Jakej používate řetěz na lehokole.Kde ho kupujete,nebo dá se koupit někde na metráž?
Jsem to měřil a má to 3,60.To jsou skoro tři.Našel jsem na Kupkolo tento ale podle horáka mám delší tento má jen 114 článků to bych musel 4 koupit :-)sice je v akci ,ale nevím no :-(
http://www.kupkolo.cz/retez-sram-pc-971_z492/
Metráž koupíš třeba tady: http://zbozi.arkov.cz/c/1083-prvky-pro-prenos...!&category=1083&manufacturers=&list=itemRowPicture&page=1
Kupoval jsem SRAMy 971. 5 kusu vyslo na dvakrat. Jeden retez MAXe mi vychazel necelych dva a pul klasickych. Jak jsi dosel k tem ctyrem?
Já spletl články s cm ale asi koupím Sram
Tak. Koupil jsem tento SRAM a jsem zatím spokojený. Jen se příště vytento na nýtování a dám tam rovnou ty SRAM spojky.
vloni jsem SRAM nýtoval a jednou jsem přetrh a dvakrát jsem musel přenýtovat. Ve všech případech byl příčinou uštíplý kus článku v očku. Mám podezření na to nýtování. letos jsem to rovnou zrychlospojkoval. Jsem zvědav, zda se to bude chovat stejně a bude praskat nebo ne. Vloni jsem kupoval 5 řetězů a letos jsem nasadil ty zbylé 2 a půl. A výměna byla kvůli praskajícím článkům po 5000 km.
Kupuju taky po 5 ks, akorát že osmičkový.
Ale teď mě napadlo:
Na druhém kole, teda co to plácám, obě jsou rovnocenná, tak teda na tom jiném novějším lehokole mám Rohlíka a na něj pasuje údajně i devítkový řetěz. Nicméně doporučujou 8, že má silnější boky článků. Zatím tam mám osmičkový, ale mohlo by to mít o 200 g míň! To jinde neušetřím, leda na sobě :-)
Je nějaký důvod, proč by měl devítkový řetěz levnější kategorie vydržet míň než levný osmičkový?
Asi by to chtělo vyzkoušet. Jestli je tam nějaký kompromis, tak nemá smysl šetřit 200 g na 20-kg kole. (Když zas ale pak už by mělo pod 20...:-))
Ahoj, Radku, moje osobní zkušenost (z klasického kola, nikoliv lehokola) je ta, že devítková HG53 mi vydržela podstatně méně než osmičkové shimano - rychleji se vytáhl. Jezdím hodně silově, na těžší převody, stejně jako Ty :-).
Bejvávalo. Ne Tebe nemám. Lehokolo mě už naučilo točit rychleji.
Jen nech na hlavě! Mám v paměti, jak to vždycky rozjedeš do kopce a my zůstanem někde hodně vzadu :-)))
No jo, nějak jsem hned usoudil, že silově a frekvenčně se navzájem vylučuje a ono vlastně ne.
Prostě tam nemám tak lehké převody, abych mohl točit do kopce stejně rychle jak po rovině a zároveň jet pomalu. Pak to tak dopadá ;-)
Ten devítkový řetěz asi vyzkouším. Když mu nehrozí vůbec žádné křížení, ani to řazení, tak by mohl vydržet normálně.
No nějak podobně jako ten osmičkový. Což vlastně nevím, kolik by tam měl vydržet. Pořád mi to připadá jako skoro nové, ale ono to má už 9 tis. km.
Tak jsem to teď změřil - ukazuje 133,1 mm. Na pastorku je už trochu otlačení vidět a při jízdě do kopce to na něm nějak chroustá. Možná bych ho novým řetězem ještě zachránil. Když on je tam chudák jenom jeden a ještě 13z. Řetěz je CN-HG70.
Na Azubu se na to dívám jinak, tam na CN-HG40 ukazuje rovných 134 a ještě něco vydrží. Předchozí výměnu po 15 tis. km kazeta ještě přežila, teď už s tím moc nepočítám, stejně jako předtím, takže novou mám doma.
Kolik naměříš na tom svém C9?(i když porovnávat se to nedá)
Zatim kupuju 3x HG 50 a myslim, ze 5 retezu na dve vymeny by mi nevyslo, ale pocitat clanky jsem zatim linej.
Docela me stve, ze pri kazdy vymene je ten retez o trochu drazsi...
no konečně se někdo ozval! taky mi nestačí 2,5 řetězu a tak jednou za pár let pospojuju zbytky (-:
Nevím jak to děláte, ale já na ležokole řetěz ještě neměnil :-)
Tak. Sedacka vzadu navic trosku ulevi prilis namahane vidlici.
Na vysku 187 cm a sedlo co nejsetrneji k vidlici mi to vychazelo o neco mene nez 2,5.
´si dobrej, že ty zbytky dáš(najdeš) dohromady
na to je jednoduchá rada: nesmíš je uklidit (-:
Tak jsem konečně vyřešil jak dostat Azub Max na střechu a problém vyřešen.
Jinak chápu že to sem nepatří ,ale téma bylo zamknuto.Tak jen pro ty co hledají levnej způsob.
Jinak mají i levnější ale tento vyhrál
Střešní nosič kol Peruzzo PORDOI DELUX DUNA
Ja to resil takhle: http://leleknakole.rajce.idnes.cz/Lukavice_-...
Stare a pridrene 12" kolecko a normalni nosic. Cenove to vyjde lepe.
JJ vzpomínám si na to,ale zase jsem nechtěl sundávat kole z koloběžky i když ho mám ale takhle už je klid a mohu vozit vše.
Včerejší test 120 km a kolo neulítlo ,ale sedačku jsem raději sundal už jen skrz spotřebu auta :-)
Sedlo jsem taky nechaval na kole jen pri nizsich rychlostech a na kratke vzdalenosti.
To kolecko jsem dostal zadara a prepletl na starou nabu s rychloupinakem. Takze asi 30 minut prace vcetne premysleni. Levneji to uz neslo. 8-)
Jak je to stabilní při projíždění zatáček běžnou cestovní rychlostí?
Nebo snižuješ rychlost na tempo rychlejší chůze?
8-)
tak do Přibyslavi na zámek, jo ? :-)
Jsem měl takový trochu alkovíkend :-)to omlouvá :-)
No spíše na tu cyklostezku brusle mě nabaví tak jsem vyhahl a testnul lehnu s koloběžkou.
Vydíš ty jsi někde tam odtud že jo ? Když jsi to tak poznal podle foto.Kdybych měl kontakt tak bych ciknul a mohli se projet po těch kamenejch sochách.Pokud to tam znáš Já tedy nee
Ted na to koukam. Proc mas prigumicukovany pedal? A privazane tim popruhem zadni kolo?
A jak muzes mit na tom bilem kole CERNE kliky?!?!? 8-)
Sakra, myslel jsem, ze jsi spis do terenu - jak to delas, ze Ti vydrzi stojanek? Ja ho uklepal vzdycky po pak km...
Tak ten pedál je schválně kdyby náhodou v tom větru nebo rychlosti to šlapalo dozadu :-)a popruh to tlačí na předek aby to víc drželo vím ,že to zbytečné ale jistota
No a ty kliky tak budeš si divit a nikdy jsem neviděl original bíle klikky stříbrné jo ,ale bílé ee .Ale když jsme u toho hned bych je bral.
Měl jsem kdysi napráškované kliky ale nejni to ono jak original:-)
A ten stojan kterej je spíš jen tak na rovinu je mírně vrtlej aby se neuklepal.V terénu se mě dost často stává ,že se sám sklopí a potom se bojim že to urazím.
Po silnici mě to nebaví ale když to nejde tak musím asi tak no :-)
http://www.pepebike.cz/cz-detail-146675-kliky...
Třeba...
http://www.gebhardt.cz/cs/tech-info/barevne...
http://www.gebhardt.cz/cs/tech-info/barevne...
Taky pridavam navic pasky z klipsen, kdyz jedu nekam dal. Na druhou stranu tim ohrozuju kolo. Podle vyrobce by ty uchyty mely povolit, kdyz se ridic zapomene a zamiri do garaze. Porad lepsi znicit nosic za 2 litry, nez zmuchlat kolo za 50. A kdyz se pridaji pasky a zvysi pevnost, snizi se i sance, ze v pripade kolize zafungujou ty plastove casti nosicu jako deformacni zona.
No, treba to tak neni, ale zni to pravdepodobne.
Takze radsi 2x zkontrolovat tesne a presne dotazeni originalnich uchytu...
podle preferencí každého soudruha ;-)
ale jak jsem psal v http://www.nakole.cz/diskuse/16651-azub-max... - radši jsem si připlatil a koupil Thule OutRide - montování na příčníky bez nářadí, zamykací jak k příčníkům, taki kolo v nosiči zamčený ...
http://www.nakole.cz/diskuse/16651-azub-max...
Vyzkoušeno naposledy dneska ze Zaječí do Prahy - rychlost i přes 130 km/hod tomu doopravdy nevadí, kolo se ani nehne :-)
P.S.: na černém kole mám černé kliky :-)
Nejsou ty černý kliky na černým kole zakázaný? Chodec si v noci nefšimne, že jedeš a ty ho namotáš na pilu!
I na těch černejch klikách jsou reflexní samolepky, tak snad i díky tomu mě chodci uvidí ;-)
Ale pilou jsem trochu polechtal gumu na zadním kole spolujezdkyni a asi to ani moc nevadilo :-)
Priznam se, ze spis nez na stojan, jsem se dival na to kolo. To je papacka :-) mas nekde nejakou galerii k pokochani/inspiraci?
Tak třeba sem, ať nezakládám nové vlákno:
Fakt už bych měl vyměnit řetěz. Chtěl jsem si nějaký koupit, ale teď vidím, že se v tom asi nevyznám. Mám osmikolo s kazetou na které je napsáno "Shimano HG". Znamená to, že i řetěz musí být "Shimano HG"? Nebo je to nějak kompatibilní mezi výrobci? A co HG versus IG?
Předpokládám, že řetěz na devítikolo bych neměl chtít, protože asi bude slabší než na osmikolo, a tedy míň vydrží. Je to tak? Gramy neřeším.
Tady jsou dostupné řetězy na 7- a 8-kolo:
http://www.kupkolo.cz/retezy_k40/retezy-7-8ti...
Který z nich si mám vybrat? Mezi další požadavky bych zařadil to, aby to pokud možno moc nerezavělo. Naopak nepotřebuju za každou cenu ušetřit, takže klidně z dražšího konce spektra, pokud bude adekvátně lepší.
No a nakonec: když měníte řetěz na lehokole, tak jak to spojujete? Stávající řetěz mám jako jeden kus spojený do kruhu jednou SRAM spojkou. Nýtujete kupované řetězy do jednoho, anebo tam dáte tři SRAM spojky?
Z těch nabízených řetězů bych nebral Sram PC-830, nevydržel nic. Je to dávno, třeba už neco změnili, ale špatná zkušenost je navždy, když to tak chtěli.
PC-850 už ano. Ty jsem jezdil dlouho a spojoval spojkou, ale na klasice.
Na lehokolech teď mám Shimano HG-40, ten tam nemáš. Nýtuju 2,5 řetězu dohromady, spojky nedávám, protože řetěz po dobu životnosti nesundávám.
Spojka Sram na Shimano nemusí pasovat, ale pravidlo to není, jak na který řetěz. A třeba se tam nacpe a pak nemusí jít rozpojit.
Ok. Já jsem teda asi čtyřikrát řetěz sundával - je to pohodlnější na vyprání: dá se to celé do misky s petrolejem.
A co PC-890? Máte někdo nějaké zkušenosti?
Cim vyssi je to druhe cislo, tim drazsi a lehci. Nevim, jak je to pod 50, ale od 50 nahoru by mely byt lehci (dute nyty, prurezy ve clancich), ale kvalitativne uz by tam posun byt nemel.
Co jsem se díval na web SRAMu, tak rozdíl byl ještě v povrchové úpravě: 890 má niklovaný povrch vnějších i vnitřních plechů, 870 jen vnějších.
Což možná pro mě je ten rozdíl, který mě zajímá: aby to nezrezlo když s tím přijedu v dešti a zůstane trochu vlhkosti v trubkách.
Ta povrchová úprava udělá dlé mých zkušeností hodně. Na Ecu byl rětěz rezatý hned, jak se nechal vlhký v trubkách. Na Oceláči s Campagnolem to takový problém není. I tak ho po každém dešti suším hadrem, Ale už mi jednou taky trošku oreznul. Je také možné, že teď používám lepší mazivo.
Můj názor je, že pokud ti řetěz vydrží řádově roky, přestože na kole dost jezdíš, má smysl do něj investovat. Můj aktuální má po dvou a kus rocích najeto cca 12 tisíc a už konečně začíná vykazovat známku použití.
OK, objednal jsem si ten 890. Uvidíme, jak se to bude chovat.
Tak jo, řetězy dorazily. Tři krabičky s označením PC-890, z nichž jedna má mírně odlišný potisk než ty dvě další (označení typu nahoře místo dole a další drobnosti).
Tak teď stanovit vhodnou délku. Mám jen odpočítat článký starého řetězu a udělat to stejně, anebo dělat nějaká kouzla s nasazením na největší převodník a největší pastorek a odměřovat to znovu? Původní řetěz byl tak jak jsem kolo koupil, i když jsem od té doby o kousek posunoval šlapací střed. Po posunutí jsem délku řetězu neřešil.
Stelovat retez podle nejvetsi-nejvetsi mi pripada narocne, protoze retez uz bude hodne napnuty, musel by sis ho nejak zafixovat, jinak se to bude blbe merit.
Nevim zda je to spravne, ja (po spojeni 3 retezu) meril delku, aby v kombinaci nejvetsi prevodnik a nejmensi pastorek bylo raminko prehazovacky kolmo. Jelikoz puvodni pravidlo rikalo kolmo k zemi u klasiky a ja mam pedaly precijen o kus vys, steluju to zhruba kolmo na spodni linku retezu.
Vetsinou jsem si pobliz konce retezu uvazal zvonkovy drat, kterym jsem si retez provizorne pripevnil ke druhymu (budoucimu) konci, takze behem mereni a nytovani nikam neutikal.
Pocitat clanky jsem byl liny, myslim, ze jsem to pokazde nameril trochu jinak a vzdycky to fungovalo. Nezabyvam se ovsem kombinaci nejmensi-nejmensi, kterou podle me nema smysl radit.
Nekde u shimana byl nejaky dokument, kde to stelovani delky retezu bylo vysvetlene. Ta "moje" metoda myslim plati jen pro nejaky rozsah zubu (a nevim zda muj). Rikal jsem si, ze priste si to musim pred vymenou retezu precist, ale lenost nejspis zvitezi... :-)
Já mám na většině kol řetěz schválně lehce dlouhý z různých důvodů, ale to nechme stranou. Když chci řetěz udělat tak nějak standardně a moc se nenadřít, dělám to takto: Dám ho na malý převodník a malý pastorek, protáhnu přehazkou a změřím, u kterého článku to spojit tak, aby spodní strana řetězu tak tak nejela po řetězu na vodicí kladce řetězu, napínací ramínko přehazky skoro vodorovně dozadu. Pak buď nějak přidržím ramínko přehazky dopředu dolů, aby se mi řetěz prověsil a já mohl nýtovat a neztratil který článek jsem to držel v prstech, nebo někdy stačí shodit vpředu z malého talíře dolů a už to přehazka nenapíná. Se spojkou je to jednodušší, zkrácení jde udělat když k sobě konce nedosáhnou a ke spojení stačí dvě ruce, přehazku si člověk přitáhne dopředu přímo řetězem v jedné ruce.
Když se délka udělá takto, funguje to obvykle dobře a dlouho. Jak se řetěz ojíždí a natahuje, začne rachotit sám o sebe na vodicí kladce při zařazení malý-malý. Ale zařadit tohle je stejně prasárna, která se normálně nedělá, takže to nevadí.
Tak v návodu bylo napsáno, že se má zařadit velký-velký, napnout co to jde, a pak přidat 2 články (nebo 1 a rychlospojku), přičemž pro dualdrive z nějakého důvodu měli extra uvedené 4 články nebo 3 a rychlospojku. Já jsem to nějak napnul, ale možná by to šlo napnout o nějaké dva články víc, přidal jsem 3 a rychlospojku.
Na malý-malý se už ramínko přehazovačky sklopí moc, no ale to stejně jezdit nebudu. Na malý převodník se oba směry řetězu nedotýkají až od čtvrtého nejmenšího pastorku. Na prostřední převodník a malý pastorek jsou oba směry řetězu kolem spodní rolny zhruba rovnoběžné. Zkoušel jsem to teda na kole "nasvislo", pověšeném za přední kolo. Předpokládám, že ve vodorovné poloze by to gravitace o kousek posunula.
Zkusím s tím chvíli jezdit a uvidím. Přinejhorším bych to ještě o dva články zkrátil.
Na jakemkoliv kole spojkuju tak, aby slo zaradit nedestruktivne velky - velky. Na klasice se mi to moc casto nestane, ale na lehaci to parkrat prislo. Treba ve meste ve slozitejsi dopravni situaci.
Tak velký-velký chci mít možnost zařadit každopádně. Ne proto že by to jinak nešlo, ale proto, že na grip-shiftu často ani nevím, jaký převod mám zařazený. Ono tam sice je okýnko s číslem, ale je o dost dál od osy pohledu než na vzpřímeném kole, a potmě nebo v rukavicích není vidět vůbec.
Tak mám asi obě ruky levý. Postupuju podle tohoto návodu:
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/vymena...
Řetězy SRAM končí z obou stran "vnitřními" články, takže jsem ze dvou řetězů vytlačil na jedné straně kolík tak, aby šel ten poslední vnitřní článek vyndat, a místo něho nasadil vnitřní článek druhého řetězu. Pak jsem kolík vtlačil zpátky.
Kromě toho, že ten šroub na nýtovačce po tom kolíku dost sklouzával, takže jsem se u toho dost navztekal, mám nakonec problém s tím, aby se v tom snýtovaném místě ten řetěz ohýbal. Zkoušel jsem řetěz v tom místě vyhnout doboku, jak píšou v tom návodu (a to nakonec silně, nejen mírně, jak tam píšou :-), ale nepomohlo to. Kolem toho spojovaného čepu se ten řetěz prostě moc neohýbá. Co dělám špatně?
Jestli te chapu spravne, tak u SRAM retezu musis vzdycky vyndat aspon jeden clanek, abys ho mohl spojit? To je teda pekne stupidni. To HG50, co kupuju je vzdycky pripravena, ze muzes retez spojit na plnou delku, coz se u lehokola hodi...
Znamenam si tedy - nekupovat SRAM! ;-)
Na poprve jsem s tim retezem taky dost bojoval. Aspon u nytovacky, co mam ja, byla finta v tom dutem sroubu z druhe strany. Podle toho, jak moc nebo malo ho vysroubujes se behem zamackavani koliku opira retez bud bokem o tenhle sroub nebo vnitrni hranou o takove ty trny. To podle me rozhoduje o tom, jak moc bude clanek zmacknuty.
Kazdopadne dodatecne retez nejak rozhybat by taky melo fungovat.
Tomu nerozumím. Proč by toto měl být argument proti SRAMu?
Ty zase na to spojení potřebuješ ten jejich ulamovací kolík, ne? A pokud to celé chceš uzavřít rychlospojkou, tak stejně musíš na jedné straně vydělat článek, abys měl oba konce s "vnitřními" články (rychlospojka je "vnější" článek). Čili rozdíl na dvou a půl řetězech bude jeden článek (já vyndávám dva vnitřní, ty jeden vnější). Což je fakt zanedbatelné.
U mě ze tří řetězů o délce 114 článků zbyl kousek o délce 61 článků. Což je ještě na jedenkrát, ale na dvakrát by to nebylo ani náhodou. Čili pokud počítáš 2.5 řetězu na jednu výměnu a neřešíš, že někde u desáté výměny bys možná ze zbytků ušetřil celý jeden řetěz, tak v tom Shimano versus SRAM není rozdíl.
Hmm, asi máš nějakou chytřejší nýtovačku. Já mám tohle:
http://www.force.cz/naradi-force-sada-19-funkci...
a tam je jen šroub, který dotlačuje/vytlačuje ten kolík řetězu. Vnější článek řetězu se pak opírá o takovou plošku, která není nijak štelovací.
O ulamovacich kolicich jsem slysel, ale nikdy jsem to nevlastnil, stejne tak "rychlospojku".
Proste vezmu 3 retezy HG50 a jeste na stole z nich udelal jeden dlouhy. K tomu nepotrebuju nic rozdelavat, proste konce vsunu do sebe a pouziju kolik, ktery tam uz z boku couha pripraveny.
Teprve kdyz mam retez vcelku, tak ho navlecu na kolo a steluju delku, pak musim retez nekde rozpojit a tim zkratit, pricemz na spojeni pouziju kolik couhajici na zacatku tretiho retezu.
Kolik clanku ma zbytek jsem nikdy nepocital, ale jsem presvedcen, ze to neni ani cela pulka...
Ono u te nytovacky bude asi kazdy vyrobek dost jiny, takze na kazde mozna plati trochu jiny postup.... a taky netvrdim, ze to ja delam dobre... nicmene zatim pokazde mi retez vydrzel az do vymeny vcelku a to je hlavni. :-)
Jestli nemas sedlo uplne vepredu, pravdepodobne zbytecne vyhazujes pulky retezu, ktere by priste sly pouzit.
1) Sedlo mám prakticky úplně vzadu, ale při mé výšce pravděpodobně budu potřebovat o kus delší řetěz než je zvykem.
2) Nevyhazuju, ale odkládám do škatule na někdy příště, až konečně spočítám, kolik článků přesně potřebuju.
U nýtovačky s dutým šroubem by se měl řetěz vždycky opírat o šroub. Jinak jsem to nezkoušel, to bych měl strach, že se článek ohne nebo praskne.
Mně z toho šroubu ještě trčí kolík, co pomůže udržet řetěz pohromadě a při nýtování zaleze do šroubu - je tam pružina.
Po snýtování jde článek vždycky ztuha.
Pak dám nýtovačku opačně, ani ne moc pečlivě, jenom za ty trny, abych mohl do čepu lehce zatlačit z druhé strany. Tím se to rozhýbe hned.
Dutý šroub na nýtovačce nemám. Ale zkoušel jsem ten kolík popostrkovat oběma směry tam a zpátky, ale nepomohlo to. No nic, třeba se to rozhýbe postupem času samo.
Jestli se ve tvé nýtovačce řetěz může opřít jenom spodem, tak to je problém.
Opření vnitřkem řetězu o ty výstupky umožní sevřený spoj řetězu uvolnit. I když jsem to nezkoušel hned během fáze spojování, jak píše Jrr.
V době úspěšného nýtování úzkým důlčíkem proti matici se to taky nějak rozhýbalo (ne že by nýtovačky nebyly, ale jaksi - neměl jsem tušení).
no mi se povedlo smysluplně nýtovat SRAM až napotřetí. dvakrát jsem ho snýtoval tak, že se mi ten plech trochu vyhnul a článek mi tam prasknul. Jednou jsem to chytnul vizuálně bez následků. a podruhé jsem roztrh řetěz. Až napotřetí jsem to snýtoval bez deformací. Myslím, že asi budu raději řetězy SRAM spojovat ryhlospojkama než nýtovat.
Zkusím popsat svou metodu na tomto obrázku, je to v podstatě to, co psal Radek. http://dily.maxbike.cz/_data/section-1/thumbs...
Povolíš pravý i levý šroub, nasadíš řetěz na zuby uprostřed, přitáhneš levý opěrný šroub řetězu tak, aby podepřel levou stranu řetězu zvenku, a zprava šroubem zatlačíš nýt dovnitř. Zatlačíš ho tak daleko, aby vyčuhoval na hotovo stejně jako ostatní. Povolíš oba šrouby a zjistíš, že na levé straně vyčuhuje o chlup víc. Otočíš nýtovač, NEdotáhneš opěrný šroub (nyní vpravo) a zatlačíš levou stranu nýtu na hotovo kousíček dovnitř. Článek by měl být volně pohyblivý.
Na mestskem kole menim tak maximalne po 1.000 km. A to od meho lehoobdobi jezdim celkem freqencne...
Co na tom kole vytváříš, že měníš ta často? Taháš za tím auto?
Když jsem si tohle jaro zprovoznil městské kolo, byl už řetěz zralý na výměnu. Od té doby jsem na tom najel cca 800 km. V jakém je ten řetěz stavu, netuším…. Bordel to nedělá….
Vyměňovat řetěz pravděpodobně budu až v okamžiku, když se mi podaří splašit nějaké jiné zadní kolo, kam budu moct namontovat novou větší volnoběžku. Ta současná nejde sundat ani těmi nejhrubšími pro zbytek kole nedestruktivním postupy. Když jsem ji tam šrouboval, nenamazal jsem závit…
Jezdim frekvencne. A to jsem namontoval zasterky, aby od predniho kola nelital binec na prevodniky a tim padem i na retez...
A kdybys nejezdil frekvenčně a neměl zástěrky, tak bys měnil jak často? Mně 1000 km přijde strašně málo.
Může se stát, že jezdíš frekvenčně, ale přitom nezapomněls šlapat silově. Když se to náhodou spojí, jezdíš výkonově. A pak chudák řetěz :-)
Já zatím vždycky kupoval řetězy (i osmikolečka) HG50, spojil jsem je dohromady bez spojky, rozpojuju až když měním za nový.
Jelikož jsem jiný nezkoušel, srovnání nemám, většinou řetěz vydržel cca 8 tisíc, vždycky měním zároveň i kazetu.
No a taky už bych to neměl dlouho odkládat... :-(
Pokud jezdíš frekvenčně, tak HG 70 vydrží docela dost, ale počítej s tím, že bude ojíždět více kazetu.
Více - než který?
Mně HG-70 ojel pastorek Rohloffa, ale asi to nebylo tím řetězem, spíš že jsem ho tam nechal 9000 km. S dalším si to sedlo a ještě chvíli šlo, ale pak už musel pastorek pryč.
A ten jetý HG-70 posloužil ještě na dobře zajeté 8-kazetě HG-40 11-34 na Azubu (dva nové řetězy, 30 tisíc km) a ta snesla pak ještě další jetý HG-40 a ten je tam doteď. Těch 40 tisíc asi už kazeta bude mít. Novou jsem měl nachystanou už při výměně prvního řetězu (na oné kazetě).
A jak to dobře funguje - je asi vidět. Mám rád takovou spolehlivost.
To nebylo všechno na Tebe, to jenom jako příklad, co je taky možné.
Takze z tveho pohledu je ve vydrzi mezi HG40, HG50, HG70... nejaky rozdil nebo je to +/- jedno?
Můžu srovnávat IG-51 a IG-70. První v průměru 3500km, druhý skoro 5000. U HG předpokládám stejně. Vše jeté na krosu, od každého několik kusů.
Mezi HG40 a 70, tam se mi nějaký rozdíl neprojevil. Podmínky teda nebyly úplně stejné, HG70 prvních 9000 km nebyl vůbec nucený řadit, ale zas třeba jezdil víc v dešti, co já vím.
Kde byl ale jasný rozdíl, to byl řetěz TEC, tenkrát originál na Azubu. Nevím, co byl zač, ale žádná metráž, dostal jsem k tomu zbytek. To bylo o nějakou třídu níž.
Na treku ježděném celoročně, tam se jinak projevovala výdrž. Na lehokolech mám řetězy černé, mastné, ale žádný písek, sůl a podobně, to jim nehrozí.
Byly doby, kdy mi IG 51 vydržel max 1200 km. Nejezdím rozhodně frekvenčně a HG 40 vydrží něco přes 2000. Vydržely by víc, jenže to už je o tom, jak o ně člověk pečuje. Vzhledem k tomu, že řetěz téměř neperu a jen ho občas namáznu, tak vydrží tolik, kolik vydrží. Kazetu teď většinou měním po cca 8 tis. a taky nedostává potřebnou péči. Nicméně jsem toho názoru, že mám kolo na každodenní ježdění, né na údržbu.
A navíc, z čeho by ti číňané byli živi, kdyby každý na jeden řetěz najel to co Ty. :-))
Vytahuju tohle téma, abych sem dal jednu zkušenost.
Měl jsem doma ještě půlku CN-HG70, co zbyla z původního osazení Oceláče.
Místo abych zavčas dokoupil dva stejné pro zkompletování potřebné délky, bral jsem pak už jenom levné řetězy, jako CN-HG40, kde měrka propadávala už u nového.
Jezdilo to, ale po čase jsem zjistil, že pastorku Rohloffa vadí ojetý řetěz víc než kdekoliv jinde - asi kvůli tvaru jeho zubů, začne to hlasitě drhnout a zuby se čím dál víc obrušují.
Tak jsem chtěl sehnat ten CN-HG70, co vydržel opravdu víc - pozdě, už není. Někde ho ještě na netu nabízejí, ale po dotazu není ani tam.
Tak jsem k tomu zbytku nakonec připojil dva nové CN-HG71 - stojí stejně, liší se jenom povrchovou úpravou, v trubkách to stejně nebude vidět.
Po krátké době slyším při jízdě známé hrčení na pastorku, které ale periodicky na chvilku utichá. Tedy, napadlo mě to, ale výsledek byl ještě nečekanější.
U kousku starého HG7O je měrka pořád na prvním zubu, u nového HG71 propadá celá.
Je to asi ten nejobjektivnější test, co mohl být.
Kam ta kvalita spěje? Buďme rádi, kdo jsme ještě zažili dobu, kdy se věci vyráběly, aby vydržely, muzika se nahrávala k poslouchání, ne aby jenom dělala kravál atd, atd.
Schválně kupuju jenom osmičkové řetězy, abych je mohl po částečném ojetí přehodit na Azub, případně rozkouskovat na další kola, zatím to tak funguje.
Ale jestli opravdu ještě existuje dražší a zároveň o tolik lepší jiný řetěz, co zaručí o dost delší tichou jízdu bez ztrát drhnutím a prodlouží životnost pastorku, šel bych do toho, i když ho pak jinde nevyužiju.
Hele snilarde, a co mi poradis pro muj vozovy park?
osazeni1 : 8-mi kvalt LX /XT
osazeni2 : 7-mi kvalt STX-RC
zasoby "opravdovych" retezu jsem u meho "kouzelneho dedecka" vykoupil a narazil jsem na to ze slusny řetez na 7 rychlosti IG pry nelze objednat a slusne osmicky mam posledni 2...
Nic. V této oblasti nemám zkušenosti.
I u toho 9-ti kolečka mám jen zkušenosti s tou C9.
Mám se začít bát, že časem přestanou prodávat i HG50? :-/
Nebo tohle už se mezi slušné řetězy nepočítá?
tezko rict... Ale "zakladni" modely se vetsinou pouzivaji na nizsich sadach jeste dost dlouho.
faktem je ze Shimano IG 70 zrejme nesezenu. Kupuji retezy s "lepsi" povrchovkou - zivotnost neni sice umerne cene delsi ale nechyta se na ne tolik rez.