Ahoj, chci si koupit první nášlapy a nevím si rady. Boty mám specialized Tahoe WMN. Bojím se, že mě budou nášlapy nějak tlačit - nebo nebudou? Většina tu doporučuje každému 520tky shimano. Jaký je rozdíl v těch T400? díky
Podle popisu jsou T400 určeny vyloženě pro ty, kdo s SPD systémem začíná. Nicméně naučit se jezdit i s běžnými SPD pedály není nikterak složité. Zpočátku je nejdůležitější si před zastavením včas uvědomit, že je potřeba vycvaknout.
O těch botách nic nevím, ale pedály umím, mám vyšší model, PD-T700, ale princip CLICK'R tam je. Mnohem lépe vycvakávají a nacvakávají, než ty 500kové řady, fakt je to znát a je to příjemné.
Další věcí je, že ty prťavé pedály jsou určené tak na ježdění kolem komína, pro větší vzdálenosti je lepší větší opora nohy. Měl jsem 520ky a po 100km mě dost bolely ťapky, po 140ti jsem trpěl při každém šlápnutí.
Bylo mi řečeno, to co píšu, prý mám volit typ XT, širokou oporu. Ten CLICK'R je už jen bonus, jako amatérský cyklista nepoznám rozdíl v pevnosti zakotvení nohy mezi tou 520kou a mým pedálem, ale poznám významně jednoduchost vycvaknutí a nacvaknutí.
Ci si měl za boty na těch 520 ? Já vozím na treku poměrně měkké Taho a právě ty 520 a ani po dvou stovkách necítím, že by nějak tlačily na chodidlech. Musel jsi mít asi nějaké ještě mnohem měkčí.
Boty jsem měl dobré Shimano SH-MT71
http://www.bike-eshop.cz/cykloturisticka-obuv... cyklistické fusekle od Senzora, trápilo mě to dost.
Měl jsem pocit, jako bych na pravém došlapu měl shrnutou ponožku, ale prdlajs, prostě jsem to ta měl oteklé, poradili mě ty XT pedály a vyřešeno.
Když přemýšlím, proč u mě jo a u tebe ne, může to být dáno tím, že máme každý trochu jinou nohu, ale také tím, že jsem jezdíval hodně silově, než mě Lelek se Snilardem naučili pohlídat si kadenci a více šmrdlat nožičkama.
Ať tak či onak, ještě před tím můj problém pedály vyřešily.
Mám nějaké turistické Spešly a po určité době je v nich kufr dost cítit. Jednou jsem na K24 dokonce dostal do chodidla celkem slušnou křeč.
Pořídil jsme proto závodní boty a je to lepší. I přenos energie je citelně lepší. Jako další level bych považoval nějaké dražší silniční boty.
Máš nějaký typ na super botu?
Ovšem je tu i druhá věc, mám strach, že občas všechno nevyjedu a budu kousek chodit, stejně jako občas se projdu po městě, ale na to si mohu vzít druhé botky.
Jestli máš nějaké zásadné vylepšení, sem s ním, za měsíc odjíždím, včera jsme to spočítal přesně: 2029km s průměrem 144 denně.
Každé vylepšení se bude hodit.
Závodní boty s tvrdou plastovou nebo kompozitovou podrážkou.
Já mám tyhle dvoje boty:
Starší verzi těhle jen na tkaničky: http://www.specialized.com/cz/cs/ftr/shoes...
http://www.bontrager.cz/rl-mountain-wsd/p-394
Ten rozdíl je doopravdy velký. Přezky a sucháče se dají za jízdy upravovat. Když do toho pořádně šlápnu, v těch závodních botách jedu měřitelně rychleji. Zase se v nich chodí o poznání hůř, ale pořád se to dá.
Na takovouhle trasu by mi nějaké tvrdší boty hodně dávaly smysl. Zajeď do kamenné prodejny a vyzkoušej.
Moc se neboj toho chození v tvrdých podrážkách. Při drtiči našmajdáme docela dost a nemám žádný problém ani na dost tvrdé sportovní podrážce. Baby na jehlákách jsou na tom určitě hůř. Zkus někde ve větší prodejně nazout tvrdý botky a dát si pár pořádných koleček po prodejně. Možná budeš za exota, ale uděláš si krapet obrázek.
Já myslím, že za exota nebude. Já jsem v botách, co jsem si pak koupil, byl v prodejně třeba čtvrt hodiny.
Já osobně bych na vyzkoušení spíš potřeboval mít možnost v nich tak půl hodiny dost natvrdo jet. V těch Bontragerech , co mám, mě vždy do půl hodiny začnou trochu bolet chodidla, asi svaly, a pak to zase samo po chvíli zmizí. Otázkou je, jestli by se mi to dělo i v jiných pevných botách. Další zajímavé zjištění je, že když si boty moc utáhnu, bolí mě z nich chodidla, takže když jedu dlouho, musím mít boty relativně volně. Dělo by se mi to i v jiných pevných botách?
Tretry neutahuj. Leda tak pásek až nahoře. Jinak je to po chvíli učiněný peklo. A je asi jedno jaká je podrážka. Ve šněrovacích Taho jsem si to prožil naplno, u přeskových sportovních jsem to jen trochu zkusil, jestli to není tím jedním modelem.
Ukecali jste mě chlapi, nedoporučil bys mě nějakou tu prodejnu Snilarde v Praze, co tam mají v sobotu alespoň dopoledne otevřeno?
Já se tam zajdu projít v těch tretrách.
Za exota nebudu, od Roba jsem se naučil pár slov moravsky, budu dělat "stréca" neudělám přeci ostudu naší Perle :-)
Pár z těch, co mám v okolí ,tedy na té správně straně od centra :)
http://www.kola-visek.cz ( pod synkáčem )
http://www.sterba-kola.cz ( nad synkáčem )
http://www.peksport.cz/uvod/ ( Vršovice, Specialized Concept store )
http://www.krabcycles.cz ( Podolí, u A2)
Pak znám ještě blízko na Olbrachtově další Specialized store, ale tam jsem nikdy uvnitř nebyl. http://www.spkolo.cz/home/
Napadá mě ještě celkem velký obchod Scottu v Karlíně, ale to je celkem z ruky.
http://www.scottsport.cz/prodejny/scott-sport...
Díky, udělám Tour de Magasin
Normální pedály SPD nastavené na nejmenší předpětí se za-/vycvakávají až dost lehce, takže celý Clickr mi osobně připadá zbytečný.
Jestli zvolit pedál s klecí (třeba M530 nebo M424) nebo bez klece (M520) je už jiná otázka. U tvrdých podrážek je ta klec asi zbytečná, protože bota se k ní stejně "nepřiohne".
Ten rozdíl není jen v síle potřebné k vycvaknutí. Když si svoje klasické SPD (asi Shimano 540) pedály povolím na minimální předpětí, půjdou sice lehce vycvaknout, ale kufr mi v nich bude plavat. Když si na stejné napětí nastavím ty Click'R, kufr bude pěkně usazený. Pak je také hodně důležitý rozdíl v úhlu vycvaknutí, u Click'R je cca poloviční, což může být pro někoho dobře, pro někoho špatně.
Ano, je to v tom úhlu.
Když se musí často nasedat a vysedat, jako při jízdě městem, je to významně pohodlnější.
T 400 mám nově na lehu a úplně nově na treku....že já blbec si je tam nedal dřív, jezdil jsem v klipsnách a nedá se to srovnat :-)Mámteda botičky k nim určené a jako celek to funguje nádherně.