Mám jasnou představu proč chci na své kolo motor. Po několika dnech čtení různých fór mam guláš informací dostatečný a vše uzrálo pro několik jednoduchých dotazů.
e-pohon chci jako doplněk kola, pokud už někam jedu tak se nechci připravit o požitek jízdy na kole, ale opravdu mě nebaví šlapat do kopce. tím spíš, že pokud jedu na víkendový výlet mám v brašnách věci na dva dny pro dva lidi. Takže vím, že mě nějaký kilo navíc nerozhodí.
Jezdím 70% asfalt, zbytek polňačky a lesní cesty, cyklo nebo turistické, žádné extrémní hory, offroad, nebo sjezdy. výlety jsou obvykle 60-100km/den
Otázky:
1, Bylo by možné někde u někoho vyzkoušet všechny tři možnosti pohonu (předek, střed i zadek)?
2, dá se s předním motorem "nadzvednout" kolo a "vyskočit" třeba na chodník stejně jako na normálním kole?
3, mám pevnou přední vidlici - má smysl uvažovat a tlumené? (zajímá mě pouze souvislost přední motor x tlumená / netlumená vidle)
4, doporučili byste (vzhledem plánovanému využití) jednoduše celý kit, nebo poskládat z komponentů jednotlivě?
5, z reálného provozu - jak moc je upravené kolo poruchové? Zvažuji i možnost přímého dovozu z Asie, nakupuji tam skoro všechno, tak proc ne kus kola. Takže samozřejmě přemýšlím o ceně a záruce.
6, vzhledem k plánovanému využití uvažuji o pohonu na přední kolo + baterku na nosič - přesvědčil by mě někdo, že je to nesmysl?
7, chci pomoct do kopce na dlouhejch výletech, jaky výkon, jaky motor, jaké baterky? limit 20 000,- raději méně.
Tak si najdi sekci "elektrokola" přečti si debaty a rady, a pak až budeš mít nějaký doplňující dotaz, zeptej se.
Ale ty elektrokola asi prodáváš, tak si chystáš PR.
Jsi ho odhalil :-))
Protože na tohle se ptá někdo každý třetí den a ve finále to dopadně tak, že nám někdo doporučí nějaké to super elektrokolo, naposledy to bylo to, co smontovali ve photoshopu :-)
Zvláště mě zaujala ta pasáž, kde se kolega ptá "kde by si to mohl vyzkoušet" - to už si vyslověně říká o t, aby nám někdo doporučil nějakou tu prodejnu...
Přitom na půjčovnu PRE tu každou chvíli lítá nějaký banner...
Nebuď tak podezíravý :-) Nevíš o někom kdo by využil 10Ah LIFEPO 36V ? aku. Někdo s olověným kolem :-)
Velkáý Vladimír Iljič říkal: důvěřuj ale prověřuj :-)
Tři roky tu kafráme o elektrokolech, všechno je to pohromadě, snadno dohledatelné, včetně zkušeností s jednotlivými typy pohonu, motory, bateriema, stavba versus koupit hotové, a pak příjde někdo kdo hledá "pomocníka na výlety" :-)
Přece je jasné, že nejlepší je nějakej Haibike s Boshem uprostřed, zhruba za 100 tisíc a k tomu dvě náhradní baterie každá po 25 litrech a můžeš vyrazit na výlet :-)
Ano, 3 dny procitam tohle forum a nejen tohle, a uprimne nenasel jsem tady skoro nikoho kdo chce kolo jako ja. a pokud ano tak jsou to veci 3 roky stary. Vetsinou tu řesite kdo si poridil vic watu, lepsi baterku, komu to jede rychlejc, vyrabite motorky ktere jezdi bez slapani a opovrzene hledite na "sneky" kteri maji pouze 250. Samozrejme chapu potreby hendikepovanych, kterym to usdnadnuje zivot.
Byl jsem se podivat i na vystave for bike nedavno a ti co tam byli s elektrokolama tak bud nedelali prestavby, nebo mi jednoduse vysvetlili, ze zrovna ten jejich system je idealni, a byl bych neknuba kdybych koukal po cemkoliv jinym. dekuju.
Ja opravdu nepotrebuju kolo me odveze do prace jako motorka bez slapani, jsem aktivni sportovec, beham, a v prubehu treninku si kopcu uziju az dost,a proste si chci ten vylet uzit a ne bejt zplavenej do kopce.
Pokud bych si chtel delat PR a kdyby vas to nahodou zajimalo tak delam GPS sledování cehokoli, tedy pokud ma nekdo neco co by chtel vedet kde zaparkoval a jestli to tam jeste stoji (auto kolo moto kolobezku trikolku), + sledovani pohybu, alarmy, trasy, kniha jizd atd. tak umim.
To ze jsem psal o Asii je proto, ze tak jako temer vse, se tam dela GPS HW pro muj SW.
Psal jsem ze jsem ochotnej utratit 20 000,- vzhledem k tomu, ze na kole jezdu 2x mesicne na vikend, zase tech vyletu tak strasne moc neni.
20000 je v pohodě. Nikdo nehledí s opovržením na někoho kdo má 250W. Každý potřebuje něco jiného. Já potřebuji rychlost a výkon. Za 20000 bych koupil ten střeďák. Vyjde to i s akumulátorem. Pokud potřebuješ pouze výpomoc do kopce a jinak je pohon vypnutý,stačí i akumulátor s nižší kapacitou. Do 10Ah
Pouze krátce:
jděte do přestavby, středový motor 250W stačí a k tomu baterku 36V/13Ah, abyste měl slušný dojezd, viz např zde:
http://evbike.cz/
cena cca 22t.
Zajděte si do Jungmanovy ulice, kde sídlí poradenské centrum PRE, mají tam cca 30 kol různých řešení - poradí a můžete si e-kolo vypůjčit a osobně vyzkoušet:
http://www.prekolo.cz/cs/
Pro asistované použití elmotoru výkon 250W bohatě stačí - mám 3a1/2 leté zkušenosti. Ten dojezd je ošidná záležitost - mnoho vlivů, hlavně kapacita baterky, proto volte 13Ah.
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Kolegové, zastánci silnějších motorů, ekola používají většinou pro jiné účely než pro asistované šlapání na výletě - proto jiný náhled na dostatečnost výkonu!
Když něco potřebuji tak nejsem zastánce. Když jedu 20km do práce,tak nechci strávit na cestě hodinu a ještě se spotit. A také bych nikomu své skoro kolo nepůjčil,protože by se mou vinou zabil. Na kola s výkonem a rychlostí přes 40km/hod musí být pořádné brzdy. A to nepočítám velmi špatné jízdní vlastnosti. Příště bych to stavěl v rámu horského kola na kolech 26 palců. A kotouče na obě kola.
Postavil jsem dve elektrokola pro pritelkyni. Sam jsem uvazoval o stavbe jednoho pro sebe na dojizdeni do prace. Nakonec jsem se rzhodl to odlozit na dobu, kdy to nebudu zvladat bez motorku.
Prislo mi to nakonec prilis narocne, na tu trochu muziky, kterou bych od toho chtel.
Sam pro sebe jsem vyhodnotil, ze elektrifikace ma smysl jen pro nekoho, kdo jinak nemuze, nebo pro caste pouzivani na dojizdeni nebo dlouhe vzdalenosti.
Predni kolo ma vyhodu, ze muzes motor vyndat a dat tam bezmotoraka. 8-)
Nevím co míníš tou "dlouhou vzdáleností".
Na dlouhé vzdálenosti nemá baterie kapacitu, a dostáváš se do začarovaného kruhu. Vezmeš si víc baterií, ujedeš dál, ale protože se jsi těžší o ty baterie, neujedeš se dvěma bateriema 2 násobek ale třeba jen 1.6 násobek.
A prachy letí do luftu.
A když stojíš a dobíjíš, nejedeš, a tak se vzdálenost, kterou ujedeš s motorem moc nelišíé od té, kterou ujedeš bez motoru, když použiješ lehounké převody.
Pokud máš ambici jet kolem 150-180 km denně , s motorem to nepůjde, nebo fakt hodně draho se střeďákem a 2 náhradníma bateriema.
Pokud ho bude využívat jen příležitostně do kopců,tak to ujede.
Když si nepoveze sebou bydlení a všechno co potřebuješ na 1000 km.
A ještě vozík s PB bombou,stanem a jídlem na 10dní co? :-))
PB bombu jsem nevez, ale 10kg elektrocentràlu plus 3 litry benzínu, abych byl nezávislej na zásuvkách.
Tohle je slepá ulička, už jsem to ověřil.
A vrčela za jízdy a dobíjela aku :-))
Ne, za jízdy nevrčela a nedobíjela, nepodařilo se mi to rozchodit, jak se naklonila, vypnulo se to.
Kolega Baba s tím dál experimentoval, a snad mu to tak jezdí. Kromě toho, že to je dost absurdní řešení, v pohybu tě to neudrží, protože s tou enormní zátěží ujedeš maximálně 30km na 10Ah a tu baterii 5A nabíječkou nabíjíš 2 hodiny, zatímco to ujedeš za hodinku a něco. Leda 2 baterie nabíjet najednou a třetí mít v provozu.
Je to pochopitelně nesmysl, protože pak je lepší frčet se spalovacím motorem přímo.
To je furt dokola, jak u blbejch.
Záleží na tom, kolik vážíš sám, kolik váží náklad co povezeš, a jakým terénem pojedeš (pozor, protivítr dokáže na rovině fungovat jako slušnej kopec).
Kecy o tom, jakej kdo je sportovec a jak se kdo chce vozit mají cenu psího pšouku, to není předmět debaty.
Elektromotor, aby slušně fungoval se musí točit. Když se točí pomalu, začne se přehřejvat a pak chcípne - viz mnoho témat "uvařené kolo".
Toho aby se motor točil dosáhneš buď brutální silou, nebo převody. Brutální síla má výhodu v jednoduchosti, nevýhodu v hmotnosti.
Převodové motory s těma převodovkama u motorku jsou lehčí, ale když kolo fest zatížíš, a neudržíš to v otáčkách, uvaříš je, což se stalo mě, Bobovi a pár dalším klukům.
Technicky nejlepší řešení je v současné době zřejmě motor středový, který využívá převody přehazovačky, tak jako to děláš bez motoru.
Zase, pokud hodláš kolo fest zatížit a dát mu za uši, je lepší pořídit si pokud možno co nejvýkonnější motorek.
Vůbec nejde o to, abys jezdil bez šlapání, nebo jako tryskáč, ale o to, abys tu soustavu někde v horách neupekl.
Poslední věc jsou dojezdy.
Většina lidí, co si elektrokolo koupila a přečetla si, že ujedou 80 kiláků v pohodě, je většinou zklamaná, že tak polovina je pravda.
Cena.
20 tisíc je tak cena elektrosady s přijatelnou baterii a nabíječkou (bacha na to, ona taky stojí litr až dva, podle výkonu), pokud někdo prodává hotové postavené elektrokolo za tuhle cenu, bude to sračka na všem ošizená.
Možná by stálo za povšimnutí, že největší položkou v ceně elektrokola je právě ten akumulátor, který činnáí tak 65 procent celkové ceny elektrifikace. A když koukněš na top, jaké akumulátorky mají ty "elektrokola" za 17 litrů, bude ti to jasné.
Pokud chceš kolo pro tetu v Pardubicích na nákup, kup si 250W s nějakou tou pidibaterkou, pokud chceš do kopců, musíš zvolit buď silnýá motor, nebo středový motor.
Pokud chceš ušetřit, musíš si to postavit.
Mimo dvou horáků s motory v zadním kole jsem přestavěl skládačku Eska na dopravní vozítko na chalupě: motor 250W do předního kola a baterku 36V/10Ah na nosič.
Nevýhody:
- převodový motor na 20" - kola při rozjezdu
prokluzují i na asfaltu
- baterka na nosiči je vysoko, kolo se převažuje
- namáhaná tenká přední vidlice, jen čekám, kdy někdo půjdeme na čumec
Resumé: - již nikdy více - důvod snadného návratu k původnímu stavu je dost diskutabilní, hlavně: "A proč?"
Kolo má vypadat nějak takhle :-))))Pedály jsou buržuazní přežitek
Pedály jsou potřeba, aby když jedeš z hospody, a náhodou někde vočumovali chlupatý, si mohl předstírat, že šlapeš a oni tě nechali bejt :-)
1) Ano 2)S převodovým 250W omezeně ano,ale i tento motor už něco váží a je to poznat. 3)pro 250w převodový stačí i pevná(respektive záleží na tom kde se bude jezdit a na jakých šířkách pneumatik)na nejakých extrémních balonech by stačila pevná třeba i na kilowatu. 4) Celý kit je levnější 5) většina poruch je na kabeláži,při normálním zacházení je zbytek celkem spolehlivý 6)Nesmysl ne ,ale ideální je motor ve středu a aku v rámu.7)Na pouze pomoc do kopců odpadá přímý HUB motor(klade odpor pokud není v provozu)takže buď koupit střeďák 250W-750W (když je tedy dovoz přímo z Číny) nebo převodový 250-500W. I u toho převodového bych volil raději zadní kolo a aku v rámu.
Ad 1, a kde by to slo??
Ad 7, nevim jestli se lze se stredakem vejit do ceny.
K baterce: nosic a brasny uz na kole stejne vozim, tak mi to prijde logicke dat k tomu i baterku.
na ramu mam 2 flasky a nejakou kapsu ani nevim s cim... to se samo da predelat.
Uprimne jsem na cestach nikoho s baterkou jinde nez na nosici nikdy nepotkal, navic mi ta baterka prijde vetsi nez ramove varianty, tedy laicky odhaduji, ze se s ni bude dat ujet vic.
Já baterie táhnul ve vozíku :-)
Nebo na nosičích, nebo v brašně :-)
Ano i ne, baterie na nosiči měly větší kapacitu do loňska - vesměs LI-ion 36V/10Ah oproti 7Ah, letos přišel ev-bike s baterkou do rámu 36V/13Ah.
Samozřejmě se v zápětí objevily "nosičové" LiFePO4 s kapacitou 15Ah, ale podstatně dražší a každý si musí zvážit zda ty 2Ah jsou za 4.000Kč přínos.
Tak 36V/13Ah je fajn, ale trošku mám obavu jak dlouho to ty dva šroubky udrží... Přeci jen je rozdíl tam mít 0,75kg vody a mít tam baterii 3,4kg. Svisle asi o.k. ale občas tam budou i nějaké boční síly. Nějvětší, asi když někdo praští s kolem o zem třeba při pádu. Možná zbytečně maluji čerta na zeď. Musím ovšem uznat, že kapacita 468Wh je už docela použitelná i na delší výlet.
Pár otázek, ale dalo by se k tomu napsat strašně moc... Proto odpovím jen obecně. Každá koncepce má svoje výhody a nevýhody a taky svoje fanoušky a odpůrce. Obecně se dá říci, že pokud chceš jezdit dobré cesty, kde odpruženou vidli nepotřebuješ (nejspíše nějaké trekingové kolo), tak klidně jdi do předního převodového motoru... Je to lehké řešení a přední kolo s tím určitě nadzvedneš. Pro krajinu s kopci do 10% pro člověka, který šlape si myslím bude stačit. Do hor ani do terénu to nebude dobrý každopádně. Pokud chceš ušetřit, tak kup od někoho použitou sadu. Dost lidí si to postaví a jdou do něčeho lepšího a proto prodají s velkou slevou.
Pro kvalitu je limit 20tísíc žalostně málo.
Tím pádem padá odpověď na všechny další otázky.
co je pro tebe kvalita? na chalupe mam 30 let staryho favorita, jezdim ma nem nakupovat do sousedni vesnice, pac u nas neni obchod ve vsi, koupil jsem ho na aukru za 150,- jezdi bez jakekoliv udrzby a jedine koruny dalsi investice... mas pocit, ze to neni kvalitni kolo? pokud si kopis kolo do kteryho musis rocne nasypat hromadu dalsich penez, aby vubec bylo schopny jet, promin, mame asi ruznou predstavu o kvalite. :D
Já nemluvím o kvalitě kola ale té elektrifikace a baterií. Opravdu kvalitní baterie lifepo4 13,8Ah stojí 22tisíc. kvalitní motor 10-14tisíc.
Pokud chceš jak sám píšeš do nekvalitní sady valit ročně několik tísíc tak si kup sadu za 15tisíc a máš na rok možna dva vystaráno.
Jen tak mimochodem leží mně v garáží 43 let stará ukrajina a taky se na ní dá dojet do marketu na nákup:-)
Ukrajinu nepouštěj!
Tak prd, syn mně čumí přes rameno co píši a řekl mně že dělali jarní uklid v garážích a všechen bordel odvezli so sběrného dvora. Ma milovaná ukrajina je již asi někde slisována v balíku šrotu:-)
Syna vyhnat z domu a vydědit! :-)
A kdo by mně vozil po doktorech:-) Taxici jsou i u nás drazí:-)
Jsi kliďas. Já v těhle situacích, když zjistím, že mi někdo něco vyhodil, tak se musím hodně držet. :)
Já se nedržím a řvu :-)
Většinou když někam na pár dní vypadnu, tak madam má sklony uklidit mi v pracovně, a dřív vyhazovala i to, co považovala ze nepotřebné, naposledy krabičku od tabletu.
Nějak jí nedošlo, že v té krabičce mám adaptér a usb kablík, stejně jako doklady o zakoupení.
No a když mě okradli, bylo mi úplně naprd, že jsem ai zaplatil 1500 pojištění, protože prostě doklady fuč.
Ale pracovna zářila čistotou.
Ad6. motor v předním kola a baterie na nosiči:
http://www.nakole.cz/diskuse/17952-pomocnika-na...
Ahoj, pokusím se odpovědět :
1) ano, třeba u nás v Letohradě a u některých prodejců co mají dost předváděček.
2) Dá se, ale kolo se protočí. Motor váži cca 2,5 kg +
3)Odpružená vidlice není problém, ale ne úplnej šunt bezejména.
4)Preferuji zadní motor, je to pevná část rámu a přední kolo zůstane snadno vyjímatelné pro přepravu. Zadní s řetězem se sundává blbě s motorem i bez.
5) přímý dovoz asi ano, ale nepočítej se servisem, což nemusí být u elektrokola výhra. Může být že při banální poruše ti nikdo nepomůže a zahodíš to celý.
6) není to nesmysl, je to nejlevnější a nejjednodušší varianta.
7) pokud chceš zůstat cyklistou, stačí obyčejná sada podle EPAC s baterkou 36V kolem 10 Ah. Jsou lidi co s tím objedou na těžko 100 km za den ve věku 75 let, ale i lidi co s tím nezajedou 40 km ve věku 45 let, takže otázka dojezdu je jen spekulativní, záleží na každém. Pomoc cyklistovi je to ale výrazná.
Diky vsem za jejich nazory a rady, trochu jsem o tom jeste premyslel. nejake informace o moji hmotnosti a hmotnosti nakladu jsou irelevantni, pac moje vaha se v prubehu roku meni, treba pred maratonem mam zhruba o 10kg min nez po zbytek roku. nekdy jedu jen s vodou nekdy mam nalozeno pro 2 lidi na tyden vcetne plynove bomby, stanu, notebooku, slusnou fotovybavu atd... takze nevim, nevazim to a vzdycky jsem to uslapal.
Zeptam se teda vic konkretne
moje typicka cesta je Praha - Hlinsko (mimo hlavni silnice) vzdalenost 120 km, jel jsem to mnohokrat bez batohu i s nakladem. celou trasu bez probelmu uslapu. nicmene jsem se ted dival na profil ze sporttrackru a v prubehu cele cesty je dohromady 27 km useku kde bych ocenil pomoc, nechci, aby to vyjelo uplne za me, proste jen trochu popostrcit.
Nedavno jsem jel pribram - vodnany 100km skoro rovinka sem tam kopecek, na tezko, ke konci bych do poslednich 4 stoupani ponoc taky uvital.
K terenu: nikam moc nespechame, vetsinou u toho delame geocaching, takze kazdou chvili zastavka, zajizdka, obvykle mimo asfalt.
kdyz o tom premyslim, tak to bude zhruba 20km za vylet, jelikoz je tech vyletu zruba 10 za rok, tak to mame asi 200 km rocne kdy ocekavam, ze ten motor zapnu.
tolik k narokum.
o vyhodnosti se vubec nebavim, nebot me to bude stat 100kc/kilometr a po 5ti letech cca 20kc/km. takze myslim, ze to bude velice neefektivni investice, ale to uz je muj problem. Z toho duvodu nechci nic drazsiho ani kdyby to jezdilo na vetrnik na riditkach.
upremne jsem nechtel rozpoutat zadnou vasnivou debatu, spis jsem ocekaval, ze mi par lidi rekne svuj nazor, co konretne by si v tehle cenove kategorii koupili, (znacku a typ). fajn kdyz reknu motor do predniho kola nebo do stredu, tak do 10 tisic jich je k dispozici v cr asi 12 v cine asi 50, vim prdlajs jestli je pro me lepsi 12 nebo 48 voltu, chapu, ze vetsi vykon zere vic baterek, ovsem nevidim dovnitr, jestli je to ze zeleza nebo z umely hmoty. takze tak.
Když dovolíte tak začnu malým exkursem do elektriky:
Na jedné straně je spotřebič, tedy motor - konkrétně 250W pro napětí 36V,
na druhé straně je zdroj energie - akumulátor pro napětí 36V o kapacitě např. 10Ah - vynásobím-li kapacitu napětím, tak dostanu množství akumulované energie = 360 Wh
Toto je důležitý údaj pro výpočet výdrže - zdroje uvádějí, že průměrný jezdec pro jízdu po rovině rychlostí 25km/h podává výkon 200W. Pokud by za něho pracoval motor, tak by mu akumulovaná energie stačila na: 360Wh/200W=1,8 hod jízdy. Při rychosti 25km/h by tedy ujel na energii z aku vzdálenost 45km.(8Wh/km)
Pri částečné asistenci by jezdec ujel přiměřeně více, literatura udává pro částečnou asistenci v mirném terénu spotřebu cca 5Wh/km.
Mají-li baterie stejnou kapacitu v Ah, ale jsou pro napětí 24, 36 a 48V, pak akumulovaná energie je tedy při 24V = 100%, pro 36V = 150%, pro 48V =200%.
Proto je výhodnější mít motor na vyšší napětí. Baterie vyšší kapacity a pro větší napětí maji také větší váhu, to hovoří obecně proti. Současnou nejvýhodnější volbou je středový motor 250W/36V a baterie 36V/13Ah.
P.S. středový motor proto, že za ním jsou převody, které lépe využijí podávaný výkon.
Praktická zkušenost za 3a1/2 roku ježdění - na rovině asistenci vypínáme, motor a baterie váží cca 6kg, tedy jako menší batoh a není problém jet na horském kole úsek Lahovice - Most Inteligence rychlostí 23-26 km/h v našich 70+.
Ahoj.Tři roky jezdím s 250 W s volnoběžkou, spokojenost. Kolo tovární Wisper.
Doporučuji ti nejdříve zapůjčit a vyzkoušet. A i jízdu s vybitými bateriemi, u středového motoru ti budou chybět převody.
Nalož si kolo na těžko jak plánuješ a vyzkoušej.
Ty převody ti snadno vynahradí sila toho středového motoru. Navíc se to dá řešit nabou.
Výhody středového motoru jsou nesporné.
Souhlas, až se mi to vysype tak jedině středový, za těch pár let už ceny budou přijatelné. Já jen že do cenové relace zakladatele tématu se další úpravy nevejdou.
Do cenové relace se mu vejde akorát šrot, nebo nějaký přestavbový kit, ale kolo bude muset mít.
Informace o hmotnosti jsou zásadní, protože když stavíš kolo, musíš ho postavit tak, aby vyhovovalo nejvyšší možné zátěži, kterou mu hodláš v budoucnu naložit.
S kilovatou a vozejkem za zády jsem musel fest makat, aby se to vůbec hejbalo, když si vezu jen jednu baterii, nemusím vůbec šlápnout a můžu se vézt jak na mopedu.
S podobnou zátěží, nahybnutý vozík, mi pak 250W motorek nepřežil jediné dopoledne, kdybych si vezl jen baterii, asi bych na něm rajtoval doteď.
Tohle by ti mohlo vyhovovat
http://eskutr.cz/cs/sady-na-prestavbu-na...
http://eskutr.cz/cs/baterie-pro-elektrokola/462...
Dovozcem je EV.bike, jste-li zákazníkem PRE, tak můžete nakoupit sady a baterie s 8% slevou:
http://www.energetickyporadce.cz/cs/poradenske...
Mimo středový motor máte u EV-bike nabídku nábojových, s možností přepnutí na 5OOW v extrémním stoupání. 8-)
http://www.nakole.cz/diskuse/17065-muj...
Zdravím,
Předem informuji že píši za firmu http://www.g-kolo.cz.
1) U nás si můžete vyzkoušet Magic Pie 3, jedná se o hub motor, je namontován v zadním kole.
2) ano, možné to je.
3) Pokud jsou tlumené vidlice kvalitní a motor není moc výkoný, tak je to jedno. Pro výšší výkon bych nedoporučoval.
4) Doporučuji celé kity i navzdory lišících se zde názorů, a to že alespoň někteří obchodníci rozumí problematice a kity by měli být sestaveny s vhodnými charakteristikami (napětí, proudy, životnost,...)
5) Záleží jak kvalitní výrobek si tam vyberete, stejné jako v Čechách, akorát zde máte záruku.
6) Do předního kola se všeobecně nedoporučují velké výkony, já nedoporučuji ani malé výkony, když jsem takové kolo testoval připadalo mi, že mi kolo chce furt ujíždět, manipulace (zatáčení v nízkých rychlostech byla velmi neohrabaná:))
7)Pokud chcete okolo této ceny a pouze výpomoc tak Smart pie by mohl být možností. ale s cenou je to nahraně. Pokud chcete levnější varianty tak se musíte uchýlit k méně kvalitním motorům,
které je všude spousty.
Minulý týden jsem viděl el. kolo s 24V10Ah, 250W myslim že v kauflandu za 12 tis. Což je také možnost.
Jen pro zajímavost
http://www.mpfdrive.com/en/mpf-drive/motor-5.0
http://www.mpfdrive.com/en/technology
http://teslabike.sk/mpf-stredovy-pohon/