hele zůžil jsem výběr na 3 varianty od Suntouru, na základě některých názorů tady.A to http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-epicon-rld-100...
dále pak http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-raidon-rld...
nebo http://www.kupkolo.cz/sr-suntour-raidon-x1-rl-r...
nejdříve sem chtěl toho Epicona ae pak sem objevil ty další.
Není mi uplně jasný rozdíl mezi nima, vyjma váhy a ceny :-)
Mám Meridu TSF 600 s a ted tam mam Rock Shox DART3. Předem dík za názor.
Z těchto tří variant jen a jen tu první = epikona. Raidony bych nebral, jsou na nižší úrovni než ten epikon. Mluvím nejenom z vlastní zkušenosti, ale kdysi jsem tyhle vidlice konzultoval i s Milanem Sl. (dělá úpravy vidlic) a ten měl v tomhle obdobný názor jako já. Tož tak :-)
no epicon je favorit asi ho obědnám.. dík za názor.. :-)
tak epicon supr! uplně jiný svezeníčko.. :-)
akorát brzda musela jít přes redukci páč to uchycení je jiné a ted drhne porád kotouč.. :-/
Ten adapter drhnout nemuze. Musi byt dostatecne daleko. Spis drhne trmen. Povolit, sestelovat!
nevím esli je to poznat ae drhne mi o kotouč ten čtveratej plíšek ve prostřed ae jen ve větší rychlosti cca 20km/h a eště navíc kotouč asi o destičky bo nevím, zase jako uplně tomu nerozumím.. :-) ae od pohledu ten kotouč trochu háže ae ne víc jak 1mm a předtím to bylo ok. nejlíp se mi to povedlo vyladit, že při chůzi bo tak pomalu při roztočení rukou se to zdálo ok e jak sem vyjel bylo to hned zpět a tak po 40km střídavě horší, lepší ae celkově oničem.. :-(
Podle fotky je adapter mimo dosah kotouce.
Tohle drhnuti resi vsichni majitele kotoucovek alespon obcas. Mne ted treba porad skrta zadni.
Kotouc se brzdenim zahreje a trosku se zkrouti.
Dalsi zajimavost je, ze kdyz clovek na kolo sedne, trosku se kotouc proti brzde posune.
Taky zalezi na tom, jak otocis osu. Tedy ne tu cast s rychloupinakem, ale to, co na vidlici doseda z vnitrni strany.
Je to veda a alchymie.
Nejvic pomuzou tyhle kotouce http://www.kupkolo.cz/brzdovy-kotouc-shimano-xt... v pevnym unasecem, ty se nejmin krouti. No, ale i tak - ten kotouc, co mi ted drhne vzadu, je prave tenhle. 8-)
no jo ae to je zvuk pomale jak když jede vlak, i lidi se otáčí.. :-D jak zmačknu aspon trochu brzdu aby sem cejtil ze chytla ten kotouč tak je vše ok a je po drhnutí a zvukách.. :-) ae nebudu jezdit sse zabržděnou brzdou.. :-D eště to zkusím pořešit zítra bo pozítří,,taky vždycky jak kolo nasazuju trochu se pootočí ty šrouby co vymezují kolo ae jen krapet tím to asi nebude... a ten adaptér myslím ani šejdrem namontovat nende.. dvěma šrooubkama v dírách co byli předtím na přidělání na vidlu a a v adaptéru dvě boční díry naproti dírám na vidle.
Jedine, co muzes ladit, jsou ty dva srouby, ktere na fotce maji hlavicky proti objektivu. Povolit jen trosku, aby trmen jeste drzel, ale uz sel odtlacit do stran prsty, posunout, trosku utahnout, projet a znova.
Az Ti to bude skripat, slez a pri povolene brzde se podivej do te diry a ze stran, ktera desticka drhne.
Mne to ted drhne jen po intenzivnejsim brzdeni, zado pri brzdeni se ozyvaji skreky, jak kdyz vlak brzdi. A jeste se mi rozvibruje cele kolo... 8-(
Byla by nějaká alternativa pro Center Lock ?
Xt-sm-rt-81 ? Díky
Jo, to je ono.
Tusim loni zacali vyrabet dva druhy. Jeden ma brzdnou cast ocelovou, druhy kvuli lepsimu chlazeni sendvic - ocel-hlinik-ocel. Ale pry to nema az tak velky vyznam. Nevim. Ja kupoval velikost 203 mm a tam byl cenovy rozdil tusim 100 kc.
K tem sendvicum pry nejlepe jeste desticky s chladici, tedy kdyz ma clovek na kole nove XT nebo XTR brzdy: http://www.tnc-hamburg.com/TNC-Shop/Bremsen...
Ale tolik penez jsem do toho davat nechtel.