Hele, nebijte mě. Pamětníci si vzpomenou, že jsem zde asi tři roky tahala rozumy o lehokolech, než jsem si je koupila... a pak ještě asi půl roku potom, kdy mi stálo v garáži... a dnes na něm normálně jezdím. Jsem prostě těžkopádnější a teoretickou přípravu beru zgruntu...
Momentálně se mi tak zazdálo, že potřebuji doplnit svůj vozový park o koloběžku. Hlavním účelem by měla být doprava na takové ty "mezivzdálenosti", kdy pěšky už je to daleko, ale na kolo to zas nestojí zato. (Modelově - jedu někam vlakem, ovšem zastávka je o dvě dědiny jinde, než kam potřebuju. Soukat se kvůli tomu do vlaku ještě navíc s těžkým kolem je zbytečně předimenzované.) Jasně, nevylučuji ani pozdější sportovně-rekreační využití, pokud by mě to chytlo.
A nevím o tom vůbec nic... tj. od majitelů koloběžek uvítám úplně jakékoli postřehy, rady, informace.
záleží kolik chceš obětovat peněz..
ve vlaku většinou ještě jakštakš bez řečí (u mě až na jednu vyjímku) vezmou bez placení kolobku s koly 16/12...
pokud s ní budeš cestovat, je výhodou skládací nebo nějaká 12/12, třeba K5 nebo K6 od Kbiku :)
akorát ty mají nosnost "jen" 110 kg, takže pro mě byly mimo hru
miba mají většinou 150 kg :)
já mám skládací Mibo Mastr (16/12) s "lepšími" koly na průmyslových ložiscích a nedám na něj dopustit.
teď jsem pořídil i Geroye, ale to už je na cestování nic moc, má kola 26/20 a velký je jak kolo, takže už budou problémy při přepravě vlakem nebo busem.
koukni na priblizovadla.cz, jsou tam šikovné recenze :)
ještě jezdí hodně koloběžek od Kostky (ale ty mají výš podlahu, takže se víc nadřepuješ), anebo Yedoo (česká firma, ale vyrábí v číně), ale na to jsem slyšel hodně rozporuplné reakce.
EDIT: kdybys měla cestu do Zlína nebo KM, mohl bych ti Mastra nebo Geroye půjčit na vyzkoušení ;-)
Zatím pouze sonduji možnosti, bez nějakých předem daných představ.
Rozhodně ale bych se cenově držela spíš při zemi. V okamžiku, kdy by mi kombinovaná cesta vlak-kolobka vyšla dráž než jet autem, už to pro mě není smysluplná investice. (Jasně, to pak bude záležet, kolik toho najedu, tj. ta cena za kilometr se stejně předem těžko určí, ale k nějakým supermodelům nesměřuju.)
Až budeš na chatě, tak se stav....mám Kostku 26/20 a samovýrobu kombinaci K7 a Rebel 16/12...můžeš vyzkoušet :-)
Díky. Jezdím tam na Silvestra, Velikonoce a na čarodku. Takže ty poslední dvě příležitosti budou cobydup. :-)
na Velikonoce jsem pryč, ale na čarodky už funguju :-)
Vyzkoušení rozhodně doporučuji.
z těch "levnějších" bych šel asi do K6 nebo K5
http://priblizovadla.cz/kolobezka-k-bike-k6-%E2...
jedna z nich je závodní, takže je trošku nižší, myslím, že je to K5ka
moc bych radši nešetřil, máš to jak u kola. když koupíš moc levné, tak se nadřeš a nic z toho...
koukni ještě sem:
http://www.nakolobce.cz/obchod/index.php?sid...
a kdybys na ten konec měla cestu, tak ve Vilémovicích mají půjčovnu a jsou moc ochotní ;-)
tam jsem si právě ozkoušel Geroye, když jsme jeli na výlet do moravského krasu a byla to paráda. a už ho mám doma :)
Ano, s tou úsporností je mi jasné, že to má smysl jen "vocamcáď pocamcáď". Vilémovice mám celkem na dosah, tak třeba zkusím. (Zatím řeším teoreticky, nemajíc v posteli za neschopenky nic lepšího na práci.)
Už dlouho taky nad koloběžkou přemýšlím, ale váhám jakou.
Na výstavišti v Brně jsem jel chviličku na Kostka Rebel - to je úplně úžasná lehká a pružná koloběžka, jenom nevím, jak by se to pružení projevovalo na delší trase. Letos ji začali dělat i "skládací" - dají se složit ale jenom řidítka.
Zatím je mým favoritem Kostka Hill - dělá se i ve verzi FUN s trochu horší výbavou, ale zase lepší cenou. Řada je prý směrovaná jako první koloběžka pro začátečníky a na ošahání koloběhu.
Každopádně taky doporučím vyzkoušení. Do Vilémovic to máš kousek a za půjčení dáš pár korun
Určitě se můžeš domluvit a půjčit si víc druhů - kombinací kol
My u nich zkoušeli 20/12 a 20/16 - dali jsme si kolečko kolem Macochy - a dalo se i po sněhu a ledu :-)
http://macikm.rajce.idnes.cz/2013_0309/...
Co je IMHO "výhoda" jsou kopečky okolo Vilémovic, takže vyzkoušíš jak sjezdy, tak i ty dokopce
Ta 20/16 jezdila pocitově líp.
http://macikm.rajce.idnes.cz/2013_0309/...
http://macikm.rajce.idnes.cz/2013_0309/...
(BTW: asi přestanu chodit na nakolo.cz - už jsem si kvůli tomuhle serveru koupil lehokolo, teď nutně potřebuju koloběžku :-))
Neporadím ti jakou pro tebe :-) Napíšu jak jsem to měl já :-)
Tak hledisko první nosnost kolobky. U mě jednoznačně do 150 kg, v době, kdy jsem o tom uvažoval jsem měl 120 kg.
hledisko druhé technické. U mě protože jsme už měl leháka 20/26 tak kvůli zjednodušení péče o stroje stejné pláště, duše apodobné blbiny. Stejnak brzdy, všude mám véčka tak i tohle.
hledisko třetí vzhled. Na aukru zrovinka byla nabídka na červenou kolobku s véčkama v kombinaco 26/20 a tak jsem se stal majitelem :-)
Pokud ji chceš převážet, rozhodně doporučuji skládací. Mám neskládací (Courage 12/12) a je to fakt opruz. Složíš ji do brašny velikosti kytary, a ani v narvané šalině nikdo ani nepípne.
16" a větší přední kolo je rozhodně výhodou, v porovnání s 12/12. Líp přejíždí nerovnosti, štěrk, kočičí hlavy a psí ocasy. Stejně velká kola mají svou logistickou výhodu (jeden rozměr duše).
Na naznačené využití by byl můj favorit toto:
http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo/classic...
Teď koukám, že mají i model 20/20". ve 20" už seženeš dvoustěnné ráfky a daleko kvalitnější pláště, bude ještě rychlejší a stabilnější na delší trasy, taky už tím proženeš spoustu lidí na kolech.
A když koukám, co stojí skládací, to je šílené, to se blíží skládacím kolům. Za desítku nějaký Tern.
Nebo kolega z práce má toto
http://www.elektrokola-4freetime.cz/products...
Prý to pořídil za 14.
Jo, tohle už jsou tipy zcela mimo moje cenové představy.
Jde mi primárně o přemisťování v kombinaci s vlakem (méně často s jinou hromadnou dopravou) na vzdálenosti tak do deseti km. Na víc už beru kolo.
Tj. hledám řešení jakž takž skladné a jakž takž levné. Numera deset či víc tisíc rohodně nehodlám brát ani do širšího výběru.
No Brompton mne taky napadl... 8-)
Kdyz mas tohle omezeni, vychazi mi z toho 12/12. Vetsinou to berou jako detskou hracku. Kdyz schovas prilbu a na pripadny dotaz reknes, ze vezes detem hracku ze servisu, ...
Přilbu na koloběžku? Na 12/12? Vždyť je to dětská hračka;-)
Sjel jsem z Barrandova dolu, maximalku jsem mel tusim 57 kmh. A behem chvile mi bouchla predni guma.
Ano, prilbu. Jen do mhd ji schovat.
Když jezdíš na 12/12 57km/h, tak helmu už vůbec nepotřebuješ. To může udělat jen úplný bezmozek :-p
12" kola jsou ještě celkem velká. Na kolečkových lyžích, kde máš plná cca 7 cm v průměru velká kolečka se z některých kopců také běžně jezdí přes padesát. Sice jen kluci, ale rozhodně si nemyslím, že bychom byli bezmozci.
16-kova kolo-skladacka:http://www.minibike-shop.cz/kola/432-16-palcove...
16-kova kolobezka skladaci:
http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo/classic...
12-motorizace - bez ridicaku,pojisteni a technicke :
http://www.blata.cz/produkty-detail/fun-and...
Budto skladaci s obalem, nebo 12/12.
V Praze vezmu 12/12 do tramvaje, autobusu i metra, do restauraci, ... Jeste se mi nestalo, ze by mne nekde vykazali. Proste vejdu, couvnu s ni nekam do rohu nejlepe pod zidle, pod lavici, mezi zed a stul, ... a nikdo nic nerika.
Ale pozor, kolobezka se obecne netlaci uplne nejlepe, do kopce je uz sotolina ne uplne pohodlna a na noseni je treba moje MiBo Courage 12/12 docela tezka mrcha.
Pro info:
http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/
Gripy jsem nekolikrat menil, ani nevim, co tam ted mam. Kos bezne nevozim.
Koloběžka musí mít hlavně motor a sedátko :-) http://elektrokola-elektroskutry.cz/galery...
Zajeď se podívat a vyzkoušet kolobky na for bikes. Mibo mezi vystavovatelama není, kostka ano.
Bohužel - válím se na neschopence v posteli a ještě se to chvíli protáhne. (Ale upřímně řečeno - stejně by mi to bylo daleko.)
Tak v listopadu by mohli být na Sportlife (předloni byli, loni ne). To stihneš? ;-)
Hele, já na tom stejně moc nevyzkouším. V životě jsem na koloběžce nejela a jsem ten fobik... než chytnu balanc, bude to chvíli trvat. Já to musím udělat jak s tím lehokolem... koupit a teprve pak to na tom zkoušet... :-)))
Hele, co koupit rovnou jednokolku? Alespon budes mit o zabavu postarano na delsi dobu. 8-)
Tak shrnuto ke všem dobrým radám - já zatím tak úplně jistě nevím, jestli chci koloběžku, to si tak nějak teprve ujasňuju...
Ale stoprocentně nechci ani jednokolku, ani skládací kolo, ani nic motorizovat. :-)))
Ted vazne - zvaz dva parametry
- velikost predniho kola = pohodli pri prejizdeni nerovnosti / problemy pri deklarovani dopravniho prostredku jako hracky v MHD, restauracich, ...
- vysku stupatka nad zeni = pohodli x prostupnost terenem. Cim niz, tim mene delas drepu a snaze a rychleji jedes, cim vys, tim snaze prekonavas nerovnosti jako koreny, kameny, ...
Koukám na ten PR článek zde... jak moc mají uváděná vylepšení nových modelů praktický význam?
http://www.nakole.cz/clanky/1125-yedoo-zahajuje...
yedoo znam jen z reklamy na jejich dodavce, kolem ktere denne jezdim. 8-)
- Rychloupinaky - proc? Leda kvuli pichnuti.
- Delsi stupatko - mozna. Moje MiBo je na 1,5 nohy, takze z kopce jezdim na jedne a druhou do holubicky, aby se neprekrvila a pri odrazu pak nebolela - DOST ZASADNI!
- Nastaveni riditek - co nejniz - aby se dobre odrazelo
- tvar ramu - neznam puvodni
- stojanek - vyhodit. Cokoliv, co brani hladnemu klouzani spodku stupatka po prekazce, je potencionalni zdroj ukazkoveho tygra.
- dvojita zadni vidle - zni zajimave. Ale ja mam dost nizkou Courage a mrkni na rajce: http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/... - proste se sklouznu a je to.
Zajímavé mi přišly ty dvě polohy stupátka (ale houby tomu rozumím). Pak myslím jsou v té nové verzi lepší pláště a dvojité ráfky.
U MiBo jsem mohl volit v dobe koupe mezi tremi kvalitami kol. Rafky tedy neresim. Vyssi polohu stupatka bych osobne nevyuzil. Proste stupatko co nejniz, aby se s tim dalo jet rychle a pohodlne po asfaltu a udusanych cestach. Do terenu kolobezka moc pohodlna neni.
Jo, ale ta nová verze má právě dvě polohy stupátka, kde přibyla možnost je proti původní poloze dát NÍŽ. Což mě právě celkem zaujalo.
Neumim si predstavit, ze bych jel na kolobezce delsi pasaz rozbiteho terenu. Kolobezka v takovem pripade proste nepojede tak dobre, aby to cloveka bavilo, zvlast ne zacatecnika. A cim vys stupatko, tim vic namahas kolena.
No a kratky usek nejak projedu i bez zmeny. Prece nebudu zastavovat kvuli par stovkam metru a vyndavat zadni kolo, ne?
No, proto mi právě to snížení stupátka proti staré verzi přijde jako pozitivum. Přehazovat na vyšší můžu nebo nemusím...
Takhle - tok úvah mám ten, že mám ještě pořád voucher do cykloshopu, co jsem dostala k narozeninám... Tj. pokud bych ho chtěla využít na koloběžku, tak holt jsem omezena nabídkou, značku yedoo, tam vedou.
Z té jejich nabídky mě zaujala City (kola 16 a 12)... no a teď ještě zvažuju, zda vzít se slevou výprodejový starý typ, nebo cca tisícovku přihodit na ten nový.
Jestli predpokladas jen cesty po asfaltu, sel bych do 12/12, kvuli toletovatelnosti v hromadne doprave, restauracich, ...
12/12 se taky vejde do auta za predni sedacky bez jakychkoliv uprav na aute nebu kolobce - a to i do Fabie.
Mas duvod mit velke predni?
No, rozdíl mezi City (16-12) a Ox (12-12) v délce udávají čtyři centimetry. To mi na tu přepravu přijde plus minus stejné. (Do mého auta stejně dávám za přední sedačky i celé lehokolo.)
Za predni sedacky se mi nevesel lehac ani do tranzita. Tedy - ECO se veslo, ale Apus uz ne. Co to mas, Karosu, nebo Liazku?
Za predni sedacky, tim myslim napric, bez manipulace se sedadly.
Berlingo. Jasně, myslela jsem napříč do úhlopříčky, tj. zadní sedadla nutno aspoň z 1/3 sklopit.
Fabie - 12/12 bez uprav na vozidle i na vozidle. Zkus tam zajet autem a uvidis, jak se Ti 16/12 vejde. U 12/12 povazuju nehybani se sedadly a obrovskou vyhodu.
Kdyz vyndam predni kolo a hodim do kufru sedaci casti zadnich sedacek, dam napric za sedacky i zabradli!
Tenhle bod asi můžu pominout. Autem skoro nejezdím... a kdybych jela, asi si v něm nepovezu koloběžku... v tom vlaku jsem taky ochotna risknout, že mi ji nevezmou zadarmo, stačí mi, když ji bez nějaké složité manipulace dostanu dovnitř.
Pro mne je to auto zajimave jako varianta pohybu po mestech pri skolenich v zahranici a jako varianta dojezdu z parkoviste do cile.
Pujc si to v prodejne, projed se na ruznych typech, ale pred timhle pokusem si od nekoho pujc libovolnou kolobku a najed na ni alespon 10 km. Abys pak pri zkouseni alespon trosku mohla srovnavat.
Jasně - pro mě je zas naopak ta koloběžka zajímavá jako varianta, abych nemusela jezdit autem tam, kde ta dopravní obslužnost hromadnou dopravou není až tak ideální a na konci mi vždy pár kiláků k přemístění chybí.
Já se budu hodně dlouho učit na tom chytit balanc, to je ten problém. (Leho jsem taky koupila, když jsem předtím na žádném nikdy ani neseděla...)
Když vlezeš s koloběžkou do autobusu, tak to není úplně o konkrétní velikosti, ale o tom, jak to vypadá, jak to na řidiče působí. A 16" kolo vypadá prostě jako velké kolo. Stejně tak rohu na koloběžce z ní dělají opticky mnohem větší stroj.
Na mně ta koloběžka Ox působí jako že je zbytečně dlouhá, ta stavba mezi předním kolem a stupátkem je zbytečně prostorná. Jak jsem to teď měřil, ty 12" Miba mají na délku cca 116 cm.
Další důležitá věc na koloběžku jsou blatníky, bez nich nebrat. Hlavně ten zadní musí být doopravdy dlouhý.
Ano, hodně záleží na tom, jak to na řidiče působí.
Zatímco některý tě nechá v klídku jet, jiný tě vyrazí a jedeš po svých...
Obycejne blatniky, kus mekkeho plastu, nytovacka: http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/
Tak dvoustěnný ráfek bych považoval za standard a nic bez něj bych nebral. U koloběžky s 12" koly je ale mnohem důležitější náboj, než samotný ráfek. Na Mibo koloběžkách rády odcházejí v nábojích kónusy a náhradní se shání dost blbě. My jsme to řešili dvěma způsoby. Koupit celý nový náboj se stejnými kónusy a ty použít. A nebo koupit celé nové kolo s lepšími náboji na průmyslových ložiskách. Kdybych teď kupoval novou 12" koloběžku, rozhodně bych chtěl náboje s průmyslovými ložisky. A to i přesto, že to je u Miba, tuším, o litr dražší. Ale já nejsem ty a ke koloběžce jsem se nechoval úplně pěkně. Teď na ní už tolik nejezdím, nahradil ji single-speed.
na Mastrovi mám průmyslové ložiska, na bráchově Krejzyně jsem šetřil a pořídil mu kónusové. ty průmyslové jsou parádní, fakt to jede o poznání líp. byla to dobře investovaná tisícovka navíc, zvlášť u mé váhy...
Tak o tom co jede líp bych se přel. Ale co se týče životnosti už ne.
Rozumne srovnani jsem mel jen mezi Novatec a Shimano XT naboji se stejnym obutim a Novatec jel rychleji. Oboji serizoval stejny clovek.
Zato mi zatim neodesla ta puvodni kola na kolobrnde. Ale asi na ni mam nalitano podstatne mene. Po kolika km cca odchazeji?
Já ty kilometry na koloběžce vůbec nepočítám. A rozhodně se k ní nechovám moc ohleduplně. Natvrdo nafoukané gumy, dlažebky, obrubníky…
Pointa byla v tom, že XT je na kónusech a Novatec na průmyslech?
Jo, sorry, myslel jsem, ze to nemusim psat. Shimano je konusove, Novatec (prumysly) asi znas z AZUBich kol.
Ke kolobezce se chovam podobne, jen nakladam tak o 30 kg vic.
Ani neodhadnes? Nebo treba casove?
Je fakt, ze jsem vymenil osu za dutou a dal tam rychloupinak a pri tom vycistil a samozrejme i seridil konusy a misky.
Tak asi 3 roky, pak to začalo trochu drhnout. To by mohlo být něco jako 1000 až 3000 km. Nejdřív zadní kolo, teď už mi nějakou dobu drhne i přední. Na zadním už mám Novatec.
Na koloběžce, co má Verči sestra, se tenhle problém projevil dřív a to se na ní jezdí mnohem méně a ještě k tomu o dost ohleduplněji.
Hmm, tak az zase pojedu, protocim kolecka a zkontroluju. Mozna jsem si drhnuti nevsimnul. 8-)
Ony ty náboje dostávají na 12" kolech s radiálním výpletem dost čočku. A když se použijí nekvalitní kónusy…
Proc by mel prave na 12" palcich vadit radial? Myslel jsem, ze cim mensi prumer a tim i vetsi uhel mezi levym a pravym vypletem, tim pevnejsi kolo jako takove, ale ze by to melo pak negativni vliv na konusy, to se ke mne nedoneslo...
No to nevím. Na jakém jiném stroji bereš obrubniky, tak že to do něj narveš přímo zadním kolem na 50 psi s polovinou svojí váhy? V takové rychlosti jako na kolobežce si na jiném stroji obrubníky přejíždět nedovolím. Na lehokole stejně jako na silnici skákat neumím, takže jen malé obrubníky a v hodně malé rychlosti.
Hele, já si také říkala, co je na jízdě na kolobrndě k vyzkoušení. A byla jsem hóoooodně překvapená.
Mě nejvíc vadila výška (nebo spíš nížka) řidítek. A dost mě překvapilo, jaká je to dřina.
To jsou ty výhody koloběžky - jedeš na ní pomaleji než na kole, ale zase se víc nadřeš :-)
Víc nadřeš? Já se tedy na kole nadřu víc než na koloběžce.
Tak ty asi ano :o)))
U nás má kolobrndu dcerunka, tak jsem jí jen tak zkoušela a zkrátka to pro mě byla mnohem větší dřina než kolo.
Subjektivne bych rekl, ze na kolobezce si clovek vazne vice makne, pokud nechce jet moc pomalu. Dalsi faktor asi je, ze si dotycne svaly musi zvyknout a nárůst. To koneckoncu plati i pro nove milostne polohy. Takze hlavne to nevzdavat. :-)
na koloběžce jedu tak o třetinu pomalejc než na kole. na stejné "sedření" mi stačí taky asi třetina vzdálenosti.
na kole potřebuju tak 100 km v kuse, aby se mi šlo moc dobře spát, na kolobce mi stačí i tak 20 - 30 km, v rychlosti kolem 20 km/h
takže vzhledem k množství času a "užitku" je pro mě na tohle koloběžka vítěz :)
Tak když to budeš vztahoval k ujeté vzdálenosti, tak asi ano.
Moje 12" koloběžka nejede moc rychle, ani když si máknu. Na vyplavení adrenalinu to nestačí… Takže na ní obvykle moc nemakám. Zatímco na kole zvládnu jet nějakých cca 20 km ve vysokých tepech na adrenalinu, na koloběžce to nefunguje a v tak vysokých tepech nepojedu.
Takové kolo s jedním převodem je správná makačka, když člověk jezdí po Pražských kopcích. :)
To jo výška řídítek je zásadní věc. Může se zdát, že nízko položená řídítka jsou nepohodlná, ale vtip je v tom, že předkloněna přeneseš část váhy na ruce a stojná noha pak je na tom lépe, takže nakonec po delší jízdě zjistíš, že to tak špatně není. :)
Já mám ale problémy s bedrkou, takže nízká řidítka ani omylem.
Já mám doma K6, 12/12 palců. Výhoda je, že mi projde skoro všude a kde ne, tam ji strčím do pytle a je velká jako kytara, váží 5 kilo.
Loni jsem na ní moc nenajezdil, teď občas na vlak. Asfalt v pohodě, šotolina fajn, ale jakmile je jen rozbitý pole, už to nejede, mám tady krátký úsek a strašně mi tlačení pije krev.
Jinak po okolí, což je spíše rovina, mám průměrnou rychlost kolem 14 km/h, do kopce se vážně blbě tlačí, s kopce málo brzdí, ale nepadáš z výšky ;) Způsob pohybu na koloběžce je strašně příjemný, už jen proto, že přesně poznáš sílu svého odrazu. A taky na to stačí jedna duše a dva imbusy a rozebereš ji celou ;)
Jestli chceš něco hodně lehkého, aby se ti to dobře bralo do vlaku, tak bych uvažoval o Kostka Rebel. Sice je neuvěřitelně měkká, jako že pruží, ale na kratší vzdálenosti se to asi dá. Já sám mám už pár let K-bike K6 a taky dobrá, ale jen na dobrém povrchu, ideálně asfaltu bez nerovností. Dneska bych asi raději šel do koloběžky s většími koly, ale chtěl bych i skladnost, takže dost možná bych pokukoval po Rebelu od Kostky a nebo nějaké skládací koloběžce od Mibo, která má přední kolo alespoň 16 palců. No trošku si musím povzdechnout, že je škoda, že letos na For Bikes Mibo nebude.
Tak nějaké shrnutí dosud získaných informací:
Jak jsem se dočetla na serveru Českých drah, koloběžky s koly do 12 palců, jsou považovány za ruční zavazadlo (tedy neplacené). Což už je silnější argument než že do té a té velikosti to na řidiče (průvodčího) působí dojmem hračky, tady se mám oč opřít.
Takže jo, výběr to tím pádem jasně omezuje na koloběžku 12/12.
Věděla bych, co si vybrat kdybych po té koloběžce fakt moc toužila a současně hledala, do čeho vrazit volné peníze, leč bohužel takto situace nestojí.
Vyjdu-li z toho, že spíše hledám, zač utratit dárkový voucher do konkrétního cykloshopu, je konečná volba tato: http://www.yedoo.eu/cz/kolobezky-yedoo/yedoo-ox...
Vzhledem k tomu, že je navíc ve slevě, vyšla by mi (když stejně za ten voucher jaksi nemám co jiného koupit) prakticky "zadarmo".
Takže se ptám už zcela konkrétně: Vím, že to není žádná hitparáda, ale s ohledem na předpokládané využití - myslíte, že by to byla až taková katastrofa, že by byla "zadarmo drahá" nebo by se při zohlednění všech těch souvisejících okolností dala vzít?
no, jestli to máš takřka zadarmo, tak to ber, nemáš co ztratit :-)
jinak bych si asi připlatil tisícovku za tu K5/K6
a kde jsi našla to, že koloběžky do 12 palců jsou OK? je to nějaká novinka?
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
Jo, přesně. Kdyby to byla otázka připlacení tisícovky, šla bych asi do té K6. Jenže vzhledem k situaci už to pro mě znamená připlacení tří tisícovek... a tam už to rozhodování je přece jen jiné.
aha, novinka, 15.12.2013
to bylo asi zavedený s tím zlevněním přepravy kol :-)))
no nic, uvidím, jak se bude průvodčí tvářit na mého složeného 16 palcového Mastra. nad nebo pod sebe ho klidně dám, ale rozměr na výšku překračuje o nějakých 5 cm...
I kdyz vyfouknes kola? 8-)
12" kolobrndy dělá v ČR Mibo a K-Bike. Mibo používá standardní cyklistické díly, K-Bike má např. vlastní náboj, který ti zrepasujou jen a pouze u něj. Každé řešení má své výhody na nevýhody. Nejlépe osahat si a vyzkoušet oboje (nakolobce.cz).
Starší Mibo lze koupit za dobré prachy (já koupil Courage za 2000,- na Aukru, nába vrže (je neopravitelně křivá), ráfek má trochu výraznější spoj, koupil jsem si vyšší představec, brašnu a gripy, jinak jsem do toho nemusel dát ani korunu.
Yedoo je laciná čína, spíše dětská hračka, ale je pravda, že cena je bezkonkurenční, a taky funguje.
Ano, já tohle všechno vím... Kdybych vybírala zcela bez přihlížení k "nestandardním okolnostem", nešla bych do této značky.
Ale volba mi prostě stojí tak, že buď koupím toto, nebo nic (a budu hledat něco jiného, zač utratit dva tácy na voucheru)...
A připouštím, že je možné, že z těchto dvou eventualit je lepší volbou to "nic"... a to si právě ujasňuju. :-)
Fakt si ji zkus, nevím jak jsi vysoká, ale co jsem viděl v Praze tyhle koloběžky, přijdou mi dost dlouhé a hlavně vysoké. V určité výšce se stává koloběžka špatně ovladatelnou.
Stejně jako výška stupátka je docela důležitá. Čím je stupátko výš, tím víc se nadřeš...
Vysoká jsem celkem dost (176). Měly by být určeny pro výšku nad 125cm, tak snad by mi vysoké být neměly. Jo, s výškou stupátka to může být problém, ale na ty vzdálenosti, na které to hodlám používat...
Zkus, to se řekne... jednou jsem chtěla koloběžku zkusit - a prostě na ní neumím... Zkoušet můžu něco teprve až se naučím... a to se bez ní zas nenaučím...
(Já vím, že jsem nemožná, ale když už s tím padesát let nějak žiju, teď už to asi lepší nebude. :-)))
Pokud získáš "Jedu" zadarmo /píšeš o nějakém voucheru/, pak není, co řešit. V opačném případě ušetři, 2600 jsou přece taky peníze. Jedu má hódně vysoko stupátko, což se naprosto neslučuje s pohodovou jízdou. I pár kilometrů pro Tebe bude nepříjemných a od kolobky Tě odradí. Koloběžku mám, vím co píšu. Z probíraných alternativ /s přihlédnutím ke kvalitě, ceně atd./ mi zůstává jenom K5 nebo nic. K5 /ne K6/ mám vyzkoušenou, v daném rozměru kol tu nic lepšího nekoupíš.
Nojo, tak asi ušetřím a koupím až později, až nebudu vědět, co s prachama...
Voucher jsem dostala jako dárek k narozeninám, čili není to tak úplně zadarmo... jenže vše, co potřebuju na kolo už buď mám, nebo to daný cykloshop nevede... tak jsem si říkala, že bych mohla mít vyřešeno. A jistě, ten moment překvapení, kdy bych mému o spoustu let mladšímu bratrovi zvěstovala, že jsem tedy od něho k padesátinám dostala koloběžku, mi taky přišel jako docela veselý.
No, budu hledat něco jiného... :-(
A co se zkusit s tím obchodem domluvit? Ze by aspoň jednou přeprodali tu doporučovanou K5 nebo K6 (i když ty asi na vyrobení podle stránek teprve čekají), nebo něco od Kostky či Miba?
Třeba jim rozšíření sortimentu vadit nebude...
Použitelné to bude, ale víc se nadřeš se dřepováním. Pokud to hodláš používat dejme tomu jednou do měsíce, tak asi nevadí. Pokud to budeš používat častěji, tak radím našetři si na lepší.
Tak tuto jsme kupovali synovi před prázdninama a už má nové náboje s výpletem. Stačily ty prázdniny a 12-letý kluk. Přitlač alespoň na tu verzi new
http://www.yedoo.eu/cz/kolobezky-yedoo/yedoo-ox...
Ale dyť jo... už mi to rozmluvili vejš...
správně, vykvajzni se na yedoo a kup si radši koloběžku :-)
asi pozdě, ale když jsi takový učící tip, co zkusit http://www.youtube.com/watch?v=ZNAaI_zlI_c
Do busu a všude to jistě vezmou, vypadá to jako náhradní kolo, cena 3800
Ifčo a už jezdíš na koloběžce? Vybrala sis nějakou?
Taky už si vybírám na pojížďky po městě, bo ECO je "neskladné", postupně spořím :-) Zatím mám na Kostka hill fun bez blatníků a stojanu, ale rád bych něco skládacího do vlaku jako Mibo mastr new.
No, zatím jsem to odložila...
Jinak jsem zatím skončila u modelů K5 - K7. Tam mi přišel ještě slušný poměr ceny a skladnosti do vlaku. Nicméně zatím odloženo (asi až dospravuju barák... :-(
No to taky znám, obyváková stěna, podlahy, kuchyňská linka atd. atd. :-D Murphy mi na to doporučoval špunty do uší...
Ne-e, to je zásadnější. Spravuju "na důchod" jinej barák, než kde bydlím. Takže zateplení, fasáda, rozvody vody, elektřina... a pak teprve to, co píšeš.
Ale zas nepotřebuju ty špunty do uší.
Ta K5 je taky dobrá volba, není tam potřeba skládání, protože ve vlaku zdarma, díky za připomenutí, ale přijde mi to nízké řídítkama (70cm nemám zrovna v pěstích podél těla) na mých 191cm a nabídka pneumatik 12" žádná sláva. Relativně lehká. Jen jak čtu ty určení kolobek, tak nechápu to dělení vhodná/nevhodná do měst, vhodná/nevhodná do terénu apod.
mám doma od Miba Geroye (26/20) a staršího Mastra (16/12).
Geroy jede pěkně i mimo město, když už ho rozjedu, tak pěkně udržuje rychlost a nemusím tak často kopat. ale ve městě na chodníku, v pěší zóně a tak (já vím, že se tam nesmí :-))) není tak obratný.
Mastr se rozjede rychleji a snáz, ale má menší kola, tak neudrží tak dlouho rychlost. ale zas ta manévrovatelnost je skvělá. a občas mi to projde i v nějakém obchodě vzít ho dovnitř...
Abych se přiznal, tak největší a bohužel nedostupné lákadlo je rebel fold svou váhou a velikostí. Vše ostatní je nějaký kompromis a nejhorší je pravidlo, že čím levnější, tím těžší. Vypláznout šestku za kolobku, na které jsem nikdy ani v dětství nejezdil, je málem životní rozhodnutí. Kolobka u mě vítězí skladností a cenou hlavně nad variantou skládacího kola na mé poflakování mimo domov.
Taková varianta skejtu na batohu.
zkus kouknout na priblizovadla.cz
je tam spousta recenzí i zkušeností, teď momentálně i článek pro ty, kteří si chtějí koupit první stroj :)
mě připadlo 7000 za Mastra taky strašně moc (zvlášť když kolo mám za 10, byť s 40% slevou), ale údržba krom plášťů je tam skoro nulová vzhledem k najetým kilometrům. takže se ty náklady v porovnání s kolem rychle vrátí.
Díky za tip na ten článek... sakra, už zase mám pocit, že "potřebuju" koloběžku...
No vidíš, můžeme se vzájemně hecovat :-) A pak na vítězný tip vyžebrat množstevní slevu na 2 kusy :-)
Bydlím 20km na západně v Náměšti.
No, naposledy jsem se zasekla na té "ká sedmičce". Sice je to 16/12, ale pokud by ji člověk hodil do té jejich origo tašky, troufala bych si ji vlakem provézt...
Nicméně pokud o tom začnu znova vážněji uvažovat, asi toho budu do užšího výběru brát víc.
Třeba Kostky se dají půjčit i u nás na venkově, že bych teda zprubnula...
A kde? V Rosicách? To bych přijel taky.
Jsem teď trochu zmatena - v Rosicích byla prodejna VK Cyklosport, kde byly cedule "jak kráva", že půjčují koloběžky... ale na jejich firemním netu už rosická prodejna zmizela. Jak tam budu mít cestu, tak se podívám, co tam aktuálně fyzicky je.
A to ještě nevíš, že budeš potřebovat časem dvě. :) Jednu skladnou na 12 kolech a druhou komfortní na výlety na 20 kolech. Nebo půjdeš do nějakého kompromisu, kde slevíš jak na skladnosti, tak na komfortu. Já ustrnul ve fázi malá skladná K-bike K6. Výhoda koloběžky je fakt veliká v tom, že proti kolu to žádá minimální údržbu a moc se toho cestou většinou nepokazí. Nejčastější poruchou jsou defekty. A narozdíl od lehokola fakt posiluješ řekl bych celého člověka. Na dálky to ale moc není, pokud nejsi masochista. :)
Zatím hodlám mít na výlety jen to leho, ale... no, nikdy neříkej nikdy...
Časem to přijde :-) koloběžky mám už tři :-)
A na jaké velikosti teda začít? Která je vhodnější do začátku, než se dopracuju do fáze několika vlastněných velikostí? 12/12 nebo 20/16 popř. větší?
podle toho, jestli upřednostníš radši snadnou přepravu (12/12 nebo něco skládacího) nebo radši něco pohodlnějšího - 16 a víc...
i na malých koloběžkách jde dojet pěkný kus. a není to jen o kolobce, ale hlavně o hlavě a nepřepálit první kilometry ;-)
Tak jestli je startovní velikost šuma fuk, tak potom vítězí K5, ale tam bych potřeboval teda zdvihnout výšku řídítek, než se to naučím, alespoň na 96cm nad zemí oproti 70cm originálu.
Na dálky to je taky....70- 80 km za den dám na těžko i s nějakou tou zastávkou na pivko.
Jsi borec. a na čem dálky jezdíš? Předpokládám, že to bude něco na větších kolech?
Kostka Tour, 26/20....koupený jen rám a zbytek vlastní...navaření úchytů na brzdové třmeny a závěsu na vozík,atd...
Tam to postupně pročítám, vzal jsem Tvůj odkaz z dřívějška :-) Ty prachy za to beru, ta kvalita nejde přehlédnout, jen ty prachy nejsou můj kamarád :-D Pročítal jsem i weby těch našich čtyř výrobců, ale podle čeho vybrat tu správnou kombinaci kol jsem nenašel. Tady nemám jasno a taky teprve stanovuju priority, jako jestli je pro mě zásadní "zadarmo" přepravitelnost malé nebo skládací kolobky veřejnými dopravními prostředky nebo postupně budovat kariéru koloběžky, jako že koupím třeba startovní Hill fun kvůli rámu a postupně vyměním komponenty a nebudu řešit šetření jízdného apod.
Ale tu vítěznou strategii si musím zvolit sám, že.
koukni se, jestli někde v okolí nemáš půjčovnu koloběžek. zkus se na pár projet, porovnat. a uvidíš, co ti padne do oka.
já měl první Mastra, pak jsem si v půjčovně na 5 minut půjčil Geroye, a tak dlouho to ve mně hlodalo, než jsem si ho koupil. a teď mi ho "zabaví" moja a zbyde mi zase jen Mastr :-)
kdybych si měl vybrat jen jednu a teď, tak šáhnu po Mastrovi 16/16 - je skládací, obě kola stejně velká (jen jedna náhradní duše), a v 16palcových je trošku větší výběr plášťů.
a jestli od Miba, tak si radši připlať tisícovku na kola na průmyslech, jedou podstatně líp.
a kdybys měl cestu do Zlína, klidně se ozvi, půjčil bych ti je na projetí ;-)
Jen cesta vlakem 5hodin, to by klaplo jen v případě víkendového gou to Chřiby :-D Ale rada je to dobrá, mrknu po Štatlu. Jak sem četl toho Robikla, jako že přes 2kolobky nejede vlak, tak už jen stanovit pořadí nákupu :-)
Ten skládací Mastr je hezký, člověk jím zabije nejednu mouchu najednou. Letos bych na něj ale neměl. Řeším letošek, ale pokud se budu rozhodovat jako u leháče, tak za 3 roky jsem tu s podobnou úvahou zas :-) Chcu prostě začít. Už jsem pročítal i bazary, ale kde nic tu nic.
http://www.masarykrun.cz/pro-bezce/propozice...
Půjdete někdo na to? Třeba jen na čumendu? Ať tam nejsu sám...
Jel bych jel z Rosic na kole.
Tohle je taky dobrý, byl jsem vloni:
http://pardubickyvinarskypulmaraton.cz/cs/79...
Když jsem se rozhodl, že si koupím koloběžku, prostudoval jsem na internetu co se dalo...někdy se to i nedalo...;o). Nakonec zůstaly dvě firmy Kostka a Mibo, z nich jsem prosítoval hill 3 a mibo mastr/crazy. Navštívil jsem obchod z 90% rozhodnut, že koupím Hillku. Nakonec rozhodl jeden jediný odraz při zkušební jízdě. Mibo prostě vystřelí a jede, radost z jízdy přímo vstupuje do koloběžkáře. Nepruží jako Hillka s líbivým designem. Hillka je líná, nemotorná. Chce to opravdu vyzkoušet na vlastní tělo, k tomu zvážit svoje potřeby a představy při používání. Obě kolobky jsem zkoušel několikrát, střídal, ale pokaždé mi Mastr prostě seděl, jako bych na něm už dříve jezdil. Bylo to jako v nějakém sci-fi filmu, když předělávají člověka v robota, prostě jsme splynuli. Tolik kritizovaný stojánek u Mastru je naprosto bezvadný, praktický, nevadí a ovládá se nohou. U Hillky potřebujete k postavení kola na stojánek tři ruce a ještě dobré oči, abyste se trefili do dírky... taky si to vyzkoušejte. Nakonec jsem musel uznat, že Mastr je prostě koloběžka, která designově zůstává koloběžkou... Prohnutí podlahy /také kritizováno, prý kvůli namáhání achilovky :o))/ je perfektní, akční, stát na Mastru je pohodlí, jistota a výzva k odrazu a projet i třeba lesní stezku přes kořeny...U Hillky jsem nevěděl, na které trubce stát a měl jsem pocit, že se zaryju do země a ne, že vzlétnu, jako na Mastru... No, a ta skladnost také hraje velkou roli..., Mastra zlomíte a dáte do tašky… Zkuste to s Hillkou. Protože jsem měl pocit, že těch /u/přím/n/ých hodnocení v diskuzích o koloběžkách moc nenajdete, chtěl jsem se podělit o svoje dojmy. Opravdu velmi důležité je vyzkoušení stroje na vlastní kůži. Možná, že někdo napíše opak. Každý jsme jiný, jinak stavěný, s jinými pocity a zkušenostmi a proto díky, že tu máme Mibo a Kostku a další. U mě vyhrála kolobka Mibo Mastr.
to je tak pěkně napsané, že jsem rád že mám kolobku Kostka. Mě ty ojebané kotníky od stojanu fakt vadily :-)
vidíš, já mám Mastra taky a stojánek tam nemám. ani na Geroyovi. zato pořádná rána kotníkem do zadního rychloupínáku, to je pošušňáníčko :-D
I moje Kostka se umí trefit do kostky a jak to bolí. Jsem si kvůlivá tomu pořídil vhodnou obuv kotníky chránící. Je to speciální obuv zakoupená v pracovních oděvech, protože kde jinde by měli vědět jak nohy správně ochránit, než tam :-)
ženě jsem koupil Kostku novější a tam už to je ošefované tak, že ten rychloupínák je kapku jiný a hlavně nevyčuhuje. Ale na svůj stroj jsem to ještě nedal, poněvadž mám tu obuv speciálně kotníky chránící. To by potom ta investice postrádala smysl. :-)
Sluší se připomenout, že t.č. montuje Kostka zadní 65 mm náboj, tím by měl být problém okopávání víceméně vyřešený. Osobně používám chránič kotníku, který vsunu pod kompresní podkolenku.
To musí být dost nepohodlné, ne? Já mám chránič kotníku nalepen na zadní vidlici...
http://lecivky.prodejce.cz/pic/kolobe4.jpg
Ta spešl obuv vypadá takto http://www.korus-eshop.cz/bmz_cache/f...
a nepohodlná není,
já kolobkovou sezonu začínám v době kdy ostatní kolobkáři dělají akci věšení kolobky na hřebík.
Já mám na kostce rychloupínák taky utopený, ale stejně jsem se zezačátku kopal...pomohly jedině sandály, to už si pak dáš pozor aby jsi se nekopl...loni snad ani jednou :-)
nevím, o jakou kolobku se ti kotníky ojebaly. U Mastra nemám zadní upínák, o stojánek se může jebnout jen někdo schválně. Třeba je to špatnou technikou odrazu. Jinak v této diskuzi je tvůj příspěvek klasickým "úkrokem stranou", který známe u většiny našich politiků...;o)
Mě taky vyhovuje Mibo. Těžká, ale tuhá.
Stojan na koloběžce? K čemu?
No přece aby stála, ne??
Zpravidla jde postavit napříč přes obrubník, nějakou cihlu či poleno. Nebo opřít řídítky o něco svislého (zeď, strom, lavičku), a současně zapřít zadním kolem proti popojetí. Oboje je výrazně stabilnější, než existující stojany. Případně lze koloběžku i položit.
Stojan na koloběžce buď snižuje světlou výšku nebo překáží jinde.
Na Kostce Tour je stojan perfektní, ničemu nepřekáží ani nesnižuje výšku. A se stojanem ji odložím daleko rychleji než hledat něco na opření.
Můžu porovnávat Mibo 16/12 a Kostku 26/20. Kostka má vyšší nášlap, ale taky snáze přejede nerovnosti. Je to individuální, já radši tu Kostku, žena Mibo.
Jj, každá má něco do sebe. Já chtěl původně Kostku, pak jsem sehnal za pár kaček starýho Couraga, pak jsem zjistil, že mi vlastně vyhovuje, trochu jsem ho očesal, pak zase ověšel... :-)
Švagr začínal kdysi na Couragu, teď si koupil Kostku (nevím přesně co, asi 20/16 jestli to existuje...).
Navazuju na tuhletu odnož v jiném tématu: http://www.nakole.cz/diskuse/19988-jak-se-tady...
Pravda, o těch stejně velkých kolech sice psali, že jsou stabilnější "ve vyšších rychlostech". Což na ty moje přibližovačky není tak úplně priorita.
Hlavně mi ta šestka přijde fakt moc maličká a řidítka nizoučko. Pro závodění dobrý, ale na ty moje pojížděčky nevím nevím.... (A majitel K biku v rozhovoru řekl, že sedmičku původně udělal jako koloběžku pro ženy, tak si říkám, že ho třeba poslechnu... :-)
Pokud se na to vejde moje dvanáctka noha, tak to může být i pro ítýho :-) Na jednu stranu obě kola 16" jsou docela velké na skladnost, díval jsem se teď na kárečku se 16" a přijde mi to velké. Řídítka nízko prý nevadí, ale zaklánět hlavu jak na zábradlí se mi moc nechce. Přece jen moje 20kg kolo na nějaké přenášení není určeno.
Řidítka nízko by vadit neměla, ale pro moji "pocitovou" hranici je tak akorát vhodně nízko ta sedmička. (I ta je má níž než většina jiných srovnatelných koloběžek.) U té šestky jsou div ruce div ne u kolen a to už se mi zdá moc.
Nicméně pokud se rozměrů, skladnosti, přepravitelnosti hromadnou dopravou týče... nojo, s tím šestnáctkovým kolem už je to mohutnější.
K6 je super, že je maličká i bez skládání, ale svojí podstatou je to spíše sportovní stroj. Díky postoji se na ní docela dobře dupe a mám dojem, že do kopce se na ní dokonce jede líp než na Mibo Mastr. Na druhou stranu na nějaké to sem tam se odrazím a jinak se kochám, je K6 docela nepohodlná. Takže na ježdění na pohodu třeba já osobně mám raději Mibo Mastr, který je díky skládání cca podobně skladný jako malá K-bike K6. Jen se člověk musí ohnout, aby to složil. U přepravy MHD by to mohla být otrava. Takže jsou tu pro i proti.
ty máš taky Mastra? jak ti drží představec od řidítek? já tam ten rychloupínák můžu utáhnout jak chci, ale když řidítkama na místě škubnu do strany, tak se mi protočí. za jízdy se mi to teda už stalo taky, když jsem chtěl udělat kličku. tlamu jsem naštěstí nehodil :-D
Mastra doma máme, rychloupínák na řidítkách drží perfektně, i po otevření je potřeba s řidítky škubnout, aby se uvolnila. Všechny díly jsem namazal, protože po prvním dešti chytly rez.
To ja prave tehdy taky namazal. I ten rychloupinak :D
Kdyz jsem ho rozdelal, tak mam tu tycku nejakou zohlou, tak nevim, jestli to nemuze byt tim, myslim to protaceni. Asi skoncim u redukce na ahead prumer slozeni + klasicky predstavec. A skladat budu povolovanim sroubu na predstavci. Jen nevim, jestli je to na to stavene :)
Aha. Já tam ahead redukci mám a přes tu je ten rychloupínák. Na redukci je ahead BMX představec, takže už mě také napadlo, že dost možná by se daleko lépe utahoval ahead představec s jednou dírou a rychloupínákem nasazený na tu ahead redukci. Tedy lépe ve smyslu menší silou, podobně jako u sedlovky. Další věc je, že by se to i líp nandavalo. Třeba na tohle výrobce taky jednou přijde.
myslíš, že bych mohl být tak smělý, a poprosit tě o fotku, jak to máš udělané?
musím totiž kolobku dát fofrem dohromady. pojedeme na ní s nevěstou a nerad bych hodil tygra ve svatebním :-)))
Mám klasicky, tak jak dělají Mibo Mastr 2015. Asi dříve dávali jiné řešení představce. Posílám foto. :)
tak, už jsem ten svůj představec našel. dřív dávali tento:
http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo/doplnky...
nakonec jsem to protáčení vyřešil koupí redukce na ahead a klasickým představcem. dneska jsem byl koupit, tak snad to bude fungovat :)
Myslím, že úplně dokonalé to s použitým rychloupínákem nebude nikdy. Pro dotažení to chce větší sílu i za cenu menšího posunu, takže jinak řečeno musí mít dosedací zakřivení páčky jiný tvar. O tom to celé je. Já to dotahuju na krev a sice se to pak samovolně nehne, ale rozhodně to nedrží tak, jako utažení imbusem třeba u káčka (tam se to nehne).
Tak nech řídit nevěstu... :D
nevěsta si bude řídit svoji mibo geroy. teda vlastně moji. původně. už mi byla zabavena :-D
Mám. Po letech s malou K-bike jsem si letos udělal radost a přikoupil do stáje skvělý stroj Mibo Mastr. Co se týká utažení rychloupínáku řídítek, tak to dotahuji pořádně zatlačením shora dlaní a drží to bez problémů. Ale musím prostě pořádně. Když to utáhnu málo, tak se to samozřejmě držet nebude. Ale máš pravdu, že ten krok rychloupínáku není ideální. Rozhodně utažení zlehka, jako třeba u sedlovky tady fakt nefunguje.
Tady http://priblizovadla.cz/male-mestske-kolobezky/ plus zde http://www.kolobezky-pro-dospele.cz/news...! máš přehled všeho co jezdí na 16". Mě z toho nejlíp vychází Friend - cena, nízká hmotnost,nízký nášlap, úzký zadní náboj /neokopeš si kotník/. Jediný drobný nedostatek jsou jednoduché ráfky Remerx, pro osobu s nižší váhou v tom zásadní problém nevidím. Pozn.: Menší zadní kolo /12"/ bych nebral.
Díky, na tenhle článek a na Frienda jsem taky narazila.
Pořád ale je mojí prioritou, aby ta koloběžka šla pokud možno provážet vlakem a ještě lépe bez placení. Což jsou koloběžky 12/12 přímo "ze zákona", 16/12 si ještě pořád troufám někam zapasovat tak, aby se jakž takž do podmínek pro ruční zavazadla vešla. 16/16 - ta už prostě z hlediska hromadné dopravy není malá (jedině skládací a tam už mi to za ty peníze nestojí).
Ale pořád váhám... včera jsem byla náhodou v jedné prodejně a prohlížela jsem si tam "sixteen" - tyhle peníze za ni nedám už vůbec ani náhodou, ale jinak byla moc pěkná. :-)
Aha. Takže skutečně malá a považovaná za příruční zavazadlo bez ohledu na to jestli je skládací a bez ohledu na vyndaná řídítka je jakákoli koloběžka na 12 palcových kolech? Chápu to správně? Tak potom to jsou jasné body pro K-bike K6. Jen bys pro pohodlnou jízdu musela jít výše s řídítky. Takže nějaký a vyšší představec. To by neměl být problém.
Špatně jsem si přečetla dotaz a odpovídala původně na něco jiného.
Je to tak - pro ČD je ručním zavazadlem i "malá skládací nebo dětská koloběžka s koly menšími, než jsou u jízdního kola, nejvýše 12 palců".
I ta K7 mi přijde ještě při vhodné konstelaci umístitelná tak, aby nikde nepřekážela (a k tomu je "semiskládací" a umístitelná do tašky). Větší neskládací koloběžky už podle mě neprojdou, pokud se průvodčí nebude chtít dívat jinam.
Mastr 16/12 mi prošel zatím vždycky kromě jednoho případu, kdy jsem průvodčímu musel zacvakat za cestu Zlín-Otrokovice :(
jinak mi vždycky stačilo buď jen otočit řidítka, případně ji "zlomit" v půlce - s tím už neměl problém takřka žádný průvodčí. ale my je tu máme vesměs moc hodné. zvlášť na těch místních linkách :)
až na toho hňupa :-D
Už jsme to tady diskutovali, když jsem s kolobrndou jela vlakem - je dobré mít sebou vytisknutý kus z přepravních pravidel, kde se mluví o tom, že je koloběžka do 21" ručním zavazadlem.
Průvodčí jsou totiž jiného názoru a dost blbě se s nimi ve vlaku dohaduje.
Do DVANÁCTI palců, nikoli do jednadvaceti...
Jasně. Zase jsem měla druhý prst rychlejší než ten první :o)))
A jakou vlastně máš tu dvanáctipalcovou kolobku ty? (Jestli jsi to už někde psala, tak se omlouvám, uniklo mi to.)
Já mám 16". Typ si nepamatuji a teď se fakt dolů podívat nejdu.
Já jsem si pak uvědomila, že jsem to zmotala s tím ručním zavazadlem. U mě šlo o spor zda ji považovat o spoluzavazadlo nebo za kolo.
moje má spadat do kategorie spoluzavazadlo.
Rozdíl od kola je hlavně v tom, že já nepotřebuji rezervaci.
Sixteen prodražuje atypická konstrukce, kotoučovky. Přínos pro samotnou jízdu nevidím. Pokud trváš na 12" vzadu, snadné manipulaci /supernízká hmotnost/, tak bych přišetřil na Kostku Rebela. Pro těžkýho chlapa je rám kapku měkčí, ale pro Tebe paráda :-).
No, nevím nevím... já jsem sice lehčí než "těžkej" chlap... ale zas asi těžší než "lehkej" chlap...
Do důchodu budu splácet hypotéku na barák, co právě spravuju... já už toho v tomto životě moc nepřišetřím. :-)
BTW existují dvojstěnné ráfky 16" nebo dokonce 12"? Já jsem nikde nic takového nenašel...
Za dvoustěnný /komorový/ považuji např. toto http://www.remerx.cz/lucky-ring_1, za jednostěnný /jednoduchý/ např. http://www.remerx.cz/rmx-203x21-n-/-16_2. Remerx tedy vyrábí dvoustěnné ráfky i pro kolobrndy na malých kolech, možné, ale je, že některé typy jsou např. spec. pro Kostku a neobjevují se v běžné nabídce výrobce. Když jsem chtěl, aby mi stočili ráfek Alcyon v průměru 20", nebyl problém, přestože ho ofic. neprodávají.
Taky jsem podlehnul kouzlu kolobezky, mam tu s taznym biomotorem.Obcas se pri jizde motor zastavuje a neco z nej tece nebo odpadne,ale rozbitej neni.A dost zere..Nepoznavate nekdo vyrobce kolobezky?
Stavitel lehokol a koloběžku koupí hotovou.... :-)
Hotová nebyla, ale stačilo vyměnit jen řidítka představec,ložiska řízení,brzdy,bovdeny a kola.
A že jsem jí koupil?No viděl jsem tvý fotky z léta
a tu Kostku jsi taky nesvařoval.... :-)
No jo, rám jsem zbaběle koupil :-) ale aspoň navářku na třmen kotoučovky jsem na něj navařil :-)
Mě se líbí biomotor, zdá se většinou pracuje v pohodových otáčkách :-)
Ha... chytrému napověz, hloupému dolož... jsem ten motor, co odpadne a něco z něj teče a přitom není rozbitý, pochopila až teď... :-(
k čemu je dobré takové to nad tím zadním bletníkem?
nevim, když jsem to při přestavbě sundal, koukal tam takovej divnej špuntík. Tak jsem to tam zas vrátil a špintík zmizel...
takže ochrana zadního výstupku blíže neurčeného účelu :-) a jako bonus se na tom možná dá i sedět, i když kdo by to dělal. :-)
Tak jsem v i-bazarech zahlédl mibo master klasic horší verze nábojů za 4-5500 16/12". Fascinuje mi to skládání. Je to dobrá volba do začátku?
Skládání od Miba je super. Ale než koupíš ojetinu, tak si určitě vyzkoušej, jestli to nemá vůli v tom skládacím mechanismu. Zabrzdi přední a cukej dobředu dozadu. A raději ber skládačku 16/16. A pokud fakt potřebuješ skládačku, tak vyzkoušej i novou Kostku Rubik 4! Já jí teda zatím nezkoušel, jelikož mám svého Mastra a spoustu jiných starostí, ale až bude příležitost, tak tenhle zajímavý stroj chci zkusit.
No, koupě po internetu to praktické omakání vylučuje. Ale děkuju za varování. Pochopil jsem, že skládačku jen po omakání nebo novou.
No zkontrolovat si to, až si pro to pojedeš. :)
Jako vlakem? Ne - ne, pošta to jistí :-D Pokud je riziko vaklu, tak to při mém metráku může znamenat jízdu do nemocnice. Moja se jen zasmála představě jak s naloženým batohem 40-55l jedu v předklonu po Brně z vlakáče do olympie a zpátky. Obnášelo by to i transportní úpravu a tak jsem tedy skládačku odepsal. Koupím teda něco s pevným rámem a s varováním manželky, že to nesmí stát sklepní úloženkou :-)
Kdo jednou zkusí koloběžku, tak ho to chytne....vlastní zkušenost. Dneska mám koloběžky tři :-)
Jak se to vezme - mě z toho chytly záda, ale ještě jí dám jednu šanci.
Mě záda zase přestaly bolet...nemusím každý měsíc na masáž abych se mohl hýbat...
Jediny co me z kolobezky jeste neboli, jsou zada.Ostatni casti tela uz to odnesly pri neplanovanejch padech.
jízdu na kolobce s batohem na zádech jsem si zkusil jednou asi kilometr z garáže dom a můj názor je ten, že větší hňupovinu jsem ještě nedělal. Smysl to má snad jen kdyby chtěl člověk trénovat stehenní svaly. jinak je to fakt blbost.
s batohem
https://www.youtube.com/watch?v=ikNLIk1ztKQ
fakt usvědčils mě. Je to skvělý nápad jezdit na kolobce s batohem na zádech. jj zkus si to. Vřele doporučuju. Ale jen tobě. ;-)
a hlavně do kopce a po rovině je to suprovní. Z kopce je to jedno, tam si ten batoh tak nevychutnáš.
S batohem jsem jel jednou...z Masarykova okruhu z Masaryk run na vlak na hlavní nádraží v Brně...nikdy víc...
No, a jak teda řešit nosiče na koloběžku? Rád bych to využil i na nákupy. Něco už jsem viděl, ale všichni to měli přivázané k řídítkům. A pak trip od kostky, s bagáží na vytuněném blatníku.
jeden chlapec z "krásné Vysočiny" to má hezky vyřešený nosičema brašen na předním kole.
snad sem dá fotku
Fotky jsem viděl, ale stejně to bude znamenat nějakou "svépomoc". Zkoušel jsem od Kostky vymámit vidlici s návarky na nosič, ale v sériovce nic nemají a nabídli mi jen cenovou nabídku pro výrobu na zakázku a na to jim dlabu. Bohužel jsem nenašel ani na netu pevnou vidli na 26 kolo s návarky na nosič. Já tam chci dát běžný zadní nosič a brašny.
Zadní nosič na přední vidlici nedělá dobrotu, brašny nejsou v ose řízení, to už jsem s neúspěchem zkoušel.
Ale něco takovýho nepotřebuje návarky:
http://www.bike-eshop.cz/nosice/predni-nosic...
uvažuju o tom,až se rozhoupu k delšímu výletu
V čem byl problém - řízení,stabilita nebo něco jiného? O těch nosičích z odkazu vím, ale tam mám zase strach, že do nich budu kopat, při nápřahu mi jde noha až k přední vidlici. To by znamenalo úplnou změnu techniky kopnutí.
Krásný chlapec z Vysočiny, říkáš , :-) Fotky dodá :-)
Díval jsem se na Tvých stránkách, že si laboroval i se zadním nosičem a viděl pak nabalenou kostku jen vepředu. Prosím Tě, to byla problém tuhost nebo si štrejchal nohama o něj?
Zadní nosič se mi prostě nelíbil... Nakonec stačily dvě přední SA 508 z boku na přední kolo a nahoru na nosič SA 450...vešlo se všechno, stan, karimatka, spacák, drobet oblečení atd... koloběžce jsem přidal asi 20 kg, ale dojel až do Koperu :-) Nosič jsem měl takový http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/doplnky-na... , jen jsem si ho svařil sám, nahoře cosi takého http://cz.author.eu/doplnky-kola/nosice/se... , opět z vlastní zahrádky :-)
ja dal na obě kolobky přední nosič od Arsenalu si myslím, že to je. tady je trošku vidět. A brašně na to má nějaké německé co sem koupil z armádního výprodeje. pláštěnka a lepení na duše se do toho vlezou. a svačina do práce taky.
http://www.bike-eshop.cz/nosice/predni...
Narazil jsem na výprodej z půčovny
http://www.kolobezky-ceskyraj.cz/vyprodej/
Kostky hill mají jak 20/16 ale i 20/20, po čem šáhnout?
Mám 26/20 a protože mám i leho 20/26 tak je mi to jedno. Ale kvůli rozměrům bych z té tvojí volby doporučil spíše 20/20.
U kolobek MIBO je kloub velmi solidně řešen, vaklu bych se nebál. Proti Kostkám má níž stupátko, tedy menší námaha, ale zase snáz zachytíš o nerovnosti. Z té půjčovny klidně i 26/20 nebo 20/20, rozměry najdeš na stránkách výrobce.
Skutečně kloub u Miba vypadá bytelně. Musím zaklepat, že zatím sám na Mastrovi vůli nemám, ale vím, že na zkušebním azurovém Mastrovi ve Veloramě v Praze malá vůle v kloubu byla. Šlo slyšet vrzání, ale pohyb tam nějaký minimální a asi pro většinu lidí i neznatelný byl. Proto jsem psal, že raději zkontrolovat. Je samozřejmě možné, že to tma vzniklo tak, že někdo jel s povoleným rychloupínákem, a pak se není čemu divit.
koukni na toto ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=9m_lMIJ0Ot4
já mám taky přes metrák, s batohem jezdím běžně, klidně i polňačky. po 3 letech v kloubu vůle není, najeto to má cca 3000 km :)
jinak, pokud bys šel do Mastra, tak si připlať tu tisícovku za "profi" kola na průmyslech. jsou fakt bezvadné, a jedou líp než konusové ;-)
Objednal jsem 20/20, bo mám leháč 20/20.
Nyní budu řešit po příjezdu kolobku domů blatníky atd. Na předním kole je lepší blatník nebo taková destička zepředu na rámu?
pokud budeš jezdit jenom za sucha a za pěkna tak blatníky nepotřebuješ.
Co jsem koupil na leháč blatníky, tak rád projíždím kaluže :-D Su v tom jak děcko.
tak to chápu :-) Na kolobku jsem dal plastové blatníky z horáka. Tím, že mám 26/20 tak jsem dal dopředu i dozadu z 26. akorát dozadu jsem si přidal z drátu ohnutý jestě jeden držák. Aby to drželo tvar. Je to takový lepší plast co nepraská ale je těžší. Ženě jsem koupil blatníky origo co dodával ten obchod, ty jsou dražší, ale zase sou přesně v rozměru kol.
No, když to vezmu, dokladová brašnička na řídítka, blatníky, nosiče, adaptér na světlo na zadní kolo, držák na pití a nějaký držák na přední světlo a sme na 3000,-Kč. Nějaká šusťáčka a pro jistotu přestávám počítat :-D
Kdyby to nebylo do toho městkého provozu mrštnější než leháč, tak by mě to i v plánování odradilo :-D Už se na ni těším.
zadní bliknu jsem si dal na zadek na reflexní vestu. Jinak jo ty další blbiny se klidně i na víc než na 3K mohou vyšplhat. Ale zase na druhou stranu je s kolobkou taková zábava, že jsem si tu cenu srovnal s permicí do fitka. Ujasnil jsem si co mě bude bavit víc. A všechny plusy se rázem přesunuly na stranu kolobky.
Mě těch peněz není líto, jen mi proběhlo hlavou, že za vystrojenou kolobrndu, stejně dám jako za novou :-D Že jako bazarovou koupí stejně "neušetřím" :-)
Na jednu stranu jsem v jednodušší situaci než před pořízením leha, protože jsem měl možnost kolobrndu půjčit. To leho bylo větší dobrodružství, tam jsem nevěděl vůbec, co mě čeká :-D
Tak jsem kolobezku dopredu zaplatil a v pátek budu asi jezdit :-D
Jen mě tak napadlo, cyklisti zdraví treba "Lehni!", jak se zdraví koloběžkáři? :-D
Já jen, abych vypadal už od začátku jako zkušený frajer :-D Jakože nebudu...
Přece "Trhni si nohou". :-)
Aha, to jsem neznal, a odpovídal jsem "polib si prdel".
tak to jsi odpovídal víš jak?
tak to jsi odpovídal blbě.
Takhle se zdraví gayové ;-p
Aha, dík za upozornění. "Di do hajzlu" je lepší?
A už jsem se rozhodl, že si svoje mašiny vyfotím na rajče, protože poté, co mi po zkolabování HDD zmizela rodinná historie, začínám oceňovat cloud. Su zvědavý hlavně na koloběžkovou verzi nakupování, o kolik do kopce domů budu pomalejší než na ECU. Předpokládám ale hlavně bezpečnější průjezd křižovatkama.
Pak mám kolečko cca 10km za 45min na leháču, tak za kolik ho dám s kolobrndou.
někdo do kopce buší, já se přiznám, že v okamžiku kdy mi rychlost na kolobce klesne pod 7 km tak tlačím a raději se do kopce vydýchám :-)Ale v průměru mi to na těch cca 11 km co jezdím buď na lehu nebo na kolobce vychází že na lehu to jedu 30 minut a na kolobce 40-45 minut. Srovnávám samozřejmě bezvětří. Protože protivítr na kolobce je horší než na klasice a na lehu registruju protivítr až od rychlosti větru 30 km/h a výš. Kdežto vítr v zádech kolobku neskutečně zrychluje. Dokonce tak, že se mi podařilo těch 11 km ujet do 30 minut.
To že budu tlačit kopce mě nestresuje, dělám to i s ECEm, i když nerad :-) Na jednu stranu chci koloběžku i pro větší agilnost než u ECA. Rád bych stihnul nákupy do 35min. kvůli přestávce v práci. Než se vymocu s ECEm a nabalím nákup atd. tak se nevejdu pod 45 minut a to je už na povolení vedoucím. Mám pěšky 13 minut dolů a 20 zpátky nahoru,což mám u kola obdobné. Pokud dám na kolobrndě za 5 minut dolú a za 10 minut nahoru, tak dám nákup i v hyper/super dole v limitu 35minut dohromady.
Na to su zvědavý.
No, a řeším další kategorii. A to kalhoty, bo ve spocených riflách se asi moc dobře nefunguje a rychle je prodřu stehnama.
Jaké gatě prosím Vás používáte na kolobrndě?
Viděl jsem někde nějaké prodyšné syntetiky lehce přes 2000,-Kč, ale po zborcení HDD mám veškerou sbírku odkazů fuč.
na podzim a na jaře vozím todle:
http://www.humi.cz/?lg=cz&kat=31&id=174...
zkoušel jsem na podzim dlouhý běžecký kalhoty, ale neslušej mi protože mám výraznou postavu,tak je vystřídaly kostkovaný trekáče. V létě lídlovský běžecký kraťasy, používám je i na leháče.
Tož nad 15°C(12) mám sportovní výbavu, ale pod už nic. Nejraději bych něco "cilního" odolného oděru, protože mezi nohama prodřu běžnou chůzí jakékoliv dennodenně nošené kalhoty do roka. Akorát jedny moje made in usa "tuhé" maskáče drží. Dokonce mě napadly gatě ošetřené teflonem.
dlouhé trekové kalhoty značka Lídl. za ty prachy dobrý. když je chladněji než 5 gradů celsiusa tak pod to spoďáry taky značka Lídl tentokrát verze pro motorkáře.
No, v lidlu nakupujeme tak 4 za rok, u nás néni, budu muset sledovat jejich letákové akce. Nebo oni majů ty gatě běžně v sortimentu?
myslím si že nemají gatě furt, jenom když jsou ty akce treking apod. Ale na kolobku stačí cokoliv šusťákového neprofuč a pod to cokoliv teplého s dlouhým rukávem. Tedy spíše věci na běhání nebo na turistiku. A pokud se učíš jezdit na kolobce tak doporučuji obuv chránící kotníky, bolí to míň když se jebneš do kostky. Zpočátku jsem nosil trekové boty ale pak jsem zkusil pracovní obuv a ta mi přišla příjemnější jednak cenou a druhak u ní mi nevadila měkčí podrážka než u těch trekových bot.
Mám kotníkové farmářky, takže díky za praktické rady :-D Teoreticky by šly kotníky vyšperkovat na to učení i obinadlem, kdyby to bolelo moc.
Snad se na to v pátek postavím, protože mi vzhledem k bazarové koupi prorokují těžké DODO na moje levé ruky.
No, a pak si užiju vhodnost volby velikosti kolobky :-) Kromě bratranca mi všichni doporučovali něco menšího a tudíž obratnějšího, že na cesty s tím stejnak nikdy nevyrazím a do města je 20/20 kravsky velké. A za mírně více je k mání verze s 65mm náboji. Hm, i víra je věcí volby...
Jak se to vezme - v našem LIDLu jsou stále k dostání :o)))
Beru prodloužené XL :-)
Kalhoty vz. 85 letní (100% bavlna, praktické kapsy, na kšandy), zkrácené pod kolena. Lehké prodyšné.
http://www.army-store.net/obleceni/kalhoty-85...
Twentynu převzala pošta. Zlatá horečka stoupá :-)
Už mi dorazila, náboje remerx, nové špalky a imbusáček, mírně sjeté marathony racer. K tomu jsem dostal obrovský vystřihovací betlémek :-D
Naprostá spokojenost přecházející v nirvánu :-D
dám ti dobrou radu. až se v záchvatu nadšení půjdeš projet... při brzdění běž zadkem nad zadní kolo. sice se ty řidítka přeskakují podstatně líp jak na kole, ale víš jak... lepší jezdit než létat :-D
Záchvat mě ještě nechytne, půjdu si nechat ty kola přeplést, bo jsou některé špice vlnité (spíš je to pro pocit než pro ohrožení) a ještě to opatřím světlama a odrazkama. Pak v ježíškovském mraze (letos to slibují) vyzkouším zamrzlé kaluže :-)
Ještě si seženu takové ty podložky se zobáčkem na náboje proti vypadnutí kola z vidlic a hurá. Výšku řídítek mám nastavenou do úchopu volně spuštěné ruky podél těla ve stoji vedle kolobky.
S tou prdelí dozadu při brždění už sem se setkal. Nesmím taky při jízdě mít podrážku nad terénem a neodrážet se z kopce. Su zvědavý, co objevím ještě sám na vlastní odřeninu :-D
Odrazky? Ale fuj :-D
Dej tam reflexni trubicky, staci je strihnout napul. Odrazky se tam davaji kvuli malemu prumeru kola blbe.
Podlozky nemam a zatim mi jeste kolo nevypadlo. Rychloupinaky mam utazene festovne.
Po poslednim tuningu mam riditka nekde pod kyclema. V jejich vysi mi to pripada tak akorat.
Podrazku nad terenem mivam klidne pri zataceni, vetsinou jako pojistku, kdyby mi to ustrelilo.
Odrazet z kopce se da, ale dej si bacha na rychlost. Nad cca 30 km/h ten dotyk boty se silnici dokaze slusne rozhodit. Mam ozkousene, ze do 25 km/h se mi nic nestane. Pri sedesatce z kopce jsem o tom ani neuvazoval :-D
Tak sem sjel dolů k Rohovskému za 6 minut i s donesením kolobky do obchodu.
Trochu mi to vlnilo, a už chápu, co se myslí tím kostkovic pružením. Ty tyčinky ještě mám, ale ještě ty světla a klíčovomobilopeněženkovou kapsičku, nejlépe oddělávatelnou s popruhem, na řídítka.
Jinak sousedi se divili, proč mám tak nízko řídítka, čekali je asi u bradavek :-) Ta neznalost techniky odrazu mě trochu prudila. Musím to nastudovat a nacvičit do morku kostí, jinak se na tom silně nadřu. Ještě dohledám tu reflexní vestu. V pondělí si pro ni jdu a budu zkoušet škrábání na dalších obrubníkách.
Koukni sem: https://www.youtube.com/watch?v=662ykYhAJrk
Katolík může utrpět nirvánu? Aby na tebe nevyhlásili fatvu!
Jiná křesťanská církev po mně šáhne na to tata, pokud by mě rodná církev katolická vyobcovala :-D Vždyť nestandartně odvádím 8% měsíčního příjmu jako desátek :-D Nezájmu se nebojím :-D Ještě se někdo ozve, jestli bych ho to nenaučil :-D
Ještě se zeptám, prosím Vás zadní blatník jaký, aby co nejvíc zakrýval kolo? Na twentynu jsem viděl asi 3 kostkovic typy, nejvíc kryjící byl mušerský. Ale míním na to připevnit blikačku.
Ten elektrikářský pás do výkopů na prodloužení blatníku jsem teda v nabídkách nenašel. Máte ponětí, jak se tomu říká? Pak by stačil i výrazně levnější blatník. Škoda, že není pro koloběžky obdobné fórum jako nakole.cz, samá fotka a inspirace.
Hmmm, koukám, že ty nové hliníkové blatníky od Kostky jsou vážně trošku minimalistické...
http://www.kostka-kolobka.eu/cs/blatniky/505...
Taky by mi zajímalo, jestli se něco nevrací na kalhoty při rychlejší jízdě. Pokud to je odolné řešení i pro položení nohy, tak super. Jinak sám bych asi preferoval klasické plecháče, jako má Mibo. Je to o něco těžší, ale je to bytelné a dá se na to opřít noha.
Jako toto na moji kostku?
http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo/doplnky/kola...
Pokud to půjde nějak upravit pro připojení na Kostce.
Hm, to zjistím, až mi to dorazí. Na kostce je v patce od kola zašpuntovaná dírka, teoreticky je v tom 5mm závit, pak by to šlo určitě. Abych řekl pravdu, pokud to není přímo součást stavebnice, tak si na to DODO nerad hraju. Zvlášť, když je to odstraňování drčení blatníku takové nespolehlivé.
Na špice už jsem dal trubičky, hned to líp vypadá :-) Ještě vyřešit nějaký přední nosič na batoh a hurá do víru městského provozu :-)