MÁM STŘEDOVÝ MOTOR CYCLONE 500W A UVAŽUJU O BATERII LiFeYPo 12V 20Ah (LIFEPO4) 2KS.POTŘEBUJU PORADIT JESTLI JE VHODNÁ PRO ZAČÁTEČNÍKA A TAKÉ S NĚJAKÝM TEMPOMATEM,MÁM PLYNOVOU RUKOJET.NA JAKÉ NAPĚTÍ MŮŽU VYBÍT BATERII ABYCH JI NEPOŠKODIL.DÍKY ZA RADU.
Výkonný průmyslový akumulátor 12V lithium yttrium železo fosfát (LiFePO4 / LiFeYPO4).
Nejmodernější technologie pro uskladnění elektrické energie:
* monolitický lithiový akumulátor 12V
* rozsah provozního napětí 10V až 17V
* technologie lithium yttrium železo fosfát
* počet provozních cyklů 2000 až 8000
* nepotřebuje balanční systém - články sestavené podle přesné kapacity
* možnost rychlo nabíjení (až 1C, impulzně až 2.5C)
Z výše uvedeného vyplývá že minimální napětí na jednu 12V baterii je 10V.
Tempomat na 24V plynovku u motoru cyclone 500W nelze připojit. Je to vyzkoušeno. Vestavěná řj. pracuje v jiných režimech ovládání než externí řj. kelly která je dodávaná s tímto motorem
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
Radím ti na tyhle těžké baterky kašli. Sice mají ohromný počet cyklů a patrně vydrží přes 10 let, ale bohužel jsou dost těžké. Teď to v rychlosti počítám a vychází 53Wh/kg. To je zbytečně moc. Existují baterky, které pro stejnou hmotnost budou mít 2 krát, třikrát i čtyřikrát vyšší kapacitu. Samozřejmě nebudou mít takovou životnost a budou stát více. Další věc je, že 20Ah 12V LiFeYPo4 si myslím že se už delší dobu nedělá a začíná to od 40Ah a to už je pak váhově pro kolo nepoužitelné. Pravda je, že Agilka to sebou na kole tahá, ale já bych 18kg baterií na nosič nedával. Pro mě je limit tak těch 5kg. Tak promysli, jestli fakt Ytriovky. PRavda je, že je to investice na hodně dlouhou dobu, ale váha šílená.
2 BATERIE 12V 20AH VAŽÍ ASI 7 KG,KOLIK MŮŽU NA NÉ UJET ASI KILOMETRŮ.
Já pro sebe počítám spotřebu 6 až 8Wh/km, ale šlapu. Stejně tak bez šlapání s jiným kolem můžu mít klidně spotřebu 15Wh/km. Takže na 480Wh ujedu třeba 80km ale na ebike taky klidně jen 32km.
Můžeš sem dát odkaz na ty baterie, které chceš koupit? Nějak pochybuji že to jsou ytriovky.
http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-packy-12v...
Jo tahle baterie je pro cyclona 500W naprosto nevhodná a to ro maximální trvalý odběr 10A.
Vhodná je tato
http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-packy-12v...
No z toho popisu tam není jasné, jestli to je tedy LiFePo4 a nebo LiFeYPo4, ale spíše to vypadá na LiFePo4.
Pokud trváš na LiFePo4 (delší životnost proti Li-Ion a Li-Pol), tak bych šel raději do tohohle
http://www.bmsbattery.com/packs/170-24v-20ah...
Vyber si raději provedení s odběrem 50A.
..dovolím si také zareagovat, hlavně ohledně zde dosud probíraných baterií. Právě na 500W motoru CC používám 2 sady složené z 12V/20Ah LFP4, tak 12V/40Ah LFYP4.
Té slabší, u které zmiňují trvalý odběr 10A v praxi absolutně nic nebrání v běžném, tedy i trvalejší odběru 20-35A o který si 24V motor běžně žádá. A vyzkoušel jsem i mnohem víc a bez problémů. Výrobce uvádí špičkový, tedy krátkodobý odběr až 200A a tak je těch 25-40A asi i proto v poho. Za jízdy se odběry stejně stále mění v dosti velkém rozsahu, žádný není dost dlouho trvalý.
-
Pokud jde o tu Ytriovku 40Ah, tak nejprvé zde musím konečně vyvrátit onen mýtus, že tyto baterie váží 9kg. Ne baterie váží 6kg!!!
Na to jsem prodejce už dávno upozorňoval, ale jak se zdá nikdo z nich, dokonce ani výrobce tuto tiskovou chybu neřeší a jen děsí lidi!!
Obě sady vozím na 2 kolech v brašnách od Arsenalu a i ty velké (40Ah) se tam zcela v pohodě vejdou a ještě je nad nimi plno využitelného prostoru.
Celkem tak vzadu na expedice vozím cca 17Kg, protože tam mám navíc ještě plnou "polní" na kempovačky apod.
Ta váha je pak sice již trochu znát na balancu, ale spíše jen pár minut po vyjetí, pak už se na to jaksi automaticky zvykne.
Důkazem budiž, že s tímto vším ( k tomu ještě plné přední Arsenaly) jezdím na MTB a to hlavně v horské terénu, dále že s touto náloží vzadu jsem již několikrát vyjel i na malém kole, na sedlovkovém nosiči!! Ale to jen když velké bylo zrovna nepojízdné.
Obě ta kola jsou skládačky, takže na nějaké horské super šutračce při prudkém vybočení občas pocítím i nějaké to zavlnění.
Normální kolo by s tím problém ani mít nemělo. Ono jde ale také o to, jak kvalitní je nosič a upevnění brašen na něm.
Jinak, protože u velkého kola přecházím na vyšší napětí, mohl bych jednu z bateriových sad přenechat a to i s kompletně hotovou kabeláží.
Pokud jde o Tempomat, tak u tohoto typu plynovky (pro motory do 500W) je použítí toho pro ř.j. Kelly nerálný. Zkoušel jsem a doslova jsem na tom pohořel..
Ješté dotaz na AGILKU,při jak nízkém napětí vypíná elektronika motor u cyclone 500W a jak poznáš vybitou baterii.Díky.
...odhaduji někde kolem 18-19V.
Jinak za jízdy baterii stejně průběžně sleduji na CA, takže stále vidím, kdy už bude mít na kahánku.
A dle toho jaký je profil a kam až chci ještě dojet pak přizpůsobím styl jízdy.
Na větší vzdálenost vždy jezdím s 2 nezávislými zdroji a vozím sebou nabíječku na 5 nebo 20A, případně i obě. Ta 20A je super, pokud někde zastavím na občerstvení, tak třeba už za hoďku mohu zase o pár desítek km popojet a pokud potřebuji dobít i 2 sadu, připojím ji ještě na tu 5A a mám tak k dobru 25Ah, což je cca 600Wh.
Ale to už je trochu mimo dotaz, to ber spíše jen jako postřeh z praxe....