Tisková zpráva z webu:
30.03.2014 20:09
Přípravy na 24 LeMans 2014 jsou v plném proudu. Po loňské epizodě na Milovech, kde nás zastavila nepřízeň počasí, nezbylo než vzít na vědomí, že by tam za obdobných povětrnostních podmínek mohla situace dopadnout stejně v kterémkoliv dalším roce. Proto jsme znovu zatnuli sval a vyvinuli diplomatické úsilí, které v těchto dnech vrcholí. Se závodem se vracíme do Šaratic, legálně, a v termínu 6.-7.9. 2014. Startovka bude otevřena v průběhu dubna. Další informace na webu: http://24lemans.webnode.cz/
Já i Zlatka jsme pro . :-)
Netušil jsem, že na to skočíš!
Nemíním narušovat program srazu ve Vyškově!
Pokud tedy bude sraz v původně naplánovaném termínu tak odskok za srazu je otázka pár km přesunu. A jsem taky pro přesun ze srazu.
Dle aktuálních info od pořadatele je letošní ročník LeMans 2014 zrušen vydáním nesouhlasného stanoviska Policie ČR. Více info na stránkách pořadatele, je to zajímavé čtení :-( .
Teda tenhle zavod musi byt snad proklety, tolik problemu a komplikaci za posledni roky, to se jen tak nevidi...
Kazdopadne jsem rad, ze K24 ma tak sikovne poradatele a urcite i velkou davku stesti, ze nam ji zatim zadny uredni siml nezrusil.
Nevím přesně, jak to dělají organizátoři K24, ale v tom prokletém paragrafu mě připadá klíčová část "jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost silničního provozu". Ustálený stav celé K24 kromě prvních řekněme 15 minut je cca stovka lidí rozptýlených na skoro 30km trati, jedoucích každý za sebe podle předpisů. Kdokoliv z "Pomáhat si a chrnět" by musel být celkem kreativní, aby našel někoho, kdo ohrožuje bezpečnost silničního provozu svou účastí na akci jinak, než by ji ohrožoval bez účasti na akci, a to včetně těch bezmozků na žiletkách co jedou do slepých zatáček v protisměru v prvním kole. Kdykoliv jede takováhle skupina žiletek, jedou takhle. Asi si lze představit nějakého aktivního blba, který se rozhodně probíhající závod zlikvidovat, ale neumím si představit, že by s tím uspěl při pozdějíších právních tahanicích, ty už by musel prohrát. Kdybych chtěl pořádat závod já, udělám to podobně, jako to asi dělá K24: limitovaný počet účastníků, zdůraznit dodržování předpisů kvůli jízdě za plného provozu, zdůraznit právo pořadatele diskvalifikovat kohokoliv viděného při páchání přestupku, a domluvit se starostou příslušného města (jde-li to) asistenci městské policie (která podléhá městu) na hladkém rozjetí a rozptýlení na startu. Žádné žádání o zvláštní užití komunikace, na které musím zákonitě dostat nesplnitelné podmínky a následnou návštěvu pomahačů a chrněčů kontrolujících, jestli jsem přece jen nejel po jejich zamítnutí.
Taky bych se na to díval tak, že je záhodno prohlásit, že bezpečnost ohrožena nebude, nikoliv si shánět povolení, aby bezpečnost ohrožena být mohla.
Určitě to bude hodně o slovíčkaření, bezpečnost silničního provozu je reálně ohrožena celkem často chováním řidičů, ostatních osob, stavem vozovky, počasím a podobně aniž by se musela konat nějaká akce. Je tedy otázka, zda bys uspěl s tvrzením, že ta akce toto riziko významně nezvýší.
Formálně bys to třeba mohl řešit tak, že dáš všem podepsat, že kromě obligátního vlastního nebezpečí, nebudou ohrožovat bezpečnost provozu. Pokud jako pořadatel máš od všech účastníku podpis, že bezpečnost ohrožovat nebudou, vychází jako logický závěr, že bezpečnost provozu by být akcí ohrožena nemohla.
Praktická stránka věci je pak samozřejmě něco jiného. Každopádně snažit se něco podobného pořádat bych odvahu neměl. Když závod bude probíhat v klidu, nepředpokládám, že ho někdo bude aktivně v průběhu zakazovat.
Horší by bylo, pokud by se něco stalo, bez ohledu na to, kdo tu nehodu vlastně zavinil. Těžko můžeš tvrdit, že k ohrožení bezpečnosti nemohlo dojít, pokud potřebuješ sanitku... to pak můžou přijít ještě horké chvilky, zvlášť pokud by ten účastník začal házet vinu na pořadatele... :-/
Takže docela obdivuji všechny, co se do organizace nějakého závodu pustí a dotáhnou to do úspěšného konce.
A K24 už nějaké nehody ustála. Cca 2-3 roky zpátky se tam někdo nezkušený na lehokole připletl do balíku vzpřímených kol tak nešťastně, že si zahranil přední gumou o okraj silnice a lehnul převodníkama do něčího lýtka.
V roce 2008 jsem přímo viděl, jak vedoucí balík žiletek v prvním kole sejmul starou paní v Rajhradicích. Ti co nespadli ani nepřibrzdili a hnali se dál, ti spadení naskákali na kola a valili za nima. Já s kamarádem z Německa jsme se na lehokoolech vezli v závětří za balíkem a narozdíl od zadní půlky toho balíku jsme zvládli tu paní nesejmout (manévrovatelnost lehokol?, úhel pohledu jezdce dopředu místo pod sebe?, kdo ví). Zastavili jsme, hodili kola na zem a šli ji zdvihat. Schytali jsme docela hodně nadávek, pochopitelně, z jejího pohledu jsme patřili k té bandě kreténů, co ji právě sejmula z kola.
Určitě se staly i další věci, ale K24 stále existuje, to je opravdu obdivuhodné.