Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s elektrokolem.
Přemýšlím nad tímto http://www.baterie-stabat.cz/elektrokolo-LUX.php
a nebo jsem narazil ještě na kola značky Crussis.
Tak nevím co vybrat?
Děkuji za rady a zkušenosti.
Zkus se projít zde v sekci elektrokola.
Když prodejce baterií do auta prodává ekola tak výsledek je vidět.
Kola Crussis vypadají lépe ale jsou uvedeny naprosto nesmyslné dojezdy.
Tak když nevíš tak projdi zdejší diskuse, tam najdeš odpovědi na své otázky, pak hupky do půjčovny a vyzkoušet všechny typy pohonu a pak koupit...opačný postup nedoporučuji... :-)
Taktéž doporučuji vyzkoušet,mezi jednotlivými systémy jsou propastné rozdíly.Třeba si ujasnit kam budu jezdit,jaký je převážně profil trati,kolik váží jezdec a případný náklad,budu jezdit jen v létě,kdy je teplo nebo i v chladném počasí.To vše ovlivňuje dojezd kola.
PS:Já osobně jsem skončil u středového pohonu.
S výběrem vám pomůže konzultační středisko PRE v Jungmanově ulici, kde různé systémy uvidíte a můžet si domluvit svezení:
http://www.prekolo.cz/cs/nabidka-elektrokol/
Jste-li mimopražský tak konzultujte nejbližšího prodejce.
Uváděné dojezdy jsou silně nadsazené - viz fórum.
Mám jen takovou malou připomínku, ne všichni prodejci dobře poradí.
Valna většina chce hlavně jakýkoliv výrobek prodat. Taky valná většina ani neumožní vyzkoušení. Idealní by bylo si najít kolegu elektrokolistu ve svém okolí a s ním se pobavit.
Takto podobně jsem se i já dopátral elektrokola i když začátky byly hodně tápající.
I zde je dostatek informací pro všechny zájemce, stačí se tím jen probrat. Bohužel když jsem já začínal nebyly informace téměř žádné jen něco málo na zahraničních servrech.
To je samozřejmé, že každý chválí to své, s tím nutno počítat a třídit dodávané informace. Nikde není záruka, že kolega elektrocyklista nebude chválit své řešení, které se nepovedlo a na kterém prodělal 20 i více tisíc. To je život.
Za počtení stojí zkušenosti kolegy zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/17095-uvarene...
totéž najdete zde:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
a další dost objektivní články.
Jj, Aleš tam má dobré články, taky mně hodně pomohl a nasměroval mně tam kde jsem dnes.
Každopádně se středovým se ti otevřely nové obzory, co se týká kopců. :) Kde je tak hranice kopce, který Crystalyte ještě dal v pohodě?
Řekl bych staronové obzory jelikož všechny ty kopce jsem ještě před asi 5 léty zvládal vlastní silou s přehledem.
S crystalyte o "kopci" nemůže být řeč ale mirně zvlněnou krajinu davál celkem obstojně.
Ve větším kopci se prostě "zadusil" když rychlost spadla pod 10km/h.
Pak už se to nedalo rozjet jedině z kopce.
Ovšem pro člověka který by mu pomohl vlastí silou tak by asi vyjel ledacos.
Je to dost na hlavu mají to být motory (přímé)
které mají pomhát tobě ale ono je to opačně.
V kopci pokud mu nepomůžeš ty tak ho třeba i upečeš. Středový dělá to co má, opravdu pomáhá on mně a nikoliv já jemu.
Jistě že i ten středový má své limity a některé výjmečné stoupáky bez pomoci nevyjede.
To pak řvu bolestí ale musím šlápnnout jinak bych někde zůstal viset. Nyní už raději volím trasy kde mám jistotu že to motor zvládne sám a když né raději to otočím:-)
Pokud jsou kopce, kde středový nestačí, tak pořiď ještě lehčí převody a musí to dát taky, ne?
Mám skládanou zadní kazetu 8kolco 34-11z a tac 48-46-32z. Když dám tac 32z a kazetu 34z jedu rychlostí 8-10km/h s osběrem od 10A do 20A.
Chtělo by to dozadu 36z ale pak už by ten sklon který to vyjede zvedal přední kolo:-)
Osmikolečko kde by bylo 36-11z není nebo ho nemohu nikde najít. Větší kazetu než 8 tam nechci.
Jakou rychlostí to pojede do stoupání 100% :-)
Stoprocentní, jak jinak:-)
Jaké největší stoupání to dá? Tipuju že 20% jako nic.
Rychlostí chůze.
Jel jsem 27% asi 200m ale musel jsem přišlápnout.
Větší kopec tu není i když kratší prudké úseky více jak 30% tak do délky 20-50m se tu najdou.
To ale vyjedeš hravě s rozjezdem.
Ty dlouhé např. 17km stoupání 6% je dost náročné i pro střeďák.
Protože mu chybí výkon. :-)
Nechybí, já mám 720W.
Já vím. Ale chci mluvit o Bafangu 250W. Ten prý vyjede všechno.
Tak bafang ani bosch jistě nezvládne ani polovinu toho co cyclone:-)
Včetně rychlosti.
To je jasné. Jen dnes trochu prudím. Mám blbou náladu. Chtěl jsem jen poukázat na to: že 250W je 250W. I když s přehazovačkou. Rozhodně to nebude šplhat po kolmé stěně 20cítkou :-)
Ty máš teda často blbou náladu:-)
Ještě k tomu průjem a bude to horší:-)
Proč je 17km stoupání 6% náročné i pro střeďák? Vysvětlil bys to? Jako že se zahřívá?
No když to jedeš nonstop a sem tam máš ty krátké převýšení i 30% tak máš pocit že by potřeboval odpočinout motor i ty. Možná to je jen vjem monotoního kvílení motoru když ho posloucháš více jak hodinu:-) Teplotu motoru jsem zatím nepřekročil více jak 45°C. V létě to bude o 30°C více ale je to stále v limitu.
Určitě zvládné i více jak 17km stoupání ale pozadí se brání:-)
Proč nepoužíváš mtb převodník s 22-32-42z?
Protože to nejde u středového cyclona. Ja mohu použít jen origo tohle
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-cranks-p...
a tohle
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-cranks-p...
Z těchto dvou to mám složené
Jo jasně, neseplo mi že se to tam nevejde. Ráfky máš 26"?
Jj 26" ale lepší by byly tak 24" nebo 20", jenže to by bylo o jiném elektrokole.
Takové ma např. Agilka.
Proč? Nevidím důvod proč by to nemělo jít přeplést. Jedině že bys tam měl ráfkové brzdy, ale to ti na hliníkovém rámu převaří za pár stovek. Zajímavější by to bylo s vidlí, tam si takové stěhování nedokážu moc představit, to by se asi vyplatila konverze na kotouče (kombinace přední kotouč zadní V čko se pár let vozilo)
To by musel být i jiný rám jinak by jsem klikama dřel o zem. Nehledě na to že by to vypadalo opravdu směšně.
To jsou odhadem 180mm kliky?
Dual drive... první převod 73% by měl podobný efekt jako když půjdeš z 26" na 20". Pak už by to muselo vyjet úplně vše. Otázka je kolik těch velkých stoupání člověk na cestě potká. Asi záleží kde. Já třeba potkám většinou kopce se stoupáním 6 až 8%, sem tam 12%, více jen výjimečně a většinou krátký úsek. Samozřejmě jiné je to v terénu, ale tam toho času skoro nejezdím.
Středovému motoru chybí výkon. 250W je pro člověka s omezenou hybností málo. Lehčí převody pomohou :-) Ale potom pojede 3km/hod. Aby se ještě udržel na kole.
Omyl u středového i těch papírových 250W stačí ono to ve skutečností je 350W a více.
Důležité jsou převody. U mého naštěstí je dvoutác a tak zdolá ze všech středových nejvíce:-)
350 W by to bylo na 48V. Pojem stačí je třeba vysvětlit. V opravdovém horském prostředí to nestačí. Samozřejmě,že i rychlost šneka je rychlost. Stačí to zdravému jedinci ,případně někomu kdo nespěchá.
Tatry a podobné hory nevyjedeš s žádným elektrem i proto že by ti velice rychle došla šťáva:-)
Ani Pyreneje :-)
Leda to projet a srovnat s jinými koly. Bohužel prodejci jen málo uvádějí všechny potřebné parametry, aby si někdo mohl vybrat jen na základě přečtení jejich nabídky. Můžeš si někde přečíst recenzi a nebo se tady zeptá na zkušenost, ale to bude nutně subjektivní, i když uznávám, že lepší než nic. Až se divím, že nějaký k tomu vhodný server neudělá fakt srovnávací test.
Být na tvém místě, tak si půjčím několik kol, vždy alespoň na půl dne a po nějaké době sám uvidíš, co je pro tebe nejlepší.
Po milion šestý ti pravím, že prakticky nelze určit dojezd paušálně, každej jeden člověk ho má jinej. NIKDY to nepůjde poznat jen podle recenze, to bys musel bejt opravdu profík a znát nejen vlastnosti dílů pohonu, ale mít i zkušenosti s daným osazením kola jako takovýho.
Že vypadají dvě kola (normální)stejně, ještě neznamená že se na nich jede stejně. Když na to blbý kolo dáš stejnou elektriku jako na dobrý, dojedeš na dobrým dál...
Půlka lidí stejně neumí řadit a využít svou vlastní energii na normálním kole, s tím nevymyslíš nic. Rozdej dvaceti lidem stejný kola a odmávni to. Normální kola. Uvidíš ty dojezdy, podle toho pak dojedou i na elektru l.
Dojezd v katalogu je malování vzdušnejch zámků...
Dojezd je věc psychiky.
Na šlapadle.
Na elektrokole potřebuješ slušnej měřák, co tě s ním naučí jezdit. Ale zase, dojezd je vlastně fixně daný, jde jen o to, kolik a s jakou námahou si toho odšlapeš sám.
Potřebnými parametry jsem myslel průběh momentu, výkonu a účinnosti k otáčkám motoru. To jsou docela objektivní a měřitelné údaje. U převodového či přímého motoru v náboji kola je to docela zásadní vědět jaký moment máš pro jakou rychlost. Pak si člověk moment podělí průměrem ráfku a ví že v téhle rychlosti to pomáhá takovou silou. Pak je srovnání různých kol snadné.
jo, to jistě, dokonce i taková možnost je, ale ten kupující si z toho stejně moc obrázek neudělá. Lidi co nejčastěji nakupují elektrokola se v tom často ani náhodou neorientují.
řekl bych,že se v tom neorientuje naprostá většina lidí :-)
Mno až tak moc se v tom nevyznám, ale můžeš zkusit tohle: https://seznamobchodu.cz/6-tipu-jak-vybrat... snad ti to alespoň nějak pomůže :)
Vážně si myslíš že dotyčný tazatel čekal téměř tři roky na tuhle radu:-)
A myslíš že jsi mu nějak pomohl tímto příspěvkem?
Jsem si naprosto jistý že ano, nebo máš pocit že tazatel čekal na tu radu tři roky?
Samozřejmě nemám takový pocit, jenže ta Tvoje odpověď nijak tazateli nepomohla, nepřinesla vůbec žádnou informaci týkající se podstaty toho, co on potřebuje vědět nebo kde to má hledat- je to bohužel pro hodně příspěvků v této diskusi typické, jen se tady spousta lidí ráda předvádí a mohou se vzteknout když jim někdo ty nic neříkající plácoty smaže a oni se ohání tím že jde o nepřípustnosti cenzuru. Bohužel není vidět obsah těch smazaných příspěvků, rozumní lidé by jasně viděli, že jsem nesmazal ani jeden příspěvek, který odpovídal tématu.
"Bohužel není vidět obsah těch smazaných příspěvků"...
Příspěvky se snad mažou tehdy, když zakladatel chce, aby nebyly vidět, ne? Jak by sis takové mazání, u kterého zůstane vidět obsah, představoval? :-o
Mimochodem - jak pomůže tazateli (pomiňme, že se ptal před třemi roky) lamentace o smazaných příspěvcích?
Samozřejně jsem neměl na mysli že by měly být smazané příspěvky normálně viditelné, pak by mazání nemělo smysl, bylo by ale užitečné kdyby měl zakladatel tématu možnost smazané příspěvky vrátit (ideálně vyznačené třeba červenou barvou), aby se účastníci diskuze mohli přesvědčit, že ty smazané příspěvky neměly s tématem nic společného. Mou snahou nebylo někoho umlčet, ale umožnit aby byl splněn záměr, tedy věcná diskuze k tématu. Začali se ovšem rozčilovat především ti, kvůli kterým jsem k mazání sáhl, tedy ti, kdo se chtěli předvést za každou cenu, aniž by cokoli řekli k tématu. Podívejte se na téměř každé téma této diskuze a zjistíte jaká je tam spousta příspěvků které s tématem nesouvisí, jen diskuzi dělají nepřehlednou.
Samozřejmě nemám takový pocit, jenže ta Tvoje odpověď nijak tazateli nepomohla, nepřinesla vůbec žádnou informaci týkající se podstaty toho, co on potřebuje vědět nebo kde to má hledat- je to bohužel pro hodně příspěvků v této diskusi typické, jen se tady spousta lidí ráda předvádí a mohou se vzteknout když jim někdo ty nic neříkající plácoty smaže a oni se ohání tím že jde o nepřípustnou cenzuru. Bohužel není vidět obsah těch smazaných příspěvků, rozumní lidé by jasně viděli, že jsem nesmazal ani jeden příspěvek, který odpovídal tématu.
ahoj, tak jikože tato větev zas nabírá příspěvky, takže ji určitě budou číst i ti, kteří s tím výběrem pouze začínají.
Jak jsme zmiňoval, tak také mám rád elektrokola a docela se mi líbí značka ecobike.
Mám osobní zkušenosti s tímhle
http://disbike.cz/trekingova-elektrokola...
je to trekingové kolo, není úplně drahé na poměry ekol a také i celkem kvalitní za své peníze.
pokud ale někdo trvá na mobilitě, tak zas bych doporučil tohle:
http://disbike.cz/ecobike-tourism
je to dobrý do města, nebo pokud cestujete, že skládačku hodíte do auta a pak s tím pouze jezdíte po městě kam jste dojeli.
co se týče horských kol, tak o nich nic nevím, ani nikdo z kamarádů je nemá...
Za mě hotovo. díky za pozornost :) snad někomu pomůže :)