Konečne kvalitný a dostupný kompakt.Campagnolo už robí kompakt-prevodník (48-34z,50-34z) od sady Mirage! (Je to super,Centaur s karbon.kľukami za 13 000.- si nemôže dovolíť každý.) P:S:Aj Shimano spravilo tohto roku kompakt (50-34z),nepatriaci do žiadnej sady,ale dizajnovo je to kopia Dura Ace. :-)))))))))))))))))))))))
Mě se jen zdá, že z toho dělají dobrý kšeft. Je to jen marketingový tah. Vždyť už minimálně před deseti lety skoro všichni dělali sdodesítkovou rozteč. Všichni nabízeli takzvaný Standard. Pravda, ve větší míře byl uplatňovaán na MTB, ale i Shimano mělo dvoutác RSX se 48 a 36 zuby.
Mě se zdá, že ten Kompakt, nevím tedy proč tedy ne Standard, je bublina, zbytečně moc se o tom hovoří a přitom to není žádná novinka. K čemu je to dobré? Používám klasickou silničářskou rozteč 130mm na klikách RooX (umožňují i montáž třetího talíře o velikosti 28 zubů) a zpřevodování jsem vždy řešil sám skladbou kazety. Aby mi vyhovovaly převody, abych nevozil zbytečně šajby, které tam ani nazařadím. Vzadu i vepředu vozím více zubů, tím se lépe odvíjí řetěz a rozhodně prodlužuji životnost součástí pohonu a dociluji jemnějšího odstupňování těžších převodů, což je právě na silnici žádoucí.
Máš pravdu,ja o kompakte premýšľam preto lebo rad jazdim kopce,ktorých mam v okolí hodne a nemam rád moc ťažké prevody,radšej jazdím večšiou frekvenciou otačok.Je to vlastne taký kompromis,s ktorým sa dajú jazdiť roviny aj dlhšie a prudšie stúpania. :-))
Zkus přestavět kazetu, tu dosavadní skladbu využíváš v plném rozsahu?
Dal jsem šestadvacítku dozadu k osmatřicítce vepředu a vyjedu po silnici co potřebuji. V źáloze mám ještě zmiňovanou možnost montáže třetí, nejmenší placky na kliky, to bych vzadu dal zpět na 23 nebo 24 (musel bych to propočítat).
Ahoj,vďaka za radu.Ja zatiaľ premýšľam iba teoretický,silničku sa chystám kúpiť na jar(len dúfam že bude začo).Zatiaľ jazdim na klasickom MTB,ale na cesty ktoré jazdím a chcem jazdiť je to nevhodné.Kedysi som mal Favorita,tak sa chcem vráťiť k silničce. :-)))
Já myslel, že uvažuješ o výměně klik, ale Ty hodláš silničku teprve pořizovat.
Tak to je na Tobě, zda vybereš klasiku nebo Kompakt.
Dnes bych šel do Kompaktu, vepředu 48/34 zubů, vzadu na kezetě bych asi volil 13-24, říkám, chtělo by to propočítat, znát své možnosti, terén ve kterém budeš jezdit atd.
Pro závidění bych šel ovšem do klasiky 52/38, 53/39 apod. Vzadu asi od 12ctky do 23.
Pokud vím tak i někteří profíci používají kompakt, oo bude spíš záležet na tom, jaký styl šlapíní kdo preferuje.
Netušil jsem, že se dělalo RSX na 48/34 zubech, neporadil by někdo jestli by ještě nešlo sehnat?
Neznám žádného silničáře, eliťáka, který by používal Kompakt, resp. Standard. Jiná kategorie jsou hobíci, tam mám Kompakt opodstatnění. V cyklokrosu ano, tam se jezdí jemnější šajby než na cestě. Na silnici by každýmu s klasickým Kompaktem ujeli i na rovině, nemluvím o jízdě z kopce. Prostě 50/11 je někdy málo i na rovinu, oni vepředu používají 53, ale i 54 zubů. Časovkáři i 56, pokud na to má a nemusí si z kopce orážet. Ale to už jede pětasedmdesát a ještě šlape do záběru.
Navíc mám silné pochybnosti o pevnosti placky. Při 50zubech už není její průměr o moc menší než při 52, ale vzniká zde větší vzdálenost mezi šouby a řetězem, což v případě silové jízdy nemůže udržet řetěz mezi vodítky přesmyku, aniž by to drnčelo.
Kde bys sehnal RSX nevím, možná ještě někomu něco podobného leží na krámě. Také se zkus poohlédnout po bajkovém Standardu, rozteč stejná, jen jsou tam připravené závity pro montáž čtyřiadvacítky. Ty půjdou jistě šikovně odstarnit, nebo alespoň částečně odpilovat, aby nebyly vidět. Kdysi jsem měl Sachs, 46, 36, 26 zubů, zlaté placky to mělo a klika byla podélně vytočená do vrtule, vypadaly moc hezky, stály nějakých čtrnáct stovek.