Dobrý den,
dostal jsem toto kolo http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs... a plánuji jej použít pro vícedenní vyjížďky na těžko . Nejsem si však jist jestli zapletení zadního kola zvládne váhu brašen. Myslíte, že je třeba vyměnit? Případně jaké zadní kolo by jste doporučili pro toto použití.
Vážím 70kg a v brašnách bych vozil max. 30kg. Díky za odpověď.
Honza
Doporučil bych (při zátěži 30kg) nějaký vozík, stačil by extrawheel. Spíš kvůli ovladatelnosti než z obav že by kolo nevydrželo.
To je docela zajímavý vynález. O tomhle budu hodně uvažovat.
To kolo jsi dostal nové? Pokud je jeté, vozil bych s sebou originál náhradní dráty a centrklíč, jak je jich ve výpletu málo, jediný prasklý drát hodně rozhodí vycentrování ráfku a je lepší mít možnost okamžitě nasadit nový drát a docentrovat.
Kolo je starší ale v perfektním stavu. Právě jsem nevěděl jestli to ten řídký výplet zvládne. Vyměnit drát zatím neumím ale jak to tak vypadá budu se to muset naučit.
U těchto kol mi přijde, že je větší problém sehnat originál dráty, než vlastní práce s jejich výměnou.
Když budeš mít origoš drát, vymění ho v každém servisu.
Ale třeba by tam na dojetí pasovaly i úplně obyčejné, to nevím, ale je dobré si tohle zjistit a zajistit dřív, než praskne první.
Ano, to je velká pravda. Já ty moje ploché sehnal až u výrobce, ale provizorně tam šel i standardní.
Řídké výplety mívají často atypické dráty (silnější). Na dojetí postačí i obyčejný drát, ale na delší ježdění a s plným zatížením to není ideální, takže atypické dráty opravdu sehnat předem a mít ho s sebou.
Vlastní výměna není těžká. Pokud si vyměníš píchlou duši, vyměníš si i drát ve výpletu. A když ne, ochotní lidé se vždycky najdou, ale hlavně ten atypický drát mít s sebou.
Třeba na kolech Mavic Aksium mám ploché dráty, ale s rovnou hlavou. Začaly mi praskat vloni na předním kole. To je vždycky rána jak z děla, pokaždé si myslím, že rupnul rám, nebo vidlice. Napoprvé mi tam v servisu provizorně dali obyčejný drát, narovnali ho, hlavičku trochu přibrousili.. ale přišlo mi to jako děsná prasárna, jen jsem s tím dojel domů a konec, bál jsem se, aby to nějak nepoškodilo tu přírubu na náboji, dokud jsem tam nedal originál, neodvážil jsem se vyjet.
O té doby s sebou vozím originál dráty, centrklíč, a ohnutý kus starého plochého drátu na přidržení plochých drátů při výměně, aby se neprotáčely.
Vyměním drát za nový, dle sluchu dotáhnu na stejné napětí jako ty sousední na stejné straně výpletu, během pár minut jedu zcela bez obav dál jak Delgádo. Většinou to ani doma nemusím docentrovat.
Pokud hned nepojedeš někam daleko za hranice tak vyzkoušej a uvidíš. Já jsem o trošku těžší váha (sám mám to co ty s brašnami) a doporučuji na těžko v zadu 36 drátů a klasický výplet. Dříve jsem měl 28 drátů a nebyl jsem spokojen, stále praskali, s 36 mám klid.
Nebal bych se, akorat nechapu co chces sechno brat aby to melo30 kg?
No je to trošku přestřelené, bral jsem to jako max. váha co utáhnu, většinou se vejdu do 10 kg :)
sem myslel, že se kreditky dělají plastové a nejsou tak těžké. ;-)
Já myslím, že 30 kg věcí na delší dobu zase není až tak moc, docela dobře si je umím představit :-))
A to bych ti ještě musel udělat brutální selekci...
Jojo hlavne spocitat vsechny tasky. :-)
Ten počet tašek by mi dělal víc starostí, protože netuším kam a jak na kolo navěšet 8 různých tašek s objemem asi tak 1/4 kubíku :-)
Tak pár (?) let počkej a můžeš se ho zeptat
http://www.cykloserver.cz/aktuality/?a=30003131
Jo tak tenhle by asi rozmístění tašek a věcí na kole mohl klidně i vyučovat na nějaké té cykloturistickozavazadlovéVŠ.
To bych teda nechtěl každé ráno balit znovu a znovu...
Třeba každý večer všechno rozbalí, udělá pro domorodce velký bazar a co zbyde, tak ráno zase zabalí a tak dál a zbytek cesty už jen nalehko s kreditkou :-)
Určitě klíč a náhradní dráty s sebou, ale jinak bych se nebál. Celkové zatížení 100 kg není nic nadlimitního, to kolo je na to stavěné. Já mám na crossu 24 drátů, jsou ploché a dosti široké. Vážím a jezdím podobně a problém žádný.
Hlavně je třeba jezdit rozumně. Problém není váha, ale případný náraz. Pokud ale nebudeš jezdit terénní vložky s plným zatížením, problémy mít nebudeš.