Mimo jiné možnosti uvažuji o pořízení středového motoru 8Fun Bafang 250w který je už u nás v Česku skladem a nabízí se v ceně kolem 14kKč. Nicméně se prodává bez baterie a tak bych chtěl vědět jaká by se k tomuto typu pohonu nejvíce hodila. Já sám uvažuji o dvou kusech těchto http://www.linergy-shop.de/product_info.php... .
Počkal bych na http://www.evbike.cz/Akumulatory/Baterie-pro-EV... Proč se jebat s nějakým packem,když to můžu dát do rámu(a už hotové) Případně toto http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Ta kapacita za tu cenu nevypadá vůbec špatně, bral bych 2ks.
Nebo toto http://shop-elektrokola.cz/nahradni-dily-na...
Moc tam o ní nepíšou.
Ještě doplním, kdybych nechtěl nakupovat z Německa a chtěl akumulátor do rámu, tak by se mi líbil tento http://www.ekolo-kolo.cz/Akumulator-Li-ion-LG... ,co na něj říkáte?
Jsem to už nestihl :-))
Nevadí.:-) Ta baterka z prvního odkazu vypadá zajímavěji, při dvou kusech mají o 3,2Ah více a stojí o 5560Kč méně než ty z druhého odkazu. Otázka je o kolik je ta Německá baterka lepší když je dražší.
U e-pohonu bych se měl na pozoru, zcela jistě bych bral tu německou.
Otázka je zda je schopna dodat více jak 15A trvale, on ten střeďák má 18A ale klidně si cucne i více jak 20A
To je na mě moc elektriky:-), co bys tedy použil nebo poskládal k tomu střeďáku ty? Chci aby to bylo co nejlehčí, kapacitu minimálně 16Ah rozloženou do dvou kusů baterií.
Osobně bych šel do jedné 15Ah a více kde mám zaručený trvalý odběr více jak 20A.
U těch malých to bývá většinou jen 10A max. 15A.
Přijde táhlý prudší kopec a motor bude žádat 20A trvale, zákonitě to ta bat. s trvalým 15A odběrem asi nezvládne. A nebo taková situace nikdy nenastane a pak to bude dostačující.
Taky jde o to kolik ty jsi schopen pomáhat tomu motoru tak aby bral třeba jen těch 15A.
Určitě bych ti doporučil nějaké měření odběru z baterie. Třeba toto
http://www.gme.cz/automobilovy-ampermetr...
používám jej při nabíjení baterií.
Ale znáš to ja to mám rád předimenzované.
Tak ušlapu hodně, plánuju jezdit na eco a v kopcích na normal, speed jenom vyjímečně na rychlé rozjezdy třeba s křižovatky. To by i ta menší baterka pobrat mohla ne?
A proč raději nejdeš do jedné větší a chceš dva kusy? Jako že hodíš do brašen?
Já bych to dělal taky. Když chcípne jedna, možná dojedu na druhou :-)
Ale vzal bych obě s minimálně dvojnásobnou kapacitou :-)
Jsi náročný. Chtěl by jsi kolo od 50Ah ? :-)))
Jj, tak nějak. 2-3Ah na 10km, chci ujet 150km, tak ti to nějak na těch 50Ah vyjde.
No vidíš a ja už jezdím 3km na 1Ah ale bez šlapání. Kde jsou ty doby kdy jsme honili limity a jezdili 10km na 0,5-1Ah:-))
Já s plnou zátěží jezdil 20-25km na 10Ah, ale fofrem, v průměru 27 km/h. Když jsem začal šetřit, dostaljsem se na 40-50 na 10Ah, když jsem na 10Ah ujel 70km, vyprd jsem se na to, protože pak baterie vezly jen sami sebe :-)
Dobře, ale zase cucat třeba 15A z baterky 17,4Ah je z hlediska počtu cyklů lepší než tahat to z baterek 8,7Ah. Sám mám taky minibaterku a to 37V 5,8Ah a je to super, že včetně brašničky, kablíků a vypínače to má 1,5kg a na šířku to nezabere ani 5cm. Přehazuji jí mezi trekingovým kolem a tříkolkou. Dám s tím dle stylu jízdy sice jen 20 až 30km, což stačí na menší pojížďky, ale hold musím počítat s tím, že ta baterky při odběru 14A dostává více na frak než kdyby měla kapacitu třeba alespoň dvonásobnou. Pro koncept minimalistického elektrokola je to o.k., ale pro delší dojezd bych prostě nevolil dvě takové malé baterky ale dal bych jednu větší. Hmotnost i cena bude v důsledku jednoho obalu a jedné bms o něco lepší.
Je toho více, na dojíždění do práce mi stačí jedna menší, můžu je střídat a tím pomaloučku dobíjet čímž se prý prodlužuje životnost. Na delší výlet si vemu obě a když by byl opravdu dlouhý, můžu si jednu baterku dobít v hospodě do plné kapacity, na jednu velkou baterku bych čekal hrozně dlouho, to je prý taky důležité aby byl dodržený celý cyklus nabíjení. Když se posere jedna baterka, pořád mám ještě druhou. No a na víkendové akce si beru dvě brašny, takže i rozložení váhy by bylo lepší. Jinak jednu brašnu vozím na nosiči stále, proto by asi bylo nejlepší řešení jak to má Bobbob od Linergy. V rámu mám košíky na flašky, moc se mi tam baterku dávat nechce.
Já už řešní našel stačí složit 2x dvě lipolky
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh...
A máš 2x 10Ah každá o váze 2,3kg.
jen najít někoho kdo by ti to poskládal a pozapojoval.
Je to levné a výkoné, po prvním testu jsem spokojen. Při rozumném zacházení by měly vydržet 800cyklů.
Tak postavil jsem si jednu 15Ah a zadařilo se i přes počáteční strch zda to zvládnu.
Nyní špekuluju o další 15Ah za cenu zhruba 8tis.
Nyní už vím jak na to a kde co koupit. poprvé jsem tápal a tak jsem kupoval i věci co jsem k tomu ani nepotřeboval a vyšlo mně to na necelých 10tis.
Zato to má takové parametry jako žádná zdejší v prodeji. Otázka je jak dlouho vydrží.
Zatím po prvním testu z ní bylo odebráno 12Ah a pokles napětí byl jen na 36V Počítám že by dala v pohodě plných 15Ah s poklesem na dobrých 34-33V.
Já nic skládat nebudu, chci dva hotové kousky. Co říkáš na ty z prvního odkazu, ty z Linergy si taky používal, proč si od nich upustil? Mě se líbí ta bezkonkurenční hmotnost, když vozím brašny tak nepotřebuju žádné oplechování. Mají sice nižší životnost ale i kdyby každá vydržela 500 nabití, tak mi to stačí až až.
Jo ty ti schvaluji. Upustil jsem od nich díky zasrané ČNB co pohnojila kurz koruny. Proto jsem hledal levnější řešení. Rozhodně jse na ně nezanevřel.
E totem říká že to je špička ten panasonic.
Jen sem nepochopil, jestli to má bms.
A co toto http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... . Životnost je vyšší, nevadí jí rychlonabíjení a je i jinak blbovzdorná, prý? Nevýhoda je větší hmotnost a velikost, ale když stejně vozím brašnu, tak by mě to snad tolik bolet nemuselo. A ani cena není nijak závratná, takže na dlouhé štreky mít dvě, to je přes 1000Ah, s tím bych na eco mod těch 200km dát mohl né?
Na to aby jsi ujel 200km na 30Ah baterií by jsi musel mít pruměrnou spotřebu 5Wh/km. To je hodnota která by se dala dodržet na rovině.
Pokud tuto hodnotu udržíš tak motor je ti téměř k ničemu (veze vlatní váhu a váhu baterií).
Jina situace je když motor využiješ opravdu jen ve stoupáních tam je spotřeba 10-20Wh/km někdy i mnohonásobně více. Pak ovšem po rovině vezeš zbytečně těžký náklad a myslím že si to zapneš i po rovině aby jsi tu váhu vyrovnal.
Odpověď tedy je že 200km na 30Ah neujedeš ale není problém si udělat pauzu 2h a potřebných třeba 10Ah dobít.
Mě se líbí koncepce, kdy pohon a baterie jsou co nejlehčí a umožňují po rovině pohodovou jízdu i bez použití pohonu. Vždyť proč by mělo mít po rovině pro konstantní rychlost elektrokolo nějaké vyšší požadavky na výkon jezdce? Dobře asi nějaká desetinka procenta na valivý odpor v důsledku vyšší váhy kola, ale jinak není důvod si myslet, že na elektrokole se člověk po rovině nadře bez pohonu. Nebo jaké další odpory by mělo elektrokolo mít proti normálnímu kolu?
Když vyjdu z toho že motor má 3kg a baterie 5kg (myšleno pro dlouhé dojezdy) tak tu váhu v praxi poznáš ale jen na té dlouhé trati. Při jizdě do 5km ti to tak nepříjde.
Zdatný ciklista to asi nepocítí, ale zdatný cyklista si nebude kupovat za několik desítek tisíc elrktrokolo. Kdybych měl zdravé klouby tak do dneška bych nejspíš ani nevěděl že elektrokola existují:-)
Kdyby nebyla každa váha poznat tak by závodníci neřešili deka na svých speciálech:-)
Dejme tomu, že rozdíl mezi elektrokolem a normálním kolem je 10kg maximálně. Na rovince rozdíl potřebného výkonu mezi 90kg a 100kg při stejném aerodynamickém odporu vzduchu udělá strašně malý rozdíl... Dle simulátoru na ebike.ca to dělá fakt jen pár procent... Pro 25km/h to dělá pro horské kolo jen 3%.
Těžší kolo je s kopce rychlejší, po rovině pokud se jede plynule je to v podstatě stejné jako na lehkém kole, nesmí ale přijít kopec nebo protivítr, to je pak cítit každé kilo na víc.
Tak já chci kolo motorizovat hlavně kvůli dojíždění do práce. Zvýším si tím průměrnou rychlost a hlavně po šichtě nebudu nasedat na kolo s nechutí. To se týká zhruba 90% najetých kilometrů, zbylých 10% jsou dálkové jízdy kolem 200km kdy jezdím na těžko. Takže nemotorizuju kvůli dlouhým štrekám, ale bylo by příjemné kdyby na nich motor odpracoval těch cca 30kg. To aby člověk vydával výkon jako na lehoučké silničce s minimálním valivym odporem a při tom jede na pohodlném kole s pohodlným vzpřímeným posezem.
Jak sem ti psal v jiném vlákně, na dlouhé štreky mi stačí když motor poveze hmotnost elektrokola na těžko s brašnama, tedy nějakých 30kg. Na to by těch 5Wh na kilometr stačit mělo, ne?
To bohužel můžeš ověřit jen v praxi.
Udělej si profil trati kterou tak hodláš jet a hlavně všechna stoupání a pak se to dá celkem snadno teoreticky vypočítat.
Jenže znáš to někde zakufruješ nebo bude foukat silný protívítr a už máš hodnoty někde jinde.
A když ti dojdou baterky 30km před cílem budeš dřít jako kůň s 30kg zátěží. proto osobně mám rád rezervu aby mně to nepotkalo.
Když jedu směr od nás do Přerova mám spotřebu minimální. k
Když to vezmu na Bumbálku tak to žere mnohonásobně více. Zrovna tak když jedu na podhuštěných pneu. Ale jak jsem psal stačí si pro jistotu vzít sebou i nabíječku. (Minimálně 5A)
No vidíš, na nabíjení sem se zapoměl zeptat. Jaký druh baterií nejlépe snáší rychlonabijení?
Těch 5A vidím jako max., nebo sou ještě i silnější nabíječky? Ono by potom stálo za uvážení jestli vozit jednu baterku která jde nabít třeba za 2hodiny a nebo 2 baterky kterým rychlonabíjení škodí ale zhruba by kapacitou na danou štreku stačily.
To není jen o chemii toho článku, ale i o provedení... Asi lépe by vysvětlil e-totem, ikdyž jinak někdy trošku dělá vlny, tak v tomhle má pravdu. Já mám jednu baterii specielně sestavenou pro ebike, kde jsem potřeboval vyšší proudy a to až 50A při testování sestavenou z těchto článků Heasway http://www.bmsbattery.com/lifepo4-cell/10... . Ty je možno dobíjet proudy až 5C. Tedy jinak řečeno bys takovou baterii teoreticky nabil za 12 minut na plnou kapacitu. Otázka je, kolik by pak dala cyklů. Sám bych šel u nich možná na rozumné dobíjení těch 2C a smířil s e s tím, že dobití potrvá 30 minut. Výkonnou dobíječku taky seženeš na bmsbattery. Není problém.
A to sis sestavoval sám?
Ano. Je to dobré v tom, že to má na koncích závity. Takže přes plechy se to dá spojit. Na ty plechy jsem napájel drátky od BMS a funguje to tak o.k. Seskládal jsem ty články tak, že jsem mezi ně dal samolepící pevnostní oboustranné pásky a ze dvou stran to navíc dal mezi překližky a pak pevnostní širokou páskou jsem to omotal, aby to byl celek a dobrý... BMS jsem umístil vně do krytu z půlky plastové trubky asi od odpadu. Donbré je, že si to člověk může uspořádat do tvaru, který mu vyhovuje.
A to BMS se kupuje na napětí nebo proud, které má hlídat? Nebo je to štelovatelné? Dají se na jeden vývod BMS dávat články paralelně k sobě?
Ja na to používám toto
http://www.ebay.com/itm/36V-37V-42V-10S-30A...
Je to samozřejmě podle toho jaké napětí mají články a kolik jich je a kolik mohou dodat trvale A
BMS jsem kupoval vlastně dvakrát... Na stavbu baterie z Headway a pak na doplnění modelářského Li-pol od Hobbyking a vždy musíš dát pozor pro jaké balanční napětí. LiFePo4 většinou balancuješ už na 3,65V a Li-pol nebo Li-on balancuješ na 4,2V. Napětí na článku smí být trošku vyšší, ale ne o moc, jinak to zničíš. To právě taky hlídá bms a případně odpojí baterku od nabíječky, když je zle. Se štelovatelnou BMS jsem se nesetkal a ani jsem jí nehledal a nepotřeboval.
Tak já vyšší proudy potřebovat nebudu, aspoň co sem pochopil trvale 20A mi musí bohatě stačit. Dáváš odkaz na lifepo4, tady ta je taky http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1... , jak nejrychleji by se dala nabít a při tom netrpěla? Kdyby to bylo do 2 hodin, stačila by mi jedna, 5kg a 11000Kč bych ušetřil.
Ta si myslím tak maximálně 0,5C, takže 7,5A. Takže teoreticky 2h, ale prakticky něco déle. Třeba si nechá líbit 1C, ale vycházím z toho, co jsem četl u jiné podobné, kterou e-pohon prodával dříve a to byla 12Ah 36V. To byla moje první baterka na elektrokolo. :)
Nevyznám se v tom, která nabíčka by byla na tu baterku od e-pohonu lepší ta http://www.bmsbattery.com/alloy-shell/26-alloy... nebo ta http://www.bmsbattery.com/alloy-shell/24-alloy... ?
To co jsem spal o dobíjení bylo obecně. Záleží jaké omezení pro nabíjecí proud má použitá BMS. Je dost možné, že to je jen 5A. Takže normálně raději kup tu na 5A od e-pohonu. Pokud chceš rychlé časy dobíjení, tak si baterku raději sestav a kup BMS, u které víš, že ti pustí klidně 15 nebo 30A, ale to už by pak zas asi znamenalo těžkou výkonnou nabíječku.
Sám pro sebe pro svoje trasy bych na baterii 36V 15Ah reálně počítal těch 60 až max 90km. Jo pokud bych jel nějaké roviny a sem tam kopeček, tak pak by se dalo uvažovat s dojezdem vyšším. Ale krajina typu Křivoklátsko, Berounsko atp. tak rozhodně ne. Samozřejmě záleží i na čem člověk jede.
Jo ale musel by jsi na těch 90km dodržet spotřebu 6Wh/km na 60km ti stačí 9Wh/km.
Pokud ti do toho vleze kopec 17% o délce 2km máš tam klidně 20-40Wh/km a to ti nedorovná ani 10km sjezd.
Podobnou 72km trasu jsem tak absolvoval v neděli, u mně je ale výpočet jiný díky tomu že nemohu šlapat:-)
Pro to jsem psal, že sám pro sebe a svoje trasy. Samozřejmě někde v Alpách do 17% kopce bych to nedal ani náhodou. Ale většina mých tras jsou kopce do těch 8% a sem tam je něco většího, ale většinou je to krátký kopec. Pokud někdo jezdí často kopce nad 12% nahoru a pak zase dolu, tak nemůže mít velký dojezd, protože to pak stejně všechno probrzdí z kopců dolů. Sám mám rád trasy, kde jsou pozvolnější sjezdy dolů a klidně strmé výjezdy, protože pak tu energii člověk alespoň využije na zvýšení dojezdu.
Mohl bych to dát do bazaru,ale alespoň tady bude zábava. Mám doma zbytečnou aku 36V 10 Ah LIFEPO bez BMS s konektorem na EV-bike(kulatý 4 pinový) bez zámku(vhodná na stavbu vlastní aku podle potřeby)+ nabíječka 2A + otočný plyn. Pokud chce někdo levný pohon na vyzkoušení,na tříkolku atd. ať dá vědět.
Zdravím všechny příznivce tohoto středového motoru 8FUN. Osobně jsem si pořídil tento motor z Číny v dubnu tohoto roku v provedení 8FUN BB2 o výkonu 750W. Používám baterii 48V/20Ah s proudy 20A standart/35A špička. Koupil jsem si výprodejové kolo ADVENT 2012 a předělal je na elektrokolo svépomocí. Megavýhoda byla v tom, že kolo bylo osazeno 8 rychl. řadičem Shimano Alfine. Tato kombinace se středovým motorem 8FUN je prostě jedinečná. Ujel jsem na tomto kole bezmála 1000km a jsem s ním max. spokojen. Tohle elektrokolo je moje v pořadí třetí (1. ekolo motor vepředu, 2. ekolo motor vzadu - vždy výkon 1000W) a myslím si, že až teď jsem spokojený :-). Nehledám e-kola s výkonem skůtru. Tohle stačí na pohodovou jízdu s brašnama na cca 50 až 70km vzdálenosti. Pokud jedu dál, beru s sebou nabíječku a než poobědvám v hospůdce, mám baterii opět na cca 80 až 90 procentech výkonu a dojezd prodloužen o cca 30 až 50km. I při mých 110kg, vyjedu jakýkoliv kopec. Závěrem bych chtěl říct, že tento motor je koncepčně opravdu vydařený.
Taky bych chtěl obědvat 3 hodiny :-)
Já tedy radši 3 hodiny jedu na kole ;)
To přejde :-)
Jaká nabíječka dobíjí 20Ah za 3 hodiny?
Moje 3A nabíjela 48V/10Ah 3,5 hodiny a ani o chlup míň. 5A nabíječka pak 2,5 hodiny.
20Ah baterii jsem neměl.
....omlouvám se všem, nejsem zde každý den, abych mohl reagovat a vše kolem..:-)
baterie 48V/20Ah koupena origo z Made in China :-), Alfine nábo už bylo součástí mého kola, koupeného v dubnu tohoto roku. Výprodejová modelová řada Author "Advent 2012". RE dobíjení bat. a dojezd v rámci oběda: samo, že obědvám jak dlouho chci, nabíjení trvá pouze po tuto dobu. Takže podle toho tam i doteče energie. Jen jsem chtěl obecně říct, že v rámci výletu mohu baterii dobíjet a tím si prodloužit trasu...nic víc ani míň. Vůbec jsem se nechtěl pouštět do polemiky zda nabíječka 3A, 5A nebo že obědvám 2 či 3 hod. :-)
odkaz na baterii:http://www.aliexpress.com/snapshot/6025917768.html
odkaz na motor:http://www.aliexpress.com/snapshot/6024071872.html
....koupit a pak seskládat :-)
9kg to už je nějaká váha. Když už bych potřeboval velmi velký dojezd,šel bych asi do Lipol aku. I na úkor životnosti a ceny.
Takovej pěknej motor zabít nejšerednější baterkou na trhu... no totok...
To snad v CZ nikdy najednou s tím motorem nevyjezdíš, musel bys mít vepřovicovej zadek, ne?
Krása nejezdí.
Naloženej na 20Ah ujedu 50 km, nenaloženej tak 70-80. Jezdil jsem se 3ma 10Ah (praktičtější nabíjet 2 současně, než jednu kapacitní dvojnásobek času), dojel jsem nejdál 150 km za den.
Nabíjel jsem 2x jednou dvě baterie do plnejch, podruhé pak dvě baterie tak na 2/3 - tedy 3,5 hodiny a 2 hodiny stojím a nabíjím. Limitem dojezdu je právě ten čas nutný k nabíjení.
Ona se váha sčítá, 3x baterii, 2x nabíječku, elektrocentrála a máš tam 31 kilo zátěže, jen proto aby to jelo. S přímým bezkartáčem MagicPie.
Řešením je podle mého střeďák a nějaké ty lehké baterie, ovšem leze to do peněz. Vést si najednou 60Ah a nabíjet jen v noci. Zatím to ušlapu tak vydržím, třeba se za nějaký čas vývoj posune.
Nejde o "oběd", jde o to, že dobíjení vyžaduje nějaký čas, mám s tím safra zkušenosti, v rámci 1000 km dlouhého výletu.
Nabíječka taky není extra malá potvora a při nabíjení hučí větrák.
Vídávám to na těch reklamních stránkách všeljakých prodejců elektrokol. Jednak zavádějící údaje o dojezdech a pak i to tvrzení, že si o pauze na kafe nebo oběd můžeš dobít.
Můžeš, ale pokud tomu nedáš příslušný čas, s dojezdem to moc neudělá. Sedět někde u kafe 3,5 hodiny je také málo realistická záležitost.