Dobry den.
Uvazujem o kupe elektrickeho bicyklu. Byvam asi 10km od centra Bratislavy, pomerne v kopci. Bicykel chcem pouzivat kazdy den. Vykon -> nepotrebujem sa viezt bez slapania, ale chcem asistenciu. 250W je na hranici toho co potrebujem.
Pred par dnami som testoval Agogs cityliner easy (rocnik 2012). Bicykel milo potesil, dokazal som s nim predbehnut elektricku. Dojazd vsak v mojom pripade nebol bohvieco - 40km (je to na hranici toho co potrebujem) a aj ked sa nic vaznejsie nestalo, mal som pocit ze motor sa privelmi namaha. Neviem ci by vydrzal takuto zataz dlhodobo pri kazdodennom pouzivani.
Taktiez celkovy pocit z tohto elektrobicykla bol, ze je pomerne krehky, a napriklad kluc som mal pocit ze sa mi kazdu chvilu rozpadne v rukach, posobil velmi nekvalitne. Cakal som trocha viac. Napriek tomu mam pocit, ze dnesna generacia modelu SilverGo ma tieto muchy vychytane ( rovnako ako aj vykonnejsi motor, 500W maximalny vykon ) a posobi (aspon z fotiek) robustnejsie a kvalitnejsie.
Cital som tu nazory, ze najlepsia volba (do kopca) je stredovy motor. Ma to logiku, ale mne sa paci zadny nahon, kedze mam potom pocit akoby mi pomahal vietor a nie elektromotor. Motor vpredu je vylucena zalezitost a bateria na nosici taktiez (sorry e-totem :/). Napriek tomu sa chcem spytat na porovnanie (kvalitou) agogs a e-totem.
Mam totiz pocit, ze z agogsov si viem vybrat, no nechcem podporovat firmu ktora sa dopusta nemoralnych obchodnych praktik, a kde je riziko (ako laik to neviem posudit) ze mnoho zaplatim za (velmi kvalitny) marketing. No nechcem nad agogsom robit kriz.
Chcem spytat aj, ake mate skusenosti s el. skladackami pri dlhsich cestach. Planujem denne urobit okolo 40km, niekedy viac (posledne(8) kilometre pomerne dost do kopca,v priemere cca 10-12% stupanie). Ci je skladacka naozaj len do mesta, alebo moze byt komfortna aj na tych 40km denne (opakujem, do mesta to mam 10km)
Dakujem velmi pekne. Obzvlast Jindra8526, Bobbob, e-totem a snad odpovie aj Jakub Ditrich.
Přečtěte si toto:
http://www.nakole.cz/diskuse/17952-pomocnika-na...
ať máte představu o tom co můžete od asistovaného pohonu s nějakou baterií očekávat.
Podle www.ebikes.ca jsou průměrné hodnoty spotřeby:
6-8 Wh/km při asistenci jen v kopcích
9-12 při trvalé asistenci
14-20 bez šlapání, nebo velký náklad
Dojezdy 100 a více km - byť po rovině - považuji za sci-fi a divím se, že ještě někdo prodejce nezažaloval za klamavou reklamu a nepožadoval n-milionové odškodnění....
Ja bych to pořadí obrátil dle vlastních zkušenosti a naměřených hodnot cycleanalystem ještě v době kdy jsem mohl i šlapat, je to takto:
12-20Wh/km do kopce
10-15Wh/km bez šlapání rovina (kopec bez šlapání to nevyjede)
5Wh/km s nízkou asistencí (rovina)
8Wh/km se střední asistení (rovina)
10Wh/km s nejvyšší asistencí (rovina)
Týká se to motoru s planetovkou 250W
Jiná váhová a kondiční kategorie bude mít poměr jiný.
Řekl bych, že se v údajích zásadně nelišíme, jen se trochu lišíme v pojmech na tutéž aktivitu. Samozřejmě je řeč o motoru 250W - viz můj odkaz.
Šlo mi o to, aby si kolega udělal jasno v terénu ve kterém se chce pohybovat a udělal si jakousi energetickou bilanci, a zvážil podmínky kdy je realizovatelná. V menším dělám totéž při plánování výletů, kdy se navíc snažím, aby poslední kilometry byly z kopce. I když moje elektrovybavení váží cca 6kg a mám v motoru volnoběžku, tak není nic příjemného dojíždět po celodenním výletu vlastní silou. Spíše jde o psychiku, než fyziku 8-D
P.S. na ev-bike je dokocne jakýsi kalkulátor s volitelnými vstupnimi daty:
http://www.evbike.cz/dojezd/
Když to zkrátím : Chceš originální e-kolo(ne přestavbu) ,motor v zadním kole s planetovou převodovkou a akumulátor v rámu.
No, obávám, že až tak jasno v tom kolega nemá, jinak by nehovořil o motoru 5O0W, který ho sice "vyveze na střechu", ale má logicky dvojnásobnou spotřebu a tedy buď s ním ujede poloviční vzdálenost, nebo bude muset vozit dvojnásobnou kapacitu v baterkách!
Proto jsem mu poslal zmíněné výpočty, aby si uvědomil jaký kompromis musí udělat.
špičkový výkon 500W může mít i malý převodový 250W motor. Motor 500W neznamená automaticky 2x vyšší spotřebu. Nevím proč se tolik brání středovému pohonu. Tento pohon ze všech nejvíc zachovává charakter kola,je kompaktní,je v těžišti a nízko. Ani aku na nosiči není taková hrůza.Dělají se i s bočním zasouváním po stranách nosiče 1-2Aku. Ani přímo na nosiči pokud je to 36V LIONKA to není žádná katastrofa.
Tady bych nesouhlasil, pokud zvažuji volbu výkonu, tak musím při energetické bilanci brát příslušnou maximální spotřebu. Že pak jedu po rovině vlastní silou s asistencí nula celá,nula prd, to není rozhodující.
Krásným příkladem takové bilance potřeb je promyšlená konstrukce Jindry8526 - viz obrázky zde:
http://www.nakole.cz/diskuse/17952-pomocnika-na...
500w neznamená,že to jede pořád na 500w. Auto o objemu 2 litry nežere 2x víc než auto o objemu 1 litr. Za určitých podmínek žere i méně.Žádné tabulky dojezd nevypočítají. Každý si to musí vyzkoušet sám. Neexistuje žádná instituce na zkoušení E-kol s přesnou metodou a za stejných podmínek. Ideální by bylo tohle: Podívám se na štítek kola kde bude napsáno. Osoba 75kg,bezvětří ,rovina,plný plyn Dojezd 40km,asistence 1 ,dojezd 120km,asistence 2 ,80km, asistence 3 60km.
Kolego, debata je zcela zbytečná, já mluvím o energetické bilanci - jaké budu potřebovat baterky abych ujel žádanou vzdálenost za srovnatelných podmínek, tedy na plný výkon.
Váš příklad s motorem o dvojnásobném objemu není relevantní údaj, museli bychom se bavit o TOMTÉŽ, tedy o TOMTÉŽ motoru s dvojnásobným výkonem. Myslíte, že dvojnásobek výkonu se ve spalovacím motoru dosáhne dvojnásobkem nasátého vzduchu? Energie je v palivu a je otázkou, zda by dvojnásobný výkon nebyl dosažen více než dvojnásobnou spotřebou - jakou spotřebu mají motory upravené pro závod? Fyzikální zákony platí, ale to nechme koňovi, já do té úvahy také netahám účinnost a další faktory.
Já se s ekektrokolem docela nadřel, když jsem táhnul ten vozík, taková slepá ulička, spousta váhy, aby to jelo.
Ale je potřeba podotknout, že když to jelo, jelo to dost rychle, kolem 27-30 km/h,a to byla chyba. Později jsem dokoupil Cycloanalysta, a dokázal dojezd i ze stejnou zátěží zdvojnásonobit tedy místo 20-25 km na 40 až 50 na 48V/10Ah. Ale zpomalil jsem na 15-18km/h (průměr).
Magický kolega to říká správně, to že je to schopné podat vyšší výkon neznamená nutně že jej po většinu času využiji. Ale chce to hlídat každej watt, oči na budíku, když se jede na páčku.
V pořádku, nikdo nejezdíme na 100% asistence celou dobu, ale když chci porovnat dvě řešení, tak musím porovnávat jejich teoretické maximum, protože jen těžko mohu simulovat jiné podmínky.
P.S.
Rychlost je m.j. otázkou překonání aerodynamického odporu - roste s druhou mocninou rychlosti a valivého odporu - ten roste dokonce se čtvrtou mocninou rychlosti, proto tak příznivé zvětšení dojezdu při nižší rychlosti.
Do 40km/hod nehraje aerodynamický odpor takovou roli. Stejně je to pouze o akumulátorech.Troufám si tvrdit,že třeba na 10Ah aku 36V ujede 250W převodový motor po rovině za bezvětří stejnou vzdálenost jako motor přímý 750W.Měl jsem oba. A upřímně řečeno,nejhorší je provozovat výkonný motor na nižší napětí. Můj 250W v předním kole jel po menším přidání Ampér téměř 31km/hod. Magic PIE 1000W při 48V jel na aku 36V pouze 33km/hod.Akorád do kopce 250W jaksi nestačilo. Nebylo by špatné osadit nábojový motor řaditelnou planetovkou,ale cena by bylo dost brutální. Ale všechno jde.
Vidím, že vy "kilovatníci" vnímáte svět trochu jinak, my co jezdíme (s vnuky) také ještě na normálních kolech a fouká nám do obličeje protivítr 10m/s tak ho vnímáme dost citelně a makáme!
Nic ve zlém, nekomentuj! :-)
Aerodynamika v tom nebyla, ten přímý motor klade odpor, takže je nepříjemné to přešlapávat.
Chce to tam pustit jen tolik, aby to odpor nekladlo, a šlapat jak na kole.
Pak se dají udělat hezké výsledky v dojezdu, ale otázka je, má-li to smysl.
Psal jsem o tom tady:http://www.nakole.cz/blog/zobraz/454-bez-motoru
Jindro, mozem sa vas spytat ako vnimate (kvalitativne) znacku Agogs, partikularne model Silvergo (2014) ? Popripade Cityliner? Dakujem!
Ahoj, nemůžu nic konkrétního říci.
Já jezdil na MagicPie od e-pohonu, a kluci z Tišnova se chovali profesionálně a kamarádsky, mohu jen chválit.
Jako všichni kilowatáři, nemám šanci si kolo koupit, musím jej postavit. Až mě dojdou síly, koupím si nějakej vymakanej střeďák, asi Bosche. Na experimenty jsem už vyházel tolik peněz, že příště budu fakt chytřejší.
Pokud mohu poradit, kup si nějaký ten kit se středovým pohonem, Bob o tom ví mnohem víc. Profesionálně ti ho asi dodá e-totem.
Nemůže, limit jednotky je do 15A, to nenakrmíš na 500W ani náhodou. Malej se dává 280 peak power.
Jestli někdo píše něco jinak, to nevím, ale moc bych tomu v praxi nevěřil. Ne že by to nešlo technicky, ale jsou to vyhozený peníze za vyšší level jednotky a baterie.
o 500W hovorim ako o maximalnom udavanom vykone modelu agogs silvergo 2014 (nominalny vykon stale 250W).
Je mi jasne, ze dojazd je sakramensky individualna velicina, a zalezi aj od hmotnosti jazdca ci vola slapat (keby len tieto faktory..). Ja mam nieco pod 80Kg a slapat som ochotny, nechcem sa prevazat ako na mopede. Cisto teoreticky ak by som mal garanciu ze motor vydrzi akekolvek zaobchadzanie, stacil by mi 250W motor s nominalnym aj maximalnym vykonom.
Odskusat som si e-kolo vyskusal (zmienovany agogs cityliner), moja otazka je teda prevazne postavena na hodnotenie kvality znaciek a obzvlast zatial mojho favorita - SilverGo 2014.
Dakujem za odpovede!
To je skládačka. Nutně potřebuješ skládačku? Opravdu ji budeš skládat a někam vozit?
Nie, nie je to vysvlosene nutnost, aletato nutnost sa moze objavit (ak si ju budem chciet jednoducho uskladnit niekde v praci..), plus je to fajn na jazdenie po meste, ze nie je ten bicykel velky. Otazka vsak znie, ci tych 10km rano do mesta a 10km vecer naspat po beznych cestach nie je na skladacku privela.. .(som mlady, dokazem tolerovat urcity diskomfort, ale aj to ma limit) . Aj preto som zvazoval najnovsi cityliner class, no z toho co som testoval som mal krehky pocit.
10 tam a 10zpět je v pohodě i na skládačce. Čím menší kola a horší povrch,tím horší komfort jízdy. Tady je pěkná recenza na skládačku,i když levnou http://shop-elektrokola.cz/recenze-na-elektrokola/
Ano, to by sedelo. A teraz znie otazka ci Agogs (ci je to kvalita) etotem (nechcem ale bateriu na nosici :/), alebo Giant (cena...) ci nieco ine. Popripade ci neskoncit u prestavby, ale taky bionx je mimo moj rozpocet :/. Preto sa pytam na kvalitu agogs, specialne silvergo 2014 (a napriklad ci 20" kolesa su OK ak chcem robit tych 20-40km denne) (v priemere ratam tak 30)
Dakujem
40 to ujede. Určitě.S rezervou.
Spociatku urcite. Len co po roku-dvoch, ked zacne kapacita baterie klesat. Chcel by som vediet rozumne fungovat aj so "starou" baterkou ktora bude mat kapacitu dajme tomu dve tretiny novej. To znamena mat "v rezerve" 10 kilometrov pri novom bicykli. Takym sposobom uvazujem.
Nemyslím si,že při normálním používání bude mít aku 66% kapacity. Tedy po dvou letech.
Když chceš mít dlouholeté rezervy,tak musíš zakoupit pořádnou aku. Jenže čím vyšší kapacita tím vyšší váha. Což zrovna u skládačky není ta správná volba.Ono se pořádné aku na skládačky ani nedávají. Pochopitelně se počítá s tím,že kolo bude využito jako příležitostné kolo na krátké vzálenosti.
Tym, ze chcem kupovat hotove elektroklo mi samotny vyber baterie odpada. Agogs pouziva prevazne 10Ah baterie, vacsinou 36V. (teda 360Wh). Na takom som jazdil, ale spolieham sa na to, ze za dnesny model bude mat kvalitny BMS.
Zatial teda favorizujem Silvergo. Co ma ale ohladom toho trapi:
a) Kvalita (cital som vsetko mozne, vela chvaly, ale aj vyjadrenie vraj od cloveka co agogsy predava, ze su to sunty. Ked ma niekto tak kvalitny marketing ako agogs, je tazke rozpoznat kvalitu bez dlhodobeho testu a skusenosti inych laickych uzivatelov (povedzme to tak ze recenzie nemusia byt presne..) )
b) Moralny aspekt - naozaj by ma zaujimalo vyjadrenie niekoho z agogsu preco kupili domeny ktore foneticky zneju ako konkurencny vyrobca.
c) Velkost kolies. Ci nebude 20" pre moje vyuzitie prilis malo (preto zvazujem aj cityliner class, ale pri nom mi zase prekaza dlzka. Otazka znie, co je lepsia volba.. Musim povedat ze Silvergo na mna posobi velmi kvalitne a robustne. O cityliner to iste povedat neviem.)
Někdo řekl,že něco je šunt. To je informace k ničemu. Kdybych prodával kola,tak můj zaměstnavel by byl jistě štěstím bez sebe,že bych po netu trousil,že prodáván šunt.
Keby to bola jedina vec ktora mi vadi, je mi to jedno. Keby som nemal prakticku skusenost (80 najazdenych kilometrov) s bicyklom tej znacky (aj ked rocnik 2012..), nepovedal by som. Ale prave preto sa pytam, aky je pohlad skusenejsich ludi, ktori sa neviezli na jednom, ale na X bicykloch tejto znacky, a ako ju vnimaju. Samozrejme, chystam sa ist si pozriet ten bicykel nazivo, ale zial, v Bratislave som ho k samotnemu testovaniu nezohnal. Dakujem vsak za kazdy prispevok!
A ta praktická zkušenost je jaká?
Jen přidám informaci: Bylo mi zle tak jsem vyrazil testovat dojezd kola: Takže Motor MAGIC PIE 1,ŘJ Magic 50A ,nastavení 29A kontinuál,45A Maximum. Akumulátor LIFEPO 48V 12Ah. Celková váha kola 31kg +85 já. Trasa taková mírně zvlněná,více rovina než kopečky. Až na mírnou výpomoc motoru (ne ,že by to nevyjel sám) bez šlapání( do většího kopce mírný příšlap ,aby rychlost nespadla pod 22-25km/hod. Pláště 37-622(zatím). Do zadu půjde 47-622. Dojezd do vypnutí aku 33km.Prakticky pořád plný plyn.
Zdravím,
zde je dojezd MP3 v sadě Magic, bez příšlapu http://www.g-kolo.cz/blog/clanky/page/test...
při rychlosti 25km/h
a zde při plném plynu
http://www.g-kolo.cz/blog/clanky/page/test...
Nikde zmínka o kapacitě a napětí aku, nikde zmínka kolik motor "žere" při plném výkonu.
Tím se tyhle testy stávají nevěrohodné.
Když vyjdu z toho že motor má výkon 1000W tak trvalý odběr při plném plynu z baterie bude odhadem 15A-20A. To vydrží 15Ah baterie tak 40-50minut:-)
41 je reálný dojezd.(15Ah) 30-33 ujedu já s aku 12Ah.Aby měl dojezd uváděný v nějakém srovnání relevantní vypovídající hodnodu,tak by se muselo testovat na nějaké speciální trati ,za bezvětří ,s jezdcem určené váhy atd. Rekuperace je úplně na prd(u kola)
Tedy je na prd v běžném provozu :-) Pokud budu bydlet někde pod vysokým kopcem a na vrcholu kopce bude hospoda vzdálená 10-15km (stále do kopce)a zpět pojedu bez brzdění(tedy budu brzdit motorem a rekuperovat)tak potom je to super.Ale na ježdění v běžném provozu spíše opruz.(hlavně pokud nastavím rekuperaci na nějaké velké %)
No, to jsme ale u jádra pudla, kolik toho výkonu tam doopravdy je dostupného. Protože mi to moc nevychází, když uvážím, že na motor 350W / 36V musím mít příkon 18A.
Podle mě by to s tímto příkonem byla jen papírová kilowatta, ale v reálu tak možná 500W při 42V/18A a nějaké reálné účinnosti, kterou vidím tak na cca 70%
Beru to po rovině, tam i když dám plný plyn tak mám příkon u svého motoru (720W) 8-12A a rychlost vice jak 50km/h. (Jen testováno nejezdím tak). Jakmile ale příjde kopec nad 8% tak na plný plyn si to vezme klidně 30-35A. Ja jsem ale schopen to v tahu udržet na nějakých 15A s rychlostí 12km/h. V dohledné době (za pěkného počasí) to chci otestovat do 13km dlouhého stoupání 6,7%. Sám jsem zvědav jak test dopadne.
"Bicykel milo potesil, dokazal som s nim predbehnut elektricku. Dojazd vsak v mojom pripade nebol bohvieco - 40km (je to na hranici toho co potrebujem) a aj ked sa nic vaznejsie nestalo, mal som pocit ze motor sa privelmi namaha. Neviem ci by vydrzal takuto zataz dlhodobo pri kazdodennom pouzivani.
Taktiez celkovy pocit z tohto elektrobicykla bol, ze je pomerne krehky, a napriklad kluc som mal pocit ze sa mi kazdu chvilu rozpadne v rukach, posobil velmi nekvalitne. Cakal som trocha viac. "
Zistil som ze preprava e-bicyklom mi vyhovuje, ze 250W (nominalny)motor je silny tak akurat, vyssi (peak-maximalny) vykon by sa vsak hodil. Dnes teda riesim (opakovane pokladam tuto otazku) kvalitu bicyklov od Agogs (kedze od nich uvazujem o dvoch modeloch).
Máš na mysli klíč ke spínací skříňce? To je pěkný aušus už dávno. Naštěstí se už nespíná silový kabel,ale signálový.40km dojezd? To si ho tedy pěkně honil.A zase 40km za jakých podmínek?
Je řeč o tomhle kole? http://ekolo.cz/agogs-cityliner-easy . Však tam píší dojezd 40-55km
Je rec o Agogs Cityliner Easy 2012. Motor mal vtedy myslim iba 5 hallovych sond, a mal nizsi maximalny vykon nez dnes (pokial mi je zname, tak dnes davaju do tychto agogsov 250/500W motory od bafanga). Bicykel sice najazdil 40km v mierne kopcovitom terene (z polovice, zvysok rovinka), ale posledne kilometre uz podaval citelne nizsi vykon.
Ak hovorim o pocitu krehkosti bicykla, tak nehovorim len o kluciku. Ten bol len ceresnickou na torte. Bol to celkovy pocit ktory ma pri jazde sprevadzal, a to bol pocit ze bicykel nie je celkom pevny, ze elektromotor zatazujem cezprilis (a moze zhoriet, vtedy som radsej kratkodobo vypinal asistenciu). Dalsia vec je sposob jazdy, napriek tomu ze vazim menej ako 80Kg, bateriu som setril. Nepouzival som vobec boost, na rozne (obcas nie kratke) som asistenciu vypinal.
Jazdil som este na horskom giantovi, tam bol silnejsi motor, a bolo to teda riadne citit. Ale taky bicykel nevyhovuje mojmu ucelu (na dopravu do centra mesta a v meste), a taktiez je mimo moj rozpocet.
Ono to může být čímkoliv. ŘJ,MOTOREM,atd. Ale zase kvituji,že napsali 40-55km a celkem měli pravdu. Pokud bude kolo používáno opravdu jako dopravní prostředek,je volnoběžka prioritní? Dělají se i větší převodové motory 500W (volnoběžka)
Pri volnobehu (vypnuta asistencia) som nemal pocit ze by ma brzdil motor, skor samotna vaha bicykla. Ale mozno sa skaredo mylim..
Je tam volnoběžka. Takže nebrzdí. Já se jen ptal,jestli je nezbytně nutné požadovat motor s volnoběžkou a planetovou převodovkou(u nás většinou 250W)když to má být prakticky dopravní prostředek.
Ano, je to nevyhnutne ( popravde, ani by mi nenapadlo kupovat pedelec ktory by ma na "na volnobehu" brzdil" ). Je to nutne preto, aby som mohol v pohode bicyklovat ( aspon z kopca ) bez brzdenia. Sucasne aby som mohol ked sa mi ziada, vypnut asistenciu a setrit bateriu na neskor, ked pojdem domov ( a teda do kopca ). Ale mam pocit ze toto vacsina bicyklov zvlada ak sa nemylim. Pokial viem ( opravtevma ak sa mylim ) volnobezku casto nemaju e-bicykle so stredovym motorom. To jeden z dovodov preco su mi nesympaticke. Fakt je ze zivotnost je asi vyssia pre nizsie namahanie, a ze dokazu vyliezt kopce co zadny naboj neda, ale to nie su vyhody ktore ja potrebujem ( lebo asi nepojdem bicyklovat na praded..)
To je omyl, středové motory mají vždy volnoběžku.
Přímé motory nemívají volnoběžku.
Když to není výhoda že to vyjede každý kopec a přímý motor nikoliv tak co vlastně potřebuješ?
Chceš vyjet kopec a nebo jen "krtinec"?:-)
On totiž i ten přímý motor, prudký byť i krátký kopec taky nemusí vyjet pokud ho mohutně nepodpoříš.
Pokud máš ovšem dobrou kondici tak stačí i ten 250W s planetovou převodovkou a volnoběžkou.
Dakujem za opravu.
Vyhoda priameho zadneho je ( pre mna ) to, ze sila ide priamo na koleso, a teda nemam pocit zeza mna niekto toci pedalmi, ale ze ma akoby pohana vietor. To ze to vyjde kazdy kopec je jednoznacne vyhoda! Ale zaplatena aj vyssou cenou. Ja chcem s motorom symbiozu, on podpori mna a ja zase podporim motor ;-). Kondicku na to ako-tak mam, a kolena taktiez. No na miesto urcenia chcem prist rychlo a nie cely prepoteny, preto e-bicykel.
Vykon 250W nominalny mi staci. Chcem ale troska vacsi vykon v maxime, aby som kratkodobo vysiel aj vacsi kopec ked sa mi nebude chciet ten motor podporovat masivne. Ja ale nechcem jazdit LEN na motor. Keby ano, beriem kilowatt :-).
Dají se sehnat i větší (cca. 500W) převodové motory s volnoběžkou. Ale ne u nás. Tím větší myslím i fyzicky větší. Protože u nás se prodává 500W převodový motor s velikostí 250W motoru a silně pochybuji ,že těch 500W má.O životnosti takové konstrukce ani nemluvě. Ten 250W motorek má točivý moment cca. 12Nm. Já mám 4x větší výkon a přibližně 3x větší točivý moment,ale do opravdových kopců bych musel pořádně šlápnout,abych 1) motor neuvařil 2) nevybil totálně aku. Ještě je jedna možnost: Pokud si koupíš přestavbu,tak převodový motor na kterém je napsané 36V ,jede v pohodě na 48V a získáš výkon navíc. Ampéry se nechají na cca. 15A kontinual jako u 36V.
A toto je presne vec na ktoru sa pytam. Lebo Agogs dava do najnovsieho modelu silvergo motor od 8FUN, "H type 36V/250W (500W max.) ", a rozmerovo to vypada ako to iste co vsetky predchadzajuce silvergo ( aj ked model z minuleho roku mal myslim motor of Bafangu (co je vlastne to iste ako 8FUN ak spravne rozumiem) s 400W maximom). A otazka teda znie, ci su tieto motory dobre.
(Uz sa asi vzdavam otazky, ake su skusenosti s kvalitou bicyklov od Agogs (myslim tym konstrkucne). Ci je este nadej ? :-)) Dakujem.
D: netřeba omluv, baterka na nosiči není podmínkou a ani přední motor. http://www.ecyklo.sk/trekking-elektrobicykle...
Nebo Spirit, ale s dojezden je to třeba zkusit... je to s torzí, takže by to mělo někam dojet, nicméně - nehádám test je best.
Přeju dobrej výběr, nemusí nutně padnout na nás...
Dnes už je velká konkurence. Co tenhle kvelb? Kdysi jsem tam chtěl zakoupit to brutální kolo :-) Ale to bych byl dávno mrtvý :-) http://shop-elektrokola.cz/nejrychlejsi... Ideál je úplně v rámu http://shop-elektrokola.cz/horska-elektrokola...
Koukal jsi na to po stránce kolařiny?? Elektro nevím, ale to kolo teda je slušná splácanina.
Je třeba se kouknout komplexně, jedna věc je elektro systém a pak to kolo samotný.
Co je tam špatně? Klidně to rozveď.
:D Tak ten obrázek je masakr, kdes to sebral??
Tam u toho se mi nezdají ráfky, vysoký s ploškama na Véčka, brzdy , pivoty na šrotový vidlici, to Alivio a řídítka tam pasujou jako Ferrari do jezedácký dílny
Ale neměl bych to tady takhle rozvádět... už mlčím
Mě to nevadí. To máš vidět moje skorokolo :-)))
OK,to beru stavba je domácí tvorba, ale to v odkazu má být profi tovární výrobek.
Taková věc by měla být celá sladěná do nějaký jednotný relace.
Když to přeženu, to je princip jako by někdo na karbonový kolo naházel sadu Altus z roku 2000, aby to teda bylo levnější.
Samože by to fungovalo, ale ... každej by se ti tlemil
Dakujem velmi pekne!
Viem ze nemate LEN bicykle s bateriou na nosici a prednym nahonom, ale tie ktore su mne osobne potom obmedzuju vyber. Magnum zvazim.
Dakujem este raz!
http://www.electricbike.com/bmc-hub-motor-review/ PUMA motor http://www.ebikeforum.com/f61/bmc-puma-hub...
Zdravím,
Jsem zastánce zadních hub motorů, jelikož píšete že nepotřebujete velký výkon doporučuji SMART 400W, je možné programově omezit na méně.
na http://www.g-kolo.cz/prestavbovyset je přestavbový set Smart. Tyto motory jsou velmi kvalitní, vodotěsný, účinnost věší než 90%, jedná se již o 3 generaci motorů. Baterie v kitu má přes 500Wh, což s příšlapem přes 40Km zvládnete. Pokud by to bylo nedostačující je možno namontovat 48V15Ah, kde baterie má přes 750Wh.
Na http://www.g-kolo.cz/blog je reálný test Magic kit.
To je sice hezké,ale pán nechce akumulátor na nosič. A můj dotaz(možná i pro jiné) S jakou nejslabší baterií dokáže motor SMART PIE jezdit tak ,aby měl standardní výkonové parametry. Dokázal by to s LION 9Ah 48V do rámu (EV -bike)http://www.evbike.cz/Akumulatory/Baterie-pro-EV... Uvažujete o nějakém držáku do rámu na vaše akumulátory 10 a 15Ah LION?
A dodatek : Na čínských stránkách je plno akumulátorů do rámu,a to i třeba 20Ah,uvažujete o nějaké možnosti obohatit nabídku nějakým aku do rámu? Každý netouží vozit závaží vysoko na nosiči. I když LION tolik neváží,6,5Kg LIFEPO 12Ah to už je jiná váhová liga.
Tady je skládačka s převodovým motorem PUMA http://www.hybrid.cz/clanky/navod-jak-si...
Dobrý den, i když to v číně nabízí, není to fyzicky možné, jako lahvový nosič.
Jinak děláme zakázkovou výrobu pro baterie do rámu.
Teoreticky jde k motoru připojit jákákoliv baterie, pouze je nutné aby zvládala proudy v obou směrech (nabíjení, vybíjení) přes stejný kabel, popřípadě je nutné vypnout rekuperaci.
O jakou zakázkovou výrobu jde? (obrázky realizací,složení článků). Nechci se plést do podnikání,ale prodávat(stavět) pouze kola s nábojovými motory je bez budoucnosti. 1000W HUB motor je určen pouze okrajové skupině lidí,která má kolo(moped) jen k dopravě do práce. Na nějaké rekreační ježdění to není.Do terénu to není.Váha na zadek je brutální.
A je vymalováno :-) Až na cenu . http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...