolil variantu 750w, jde o to co pro ní aby to byl ekvivalent ke mě.. aby jsme jeden druhému neujížděli a tak.. myslím si že bude optimal pro ní varianta s 350w. Pokud má někdo jiný názor prosím podělte se.
3) jakou baterii pro verzi 750w, co jsem koukal tak by měla vyhovovat tato. http://www.eclipsebikes.com/116ah-lithium-frame... viděl jsem i sady 750w co se prodávali jako komplet přímo s touto baterií, tak snad by problém byt neměl.
Děkuji za všechny postřehy a přípomínky, Mirek.
Proč chceš ve třiceti elektrokolo? Pro nás jsem motorizoval kola až před sedmdesátkou, až když manželka silně zaostávala v kopcích.
Elektrokolo není jen pomoc a radost, ale také starost o dojezd a nabití. V kopcích a se 750-kou bude o to větší.
Trochu k legislativě - u nás by ti mělo 750W projít, norma EU nemá český ekvivalent (!), ale v zahraničí bych měl obavy - že nejde příkon změřit je pohádka pro neznalé problému. Už jen napětí baterie o něčem vypovídá.
Jinak, pro oba bych volil tentýž pohon - ND, nabíječky, servis atd. - přípomoc je nastavitelná a obava z ujíždění není na místě, tak uberu na kadenci.
Z vodotěsnosti bych neměl obavy, nemám sice vlastní zkušenost, ale co jsem si to prohlédl, tak jsem neviděl důvod k obavám.
P.S. kolega si po infarktu pořídil KTM s Boschem 250W a baterkou 36V/10Ah a i v Alpách měl dojezd do 65km - 186cm/110kg.
děkuji za názor.
Pohony chci pořizovat hlavně z důvodů větší zábavy a trošku blbnutí. vyšlápnout si nějaký hory... tatry.. alpy.. tam kde by nám značně docházel dech. někdo namítá, že pak to není ciklistika.. proč pořizovat pohony, když jsme relativně mladí a zdraví??... to můžu takhle říkat třeba proč pořizovat kolo.. jsem mladej a zdravej.. proč nejít pěšky.. :) když jedu na cyklovýlet.. jde mi o ten pocit, že se někam podívám, že někam dojedu.. nevím jak to vysvětlit.. baví mě ta vyjíždka, né šlapání jako takový. Když by mi šlo o šlapání, pořídim si domu rotoped. a i na el. kole si do toho můžu šlápnout co hrdlo ráčí. Jak říkám, chci to na hory na střední terény. Rozhodně se nechci jen vozit, šlapat můžu .. a šlapat budu. Nějvětší důvod je spíš zábava!
Ale rozhodně děkuji za názor.
O.K., nešlo mi o to tě znectít, zajímal mne tvůj motiv proč elektrizovat - za našich mladých let e-kola nebyla. Cyklistiku mám rád od mala, vždy jsem ale jezdil jen příležitostně a rekreačně a nebyl jsem zvlášť trénovaný. S věkem šla kondice dolů a proto jsem elektrizaci uvítal - jak jsem psal jinde mohli jsme si bez obav opět vyjet do kopců a bez problémů navštívit pramen Labe, Špindlerovku a další lokality - to vše na nábojovém motoru 250 W.
Zdravím opět po dlouhé době..:-)
Pokud mohu, motor doporučuji oběma :-). Jen vaši vyhlídnutou baterii nechte manželce, k vašemu kolu bych doporučil spíše 20Ah. Pro vyrovnanost výkonu a hmotnosti vaší drahé polovičky :-). Odkazy na různé typy 20Ah baterií najdete výše... Mám najeto cca 2300km a zatím spokojenost :-). A k výletům: pokud vás nebude obtěžovat hmotnost nabíječky a prodlužky cca 3m, doporučuji vozit s sebou. V jakékoli hospůdce poprosit o trochu "proudu" a máte dojezd prodloužen o cca 30% / na každou hospůdku :-).
Na motor stříká voda a bez problémů. Baterka je na nosiči v brašně nebo zakrytá takže také v poho...
20Ah se dělá jen na nosič a optimální rozložení hmotnosti to neprospívá. Na střeďák stačí 12Ah do rámu. Co se týká dotazu: Proč kupovat 2 rozdílné výkony? Koupím 2x 750W a hotovo a 2x stejnou aku a nabíječku.
Osobně bych teda odvíjel kapacitu aku od výkonu motoru, požadovaného stupně přípomoci a dojezdu. Zhruba 500Wh na 750W příkonu je na zváženou. Naivně navrhuju aby hodnota watthodin aku alespoň +- odpovídala hodnotě příkonu motoru.
To je rozumná úvaha. Tedy z hlediska životnosti aku. Sice má třeba magic1000 pravdu, že malokapacitní aku zvládne vysoké proudy, ale myslím si, že to bude mít zásadní dopad na životnost tedy počet cyklů aku. Co vím, tak výrobci článků uvádějí často životnost v cyklech pro proudy 1C. Asi ví proč.
Samozřejmě,že akumulátor trpí víc,když je vybíjen vysokým proudem,ale u středového pohonu to není tak strašné. Kilowatový motor v náboji na kole používaném jako moped stylem plný plyn jedu do práce není totéž jako turistické ježdění se střeďákem. Použití výkonné baterie na nosič sebou nese velké posunutí těžiště,zhoršení jízdních vlastností(spolu s motorem v zadním kole,přímo extrémní zhoršení) Také by mně potěšila silná bateri do rámu s nějakým uni držákem. Dva šrouby na láhev to neudrží a musí se vrtat třetí. Jenže bohužel není.Jedině si ji vyrobit sám. Pro turistiku musí aku cca. 12Ah vyhovět.Je to kompromis váhy s dojezdem a ovládáním.
Tak z hlediska těžiště samotného kola to sice není příznivé, ale pro turistické ježdění to není tragédie. Kolikrát sebou člověk veze na nosiči o dost větší váhu. Výhoda je, že v rámu může být pití. A když si vezmeš umístění celkového těžiště, tak ty 4kg na aku na nosiči ti celkové těžiště posune možná o pár cm. Šlo by to spočítat. Samozřejmě pro MTB pro terén souhlas, že v rámu to bude lepší.
Jj, teorie je jasná, ale prakticky umístění aku na nosiči není vážný problém - co je to proti váze jezdce který sedí v sedle, resp. stojí na pedálech.
Vadí to dost při manipulaci s kolem, jednat těch celkových 7-10kg navíc + těžiště je vysoko a kolo přepadává na stranu, a při nošení, např. na schodech v metru, sestava silně klopí dozadu a do strany..., ale co by člověk neudělal pro radost z jízdy! :-)
Když už mám nosič,tak pití je v brašnách.Nejedu Závod Míru,abych musel pít za jízdy.Pro turistiku bych volil 12Ah 48V lion do rámu. Pro E-motorku nevadí ani LIFEPO na nosič.
Jediný větší problém s břemenem na nosiči je, že je daleko těžší nadlehčit zadek kola, když je to třeba. V terénu tak klidně cvakneš duši, ale na cyklostezku či silnici je to zcela v pohodě. No a my se bavíme o turistickém kole, tedy kole provozovaném nejčastěji asi na cyklostezkách nikoli v terénu. Jak napsal vysočina, tak ty možná 2cm posunuté celkové těžiště za jízdy neřešíš a nevíš o něm. Jiná věc je kolo samotné a jeho stabilita na stojánku, manipulace atd., jak napsal vysočina.
kopy by měl hlavně říct ,co si představuje pod pojmem vyjížďka.
Ale vždyť on to píše :-) chci na projíždky po horách, krkonoše, občas alpy a tak. né kolem řeky na cyklostesce. Takže brzděte s tím těžištěm a ,že je to úplně jedno.Není to jedno
Je zbytečné se handrkovat, když si to namůžeme předvést. Tu řeč o soustředění hmot do těžiště považuji za klišé používané prodejci - o jakém těžišti a čeho hovoří - no zřejmě prázdného, neosedlaného kola. Kde je ale těžiště celé soustavy když si na takové kolo sedne dospělý chlap s těžištěm těla v oblasti pupku a jaký vliv pak mají 4kg baterie buď na spodní rámové trubce, nebo na nosiči?! Jak velký bude posun celkového těžiště?
Pokud jsi někdy jel z prudkého kopce a kvůli stabilitě posunul zadek za sedlo, tak bys měl vědět o čem je řeč - ale to jsi posouval minimálně 75kg, tedy cca 20x větší hmotu!
Nebudeme se zbytečně hádat. Pokud kolo má jezdit i terénem a ne na silnici (stezce) je 6500g což váží Lifepo 48 V 12Ah a 20Ah LION umístěné poměrně vzadu a vysoku nezanedbatelný činitel. Když k tomu připočtu (u mně) 6,5kg motor v náboji je posun nejen těžiště, ale i značné váhy dozadu opravdu velmi poznat. U střeďáku by to tolik nevadilo,ale i tak bych volil raději 2x Lion 12Ah do rámu. Na větší dojezdy bych dal do brašny,nebo jinam záložní aku. O dojezdu se nemá cenu bavit,je to individuální. Předpokládám,že BBS 2 a je jedno jestli to má 250W nebo 750W papírový výkon je dojezd na silnici minimálně 40km bez šlapání. 100km s pomocí by neměl být problém.Fyzicky zdatný jedinec,který jezdí v kopcích a terénem a používá sice poměrně velkou přípomoc,ale také přidává ještě i dost své vlastní síly(tedy neveze se)může klidně zvládnout od 20 do 40km i v poměrně těžkých podmínkách na 12Ah aku. A co se týká Lifepo aku: Ano jsou téměř 2x těžší než lion,ale také mají 2x delší životnost. Takže pokud mám kolo jako dopravní prostředek do práce,je LION z finačních hledisek vyloučen. To už můžu raději jezdit na benzínovém skůtru.
uvažuji o tom právě spíš kvůli terénu obtížnějších usecích.. vyšlápnout hory atd. na cyklostesty kolem prahy to nepotřebuji.
Aha. Když jsi psal o horách, tak jsem si říkal, že asi budeš jezdit spíše cyklostezky, slušné cesty atp., tak jako asi převaha lidí. Potom by se dalo uvažovat o tom, že do brašny na nosič dáš třeba tenhle tohle aku 48V/17,4Ah/4kg http://www.linergy-shop.de/product_info.php... a pořád budeš mít v brašně místo na nějaké svršky.
Na druhé straně pro skutečný terén není co řešit, protože u kola do terénu často ani zadní nosič nedává smysl. Navíc v případě odlehčení zadního kola před překážkou musíš mít zadek lehký.
Tady se dá vybrat docela kvalitní baterka za slušnou cenu a je vždy i s nabíječkou a pošta je zdarma.Jsou tu i 48v/15Ah do rámu. Jen si sednout a v klidu vybrat. Je třeba počítat s dopravou kolem 30 dní i více.http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping...
všeobecná odpoveď: odporúčam, je to super motor.
ad 1) ochrana proti striekajúcej vode platí, je to bez problémov. motor som úplne potopil len raz, prežil to, ale dobrý pocit som z toho nemal. na endlesssphere nájdeš ľudí, ktorí celý spoj po obvode vonkajšieho krytu a prechodku na káble zalejú silikónom. pripadá mi to trochu paranoidné, ale za pár centov máš pokoj v duši.
ad 2) otázka s ekvivalentom odvodenom od váhy nie je dobre postavená. motor zoženieš s rôznym firmware, s/bez páčky a tak. všeobecne býva regulácia od rýchlosti. tzn. pôjdete vedľa seba rovnako rýchlo, ale s odlišnou spotrebou, prípomocou a pocitom z jazdy.
ad 3)mám tú istú, od rovnakého dodávateľa. sú tam samsung články, ktoré udávajú. celkové spracovanie je také čínske, plast je krehký, články sú vo vnútri zabalené v zmršťovacej fólii a celý ten trojkilový blok je vo vnútri opretý o tri či štyri body. časom, resp. prudkým pohybom sa posunie a vylomí držiak poistky. treba to otvoriť a napchať tam niečo, čo zamedzí pohybu batérií. ale v rámci lítiových 48 voltových bateriek do rámu je to highliht:-). na lifepo4 sa vykašli, táto je stokrát lepšia. premerať ju mienim až po zime, takže elektro údaje teraz dodať neviem.
děkuji za rozsáhlou odpověd. Poprosím ještě o jedno info. ohledně té baterie, jaký je reálný dojezd v kopcovitém terénu? Zbůsobem že se nechci vést, s tím že to máš jen jako pomocníka a hodně si odšlapeš sám?
Pak ještě ohledně motoru. Jde vypnout asistence uplně a ject aniž by motor udával odpor? popř. když vyndám baterii, lze kolo užívat uplně obyčejně bez elektra.. jen s tím že tedy bude těžší o váhu motorku?
Doporučuji tento server
http://rebelbike.com/
tam se dočteš spoustu konkrétních informací o testování Bafangu 250 a 500W:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Dojezdy jsou velice ošidná věc - dojedeš podle toho kolik Wh máš v baterce a jak moc používáš asistenci - velmi zhruba se dá říci, že při asistenci pouze v krátkých kopcích spotřebuješ cca do 5 Wh/km, při trvalé asistenci kolem 10 Wh/km, při jízdě bez příšlapu 15-20 Wh/km. Podle mých zkušeností i dalších je dojezd 160 km z oblasti sci-fi!!
Asistence se dá vypnout a motor má volnoběžku, takže žádný odpor. Problém je použitý jednotalíř 46zubů - chce to vzadu kazetu s dostatečným rozsahem - hlavně když dojde šťáva!
Ještě k volbě motoru a dojezdu - počti si na rebelbike pečlivě co tam hovoří o dojezdu se silnějším motorem. Neubrániš se tomu ho využívat a jet rychleji, ale pozor - jizdní odpory vesměs rostou se čtvercem rychlosti a budeš mít větší měrnou spotřebu.
Ještě k pořizovací ceně - máš-li kolo a budeš přestavovat, tak je to jasné. Pokud bys i kolo kupoval tak se dostaneš k 50 kKč a to stojí za úvahu zda nekoupit hotové - před 14 dny jsem si prohlížel letošní model Haibike se středovým motorem s dvojtalířem a začínal na 52 990 Kč.
Já jsem si pořídil elektrokolo ke svým 69.narozeninám vloni v srpnu. Je to Haibike Bosch xDuro SL 29 2014. Dlouho jsem dumal mezi Bafangem a Boschem a rozhodl se pro Bosch. Poprosím o odkaz na ten letošní model Haibike s dvojtalířem, já nenašel nebo blbě hledal.
Jinak k dojezdu. V žádném případě není dojezd takový jako uvádí výrobce či prodejce. Moje zkušenosti jsou podstatně odlišné. Dojezd jsem podrobně sledoval a zpracoval do přehledné tabulky, kterou přikládám. Netvrdím, že to mám dobře, ale myslím, že ano. A za sebe jsem s takovým dojezdem s přípomocí celkem spokojen. A na kole se dá jet docela pohodlně i s vypnutou přípomocí (hmotnost kola vč. motoru a baterie 21kg, odpor šlapání nulový)
A omezení výkonu na 250W a rychlosti s přípomocí do 25 km/hod. mi vůbec nevadí a nijak neomezuje.
Kolo jsem si prohlížel v předváděcím centru PRE v Jungmanově ulici, je to kolo se žlutou lyžinou hned vedle sloupu:
http://www.prekolo.cz/cs/prodej-elektrokol/
cenu jsem si nepamatoval dobře, ubral jsem 9Kč:
http://www.prekolo.cz/Files/ceniky-2015/cenik...
Našel jsem elektrokolo s dvojpřevodníkem třeba toto a tady:http://www.mastersports.cz/elektrokolo-haibike... No, byla by to paráda.
Zdravím ... ja pridávam môj malý test biku CUBE Stero 29 s motorom Bosch bateria 400 Ah, motor bol začipovaný na odblokovanie rýchlosti.... mal som ho požičaný na dva dni ale počasie moc neprialo na nejake horske etapy. Dal som obvyklú jazdu do práce cca 21 km po rovine . S obdobným bikom Stumpjamper FSR mám priemerku do práce okolo 21 km/h s začipovaným Boschom ( max rýchlosti pri šliapaní 45 Km/h potom z dôvodu asi veľkej kadencie motor začal vynechávať) som spravil priemerku 32,5 km/h a zostali mi dve paličky na beterke. Po nabití baterie som cestou z práce dal obdobnou rýchlosťou 28 km a baterka OFF pri celkovom prevýšení cca 100 m čiže rovina. Takže výdrž baterie ma nemilo prekvapila ale 400 Ah asi žiadna sláva.
Nemáš tam nějakou chybu u hodnoty baterie?
Já tomu moc nerozumím, ale třeba v autě mám baterii 65 Ah a vím jak je velká a hlavně těžká. Tak hodnota 400 se mi zdá nějak moc, na to bys jezdil alespoň půl roku pokud bys ji vůbec uvezl.
Jasne .. pomýlil som sa 400Wh ...kedže bol bike iba požičaný od miestneho predajcu a prachy nerastú na strome tak som rozhodnutý že idem do stredaku BBS 02 750w , baterku už mam objednanú v e-pohone a hodím ho zatiaľ niesom 100% rozhodnutý či na lehokolo - azub 5 alebo na horský bike. Ináč dobrá recenzia na motor je : http://www.web-artisans.com/VAE/?page_id=32 , docela dobre sa dá v recenzii odhadnúť spotreba systemu ...
děkuji za reakci.
160km mě ani nenapadlo.. Dojezdy na které se ptám, tak berte prosím v úvahu, že hodně si odšlapu sám. opravdu terén bych chtěl, aby mi to pomáhalo tak 30km, horské a kopcovité cyklostezky zhruba 60km. Na rovinách kolem prahy, nebo při výletě s přáteli bez e-pohonů bych kolo používal bez asistence - Na tyto vyjížďky mi vzadu 9ti rychlostní kazeta musí stačit.
Nemyslel jsem počet stupňů, ale rozsah: např. 11-42
V lehkém terénu jezdíme také s vypnutou asistencí, ale jinak věčné vyndavání baterky moc nebaví a mám strach o nožový konektor, tak jsem oprášil naše stařičké favority, vybavil převody a řazením Shimano a podle terénu volíme kolo - je to rozdíl 13 nebo 23 kg + menší valivý odpor. 8-D
Tady je orientační kalkulátor dojezdu EV Bike tzn. kromě jiných i na motor Bafang: http://www.evbike.cz/dojezd/. Přesný dojezd nikdo neřekne, ten záleží na spoustě faktorů.
Kde jde v té tabulce zdat typ motoru? Jinak je i tak k ničemu. Tabulka zřejmě počítá s rychlostí 25km/hod(i když to nikde není napsané)a zřejmě rovina.
kolegovia už viacmenej odpovedali.
motor- nekladie odpor, prevodník je na voľnobežke.
dojazd- to by sme chceli vedieť všetci:-)
na túto tému je tu tisíc príspevkov. svojho času som to počítal, napr. pri optimálnych otáčkach a prevode 48/34 zubov je rýchlosť bicykla 11 km/h. ísť takto do trojkilometrového kopca je hrozná nuda. a tak je to so všetkým, skrátka priveľa premenných.
ale ty chceš číslo, takže tu ho máš: s baterkou 48/11 minimálne 50km.
Prosím mam ještě jeden dotaz. Jak řešíte senzor na hydraulických brzdách? co jsem chtěl objednat přímo tady http://www.eclipsebikes.com/bafang-8fun-bbs02... tak tam je senzor klasicky na lanko. Našel jsem toto... http://www.eclipsebikes.com/bafang-bbs01-bbs02... píšou však že jde jen na verzi 36V, navíc netuším jak by to bylo s montáží. Existuje něco na verzi 48V?
nemalo by to súvisieť s voltážou baterky, na tú sondu bude vyvedených tuším 5V, ale googliť sa mi to nechce.
tu je označená ako univerzálna:
http://em3ev.com/store/index.php?route=product...
Please note that the brake sensors will currently only work with 36V Bafang BBS01 / BBS02 motor kits. NOT suitable for use with 48V Bafang BBS02 500/750 watt mid drive kits.
No podle jejich slov to na 48V nejde.. tak to zatím nechám být.
Jde hlavně o to.. zda to bez toho pojede. zda pohon lze užívat normálně bez těch čidel.. nebo zda musí byt namontovaný a při stisku brzdy se kontakt rozepne a motor nejede?
najprv som odpovedal, potom čítal link:-)
celkom si ma zneistil, radšej som napísal do em3ev, mám to od nich objednané. keď odpíšu, dám vedieť.
brzdové senzory zapojené nemusia byť. konektory vyťahuj pri vypnutom motore.
alebo môžeš mať zapojenú len jednu brzdu.
při stisku brzdy se kontakt rozepne a motor nejede?- áno, tak.
takto sa vyjadril predajca (em3ev):
The voltage of the kit is immaterial for the ebrake. Ebrake sensors do not receive the battery voltage. The ebrake sensor is suitable for any voltage of BBS02 kit, no matter 24, 36 or 48V.
takže ten senzor nie je závislý od napätia batérie.
http://www.pedelecs.co.uk/forum/threads/news-on...
tady je to přímo potvrzený, že není kompatibilní s 48V. co ale píše, tak od února by měli byt nové sety.. tak počkám. čas ještě je. :)
Prosimtě, snímače na brzdy jsou napájený 5V a je fuk, jestli to je 36V nebo 48V verze...
BBS má výstupy na hall seriově, není problém použít třeba brzdy Tektro Auriga Comp s odpojováním, akorát to musíš píchnout na mínus a signál (mají jen 2 fousy).
Jo, a ještě: funguje to tak, že se po stisku brzdy obvod spojí, ne rozpojí. Konkretně mínus na signál. Kdyby to bylo naopak, tak při poruše nebo absenci páky ti pohon nepojede.
Jsou i jiné brzdy, a jsou i doplňkové snímače na páku kde je magnet co se nalepí na páku a někam na pumpu se dá snímač.
Konektory bych asi uměl sehnat aby se nemusely řezat z origo svazku. Ale jen několik málo kousků.
Ale hlavně, rychlá odezva snímače šlapání nevyžaduje podle mě odpojovače, zbytečně se s tím trápit.
My na kola s rychlými snímači taky nedáváme odpojovače, jen na vyžádání. Po vyzkoušení se zatím nikdo neozval, že by je tam chtěl dodělat... (a není to proto že je mrtvej :D )
Totok: http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/komponenty...
Na Pedelec je odpojovač zbytečnost. To je pravda. Je v podstatě zbytečný i pro Bafang BBS1,2,protože to nemá tempomat,takže pokud jedu na plyn,sundám prst z páčky a brzdím. Pokud ovšem někdo jezdí do práce na tempomat,je toto naprostá nutnost(pochopitelně)Jinak R.I.P
po delší době ještě pár dotazů. Je jasné že si elektrokolo s tímhle motorem někde vyzkouším. Ale zajímá mě toto.
Jak přesně fungují druhy asistence? Do ted jsem si myslel, že třeba nejlehčí asistence znamená, že motor pomáhá jezdci nějakou dost malou silou, ale do neomezené rychlosti pokud bude jezdec zdatný a šlapat. A čím vyšší asistence, tím bude dávat motor větší sílu.. ale vše bez ohledu na rychlosti.
Nebo je správně varianta č.2, že motor dává v podstatě stejnou sílu, jen na nejnišží asistenci jen v nízké rychlosti, a čím větší asistence tím zvyšuji rychlost do které motor pomáhá?
otázka č. 2.
mohu věřit obchodu http://www.eclipsebikes.com/ ?? objednával někdo .. ?? jde o dost peněz. Nechtěl bych poslat někomu peníze aby se mi pak už neozval.
Děkuji za odpovědi. Mirek.
Dobrý den,
pokud se jedná o středový motor, varianta 1 je správná :-) Při nejnižším stupni asistence pomáhá do cca 25km/hod a nejvyšším stupni asistence do 45km/hod.
dobrá.. ale při tom nejnišžím stupni pomáhá motor jakou silou? Jako motor pomáhá jen jako vypnuto zapnuto? nebo při nejnižší asistenci motor pomáhá třeba jen 20 procenty svým výkonem?
Tam bude záležet na řídící jednotce. NEvím jak tahle pracuje. Jsou jednotky, které řídí otáčky a jsou jednotky s tzv. momentovou simulací, kde to dává moment úměrný nastavenému stupni asistence. Oboje má svoje výhody. Mně osobně se pro systém s PAS více líbí druhý způsob, takže nastavíš střední asistenci máš střední moment při nízkých a středních otáčkách. Snadněji se s tím dá jet pomalu a třeba s pomalejší kadencí. Oboje je určitě horší než proporční systém, který přidává inteligentně dle tvého výkonu spočteného dle momentového čidla a čidla otáček. Jenže to u takového levného systému člověk chtít zatím nemůže. To bys musel jít do kola s Bosch, Yamaha a tak.
přesně tak jsem to myslel.. jestli to dává moment poměrný nastavenému stupni asistence, nebo jestli je motor zapnuto/vypnuto, a stupněm asistencí si jen určuju rychlost, do které bude motor při šlapání zapnutý. Při koupi či běžným pohledem, jde nějak zjistit jak ne řídící jednotka nastavená?
Fakt netuším jak to tam je. Mám vyzkoušené různé jednotky, ale jen s motorem v náboji. Tam je pro mě jasně výhodnější jednotka s momentovou simulací, protože je nárůst výkonu pozvolný a spíše se s tím dá jet pomalu. Ale u středového je všechno jinak tím, že stejně šlapeš plus mínus podobně rychle, takže i otáčky motoru se moc nemění. Pak je asi i více jedno jaký typ jednotky tam je. U obou typů stejně pomáhá do nějakých otáček a pak jde moment dolu.
Je to takhle: original z obchodu
motor pomaha do 25km/h -lze změnit až do 50km/h u C961 displeje.Podle stupne asistence pomahaá do určitých otáček motoru v % viz 2 sloupeček -lze změnit v jednotce podle libosti ja mám všude 100%
Počet stupňů asistense z vyroby jsou 0-3 lze změnit podle libostí na 0-9. Jde nastavit také reakce plynu a rekce pas.Takže podle toho jak to komu vyhovuje mi to z vyroby nevyhovovalo.Po úpravě mohu jet na nejnižšší stupeň asistence i 50 KM/h pokud to ušlapu.Z výroby pokud by jen změnil na displeji omezovač z 25 na 50km/h tak na nejnižší asistenci mi to tak pomahalo do těch 25 jinak musiš přepnout tak na tu 9 a by ti to pomahalo i v těch 40.Takže jsem si to přeprogramoval pomocí kabelu podle sebe.
Ja som tiež niečo podobné hľadal
https://www.youtube.com/watch?v=BYMdcSWnbBo
Mňa by zaujímalo či sa dá pripojiť na BBS 02 - Cycle Analist V3 ?
díky moc.. o tohle přesně mi šlo.. pokud to dobře chápu.. tak i nejnižší stupen asistence ti pomáhá třeba až do 50km/h. a do jednotlivých stupnů asistence si navolíš procenta, jakým momentem má motor celou dobu pomáhat. Je to tak??
Na nejnižší stupeň asistence těžko ušlapeš rychlost 50km/h, pokud to tedy neušlapeš ty sám:-)
Asistence pomáhá vždy do nějaké určité rychlosti pak už šlapeš za své.
Např. u jednoduchých ovládačů je to takto:
1st. pomáhá do rychlosti 12-15km/h
2st. pomáhá do rychlosti 20-22km/h
3st. pomáhá do rychlosti 25-28km/h
Takto jsem to měl se svým prvním elektrem 250W
Jet 50km/h a mít asistenci na nejnižší st. by bylo perpetum mobile:-)
právě že v tom nastavení se to dá změnit. O což mi šlo. prostě i ta nízká asistence, ač malou silou, pomáhá i při vysokých rychlostech.. pokud to člověk ušlape. není to o tom že vás veze motor.. vy šlapete hodně sám, dáte dost své energie, ale trochu vám pomůže motor.. i na nízkou asistenci při vyšší rychlosti.
Na rychlost 50km/h musíš vyvinout dost velkou sílu a vysokou kadenci což první stupeň přípomoci zcela jistě nezvládne.
To že je to nějak odstupňované musí být někde poznat a budˇje to počet otáček motoru a nebo omezení rychlosti přípomoci.
Pokud na všech stupních nastavíš 100% pak odstupňování nefunguje jelikož 1st.=100% 2st.=100% atd.
odstupnované v tomto případě nebudou ani otáčky motoru, ani rychlost, ale jen točivý moment a výkon který bude motor dávat. a to bude dávat od nízkých až po vysoké otáčky - třeba jen 30procent, ale ve všech otáčkách. i v těch vysokých pokud budu dostatečně šlapat i já, abychom té rychlosti společně s motorem dosáhli. :)
V prvním sloupci se nastavuje výkon motoru a v druhém se nastavujou otáčky do jakých motor pomahá.
Já jsem vše v druhém sloupci nastavil na 100%
takže motor zabírá až po max otačky při různých výkonech.Toto se mi na tomto motoru právě líbí ,že si to člověk poladí podle sebe jak mu to vyhovuje.
Ahoj. Do jaké kadence šlapání to pomáhá, když se nastaví 100% pro otáčky motoru?
Pořád do max otaček motoru nebo do rychlosti omezovače.
A kde nastavuješ rychlost omezovače?
V tom prvním sloupci?
Ten se nastavuje v displeji pomocí tlačítek.
Takže pomáhá, ikdyž točíš klikama jak nejvíc můžeš? Třeba u Sunstaru mám s tím problém, protože od určité kadence nepomáhá. Ale taky nevím číselně. Jen vím, že při vysoké kadenci to nepomůže.
Hm, zajímavé... a kde jsi prosím sehnal ten kabel?
Ve vyvojovém středisku u Fantomase :-))
Tu určite niečo nájdeš:
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
http://cyclurba.fr/forum/292415/programmation...
Díky za odkazy, dobrý návod je zde:
http://www.bentrideronline.com/messageboard...