Možná bych se i podíval jestli Ti do ní něco neudělalo díru ;-) Tím nemám na mysli klasické píchnutí či říznutí něčím zvenku, ale nějaké poškození způsobené ostrým otřepkem z ráfku a tak. Občas totiž může být problém v ostrém, a nezabroušeném, okraji ventilkové díry.
Continental dělá duše "Hermetic", jsou těžké, ale tlak drží výborně,já jsem dohušťoval cca po 3 měsících.
Tady bohužel platí, že čím drží duše lépe a déle tlak, tak tím současně hůře jede a nárůst valivého odporu je dost velký.
Přesně proto latexové duše mají nejmenší valivý odpor, který je téměř na úrovni bezduší.
U butylových pak i ty nejlehčí ultralightky už jsou na tom znatelně hůře než latexové a s narůstající tloušťkou stěny je to čím dál horší (zase o to lépe drží tlak).
3 měsíce udrží tlak téměř každá těžká duše s tlustou stěnou. Otázkou je, jestli to někomu za to stojí (za lepší držení tlaku obětovat, že jedou hůře a jsou těžší).
Nejlepší poměr držení tlaku a valivého odporu mají UST pláště. U šlupka plášťů typu TLR obyč verze Schwalbe už je to mnohem horší, ty ztrácí tlak už o dost rychleji. Ještě pak snake skin verze jdou, ty jsou na tom jen o trošku hůře než UST verze.
Dušu sem zkoušel vyndat (negativní) a ventilek sem vyměnil a stejně třeba po 4 dnech ujde. Je řídká...Jak píše kolega vladaza, koupil sem těžší pevnou dušu, žádný papír...sice je težší, ale měla by vydržet
Jak negativni? Nepodarila se Ti vyndat, nebo neutikala pod vodou?
Kdyz dusi rozumne prefouknes a pak pod vodou prohmatavas a otacis ze vsech stran, nekde ty bublinky nakonec objevis. Necekej, ze je vrazis do umyvadla a hned uvidis. To bys nejspis nasel diru i po sluchu.
Co to je galusková duše? Pokud bys vozil galusky, tak už nebudeš vozit v nich duše.
Žádná duše, která je v pořádku, není po 4 dnech prázdná.
Nejrychlejši ztrácí vzduch latexové duše. A to opravdu o hodně rychleji než butylové (i než nejlehčí butylky s tenkou stěnou).
A ani ta latexová duše není po 4 dnech prázdná. U objemného 29" pláště je latexka prázdná cca za 14 dní. Je ale pravda, že po 4 dnech už má znatelnou ztrátu vzduchu a je potřeba dofoukat (ale zdaleka není prázdná).
K tomu pochybuju, že bys měl ty duše latexové. 29" latexové duše se vůbec nevyrábí.
Takže pro tenhle případ lze použít jedině 26" latexové. Já vozím ve 29" Schwalbe Super moto 2,35" Michelin C4 LATEX AIRCOMP, MTB 26 x 1.70" - 2.3"
Je lepší používat 26" široké, ty se musí natáhnout o 10% na 29" rozměr, což ještě není žádný problém (zvlášť při větší elasticitě latexových duší).
Ještě se vyrábí latexové v rozměru 622 (tedy na 29" bikové ráfky správný průměr), ale jen hodně úzké a ty se musí roztáhnout daleko více než ty 26", proto je není vhodné už použít.
Takže nejspíš máš butylové duše a u těch vůbec nepřichází v úvahu, aby byla po 4 dnech prázdná.
I kdybys měl nějakou ultralight duši se stěnou 0,6mm (třeba Schwalbe SV19A) nebo 0,45mm (ani nevím, jestli se pro 29" dělají s 0,45mm stěnou), tak nikdy nebude tak rychle utíkat.
Máš prostě tu duši vadnou.
Nafouknout mimo kolo a dát pod vodu (jak už tu bylo zmíněno) často problém odhadlí. Ale zdaleka ne vždy.
Např. když je vadný spoj duše, tak často utíká jen po vysokým tlakem. Vyndaná duše mimo plášť nelze na vysoký tlak nafoukat, protože se bude pořád roztahovat až praskne (jak není limitována objemem plášť).
Proto ne vždy se podaří najít, kde je u duše problém.
Takovou duši nezbývá než vyhodit a zkusit jinou.
Používám galuskové ventilky a v ráfku mám díru na auto ventilky,
Stalo se mě několikrát že my začalo kolo ucházet kolem ventilku ale jenom na kole, mimo kolo to nikdy neušlo tak teď vezmu novou duši do laty vy cvaknu
dírku a vlepím přes ventilek. Pepa
Děda dokud žil mě radil dát do duše mlíko a že se to zatáhne. A fakt že jsem to používal u motorky i kola a funguje. Dneska dávám ten sajrajt pro utěsnění defektu a ten řídkou duši taky spolehlivě utěsní a přidaná hodnota je, že se nemusíš bát píchnutí.
V duších to téměř vůbec nefunguje. A to mám na mysli už vhodný tmel, který funguje daleko lépe než mléko.
Pokud někdo chce fungující zacelování defektů tmelem, tak je potřeba duše zahodit.
K tomu varianta duše + tmel do duše je nejtěžší varianta (je to těžší jak duše samotné i jak bezdušová varianta) a ještě to má nejhorší vlastnosti (bez duší se pláště chovají o třídu lépe než s duší, což je další důvod, proč tmel použít bez duší).
V duších to má dva zásadní problémy, proč to téměř nefunguje:
- duše má moc tenkou stěnu, takže tmel nemá kde pořádně držet
- při odvalování se duše oproti plášti pohybuje, takže i když se tmel zadrží o plášť, tak to povolí
U duší jsem viděl vícekrát, že tmel nedal ani blbou malou dírku od trnu.
Oproti tomu u plášťů dá i poměrně velkou díru (hodně záleží na použitém plášti, u UST verzí, kde je více materiálu dá tmel větší díry než u TLR verzí).