Ahojte,zaujimalo by ma že ked holka-žena jezdi na kole či by si mala vediet vymenit dušu sama alebo sa ma spoliehat na chlapa.Aky mate vy nato nazor.A co vy ženy dokažete si vymenit same dušu alebo nie.Ako ste natom.A poprosim normalne nazory a ne nejake kraviny pisat.Dakujem
Tak na ty "normální názory" na takhle legrační otázku, jsem fakt zvědavá! :-)))
Ty závěrečný větičky jsou v poslední době jak přes kopírák :-)
Ale k věci teda - takovou základní trivialitu by snad měl zvládat každý, kdo chce na kolo sednout. Že jí někdo může pomoct je věc druhá.
No, jak tě znám, tak podle tvých měřítek by si ženská měla umět opravit na kole komplet všechno. Já ale nechcivědět, jak to funguje, já na tom chci jenom jezdit, tzn. minimální údržbu pro provoz, na ostatní je servis :o)))
Ikdžy je fakt, že už jsem si nechala pneumatičku měnit i v servisu :o)))
Tak snad výměna duše a lepení byla odjakživa činnost na cestách a servis je na zásadnější opravy. V autoškole tě taky neučí měnit spojkovou lamelu, ale měnit píchlý kolo jo. Teda, alespoň to tak dřív bylo. Dneska už se asi volá servis i na utření zadku... :-/
No, nějak se mi to asi dvakrát sešlo, že jsem dávala kolo do servisu a bylo zrovna píchlo, tak jsem duši nechala vyměnit :o)))
A mě teda v autoškole kolo u auta měnit neučili.
Když jsem dělal autoškolu, tak se vyučovala i tzv. technika. Letmo se prolezlo dílnama, ale pak u zkoušek chtěl komisař buďto slovní popis činnosti, nebo názornou ukázku. A co si tak pamatuju, tak základ bylo kolo, pojistka, žárovka, kontroly náplní atd. U náklaďáků toho bylo mnohem víc.
Ne, nic takového nás neučili ani u zkoušek nechtěli.
Co si vzpomínám tak oblíbený byl dotaz co to je spojka a kde je a když někdo odpověděl pedál a pod volantem, tak letěl a šel si zaplatit další 2 hodiny techniky vozidla :-)
A přitom je spojka pedál :o)))
Věřím, že pro hodně lidí to tak opravdu je :-)
Já snad neznám nikoho, kdo by tenhle "ftip/chyták" neznal.
To není vtip ani chyták a když půjdeš do autoškoly mezi vystresovaný žáky a zkouškama by se jich někdo zeptal, tak tuhle odpověď by slyšel hodně často.
njn, pak docela chápu, když kolega nezaparkoval před firmou, ale přes ulici v malém servisu a nechal si tam kromě jiných blbostí i dolít vodu do ostřikovačů... Strašně nerad vzpomínám na dobu před devadesátým, ale ten nedostatek čehokoliv měl jedinou pozitivní stránku ve schopnosti lidí improvizovat a v obecně rozšířeném kutilství. A tohle jde kvapem do háje... :-/
Tak pozor!!! Vodu do ostřikovačů dolít umím :o)))
Pak ještě benzín a vím kde se rozsvěcí světla a mlhovky :o)))
Jo a pak vím, kde mám náhradní kolo, řárovky a nářadí, ale tady se opravdu striktně držím toho, abych jen v případě potřeby ukázala, kde to je uloženo :o)))
Mlhovky :-)) To mi připonmělo, jak jsem před několika lety měl jet do Prahy a na cestu jsem dostal Fábii, auto, které jsem vůbec neznal. Asi po třech minutách se mi povedlo nastartovat, rozsvítit světla a alespoň v základu se zorientovat v ovladačích a protože jsem spěchal, tak jsem víc nezkoumal. Vyjel jsem za Hradec na dálnici a tam mlha a dost velká. Samozřejmě jsem nevěděl, kde se zapínají mlhovky. Naštěstí tam je technologická odbočka z dálnice, tak jsem zastavil a jal se hledat vypinač. Už jsem držel telefon a mačkal šéfa aby mi poradil, když jsem si všiml ještě jednoho knofliku. Ta úleva, že se povedlo a já ostatním nebyl za vola :-)
V autoškole při technice instruktor prohlásil: "Kluci, vy to znáte, tak běžte domů."
Za to, když jsem dělal znovu autoškolu na vojně v přijímači, tak jsem musel vědět, i co je hnaný, hnací a předlohový hřídel. :-)
V Dopravním podniku se tradoval případ, kdy maník nějak zásadně naštval zkoušejícího při rozšiřování na D a ten ho napoprve snadno vylil. Na opravku byl nadrcený, tak ho poslal domů přes tlaky pružin ventilů. Strašná prasečina, asi by to i těžko obhajoval, ale dotyčný pochopil, že prostě déčko bude až jindy a s jiným komisařem.
Nás nevyrazili, ale dali nám to sežrat během jízd. Než jsem dostal do ucha meziplyn, tak poznámky na inventuru zubů v převodovce nebraly konce. Anebo stání s vejtřaskou na spojce v kopci. První pokusy dopadaly děsně.
Zalepit přímo na kole bez demontáže. Jednodušší než něco sundávat a měnit(lepit)
Onehdá jsem poslouchal znalce, jak se baví o leftyně - že prej se z ní blbě sundavá kolo, když píchneš ... :-))
Ale to má pravdu, sundání kola je mnohem složitejší a pracnější než u normální vidle s rychloupínákem :-)
Já mám v terénu docela problém najít na duši tu dírku, pokud není zrovna velká - jde mi to jenom, když ji můžu ponořit. Navíc ani na plášti nemusí být díra/střep vidět zvenku. A tak než šaškovat s otáčením pláště bez sundání kola, radši si tím rychloupínákem cvaknu. Vždyť i na zadním kole (řetěz) je to otázka desítek sekund.
A od čeho by pak sebou vozila chlapa?!?
No ale dobře, chceš seriózní odpověď...
Takže ze srdce tuhle činnost nenávidím, takže když se toho někdo ujme, vůbec se nebráním. Umím to ale i sama (ovšem tajím to a používám to jen v krajní nouzi). Největší problém byl vychytat pumpičku - nafouknout dokážu duši jen při použití hadičky, jinak ani omylem.
Velmi, a to velmi jsem si oblíbila pěnu (z LIDLa) na opravu. Do přední pneu jsem ale dneska foukla už třetí, a to se dušičce už moc nelíbilo, takže jsem musela měnit.
V pneu jsem pak objevila dva odstré vetřelce (střep nebo trn).
Smysl této otázky mi nějak uniká. Přijde mně to podobné, jako by se chlap třeba zeptal, jestli je dobrý umět si uvařit jídlo, nebo se má spoléhat na ženskou. Samozřejmě, že je lepší si vždycky umět poradit sám (sama), než se jen spoléhat na druhé.
Ano, je dobré to umět, ale ten druhý nemusí vědět, že to umíš :o)))
Ale tak vědět to i může - nakonec stejně půjde o efektivitu. Jestli jsem se pracně naučila tu duši vyměnit a horko těžko to zvládnu, když se s tím porvu, zatímco chlap bude technicky zdatnej a na kole si udělá všeckko sám... tak bude pro oba lepší, když se spolehnu na něj, než aby zbytečně čekal, než se s tím nějak popasuju... Zatímco kdybych jela s někým, kdo bude levej jak šavle ještě víc než já, tak logicky ze stejného důvodu to holt bude ně mě. :-)
Jsem měla kolo asi tři měsíce a pokusila se cestou dopumpovat přední duši. Pumpičku jsem s sebou vozila takovou malou, se ani nedala opřít o zem, a nikdy ji předtím nezkoušela. Povedlo se mi akorát rozbít ventilek a i to zdánlivé málo luftu bylo pryč :(
Ani nevím jak, jsem tu duši zvládla vyměnit, nevěda nic o teorii, jsem to tam narvala na travnaté mezi. Že bych měla hlídat, aby se tam nedostal bordel, mě nenapadlo. Duše byla v kole, kolo nasazené, ale já už neměla odvahu znova se pokusit nasadit pumpičku. Seděla na mezi a čekala, pak mi to kolo jeden dobrák napumpoval.
Kolo vydrželo až do výměny plášťů, jestli v něm byla tráva či ne, nevím, jsem si pak ani nevzpomněla se podívat. Hned po té příhodě jsem si tenkrát zakoupila redukci na autoventilek, větší pumpičku a dopumpování není od té doby problém.
Podruhé jsem píchla zadní kolo, ale přišla na to až druhej den doma, když bylo úplně prázdné. Se mi tenkrát zdálo, že jsem snad nemocná, bo to vůbec nechtělo jet a myslela jsem, že ani ten poslední kilometr domů nedošlapu.
To už jsem byla chytřejší, měnila to pohodlně v čistě obyváku, našla špónu v plášti, našla i ďurku v duši, zalepila podle návodu na krabičce s lepením. Potíže se sundáním a nasazením řetězu jsem nezaznamenala, tak ani nevím, jak jsem to dělala, šlo to. Poučením bylo, že když to nejede, mám se podívat a případně dopumpovat kolo, na poloprázdné duši to nejede.
Pak už jsem vyměňovala obě duše jen při výměně plášťů, měla na to celý odpoledne, dělala u toho "servis" (očistit, namazat, přeleštit a vyleštit, poštelovat lanka k brzdám - víc jsem zatím nepotřebovala), na žádnej problém jsem u toho nenarazila.
Zkrátka a dobře, vyměnit duši asi není problém, jsem tenkrát poprvé v trávě neměla ani takové ty packy na sundávání pláště a šlo to, pak jsem je po konzultaci zakoupila a při dalších výměnách použila, šlo to úplně stejně, jestli dobře nebo blbě těžko říct, nad tím zas tak nedumám, tenkrát jsem měla jen malou sadu imbusů.
Jestli mě něco straší v hlavě, tak výdrž náhradní duše v kapsičce, čert ví, jestli v tom poskládání vydrží a jak dlouho... Hlavně musím mít dobrou pumpičku. A na malý ventilky nešahat a dávat na to opatrně ten kovovej bazmek, co z toho udělá normální ventilek, na moje ruce je ten malý ventilek málo odolný. A teď mě napadá: Jak dlouho vydrží ta krabička (nepoužitá) s lepením? Bylo by celkem k ničemu zjistit, že sice mám náhradní duši i lepení, ale nepoužitelné :(
Jináč kdysi v autoškole jsem měla na praktické zkoušce přezutí a výměnu zadního kola - na traktoru. Mi u toho mohli pomáhat dva spolužáci, dělalo se to takovejma velkejma pajsrama, šlo nám to blbě, ale zvítězili jsme.