Ahojte.
A je to tu zase. Amatér se nemůže rozhodnout mezi dvěma levnými koly..
Po dlouhém bádání mi vylezly tyto dva modely:
http://jizdni-kola.heureka.cz/leader-fox...
a
http://jizdni-kola.heureka.cz/leader-fox-daft...
Jezdím většinou asfalt a občas zkratkou přes pole, cca 5000km/rok. Menší vzdálenosti, každý den. Strop mám 9000 a velké kritérium je pro mě design. (Přeci si nekoupím kolo, které se mi nelíbí).
Chápu, že v této cenové relaci to bude všechno na jedno brdo, ale přeci jen nějaké malé rozdíly v těch specifikacích vidím. Prosím, poraďte tedy, pokud těm popiskům rozumíte...
Díky, Jarda.
Pět tisíc kiláků za rok už je slušná porcička na takováhle kola.. Pokud je to v rovinách, na slušném povrchu a jedeš na pohodičku bezdivočení, tak budou nějaký čas dobře sloužit. Pak počítej pravděpodobně s postupnou výměnou opotřebených dílů (nedoladíš) a v brzku se můžeš dostat přes cenu solidnějšího kousku. Za málo peněz holt nemůže být dost muziky.
Nápodobně jako ronda... Nevím na čem provádíš takovéhle obr nájezdy teď, ale tahle kola na to asi opravdu nebudou moc stavěná.
Ad design: Hodně už se polepšili, ale pořád mi tam nějak vadí ten nápis "Leader Fox" :-) Prostě je to hypermarketovka, a firma se téhle nálepky už těžko zbaví...
A abych byl trochu konkrétnější, jako základ pro takovéto objemy kilometrů bych si tam představoval řazení minimálně Alivio, nejlépe pak i to nejzákladnější Deore. A to pokud možno komplet sadu, takže ne jenom super přehazka Deore XT a pak Alivio řazení a nakonec Altus přesmykač, jak je občas bohužel u některých výtvorů zvykem :-/
Pak samozřejmě odolnější náboje atd. atd.
Těch 5000km je vrchní hranice, raději nadsazuju. Ale to je asi jen detail.
Našel jsem ještě v podobné cen. relaci i pár Merid, které, jak jsem pochopil z diskuzí, nebývají špatné. Ale opět je to pro mě to samé: Netuším, která komponenta je dobrá a která ne.
http://merida.heureka.cz/jizdni-kola/f:4271:106925;12535:356107;p:-9000/
Není ale Merida jako Merida. Mám s nima velmi dobrou osobní zkušenost (tři souběžně provozované kusy), ale u treků je to kategorie nad 13 tisíc. Je tam pak jiný typ rámu (TFS) a osazení zase Alivio a Deore, oproti laciným Acerám a Altusům. Komponenty jsou vždycky z jednoho hnízda (shimano) bez ohledu na značku kola, úměrné ceně.
Takze jestli to chapu spravne, je vicemeno jedno, jake kolo si v teto cenove relaci vyberu...
Tak úplně jedno zase ne. Bude záležet, na čem v té které "značce" zrovna nejvíc ušetřili. Nejvíc na odiv se dává přehazovačka. Skoro víc bych ale koukal na řazení, brzdy, převodníky, u většího zatížení i náby. Každopádně to porovnávání ale bude přehlídka zoufalství a beznaděje. Přišetři, koukni po splátkách bez navýšení - zrovna tohle je "prodělek", který se ti brzo vrátí.
Ok, diky za rady. A kdyby sis z tech dvou mel preci jen jedno vybrat, ktere by vyhralo?
To moje, sorry ;-)
Hele, v sousedním tématu teď zrovna má v merku dost zajímavý kolo za 13 po slevě.
Zkus pohledat nějaké původně kolem tý třináctky, pak by se do těch devíti mohlo vejít. U těhle kol je ročník nezajímavý, ale sleva zajímavá být může.