Zdravím všechny bikový nadšence!!! Na novou sezonu zavodu horskych bych si chtela poridit novy stroj. Rada bych znala vas nazor, vybrala jsem si tento: http://ghost-bikes.cz/2006/index.php?foo=3&... Popřípadě poradte co jineho. Za reply děkuji.
Skutečně krásné kolečko, i barevně, vzhledem k tomu XTéčku asi ne zrovna levné. Líbí se mi ta symbióza pánského a dámského rámu (to sem to pěkně vyjádřil, že jo :-))
překrásné kolo, za těch 30 litrů to stojí
Nádhera. Já bych to jen doplnila o kotoučovky.
Ty už máš s touhle firmou zkušenosti nebo je to první kolo, co od nich chceš koupit?!?
Právě, že zkušenosti s touto firmou nemám. Ale dostala jsem na ni typ od kamaráda, který MTB jezdí. Potřebovala jsem znát názor i ostatních, abych nekoupila zajíce v pytli. Kolik ,prosím, můžu čekat za ty kotoučový brzdy? Dikas.
No, ono jde ještě o to, jestli má vidlice příslušné úchyty na kotoučovky. Ale tyhle nový typy už je snad mají standardně.
A cena - to záleží na tom, zda hydraulické nebo mechanické a jaký typ.
Jo a musíš počítat s tím, že ti kolo ztěžkne cca o 2 kg.
No samotny hydraulicky kotoucovky stoji tak od 4000,-nahoru podle typu.Ale i ty Shimano Deore co jdou za ty 4000 sehnat brzdi dobre a lidi si je celkem chvali.Pak by bylo potreba naplist naboje kol na kotoucovy brzdy,coz by znamenalo i novy draty,protoze kotoucovy naby maji vetsinou vetsi prumer prirub nez ty co na tom kole jsou ted.Rafky se menit nemusi.
Kola se montují v Chebu. Takže by jí mohli rovnou tam sestavit model s kotoučovkama a dodat prodejci. Asi by navrhli brzdy Magura Marta Disc. Je-li to ovšem pro útlou dívku nutné. Ale třeba Icelady těch 90 kg má, možné to je. :')))
tak tech 90 kg nemam, mam o 30 min...:-(((
Každej nechce kotoučovky. Já třeba chtěl véčka, a cena roli nehrála. Ani u závodníků nejsou kotoučovky pravidlem.
Ale kdyžtak je potřeba tu firmu kontaktovat, jistě by kolo sestavili i s kotoučovkama a stanovili případný rozdíl v ceně. Nebo by totéž udělali v servisu na prodejně.
Vážně vypadá moc pěkně a ty komponenty ...
Pěkné kolo to je, jen bych chtěl upozornit na výběr správné velikosti, už při velikosti 13,5 palce je dost dlouhé-550mm. Jezdím na RB, velikost 19 palců a je dlouhé 565mm, s 120mm představcem je mi jak prdel na hrnec. Záleží jak jsi vysoká, jak máš poměrně dlouhé nohy k trupu, také délku paží je třeba vzít v potaz.S vodlicí by neměly být potíže, je to vzduchovka. Brzdy solidní, ráfky Mavic, ikdyž ty nejnižší se také běžně nevidí. Zbytečně tlusté a drahé pláště Schwlbe Ralf. Chybějí mi kotoučové brzdy, ale rám i vidle jsou pro montáž uzpůsobeny, tak nevidím problém, hded na krámě bych je nechal vyměnit, hodně postačující by byly Hayes MX2.
Dobře vyber, a nezapoměň si jej vyzkoušet.
Ale jsem patriot a šel bych do české značky.
Já jsem dost malička - 160 cm. tak porad jakou velikost? Mam tedy vymenit rafky a plaste- za jakou znacku? Dikas
Na Tvou výšku 160cm doporučují odborníci velikost horského kola 15", ale nesmí být rám dlouhej, tak do 535-540, anebo muze být kapánek delší, ale určitě v kombinaci se skoro kostkou, tak se říká velmi krátkému představci. Ale to vše je jen teorie, chce to projet a vyzkoušet.
Ohledně určitých komponentů, jež jsem prve zmiňoval : to byl jen můj názor, ono se při prodeji kompletního kola už moc ušetřit nedá (skládám si kola sám z komponent, které jsou osvědčené a jež se mi také líbí), tak to nech jak to je. A ty kotouče to vše prodraží, navíc bys potřebovala přeplést náboje, dráty by možná vyšly.
Racing Rlaph je údajně na "hodně rozbitou trať". To znamená, že na upravené cestě či asfaltu ti pojede pomalu, to by tě mohlo otravovat. A chceš-li závodit, tak s nějakou tou okreskou počítej - nejmíň 5000 km ročně, jezdit pouze v terénu nestačí. Na léto můžu doporučit Schwalbe Fast Fred, i lehčí terén zvládá. Nebo pak Schwalbe Black Jack, ten používám i v zimě. A je taky rychlej. U většiny plášťů Schwalbe si můžeš vybrat z víc variant, podle patky, šířky pláště a ochrany proti defektu (a ceny, samozřejmě).
Tak, a důležité dpolňující údaje: Jiný MTB pláště než Schwalbe neznám, ale Schwalbe taky jako myslím jediná firma zveřejňuje podrobné informace. Na žádnym závodě jsem nebyl, jezdím spíš opatrně, teprv se to učím. A vážím 75 kg. Takže člověk s jinými zkušenostmi bude mít zas jiné rady, to je v pořádku. V pořádku není rada typu "kup si značku XY, ta je dobrá" bez vysvětlujícího komentáře.
Fast Fred: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
Black Jack: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
Ceník a zásilkový prodej v ČR: http://kola.segura.cz/schwalbe.html
Kdyz pises "udajne", tak to radsi neuvadej :). Sam mam na starsim horakovi Schwalbiny- Rac. Ralph ve 2,25 palcich. Jsou na suchou a NE MOC ROZBITOU TRAT. Ve 2,25 palcich jsou skvely zvlast na hardtail, vyborne tlumi. Vazi cca 500 g jedna (!!!), coz je v tehle sirce super a jsou jedny z tech opravdu hodne rychlych, nejen muj pocit, ale i testy valivych odporu. Kdybych chtel plast do neceho drsnejsiho, zustanu taky u Schwalbe, ale uvazuju o "Nobby Nic", stoji pry za to :).
"Údajně" .. Je to informace od Kuby ze Sfinxu (kterej už "údajně" neexistuje). A na mysli měl zřejmě závodní použití týmem Sfinxu. Na běžnou (suchou) trať oni ovšem použijou rychlé Fast Fredy, potřebujou vyhrávat. Měl jsem to napsat rovnou, to máš pravdu. Ty máš jinou zkušenost. Kromě svých pocitů se odvoláváš na blíže nespecifikované "údajné" testy. Chybí na ně odkaz a také co porovnávali s čím. (Jo, a Racing Ralph v šířce 2.25 nemá 500 g, ale 545g.)
Takže by to chtělo víc podrobností. Jakým stylem a kde jezdíš, co od plášťů očekáváš, jakou na nich vozíš hmotnost a tak. S kterými plášti je můžeš porovnat, případně které známé tratě jsi na nich zvládl či nezvládl. A kolik toho na nich tak ročně najezdíš. Možná, že třikrát za rok naložíš fulla na auto a vyřádíš se v bahnitých sjezdech. Nebo třeba objem natrénuješ na silničce, a u maratonů pak dáš přednost náročným tratím.
Každá sdělená zkušenost je cenná. Ale je potřeba dodat ty podrobnosti. :')
Tak se tak necerti :). Ty plaste jsem pred montazi zvazil, jeden mel 504 g., druhej si uz nevzpominam, ale ne vic, jak +- 5g. . Netvrdim, ze jsou na asfalt, to musis fakt asi pouzit neco jinyho. V blate a na mokru se R.Ralph docela smyka. Ty testy byly v Bike- magazine a Mountain bike, vsechno Nemecko, k jinym se tu dostanu docela vyjimecne (neziju v CR). Pokud chces konkretni vydani, muzu si dat tu praci a zjistim ti to, nebo se mrkni na jejich web- www.bike-magazin.de a www.mountainbike-magazine.de. Navic si zkus porovnat, jak prekvapive velky rozdily jsou v testech pro nas trh a v testech pro "zapadni" Evropu, skoro vsude ti tvrdi neco jinyho a obcas jsem se docetl i protichudne informace :(.
Zavodne jsem jezdil na silnici, i kdyz uz je to peknych par let, ted pro radost, ale intenzivne :). Letos zkusim taky uz par hobby zavodu, pro srovnani a pro zabavu. Cokoli dalsiho muzu poslat i mailem, pripojim ho k svemu profilu. Hezky den :) .
Tak já už ti věřim, že to na mokru smýká. Možná víc, než různejm recenzím. A informace od Schwalbe jsou sice hezky obsáhlé, ale někdy až matoucí. Třeba u těch Nobby Nic si nejsem zcela jist tím, co přesně znamená, že "jedou jako ďábel". Asi je to nějakej odbornej termín z gumárenství. :')
Při mé nedůvěřivosti mě taky napadlo, že i ta informace z firmy Sfinx může být nesprávná. Sfinx už skutečně zmizel, a třeba se prodavač už nechtěl pouštět do objednávání něčeho, co nemá na skladě. A nebo usoudil, že pro mě jsou zbytečný. Taky si jeho odpověď nemusim pamatovat přesně.
Ještě k té velikosti: "Velikost" kola je délka sedlové trubky, takže ten nejméně důležitý údaj. Podstatná je ta vzdálenost sedlové trubky od hlavové, jak píše Toman. On (i ostatní) ti chtěl myslím říct, že se právě žádnou poučkou či vzorečkem nemáš příliš řídit. Že kola různých výrobců se při stejné délce sedlové trubky (při stejné "velikosti") mohou lišit. A v tomto případě že bys spíš měla při výběru velikosti směřovat k tomu menšímu číslu. Jenže výška stojícího člověka stejně nic moc neříká, důležité jsou i další proporce. Takže vyzkoušet a nechat si případně poradit. Ale zda timu všichni prodavači rozumí, to nevím.
zu Žofka
Souhlasím.
Ahoj.
Kolo vypada moc zajimave. O tehle firme jsem slysel, ale neznam nikoho, kdo by na jejich kolech jezdil, takze nemuzu posoudit...ale ja bych se malo znamych znacek nebal. Dnes uz si nikdo nedovoli postavit chrastitko, protoze by ho konkurence splachla...
Pomer cena/vybaveni je zajimava. Kotoucovky...to je tezke. Zalezi spis na cloveku... Kdyz jsem kupoval Authora Instincta, tak jsem proste chtel kotoucovky....dnes vidim jejich chyby a uz bych je nechtel. Teda mechanicke:-) Hydrauliky planuju behem letoska..mel jsem cest je zkouset a pohoda.
Jinak vahove to moc nenaroste...Vem si, ze jen nahradis material za material, takze narust bude jen par deka. Hlavne musis mit vidle pripravene na upevneni brzd...navarky. A hlavne bys musela dat rafky urcene pro hudraulicke brzdy...Takze spis zeptej primo dodavatele, jestli by ti to nepredelali rovnou oni...jinak to bude drahej zacatek.
Jinak, jestli ho koupis, tak dej vedet, jak se ti na nem jezdi...ta geometrie vypada docela zajimave....
Jinak ja mam authora a maximalni spokojenost...:-)
GL
zu Michal
Myslím, že máš na mysli hydraulické kotoučové brzdy, ne čelisťové hydrauliky. Mechanickým i hydraulickým kotoučovkám je ale úplně jedno na jakém ráfku jedeš. Takže ráfky jsou v tomto případě pouze záležitost vzhledu. Spíš je potom důležitý výplet, ikyž moje paní brzdí kotoučovakmi a vepředu má napletené sluníčko a vzadu třikrát křížené jen na starně ořechu a dvě sezóny bez potíží. To pak záleží na způsobu jízdy a na hmotnosti jezdce.
juju...mas pravdu....to je z toho, ze jsem koukal na brzdy u toho kola a myslel na neco jineho:-) Samo, ze u kotoucovek nic preplejtat nemusis:-)
Ja mel spis u mechanickych problemi se serizenim...proste to neslo:-) A pak s destickama....nevydrzeli moc a hlavne u tech mych Hayesu nesly desticky vysunout uplne nadoraz...takze nejdou sjet uplne a musel jsem je menit ve stavu, kde by se na jinem kole daly jeste pouzivat...i v servise mi rikali, ze je to jejich nevyhoda. Ale taky poradili upravu...ale bojim, bojim....:-)
Nic se neděje, já jen aby nesháněla zbytečně ráfky.
Mám také mechaniky Hayes MX2, nemohu si na ně stěžovat, vážím devadesát kilo a kolo postavím při intenzivním brždění i na předek, když nereaguji rychle tělem. A vůbec mě nezklamaly ani v alpách, myslel jsem, že budou nějaké potíže při těch dlouhých a rychlých sjezdech, ale kromě horkého kotouče v pohodě. A je co brzdit při mé váze, když to jede skoro devadesát a musíš jít na třicet před zatáčkou. Ani s destičkama nemám starosti, mám tam už dva roky ty původní. Se seřízením jsem neměl potíže, jen to někdy při jízdě zazvoní, i na rovině, nevím proč, asi je to tím, že mám páky seřízené na krátko, začínají brzdit skoro hned. To je zvyk. A někdy piští a zaskřípou, ale to je nečistotami na deskách, to neřeším. Obšas to prostříknu Bremsenreiniger a dobrý. Horší to bylo s véčky, to jsem při své hmotnosti pořád kupoval špalíky a strašně mi bylo líto ráfků, potrpím si na ty dražší a o to víc mě to bolelo. Teď jsou stále jako nové. Véčka už nikdy.
Takze kdyz to shrnu,tak si mam k tomu poridit hydraulicky kotoucovy brzdy. a co ta vyska...kdyz jsem mala? a nebo nemas navrh na jine kolecko?
Hydraulické brzdy zas tak nutné nejsou. Ty ceny jsou už většinou trochu jinde... Stačí i nějaké "lepší" mechanické. Na takové Avid BB5 nebo BB7 už moc špatných připomínek asi nebude... Ale jinak "hydry" jako takové jsou samozřejmě nejlepší volbou...
Velikost kola bych si samozřejmě vyzkoušel přímo v obchodě, dokonce někteří prodejci umožní si to kolo před koupí i chvíli projet ... Takhle od oka to říct prostě nejde... Jsou sice nějaké poučky či dokonce vzorečky na výpočet správné velikosti, ale nic nenahradí osobní zkušenost...
No ty Avidy BB7 uz ale stoji stejne jak hydrauliky.Jinak souhlas s tim osobnim vyzkousenim,prece jen lidi maji pri stejne vysce ruzne dlouhe ruce, nohy a telo.
Zkouset, zkouset, zkouset...Nejlepsi je na tom kole se svezt....v dobrem cyklu nebudou proti. Ja treba zkousel nekolik druhu kol a az Author mi sedl. A zas znam lidi, kterym nesedne...Takze zkouset:-)
A ty brzdy... V praci jsme delali takove porovnani ...me mechanicke a Vcka....a zdalo se nam to nastejno:-)
Neměl jsem na mysli výšku rámu, šlo mi o jeho délku v oblasti posedu. Tam se mi zdá dlouhej.
Ty hydraulické brzdy neřeš, ledaže finence nejsou jedním z kritérií.
Schwinn dělá typovou řadu Mesa, vím zcela jistě, že to jsou krátká kola, máme jedno doma, ve velikosti 17 " vypadá jako 15", délka 540 mm, ve velikosti 15" bude ještě kratší.
Moje žena měří 158 cm a je jí to kolo fakt akorát. Dal jsem ji tam měkkou vidlici Manitou Six, kotuoče Hayes, přeskládal jsem kazetu z 11-32( nevím na co je turistovi nebo turistce převod 42/11, to tam založí i závoďák jen z mírného kopce) na 14-34, vyjede téměř všechno a na rovině jede v pohodě třicet, takže ty těžší a zbytečné originál převody jsem nahradil lehčími a získal tak jemnější odstupńování v ceklém rozsahu.
Co je to ten Brenněco? Taky mám MX-2, ale v opravdových kopcéch jsem je zatím neotestoval.
Ohledně ráfků mám velmi dobrou zkušenost s českými Remerxi. Jsou sice těžší, ale zároveň to jsou "držáky".
.
A kdyz uz jsem u toho kola, tak jaky doporucujte naslapovaky a boty?
to je Bremsenatakdále, jako nějaký čistič ve spreji na brzdy.Ale nepoužívám to čast, jen když se tam uvnitř něco uchytí a pak to chce tři dny pískat. Jinak s brzdami spokojenost.
nadhera. zkus si jak se Ti na nem sedi/jede a uvidis jak ti je
a radsi nez diskofky bych si tam nech namontovat naslapy
zdar
Tak ty si tam chci dat urcite, ale nevim jaky a jaky boty. Jsem amaterka,tak nemam prehled
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=1756
pro amaterku mozna spise turisticke botky, nez zavodni tuhe tretry. spesl ma dobre muzu doporucit
Nojo, amatérka... Ale hned v prvním dotazu píše něco o závodech a tam by zas byly vhodné ty tužší...
závodit budu...ale zacnu prvni sezonu...pred tim jsem jezdila jen rekreacne. ted zacinam vest spinning, ktery je dobry zaklad pro treninkovy plan, tak jsem si rekla proc jezdit jen tak, kdyz si muzu zmerit sily s ostatnimi. Tak do toho jdu...
Doufám, že jsi ten můj příspěvek nebrala jako nějaký posměšek... Tak to vůbec nebylo myšleno. Já tak jen reagoval na příspěvek od mdk...
Jinak si tedy nemyslím, že když se člověk považuje za "amatéra", že mu nutně musí stačit "amatérské" vybavení... Pokud na to máš peníze a víš jistě, že Tě kolo bude hodně bavit i nadále, tak nevidím moc důvodů proč na všem zase úporně šetřit... Podle mne právě s pořádnou výbavou teprve člověk zjistí co v něm doopravdy je, co zvládne a co už ne... Také je i možný předpoklad, že ty "lepší", dražší věci i déle vydrží... Sice to není vždy na 100% pravda, ale v mnoha případech ano.
Pro šťouraly: Samozřejmě že se dá jezdit na všem, co má dvě (i více...) kol, sedlo, řídítka + pedály...;-) Ale pak je člověk už omezen technikou a ne svými schopnostmi...
Možná teď jenom plácám, ale i sám za sebe mohu říci, že jsou věci, které si na svém kole beze strachu dovolím. Na nějakém levnějším kole (nebo spíše s "horšími" díly, rámem,atd.) bych se to už ale radši ani nepokoušel dělat... Jen dodávám, že nemám vůbec nic drahého, spíš hodně levné, ale zase to tedy není supermarketovka...;-)
Pro moje účely to je ale dostatečné.
Kdo mne zná a viděl ten můj šlapohyb, možná se mnou bude i souhlasit... Když ne, s kritikou sem ;-)
Jinak Ti samozřejmě patří můj obdiv...!!! Zůčastnit se závodů, no na to jsem zatím ještě ani nepomyslel... Radši jezdím podle sebe, čas mne zajímá jen v případě nějakého pozdního večerního návratu, jinak to vůbec neřeším a jezdím si podle svého, hlavně v klidu...
Přeji Ti tedy štěstí ve výběru a nákupu těch správných nezbytností i při jejich užívání a samozřejmě i úspěchů v té nové, "závodnické" kariéře...
Tak ty nášlapy jsou už snad samozřejmost, nemá smysl jejich používání stále a znova pitvat.
40 let odolávám klipsnám, proč bych si měl pořizovat na starý kolena, (pro rejpaly na starý chodidla) nášlapy?
Tak tedy přijmi omluvu za svou prchlivost.
Já mám jen takový nekompromisní názor, kromě tříkolek, dětských kol, kol používaných za účelem pořizování nákupů, specielních kol pro specielní disciplíny jako trial apod., a jiných nevysvětlitelných okolností, je pro mě samozřejmostí točit klikami v tretrách, které jsou připevněny k pedálům.
Ale pokud někomu nevyhovují z jakých koli důvodů, ať si šlape jak se mu zlíbí, je to jeho volba.