Ahoj,
ráda bych si pořídila nové krosové kolo, ale jelikož se ve všech těch parametrech vůbec nevyznám, prosím o pomoc. Kolo budu využívat převážně na silnicích, cyklostezkách, případně zpevněných lesních cestách.. Kolo budu využívat na občasné víkendové výlety, sem tam možná něco vícedenního.. Bydlím pod horami, takže v kopcovitém terénu. Měřím 175 cm.
Zatím jsem přemýšlela o:
http://www.sterba-kola.cz/zbozi/author-stratos... - líbí se mi především nízká hmotnost kola, http://jizdni-kola.heureka.cz/gt-transeo-3_0-2013/
nebo nějakou Meridu, http://jizdni-kola.heureka.cz/merida-crossway... případně http://jizdni-kola.heureka.cz/merida-crossway... (celkově jsem zatím na Meridu četla dobré recenze)
Poradili byste prosím nějakou rozumnou volbu? Cenově mohu do těch 12,13 tis.
Díky,
Lenka
Stačí to snad napsat jen jednou :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/17933-pomoc-pri...
Měla jsem za to, že jsem předchozí příspěvek smazala, ale zřejmě ne.. Moje jízdy budou spíše pohodové a nenáročnější, tak se poohlídnu po nějaké té Meridě. Moc dík :)
Malá oprava, koukám, že tyhle Meridy 100 už také mají TFS rámy, takže dobrý.
Tady ty odkazy na kola nějak nefungují.
Bohužel odkazované vlákno je už zamknuté, tak se zeptám tady (a nemyslím to jako apríl, to ze mne jenom mluví minimální zkušenosti co se technického vybavení kol týká):
Proč je Author Stratos na ježdění "převážně na silnicích, cyklostezkách, případně zpevněných lesních cestách" slabý a osazení nic moc? Jak bych to já jako laik měl na kole poznat, že to kolo nevyhovuje podmínkám pro méně náročné ježdění? Pro vysvětlení, mám Author Classic, připadalo mi to jako kolo se slušným poměrem cena / výkon, používám ho jako kolo do města (Praha) a i na jednodenní výlety (řekněme 100-160 km), nejradši mám asfaltky, ale občas si člověk pobloudí či neodhadne terén, takže jsem rád, že tohle kolo zvládne i horší podmínky (sice s menším komfortem a pomaleji, ale projedu - zrovna v neděli jsem jel úsek z Řeže podél Vltavy na sever a nepřipadal jsem si kolem nějak omezován, i přesto že občas o téhle trase člověk slyší hrůzostrašné historky). Váhově nejsem zrovna tintítko, občas jedu i s brašnama (a občas s dětmi, vystřídal už jsem vozík, sedačku a teď tyč) a kolo stále dobře jede, alespoň z mého pohledu.
Pochopil jsem, že takhle "laciné" kolo je osazené méně kvalitními součástkami, jak to teda jako laik vlastně poznám (aneb o co přicházím, když nepoužívám kolo 2-3 dražší)?
Z vlastni zkusenosti doporucuju pri vyberu kola do kopcoviteho terenu koukat na pocet zubu nejmensiho prevodniku, zalezi na nem, jak lehky nebo tezky bude nejlehci prevod, casto tam byva 28 zubu a to uz je do kopce dost hodne, zvlast pokud bys jela vicedenni vylet s brasnama..osobne jsem menila 26 za 22 a je to velky rozdil..stratos by mel mit v damske variante lehci prevodnik, vidlice rst ale moc nefunguje, taky vlastni zkusenost - s vyssi verzi..kvalitu ostatnich komponentnu poznas spis na vaze nebo casemv poruchovosti
Tím bych se při výběru kola zas tolik netrápil, každej trochu solidní prodejce v tomto ohledu by měl vyjít vstříc výměnou za převodníky s požadovaným počtem zubů.
Ano pravda, neni to k vyberu, jen tip nad cim se pripadne jeste zamyslet, vymenit treba za lehci mtb 44-32-22 muzou na cemkoliv pri koupi, jen se to musi vedet a pripadne si o to rict..vetsina lidi myslim kouka jen na pocet prevodu a temahle cislama vpredu a vzadu se nezabyva, pritom na treku v kopcich nebo s baglama je rozdil pocitove znat..narozdil treba od toho z jake sady mam nektere komponenty:-)
To mě zajímá, nějak tomu ale moc nerozumím. Co teda doporučujete na treka. Nebo kde si o tom můžu něco přečíst? Předek vyřešen 44-32-22 a zadek tedy kolik?
Kdo jezdí na treku trochu v kopcích, tak je dobrý mít MTB převodník 22-32-44. V zadu se nám hodně osvědčila 9 kazeta 11-34. S tím se dá vyjet už ledacos. Tyhle převody jsou dobrý i na horáka a kdo nemá příliš sil na zbyt, tak kazetou 11-36 se dá vyjet už opravdu hodně i na hrubém a skákavém podkladu.