Dobrý den.Jsem rekreační, tělesně postižený jezdec.Když jedu na výlet tak ujedu po rovinaté trati asi 25 km, víc nezvládnu, protože mám problém s nohami. Rád bych si koupil elektrokolo, abych mohl zvládnout i větší výlet a občas i nějaký kopec.Vím ,že se vyrábí el.kola Apache,Haibike,E-totem,Crussis.Rád bych kolo,které něco vydrží,ale zaroveň žiji z invalidního důchodu.Prosím můžete mi poradit.
Díky Kulina.
Chybí to podstatné a to kolik do toho hodláte investovat a zda chcete jen přestavět své původní kolo. Dále jak dlouhé trasy chcete jezdit (km) a jaké kopce?
Taky je nutno myslet do budoucna třeba s prognozou že zdravotní stav nedovolí šlapat vůbec.
Jedno je ovšem jisté a to že kvalitní elektrokolo s dostatečnou kapacitou baterie je značně drahé.
Spíž se kloním k novému kolu, protože to co mám není už nejnovější.Vím,že nejsou zrovna levné,ale zároveň nechci krám, který po dvou letech vyhodím.Takže tak kolem 30 000kč.Rád bych, abych na kole dojel zhruba 50 km po rovinaté trati,ale občas by byl výlet i po kopcích, kde by stačilo do 40 km.Co se týče mé zdravotní prognózy, tak snad ještě pár let budu jezdit.
Taky mám 10let starou meridu a je předělaná. S novým kolem se to samozřejmě prodraží ale na druhou stranu 50km není zase až tak moc a pokud se ještě k tomu přišlápne tak na to stačí 10-12Ah baterie.
Mrknul bych se zde http://eshop.e-totem.cz/horska/c-1116/
Popřípadě se domluvil na přestavbě původního se středovým motorem 8FUN což by se i s baterií vlezlo do 25000Kč.
Nebo něco z tohoto
http://www.rebelbike.com/shop/produkt/horske...
Píšete, že jste předělal kolo,můžete mi něco dopručit i z této možnosti.Díky
Pokud jste kutilský typ pak ano, osobně mám tuto sadu cyclone
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Zde technická fota
http://bob54.rajce.idnes.cz/Elektrokolo_-...
Pokud nejste kutil pak bych doporučil výše zmíněnou sadu středového motoru 8FUN
http://eskutr.cz/cs/sady-na-prestavbu-na...
a k tomu tuto baterií
http://eskutr.cz/cs/baterie-pro-elektrokola/462...
Vše se jednoduše namontuje na vaše původní kolo místo původního středového osazení.
Také bych šel do středu. I kdyby se zdravotní stav zhoršil natolik,že by člověk už téměř šlapat nemohl,tak tento pohon se jeví jako univerzální i pro tuto možnost. Ovšem 50km s běžnou lehkou baterií o běžné kapacitě kolem 10Ah by to 50km na vlastní pohon neujelo.30-35 Max. s rizikem úplného vybití.
Tak nějak, souhlas, na tu 13Ah po rovině bez kopce max. 40km s odřenýma ušíma. Osobně bych si ty baterie pořídil dvě.
Na 13Ah lionku 36V to v rovinatém terénu to těch 40km ujede zcela určitě. Také jsem pro 2 baterie.Případně jezdit někam konktrétně(na návštěvu,do hospody atd.) a vozit nabíječku. Já ujedu na 12Ah 48V LIFEPO bez šlapání v podobném terénu do úplného vybití cca. 25-27km maximální rychlostí plný plyn. Nižší rychlostí s méně výkonným ,ale spřevodovaným motorem je možné ujet i tu padesátku,ale to už by hrozilo ,že někde ještě dost daleko od domova dojde šťáva. A to by v případě člověka už více postiženého mohlo znamenat dost ošklivý problém.
Doplněk: Pokud někdo říká,že je zdravotně postižený,tak ujet 25km na běžném kole,není zas tak málo. S příšlapem by kombinace střeďák + 13Ah baterka mohla dát v nenáročném terénu 70km a víc. Takže požadovaný dojezd 50km se jeví jako zcela reálný. Test tady někde je,tuším.
Děkuji za odpovědi, ale mám ještě jednu otázku, když dojde baterie a musí se šlapat jenom za svý o kolik je to náronější,jak jsem psal ujedu max 25 km o to jenom někdy, protože mé problémy jsou jako na houpačce, někdy slušný a někdy úpně za prd.Díky
Držte se rady od Bobboba - středový motor EVbike a baterie 36V/13Ah je to nejrozumnější co můžete v současné době nainstalovat. Osobně jsem si ho vyzkoušel a jsem nadšen. Až budu mít volné prostředky tak si ho pořídím!
Jsem dříve narozený a mám nějaké problémy s koleny, tak jsem si před 3 roky pořídíl nábojový motor s převodovkou do zadního kola a baterii 36V/10Ah a totéž manželce. Nejezdím jako na motorce, ale využívám asistenci - v silně kopcovitém terénu je dojezd cca 35km, v mírně kopcovitém přes 50km. Se středovým motorem a silnější baterkou by to mohlo být 70km. Byli jsme i v Krkonoších na Špindlerovce a u pramene Labe a pohoda!
Dojde-li baterka tak vezete pouze mrtvou váhu, je tam volnoběžka.
Přečtěte si zkušenosti kolegy zde:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Na serveru jsou ještě další články a nejsou to pohádky jako někdy od prodejců!
P.S. Info o nové baterii na tomtéž serveru:
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Aby nedošlo ko omylu, mám na mysli tuto kombinaci:
http://eskutr.cz/cs/sady-na-prestavbu-na...
http://eskutr.cz/cs/baterie-pro-elektrokola/462...
Středový pohon bude nejlepší. Sada s lion aku není těžká,takže šlapání v rovinatém až mírně zvlněném terénu nebude činit potíže ani lidem s nějakým omezením. Velkou výhodou a to nejen pro člověka s omezením,ale i zcela fit je rozložení váhy. Motor i baterie je u středu a tím pádem i těžiště je dole. Ono mít třeba 6,5 kg LIFEPO 12Ah 48V aku na nosiči + 6,5kg HUB motor v zadním náboji rozhodně není volba pro lidi s omezením hybnosti,případně slabší tělesné konstituce . Pokud bude otázka ceny důležitá,tak pro použití za uvedených podmínek bych nezatracoval ani převodový motor 250W ať už v zadním,nebo předním náboji.Na rovině bez omezovače jede i 30km/hod do kopce pomůže,ale pokud by kopce byly větší a zdravotní stav horší,tak tento motor nemá rozhodně sílu vytáhnout cyklistu do kopce sám.Tam se projeví síla středového pohonu,kdy motor může využít přehazovačky a třeba i malou rychlostí(ale přece) zdolá prakticky cokoliv.
Pokud můžeš přijet do Prahy, tak přijeď na For Bikes. Měla by tam být možnost stejně jako loni si projet elektrokola a to jak ta dražší tak ta levnější. Hlavně promysli, jestli je pro tebe lépe, abay pohon pomáhal automaticky, když to právě potřebuješ, nebo aby pomáhal dle tvé volby, ale v tom případě musíš mít páčku či otočnou rukojeť plynu a ideálně i tempomat. Pak je třeba řešit i to, jestli "plyn" má řídit otáčky motoru nebo moment. Já sám mám možnost jezdit jak na ebike ovládaném rukou, tak na kolech typu pedelec, a kdybych si měl vybrat jediné kolo, tak jdu do pedelec. Sice bych na tom nemohl lítat jako blázen, ale je to lehčí a dále dojedeš. Když to vezmu podle mé mamky, tak na Dahon Boost jí lehké šlapání s nevyšší dopomocí nedělá problém ani do kopce. Nejlépe ale fakt vyzkoušet, co ti vyhoví.
Středový motor EV-bike má vestavěný pedelec (PAS)se 4-stupňovou asistencí včetně OFF, mimo to plynovou páčku a režim jízdy rychlostí 6km/h při tlačení.
Návštěva veletrhu, či blízkého prodejce by kolegovi dala odpověď na řadu otázek.
No taky jsem na to zvědav. Hlavně jak moc to je slyšet a jak se na tom řadí. Asi bude nutno často měnit stupeň dopomoci, jelikož to neumí reagovat na tlak na pedály, když to má jen PAS, ale zase za tu cenu asi je to nutné zjednodušení, které krom nevýhod může mít i výhodu v tom, že se človkě v kopci může sem tam ulívat.
Torzní snímač by byl samozřejmě lepší, ale kde by pak byla cena?
Kolo jsem si zkoušel v areálu firmy, kde není větší kopec - jízda velice tichá, plynulá a dost razantní (st 2). PAS plynule zabírá již cca po 1/3 otáčky kliky.
Při jízdě do kopce jsem musel silně přibrzdit takřka do nuly a nestačil jsem přeřadit, PAS mne z toho problému krásně vytáhl.
Podle popisu na rebelbike, tak ten plyn zvyšuje výkon na trojnásobek!?
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
Vídím to jako nejlepší řešení v současné době a za výhodu považuji prodej v čr. Je tím dozajista zaručen servis a záruční opravy po dobu 24měsíců.
http://www.skladacikola.com/229,0,Stredove...
Dovozcem je firma EV-Bike, sama motor prodává, momentálně je vyprodán:
http://www.evbike.cz/Sady/Kit-pro-stavbu-EV...
Díky za rady, půjdu se podívat na veletrh a na pondělí jsem si objednal půjčení elektokola u PRE v Praze.
http://www.evbike.cz/Akumulatory/Baterie-pro-EV... Jaké předpokládáte parametry této baterie? 36V už jsou známé.Myslím tím max. vybíjecí a průběžný proud.
Tak to je vhodné opravdu jen pro ten střeďák 8FUN ten má tuším 14A nebo 16A?
15A má ta 36V . Myslím,že ta 48V to bude mít podobné. Ten střeďák má maximum tuším kolem 18A. Já vím,že je to aku spíše pro motory max. 500W. Na střeďák v pohodě.Středový pohon má před sebou světlé zítřky :-)