No konečně někdo, čekám na to už dva dny.
VŮDCE JE DEBIL. A klieti, jestli trvali na tom že mají vyrazit, rovněž.
http://www.hzs.sk/typy-aktualit/tragicky-koniec...
že by nikoho nic nenaštvalo celé dva dny? tak mne jo a to jednosměrka v naší tiché ulici, kde projedou jen ta 4 auta lidí, kteří tu bydlí. Celou dobu jsme se pohodlně vešli, když jsme se náhodou potkali a najednou smíme jezdit jen jedním směrem a parkovat na svém pozemku, který je současně s místní komunikací tím pádem nemůžu. Napsala jsem dotaz na místní úřad na dopravní odbor, ale myslím, že ani neodpovědí. A na kole už jednosměrku dodržovat vůbec nebudu.
Asi to pro někoho až tak pohodlný nebylo. Poptej se sousedů kdo měl takový problém, že otravoval úřad tak dlouho až to vyřešili.
Takovýhle "úpravy" dělají u nás často úředníci a správci komunikací z vlastní tuposti, protože stávající úprava "nevyhovuje normě" :-(
Nám takhle zrušili odbočovací pruhy a všude nasrali ostrůvky, idioti! Popsal jsem jim problémy, které způsobili a zeptal se, jaká je možnost nápravy, tedy návratu ke stavu, který 30 let bez problému fungoval. Neexistuje, nevyhovuje normě. K mému podnětu, že by ti kreténi mohli raději pořádně nasvítit přechody se nevyjádřili.
Až budeš mít rychlost 0,5m/s a před sebou 20m přechod pro chodce tak si povíme kdo je idiot.
Kdyby se podařilo dosáhnout takovéto propustnosti, bylo by to ještě dobré. Posledních 20m před křižovatkou jedeš někdy i půl hodiny.
Zrušili odbočovací pruh doleva, řidič odbočující vlevo dává přednost, a za ním se tvoří kolona. Řidiči přijíždějící z vedlejších čekají a čekají a čekají. Pak koukají, odkud kdo jede, a občas přehlídnou chodce. Občas nějaký závodník na kole podjede frontu zprava padesátkou (má na to přece právo) a na přechodu sundá bábu (neměla tam zaclánět). Dokud to neucpali ostrůvkem, tyto problémy tam nebyly.
Idiot je u mne ten, kdo zavede zjevně špatné opatření a odmítá to uznat a vrátit do původního funkčního stavu.
Kdyby řidiči byli opravdoví řidiči, předvídaví, ohleduplní a uvažovali by i za jiné tak tam ten přednost dávající stojí jen krátkou chvíli protože by ho někdo v protisměru pustil.
Možná máš pravdu, možná tam dříve neměli problémy motoristé ale chodci (předpokládám že když tam je ostrůvek tak je tam také přechod a když je tam přechod tak tam někdo chodí). Možná Tě to překvapí, ale motoristé nejsou jedinými uživateli veřejných komunikací a také nejsou jediní komu se má provoz na veřejných komunikacích přizpůsobovat.
Řidiči musí dodržovat zákony, jsou k tomu vychováváni, ne k nějaké předvídavosti či ohleduplnosti. Bohužel, tak je systém nastaven.
Chodci tam předtím problém neměli. Měli tam úplně stejný přechod se stejnou předností jako dnes, a navíc o 100m dále podchod.
A co jako? Že jako mi to bude trvat 40 sekund? No a co? Jakože když mi to bude trvat 2x20s s idiotským, nebezpečným a IZS blokujícím betonovým ostrůvečkem uprostřed, tak mám mít pocit sucha a bezpečí? Předpokládám, že máš na mysli ten ostrůveček, co zmenší šířku jízdních pruhů a kvůli němu se musím občas autem skoro otřít o cyklistu, pokud stejným místem projíždíme současně?
Havárka většinou trvá podstatně méně, než 20 sekund. Takže přínos ostrůvků je ... takový ... auto*matický.
Jak otřít o cyklistu?
Musíš přece dodržovat bezpečný odstup při předjíždění! Když nemáš dost místa, tak musíš přece počkat.
Jinak tyhle ostrůvky mě taky serou, hlavně kvůli řidičům, které mě tam musí předjíždět za každou cenu.
... nemusím, ale můžu (a za normálních podmínek to, samozřejmě, dělám). Nicméně žádný zákon ani jiná závazná norma mi nespecifikuje, co to bezpečný odstup je. Na normální silnici, bez kreténských "bezpečnostních" prvků, jedu tak, abych cyklistovi jízdu ani neznepříjemnil (ten pohyb volantem mi fakt ruce neukroutí a klidně dva metry, proč ne, dejchat prach není nic moc. Nemám totiž potřebu se na někom "realizovat"), ale v takovýchhle okriplených místech se holt, kvůli úřadu, musíme uskrovnit všichni. Takže zde považuji za bezpečný odstup takovou vzdálenost, že nedojde k fyzickému kontaktu vozidla a cyklisty. Nejednám protizákonně. Počkat můžu jak já, tak on, nebo tím místem zkrátka projedeme současně. Nedojde-li ke kolizi, je z hlediska legislativy vše OK, stejně, jako je z hlediska legislativy OK kurvit krásné široké silnice, co postavil ještě bolševik, do úzkých krysích nor podle současných norem.
Při předjíždění nesmíš předjížděného ohrozit ani omezit. Povinnost počkat máš ty. Pokud by se například cyklista rozhodl dát znamení o změně směru jízdy (třeba protože se vyhnout překážce), nemůžeš je tak abys mu urazil směrovku. A měl bys k tomu přidat ještě takový bezpečnostní půlmetr, většina motoristů není schopna přesnějšího odhadu.
Když si bezpečnostní odstup (50cm) posčítám délku paže (u mě asi 80cm), šířku řidítek (60cm) a odstup od obrubníku (50cm), vychází mi to že při předjíždění cyklisty bys měl pravým zrcátkem nejméně 2,6 od obrubníku. Myslím že tak úzké auto, aby ses tam vešel, nemáš. A pokud se tam cpeš, je to jasný přestupek.
Především se nemáš co o nikoho otírat a jestli to bez toho nezvládáš, tak bys asi neměl jezdit. Když se bezpečně nevejdeš, tak se tam nemáš cpát.
Já řekl, že se nevejdu bezpečně? Mne zajímá, jestli Ty si myslíš, že bych měl, či neměl jezdit?
Když najedeš do zúženého prostoru a tam se otíráš se o jiné, tak určitě nejedeš bezpečně a pak bys vážně neměl jezdit.
To samé ovšem platí i pro cyklistu. Když je někde úzké místo, ať je to z jakéhokoliv důvodu, musí se uskromnit všichni.
Podle mne není správné, aby se tam jeden roztahoval a všichni ostatní čekali, až panstvo projede. Ale už jsem si zvykl, že někdo to za správné považuje.
Samozřejmě, že to platí i pro cyklistu, stejně jako pro chodce a další uživatele komunikace.
No s těmi 20metry jsem si asi trochu zapřeháněl... Nicméně tam dříve bylo třeba 1x16m. Teď to podle všeho bude 2x3,5m.
Proč? Protože máme v populaci spoustu génijů, Tebe mezi prvními, kteří na takovém místě budou tvrdit že to je přeci rovná a přehledná silnice, že dodržování nějakých rychlostí je akorát šikana a buzerace. Když takové génijusy, v rámci ohleduplnosti, nenapadne že před přechodem by měli zpomalit, už třeba jen kvůli tomu aby se chodec nebál, tak je bohužel potřeba sáhnout k hardwarovým opatřením které většinu génijusů přesvědčí ke snížení rychlosti.
Až to bude u přechodů vypadat tak že když se člověk zastaví v jeho blízkosti a způsobí tím dopravní zácpu protože všichni rázem zastaví aby chodce pustili, nebude betonu zapotřebí. Dokud to na přechodech bude vypadat tak že motoristé budou přejíždět chodcům špičky, aby je nemuseli pustit oni, ale až ti za nimi a ještě na ně zanadávají co se jim motají v cestě tak holt budeme mít betón.
Ptal ses jaký je rozdíl jít 32s na jeden zátah a 2x7s. Velký. I když půjdeš rychlostí chromého důchodce a motorista se bude blížit rychlostí libertariána nesvázaného nesmyslnými předpisy (řekněme 20ms/s) tak máš možnost se rozhlédnout a na vzdálenost 140m toho umělce vidět a počkat a bezpečně přejít až když zmizí. Na vzdálenost 640m takového nespoutance bohužel neuvidíš takže pokud zrovna pojede, budeš jím ohrožen.
Děkuj, obvyklý blábol. Takže postupně, a bez Tvého oblíbeného "ad hominem":
1x16m = 2x3,5 + X ; tedy X=9
Devítimetrový ostrůvek. Dialektika.
Druhý odstavec nekomentuji, krysí bobky.
Třetí odstavec: Zastavit se poblíž přechodu ještě nenaplňuje §5 odst.2 písm f) Zákona 361/2000Sb. Přejíždění špiček jsou opět krysí bobky.
Poslední odstavec by platil, kdyby vozidlo bylo šitoké přs celou šíři obou směrů vozovky. Překvapvá informace - není. Řidič má jedinou povinnost - neohrozit chodce na přechodu. jak si to zařídí, jeho problém. Pokud projede libovolnou rychlostí za jeho zády, není, z hlediska zákona, o čem diskutovat. Takže - ve finále zase krysí bobky.
Příště prosím rozumněji a bez osobních útoků. nebo budeš zase za vandrovního (čundráka).
Devítimetrový ostrůvek ne. Ten je užší. Kromě ostrůvku se dávají zábrany u krajů vozovky. Za domácí úkol dostudovat způsob navrhování moderních dopravních opatření.
Druhý odstavec totiž velmi přesně charakterizuje způsob chování drtivé většiny členů OSBID a příznivců fanklubu městských cyklistů, že?
Nebyls to ty kdo se tu oháněl přirozeným právem, nesmyslností ustanovení prasilpr, kdo navrhoval zrušení všech omezení s tím že když se nebude potřeba věnovat dodržování předpisů tak... A najednou tu zase máme "nic mi nezakazuje se chovat neohleduplně, tak proč bych se tak chovat neměl"?
Už jsem zažil že jsem projížděl chodcům dva metry za zády když se jejich syn rozhodl že se musí vrátit. Otočil se na patě a rozeběhl... Slušnej smyk. Takže bacha pokud jsou mezi přecházejícími chodci děti.
Ještě včera jsi se holedbal že přestupek jsi naposledy spáchal před 5 lety a to bylo jenom zapomenutí papírů v jiném kusu oděvu. A dnes z Tebe leze že když se Ti to hodí klidně oprasíš cyklistu.
Což není přestupek. (a ne, že by mi to dělalo dobře)
1) Přestupku se dopustí ten, kdo
b) jako řidič motorového vozidla poruší nesprávným způsobem jízdy zvláštní zákon2a) tím, že
2. předjíždí vozidlo na přechodu pro chodce nebo bezprostředně před ním nebo předjíždí vozidlo způsobem, který ohrozí protijedoucí řidiče nebo jiné účastníky silničního provozu, nebo předjíždí, jestliže se nemůže bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet, nebo předjíždí, aniž má před sebou rozhled na vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,
Naprostý souhlas. Takže:
... který ohrozí protijedoucí řidiče. Ne.
... nebo (ohrozí) jiné účastníky silničního provozu. Ne.
... jestliže se nemůže bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla. Ne.
... předjíždí, aniž má před sebou rozhled na vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí. Ne.
Takže?
Asi jsi přehlédl první řádek:
předjíždí vozidlo na přechodu pro chodce nebo bezprostředně před ním nebo (...)
Za domácí úkol dostudovat rozdíl mezi logickými spojkami "A" a "NEBO" (na anglické wiki "AND" a "OR").
Pardon, jaké předjíždění? §12 odst. 2), místo přitroublých keců o domácích úkolech a dělání blbce z oponenta. To dělají jen čundráci.
"Předpokládám, že máš na mysli ten ostrůveček, co zmenší šířku jízdních pruhů a kvůli němu se musím občas autem skoro otřít o cyklistu, pokud stejným místem projíždíme současně?"
Jak jinak dojde k tomu současnému průjezdu stejným místem, když ne předjížděním? Jen se ptám...
Souběžná jízda v jednom jízdním pruhu ???
To je nějaká novinka, nechce se mi ani věřit, že by mi něco takového uniklo.
Na tu by tam ovšem musely být vyznačené dva pruhy (a ve stejném směru k tomu). Což tam nebylo před ostrůvkem ani po ostrůvku. Netuším jak tam může docházet k souběžné jízdě ve více pruzích když tam je pruh jen jeden.
Bohuzel obcas to tam opravdu je. Na Stresovicke na dobu ostruvku nahrazuji cyklopruh piktogramy. Sice se tam cyklista s osobakem normalne vejdou vedle sebe, ale s vetsim nakladakem uz nic moc a zrovna mi neni jasne, kdyz takhle ze 2 pruhu vznikne jeden, aniz je vyznacena prednost, kdo by ji mel mit.
Pokud není jasné který pruh je průběžný, tak přednost má vždycky ten co jede v pravém.
Přednost dává vozidlo vyjíždějící z vyhrazeného pruhu. Tedy pokud si to správně pamatuji. Možná to je obráceně, ale určitě je předpisy určeno kdo komu.
Pamatujes si to spatne, nastesti je to konzistentni s tim, ze neni-li to znaceno, je prubezny ten vpravo. Ono to takto dava vetsi smysl, kdyz chceme, aby se v zacpe mohl autobus zaradit z vyhrazeneho pruhu do normalniho.
"Přejíždí-li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh, z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucí v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti jízdy, popřípadě i zastavením vozidla."
Kadel se snaží dialekticky vykřesat na zúženém místě dva pruhy kdy automobil jede v jednom pruhu a cyklista ve druhém. Pak se odkazuje na ustanovení o jízdě v pruzích kde toto není považováno za předjíždění. Moc mi to smysl nedává, ale to je u proponentů OSBID vcelku běžný stav.
Je to přece zkušený řidič, tak přece ví nejlíp co to je souběžná jízda jedním jízdním pruhem.
"... nebo (ohrozí) jiné účastníky silničního provozu. Ne." Chyba! To nevis, ze kdyz jedes moc blizko u cyklisty, ze ho tim ohrozujes? Vrat ridicak! Ja takhle malem skoncila pod nakladakem, jehoz ridic si myslel totez, co Ty, a nejak mu nedoslo, co delaji vzdusne proudy pul metru od jedouciho nakladaku.
Kvuli takovym, jako Ty, museji byt zakony plne zneprehlednujicich a upresnujicich nesmyslu. Jako treba v tomto pripade by se tam mela dodat konkretni minimalni vzdalenost od cyklisty.
Copak náklaďák, ale tahač se dřevem, který je ve střední části užší (jsou tam jen ty klády), takže tě vzdušný proud mnohem lépe cpe pod zadní kola.
To byl taky hnusný zážitek, navíc jsem jel s malým dítětem.
Ještě, že už dneska se asi tyhle auta nepoužívají, z lesa se to vozí rovnou na náklaďácích.
Pardon, co je to "moc blízko"? Jaká právní norma stanoví takovou vzdálenost? Buď zde hovoříme o pojmu "přestupek", a ten pak, musí, ve své formální podstatě, naplnit nějaké porušení dikce nějaké jednoznačně specifikované právní normy, což je, například, překročení povolené rychlosti v místě, kde je tato stanovena hluboko pod rychlostí přiměřenou. Formální aspekt přestupku je tak naplněn, ale je to proti zdravému rozumu. Což ale z právního hlediska nic neznamená.
Hovoříme-li naopak o ohleduplnosti, nemůžeme se striktně držet jen právních norem. Zde je naprosto logické, že vůči cyklistovi je ohleduplné, se k němu zbytečně nepřibližovat, ale naopak vůči motoristovi je ohleduplné mu nevlítnout do úzkého profilu a nutit ho brzdit. Ohleduplnost ale nelze vymáhat legislativou, ta musí být chtěna, a to na obou stranách.
Viz nize: http://www.nakole.cz/diskuse/17866-co-me...
Je ohleduplne nutit cyklistu, aby zpomalil az zastavil, aby ridic auta nemusel brzdit? A za ridicem auta vetsinou jedou auta dalsi a jakmile cyklista uhne, uz se nezaradi zpatky a bude tvrdnout na miste a cekat, az nikdo nepojede. Zkusil jsi nekdy, podivat se na to i z pohledu cyklisty? A zamyslel jsi se nad tim, jak malo casu tim ztratis coby ridic auta a kolik casu by uhybanim ztratil cyklista? Samozrejme existuji situace, kdy je obecne vyhodnejsi, kdyz cyklista uhne a pocka, ale nejsou to zdaleka vsechny. A pokud vyzadujes ohleduplnost na druhe strane, nejsi sam take povinen ji poskytovat?
Jestli tomu rozumím správě tak podle Tebe ohleduplnost spočívá v tom že pomalejší přibrzdí před zúženým místem (případně před ním zcela zastaví a počká až rychlejší vozidla projedou) a teprve pak bude pokračovat? Jakože slabší a pomalejší se má přizpůsobovat rychlejšímu?
Pokud cyklista pokračuje nezměněnou rychlostí (a donutí motoristu zpomalit) tak to je bezohledné? Zatímco když motorista žádá aby cyklista zpomalil (a pak zase vlastními silami zrychlil), tak to Ti přijde ohleduplné?
Neměl by ten motorista být předvídavý, odhadnout že by cyklistu dojel právě ve zúženém místě a s dostatečným předstihem sundat hnátu z plynu aby plynule projel až za cyklistou? Já autem moc nejezdím, ale tohle bez potíží zvládám.
Minimální boční odstup není v zákoně definován, soudními znalci je však obvykle používána tato definice:
boční odstup = 60 cm + 1 cm za každý km/h předjíždějícího vozidla
Příklad:
Automobil předjíždějící cyklistu v obci rychlostí 50 km/h by měl od cyklisty dodržet boční odstup minimálně 110 cm (60+50).
Automobil předjíždějící cyklistu mimo obec rychlostí 90 km/h by měl od cyklisty dodržet boční odstup minimálně 150 cm (60+90).
Samozřejmě je nutné brát v úvahu i další faktory, např. velikost vozidla (tlaková vlna), kvalita vozovky (výtluky, kanály) a „typ“ cyklisty („profík“ / dítě / babka s nůší / skupinka…).
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze...
Souhlasím, i ta čísla odpovídají zdravému rozumu. Zvyk znalců ale není nijak právně závazný. Takže proto v místě, kde mi v tom nebrání nějaký dobrosráčský beton, předjíždím cyklisty autem co největším obloukem, klidně celé auto v protisměru. Z dob, kdy jsem hodně jezdil, vím, co je to žrát prach - a pro mne je to jen pohyb volantem. Tam, kde mi idiotský úřad ohleduplnost znemožní (např. ostrůvkem), přijde na řadu chování striktně podle zákona.
Na těchhle bezpečných bočních odstupech se shodli znalci a soudci a pokud vím, tak i Nejvyšší soud to doporučil uznávat, takže více méně to právně závazné je. Žádný nepodplacený znalec nevydá posudek, že by menší boční odstup byl bezpečný.
To je ale náhodička, že vyšla taková pěkně kulatá čísla. A pořád větší, ještě loni to bylo 500mm a předtím se zas přičítal centimetr za každý km/h rozdílu rychlostí, nikoliv rychlosti auta. Z jakých vlastně výpočtů vycházejí, nebo jakou vědeckou metodou byly tyto hodnoty stanoveny?
Proč je to při nulové rychlosti právě 600mm a ne třeba 259mm? A proč právě 10mm za 3,6m/s a ne 1,9mm za každý 1m/s?
A jak to mají v anglofonních zemích, také je to 23,62 in + 0,428 in/fps?
Úplně to vypadá, jako by ta čísla nebyla spočítána, ale nějaký aktivista si je vytáhl z prdele a následně byla verifikována metodou 1000x opakované lži.
Ale dyk tu melou pitomosti ... Z ČSN 736110 je v novém odst.1.čl. 82 jasně stanovena minimální šířka cyklistického pruhu 100cm, přičemž při použití v hlavním dopravním prostoru (což tato změna nově připouští za předpokladu barevného odlišení) je nutno tuto šířku zvětšit na 150cm. Zároveň musí mít jízdní pruh pro automobily šířku 300cm a musí být od cyklistického pruhu oddělen vodícím proužkem. Takže, podle onoho "znaleckého" názoru, pokud jede cyklista prostředkem 1m cyklopruhu, není dodrženo u 1m cyklopruhu ani oněch 60cm pro (nutně) stojící vozidla v pruhu sousedním :))). Pokud máme cyklostezku 1,5m, pak rychlost míjejích vozidel nesmí překročit 15km/h. A to vůbec neuvažuju myšlenku, že by cyklista najel k levému okraji cyklopruhu. Pak by se měla všechna vozidla ve vedlejším pruhu nejspíš zastavit a rozjet pozpátku, matematika je neúprosná.
Kadle, zjevně je to na Tebe moc náročné, vezmi si kalkulačku.
Schválně nekoukám do té normy a používám informace které jsi z ní Ty sám vydoloval. Abych ukázal jaký jsi diletant (nebo že by to byl úmysl?) Při práci s informacemi.
Pojďme na to.
Na cyklopruhu širokém 1m nemůže jet vedle cyklisty auto. Proč? Protože sám píšeš že pokud je cyklopruh v hlavním dopravním prostoru je nutné tento cyklopruh rozšířit na 1,5m.
Doplním informaci že vodící proužek má šířku 0,3m.
Teď si vezmi kalkulačku, budeme počítat osovou vzálenost. Berme:
1,5/2 = 0,75m
0,3m
3/2 = 1,5m
Dohromady 2,55cm.
Ve shodě s normou předpokládejme že cyklista i motorista jede středem vozidla po ose svého pruhu. Doplním že šířka cyklisty je 0,6m a šířka automobilu, ať nežeru, 2,2m.
Počítejme poloviční šířku vozidel (tj. vzdálenost o kterou jsou si vozidla blíže než je osová vzálenost pruhů):
0,6/2 = 0,3m
2,2/2 = 1,1m
Dohromady 1,4m
Stále drž kalkulačku v ruce. Od osové vzdálenosti 2,55m odečti šířku vozidel 1,4m. Vyjde Ti 1,15m.
Pruh o šířce 3m není možné navrhovat na vyšší rychlost než 50km/h (potom musí být povinně širší).
Když tedy vezmu vzdálenost ve které se míjí automobil s cyklistou podle "normového předpokladu" (1,15m) je v poměrně velké shodě s tím co psala například Lucierut (1,1m).
Kdože tu mele pitomosti? Že by, velmi nečekaně, Kadel?
Dopustil jsi se dvou zcela zásadních chyb. Ignoroval jsi termit "hlavní dopravní prostor" (dostudovat za domácí úkol) ve kterém je nutné navrhovat cyklopruh šírší právě kvůli zvětšení odstupu od automobilů.
Dále jsi předpokládal že automobily jezdí přesně na pravém okraji jízdního pruhu (nebo možná že mají šířku 3m fakt nevím) a nikoliv v jeho středu.
S pomocí těchto chyb (nebo to byl úmysl?) jsi dovodil naprostý nesmysl. Vcelku typické. OSBID i D-FENS vyrábí tuny podobných na první pohled důvěryhodně a smyslupně vypadajících úvah. Když se nad tím čtenář více zamyslí, zjistí jaký to je nesmysl to vlastně je.
Proč právě tahle čísla nevím, ale vím, že před nějakými 30 lety to bylo 50 cm + 10 cm za každých 10 km. Že by už tehdy byli aktivisti? :-) Nedělej ze sebe šaška.
Píšu snad jasně, že to vypočítali znalci a odborníci zabývající se silničním provozem.
Později zvýšili základní údaje z 50 na 60, asi došli k závěru, že to bude lepši. Myslel jsem, že polemika proč celých 60 a ne třeba 58 je docela pod tvoji úroveň.
Pokud vím tak nikdy nikdo rozumný netvrdil, že bezpečná základní vzdálenost je pod 50 cm.
Měl jsem možnost viděl modelové počitačové anymace, které používají znalci z oboru silniční dopravy při řešení dopravních nehod a ty údaje, které vycházely při různých bočních odstupech od cyklistů byly hodně zajímavé.
Jojo. Hlásat neomezování a nesvazování pravidly, ale když se to hodí, klidně se odkázat "zákon mi v tom nebrání mohu se chovat jako prase" (a navíc Ti zákon takové chování zakazuje. Přeptej se na to Berana. Věřím že tohle Ti rozmluví.).
Hraboš požádal, rád vyhovím:
Screenshot z http://www.autoweb.cz/pravni-poradna/
Děkuji panu doktorovi.
Zůžení vozovek před vesnicemi a různé retardéry vymýšlí za peníze daňových poplatníků parta zmetků,živená Bruselem z dotací. Boční odstup není pevně dané veličina. Čím vyšší rychlost,tím má být boční odstup větší. Když projedu kolem cyklisty dodávkou rychlostí 20Km/hod s odstupem 10cm,tak se nic neděje. Ve 120km/hod ho smete proud vzduchu :-)) (A Hraboš bude v poli :-))) )
Naprosto zavádějící (což mě nepřekvapuje nepřekvapivé).
Co se tak zeptat zda "otření" o cyklistu při předjíždění je legální a v souladu s předpisy a nikoliv na to zda je tato vzdálenost určena závazným předpisem (což víme že není a nemusel jsi se na to vůbec ptát)?
Ale prdlačky, strejdo, celou dobu tu šla řeč o "bezpečné vzdálenosti" a její definici, případně vymahatelnosti. Zase lžeš.
Je totiž otření a "otření". Pokud nedojde ke kontaktu, není, jak vidno výše, co z hlediska legislativního řešit. Pokud dojde ke kontaktu, jedná se o drobnou dopravní nehodu a záleží na dohodě obou účastníků, zda budou požadovat asistenci policie (pokud je škoda menší, než 100kKč a nedošlo ke zranění či usmrcení).
Vše ostatní je otázkou ohleduplnosti, a ta musí být vždycky oboustranná.
Už mne, Hraboši, nebavíš, jsi jak kafemlejnek. Jdu se bavit s jinejma. Papa.
V čem lžu? Že ta otázka je položená zavádějícím způsobem?
bezpečná vzdálenost znamená neohrozit, ne? a když mě někdo mine o 5 čísel, tak si připadám sakra ohrožený. to stejný, když jede 90 a mine mě jen o metr...
Hm, já si zase připadám ohrožený, když mi ve městě cyklisti bezhlavě skáčou těsně před auto z chodníku. A taky nikoho nezajímá, jak se cítím. Subjektivní pocity jsou zkrátka subjektivní, objektivní měřítko není.
Oficialni otazka z testu autoskoly. http://www.autoskola-testy.cz/prohlizeni_otazek...
A samozrejme vim, ze zakon je opravnen vykladat jen soudce a pokud se nic nestane, nelze dokazat ohrozeni cyklisty otrenim se o nej, takze se neda dokazat ani spachani prestupku, ale to neznamena, ze cyklista nebyl ohrozen.
l) nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,
Pokud to jde.(nic nejede v protisměru,nikdo se mne nesnaží předjet) tak objíždím cyklisti s odstupem i 2m. Pokud cyklista spadne do jízdní dráhy a vybočí,je i 1m málo.Také záleží na stavu cesty a samotném cyklistovi. Když tam pojede stará babka co se sotva drží na kole,tak ji objedu tou největší vzdáleností.
Však jo, taky tu nenapadám ponechávání co největšího odstupu mezi vozidly (obecně), protože je to bezpečné. Jen diskutujeme situaci, kdy to nějaký dobrosráč znemožní betonem, rozházeným po silnici. Pak, bohužel, nastoupí jeden ze základních právních principů, že nikdo nemůže být nucen konat to, co mu nenařizuje zákon či obecně platná norma.
Mimochodem (a teď jde o nadsázku), já se mnohdy, vzhledem k idiocii chování některých (některých!) cyklistů na silnici cítím být ohrožen už jejich přítomností v provozu. Nechovají se náhodou protizákonně?
Z toho, co pises, to opravdu vypada, ze trestas nahodne cyklisty prilis malym bocnim odstupem za stavebni prekazky, se kterymi ten cyklista nema nic spolecneho, to je kazdopadne ve sporu s Tvou deklarovanou ohleduplnosti.
Objet cyklistu, kdyz je spousta mista, nedela problemy nadpolovicni vetsine ridicu, ale jak dojde na lamani chleba, ze by museli dupnout na brzdu, dokaze si skoro kazdy dukladne okecat, ze ma pravo projet tesne vedle cyklisty a vytvaret nebezpecne situace, ze to vlastne neni vina jeho, ale toho cyklisty, ze tam vubec je, a ze pokud ma nekdo brzdit, tak cyklista. Jak typicke.
Netrestám. Nestojí mi za to a nemám ani takovou potřebu. Jen nevím, proč bych měl "dupat na brzdu" kvůli každému lemplovi, který minimálně 50% té situace zaviní.
Můžeš mi vysvětlit jak náhodný jiný účastník silničního prostoru, pardon vlastně lempl (ale jinak nejsi vůči cyklistům ani trochu předpojatý), může minimálně z 50% zavinit to že ho chceš předjet v místě kde ho vůbec předjíždět nesmíš?
Třeba tím, že nepřibrzdí a neumožní ohleduplně předjetí před zúžením.
Kdyby byl motorista ohleduplný předvídavý etc., tak by cyklistu vůbec nemohl předjíždět. Prostě by pár desítek metrů před zúžením sundal nohu z plynu a do místa zúžení dojel až poté co jím projede cyklista. Prostě stačí 50-70m za cyklistou pohnout pravou hnátou a do místa zúžení doplachtit o 3s později a za zúžením opět zrychlit. Bez řazení, bez brždění.
Logicky ten kdo se snaží na takovém místě nacpat vedle cyklisty není ohleduplný ani předvídavý a není proto žádný důvod si kvůli někomu takovému trhat žíly a plýtvat vynaloženou energií na opětovné zrychlení.
Když ona se předvídavost příliš nevozí a mnohými je bohužel hodně často zapomínaná venku na parkovišti.
Jo a k té otázce pro autoškoly - pokud by, nedejbůh, došlo u mne k jakékoli újmě na základě této otázky (např. nesložení testu), věřím v úspěšnou žalobu a náhradu újmy i nákladů autoškolou (otázka nemá podklad v žádné právní normě).
Slysel jsi nekdy o smyslu zakona? Obchazeni smyslu zakona muze byt protizakonne, i kdyz to presne vzato neodporuje litere zakona.
Tvuj pristup trvani na tom, aby Ti v zadnem pripade nebylo ukrivdeno ani o vlas jde primo proti Tebou proklamovanemu ohleduplnemu chovani. Jsou to spolu neslucitelne pohledy na svet.
Nemyslím, že je to tak. Striktní dodržování zákona a ohleduplnost se nevylučují. Jak napsal o kousek výš Magic, není dobře činit jiným, co si nepřeji vůči sobě. Ale v tom, bránit si tvrdě svoje zákonná práva, nevidím nic bezohledného.
Mít soused malé děti, přišlo by mi maximálně bezohledné pouštět v devět večer muziku nahlas (mě to tedy přijde bezohledné v libovolnou hodinu, ale chci to vyšperkovat). Nebo když vím že soused spí po noční směně a já bych měl začít vrtat příklepovou vrtačkou do zdi za kterou má ložnici.
Striktně podle zákona jsem v právu já (což ovšem ovšem není případ předjíždění natěsno). Nicméně kdybych se tak choval, bylo by to extrémně bezohledné
Ale to je pouze tvoje víra a tvůj dojem. Byl bys téměř bez šance na úspěch, protože ta otázka je v souladu se smyslem zákona a není v rozporu.
Tak to je ftipný. A kolik by stačilo? Cyklista může zakolísat i o dva metry.
https://www.youtube.com/watch?v=0AfVoqIdZaw
Dostatecny odstup samozrejme zavisi na situaci, ale je dost zrejme, ze existuje nejaky minimalni odstup, pod ktery je vzdalenost nebezpecna vzdy.
Pokud můžu soudit podle míjení aut cyklisty, tak za minimální bezpečnou vzdálenost sami cyklisté považují něco kolem 10 až 0 cm ;)
Ještě mě napadly cyklopruhy, ty jsou určitě budovány podle nějaké normy, takže například u cyklopruhu ve stoupání Benešovskou vychází bezpečný boční odstup na cca 20 cm (pokud mě nemíjí kloubový autobus, ten se do svého pruhu ani pořádně nevejde, takže zasahuje do cyklopruhu).
Pusinka se značičkou je noblesní, tenhle klipíček jsem ještě neznal ... Esli vono by se kvůli cyklistům neměl zavést bezpečný odstup přes celou šířku vozovky, viz http://www.youtube.com/watch?v=R_5f2j6GHDg , chlast přeci za řidítka patří (stačí se podívat do kterékoli hospody v létě, nebo na moravské vinařské cyklostezky) - a, jak praví zmr. Huml - kdyby to jen jediný život zachránilo ... Vstříc pocitu sucha a bezpečí s bezpečným odstupem přes celou vozovku!
Jak se to aplikuje na případ, kdy cyklista podjíždí zprava? Určitě se tam musí něco odečítat, protože ještě jsem neviděl cyklistu, který by při proplétávání se skrze kolonu nechával boční odstup alespoň 60 cm.
Mimochodem, velice dobře se bavím touto diskuzí, na začátku vůbec nebylo řečeno, kdo koho zrovna předjíždí u ostrůvku, ale všichni jsou hned chytří jako opice ;)
Což o to, cyklisté předjíždějící zprava se často chovají jako debilové, to ano...
Nicméně najít situaci, kdy by ohrozili vozidla v koloně nedodržením bezpečné vzdálenosti, se asi jen tak snadno nepodaří. :-)
Kdo koho předjíždí celkem jasné bylo, byť to pak bylo vydáváno za údajnou souběžnou jízdu v jednom pruhu. Formulace "musím se občas autem skoro otřít o cyklistu" opačný výklad moc neumožňuje (to by si řidič logicky stěžoval, že se oň otírá cyklista :-)
Oni neohrozí ostatní, ale sebe, úplně stačí, když auto vedle něj zajede kvůli díře na silnici ke krajnici (a dělám to i já, mám už ty díry všechny zmáklé, je to takový malý slalom, jenže já mám zkušenost z jízdy na kole i autem, takže si dopředu kontroluju situaci za mnou). Jenže při případné kolizi bude potrestán řidič auta, Hrabosh jistě někde vytáhne příslušný paragraf, proč by to tak mělo být.
Já ti nevím, ale při "musím se občas autem skoro otřít o cyklistu" mě jako první napadlo, že cyklista dojel brzdící auto, začal ho podjíždět zprava (protože zlaté pravidlo cyklodopravy přece je "auta stojí, kolo jede") a autu nezbylo, než zkrátit boční vzdálenost. Možná mám jen s pražskými cyklisty špatné zkušnosti, že mě tahle možnost napadla jako první ...
Máš na mysli porušení "nesmí ohrozit ani omezit řidiče vozidla, které předjel"? Prostě že se motorista nacpe před cyklistu, ihned po předjetí začne brzdit a hrozně se diví že cyklista nebrzdí?
Ano, to je přesně ten paragraf, který se hodí na výše popsanou situaci, kdy cyklista podjíždí zprava auto.
Zkus mi popsat jak by se cyklista mohl v běžné situaci dostat těsně za automobil který právě začíná brzdit bez toho že by ho tento automobil krátce předtím nepředjel.
Nějak si to nedokážu představit.
A proč bych ti měl popisovat situaci, o které se tady nemluví (nespletl sis vlákna)?
Nespletl. Můj příspěvek je zavěšen ve vlákně pod tímto:
http://www.nakole.cz/diskuse/17866-co-me...
citace: Já ti nevím, ale při "musím se občas autem skoro otřít o cyklistu" mě jako první napadlo, že cyklista dojel brzdící auto, začal ho podjíždět zprava (protože zlaté pravidlo cyklodopravy přece je "auta stojí, kolo jede") ....
Tedy se ptám jak by cyklista mohl dojet brzdící auto (aby ho mohl předjíždět zprava) bez toho že by byl tím samým autem bezprostředně předtím předjet.
Já myslel, že reaguješ na "Hrabosh jistě někde vytáhne příslušný paragraf, proč by to tak mělo být." v prvním odstavci, promiň, ale nevidím ti do mozku (a jsem za to i rád).
Dneska jsem na Vršovické několikrát dojel auta zpomalující před zúženým místem, vede tam cyklopiktogram, není problém se jím do zúženého místa nechat vpravo od aut navést. Kdy (pokud vůbec) mě ty auta předjela si nepamatuju, se situací před zúžením to už nemělo žádnou příčinnou souvislost.
Jo a včera jsem v opačném smětu taky dojížděl na Vršovické auta, holt se mi daří.
Na tom přece není nic tak složitého, nic se neodečítá, aplikace je jednoduchá, pokud se cyklista nacpe někam do úzkého, nedodrží bezpečný odstup a způsobí škodu nebo zranění, tak nese za to odpovědnost.
Netřeba z toho dělat něco co není, tahle pravidla platí úplně pro každého.
Samozřejmě, že pokud bude cyklista předjíždět auto kde nemá nebo se v důsledku nedodržení bočního odstupu rozbije, tak ho té viny a odpovědnosti nikdo a nic nezbavuje.
A jaký je asi tak poměr kdy cyklista předjíždí auto proti tomu kdy to je obráceně?
No v Praze při jízdě na kole vidím kolem sebe pořád nějaké cyklisty, jak se za každou cenu proplétají kolonou aut (jo jsem magor, který si radši v koloně chvilku počká než aby lekal ostatní řidiče).
Ale to už je zase úplně o něčem jiném než to o čem se vedla řeč.
U me Ti mohu rict jednoznacne, ze ma interpretace (proti ktere se tu Kadel nebranil) je zalozena na me zkusenosti. Spolu s jedoucim autem se do uzkeho mista necpu, ale je bezne, ze me auto predjede v sirsim miste tak, ze musim dost vyrazne zabrzdit, abychom do uzkeho mista nevjeli spolecne.
Aha, tak za to možná můžu já, já těm řidičům před zúžením ukazuju, aby mě ještě předjeli, že mi průjezd kolem ostrůvku bude trvat déle.
Zalezi na situaci. Kdyz to je rozumne, tak autum uhybam, at me predjedou, ale kdyz jedu na 40 km/h jeste o neco rychleji a prede mnou je zuzeni, rovinka a kopecek, tak tam radeji dopredu vyjedu z vyhrazeneho pruhu, abych zablokovala predjeti, ktere by vyustilo v me zurive brzdeni. Uznavam, ze to neni dle zakona, ale je to prakticke.
Pokud jedeš na kole opravdu kolem 30-40 a učiníš takovýhle manévr, neřku-li před tím zamáváš levou pacičkou, z mého hlediska řidiče to vůbec nevnímám jako omezování či blokování, spíše naopak, protože tím dáš najevo, že v pohodě úzkým místem projedeme rozumnou rychlostí oba za sebou, mírné zpomalení (po městě stejně jezdím kolem té padesátky většinou, při zpomalení na 40 nemusím ani přeřadit) mne taky nezabije a aspoň mám o Tobě (cyklistovi) přehled a nezpůsobíš mi nějakou nečekanou krávovinu na poslední chvíli. Nicméně pokud se nějaký lempl v daném místě mrcasí krokem, ale o to víc překáží a vynucuje si, že všichni pojedou hezky podle něj jako pána tvorstva, nastoupí opět litera zákona.
A proč má opravdový řidič s prokázanou odbornou a zdravotní způsobilostí znalcema přesně stanovenou hranici a nemotorný účastník, kterým může být každý starší 10 let bez ohledu na znalosti a duševní schopnosti může používat vlastní hlavu?
Úředníci sami od sebe a ze své iniciativy nikdy nic nedělají a už vůbec ne v ulici, kde bydlí jen pár lidí a projedou 4 auta za den.
Někdy od někoho, dostali nějaký nápad a teď ho vyřešili. Zpravidla to je od lidí co tam bydlí i když se tím na venek nijak moc nechlubí. Ale klidně to mohlo být třeba od pošťáků nebo zdravotní služby, ale stejně bych si tipnul na lidi co tam bydlí.
A nebo přišel nějaký kámoš kámoše, co si za realizaci "dopravního opatření" zasune provizi do kapsy - a z této provize dá provizi úředníkovi. To už úředníka k pohybu přiměje. Řada pražských "vylepšení" dopravy nemohla vzniknout jinak, protože jsou naprosto proti zdravému rozumu.
Ale blbost, na tomhle nikdo nevydělá a už vůbec nezbohatne, není totiž na čem. Rozpočet na podobné úpravy je jen pár korun a realizuje je zase jen rozpočtová organizace správa komunikací.
Žádné řešení není optimální pro všechny a vždycky se najde někdo komu nevyhovuje a určitě bude dost lidí, kterým vyhovuje. Třeba ony dělené silnice ostrůvkama mě docela vyhovují ať z pohledu chodce nebo i řidiče.
Jasně, jako třeba Cyklogenerel Prahy 3 za 300 litrů od architekta, který ve veřejném pohovoru ani nevěděl, která ulice na Žižkově je ta, na kterou je dotazován. Rozumím, fakt to není kšeft.
Samozřejmě, že na zjednosměrnění nějaké malé uličky se musí udělat projekt stejně jako na každou jinou změnu, ale tyhle drobné úpravy dělají úřady samy ve své režii. Ono se to dá celkem snadno ověřit, tyhle projekty, resp. řízení o změně jsou k nahlédnutí a je možné je sporovat.
Pokud se dělá změna dopravy v rámci celého města, tak se na to samozřejmě najímají dopravní projektanti, nebo jak by sis to představoval?
Jak bych si to představoval ... že o lokalitě, kterou "upravují", budou ti "odborníci" aspoň něco vědět. Ne tak pan Cach, který zprasení Žižkova pro všechny druhy dopravy dokáže "odborně" zdůvodnit takto: "Množství detekovaných průjezdů cyklistů za den v obou směrech dohromady se pohybuje od několika stovek v sezoně po několik desítek mimo sezonu. Z dostupných dat a jejich rozložení v čase je pak zřejmé, že se jedná zejména o rekreační provoz." Má cenu to komentovat?
Nějak nestíhám sledovat tok tvých myšlenek. Já tady diskutuju k změně způsobu dopravy v málo frekventované uličce a ty už jsi u generelu pro Prahu 3 a množství projíždějících cyklistů.
To co píšeš je zjevně vytržené z nějakého většího souvisejícího celku, takže to nedává naprosto žádný smysl. Tohle není argument a demagogie. Já neznám pana Cacha, jeho projevy ani jeho dílo a nevím co navrhl a co nakonec z toho v reálu vyšlo. Takže těžko to můžu nějak komentovat.
Ale teď opravdu, odborně a bez emocí - čím Ti ty dělené přechody "vyhovují jako řidiči"? Neútočím, fakt mne to, jako člověka, co pálí ropáky už 40 let, upřímně zajímá.
Třeba už jenom tím, že mě to nutí včas sundat nohu z plynu, zvýšit pozornost a nevletět tam vyšší rychlostí než je pro všechny bezpečná. Nutí mě uvědomovat si, že jsem v v zastavěné obci a nejsem tam sám a je potřeba brát ohled i na ostatní.
Ok, z mého pohledu docela uměle vykonstruovaný důvod (mně, jakožto zkušeného řidiče nemusí nikdo k ničemu "nutit" poházeným betonem na silnici, podvědomě jezdím tak, aby to situaci odpovídalo bezpečně), ale dobrá, někomu může vyhovovat, že z něj stát dělá nesvéprávného a "nutí" ho k něčemu. Pokud to pokročí do výraznější formy, dá se tomu říkat i masochismus.
Nicméně - nějaký faktický přínos?
Podobně zkušených řidičů jsou plné škarpy a špitály plné lidí co se potkaly se zkušenými řidiči.
Kvůli velkému počtu zkušených řidičů musí pojišťovny neustále zvyšovat pojistné aby měly z čeho platit škodu co ti zkušení udělají.
Tyhle kecy o tom, že je někdo zkušený řidič a nepotřebuje žádné dopravní značení, omezení ani nějaké stavební úpravy prostě miluju. Čím víc tohle někdo říká, tím míň mu věřím a o to víc si myslím, že právě kvůli němu se tahle opatření musí dělat.
Proč by měl stát a obce vynakládat velké peníze aby u každého přechodu stál policajt s radarem, když je daleko snazší a hlavně účinnější výrazně na 5 metrů zúžit vozovku a ještě ji třeba vyosit.
Přínos? Tož když u nás na dědině stavěli u pily plot, tak jim to trvalo pomalu rok, bo jim ho opakovaně dřív, než ho dodělali, stačil nějakej "zkušenej" řidič rozmlátit na třísky. A byli i tací, co vjeli až do pilnice :) A to, prosím, ve směru šipky jedou auta už asi kilometr obcí.
Od té doby, co tam dali ostrůvek plot nenaznal úhony. V zájmu přirozeného výběru bych navrhovala betonovou zeď místo plotu a žádnej ostrůvek a zúžení na silnici.
Slyšel jsem vyprávět o jednom vesničanovi s hezkou předzahrádkou. Vsí natáhli nějakou rally. Sice mu to obložili slámou a omotali mlíkem, stejně mu to milí závodníci rozjezdili. Organizátoři se k nápravě příliš neměli. Do příštího roku zahrádu obnovil a zase mu ji rozjezdili.
Třetí rok mu týden před rally přivezli krásný štípaný metrový buk na topení. Dal si ho vyschnout na bývalou předzahrádku a najednou všichni zvládli dobrzdit.
Jezdci rally nejsou tak dobří. Normální řidiči, ti to odhadnou přesněji. Nějak tak jsem to pochopil na zdejší diskusi.
Jsou dobří, ale ´jedou na hraně´.
ale houby, jsou to magoři.
a navíc nemají ani na nový výfuky. všichni je mají zrezlý, strašně jim to řve, kdyby si je aspoň znovu vyvařily.
až se pojede letos Barumka, napíšu na město dotaz, kam můžu poslat příspěvek na údržbu těchto aut :-D
Tohle jako řidič nechápu. Vědomí o zastavěné obci a že nejsem v provozu sám mám i bez ostrůvku. Co je ale díky zúženému místu nové, je to, že člověk už nevěnuje tolik pozornosti chodcům v okolí přechodu (smůlu mají například dobíhači na tramvaj a rychlí cyklisté na chodníku), pozornost je nyní potřeba rozdělit, řidič se navíc musí zabývat tím, zda se do zúžení bezpečně vejde (tj. dávat pozor i na ty díry, co u krajnice bývají) a zda mu tam zezadu nevlítne nějaký moto/cyklista, kterému by v tomto místě nemusel řidič zajistit bezpečný boční odstup. Jen doufám, že si to každý chodec uvědomuje, že na takovýchto místech už mu řidič nevěnuje plnou pozornost, tak jako kdysi. Obdobné je to s retardéry u přechodů.
Dopravní psychologové a projektanti by ti vysvětlili, že s nižší rychlostí máš jako řidič mnohem víc času a možnosti věnovat pozornost širšímu okolí a včas bezpečně reagovat. Se zvyšující rychlostí tyhle schopnosti výrazně klesají.
Pořád mi to přijde o hodně lepší než vstoupit do vozovky (s tím že mi přijíždějící dává přednost) a být pak sestřelen libertariánem který je příliš sexy na dodržení zbytečně šikanujícího přikázaného směru jízdy v odbočováku a kterého dementi co zpomalují před přechodem akorát brzdí v jízdě a okrádají ho o drahocenný čas.
To už ani není trollení. Trollení totiž vyžaduje inteligenci a vynalézavost, ty jen opakuješ nesmysly.
Je pravda že odbočovákem předjíždějí jen hodně velý dobytek. Ale nezastavení v souběžném pruhu na víceproudé komunikaci (když auta ve vedlejším pruhu zpomalují či zastavují) je docela časté. To je také důvod proč vznikají podobné ostrůvky.
Nene, jde o to, jak si bereš do huby libertariány.
Libertarián jede opatrně a proto nepotřebuje zákony a fízly.
Ale sám tomu určitě nevěříš, i takový člověk je potřebuje, ne možná tak často, ale určitě potřebuje
U nás nikde v místech kde se pohybuji žádný dělený přechod není. Vlastně jeden ano. Musím říct, že od té doby co jsem si na několik dlouhých měsíců vyzkoušel jaké to je přecházet silnici jako obtížně se pohybující člověk, na širších silnicích mi ty ostrůvky vyloženě chybí. Když jeden ví, že než tu ulici přepajdá, trvá to nekončeně dlouho, tak řešit nejprve jeden směr a pak ten druhý je velká pomoc.
A mimochodem, uvědomme si, že to děláme pro sebe, těch starých, hůře se pohybujících pořád přibývá (tvrdí demografové) a jednou mezi nimi budeme i my či naši blízcí.
ještě k té naši jednosměrce, nikdo na můj e-mail zatím z radnice nereagoval, v pátek jsem mluvila se všemi sousedy, jestli náhodou něco nevědí, všichni psali na radnici, proč to tu máme, takže nikdo o to nežádal, navíc nové značky jsou jen v naší ulici. prý sem někdo z radnice spolu s policií přijde v úterý, tak na to jsem fakt zvědavá.
http://www.novinky.cz/krimi/331082-romove... .-))))
Tak to si ve Strýčkovicích pěkně nadělali do bot. Nejen, že budou obviňováni z rasismu, ale kdyby se tam našli tací, kdo by proti co se u nich děje chtěl protestovat, tak je ještě možné, že na ně pošlou zásahovou jednotku.
No ale naštěstí je to nějaká malá ves, tak se na ně všichni vykašlou.
Jedna rodina výtržníků při důsledné práci úřadu a policie se dá celkem snadno ukočírovat a udržet nějak rozumně na řetězu. Většinou stačí důsledně co nejrychleji potrestat dva až tři z rodiny a zbytek výrazně zkrotne. Je to odzkoušeno a mnohokrát ověřeno. Problém je, když úřady a policie to nechají z nějakého důvodu být, případě se přistehují další rodiny. To jim pak narostou ramena a pak se řešení špatně hledá a dá to moc práce srovnat.
Doufám, že to klapne. Sobotka nedávno ve štrásburku slíbil, že s pozitivní diskriminací konečně přestaneme.
Budu mu držet palce a by alespoň tenhle slib dodržel. Velice rád to jednou viděl.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/267003...
Škoda, že to schvalovala samozvaná vláda, která nepočkala na legitimaci volbami. Takto to teď vypadá, že EU dostala Ukrajinu nedemokraticky, díky puči.
Jednou je budou třeba oslavovat jako my Masaryka, který vytvořil a nechal uznat budoucí ČSR ještě když ten původní stát existoval. A pak ještě dlouho trvalo než v separatistické ČSR byly nějaké volby, takže zemi vedla nějaká samozvaná vláda vzniklá kdesi v Paříži.
Kdo ví jak to bude s Ukrajinou, dějiny píší vítězové.
To víš, tenkrát ještě nebyla ta zlá únie, ani odporné Nato.
Já teda z ní taky nejsem ve všem úplně nadšenej, ale za skvrny na slunci, nebo teď spíš za jejich nedostatek, asi nemůže :o). Začíná mi to připadat jako v dobách minulých, kdy za všechno mohli komouši, jen za počasí kosmonauti ...
No, jsem zvědavej, jak to na Ukrajině ti noví dokážou ukočírovat.
Komouši se odstěhovali do Bruselu. A jsou komunistištější,než ti nejhorší komouši za komunistů :-)
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/z...
A lepší už to nebude:-(
Přesně jak zní titulek, tohle by pořád někdo rád viděl v EU? :-( Pro mne za mne, ale až tam naopak nebude ČR...
http://www.zive.cz/bleskovky/turecko-zesililo...
Může mi někdo poradit, jak se dostat na US stránky Garmina (www.garmin.com), aniž by si to někde ve Firefoxu olízlo moji polohu a nenabízelo pořád českou mutaci jejich stránek, které ovšem nefungují??? :-(((
Ono se to chová stejně i v IE...
Už se s tím mrcasím kolik dní, a pořád se mi nedaří, kruci :-/
https://www.garmin.com/locale.html
(nebo stačí mít zapnutý noscript a nic nečuchá ;-) )
Případně rovnou zde: https://buy.garmin.com/en-US/US/index.ep
Jo, tohle přesně jsem potřeboval, dík!
Ten "locale" kupodivu nefunguje, mají tam špatný odkaz :-)
P.S. Zrovna zkoumám tuhle blbinu, mám dost velké cuky si to pořídit ;-) https://buy.garmin.com/en-US/US/into-sports...
Výdrž baterky "až jeden rok" je docela zajímavý parametr ;-)
Zatím nejnižší cena tady v ČR, i s tím pásem
http://www.czc.cz/garmin-vivofit-hr-cerna...
Gumovej pás na mě už nikdy nikdo nedostane.
A ono se to dělá i v jiném provedení? Těžko to asi bude dobře sedět na těle, když by to nepružilo...
Garmin dělá dvě verze toho pásu, "normální" a pak "premium". Ta lepší by měla být příjemnější na nošení.
K tomu fitness vehiklu, předpodkládám, asi bude jen ta základní... Takže pak asi řešení koupit samotné hodinky a dokoupit ten lepší pás https://buy.garmin.com/en-US/US/shop-by...
To je ale dalších asi 800,- navíc, pří ceně něco málo přes 3000,- za samotný budík :-/
Čili 3000 hodinky + 1600 pás.
Pak by to vypadalo asi takhle
samotný náramek http://www.czc.cz/garmin-vivofit-cerna/143881...
premium pás http://www.czc.cz/garmin-premiovy-snimac-tepove...
3077 + 1513 = 4590,-
No nevim jestli se mi to za tuhle cenu ještě líbí :-) Na to, že bych to měl spíš na hraní než nějaké solidnější "trénovací" účely...
Vytáčí mne arogantní hlupáci. A nejvíc ti, kteří zneužívají možnosti mazání příspěvků (což by měl být ten nejzazší nástroj v případě např. napadení fóra spamem, porušení zákonů apod.) jako mocenský nástroj k cenzuře "nepohodlných" příspěvků. V poslední době tu na to máme dva experty. Styďte se, oba dva.
Příklad na obrázcích.
Dobra chucpe reakce Ruska (kdyz si vzpomenu na vypnuti ukrajinskych televizi na Krymu):"Soud v Kyjevě pozastavil vysílání čtyř ruských televizních stanic. Moskva tvrdí, že rozhodnutí je útokem proti lidským právům a svobodě vyjadřování."
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ukrajina-rusko-moskva...
Vztahuje se to na celou Ukrajinu, kde je 8mil Rusů a 46% Ukrajinců má ruštinu jako mateřský jazyk.
Představ si, že existuje Československo a Češí zakáží vysílat slovenštinu.
To je irelevantni. Relevantni je, ze Ukrajina udelala jen to, co udelali predtim Rusove na Krymu v dobe, kdy byl Krym jednoznacne ukrajinsky. Ze ruska media opravdu obsahaji nechutne zkreslenou propagandu vcetne nepravdivych udaju je uz jen takova perlicka.
Píšeš to moc hezky. Tak jen doufám, že máš ověřeno, že Ukrajinské stanice vysílají pouze v ukrajinštině. On je totiž rozdíl zakázat ve vysílání ruštinu, nebo zakázat vysílat na svém území zahraniční stanici.
Přesně, informační prasecí klasika.
Ukrajinci přestali na svém území šířit program jiného státu ale jejich vlastního vysílání se to nedotklo ale je potřeba z toho udělat útlakovou kauzu.
U nás kdysi třeba přestali šířit slovenské vysílání kvůli tomu, že se vlastníci vysílacích práv bouřili proti tomu, že Češi mají přístup k pořadům, jejichž práva platí jen pro Slovensko.
No a protože na Slovensku je přece jenom rusáckého myšlení míň než dál na východ, tak se nad tím žádný slovenský šovinista mediálně nevyhonil, protože by mu to bylo trapné....
Popsal bys mediální zákon od 21.2.2014 do dnešních dnů na Ukrajině a jak to tam je v reálu. Díky.
Mě by zase zajímalo, jak to bylo s vysíláním ukrajinské televize na ukrajinském Krymu od začátku období, kdy Krym za pouhých několik hodin obsadila nejlépe vyzbrojená, vystrojená a úžasně organizovaná domobrana s nejnižším věkovým průměrem z dosud viděných domobran na světě....
A ty bys ho pro nás popsat nechtěl?
Ne, ač na to mám skvělý odkaz. Chci vědět, kolik o tom ví.
Je možné, že se pletu, ale mám dojem, že pleteš mediální a jazykový zákon.
Zrušení jazykového zákona (Janukovyčova z roku 2012) schválil parlament v únoru, to je fakt, nicméně úřadující prezident to nepodepsal, takže mám zato, že zákon nebyl zrušen.
Nebudu se k tomu nijak vyjadřovat... Děkuji za pochopení.
Správně o některých věcech je mediálně výhodnější jen ledacos a všelicos naznačovat.
To udělá více špinavé práce než nějaká prostá a jednoduchá pravda, která by se třeba dala zkontrolovat...
Nu stále mlčíš i nad tím, jak je možné, že na ukrajinském území bylo přerušeno vícejazyčné ukrajinské státní vysílání a to na popud jakési domobrany, která byla čirou náhodou plná mladých, skvěle vycvičených a vyzbrojených "krymských domobranců".
Přitom řady přibližně stejných ročníků krymských civilistů ruské národnosti na ulicích vůbec neprořídly.
Inu stal se zárak, desítky tisíc mladých mužů přestoupí k domobraně, mají techniku o které se nezdá pravidelné ukrajinské armádě a svět div se přo tom nepřetržitém domobránění nechybí ani v zaměstnání ani na demonstracích a ba ani doma...
No ale nebudeme se k tomu vyjadřovat, protože světonázor nám to nedovolí :(
Proč bych já něco popisoval když jsem se tě ptal? Vím že zrušení jazykového zákona bylo některými lidmi interpretováno jako zákaz ruštiny, ale to je asi blbost. Taky ho snad pro klid duše zachovali.
Jestli tam platil přes měsíc zákaz ruštiny v médiích, tak to ty ruský stanice vysílaly dodnes nezákonně? A jakto že "nacionální" 1tv.com.ua, 1plus1 i Slavonič mají webstránky jak ukrajinsky, tak rusky? Na jejich vysílání jsem se ale nedíval.
Jestli tedy něco víš ty, poděl se - ať si to můžu ověřit :o)
Ech? Spadlo mu neco na hlavu? Radeji koncim s poledni pauzou a jdu pracovat, nebo narazim jeste na neco horsiho.
"Nesouhlasíme ani s uvalováním ekonomických a obchodních sankcí na žádnou zemi světa. Volný obchod je nejlepší zárukou míru"
Karel Zvára
místopředseda Svobodných
To nam jde ta Letna esteticky pekne do prdele. Skoda tech vil, ze se nechaly zchatrat a ted tam bude velke sklenene peklo a pobliz se uz stavi druhe peklo, kde lide, co proti tomu psali petice, budou dle developera za tech 7 pater jeste radi.
http://bydleni.idnes.cz/kancelarska-budova...
Co se divíš, když tam co nevidět dostaví dálnici? Stejný průběh jako na Smíchově.
Ale hlavně že se provařilo 35 miliard aby se ulevilo obyvatelům Holešovic a Letné a jezdilo tam míň aut!
To se prostě vyplatí!
Tak to kup a nalož s tím podle vlastního uvážení.
Skleněná pixsla se mi sice nelíbí, ale co s tím, když majitelé nemají finance na opravu. A zřejmě to asi ani nebyli schopni prodat.
Mě by se tam líbila zeleň, ale to by parcely musela odkoupit Praha 6 a ta to evidentně nechce.
Majitel nemá na opravu, ale má na to aby budovy strhnul a postavil tam několikanásobně větší.
Nicméně k tomu můj příspěvek vůbec nesměřoval. Narážel jsem na to že byla postavena hodně drahá highway o níž se tvrdilo že se mimo jiné staví kvůli tomu aby se ulevilo obyvatelům Letné a horních Holešovic od automobilové dopravy. Výsledek bude ten že doprava dočasně zmizí z ulic, ale díky budovám určeným motoristům se zase zaplní. Místní se tedy časem navrátí ke stavu před otevřením, akorát ty provařený prachy (kvůli kterým město seškrtalo co mohlo) se už nevrátí.
Budovám určeným motoristům? Tam bude autoservis, myčka aut, ... ?
Spíš někomu tlačí cykloaktivismus na mozek, co?
Garáže pro 500 aut ve Strojnické podle Tebe nejsou součástí budovy nebo nejsou určeny pro motoristy?
Nevím, neznám to tam, jízdní kola tam nesmí parkovat?
Klid, na jedné straně aktivisti mečej, jak jsou auta, parkující na ulicích hnusná, a když někdo postaví parkovací dům, aby nemusela parkovat na přecpaných ulicích, tak je to zase špatně, protože ... (doplň si zde libovolný důvod a se schizofrenií v rozporu nebude)
On se hrabosh spatne vyjadril, ale neni treba jeho myslenku prekrucovat. Problem nejsou parkovaci mista ale kancelare nad nimi, do kterych tam bude jezdit spousta lidi autem, kdyz k tomu budou mit vyhodna parkovaci mista.
Jinak pod technickou knihovnou v Dejvicich je spousta parkovacich mist, ale jelikoz jsou placena, jsou ulice kolem stale precpana parkujicimi auty a mista v knihovne jsou volna, takze nestaci postavit parkovaci dum, bylo by jeste potreba zakazat stani na ulici.
Při vší úctě, tohle je ale bolševické myšlení - zakazovat, zakazovat, zakazovat. Co takhle nastavit režim podzemního parkování tak, aby byl pro lidi sám o sobě atraktivní? Např. zavedením hlídání parkoviště (drahé auto radši za pár korun nechám pod střežením, než venku kofolám), dynamickými slevami a podobně?
Mimochodem, nová budova NTK vyrostla na zlikvidovaném vysokokapacitním parkovišti (bez náhrady). Takže pokud by měly být věci opravdu spravedlivě nastaveny, bylo by tam parkování zadarmo - a bylo by po problému.
Tak nevim, ale řekl bych, bolševické myšlení je spíš to co chceš ty, pro všechny všecho a zadarmo.
Furt lepší, než jim něco sebrat, protože se nemají jak bránit, a pak jim totéž nabídnout za prachy. A zakázat jim volit alternativu, aby museli solit.
Každému dle jeho chuti, masochismus není nebezpečná úchylka.
Nemuzes lidem sebrat, co neni jejich. Parkovaci mista na ulici jsou na obecnim pozemku, mesto s nimi muze nakladat, jak chce, obzvlaste cini-li tak v zajmu lepsi prehlednosti a bezpecnosti komunikaci.
"Parkovaci mista na ulici jsou na obecnim pozemku, mesto s nimi muze nakladat, jak chce"...
Klíčové je zde pojetí, kdo nebo co je to město?
Politici a úředníci, na které tlačí různí aktivisti, lobisti a podobná sovloč, nebo spíše občané platící daně?
A proč by parkování mělo být zadarmo a zvlášť tam kde je omezený parkovací prostor? Kdo si tam chce zaparkovat, tak si zaplatí, tím se do značné míry omezí počet aut a dojíždění auty do center měst.
Inu nejsem si jistá, musím se podívat na nějakou starší ortomapu, ale řekla bych, že parkoviště bylo pod novou budovou architektury ne pod NTK. Každopádně, NKK parkoviště neubrala, naopak vytvořila parkoviště kryté, tudíž lepší, proč by mělo být zadarmo?
Navíc hned vedle je další velké venkovní parkoviště za ceklem lukrativní cenu.
Tak NTK stojí částečně na bývalém parkovišti a částečně na bývalé zeleni. Fakulta architektury stojí celá na bývalém asfaltovém parkovišti. Nicméně pod oběma budovami jsou parkoviště podzemní, čili náhrada tu je.
A co si budeme povídat, zrovna zde na Pha6 nejsou ty všlijaké parkovací zony, takže při vší úctě, zaparkovat se tu zadarmo pořád dá, i když je potřeba občas od auta k cíli použít i nožičky, což myslím, valná většina řidičů má. Nakonec stejně, jako je používají chodci či cestující MHD, neboť jsem dosud neslyšela, že by zastávky MHD byly přesně tam, kde si je každý jeden z nás zrovna ausgerechnet představuje.
Na obr. verze mapy z období 2002-2003
Dejvice maji zasadni problem s nami z Roztok a okoli, protoze se tam nasackuje rano spousta roztocaku autem a zaberou kdejaka mista v ulicich kolem kulataku, pricemz vecer po 17 h je tam uz zase mnohem snadnejsi zaparkovat. Proste to ukazuje, kolik lidi dojizdi do Prahy autem.
http://sport.ihned.cz/fotbal/c1-61915240-pelta...
A je to tady zase.
Obávám se, že až Sobotkovi klesnou preference pod 15 procent , že těch pár kapříků kucím vod mičudy vodklepne a s Peltou střihnou pásku nebo vobouchají základovej kámen, vše pro lid!
Heh, ještě dopoledne to byly "jen" stovky milionů :-)
Jinak teda nasrat!!! :-((( Takovouhle volovinu náš stát opravdu nepotřebuje :-/ Při současné úrovni našich čutálistů v porovnání se světem...
Já bych řekl, že takovouhle volovinu nepotřebujeme ani kdybychom byli mistři světa.
Staví se snad národní cyklistický stadion když je Štybar mistr světa? Přitom aktivní cyklistiku u nás dělá rozhodně víc lidí než aktivní fotbal.
Ta čísla možná nebudou tak rozdílná, fotbal hraje v podstatě každá vesnice kterou znám :)
Ale národní stadion k tomu skutečně nepotřebují.
No já nevím, opravdu znáš zhruba stejně lidí, co hrají fotbal jako těch co jezdí na kole?
V naší vsi je fotbal hodně populární, na necelých 1000 lidí máme dvě travnatá hřiště včetně takových vychytávek, že ze šaten vede na hřiště tunel rovnou k lavičkám.
Přesto znám z místních osobně jen tři dospělé chlapy, co hrají fotbal. Těch co jezdí na kole znám více. O ženách nemluvě, nevím o jediné fotbalistce, zato cyklistek pár znám.
jenže ty jsi mluvil o aktivní cyklistice ve spojení se Štybarem a tak jsem myslel, že máš na mysli oddíly cyklistiky a no sousedky jezdící si pro nákup :)
Jak lehce vznikne nedorozumění. :)
Nemyslel jsem ani cyklistický oddíl, ani sousedky s taškami na řidítkách. Jednalo se mi o sportovní aktivity, které tak člověk dělá pro samou radost z pohybu po práci, o víkendu, na dovolené. Mezi takovými aktivitami je cyklistika dneska snad nejrozšířenější. Kdežto z fotbalu mám pocit, že se nejčastěji dělá na gauči u televize.
Tak snad už od toho bude zase na pár let klid...
http://fotbal.idnes.cz/vlada-nechce-podporit...
http://www.novinky.cz/domaci/331650-o-krcni...
Domníval jsem se, že o zákroku rozhoduje lékař ve prospěch pacienta a nikoli neznalí(ale o to uminutější) laici.
"Odbory navrhly plošně zdanit živnostníky minimálně tisícovkou měsíčně"
Nemohly by se uz konecne odbory transformovat na politickou stranu nebo prestat strkat nos do veci, do kterych jim nic neni?
http://www.novinky.cz/domaci/331774-odbory...
To ale není politika, to je závist. Bohužel, ta je u nás takový politický kapitál, že by se jen s tím do sněmovny dostali.
Tak kdyz si vzpomenu na to, k cemu se odbory kdy vyjadrovaly, neni to jen zavist. Tak namatkou:"Odbory také chtějí, aby se zvýšila podpora technickému školství, vědě a výzkumu a aby se postavilo nových nejméně 50 tisíc bytů pro nájemní bydlení." (2012)
http://zpravy.idnes.cz/odbory-zadaji-plosne...
Na druhou stranu znám několik podnikatelů/živnostníků, kteří mají minimální odvody na zdravotní a sociální...
Doufejme, že jsou dost chytří, že si spoří na stará kolena, neboť by mě štvalo, že bychom je měli živit skrze sociálku
Pokud chces opravdu porovnat zivnostnika se zamestnancem, musis to porovnavat komplexne vcetne socialniho a zdravotniho pojisteni, protoze kazda jednotliva polozka je mezi zamestnancem a zivnostnikem samostatne nesrovnatelna. Pak zjistis, ze sice zivnostnik zaplati vyrazne mene na danich, ale zase vyrazne vic na pojisteni. A kvuli uzasne nesystemove zmene, ktera znemoznuje zivnostnikum s pausalem odecitat z dani deti, bych napriklad pri mesicnim hrubem prijmu 28 tis. zaplatila statu s pausalem 60 % vic jako OSVC nez zamestnanec.
Ten system vypoctu dani a pojistneho je spatne a mel by se predelat, ne tam pridavat dalsi nesystemove vyjimky.
Případ od případu. Třeba jeden má obrat přes 1mil, ale dává si základní minimální plat 8,6tis, který daní a zbytek daní jinak.
Podle toho, co pises, se vubec nebavis o OSVC ale o firme.
To je jedno, je to někdo, kdo má peníze a bylo by dobré ho zdanit, skřípnout, oholit, vyždímat.
No, jestli ke všemu takto přistupuješ, tak je mi tě líto...
Snad bych ještě doplnil, že jsem pravičák, ale rozhodně neuznávám "vlčí kapitalismus", který hlásá "urvi co můžeš, jinak okrádáš svou rodinu".
"Příčinou krize je morální bída.Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu.Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem."
Neni to jedno, protoze firmy nijak nesouviseji s danenim OSVC, takze se ukradeny.nick pokusil prizivit na nadavani na bidaky OSVC zcela nesouvisejicim pripadem. Prijde mi to pak jako hospodske nadavani na pomery a ne jako diskuse o danem tematu zalozena na realnych udajich.
Nezapomeň, že OSVČ jsou největší nebezpečí. Kdyby byli zaměstnanci, mohli by se odboráři jimi ohánět (bez ohledu na to, jsou-li v odborech nebo neb), kdyby byli nezaměstnaní, byli by závislí na milostivé ruce státu.
OSVČ je prostě pro některé politiky opravdové zlo.
Jako by nestačilo, že jestli si dobře pamatuji, jsou tvoje děti dětmi druhé kategorie - nemáš nárok na daňový benefit, kdybys byla zaměstnanec, měla bys ho bez omezení.
Osobne si myslim, ze pausal 60 % by se mel snizit na 50 % a mely by se zrusit uchylky na neodecitani deti a manzelu, kdyz mas pausal. Idealni by bylo, kdyby se zmenil vypocet dani a pojisteni, aby byly dane vetsi a pojisteni mensi, protoze ocividne politici nejsou schopni porovnavat vybrane castky komplexne.
Moje řeč.
Když už jsme u toho tlachání co by kdyby. Já si ještě myslím, že zaměstnanci by měli dostávat všechny peníze (superhrubou mzdu) a sami z toho odvádět daň a pojistné. Možná by některé funkce státu viděli jinak, když by museli z té hromádky, která jim přistála na účtě něco odloupnout a poslat eráru.
Osobne tedy nechapu ten koncept, ze cast pojisteni plati zamestnanec z hrube mzdy a cast za nej plati zamestnavatel. Beru to spis tak, jako ze to, co plati zamestnavatel, je naklad zamestnavatele a nikoli soucast pojisteni, protoze se to pred zamestnanci taji, ale superhruba mzda, co se od ni zase upousti, mi prisla jako cestak lepsimu konceptu.
Ano, podle mě jediným důvodem rozdělení pojištění je utajení jeho výše. A žádná vláda, ať levicová nebo pravicová nechce tenhle nesmysl zrušit. Jediným pokusem byla ta superhrubá mzda, ale i tam se to trochu ztrácí.
Bohužel cíle bylo dosaženo, běžný člověk to často netuší, že se jedná o JEHO peníze. Jednou jsem to probíral s nějakými dělníky a oni mi na moje argumenty nakonec stejně řekli: "mě je jedno kolik to je, to stejně platí majitel, ten má peněz dost"
Stejný, jako když se blbouni radují, že na firmy uvalí nějaký další poplatek, nebo daň. Kolikpak je takových, kterým dojde, že to sprostředkovaně sami zaplatí v dražších výrobcích a službách :-/
Pokud málo vydělávají (mají to místo jiného zaměstnání, nebo místo pobírání podpory), tak asi nebude problém. A pokud otentočkovávají systém, tak se mají orgánové zaměřit na ně konkrétně. A ne, jak už se stává k nasrání zvykem vzít po létech preventivně všechny šmahem. I ty slušný, který to holt mají jen z ruky do huby, místo toho pobírání podpory...
To je právě ta sranda. Vydělají hodně, ale základ(=plat) si dají minimum, aby odvedli méně peněz. Ze zůstatku mají menší procenta jak kdyby přiznávali skutečnou výši.
Od kdy si OSVČ (živnostník) dává nějaký plat?
znám několik podnikatelů (živnostníci tam neměli být- specialita nepřiznané práce) z 21:19
Jaký je rozdíl mezi podnikatelem a živnostníkem? (Teda v přesném obsahu těchto pojmů samozřejmě nějaký rozdíl je, podnikat lze i podle jiných zákonů než podle živnostenského, třeba jako zemědělec apod., ale myslím ten rozdíl ve smyslu "vyplácet sám sobě plat".)
Jde mi spíše o míru zdanění.
Abych to naznačil. Dost mi vadí "daňové ráje", nezdanění práce, pokoutné snížení daně atp. Toho je více.
Konečně, z něčeho se musí zaplatit sociální i zdravotní, cesty, školy, doprava atd... To vše něco stojí. Poté když přijde za mnou nějaký "podnikavec", jak žehrá, že musí platit tak vysoké daně (nepočítám odpisy z daní), že ho stát okrádá, přičemž využívá k svému podnikání výdobytku státu jako vzdělanou populaci, silnice, zdravotnictví a třese se na důchod...
Nejde mi ani o to jestli má více peněz, spíše morálku/etiku podnikání.
Neuvědomuje si, že aby mohl podnikat, potřebuje stát, aby mu zařídil prostředí právní, bezpečnost a spoustu jiného, aby si mohl vydělat.
Podívej se na ViktoraA. Jestli je černochem na fotce, je z Afriky, kde neexistuje fungující stát se síti sociální, bezpečnostní, zdravotní atp. a jak to tam vypadá... Chudoba Afriky je hlavně o nefungujícím státu, který ale musí někdo zaplatit. Když se neplatí daně, nejsou peníze a není možno udržovat chod státu, potom to dopadá tak, že žralok vítězí a chudoba je všudypřítomná (třeba Afrika)...
A vše začíná od etiky/morálky...
PS: Ne každý se narodí zdravý, chytrý a krásný do bohaté rodiny.
Dobře, tak tedy jaký je rozdíl mezi podnikatelem a živnostníkem v míře zdanění? :-o
Nejde o to kolik je to a ono číslo, jde o konsensus, který by se mohl respektovat a nevnímat jej jako okrádání (i když v dnšní době je společenský obdivovaný ten, který je bohatý penězmi).
PS: Celou dobu píší, že mi jde hlavně o morální/etický přístup a uvědomit si, že bez zaplacených daní a následně fungujícího státu sám dopadne špatně (doplňuji, abys pochopila, o čem celou dobu píši), což si mnoho lidi z řad vykřikujících "to je okrádání", neuvědomuje.
Já teď neřeším morální ani filozofické otázky - od samého začátku se pozastavuji nad technickou stránkou: Jak si může podnikatel sám sobě vyplácet mzdu? Ať už je to živnostník, zemědělec, lékař atd...
s.r.o.
Společník s.r.o. si tím moc nepomůže. Rozdíl mezi tím vyplatit peníze jako mzdu (sice s odvody, ale je to náklad) nebo jako podíl na zisku (dvakrát zdaněný)není moc velký. To už líp vychází ten živnostník, který platí sociální a zdravotní jen z poloviny zisku.
V tom se já nevyznám, jenom znám dva lékaře, kteří si to zřídili a jsou tím nadšeni (argument: peníze).
Pokud to je skoro nic, tak potom už tuplovaně nechápu radost z ušetřených chechtáků a jak to tomu státu "nandali"...
V tom se já nevyznám, zato dobře vím, že je potřeba ty buržousty víc zdanit.
Jenom tak mimochodem, i když mi podsouváš něco, co jsem nepsal...
Populace stárne a dožívá se delšího věku, zvýší se nezaměstnanost. Jak to chceš zaplatit, když nechceš zvyšovat daně? Teď mudruj! :)
Možná si to jen nespočítali...
Nebo účetně vykazují v pokladně stále narůstající stav, kolikrát až do částek v desítkách milionů a jsou přesvědčeni, že to nikdy nikomu nebude divné. Je fakt, že pár takových "chytráků" znám...
Máš v tom poněkud chaos.
V s.r.o. ano, jen pokud je zaměstnancem té společnosti, pak dostává mzdu úplně stejně jako ostatní zaměstnanci.
Pokud není zaměstnancem, tak mzdu nedostává.
Mzdu nedostává jednatel ani společník. Podobně jako mzdu nedostává akcionář.
Zábavný je jak klasicky kličkuje :)
Prostě jemu nejde o to co kdo smí, dostává, nedostává nebo kdo to vlastně je, jestli živnostník nebo sro zaměstnanec, nebo podnikatel, nebo člověk s vysokým obratem a malou marží.
Jemu jde hlavně o princip :)
O vyšší princip
Vzdyt jsem to psala, ze se bavis o necem uplne jinem nez OSVC.
Co se tyka moralniho principu, apeluj na nej, az se dostane korupce na urovni statnich penez do prijatelneho limitu. Resenim neni zvysit vyber dani ale zmensit stat.
Můj prvotní komentář byl spíše na pohled "okrádání"...
Takže když stát není schopen zabránit obchodu s nezdaněnými pohonnými hmotami, nařídíme každému řidiči minimální měsíční částku, kterou musí odvést na spotřební dani. Pokud PHM v odpovídající hodnotě neodebere, ať tedy odhlásí auto a jezdí hromadkou nebo třeba chodí pěšky. Protože jestli netankuje v tomhle vymyšleném objemu, je jasné, že kupuje nezdaněnou naftu.
To je další problém. Jak silný má být represivní aparát? Když propustím jistý počet státních zaměstnanců, tak zbylí budou muset převzat jejích práci. Budou tedy zahlcení práci a vyřízení práce se bude protahovat, tedy represivní část nebude toliko akční... Ale z řad pravičáků slýchávám "je potřeba snížit počet státních zaměstnanců" atp...
Mě osobně nejvíce vadí daňové ráje...
+ propustím a než si najdou novou práci, kolik to bude stát...
Když se sníží represivnost, neprodělám na tom více? Prostě všude je růb a líc...
Opravdu ?
Přitom se říká, že ty nevadí nikomu, kdo má všech pět pohromadě.
S daňovými ráji nemají problém ty státy, kde je rozumná míra zdanění, která nevysává z lidí a firem peníze a ty státy, které jsou za daně schopné lidem něco dát, lépe řečeno fungují.
Navíc je to velmi relativní, Česko je přece také daňovým rájem , jinak by se třeba Francie nevztekala, že u nás firmy platí malé daně....
Větší míru zdanění mají třeba v Německu, Skandinávii, Kanadě... Ale nerád takto porovnávám, neboť každá země má svou minulost, z která vychází (politickou, ekonomickou, sociální).
I ČR má jistou životní úroveň, kterou místní obyvatelé považují za samozřejmou. Tato úroveň se musí nějak zajistit/zaplatit.
Spousta "úspěšných" lidi ze střední třídy si není vědoma, že svého bohatství dosahují na základě funkčnosti státu, který je ale třeba nějak profinancovat. A zde se odehrává ideologický boj "ukrade na daních"... A já se ptám, kdyby tedy se méně odebíralo daní, zachovala by se funkčnost státu a pokud ano, na jaké úrovní?
Tak tak, proto také častými klienty daňových rájů jsou Němci, Skandinávci a Kanaďané...
Takový pan Ikea se domů daňově částečně vrátil po desítkách let a to jen na základě předběžné dohody, že po něm ty daně nebudou chtít zpětně, přitom vydělal bambiliardy švédských korun.
Proto má většina velkých skandinávských firem sídla kupříkladu v Holandsku nebo v Irsku.
A ve Skandiávii nad tím krčí rameny, protože vysoké daně tam platí jen lidé, kteří nemají peníze a postavení na to, aby efektivně danili jinde. Tedy převážně státní zaměstnanci.
A ted proved korekci sveho tvrzeni na zaklade faktu: http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/50758/je-den...
Norsko a Nemecko maji podobne zdaneni jako my, Kanada ma nizsi, takze mas pravdu jen s tim kusem Skandinavie.
Třeba vem sebe. Jsi matka-samoživitelka dvou dětí školního věku. Nebýt státu který by se staral o vzdělání a náplň Tvých dětí, musela bys příjmout i tuto roli. Kolik času a jak kvalitně by bylo třeba? Je tedy z pohledu Tvého vysoké zdanění jako OSVČ, i když bys mohla jezdit vícekrát na dovolenou v roce, které odvádíš? Není jistá míra Tvého zdanění vykoupena tím, že stát se stará do jisté míry o Tvé potomky?
PS: A uvědomuješ si, jaké máš štěstí, že jsi vzdělaná a dobře zaplacená?
úježďák
Nejde mi o to, abych říkal, kolik je potřeba zdanění "v číslech". Jde mi celou dobu o to, aby lidi vnímali víc jak "stát krade na daních". K čemu slouží a jak se promítají doživota...
Jinak ohledně danění v rájích. Využívají místní infrastrukturu, vzdělané lidi atp., které něco stojí. To se zajišťuje ve formě daní. Ale zisky zde nedaní (vyloženě zneužívají sociální systém jak různí jedinci na sociálce).
Jinak v Uppsale mám část rodiny, tedy vím, že defakto všichni se mají více méně stejně po zdanění.
ukradeny.nick: Nech si obecne kecy nekam jinam. Jiste ze vsichni vime, ze stat poskytuje nejake nutne sluzby (byt je vetsinou poskytuje draze a mene kvalitne, nez by to slo, a je na diskusi, ktere sluzby a do jake miry to jsou) a skoro nikdo nechce vsechny tyto sluzby zprivatizovat. Ovsem stat ma primarne setrit u sebe pred tim, nez bude zvedat dane. Napriklad nestavet silnicni infrastrukturu 2x draz nez v Nemecku, pustit na drahy konkurenci misto neustaleho dotovani, snizit pocet statnich uredniku a zvysit jejich efektivitu (napr. policistu mame pomerove vyrazne vic nez ve spouste jinych evropskych zemich)...
Ale to neznamená, lucie, že když je to tak u sousedů, musí to být stejné i u nás... Záleží na podmínkách (de iure et de facto).
Minulý víkend jsem byl se sestrou, která žije v GB. Má neomezený tarif na volání za 450Kč na naše (v ČR je za 700-750Kč). Je to otázka hustoty obyvatelstva, kvantity národa a mnoha jiných faktorů.
Třeba v ČR proč má Praha levnější vodu jak třeba Zlínský kraj? Ono udržovat hustější a méně roztahané potrubí je snazší...
Navíc stát má jedinou možnost jak přijít k penězům. Pomocí danění (defacto vše odprodal)...
PS: Jinak souhlasím, že se dá různě ušetřit. Jenom ať šetření nedopadne jako s D47...
To je Tvůj názor. Slyšel jsem zase jiný názor, názor člověka z ŘSD a byl jiný (mimo jiné nejenom od tohoto člověka). Začal tím, že minulá vláda snižovala stavy úředníků (i kontrolorů) z důvodu přebujelé administrativy...
Snad si i vzpomeneš jak hlásala pravice, jak je přebujelá administrativa u voleb 2010. ;-)
Takže musíme mít deset kontrolních úředníků na kilometr dálnice, aby to takhle kardinálně neojebali ?? To už bude mnohem levnější celou tu dálnici zadat nějaké německé firmě s jejich efektivním a důsledným dozorem. Ani tisíce flegmatických nebo podmazatelných úředníků nás totiž šlendriánu neochrání.
Rondo, jenom chci upozornit na hesla "přebujelá administrativa" atp. Když něco ruším, je potřeba si položit otázku: Co mi to přinese a co od toho očekávám? Tzv. optimalizace...
Zrovna D47 byl případ, kdy se všeobecně zeštíhlovalo, dělaly se hloubkové audity/kontroly a mávalo se s bičem nad hlavami tak, že každý měl naděláno z podpisu jediného lejstra (to se to zatočilo s těmi administrativními vyžírkami!). A tak se všechno kontrolovalo až do takových blbosti (kde se poděl zdravý selský rozum?) a za snížení počtu personálu, až nebyl čas na jiné a důležité věci. Z vyprávění jednoho, který tam už nepracuje.
Rondo: A potom hesla "jsme pravice a snížime daně", stát je přebujelý atp.
Potom Kalousek zvýší daně, protože jediná možnost jak dostat peníze do rozpočtu, je přes zvýšení daní (třeba padá ekonomie a máš mandatroní rostoucí výdaje)...
Povídačky o tom, že když se bude řádně šetřit (přičemž populace stárne, dožívá se delšího věku, je více nezaměstnaných atp.), tak je to cesta k úspěchu (tomu se člověk může jenom trpce usmát)...
Furt to ale neomlouvá neschopnost a nedůslednost kontrolorů a nikterak to nehovoří pro stejný, nebo vyšší počet úředníků. Efektivní kontrolu evidentně zmákne i poměrně malý počet lidí, jen musí opravdu kontrolovat a odstranění nedostatků důsledně vyžadovat. Že se ouřadové zabavili sami sebou při vzájemné buzeraci (místo kontroly stavby) mě, jako daňového poplatníka zajímá jen do té míry, že mě tím okrádají.
Hlavně že máš Ty ve všem jasno (a to že ti pojítka unikají...)
Furt to ale neomlouvá neschopnost a nedůslednost kontrolorů a nikterak to nehovoří pro stejný, nebo vyšší počet úředníků. Efektivní kontrolu evidentně zmákne i poměrně malý počet lidí, jen musí opravdu kontrolovat a odstranění nedostatků důsledně vyžadovat. Že se ouřadové zabavili sami sebou při vzájemné buzeraci (místo kontroly stavby) mě, jako daňového poplatníka zajímá jen do té míry, že mě tím okrádají.
Z mé vysoké dost lidi chodí na Ministerstvo Zemědělství na Kontrolu jakostního oddělení (potravinový průmysl). Když mi říkají jaké právní problémy a úskalí poznávají při výkonu kontrol (právní, logistické, administrativní)...
To je jedno, tyhle lidi stejně neznáš a realitu kontrol, tedy nemá smysl dál rozebírat "co by mělo být a jak je to jednoduché a kolik lidi na to stačí", Hradečáku... ;-)
op: mně...
No, vytočilo ...
http://kriz.blog.idnes.cz/c/402464/Dusledky...
Doprd...! Proč všichni nezvladatelní "mladíci", bez jakýchkoliv zábran, končí tady v tom našem městečku střediskovém ?!? Jako by tady už nebylo různých přizpůsobeně nepřizpůsobivých dost a dost.
Až půjde na vycházku klidně někoho zabije, buď autem při honičce s policií, nebo jen tak pro zábavu. Ještě že alespoň Bady se na vycházce zatoulal až do Anglie - doufám, že tam zůstane.
http://decinsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/vzal...
Říkal jsem si, že tě to určitě "potěší".
Chudák chlapec, z jednoho kraje republiky se dostane do druhého. Kdyby ho dali alespoň někam do civilizace aby to na něj mělo pozitivní vliv, nenašlo by se takové zařízení třeba v Libni?