Milí přátelé, i vy ostatní.
Zítra vyjíždím z Rozvadova směr Pyreneje.
Motor nechávám doma, jen by zdržoval.
Plán je následující:
Norimberk, Heilbronn, Strasbourg, Montbeliard, Dole, Lyon, Valence, Avignon, Séte, Carcassone, Ax-les-Thermes, Andorra la Vella, Bourg Madamme, Perpignan. Do Perpignanu by si pro mě měla dojet moje skvělá turbo-madam traktorem, pokud to neklapne, rozeberu kolo a dojedu domů busem.
Na nejvyšším bodě Port d'Envalira (2400) bych měl podle plánu být 19.dubna, asi kolem bude ještě trochu sněhu.
Původně jsem měl odjet o Velikonocích, ale pracovní záležitosti mě dali šanci buď vyjet teď, nebo až v červenci, a tak jedu na jih raději hned.
Držte mi palce, pokusím se hlásit se.
Tak písničku na cestu a ahoj.
http://m.youtube.com/watch?v=Q6KMxleypmY&...
Šťastnou cestu!
PS: Bude se ti tam líbit (v Pyrenejích), jezdím tam každým rokem na paragliding. :-)
kdyby jsi jel o něco pomaleji, taky bychom se mohli 25.4. potkat u Karlsruhe.....
Modrou oblohu :-)
https://www.youtube.com/watch?v=BS6Ex6jNXh0
Den 1. - držím plán, jsem v Aurachu, 160km odškrtávám.
Aprílové počasí, trochu protivítr, občas liják, ostatně, jde to na vás tak si to taky užijete.
Jinak nic zvláštního, až na ten krásný pocit volna a svobody, fakt jedu.
Jo, a zapoměl jsem si doma zámky na kolo, dva super řetězy, tak jsem hned na první pumpě koupil nějakej na klíček a pak v nějakých domácích potřebách, tak možná katastrofa snad odvrácena.
Zítra Heilbronn, je to asi jen 140, ale švábské vršky, tak se nudit nebudu.
Teda člověk sem dva dny nevleze a dějou se tu divy. Já ti tak závidím, že už jsi volný. Ty ujeté km pro tebe normál, já bych vypustila duši (svou). Jo a ten slejvák mě dneska pěkně chytil v Klecanech. Tak šťastnou cestu a dobře dojeď. Jo díky a těším se nedočkavě na další reportáže z cesty.
Skvělé!
My jedeme "až" za dva měsíce, včera jsme měli jednání se synovou učitelnicou, aby ho uvolnila dřív ze školy.
A pak odpoledne, když bylo i tady u nás v podhůří Orlických hor šílený vedro, jsme si říkali, že jestli to takhle půjde dál, bude v létě na padnutí a nejlíp udělá ten, kdo vyrazí už teď.
...aby v létě pro změnu nemrzlo ;-)
...no nevím Peggy, včera to u nás vypadalo takto...já vyjíždím 8.5. Morava-Balkán-Kavkaz...
No, uznávám, poslední dobou předpovědi vycházejí.
Vyšla i tahle o ochlazení.
Kde to je focené? U nás sníh nebyl, ale jsme jen 600 m n. m.
Nicméně, je začátek dubna a tohle se mi zdá normálnější, než ty letní teploty.
Beskydy, chata Javorový vrch (960 m n.m.), správcuju tady.
http://www.javorovy-vrch.eu/
Hodne slunka a sil v horách!
Užij si to :-)
2.den, Heilbronn, 140, do kopce šlapu, s kopce se vezu, času dost, šetřím se. Chladno,větrno, polojano, nekáplo.
V 19 před pensionem Arkade, cedule, pro klíč volejte......
Volám, dozvídám se že klíč si mám vyzvednout v domovském hotelu. Zadám do navigace Weinbergstrasse, a dopr.. 6.2 km odsud. Myslím pozitivně do té doby, než přijedu do Weinbergstrasse, kde je pr. Heilbronn plochý jak Helenka před plastikou, ale tahle Vinařská je na kopci.
Volám znovu.
Falsche verstanden, nikoliv Weinbergstrasse ale WeinbergSstrasse, 2 km od pensionu. Klíč nafasován, a výsledek -153km. Pochopitelně 3 patro.
Kolo bydlí se mnou, jinak to nejde.
Nevím co se děje, ale v Heilbronnu dneska ani jedna volná postel, jinak bych to zcancloval.
Tak do hajan, zítra v 6:30 na Frankreich.
Znáte něco krásnějšího, než "počítat dny do tří" (c) V.Vančura?
Wein-BERG-strasse.
Vinohrady a weinbergy byly odjakživa na kopci :-)
V Heilbronnu mají obě
Wein BERG strasse na kopci a Wein BERGS strasse docela na rovině. Navigace nabízí pochopitelně v abecedním pořadí, kouknout se o řádek níž, by vyžadovalo více inteligence než jsem byl schopen.
V každém případě je čuňárna na Booking.com výrazně neinformovat, že musíš pro klíč jinam. Možná tam ta informace je, někde v textu, ale určitěne tak, aby trkla do očí.
Podle googlu nemaji. Ta druha se jmenuje Weinsberger Strasse. Tvoje varianta mi prisla na jedno mesto nepravdepodobna. Ale chapu, ze se to utahanemu cloveku v telefonu v cizi reci zda jako to same. :-) Toz at Ti to zitra slape.
Jj je to Weinberg vs Weinsberg...
Jávto možná aj slyšel správně, ale Sygic mě nabídnul tu první, tak jsem se zaradoval/nasral a vyrazil. A pak jsem bloudil mezi rodinejma domkama, aspoň jsem viděl kus světa.
Ale tenhle penzion nemohu doporučit
Hajzlíky a koupelnu mají na chodbě, a v koupelně u umývadel sebrali špunty, abych si nemoh nic přeprat, šajzové a u lampičky maj prdlou žárovku.
Zlatej IBIS u nádraží, tam maj i Fahradkeller, jenže od pondělka beznadějně zabookovaný, stejně i B&B a všechno ostatní. Jestli je tu nějaká Messe či co, ještě se mi to nestalo.
Zítra Steasbourg IBIS je booknutej, stejně tak Montbeliard na pozítří. Jen aby nefoukalo, pak to bude pohoda.
Raději liják.
3.den, 175km, Strasbourg-Ilkirch.
Po 70km skončily kopce a teď už je to placka kolem Rýna. Jasno, 25 stupňů, vzduch se ani nehnul, líp to už ani nešlo.
Všude kolem tady je jaro, kvetou tulipány, jsem zvědavej na jih....
Poslední kopec za městem Bretten..
Hlavně že vezeš v brašnách atombordel :-)
Murphy....
Když jsem připraven na liják, nekápne.
Ale nechal jsem si doma sluneční brýle :-)
Mne na kole slunecni bryle vzdy vadily, preferuji helmu s ksiltem. Mas ksilt?
Nemám helmu ani ksilt, a brejle mám furt dioptrické na xichtě. Nenapadlo mě si vzít tmavé, válí se nějde v autě, vůbec mě to nenapadlo.
Kšilt nebo nějakou čapku můžu koupit, dobrý nápad, dík.
Ajo, ja zapomnela, ze jsi odpirac helem. Toz hlavne slunce v dusi.
Ne odpírač, každej ať si nosí na hlavě co chce.
Já to nosit nebudu, není mi to pohodlné a nenechám si to vnucovat.
Co potkávám dálkaře, helmu skoro nikdo nemá, ale Ortlieby 90% :-)
Helmičky jsou ryze české specifikum, zdá se.
V té placaté části Bádenska je kolo fakt dopravní prostředek, naši aktivisté by se počůrali blahem nad tím množstvím i infrastrukturou. Přilbičku nemá nikdo.
Totéž ve Strasbourgu, Francouzsky navíc jezdí běžně v lodičkách, a na frizůru za 100éček si ořeci neplácnou helmu :-)
Zrovna dnes jsem se bavila s kamaradem, co je pracovne na par let v Haagu, jak se tam jezdi na kole. Pry super. Cyklista ma absolutni prednost a tak se ho vsichni boji a cykliste prasi mnohem vic nez v Praze, jizda na cervenou s detmi bez rozhlednuti included. Asi nechci holandsky model v Cechach.
V Německu není absolutní přednost, ale funguje to dobře. Jsou místa, kde kolo je opravdu dopravním prostředkem a to tak, že masově.
Jsou místa, kde se na kole vůbec nejezdí, a kdyžtak, jen rekreačně nebo sportovně. Projel jsem těmi místy oběma.
Ta, kde se na kolech jezdí, jsou placatá, ta, kde se nejezdí, jsou kopcovitá.
Praha nebude nikdy cykloměsto, to je Hradec, Pardubice a tak. Na Lužiny, Chodov, Pankrác, Červený vrch atd, se z centra nedostaneš, aniž bys fest šlápla.
Někdo si rád šlápne, ale většina to nikdy nebude. Viděl jsem v jednom tom placatém městečku u Rýna vracet se děti ze školy. To byl peleton, po specielních stezkách, bez aut, jo, bylo by to hezký, ale nefungovalo by to ani v mé vsi. Prostě kopce. V Polabí jistě.
Nesnažme se roubovat zkušenosti z Holandska do Čech, to už zkoušeli za Chruščeva, pěstovat kukuřici v Krkonoších.
Mysli pozitivně, Holanďani sice jezdí na kole, ale vůbec nelyžují. Je to tím, že mají málo vleků?
Máš atomkecky? Nemáš! Zmokneš!
To víš že mám, návleky Vaude jak holínky, vyzkoušeno, fungujou. Taky za 14 stovek aby ne.
Vypadá to humpolácky, ale snadno to nazuješ, zapneš vzadu na sucháč, přesto hodíš gatě a paráda. Jsem už waterproof
OMFG! http://www.vaude.com/en-NL/Products/Clothing...
Prakticke. Tvuj Buh suka?
No extrémně. Kromě toho že po použití musí mít člověk mokré boty tak budou navíc smrdět.
To zalezi na vic parametrech, treba okolni teplote. Jelikoz mi stejne nejvic vadi mokra kolena a nikoli lytka, prijdou mi takto vysoke navleky zbytecne.
http://eshop.velorama.cz/skladaci-kola/eshop/12...
Zajimave. Ale prijde mi, ze vypadam min jako debil, kdyz si vezmu na sebe nepromokave sustaky z tchiba. Na tech mych obvyklych par kilometru to staci.
Na to mám waterproof pants, vypadám jak kosmonaut ale nepromoknu. Vyzkoušel jsem i ostatní návleky na boty, základní problém byl v tom, jak to na sebé rychle obout, když začne lejt. Tohle, protože se to zapíná na sucháč vzadu funguje.
Projel jsem cvičně 80 v hustém lijáku, boty v suchu.
V protidešťovém preservativu se člověk zapaří vždycky, kydy o prodyšnosti goretexu nežeru. Možná na chůzi, ale na zpocenýho strejce nezabírá.
Velký problém, když se člověk zabalí do nepromokavého a natáhne kapuci je mlžení brýlí.
Zabral sprej od NanoConceptu, nemlží se to fakt. Jiná věc je, že když to tím namatláš, brejle hází odlesk jako zrcadlo, na to se vyráběla special skla, a tahle nano vychytávka to eliminuje.
Nic není dokonalé, teda až na moji madam.
myslíš něco takového?
http://www.nano-concept.cz/bryle/protimlzeni...
fakt to funguje? nemáš to ozkoušené třeba i v mlze? to musím jezdit bez brýlí, a když vidím ostře tak na metr a půl, tak je to docela problém. ale pořád toho bez nich vidím víc než se zamlženými :-D
jinak, dojeď dobře, budu se těšit na blog ;)
Já mám nějakou bundu z www.dodeste.cz, materiál je asi 3M Propore (na jejich webu už jsem ji nenašel). Je to něco mezi hustší gázou a takovou tou papírovou kuchyňskou utěrkou - na první pohled to vypadá jako tlustší papír s malýma dírkama. Kupodivu je to nepromokavé a přitom fakt propustné pro páru, takže se v tom člověk nezapotí ani na kole. Akorát to není moc pevné, třeba procházet s tím skrz nějaké roští v lese není dobrý nápad.
Škoda že k tomu neměli i kalhoty - ty jsem si koupil nějaké od O2 rainwear - jsou to takové nepromokavé šusťáky, ale ty už jsou jako igelit, nepropustné i pro páru.
Každopádně nepromokavý a přitom prodyšný materiál fakt existuje.
Skoro vono, mám podobné, trochu kratší, asi, nebo si to pletu.
4.den - Montbéliard 168km, tady je to už vážně Francie, v Alsasku je to pořád trochu Německo. Hupsnul jsem na kanál Rýn-Rhona a ten mě povede ještě další 2 dny.
Rovinka, bezvětří, slunce a teplo jak v létě.
Docela prča, pod Colmarem mě odchytila nějaká holka na kole, vyzpovídala odkud a kam, musel jsem zapózovat pro místní cyklotisk,nějakou náhodou se rozhodli, že napíší něco o Eurovelo 15. Frantíci jsou podobní kulišáci jako naši, spousta cedulí, hvězdiček do kruhu, směrovky snad až do Madridu, ale to všechno po 5km zmizí, a nemít natrasováno, člověk by zabloudil. Cedule se umísťují tak, aby bylo vidět, jak moc se cykloinfra buduje a ne tak, aby se podle nich dalo jet.
Asi 30km za Mulhause musí kanál Rhona-Rýn přes kopec, je to šikovně udělaný kaskádou zdymadel, pokusím se nahrát fotky.
Jinak naprostý ráj, slunce, teplo, ne však vedro, prázdná cesta podél vody, chybí snad jen Prazdroj (a madam, kdyby to náhodou četla aby nebyl průšvih).
Je suis de la Republique Tchéque!
????
Tchécoslovaquie!
A oui, Prague, oui, oui..
Pak že ná ve světě neznají.
Moc ta kaskáda vydět není, druhá fotka pro Peggy, jak dělám cyklovandrákům ostudu převlečem za papouška
Skoro jako zdymadlový komůrky na kanálu řeky Colne mezi Manchesterem a Leedsem. :-)
To vypadá jako čistě ruční otevírání a zavírání vrat, nebo tam je nějaká mechanika?
Nejak se musi pustit voda z horni hladiny do komory a pak z komory ven. 1) jsou ta vrata udelana tak, aby se nemohla otevrit, kdyz je pred a za rozdil hladin, 2) kdyby to slo, mohli tam rovnou udelat slajsnu. 8-)
Tady je to drobet popsaný: http://www.canalboating.cz/cestopisy/anglie-2008/
Ten druhý obrázek s tou kaskádou, to je nářez!
Jak jsem kdysi psal, ze bych chtel plavebni kanal z domova do prace, kdyz muzom mit cyklisti cyklostezky... Ono by to nakonec slo. Barrandovsky kopec by byla opravdu sranda. Jen bych tu streku jel asi stejne dlouho, jako pak mam travit praci... 8-)
Predstava, jak tohle schodiste musim manualne obslouzit, je desiva.
Žádnou mechaniku jsem kolem toho neviděl, vrata se otvírají těmi pákami. Když jedeš "do kopce", jsou zavřený horní vrata, přes spodní vjedeš do komory. Zavřeš spodní, trhneš horní, komora se naplní a vyjedeš ven. Co je na tom složitýho?
Jak fungují vrata vím, ale mě šlo o jejich ovbládání, jestlůi čistě jen lidskou silou napřímo nebo tam je nějaká mechanika nebo trochu jiný systém než bežných vrat.
5 den - Dole - 164km.
Mám toho plný kecky....
Po pěti dnech docela věřím, já už bych dával den pauzu. Kolik dní to máš ještě do cíle?
Za milion :-)
Na vrchol 8 a pak ještě 2 dolů. Zítra to dává 187, tedy podle empirie to bude 195. Je to sice rovina, ale odškapt to musíš.
Vyjedu za tmy, dneska jsem chtěl relaxovat a jet zvolna, ale pitkal jsem Portugalce, jel se mnou 20 kiláků a ztrhnul mě.
On skončil v Besanconu a já jel dalších 65. Už se nenechám vyhecovat. Kdybych neblbnul, byl by to pohodový den, vlastně byl, až na těch 20 s Miguelem :-)
Ty seš dravec :-) To cheš jet bez pauzy nebo tam máš nějaký oddych?
Mám to naplánováno tak, že do Séte bych měl mít jen 100, takže odpoledne volné, a pak už 2x 120 1x60.
Mám 2 dny v rezervě, ale raději bych je nevybral, a užil si je se Soňou, až pro mě dolů do Perpignanu dojede.
Beru to ryze sportovně a furiantsky, stejnou trasu jezdím už 20 let do Španěl autem, tak ta města znám. Ale z kola je to jinačí, Francie je fakt nádherná země. Třeba tady, kolem řeky Doubs to vypadá chvílema jako u Berounky a chvílema jako u Sázavy.
Ale vidíš jen cestu, řeku, skály a lesy. Nikde žádné chaty, žádný Přemek Podlaha a lidová tvořivost, ráj.
To je von, lump jeden
Pekne :-) Vzal sis aspon kontakt? Ja jsem to parkrat neudelal a jeste dlouho po tom me to mrzelo. Snad i mrzi porad.
Zajimalo by me jak se stravujes? Dvakrat denne jak si rikal? Tempo je vrazedne tak ti preju hodne sil!
Jak to vyjde, ráno/dopoledne, kde najdu pekárnu cestou. Kroasánky. Když se mi podaří někde po poledni potkat kebab nebo nějakej hamburger, zblajznu to. Večer si nahledám nějakou hospodu, v IBISu mají jen pizzu, naproti bývá číňan nebo nęjakej Buffalo Bill steak house.
Včera jsem chytil obchoďák, tak jsem si koupil
Řetězec IBIS mívá všude podobné okolí, bývá to u obchodního centra, sjezdu u dálnice..
Kdyby bylo zle mám 3 yum-yum a ponornej vařič, tak bych nešel spát nalačno.
6. den, Vilefranche sur Saone -Lyon.
171 km, regulérní léto, vítr do zad, spálenej frňák.
Včera, když jsem kouknul do mapy jsem třetinu cesty - Dole-Chalon přetrasoval, abych to nenatahoval kolem meandrující vody, klaplo to, neděle ráno, provoz na nule. Další část cesty jsem byl donucen přetrasovat, protože ta stezka podél řeky Saone nefunguje, je to rozježděné traktorana, pro nahybnutého treka velmi nepohodlné. Tak kus po státovce, pak okresky. Ušetřil jsem 16km, kopečky sice byly, ale dalo se to. Ve všední den by to bylo horší kvůli kamionům.
Zítra Valence.
celkem extravzdálenosti- držím palec!!!
7. den - Valence, 162km.
Tady už je fakt jih, blížím se k Provence, je to znát. Kdybych jel jen pro ten dnešní den, ta cesta by stála za to.
Via Rhone, rhónská stezka, zapomeňte na studený Labe, tady je ráj :-)
8. den, Avignon, 121km.
První odpoledne odpočinku, z Valence me do Avignonu donesl vítr. Začal už včera večer a ráno už fičelo fest. Mě dozad.
Stačilo jen řídit :-)
Kolem druhé už byl tak silný, že nešlo se k němu postavit bokem na kole, to by mě sundalo, takže jsem pár úseků na rovině kolo vedl....
Přijel jsem v půl třetí, tak jsem stihnul i oběhnout město, to bude vyprávění na dýl. Jinak 26 stupňů, jasno, jen ten vítr ze severu je dost ledový. Takže něco jako léto na pláži u Baltu v DDR.
V závětří pohoda.
Se divim, ze Ti severak nedonesl snih, co pada v Cechach na horach. :-)
Nejen na horách, i u nás....550 m.n.m ...hnus bílej :-)
Říkala Soňa, že doma padal led.
Tohle ale je něco jiného, než naše české větry, to je onen Mistrál.
Zjevně jsou na to zvyklí, protože žádná panika, i když strom přes cestu, maníci s pilou na místě rychleji, než u nás záchranka.
Mistrál jsem párkrát zažil na paraglidingu a je to o hubu.
Fanoušové se sichruji. Dva větrníky jistí 4 reaktory
I v Dukovanech mají v areálu JE solární elektránu.
Sichr je sichr...
Ty dva větrníky jsou fakt legrační, to bude nějaká politika...
Nemaji to zapojene opacne? Jako jestli tim naopak neofukuji chladici veze?
To ne, ale kdyby do každé chladící věže umístili vodorovně větrník, to by teprve byla ekologie, asi jak když na solární panely svítili v noci pomocí dieselagregátů, údajně, ve Španělsku.
Ono to bylo spíše tak, že z agregátů prali proud do sítě protože dotace, a když jim na to přišli, že to vyrábělo proud i za tmy, vymysleli si tuhle pohádku o nasvěcování, což by trestné asi nebylo, narozdíl od prodeje elektřiny jako solární, z dieselových agregátů :-)
Chtěl jsem ti popřát hodně sil, ale ty se už jen vozíš, pokud si nevyjdeš na vycházku. Ale i tak, ať ti to šlape.
Vítr je lepší než elektromotor, nedojdou baterky....
Tož jsem ráda, že je na ten Mistrál pořád spolehnutí:-))
http://www.youtube.com/watch?v=xyoTMOlqhLQ&...
Na tom mém zařízení se to strašně dlouho natahuje, ale jestli jde o Mistra, tak tady Jiří Štaidl trochu vařil z vody, celý den si říkám, co je to za pitomost - "vítr z vláhou" - to teda mistrál není.
Je to suchý pevninský severák, občas nárazový, ale ti fištróni na něj vymysleli fintu, kolem silnic jsou ty větrolamy ze stromů, které neumím pojmenovat, ovšem zdá se mi, že nejúčinnější jsou nahusto cypřiše.
Avignon
9.den - Sète, 144km.
Naprostá idylka, 28 stupňů, vítr mírný...
Prý tam máte zimu? :-)
Kosa jak sviňa. Na kole do práce 2 bundy, 1x čepice a i za rukavice jsem byla ráno ráda. Domů odpoledne to už bylo lepší. :-))
A to ještě nevíš, co jsem si dal k večeři :-)
Ústřice! Ty měl rád Jakub Forman z "Nemusí být vždy kaviár". Vylejval je pod stůl.
Tady jim rostou v Basin Thau, na šňůrách jak na chmelnici. Tak jsou fakt čerstvé a relativně levné...
10.den - Carcassone - 133km.
Už od rána vidím Pyreneje, na vrcholcích je sníh. Zítra začínám stoupat, teď jsem podle gps 136m n.m.
V sobotu odpoledne bych měl být 2400.
To abych si vzal teplé prádlo :-)
Od zítra ráno ti začnu lehce závidět, takhle se projíždět Pyrenejskou pahorkatinou :-))
Koukám na předpovědi a mám strach, že bude foukat.
Odpoledne tu byl silný západní, jestli to bude pokračovat, nebude to žádná sranda.
Tak ocekavam nejake vrcholove foto.
Diky, ze jsem si kvuli tve misi kazdy vecer sedl pocitaci, spehoval na guuglu kam jsi dojel a tise zavidel :)
Jsi pašák! Zasnu kam az si to z toho strejce elekolem a elektrocentralou dotah.
Jen mi jeste prozrad, proc to tejrani milostive pani tak dlouhou cestou autem? Proc radsi nenaskocis v Barcelone do letadla smer Praha?
Hele, to je fakt, není to tak dávno, co řešil vopičárnu s elektrocentrálou.
Já myslím, že pro pár lidí by to mohla být docela motivace. Těžko se někdy v 40+ srovnávat s někým, kdo z kola nikdy pořádně neslezl, ale vzít si jako mustr tohodle člověka, to je výzva.
Taky jsem si to projela aspoň na mapě.
Já bych jela s ním. Ne pro něj.
Řek jsem, bez báb... :-)
Jen dvacet kiláků se mnou jeo Miguel, a málem jsem to odstonal, radši se zmrzačím sám...
Já jezdil na kole vždycky, jen jsem si dal pár let pauzu. Říkal jsem to furt. Elektrokolo je pro ochablé strejce dobrý prostředek k návratu do sedla. Motor pomáhá do té doby, než si uvědomíš, jak tě limituje.
Vrcholové foto bude, doufám, zítra.
Madam se netrápí, ráda si pro mě dojede, koupím jí hotel, aby to nebrala najednou, znám ji, je toho schopná. Řídí skvěle, jej má občas problémy s orientací, a to teď řeší navigace. A taky má Sète ráda,
Ty musiis mat zenu strasne raad ked jej kuupis cely hotel ja by som jej prenajal max izbu :-D
To je jazyková bariera, tomu jako Slovák nemůžeš rozumět :-)
Izbu, tak to bych jí nepřál, chci aby mi dala pokoj, tak jsem jí zaplatil cimru :-)
a co si přesně představuješ pod tím slovem izba, kterou bys ji nepřál?
11.den - Ax les Thermes - 114km.
Jsem pod kopcem Granvalíra, zítra to fakt asi dokážu, na vrcholek to mám 38 km, jsem na 800 metrech.
Dneska to vypadalo ze začátku velmi krušně, měl jsem z těch kopců velký respekt a měl jsem strach, abych to to želví rychlostí stihnul.
V závěru jsem pochopil, že ty kopce fakt dokážu vyšlapat, přejel jsem něco kolem 1450 n.m., jde to, už to ani nebolí.
Je tu nádherně, snad se mi podaří přes místní wifinu protlačit nějaké foto, mám totiž hotel "francouzského typu", před kterými jsem varoval.
Když ne, nahraju to zítra v La Velle.
Na kole bych to určitě nedal, to jsem si jist(( ale autem ji dám letos asi zase jako před lety) Jindro obdiv))
http://wert.rajce.idnes.cz/Vylet_do_Andorry/
Já Andorou jezdím každý rok do Španělska, autem. Holky si tam nakoupí kosmetiku na celý rok, natankuju, přespím, finančně v plusu včetně té zajížďky.
Předloni, když jsem se vrátil z elektrokola, jel jsem přes ten kopec, a míjel dva natěžko, a tak jsem si počítal baterie, a tak, a říkal si, tak tohle bych na e-kole nedokázal. Loni jsem v tom kopci potkal samotného rafana, co to pral s nákladem proti tomu svahu, a pomyslel si, tak, tohle mě už nepotká, mám svůj věk a své limity. A pak to ve mě kvasilo, až jsem se zabejčil a rozhodnul se, že to není nemožné.
Nebudu tu hrát modelku, co v televizi vypráví, jak ráda jí vepřovou, a přitom neustále hladoví na nějaké dietě. Není to zadarmo, poctivě od konce loňského srpna makám fest. Sednout na kolo, a přejet půl Evrooy jako prd, můžeš ve dvaceti, pětadvaceti. V pětapadesáti to chce trochu přípravy.
Koukám na to, ty si jel od Perpignanu do La Velly. Já jedu ze severu, z Francie přes L'Hopitalet, Pas de la Casa a sešupem do Ka Velly. Tou cestou, co jsi jel, se budu vracet.
Ještě než vyjedeš, dej vědět, asi mám pár typů...
Ax-les-Thermes
12. den, Andorra la Vella - 60km, z čehož platí jen 38, zbytek to jelo samo. Granvalíra padla chvilku před 16tou, vrcholové foto je ve vývojce (bežel jsem nakoupit a k wifi se připojím až večer). 1691 km od startu na Rozvadově.
Úžasný zážitek, provoz sice jak na Vídeňské, ale přátelské pohejkávání, fandění, vytrubování, šoféři si uvědomují, že to fakt je kopec.
Asi kilometr pod vrcholem, stálo auto na odpočívadle, a když jsem jej míjel, vyskočila z něj paní a křičela na mě "bravo monsieur" a mě zaskočila hruška, a na vrcholku jsem už bulil jak želva. To mám asi z toho chlastu, že jsem takovej měkota.
Zítra mám volný den, Soňa přijede až v úterý, tak se trochu fláknu po Andoře, a pak už se jen za den dostanu někam na 1400, a další den už jen svezu do Perpignanu. Závod s časem už žádný nebude.
Kurnik, já to fakt dokázal, to se mnou Pod leddm nevydrží :-)
Tak taky gratulace, seš dobrej a máš splněnej další sen. To jsem zvědavá, co vymyslíš na příště. :-)) Já bych to v žádném případě nedala, nemám tu tvojí zabejčilost. Teď už zbývá, se jen nedočkavě těšit na blog z cesty.
Člověk má před sebou ještě 250km a už přemýšlí kam dál :-)
Určitě bych se rád vrátil do Francie. Pocvičit tu jejich hrdelní řeč. Stačí opravdu málo, trpělivá snaha vyžvejknout se po jejich a nezkoušet to jinak, a oni tajou jak ten sníh na Granvalíře.
Bretaň? Normandie?
Ale letos už asi jen Jizerky a taky jsem slíblil, že se kouknu k Marianovi do Povážskej, ale to asi na kus cesty vezmu Studenta.
Tak takhle
Pěknej výkon takhle v kuse. A moc hezká kóta.
Ale to kolo bys měl držet nad hlavou :-)
Rondo, vono až budu psát, že jsem každé odpočívadlo stál jen proto, abych si udělal hezkou fotečku, ber to z rezervou.
Prostě 38 km do kopce, stoupání 6-7, nedají ti šanci si dáchnout na rovince.
Včera ješté ne, ale dneska už to bolelo.
Na vrcholku ke mě přijel kluk, vypadal jak děcko, takovej nedomrlej, na galuskách a vyptával se. Reprezentant Španělska, jen tak si na tom kopci trénoval :-)
Tak mě trochu zkrouhnul, to se mu to šlape, když nemá brašny, a místo tlustýho strejce veze děcko.
Silničářů jsem potkal asi 10, v předklonu to rvali, ale s bagáží nikdo. Asi je moc brzy,
No jo, focení :-) Já dneska šplhal nepoměrně kratší kopečky okolo Víru, ale kolikrát to nebylo na fotku, ale na celovečerní film... Prostě tragikomedie.
Ale dá se zvyknout (a najít strategii) i na mnohem strmější a delší stoupání. Stejně jako na ty každodenní štreky.
Strategii jsem našel: prostě jedu :-)
Ona tahle trasa není zvlášť surová, musí to vyjet těžké náklaďáky, takže se dlouze a systematicky drásáš vzhůru.
Traverzem, šikmo nahoru, otočit a znova.
A při každé otočce nabereš tak 100 metrů výšky.
Ten kopec je atraktivní jenom tím, že stojí v cestě do Andory. Jinak je to vlastně dost humus, protože kolem tebe furt jezdí auto, a co hůř, občas nějakej ten bratránek na mašině s takovým kraválem, že tě vždycky poleká.
To na francouzské straně jsem včera třeba za 4 hodiby potkal 2 auta, to je příjemnější, ale postrádá to ten dobyvatelský prvek.
Bez aut to postrádá dobyvatelský prvek? Jakože dobýváš auta, nikoli kopec?
Ale prd.
Ten kopec je v cestě z Francie do Andory.
Dobyvatelský prvek je v tom, že když chceš z Francie fo Andory, musíš ten kopec přejet, jinak máš smolíka.
Negativum je to, že totéž musí udělat i ta auta.
Tak jsi jak na výpadovce.
Když nejedeš ausgerechnet do Andory, najdeš v Pyrenejích mnohem víc příjemnějších cest. Čili, chceš-li dobýt kolmo Andoru, nesmí ti vadit to, že totéž chtějí i ti v autech.
Vůbec, prošel jsem si to město, a oni jsou fakt cykloignoranti. Nikde žádné cyklostezky, žádné piktogramy, žádná cykloinfrastruktura.
Zajímal by mě andorský modal split.
Myslím si, že pár cyklojízd po Av. Meritxel v době největší dopravní špičky, by Andořany probudilo a pochopili by, že lze zažít Ka Vellu i jinak.
Vybudovat cykloinfrastrukturu, a bude to tu samej dopravní cyklista :-)
Bravo monsieur- toť jéžíš prvek dobyvatelský, zapřený poprvé :-)
Teď nechápu, ake to je asi fuk.
Ode mne také velká gratulace. Jsi borec, že to dáváš za své a na elektrokolo už ani nevzpomeneš. Přeci jen asi to lidské tělo je docela dobrý ikdyž spalovací stroj. :) Dobíjení jídlem a pitím je taky pořád snadnější než shánět po cestě pumpu na elektrony. :)
Ale blbost z toho chlastu. Já nepiju a dojalo mě jenom když jsem to o tobě vyprávěl při snídani své rodině. Je to fakt, jak říká dcera, "úža".
Jsi hodnej, snad se mé podaří propašovat pár fotek, po jedné, hotelová wifi není zázrak.
Všimni si toho nádherného počasí, dole 22 na vrcholku bylo 9.
Večer začalo pršet a leje furt, ještěže mám pauzu.
Zkusim to
Já v tom mobilu to neotočím :-)
Krásná práce :-)
Gratuluji k tvrdé práci. Dovedu si představit, že až ti budou chlapi Pod Ledem kupovat pivo, budeš tvrdit, že to byl jenom takový výlet. Tak ať zbytek "výletu" je také v pohodě.
Kdyby jen to, už dneska jsem poctivě všechno vypral, poskládal, poumýval, a až potkám v Perpignanu Soňu, budu se tvářit, jako bych jel z Kokořína.
To že jsem na vrchlolku bulil jako malej harant nikomu neřeknu.
13.den - nohy nahoře v Andoře :-)
14.den - Mont Louis, Francie, 91km.
Sklouznul jsem do Španělska, projel jím 50km a jsem znovu be Francii, jsem na poslední vyvýšenině této cesty, odteď to se mnou půjde s kopce. Den polojasný, až poslední hodinu začalo pršet a padla mlha, Pyreneje si mě nechtějí pustit, a i mě se už pomalu začíná stejskat.
Moje skvělá trysková turbomadam už bydlí v Lyonu, holka hodila traktorem 1000ku jako prd..
Jak to psal ten Renčín, Jiránek nebo kdo:
"I kdyby se Japonci přetrhli, takovýho robota, jako je moje madam, nikdy nevymyslí....." :-)
Takhle
Fascinuje mne, ze podavas takove vykony a jeste k tomu mas celkem vysoko riditka.
Jo, sedím za tím jako starosta, do předklonu se neženu.
Taky jezdím dost pomalu.
Prostě jedu furt, od 7mi do té doby než dojedu, vycházelo to tak na tu 19tou. Je tu dýl vidět ale rozednívá se až kolem té 7mé, světla jsem použil jen první den za Norimberkem, jinak jsem to stíhal, to mě vždycky nervovalo nejvíc, stihnout za světla.
Doma dostanu z těch hodinek podrobná data, zatím mě to ukazuje průměrnou cestovní rychlost 13,09 km/h. To je se všema pauzama, prostě ráno jak vyrazím cvaknu záznam, a večer když dojedu to stopnu. Během pauz, nákupů a tak čas furt běží. Aktivní průměr uvidím až doma v počítači.
Gratuluju k výkonu. Hezké.
A doufám, že si s madam uděláte alespoň pár dní volna v daleké cizině, aby z toho taky něco měla, když už se tam sama žene ty tisíce kilometrů:-))
Ahoj Lanno, neuděláme, alespoň ne teď.
Soňa vyrazila v 6 z Lyonu, já pojedu až v 9, mám to z kopce jen 30 km do Villefranche de Conflet (asi tam budu dřív než ona, pokusím se vyfotit co se dá, to město je takové Carcassone, jenže autentické a nepřelidněné). Jsme domluveni na 12tou v kavárně u Aviatika.
Hodím kolo do kufru, přezuju se a svištíme zpátky do Sète.
Soňa tam má obchůdek s Cop Copine, ta se zdá jako vycházející modní star pro tu naší "nižší střední", určitě něco "bude potřebovat" :-)
Pak zajdeme k bráchům do restaurace Porto Pollo na "coquillage", žádné ponocování, zítra sedám v 6 za volant a valím 1400 domů, to už mám dost nacvičený.
Ve čtvrtek musím za klukama do práce, v neděli přiletí šéf z Ostrova a tak potřebujeme "sjednotit pozice". A pak nastane ten pravej fofr, firma se nějak transformuje a naše česká parta si musí najít svoji pozici v celém tom, pro mě dosud nepřehledném, systému, a to je můj úkol na začátek května.
Dál nevidím, ale myslím si, že jsem teď dost připravenej rvát se o naše (mé a kluků) místo na slunci.
Ze Soňou vyjedeme někam na prodloužený víkend, jen co to nějak stabilizuji. Ona holka ví jak to je, tak smutná nebude.
Naví, zkazilo se tu počasí :-)
To je škoda. Mně by to docela mrzelo.
Nešlo by to třeba udělat tak, že by jela současně s tebou, vždy si pěkně užila den v nějakém městě po cestě, večer byste zašli na tu dobrou večeři a takhle to dotáhli do konce.
To musí být fakt děsnej vopruz, jet 2000 km tam a hned zase zpět.
Myslím tím, že její čas je asi stejně drahej jako tvůj, ne?
Ona je soutěživá, ví, že to dávám na jeden zátah a tak to chtěla udělat taky. Rozhodil jsem jí plán, zaplatil jsem ten IBIS v Lyonu on-line, tak jsem jí přibrzdil.
Víš, my spolu děláme už od roku 1992, firmy se všeljak měnili, ale v podstatě jsme 24 hodin denně spolu. Máme na "hodiny" tak společně nažito asi 3x víc, než jiná manželství, tak těch pár dní, co jsem na cestě nějak zkousnem.
Máš trochu zkreslené představy o mém pohybu na kole.
Večer toho mám celkem plné kecky, a nějaké romantické večeře mě moc nelákají. Taky systém "doprovodného vozidla" by mě dost štval. Prostě co potřebuji si vezu, spoléhám se výhradně sám na sebe a v tom je to kouzlo. Už takhle jsem vyměknul, že jezdím po řetězci IBIS místo abych si vláčel stan a bydlení s sebou, to snad někdy příště.
S těma hotelama IBIS to máš tak, ta jejich levnější varianta, IBIS budged je většinou umístěna u nějakého nákupního centra na předměstí, aby to bylo snadno dostupné z dálnice nebo nějaké té dopravní tepny, buď stihneš obchoďák, nebo tam je už jen buď Buffalo Bill grill nebo čínská restaurace. V hotelu mají jen automat na pišingry. Je to takivej kemp pod střechou :-)
No nic, mažu, aby na mě holka u Aviatika nečekala, mlha se zvedá a prší....
Zítra doma.
S doprovodnym vozidlem by mi takovahle akce prisla taky jako degradace. Navic kdyz clovek jede sam, uzije si to uplne jinak, nez kdyby vecer mel nekde srazy s nekym, takze v tomhle Te naprosto chapu.
Já ani tak neměla na mysli doprovodné vozidlo, ve smyslu, jedu, protože ten na kole mě bude po cestě potřebovat. Spíš, aby si ten, co jede tak či tak, jako řidič vozidla, které někde přistaví pro cyklistu na odvoz domů, taky něco užil.
Asi si neumím představit, že bych někoho hnala v prázdném autě 2000km po Evropě tam a hned zase zpátky.
Kdyz si to tak domluvili a jestli madam bavi ridit... Ja bych si to uzila, coby odvoz, spis tak, ze bych dojela nekam na ten jih napred a udelala si tam vlastni program na miste.
Nebylo to 2000km, ale 1594km :-)
Není moc holek, co si sednou do auta, a střihnou si to za dva dny, a ona to ví, a já vím, že to pro ní byla podobná výzva, jako byl pro mě ten kopec.
Taky se občas vyskytnu po Evropě na dlouhých trasách autem. Nicméně, vyslovený požitek z té cesty samotné necítím.
Teď jsme ve dvou s kamarádkou pro cestu na Sever použili autobus a vlak, a když to srovnám s naší předchozí úplně stejnou cestou autem, tak to autobusem vyšlo finančně mnohem lépe, časově nastejno, nemusely jsme se o nic starat, mohly jsme spát, kdy se nám zachtělo a hlavně, nemusela jsem autem najíždět na trajekty, což mě, nevím proč, vždy deprimuje:-))
Tak jeste jednou gratulace a diky za uslzene vrcholove foto ;)
Akorat mi proste nestymuje ta cesta pro tebe autem. Je to casovej a ekonomickej nesmysl. A tvrzeni, ze si jako nejak uzijes jet ty kilometry tam a z5 skoro na otocku je imho taky blbost.
Tak me tak napadlo, jestli ty chlape nemas problem s letadlem?
Jinaci rozumnej duvod me nenapada :)
PS: Posledni cca rok jsem na jezdeni dlabal a diky tobe (a hrozive se nafukujicimu panderu :) ) jsem se do toho v zase kapku pustil.
Takze siii juuu nekde na cestach.
Ne, že bych létat nemohl, ale nevyhledávám jej, když nemusím. Naopak, jsem zvyklej na dlouhé štreky autem, z toho Sète jsem byl doma za 13 hodin, něco málo přes 1400km, byl pohodový provoz, nikde jsem neuvíznul.
Jezdím tak z dovolené každý rok, v létě to bývá větší masakr. Jinak, Barcelona by pro mě z Andorry byla další 3 dny, a dost tvrdé, tunelem nesmím, a ty kopce pokračují...
Ekonomicky nejvýhodnější by bylo vzít z Perpignanu autobus Eurolines, složit kolo do nějaké tašky či zaimprovizovat. Dál jsem uvažoval o TGV do Paříže, kde by si mě Soňa vyzvedla, má tu cestu už v malíku ale ona řekla, že si pro mě dojede na jih.
Tisícku do Lyonu (Villefranche) jela v pondělí velikonoční, dálnice bez kamionů, ale říkala, že toho měla dost. Pak to bylo nějakých 600, a to už bylo v pohodě, sešli jsme se ve Villefranche de Conflet po půl dvanácté, ve dvě už šmejdila v Sète mezi regálama s hadříkama.
Pak jsme si zajeli do Mèze k stánkařům pro ústřice, holka šikovná spořivá mi přivezla plato i nůž na otvírání, letos jsem se ani nebodnul, zdlábla těch slizů asi 20ku, a šli jsme se cournout do města, Sète má zvláštní kouzlo. To město zjara ještě není tak turisticky přetížené, což má i svoje negativa, nejsou otevřeny všechny restaurace. Kamarádi z Porto Pollo měli také zavřeno, tak jsme nakonec na večeři nešli, koupili jsme si v Monoprixu nějaký sýry, paštiky a tak, a povečeřeli jsme na pokoji.
Ráno v 5:30 odjezd, zastávka na snídani po 9té za Lyonem, pak velký nákup v Carrefouru v Mulhause, a fofrem přes Německo domů.
Musel to se mnou být trochu vopruz, protože jak jsme tak jeli krajinou, každou chvilku jsem ukazoval na nějakou silnici či stezku a vyřvával "koukej, touhle jsem jel".
Ono to skutečně tak je, ta dálnice se táhne údolím Rhony, takže jsem se furt někde tam motal. V Německu je to podobné, tam taky jsem vlastně furt byl nadohled od A6, jen ta dálnice jede po mostech přes ta švábská údolí ale já si je vyšlápnul.
Jsem myslel, ze je to do Barcelony vicemene furt dolu...
Teda s vyjimkou toho cca 300m preskopce u toho mesta Solsona.
http://goo.gl/maps/AlouY
Teda je jasny, ze se to asi trosku "houpe" i podel tech rek, ale mam za to, ze tech 200 kilaku se da dat za den na pohodu.
Těch možností je pár, ale rovinka to není, umím to autem. V těch horách 200 za den neujedu, reálných je tak 100, a je to záhul. Do těch kopců stoupám tak 6-7 km/h, den je moc krátký na nějaké rekordy.
Ono se to proti Granvalíře všechno zdá jako malé kopečky, ale není tomu tak. V Ax-les-Thermes jsi na 700, pak na kopec 2400, dolů do La Velly na 1000, pak Seu je na 700, Puigcerda už má 1200 a Mont Louis 1600, jsi na Sněžce :-)
Ty kopce jsou dlouhé, táhlé, šlapeš hodiny a jedeš jak šnek. Neznám s kola jiné velké hory, Pyreneje jsou potvory v tom, že jsou vysoké, a stoupáš skoro od moře, takže si tu výšku užiješ.
Z Carcassone jsem jel přes Quillan a Col de Chioula, to je asi 1450, ale protože začínáš na 300, je to fakt krpál. Ale proti průjezdu Andorou pohádka, nikde nikdo, ticho, jen ty krávy s těma zvoncema po svazích, tři auta za 50 kilometrů, jen ta zrada v tom, že přejedeš horu a místo abys měl nastoupáno do foroty, flákne to s tebou zase do ďolíku.
A ještě jedna věc, když jsem tam byl, převažoval západní vítr, dost silný. V kopci jsi chráněn, tam tolik nevadí, ale jasné jsem poznal, že už se blíží vrchol, začneš vítr cítit. Směřoval jsem víceméně na jihozápad, takže občas to bylo protivné.
Nemám ponětí, jestli ten vítr je tam pravidelnou záležitostí, nebo šlo o náhodu, ale zdá se, že je to další věc, se kterou je potřeba při trasování dost intenzivně počítat. Silný protivítr totiž denní průměr dokáže fest rozhodit.
Člověk se musí furt učit.
Jen drobnost, ty tím tunelem na kole nesmíš :-)
Takže přehoupneš něce kolem 1500 :-)
A koukl jsi se na tu trasu co jsem odkazoval? Prece vubec nemusis pres ty kotary kolem Puigcerda.
Vzdyt ta moje trasa vede podel reky dolu zapadne od toho CADI hrbetu. A jediny co ti pak stoji v ceste je ten cca 860 mnm brdek pred tou Solsonou na ktery stoupas zhruba z 500 mnm, a pak zase trada dolu po proudu.
Nekudy ta voda z Andorry odtect do more musi :)
Kouknul,
hele já to tam znám docela dobře, jezdím z Andorry do Španělska 20 let. Přes Solsona, Suria, Manresa je to samej pahorek, nádhera pro voko, národní park Montserrat, všechno príma, ale nahorů a dolů.
Z Pyrenejí se nejlíp vyvlíkneš podél řeky Ségre přes Olianu a Ponts, ale i tam si nedělej iluze, že je to cesta jak podél řeky Rhony. A pak zase musíš do kopců, buď přes ten Montserrat nebo Martorell.
Ona ta voda totiž z Andorry neteče směrem na Barcelonu, Valira se vlévá do Segre a ta až někde po LLeidou do Ebra na Ebro do moře až dost jižně pod Tarragonou.
Vem si Bikemap nebo MapMyRide a trasuj si chvilku, budeš překvapený.
Tak jsem te poslechl :)
A krome toho hrbu pred Solsonou tam vetsi problem nevidim. Je to furt pryc dolu kopcom.
http://www.bikemap.net/cs/route/2574840-andorra...
Teda samozrejme to semtam houpne, ale rika li bikemap 1900 nastoupanejch metru, tak by to nemel byt velky problem.
Říkám ti to podruhé, znám to tam :-).
Když jezdím autem, občas, abych se nenudil, závodím s navigací. Z La Velly do Barcelony jsem jí nestíhal, furt si mrcha myslela, že mám jet 80 a já to nedokázal zprůměrovat nad 60.
Jinak, jeden dost protivnej hrb je hned za Seu, když se jede podél Segre, silnice se odkloní od řeky a hups přes kopec. Pak se jede zase kaňonem, kolem Olianské přehrady, dřív tam byla zaříznutá do svahu silnice co se klikatila podél těch kopců, asi před 10ti lety to trochu narovnali a dodělali tunely, ty se dají na kole obejet po té staré.
Dost romantické a krásné, kdyby to nebylo pekelně frekventované, prostě jedna ze třísilnic na Andorru. Vloni, když už jsem věděl, kam chci, jsem si dost dobře všímal terénu všude tam kolem.
Proto jsem volil za cíl Perpignan, v podstatě jeden kopec a pak se vezeš a nástup na Andorru z francouzské strany přes Ax. Původně jsem měl natrasováno z Carcassone podél vody až do Ax přes Foix, ale dávalo mi to 144km, foukal vítr, rozhodl jsem se pro nejkratší trasu přes hory, raději do kopce, než proti větru.
O Pyrenejích jsem fakt dost přemýšlel, a ne jen nad mapou :-)
Našel jsem staré fotky, nejstarší digi 2004, Soňa na kopci, to mermomocí musela mít ten starý nábytek, co Vicente vyhodil, 2006, to jsem zase vezl domů stůl, 2008, moje velké dcera, docela kosa na srpen...
to rok na to nám počasí vyšlo a v roce 2010, to už jsem byl fest vyžranej :-)
Jen ty kopce se nezměnili...
Pyreneje jsou prima. Kdysi jsem mela pritele astrofyzika, tak jsem tam byla parkrat na observatori u Font Romeu a v lete jsem tam pres den brouzdala po okoli, zatimco vsichni spali. Treba jsem si vzala sortky, tricko, sacek s oriskama a vyrazila na Pic Carlit, ktery ma necele 3 tis. m n.m. a bylo to vic nez tisicovka prevyseni. Mobil jsem jeste nevlastnila. Nechapu, proc jsem pak dostala vynadano, ze jsem nezodpovedna. :-)
Jé Font Romeu znám, bydlil jsem 5 kiláků vedle na Mont Louis, to je pěkně nahoře :-)
Ta observator je u Targassonu, maji tam pole parabolickych zrcadel a studuji zablesky gama zareni.
Ve Font Romeu jsme byli jednou lyzovat, meli jsme veci z pujcovny a nechali si boty u vleku, coz skoncilo tim, ze mi boty nekdo ukradl.
...tak pozor na info u bikemap.Plánoval jsem cestu do Albánska na bikemap i gpsies a údaj o nastoupaných km se rapidně lišil. Po následném projetí trasy se kloním k pravdivosti údajú na gpsies- bikemap bere v úvahu pouze větší stoupání- má "hrubší" profil a nebere v potaz každé klesnutí a následné stoupání. Aspoň tak mi to vycházelo na cestě 1850km (gpsies-25km, bikemap- 9,9km stoupání). Je to vidět i na znázorněných grafech- vyzkoušej stejnou trasu i na GPSies a porovnej. Podle mne má bikemap sice lepší plánování,ale nepřesné údaje jak na stoupání tak na kilometráži trasy(tu je ale rozdíl menší).
P.S. Na stejné trase na GPSIes je to na 200km nastoupaných 3863m, klesání 4821m- a to je rozdíl, věř Jindrovi....
Klucii nechci se hadat, bo sotva to tam dojedu to zmerit :)
Koukal jsem ted i na to GPSies. Neumim v tom sice planovat po silnicich a body tam davat jednotlive nebudu. Ale kdyz jsem tam exportoval pres gpx tu trasu z Bikemap, tak mi to ukazuje nastoupany 2900 s tim, ze to NEUMI TUNELY! Coz neumi ani Bikemap! Proste kdekoli tam na trase je tunylek pod 100 metrovym kopcem, tak je to tam pekne tech 100 metru nauctuje jako nastoupany i kdyz ten tunel jede po rovine. A ze jich tam je, ze jo Jindro. Schvalne se na ty ostry spicky podivejte.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId...
Bikemap i GPSies podle mého jedou při výpočtu nadmořské výšky ze stejných dat. (OpenStreetMap) Uměly by to jen, kdyby nějak aktivně zpracovávaly dat z načtených gpx záznamů. Ale i tak zůstane obecný problém, že když vezmu nějakou zeměpisnou souřadnici, tak k tomu mám přiřadit nadmořskou výšku povrchu nebo povrchu silnice? Přestavme si horskou stezku vedoucí nad silnicí v tunelu.
Je tady někdo, kdo tomu rozumí?
Plánování trasy je stejné jako u bikemap-na pr.str.odznač "kopír.silnici"(při nezaškrtnutém oknu jdeš bod po bodu rovno- je to pro plánování vlastní trasy v terénu mimo cesty), pak zvýrazni symbol auto(jinak tě to povede mimo tunely, dálnice a jednosměrky v městě)a trasu na cestě nevyznačuj od startu do cíle-povede nejkratší trasou, musíš dát pár bodů na tvé preferované trase(mi stačily čtyři Andora-moře) a značí i přes tunely.Kolo ne, protože většinou je pro kolo tunel zakázaný.Ty ostré špičky jsou jednotlivé vrcholy stoupání-u bikemap jich je míň a jsou oblé.Rozdíl mezi bikemap a gpsies má "v malíku" Asterix-zkus se obrátit na něj, věnuje se tomu víc, ale také preferuje GPSies pro přesnější údaje.
ps.bikemap tunelyumí taky-problém jsem neměl...
Mě BikeMap moc nevyhovuje, lepší z mého pohledu je MapMyRide.
Naplánoval jsem všechno do poslední cestičky, nahrál do navigace Teasi i do OSManda v mobilu, ale ve finále zhruba od Besanconu jsem se už plánu nedržel.
Většinou mi nevyhovoval povrch stezky, polňačka mě nevadí, ale jak je tam kamení a je to moc hrbolaté, tak mě to strašně brzdilo a nedal bych cíl. Takže jsem opustil plán "kolem vody" a jel njkratší cestou okreskama. Tedy asi až na 100km kolem Rhony, tam to mají docela (na Frantíky) slušně značené.
Tunely jsem objížděl, jeden je z La Vella do Seu a dva pak ze Seu do Puigcerda, ale nenastoupal jsem nic, ty tunýlky vlastně sloužily k narovnání trasy, ne průjezdu pod horou. Pod horounje ten na Barcelounu kousek před Puigcerda, ale ten je jen pro motorová vozidla.
Pořád jen upravuju fotky, jsem v půlce, já jich nasekal snad 1000 :-)
Jo tenhle je před Seu a ten druhej se starým mostem je před Olianou, ale tamtudy jsem teď nejel. Tyhle tunýlky se dají a vlastně musí objíždět.
Jinak, nenech se zmýlit těma profilama, pochopitelně, že když srovnáš 2400 a 1600 připadá ti to druhé jako malý kopeček, ale pořád je to jako výšlap na Sněžku.
Takže to co se jen tak nějak "mírně vlní" je ve skutečnosti docela záhul, pro strejce na treku.
Skoda, ze nemas video, jak jsi prekonaval ten most na posledni fotce. To muselo byt neco jako https://www.youtube.com/watch?v=HhabgvIIXik , ne? 8-)
Zvlast od 1:07.
Murphy, tamtudy jsem teď nejel, naposledy loni v létě....
Vyfotil jsem jej ze všecxh stran, taktrlíkoval jsem kolem snad půl hodiny, a za pár hodin jsem si ten mobil i se všema fotkama nechal ukradnout.
Tohle je z google street view, budu si to muset ofotit sám znova.
Ten most je pro mě takové varování a výčitka, nostalgická záležitost. Nějaký dávný kolega si myslel, jak lidem usnadní cestu, navrhnul a postavil takovéhohle krasavce, a podívej se, jak to nakonec dopadlo.
Nebo to ber jako oslavu pokroku. Proc ted neni opraveny a pouzivany? Neni to treba proto, ze uz umime premostit udoli na delsi vzdalenosti a ve vetsi vysce a jiny most nahradil nejen tenhle, ale i nejake dalsi? Nebo uz umime vyhrabat lepsi tunely a cesta je kratsi a rovnejsi? Nebo jen proto, ze dnes je hustsi provoz a tezsi kamiony?
Nevím co mu to provedli, podle mého odhadu ten most je ze 30tých let, je to kombinace betonu a kamene, postavený před občanskou válkou, pak se to tam docela zle řezalo, ofenzíva na řece Segre byla jednou z posledních v té bratrovražedné řeži.
Tak nevím, jestli mu neublížili za války, nebo jestli jej vyřadili z provozu až když postavili Olianskou přehradu a zatopili mu pylony, čímž se mohl stát nebezpečným a bylo jej nutno vyřadit.
Pokusím se zeptat v Olianě místních, až tam budu. Nenagooglil jsem zhola nic, jen strašně škaredý věci o té občanské válce, muselo to být hrozný, když republikáni ustupovali tou soutěskou a neměli vlastně už kam, protože za nima už jen hory, Barcelonu už Franco měl.
Ani bych se nedivil, kdyby se ten mostík pokusili sundat právě při tom ústupu....
Určitě je letadlo fajn, ale řeknu ti, že bych to v rámci toho evropskýho dvorečku řešil taky tak. Než hodiny vopruzu na letištích a v letadle, to radši ty samý hodiny "na domácím hřišti" silnice :-)
A ta motivace, to je věc, co ? Minulý rok jsi mě zdravě nakrknul s Řípem, letos bych potřeboval taky zase postrčit...
Je to tak.
To mám nacvičeno na Paříž. Než se dostanu na letiště, zaparkovat auto na pár dní tam taky něco stojí, pak 2 hodiny před odletem v hale, protože se sichruju, protože nevím, jak rychle se na letiště dostanu jsem tam vždycky 3 hodiny předem, pak ti buzeranti mě sundají opasek, hodinky a občas i boty, zase čumákovat přes hodinu před chobotem, chvilku v luftě a pak zase čekat na kufry, a když se dostaneš ven, zjistíš, že jsi od Paříže 60km, tak hodina RERem, metro, furt ti někdo překáží, nebo ty jemu, s tím kufrem.....
A plzeň si nevezeš přitom ani jednu.
Den ztracený, čas úplně stejný jako když sednu 3 km od baráku na dálnici a slezu s ní až na Periferique v Paříži. Celkové náklady ve dvou lidech pak srovnatelné s letenkou ovšem komfort nesrovnatelný, vezeš si ledničku, teplomet, vlastní spacák, konvici na kafe, prostě všechno, co v tom levnějším hotelu můžeš potřebovat.
To co píšeš, je samozřejmě bez diskuse.
Ale ty poměry se razantně změní, když potřebuješ, aby ti někdo přistavil to auto 1500 km od domova. Pak naskakuje časová a finanční zátěž tomu druhému řidiči.
Pokud to ale bere jen jako službu tomu druhému. Jestli se ale ráda projede a cestou domů pokecají. Navíc cestou domů kolo do letadla...
Tak jasně, pokud máš v okolí náruživého šoféra, ktarý rád brázdí o samotě dlouhé trasy Evropou, tak není co řešit.
Já bych v tomto měla trochu problém, nikoho takového neznám a bylo by mi žinantní o to někoho žádat.
Samozřejmě jiná je situace, kdy je potřeba převoz třeba zraněné nebo méně pohyblivé osoby, stěhování se spoustou věcí nebo jiná potíž. To tak ne bez diskuse a vyráží se.
Já nežádal, mě byl ten servis nekompromisně vnucen, nejspíš kvůli tomu, co je na obrázku :-)
Jinak u nás doma se dlouhé přejezdy autem (traktorem) tak neberou, třeba takhle jsme jeli jen na jedinou noc za Ivanem...
http://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
více o GPSies na stránce Asterixe:
http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/11/gpsies...
Máš to holt takhle nastavené. Jet a ujet. Každému, co jeho jest.
Já bych to takhle nedala. Nejezdím kvůli tomu ani z cestovkami, protože se třeba zastavím, kde se mi líbí, pokecám s místními, nechám si poradit, kde co je a co stojí zato, změním trasu podle nálady a vůbec, dělám impulzivně, co mě v danou chvíli zrovna baví. Neumím jenom jet, abych dojela.
Ale stejně, máš můj obdiv, možná právě proto, že to sama nechápu a neumím.
Neboj, necestuji vždycky takhle :-)
Ale vzít si do hlavy, promyslet, naplánovat a udělat, bylo to, co mě na téhle cestě dost uspokojovalo.
A zdaleka všechno nebylo tak jak jsem si naplánoval, ale postupné cíle byly dodrženy.
Teď už jsem snad ve své cykloctižádosti satisfakován, a budu se také raději jen toulat, klábosit s domorodci a starost o "schedule" si nechám jen do práce.
15 den, Villefranche de Conflent, 29km, šlus.
Všechno klaplo, setkání klaplo, zítra ráno domů.
16. den - jsem doma, teda Pod ledem
Ty uz tam i spis? :-)
:-)
Přijeli jsme ze Sète (1421km) a vystoupil jsem si, kolo je furt v autě, Soňa se pro mě vrátí za hodinu. Ty 2 kiláky mě přece nenechá jít pěšky.
Já prostě měl v životě strašnou kliku na ženskou.
Jsme časem kalený, šrouby a matice....
Doufam, ze si uvedomujes, ze si ji nezaslouzis. :-)
Mám přesně to, co si zasloužím :-)
Hlavně tam nazapomeň tablet. Nebo si na něj nenech zvrhnout pivo. :-)
Tuším, že má outdoorovej, ten by mohl být bierfest.
Outdorové tablety jsem zatím neviděl, ale existuje vodovzdorný Sony Xperia Z a už snad i Z2, ale ten nemám, je to destipalcové pádlo, mám 8palcový Samsung Galaxy Note, tomu voda nesvědčí a tuším, že ani pivo.
Jinak co se týče navigačního a mapového HW, připojení na net, včetně průběžného dobíjení, mám to vyzkoušené, odladěné, vodovzdorné, tady už nemám moc co vylepšovat, spíš je software, protože žádný není ideální a rozpory mezi očekáváním při pohledu na mapu a realitou v terénu jsou občas tragické.
V Německu problém zřídka, ale čím víc na jih ve Francii, tím větší oravděpodobnost, že to co OSMand nebo MapMyRide považuje za cyklostezku či cyklotrasu, je sjízdné zřejmě jen na fullu bez zátěže a rozhodně se na tom nedá jet 100km v kuse.
Zdá se, že clkem dobře fungují v Google maps při nastavení cyklo ty jejich zelené cestičky, není to vždy hladký asfalt, ale dá se to jet.
Ještě se k tomu vrátím někdy příště, trasování, plánování a realita, dost důležitá okolnost pro rychlost pohybu krajinou.
více o GPSies:http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/11/gpsies...
Jindro, dotaz na techniku: co všechno jsi na kole před vyjetím měnil a co všechno se cestou pokazilo? Díky.
No, skoro vůbec nic.
Zkouknul jsem řetěz, měrka tvrdila že je OK, umyl jsem to pořádně a namazal. Dal jsem nové brzdové špalíky. Vydrželo to úplně bez chybičky.
Ani jsem nedohuštoval :-)
Jen drobnost, při stoupání na kopec, jak jsem to fotil, jsem jednou blbě opřel kolo, spadlo, a rozlámal se mi úchyt na zrcátko, to se stane vždycky, když kolo padne na levobok. Náhradní úchyty jsem si vezl, ale neměl jsem chuť to na tom svahu měnit, tak jsem to asi 40 km vydržel bez zrcátka.
Náhradní úchyty zrcátka sebou... :-)) Jseš dokonalej :-)
Toje takovej umělohmotnej bazmek, ruším tak jeden na 1000km, jak to blbě opřeš, nebo to spadne, pravidelně to praskne, vezl jsem 2 náhradní :-)
Když si zvykneš na zrcátko, je pak jízda bez něj dost nepříjemná.