A já myslel,že máš volné místo v lehokole :-(
To mi nějak nesedí. Cestou tam a zpět zabereš nejmíň 11 hodin a to jsem dost optimista. 23 - 7 - 11 = 5 hodin na výstavu, reálně spíš 3. No to si ji vůbec neužiješ, za takhle krátkou dobu to rozhodně nestíháš dostatečně projít a vyzkoušet všechna kola, která budeš chtít vyzkoušet na test parkuru.
Jezdit tam na jeden den je podle mně dost vražedné a kdybych do toho chtěl jít, tak rozhodně odjezd dřív a příjezd později.
No kdyz tam budu cca na 12h bude to ok a v 18h stejne zaviraji.
Navic casy odjezdu-prijezdu sem hodil od oka, s tim ze vim, ze cesta tam-zpet trvat kolem 10h bude. Samotny tam klidne pojedu ale pokud by se nekdo nasel, tak bych byl rad.
Jenže to je pořád 6 hodin, to mi prostě přijde málo. Ona ta výstava sice není moc velká, ale když ji člověk vezme zevrubně, tak zabere napoprvé dost času. Na test parkur se určitě vyplatí zajít víckrát a to si myslím, že během 6 hodin bude dost tip top.
Těm 10 hodinám cesty doopravdy nevěřím. Ale držím palce, třeba to dáš. Pak napiš, za kolik jsi to doopravdy jel.
To musí bezproblémově zvládnout pokud pojede něčím co trvale zvládá rychlost 130, vždyť to je jen nějakých 500 km a pořád jen po dálnici.
Tím, že nezůstaneš na večer se připravíš o kontakt s ostatními lehokolisty, kteří obvykle spí v jednom kempu.
Ve čtvrtek odpoledne jedu vlakem do Chebu, cestou v Praze přistoupí parťák Míla (cyklo-mz) a v pátek ráno směr Germersheim - Mainradweg a Rheinradweg, návrat zpátky vlakem....tak na nás v dobrém vzpomínejte :-)
Držím palce. Já přijedu zbaběle vlakem z Kaiserslautern v pátek odpoledne.
V pátek odpoledne plánujeme dorazit do kempu.
dufam ze bude hodne ispirativnych fotiek uz by som aj nieco kutil (neda sa jazdit furt chcije a krupy bombarduju)
To mi nějak nesedí. To chcete dát těch cca 400 km za den? Nebo tam je někde týden navíc?
jak 400 km...skoro 700...a máme to na týden :-)
Přes Kolín vlakem :-) jinak přes Frankfurt nad Mohanem
I přes Frankfurt mi google mapy ukazují Cheb - Germersheim 486 km :) Ty kilometry navíc udělají cyklostezky?
Cheb - pramen Bílého Mohanu - 50 km
Mainradweg - 520 km
Mainz -Germersheim - 120 km
Otočka k hranicím Francie - cca 80 km
Mám naloženo, za dvě hodiny vyrážím....sejdeme se v Germersheimu :-)
Ta to dopadlo...celkem 980 km,Míla překonal tisícovku, počasí od sněhu po třicítky :-)
Konečně....pro masochisty...cca 1500 fotka bez komentáře :-)http://highlander-cb.rajce.idnes.cz/Cyklostezka...
Tolik fotek a mnohé několikrát je fakt nesmysl. To nemůžeš alespoň promazat ty opakované a podobné záběry? Takhle to vůbec neláká ani k otevření.
To opravdu nejsem :-) Navíc když není moc jasné co nebo proč je to focené, tak pro představu bohatě stačí nějakých 20, max. 30 fotek.
No fakt stacii 20-30 fotiek ale ktorych tak aby sme o nieco neprisli dal nam sem vsetky a vyber si 20 -30 fotiek ktore si pozries :-D
v dobrom
čágo, takže vlak z germany klapl napohodu...fotečky budou jen co trochu dáme do kupy.savana
Slíbené inspirativní fotky a video s velomobilů DF a Evo K dodám později.Savana.
http://freediver.rajce.idnes.cz/SPEZI_2014/
Super jako vždy,ale asi vítěz Troytec nebo ne ?
Nikde jsem neviděl Azub co to?
Zajímavé jsou i ty Fat bike :-)
Pro mě vítěz jednoznačně Ymtehjo a Danielův velomobil DF.Skvěle vymyšlený a také na jízdním projevu je to znát.První velomobil kde neslyšíš zádné zvuky od kol, převodů nebo od kastle.Vše naprosto perfektně odhlučněno.Snad pro někoho možná bude nastupní otvor trochu užší, ale jinak vevnitř je místa dost.
Troytec je klasika, pěkné doplňky co mají v nabídce na lowracer.Jinak jejich kola jedou jako vždy hladce.
V této kategorii lowracerů rozhodně stojí na prvním místě Ratracer Genesis od Mike Burrowse.Je to hodně zajímavé FWD.Kdo by nevěděl o kom mluvím tento pán má na svědomí kolo Lotus na kterém jel první rekord v hodinovce Boardam a z toho kola dále vyvinul i silniční verzi.
Fat biky jsou hodně zajímavé i celkově a svezení je na nich také jiný level.Použití těchto kol na offroad lehokolo hodně rozšíří jeho možnosti a použítí po celý rok.Kola opravdu rychlá, zaleží jen tlaku, na kterém povrchu jedeš.
Azub jsem nefotil, protože všechny tyto kola znám nejen z obchodu, ale také z praxe.Tady fotili další účastníci.
Moje fotky jsou spíše zaměřeny na novinky ze světa co u nás nepotkáš a také nejsem na SPEZI poprvé, proto už rozlišuji jakým směrem se budu zabývat:-)
K tomu slavnému DFku: přijde mi docela nepraktické a jak to bude s rychlostí se taky teprv uvidí.
Neseděl jsem v tom, ale přijde mi to, že je to dobré jen na závoďění za předpokladu, že to vážně bude rychlé. Prostor pro náklad je velmi malý (jen vlevo vzadu, čili navíc na nejhorším možném místě), nejde s tím couvat, vstupní otvor budou za dostatečně velký považovat jen šedesátikiloví hubeňouři jako my dva a kolik přísunu kyslíku a chlazení zařídí ten stagnation point intake (není to NACA duct) s přidaným odporem dlouhé tenké čtvercové trubky to bude taky otázka.
Upřímně řečeno kdyby mi někdo nabízel za stejnou cenu tohle nebo karbonový Quest o pět kilo těžší, beru toho Questa. A ono to stejnou cenu asi mít nebude. Připadá mi to jako milionářská hračka, ne jako představitel pokroku u velomobilů.
Jirko Dfko odsuzuješ aniž bys ho vyzkoušel.Mužu Tě ubezpečit vejde do něj Ymte a v ramenou opravdu podstatně širší chlapi.To jen mluvím o lidech kteří zkoušeli velouš než jsem k tomu dostal také.
Rychlý už je, já bez nášlapů na poměrně krátké trati jsem jel kolem 50km/h a bez potíži že pujdu na boudu protože je široky jak Evo S jsem projížděl zatáčky.Další věc co se mě hodně libí že neslyšíš absolutně žádný hluk zevnitř...dále možnost nastavení šaltru a boomu přes vstupní otvory kastli.
Další věc zavazadlový prostor je stejný s XSkem.Obě kola co tam byli ještě budou procházet vývojem.Bude dělat ještě kryt na řetěz a tím využití obou stran na zadním kole.Potom taktéž kapuce a kryt jako je např. na Questu.Co týče couvání atd. je možné si objednat otvor na nohy.Co se týče ceny Ymte ho bude prodávat za 8150eur, včetně plného vybavení a váhou 23kg nebo menší podle zákazníka.Co týče větrání v tom jsem nepocítil že bych trpěl nedostatkem vzduchu.Ještě čekací doba bude půl roku.Toť vše z krátké jízdy po městě a blízkém okolí v DF.
Srovnání se dostalo zanedlouho s Evo K.I když hodně říkalo že DF a Evo K nebo S jsou skoro stejný tak rozdíl je tam hned vidět nejen vizuálně.Evo K není zdaleka kvalitně zpracované proti prototypu DF a hluk od řazení a kol je hned znát, rychlostně tam není až tak velký rozdíl i co týče stability.Ale na Dfku je přece jen podvozek o hodně lepší.Cenově je Evo podstatně dražší.Pokrok je tam znát na práci Ymteho s Danielem.Jinak radikálnější a ještě velouš co jsem čekal že už bude tam nakonec nedorazil.
Mám velkého Questa a jako praktický dopravní prostředek bych nic menšího nechtěl. Četl jsem, že stávající DF je spíš malé, velké lidi tam jde napasovat blbě a později vznikne zvětšená verze, která bude vyhovovat i Ymtemu. Vecpat se do něčeho a popojet po parkovišti nebo jezdit v tom pohodlně jsou dvě různé věci. Ale ok, velikost tomu uznejme jako dostatečnou.
Na krátké trati rychlost velomobilu nezjistíš. Lehčí bude pocitově rychlejší, ale 50 dosáhneš i s lecčíms s horší aerodynamikou než mají tyhle. Čili o rychlosti v prostředí, kam se velomobily hodí nejvíc (dlouhodobé držení vysokého tempa mimo město), nevíš nic. To fakt nejde zjistit ve městě. Už tu bylo víc velomobilů, co se tvářily rychle, některé pak předvedly nějaký pěkný výkon v nějakém závodě s příšlušným namakancem na palubě. Když se mrkneš na výsledky globálně, tak věci s odkrytými předními koly obecně málokdy porážejí věci se zakrytými. Proto jsem skeptický, DFko bude muset napřed prokázat, že něco umí, abychom té rychlosti mohli věřit.
Ke větrání: musíš v tom jet tak dlouho, oby odpadní teplo "motoru" stihlo prohřát a zasmrdět vnitřek (čili 20 minut fakt ostře je naprosté minimum, spíš ale dvakrát tolik u slušně větrané kastle). Pak teprv začneš zjišťovat, jak je to s tím nedostatkem vzduchu, pro jak velký výkon začínáš cítit limit. A pochopitelně jsou v tom i rozdíly podle jezdce. Trychtýř ve stagnačním bodě, (na některých fotkách dokonce se světly přímo v proudu vzduchu) a za tím tenká dlouhá trubka, to prostě logicky dostane dovnitř méně vzduchu než obyčejné otvory na nohy. Pro závody dobře, pro praktičnost ne.
Otvor na horní straně pro nastavování šlapáku nevykazuje na fotkách žádné těsnění. Jak je to vodotěsné, je tam nějaká gumička, labyrintek nebo tak něco? Protože jinak budeš mít jednou za rok výhodu s přístupem ke středu a dvacetkrát nebo stokrát za rok to proklínat, že ti tam kape. Opět dobré na závody, na dopravu.
Jo a ten zavazadlový prostorje momentálně jen vlevo vzadu, ve většině cílových zemí se jezdí vpravo a zatáčky doprava jsou tedy prudší. Čili naložení nákladu znamená brzdit do zatáček ještě víc a víc zatížený velomobil pak znovu rozjíždět z menší rychlosti. Proto tvrdím, že prostoru je málo a na blbé straně.
Pokud dopracují nějaký kryt kdyvky a převodů vpravo tak, aby tam šlo taky dávat věci, ale zachovala se servisovatelnost, tak to můžou zlepěšit. Ta prostorová vidle sice žere v zájmu malé hmotnosti polovinu toho prostoru, ale pak už by s tím asi šlo jet na víc dnů. I když hádám, že lidi jezdící v tomhle mají při cestování spíš tlustou kreditku než tlustý batoh.
Hmotnostem se nedá věřit. Všichni výrobci uvádějí nižší čísla, než pak jezdí po silnici. Azuby jde postavit 15kg, přesto drtivá většina má nakonec kolem 20kg. Když na ten holý velomobil dáš světla, blinkry, zrcátko slušný rozsah převodů pro neholandské terény a nejzákladnější nářadí, pohotovostní hmotnost bude hned o několik kg víc než katalogvá. O kolik zvednou váhu dodělávky tohohle do sériové verze (ten kryt kyvky vzadu třeba), to se taky zatím neví. Vystavovaný kus má na sobě evidentně autařskou barvu, čili co vytáhli z formy nebylo prezentovatelné, čili nemají dokončenou serializaci výroby.
O geometrii jsem taky slyšel zvěst, že prý v jistých vyšších rychlostech (které v NL na rovině nedáš, ale jinde snadno) to nějak celkem podstatně zlobí (jako že si máš předplatit náhrobek než to zkusíš). Ale to musí jít nějak vyřešit, než to budou prodávat, takže to není problém s tím, v čem budou jezdit zákazníci, jen další zatím nedokončená věc.
Každopádně ta krásná věc pod 25kg, kterou jis zkoušel, není praktický sériový velomobil, ale prototyp závodní hračky. Není to vůbec špatný stroj, jen to prostě není ekvivalent standardních Questů a Milanů, ale něco s jiným cílovým zákazníkem a jiným určením.
Jirko jak uvádím jsou to prototypy, samozřejmě monentálně neřeším také koupi velomobilu a co si pamatuji, když jsem jezdil na veletrh s campu v Allewedru A3, tak nebyl problém ho na tuhle rychlost rozjet.Co se týče opravdu pokud bych měl kupovat DF nebo SL jako nové rozhodně si zajedu vyzkoušet na nějaké delší trati.Testování v rámci Spezi v rámci nějakých 10min. tak je to pouze pocitová záležitost.
Co se týče těch věcí co si vyjmenoval a co už také uváděl na těch se bude ještě pracovat i co se týče otvoru na boom a šaltr.Werner který má oražové DF poukazoval, že potřeba utěsnit tyto otvory.Na zkoušení bylo Danielovo DF bílé.Tak jsem zvědavý také Daniel se chystá na Dekru a také jsem četl že budou dělat DF XL.
...Daniel se chystá na Dekru...>>>> rozumim spravne ze s velomobilem jde na zkusebnu?
To rozumíš špatně...každoročně se jezdí na okruhu Lausitz ovál Dekry, pokusy o rekord různých kategoriích HPV.
http://droplimits.de/index.php/dekra-2013-1801...
Jak má fungovat tady tohle?
http://freediver.rajce.idnes.cz/SPEZI_2014/...
Jak se s tím brzdí? Vždyť ty brzdové páčky jsou úplně někde jinde, než bych očekával prsty jezdce.
http://freediver.rajce.idnes.cz/SPEZI_2014/...
Toto je myslene ako klasika slapanie + pomoc rukami ako na veslaku?? neni to az tak prehladna foto a vyzera to zaujimavo.
Jj. Přesně jak píšeš. Smysl tohoto stroje jsem však nepochopil.
tiez mi to pripada ako cesta vzad ale po technickej stranke je to zaujimave.
Složité přiměřeně, jsou horší. :) Ale připadá mi to neskutečně neergonomické (točit nohama a přitom kývat rukama).
Pravda, nezkoušel jsem, a zvyknout se dá na všechno, ale zatím jsem neviděl řešení,které by mi na pohled přišlo elegantnější (jak ergonomicky, tak technicky) než současný rowingbike od Derka
Já na tom zkoušel jen šrdlat rukama, měli to na mé krátké nohy moc dlouhé. Nějaké zapojení rukou na lehokole by mi smysl dávalo, ale tohle ne. Nedovedu si představit, jak při tom šmrdlání ještě řídím. Ale je pravda, že se člověk zvládne naučit ledacos :)
Jako zajímavější stroje, kde se zapojují ruce mi přijdou Cruzbike a podobné.
Zdar mel sem vic prace tak se ozyvam az ted. Cesta v sobotu usla... az: cestou tam jsem mel az do 8h mlhu, vyrazel jsem v 5h a na miste byl neco po 10h . Vystava byla super ale rozhodne mi to nezabralo tolik casu jak tu nekdo vyhrozoval, ackoliv jsem si dal zalezet a prolezl a okoukl vse (hlavne trikolky zebrubne), tak jsem uz kolem 13h nemel co delat, poradnik na cekani na vyzkouseni nejakeho stroje byl dlouhy a moje cizozemstina je na ubohe urovni, tak sem se na pujceni vybodl a kolem 14h vyrazil z5. Udelal jsem dobre. Cesta z5 byla poznamenana nekolika chcijakama (nektere byly fakt huste a to doslova) a v praglu jsem parkoval az pred 20h.
Na zaver prikladam fotku a majitel onoho stroje je mi urcite znam, schvalne jestli je to tak.
Po třech hodinách na výstavě jsi už neměl na co koukat? Na to, že jsi tam byl poprvé jsi to tedy vzal dost povrchně :) Kolikrát jsi byl na test parkuru?
Něco takového si dovedu představit, že řekne někdo, kdo tam jezdí každý rok, nebo někdo koho lehokola a podobné neobvyklosti nezajímají a nebo člověk, co neumí ani slovo anglicky nebo německy.
Ty šílené slejváky nás cestou zpátky také potkaly, odjížděli jsme v neděli kolem deváté.
Dvoukolova lehokola jako takova me moc nezajimaji, jel sem tam kvuli trikolovym lehokolum > lehotrikolkam. Pokud se ti nezda ze jen prototo jsem jel 500km tam a zase z5, tak vez, ze me dlohe cesty autem bavy a jelikoz jsem nejakou podobnou dlouho nebsolvoval, tak mi to jiz chybelo. Zajimavych trikolek tam bylo vice a nejzajimavejsi veci jsem se dozvedel kupodivu na ceskych stancich ;). Fotek mam malo a jen na mobilu, fotak jako na potvoru vypovedel pred odjezdem sluzbu. Aspon sem si provezl sebou par kilo tistenych materialu ;).
Fotek s tímhle kolem a tak okolo mám za posledních 12 dní asi 1500...je to docela fuška se tím probírat. Jak to, že jsme se tam v sobotu nepotkali ? :-)
a NEJAKE OTKY PRE INSPIRACIU BY NEBOLY??
Vydrž :-)...přebírám tu hromadu, ale nějak nemám čas...možná dneska, když venku prší