Ahoj, hledám slušnější krosové kolo (za řekněme kolem 20tis.) s gripshiftem a přijde mi, že se snad nic takového už nedělá, možná jenom špatně hledám, máte nějaký tip? Mám 10 let starého Authora Stratos s gripshiftem a maximálně mi to vyhovuje, nechtěl bych zase přecházet na páčky. Děkuji
Vím, že zvyk je železná košile, ale na dobrý páčky si zvykneš raz dva. Je to pohodovka. Gripshifty se dávají snad už jen na laciný kola.
Díky, asi si to nejdřív vyzkouším, jsem zvyklý za určitých situací řadit rychle za sebou, tak jsem zvědavý na současné přehazovačky.
Přemýšlím nad TREK DS 6.4 a AUTHOR MISSION, co myslíte, je v tom nějaký rozdíl? Stejně si je nejdříve osobně obhlédnu a vyzkouším, ale čemu byste dali přednost?
Hledej kolo buďto s řazením Sram. Má kratší krok lanka pro přeřazení oproti běžnému devítkovému Shimanu. Takže na stejný pohyb páčky odřadíš místo dvou stupňů tři. Shimano dělalo i páčky pro přehazky Sram s jejich poměrem. A snad že už prý taky zkrátili krok na nových modelech, asi desítkách. Jiní poreferují. Já mám Sram X.7 a X.9 na horácovi a je to cvrkot proti Shimanu na trekovi.
Tak jestli kolo funguje, tak proč ho měnit? Staré kolo není špatné.
špatné není, ale nemá odpruženou vidlici, už by potřeboval větší servis a je už dost omlácené, tak nemá moc cenu do něj investovat. A potřebuji utratit peníze kvůli daním :-)
Tak si pak ale nezapomeň správně vést služební jízdy na tom kole, finančák by to mohlo docela zajímat ;-)
vzhledem k tomu, že provozuji webové stránky popisující cyklotrasy, tak bych se asi nebál to obhájit :-)
No, pokud to budeš mít napsané "na firmu", tak se předpokládá, že to budeš v rámci té firmy opravdu používat. Pokud to chceš hodit do nákladů...
A nějak nevím jak jinak používat kolo, než na něm opravdu jezdit ;-) Leda, že bys ho měl na ozdobu kanceláře nebo tak :-) Nevím ale co na to pak úřady ;-)
No, úřady... auto za půl milionu v nákladech nechají (po jedné z posledních novel zákona dokonce přímo "musí" nechat)... a hojit se na kole za dvacet či kolik tisíc by chtěli? (Ne, že bych neznala úředníky co přesně takhle postupují a uvažují, ale občas se dá i zdravého rozumu dovolávat.)
Kámoš má na "firmu" i auto za skoro 1M, kdysi tu nejlepší Octavii Combi... Dělá defakto "servisáka" zabezpečovaček, IT síťaře a další podobné elektro věci... Takže takové super drahé auto k tomu zas tolik nepotřebuje, myslím.
A prošlo to bez problému. Prostě s tím "služebně" opravdu jezdí, vede si i nějakou tu knihu jízd, do které semtam něco napíše aby se "zákon nažral a koza zůstala celá" ;-)
Za tu dobu si pořídil ještě další, za dalších skoro půl mega. A taky mu úřady nic neřekly.
S tím kolem ale opravdu nevím. Kdysi to tady někdo řešil, jak to dopadlo už ale přesně nevím. Matně si vzpomínám, že snad i dobře.
Opravdu? Já jsem měl zkušenosti s o něco starším modelem, také Stratosem, a tam jsem měl pocit, že to tu vidlici mělo.
Co se omlácenosti týká, tak dnes je to spíš výhoda. Krásná nablískaná kola se kradou daleko častěji. Snad jen ten servis, ale pokud kolo používáš často, tak se do situace, kdy potřebuje větší servis, dostaneš docela často a kupovat si rok co rok nové kolo, to není úplně ono.
nablýskaná...;-)
No jo, to je tak, když se člověk soustředí na obsah sdělení. Nejhorší ale je, že když tam ty chyby mít musíš, tak jako na potvoru napíšeš všechno správně.
Tak sy přy psaňý vždicki misly, že tam ty chibi mýd musýž.
Jo, takhle to fakt nefunguje.
Tak nakonec to není 10, ale 13 let, nějak to utíká... Opravdu nemá odpruženo vidlici, to poznám :-). Velký servis jsem dělal jenom jednou asi před 5 lety.
No, já zkoušel snad ještě starší model a měl jsem pocit, že to má. No, teď už se na to kolo stejně nepodívám.
Novější verze Stratosu už by ale odpruženou vidlici mít měly, tak minimálně 6 let zpět. Já mám vlastně model, který byl hned nad ním, a ten určitě odpruženou vidlici má.
No, v případě městské cyklistiky opravdu je to na větší servis rok co rok.
No nevim kolo dostava na prdel mnohem vic v terenu nez ve meste. Co si vlastne predstavujes pod pojmem "vetsi servis"?
No, pokud používáš kolo jako dopravní prostředek, tak je dost náchylné na náhradní díly.
V terénu možná jsi schopen zrasit díly víc, ale v městském prostředí díly odcházejí prostým používáním.
SRAM X0 asi není to co chceš :-)
Chce. Akorát za 20.000 chce celé kolo, ne pouze řazení :-)
Náhodou... Řazení stojí jenom 4.000kč. Akorát nevím kde sežene krosové kolo 2x10 :-)
Tam, kde krosové kolo s X.0 :-)
Přebouchat jde víceméně všechno. Dneska bych taky nového treka strojil na X.7
ok, nicméně stále nevím co je tak špatného na gripshiftu, že se už nemontuje (to jsem snad jedinej komu to vyhovuje?). Na skákání s horákem to asi není ono, ale na jízdu s trekem, kdy mám ruce na řídítkách a jen zápěstím točím dopředu dozadu podobně jako na motorce mi to přijde super.
Gripshift resp. revoshift je bezporuchový, nezničitelný a levný. Že někomu vyhovuje, to výrobce a prodejce nezajímá :-p
Nerozporuju, že někomu vyhovuje. Měl jsem možnost s obojím, páčky mi přišly hned do ruky fajnějc.
A je fůra věcí, které, i když vyhovovaly, odumřely. Nicméně koupit se dají, v nižších řadách, takže není žádný problém je pořídit a používat.