Já si na první přečtení představil čipování "motoru" pro zvýšení výkonu :-)
Tak schvalne, jestli sem nekdo opravdu da nejaky prispevek, co odpovida na moji otazku. :-) Pokud ne, znamena to, ze vite vsichni stejny kulov jako ja. :-)
No, u nás na vesnici nic takového nefunguje :-)
http://www.bezpecnemesto.eu/prevence...
Tady si vyber co ě zajímá
https://www.google.cz/search?q=%C4%8Dipov%C3...
Prvni stranky jsem si samozrejme vygooglila jeste pred polozenim dotazu, ale odkazuji, stejne jako stranky jinych mest, na neexistujici stranky http://www.krimistop.cz/ , kterouzto domenu vlastni byvaly predseda predstavenstva firmy CEMA, a.s., ktera ma ten system provozovat. Tebe by tyto informaci presvedcil o tom, ze nejaky system funguje?
Pokud umis googlit lepe nez ja, dej mi sem primo odkaz na relevantni stranky.
Vidím to taky dost pesimisticky.
Před rokem vzniknul s poměrně halasnou reklamou centrální registr CEREK, velká provolání, jak s jejich systémem budou spolupracovat i všechny městské policie atd.
A jak tak koukám, dnes už nefungují ani jejich vlastní stránky.... (třeba jim křivdím, je tam, že údržba probíhá 17.3.-18.3., ale každopádně už je o nich ticho po pěšině).
Pokud já vím, tak nic celoplošného není. Kola dle výrobních čísel eviduje pražská městská policie a na kolo lepí nálepku s upozorněním. Plánuju, že tam na registraci zajedu, ale musí se ve všední dny a v klasickou pracovní dobu, tak jsem na to zatím nenašel čas. Beru to ale jako akci pro dobrý pocit, nic víc.
Zaujala mě ta "klasická pracovní doba", tak jsem se na stránky MP koukla.
Pracovní dobu jsem tam sice nenašla, ale zjistila jsem, že kola evidují v Praze jen vybraná pracoviště.
Docela by mě zajímalo, kolik kol už v evidenci mají.
Policie funguje nonstop, ale tohle aspoň na Jižním Městě dělají "holky v kanceláři" (tak je nazval jejich kolega) a ty fungují od 8h ráno asi do 16h a jen v pracovní dny. Doporučili mi, abych se raději předem objednal.
Ptal jsem se i na Praze 15 (Hostivař). Borec byl ochotný, ale nevěděl nic. Prý už tam nějaké cyklisty potkal, ale mám prý jít nahoru do kanceláře, tam mi řeknou víc.
Zatím se mi nepodařilo jet do práce tak pozdě anebo se vrátit tak brzy, bych se tam mohl vypravit, takže víc nevím. Kromě toho má kola mají výrobní číslo zespoda na středu, tak by se to mělo předem umýt, aby na té své fotce dámy také něco viděly, že.
Tak zrovna ten systém MP v Praze je fakt na 2 věci. Jistě, pomůže, když si nepamatuješ z hlavy výrobní číslo, ale ty samolepky jdou velmi brzy do kopru.
"zašlo na úbytě"
jednalo se o pokus vytahnout penize na tvorbu + udrzbu databaze. V UH je prislusne jak statni tak mestske organizace poslali do pryc, chteli totiz
i penize za dotazy na udaje v databazi.
zdroj: neoficialni. = "jedna pani povidala"
Dik, to vypada pravdepodobne. Dospela jsem k nazoru, ze poslu dotaz narodnimu cyklokoordinatorovi, co o tom vi a jestli si nemysli, ze to je vec hodna koordinovani, jestli taky nezasel na ubyte. Aspon zjistim, jestli je k necemu dobry.
a k čemu by to chipování kol jako sloužilo? Aby se vědělo čí je to kolo? nebo ten chip nějak zabije zloděje co to kolo ukradne? nebo k čemu to jako má být?
auta mají techničáky, a centrální evidenci a nemám pocit, že by to k něčemu bylo, teda pokud nepočítám požadavky na počítačovou gramotnost policie, aby byli schopni při silniční kontrole vozidlo prověřit zda není v databázi kradených vozidel. Ale to myslím policie má takovou databázi zcizených věcí i bez chipů. Takže prověřovat mohou kola už teď.
Napadla mě jedna taková věc, co takhle si na kolo na pár vhodných míst lípnout QR kód s kontaktem na majitele? Vetsina fetek, bezdaku a ciganu kteri kradou kola vubec netusi co to je QR kód takze je nebude nic motivovat k tomu tu nalepku zkoumat a strhávat a kazdemu kdo ma v hlavě mozek a prijde mu to do ruky si ten kod nascanuje a zjistí co je to kolo zač a čí opravdu je, co si o tom myslíte?
Tohle mi přijde jako smysluplnější nápad než chipování.
Co když nemám chytrej mobil ? Pomůže jako náhradní řešení obtáhnutí přes průklepák ?
to si snadno zapamatuješ ;-)